Most visitors online was 2716 , on 5 Dec 2023
http://www.avsite.gr/forum/threads/kef-ls50.120591/τα κεφ ειναι εξαιρετικά ηχεία, με τρομερό λόγο απόδοσης/τιμής.
το μεγαλο τους σχεδιαστικό πλεονέκτημα είναι η ομόκεντρη μονάδα.
η ομοιόμορφη διασπορά των μονάδων με το σταδιακο "βύθισμα" off axis δημιουργούν εξαιρετική εικόνα, ενώ σε near field ακροάσεις η σκηνή είναι απίστευτα σταθερή.
σε κανονικές αποστάσεις, 2-2,5 μετρα, η εικονα παραμένει εξαιρετική, αλλά οι πρώτες αντανακλάσεις πρέπει να ελεχθούν.
το ηχειο ειναι φτιαγμενο να παιζει χωρις σαμπ. το πορτ του σε συνδυασμο με μικρη αποσταση απο τον πισω τοιχο μπορει να δωσει αρκετο και καλα ελεγχομενο χαμηλο. κατεβαινει ανετα ποιο χαμηλα απο τα quad! αλλα το σφιχτό χαμηλο των quad ειναι ... αλλού...
δεν τα έχω παλέψει πολυ με σαμπ, αλλα πιστεύω πως δύσκολα θα επιτευχθει σωστό "δέσιμο".
μου αρεσουν πολυ σκέτα.
είναι το μονο μικρό ηχείο που θα επαιρνα, αν δεν έπαιρνα κάποιο απο τα νέα εξαιρετικά μικρά ενεργά.
το επόμενο σκαλί σε δίδρομα παθητικά είναι τα joseph audio pulsar και τα lipinski l707a, και τα δυο γυρω στα 8000.
(οσο για μενα...
από εδώ και πέρα θα αγοράζω μόνο ενεργά....
τρίδρομα τουλάχιστον...
με ψηφιακό x-over και dsp...)
Αν είχα στην τσέπη μου 1500€ και δεν ήθελα με κανέναν τρόπο ενεργά ηχεία, τα 807V θα ήταν για μένα μια πολύ καλή λύση, διότι μετράνε καλά. Θα μου πείτε, σε ισχύ 1W, εντάξει, μιας και σε υψηλότερη ισχύ, οι μετρήσεις επιδεινώνονται ραγδαία στα μικρά ηχεία, τα οποία, ούτως ή άλλως, δεν μπορούν να παίξουν τόσο δυνατά πια – τι να σου κάνει ένα γούφερ 6,5 ιντσών.
Παρά τα κολακευτικά σχόλια του Stereophile, τον Arcam δεν θα τον εξέταζα καθόλου. Για μένα προσωπικά, ο όρος «αγγλική σχολή» είναι μειονέκτημα, η δε Naim δεν αποτελεί εξαίρεση – και όχι, τα μεγάλα B&W δεν είναι αγγλική σχολή. Αντιθέτως, θα επέλεγα έναν Yamaha εντός του προϋπολογισμού μου, που έχει ποιότητα κατασκευής άσχετη με την αγγλική κακομοιριά, και ευκολίες τις οποίες οι άγγλοι τις κοιτούν με το κυάλι, (4 τρανζίστορ ανά κανάλι, ισχυρή ανόρθωση, μεγαλύτερα ψυγεία, ρυθμιστικά τονικότητας κλπ.). Πριν προβάλει κανείς αντίρρηση περί «αναιμικού» τροφοδοτικού, μιας που η ισχύς που ανακοινώνει η Yamaha δεν διπλασιάζεται στα 4Ω και άλλα τέτοια που λένε διάφοροι ρηβιουεραίοι, ο A-S700 μπορεί να δώσει 50W στα 8Ω και 100 στα 4Ω.
Συμφωνώ με το Σπύρο για τα Adam, που είναι πάρα πολύ καλά ηχεία – και με 9άρι γούφερ - αλλά, όπως και να το κάνουμε, αυτά τα ηχεία είναι υποκειμενικά άσχημα, και έχουν «σκληρή» εμφάνιση, η οποία «δεν δένει» στο οικιακό περιβάλλον. Αυτό βέβαια, για όσους δεν μπορούν να αγνοήσουν αυτό το θέμα. Αντιθέτως, αυτά τα M-Audio είναι μεν γύρω – γύρω σε μαύρο ματ χρώμα, αλλά έχουν πολύ όμορφη ξύλινη μπάφλα, και είναι τρίδρομα.
Όμως, τα ενεργά ηχεία απαιτούν προενισχυτή, ή έστω κάποιον ολοκληρωμένο με έξοδο pre-out. Ο TPR-2 που προτείνει ο Σπύρος είναι μια πανέξυπνη λύση, (phono με πάρα πολύ καλούς τελεστικούς και λάμπα στο τμήμα line), