Technics SL-1200 CLUB

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.247
Φίλε Βασίλη
Η αναβάθμιση που έχεις σκοπό να κάνεις έχει 2 περιορισμούς που πρέπει να λάβεις υπόψη σου πριν προχωρήσεις και στο λέω αυτό για να μην κάνεις απλά μια αναβάθμιση μόνο για την αναβάθμιση του πικαπ

Ο ένας είναι η κεφαλή που έχεις ή η κεφαλή που έχεις σκοπό να αποκτήσεις.
Εάν έχεις στην κατοχή σου μία κεφαλή "εισαγωγικής κατηγορίας" και έχεις σκοπό να μείνεις με αυτήν, τότε ο SME ή ο Ittok θα σου έλεγα ότι είναι υπέρ του δέοντος καλοί για τις υπηρεσίες τους στην υπόλοιπη συνεδρία σου πλατό/κεφαλή. Δεν λέω ότι δεν θα ακούσεις καλύτερα..... απλά κάνω την επισήμανση ότι to VFM θα είναι πολύ μικρό και αυτό λόγο των χρημάτων που θα έχεις ξοδέψει σχέση με την απόδοση που θα λάβεις

Ο άλλος είναι το υπόλοιπο αναλογικό σου σύστημα με επικέντρωση στο προ ενισχυτικό σου στάδιο.
Έστω και εάν περάσεις στην επόμενη κατηγορία από την "εισαγωγική κατηγορία" κεφαλής, ίσως να βρεθείς πάλι με μικρό VFM καθώς η καλή κεφαλή θέλει και καλό προ ενισχυτικό στάδιο

Οι φίλοι που προχώρησαν με τους SME, Jelko και ακριβούς βραχίονες πάνω στα πικαπ τους δεν το κάνανε για να αναβαθμίσουν τον βραχίονα για τον βραχίονα μόνο αλλά όλη τους την αναλογική αλυσίδα αφού είχαν στην κατοχή τους και τις ανάλογες κατηγορίας κεφαλές άλλα και τα ανάλογα προενισχυτικά στάδια.
Νομίζω ότι o Geomiat εμμέσως πλην σαφώς στο έχει πει στο παρόν νήμα.

Γενικά να έχεις υπόψη σου ότι στα αναλογικά η μία και μοναδική αναβάθμιση που ίσως γίνεται δεν φέρνει καμία νιρβάνα, όπως ένας και μοναδικός κούκος την άνοιξη ;)

Πολύ φιλικά και συγγνώμη εάν τυχόν σε στεναχώρισα
 

Μηνύματα
9.110
Reaction score
8.905
Άκου συνονόματε, γύρισα αυτές τις μέρες από ολιγοήμερες διακοπές... όπου με φιλοξενούσε ένας Κρητικός (αγαπημένος φίλος), όπου εκεί βρίσκεται η αναλογική γιάφκα της Ελλάδος (και όχι μόνο)... οι περισσότεροι κατάλαβαν ποιον εννοώ, η μεγαλύτερη αναβάθμιση που θα κάνεις στο πικάπ σου (ξεκινώντας από εκεί) είναι να βάλεις μια συμβατή κεφαλή με Jico SAS βελόνα, υπάρχουν πολλά άρθρα και σχόλια εδώ μέσα για αυτές! ;)
 

Μηνύματα
3.060
Reaction score
632
η μεγαλύτερη αναβάθμιση που θα κάνεις στο πικάπ σου (ξεκινώντας από εκεί) είναι να βάλεις μια συμβατή κεφαλή με Jico SAS βελόνα, υπάρχουν πολλά άρθρα και σχόλια εδώ μέσα για αυτές! ;)
Καλύτερα να ξεκινήσεις από αυτό προτείνεται εδώ και μετά βλέπεις για αλλαγή του μαμίσιου βραχίονα με Jelco. Αν έχεις μέτρια κεφαλή τότε η αλλαγή του βραχίονα δεν θα επιφέρει βελτίωση.
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Δεν ειμαι ειδικός στα πικάπ και ούτε εχω διαβάσει ολα τα σχετικά ποστ, αλλά κάπου πήρε το μάτι μου αναβαθμίσεις στην τροφοδοσία του συγκεκριμένου πικαπ.
 

Μηνύματα
21
Reaction score
12
Καλησπέρα! Πρόσφατα έγινα κι εγώ κάτοχος ενός μεταχειρισμένου, αλλά άριστου, SL-1210 ΜΚΙΙ. Προς το παρόν το χρησιμοποιώ με μια κεφαλή Ortofon με βελόνα 10, που έβγαλα από το παλιό μου DUAL. Συνδέεται σε ενισχυτή AV Yamaha, μέσω προενισχυτή Cambridge Audio 651p και τον ήχο παράγουν ηχεία B&W 602 S2.
Θα ήθελα τη γνώμη σας για κάποια αξιοπρεπή κεφαλοβελόνα μέχρι 100€, καθώς και να μου πείτε αν αξίζει η ανακαλωδίωση του βραχίονα (και αν κάποιο service στη Θεσσαλονίκη αναλαμβάνει τέτοιες δουλειές).

Ευχαριστώ πολύ,
Κωνσταντίνος
 

Μηνύματα
3.998
Reaction score
3.831
Aυτή που έχεις είναι αξιοπρεπέστατη, ειδικά αν της βάλεις καινούργια βελόνα.;)

Αν θες κάτι καλύτερο, πρέπει να αναβαθμίσεις τον ενισχυτή σου, δηλαδή να μην ακούς μέσω του AV.

Kαι βέβαια φρόντισε τα βασικά στο πλατώ, δηλαδή καλή οριζοντίωση και ζύγισμα του βραχίονα, καλή στήριξη και είσαι μπόμπα!
 

Μηνύματα
46
Reaction score
1
Αγαπητέ vassfass, νομίζω πως τον ξέρω γιατί έχω στο watch list ου μερικές βάσεις του κι έχουμε επικοινωνήσει με πμ. Αν είναι αυτός που γράφει Εξάρχεια στο ebay, τότε ναι. Στείλε μου με πμ το τηλέφωνό του για να επικοινωνήσω μαζί του. Μερσί!!
 

Μηνύματα
46
Reaction score
1
Αγαπητέ geovaz,
Όσον αφορά την αναλογική μου αλυσίδα, μερικές λεπτομέρειες παραπάνω: κεφαλή Ortofon 2M Blue, προ Audio Research SP17 με ενσωματωμένο και πολύ καλό phono. Τελικός ο Achilles Tsakiridis τον οποίο και πουλάω γιατί δεν είναι πετυχημένος ο "γάμος" προ με τελικό. Αυτά τα ολίγα για λεπτομέρεια. Μην ανησυχείς, δεν με στεναχωρείς. Για συμβουλές υπέβαλα τα ερωτήματά μου εδώ. Ρωτώντας φτάνουμε στη Ρώμη.
 

Μηνύματα
1.108
Reaction score
169
Πολύ ενδιαφέρον!
Έχεις φωτο να δούμε?
Πλέον έχω κάνει και άλλες αλλαγές στην τροφοδοσία, αλλά ορίστε η πρώτη που ανέφερα και πιο πάνω.

DSCF0775.jpg


Θα προσπαθήσω το απόγευμα να βάλω και μια καινούρια.

Τελείως περιληπτικά, έχω αντικαταστήσει την τοπική 5V ζένερ τροφοδοσία με άλλο ένα 317, όπως και την 9,4V, ενώ ξεφορτώθηκα και όλα τα εξαρτήματα που πλέον δεν προσφέρουν κάτι.

Η μεγαλύτερη βελτίωση ήταν από την αντικατάσταση της zener.
 

Μηνύματα
3.998
Reaction score
3.831
Πλέον έχω κάνει και άλλες αλλαγές στην τροφοδοσία, αλλά ορίστε η πρώτη που ανέφερα και πιο πάνω.

View attachment 38085

Θα προσπαθήσω το απόγευμα να βάλω και μια καινούρια.

Τελείως περιληπτικά, έχω αντικαταστήσει την τοπική 5V ζένερ τροφοδοσία με άλλο ένα 317, όπως και την 9,4V, ενώ ξεφορτώθηκα και όλα τα εξαρτήματα που πλέον δεν προσφέρουν κάτι.

Η μεγαλύτερη βελτίωση ήταν από την αντικατάσταση της zener.
Ευχαριστώ αγαπητέ!!

Είχα συζητήσει για την τροποποίηση που έκανες πριν 3-4 χρόνια, με φίλο ο οποίος μου την πρότεινε αλλά δεν προχωρήσαμε.

Σε ποιόν τομέα αντιλήφθηκες τη διαφορά?

Καλύτερη "ροή", πιό "ησυχο", για πες!
 

Μηνύματα
1.108
Reaction score
169
Στην καθαρότητα του ήχου και στην εστίαση των οργάνων. Δεν είναι μικρή η βελτίωση... Είναι πραγματικά κάτι που σε χτυπάει στα μούτρα και σου φέρνει χαμόγελο που δε φεύγει ούτε με πλαστική... :)

Αυτό που έχω αφήσει προς το παρόν αλλά θέλω να κάνω είναι να βάλω ένα tracking prereg και στην 9,4V μιας και υποτίθεται ότι είναι σημαντικό να είναι πολύ ήσυχη εκεί η τροφοδοσία.

Επίσης θέλω να δοκιμάσω να χωρίσω το κύκλωμα του μοτέρ από το κύκλωμα ελέγχου με άλλο ένα 21V, αλλά θέλει μεγάλο κόψιμο από κάτω σε διαδρομές στην πλακέτα και δεν το αποφασίζω.

Προς το παρόν παίζω με πιο "ανώδυνες" βελτιώσεις όπως η προσθήκη dynamat xtreme στο πλατώ και στον άξονα.

Για ποιά μετατροπή λες πριν 3-4 χρόνια? την ανακαλωδίωση?
 

Μηνύματα
3.998
Reaction score
3.831
Στην καθαρότητα του ήχου και στην εστίαση των οργάνων. Δεν είναι μικρή η βελτίωση... Είναι πραγματικά κάτι που σε χτυπάει στα μούτρα και σου φέρνει χαμόγελο που δε φεύγει ούτε με πλαστική... :)

Αυτό που έχω αφήσει προς το παρόν αλλά θέλω να κάνω είναι να βάλω ένα tracking prereg και στην 9,4V μιας και υποτίθεται ότι είναι σημαντικό να είναι πολύ ήσυχη εκεί η τροφοδοσία.

Επίσης θέλω να δοκιμάσω να χωρίσω το κύκλωμα του μοτέρ από το κύκλωμα ελέγχου με άλλο ένα 21V, αλλά θέλει μεγάλο κόψιμο από κάτω σε διαδρομές στην πλακέτα και δεν το αποφασίζω.

Προς το παρόν παίζω με πιο "ανώδυνες" βελτιώσεις όπως η προσθήκη dynamat xtreme στο πλατώ και στον άξονα.

Για ποιά μετατροπή λες πριν 3-4 χρόνια? την ανακαλωδίωση?
Nαί, υπάρχουν 2 νοήματα στην πρότασή μου αφού δεν έβαλα κόμμα στο έκανες...

Τότε λοιπόν, αυτό το φιλαράκι μου έλεγε ότι μια μεγάλη βελτίωση στο πλατώ είναι η μεταφορά της τροφοδοσίας εκτός του σασί.

Υποστήριζε ότι όλα αυτά τα τσίτζιρα-μίτζιρα που βρίσκονται κάτω απο το πλατώ και περιξ του, "βρωμίζουν" τον ήχο.

Αυτό θυμάμαι σε γενικές γραμμές και αν κατάλαβα καλά, αυτό έκανες...έ?8-)
 

Μηνύματα
1.108
Reaction score
169
Αυτό θυμάμαι σε γενικές γραμμές και αν κατάλαβα καλά, αυτό έκανες...έ?8-)
Ναι αυτό ήταν το πρώτο βήμα. Εξωτερικό τροφοδοτικό με φίλτρο CRC και κράτημα της μαμά σταθεροποίησης.

Αλλά από κει και πέρα το πήγα πολύ μακρυά και πλέον έχω 3 ξεχωριστούς σταθεροποιητές, με προοπτική να γίνουν 4
 
Last edited:

Μηνύματα
3.998
Reaction score
3.831
...oπότε πέτυχες και ομαλότερη περιστροφή του πλατώ και απέφυγες το όποιο "βρώμισμα" του σήματος.

Ωραίος!!

Εκτός απο το χρόνο που αφιέρωσες ποιό ήταν το χρηματικό τίμημα?
 

Μηνύματα
1.108
Reaction score
169
Λεφτά έδωσα τώρα μόνο για τη ζένερ που δεν είχα την τιμή που έπρεπε για την αναφορά για τα 21V και για το αλουμινένιο κουτάκι του μετασχηματιστή.

Τα υπόλοιπα είναι από τα εξαρτήματα που είχα καβάντζα οπότε δεν έχω ακριβές κόστος, αλλά είναι όλα πολύ απλά εξαρτήματα.

Ζένερ, LM317, κόκκινα λέντ, μερικές αντιστάσεις, μονωτική μίκα, θερμοαγώγιμη πάστα και πλαστικές βίδες για τη στερέωση.

Σύνολο περίπου στο 40άρι και για τους 3 σταθεροποιητές? Τα πιο ακριβά ήταν οι πυκνωτές για το CRC που έβαλα μεγάλους, το βύσμα και το πριζάκι XLR, και το μεταλλικό κουτάκι. Τα άλλα είναι πάμφτηνα. Άντε και ο Nichicon muse που έβαλα στην έξοδο του πρώτου σταθεροποιητή γιατί δεν είχα άλλον όχι χαμηλού ESR

Να και το σχηματικό που χρησιμοποίησα (με LM117 και για 10V), βασισμένο σε πρόταση του 6L6 απ το diyaudio, που με τη σειρά του στηρίχτηκε στα ωραιότατα αρθράκια του Martin από το acoustica, ο οποίος παρεμπιπτόντως είναι πολύ φιλικός για απορίες

117_tpr.jpg


Εαναλαμβάνω ότι το σχηματικό θέλει αλλαγούλες για να πάρεις 21V που θέλει το ΜΚ2. Άλλη αναφορά στο 2ο στάδιο και μεγαλύτερη βρώμικη τάση
 

Μηνύματα
3.998
Reaction score
3.831
..μεράκι, χεράκι και λίγα λεφταδάκια λοιπόν κάνανε μιά χαρά δουλίτσα και σε στείλαν....χαμογελαστό!!:D

Πέρφεκτ, νομίζω ότι αξίζει να το παρουσιάσεις ολοκληρωμένο με φωτο, τι λές?
 

Μηνύματα
1.108
Reaction score
169
Σε κάποια φάση θα κάνω πιο αναλυτικό κειμενάκι, αλλά για τώρα ανεβάζω μερικές φωτό

Το κουτάκι του μετασχηματιστή/φίλτρου. Σε κάποια φάση θα κάνω ένα πιο όμορφο...

DSCF0803.JPG

Η τωρινή πλακέτα. Φαίνονται στο βάθος οι 3 σταθεροποιητές (4 lm317 με χύμα εξαρτήματα). Είναι και αυτό προσωρινό μέχρι να κάνω σωστές πλακετούλες.

DSCF0799.JPG

Φαίνεται επίσης ότι έχω αλλάξει όλους τους πυκνωτές. Δεν είχε ιδιαίτερη διαφορά.

Και τέλος τα πειράματα που κάνω με το πλατώ

DSCF0807.JPG

Επίσης δεν έχει και τόσο μεγάλη διαφορά μεχρι τώρα
 

Μηνύματα
3.998
Reaction score
3.831
Λάβε υπ όψιν ότι ηλεκτρισμό έχω να διαβάσω απο τις Πανελλήνιες (σχεδόν 4 10ετίες...) οπότε .... η πλακέτα δεν γίνεται να φύγει εντελώς έξω απο το σασί και να ενσωματωθεί στο κουτί του τροφοδοτικού?

Έχεις πειραματισθεί με την μηχανική στήριξη του πικαπ?
Πχ. αντικατάσταση των ποδιών με κώνους?

Εγώ στο δικό μου είδα μεγάλη "ηρεμία" με την αλλαγή του βραχίονα.

Σαν στήριξη δεν έχω πειράξει κάτι, αλλά το γεγονός ότι δεν κάθεται απ΄ευθείας στο ρακ και παρεμβάλλεται ένα καστομαηζ ξύλινο πατούρι 4+ πόντων και κάτω απο αυτό τρια "πόδια" σκληρού καουτσούκ 3+ πόντων, έδωσε μια ανέλπιστη διαφάνεια και ομοιογένεια στο τελικό αποτέλεσμα.

Με τον μαμά βραχίονα (καινούργιος, ανακαλωδιωμένος κλπ) η Glider ήταν λίγο "ντέφι", ειδικά απο υψηλομεσαίες και πάνω, με ένα παράξενο σαραουντι ν αποτέλεσμα σε κάποιες εγγραφές.
 

Μηνύματα
1.108
Reaction score
169
Ναι ο βραχίωνας είναι στα todo. Τελευταία μπαίνω σε μεγάλους πειρασμούς.

Η σταθεροποίηση πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στο φορτίο. θα μπορούσαμε να την βάλουμε έξω και απλά να χρησιμοποιούσαμε τοπικά πυκνωτές απόζευξης, αλλά έτσι πάνε περίπατο τα οφέλη από την καλύτερη σταθεροποίηση, ειδικά στο κομμάτι αντιστάθμισης της πτώσης τάσης λόγω της έντασης του φορτίου. Με μεγάλα καλώδια αρχίζουμε να έχουμε αυτεπαγωγές, ενώ και τα οφέλη από τη χαμηλή αντίσταση εξόδου αρχίζουν και χάνονται και η σταθεροποίηση αρχίζει και είναι πιο αργή και αναποτελεσματική.

Και δεν βλέπω κάποιο λόγο να είναι έξω. Υπάρχει αρκετός χώρος για ό,τι θέλουμε μέσα στο σασί χωρίς να έχουμε αρνητικά από τη στιγμή που ο μετασχηματιστής και τα AC είναι εκτός.

Για στήριξη χρησιμοποιώ ποδαράκια από γραφίτη της Chameleon Audio
 

Μηνύματα
3.998
Reaction score
3.831
Ξέρεις, όταν έπαιζα με Denon 160, 304 kai stanton 881 mia χαρά ήταν, στην Benz μου μπήκαν τα φιδάκια!!

Θέλω να πω ότι ίσως να μην αξίζει ντε και καλά η αλλαγή του βραχίονα αν παιζεις με mm κεφαλές.

Όσο αφορά δε την "υγιή" συνύπαρξη πλακέτας-πλατώ οκ, αφού τόχεις ψάξει και καταπιάνεσαι με τα κολλητήρια, κάτι θα γνωρίζεις!!
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.317
Μηνύματα
2.858.302
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top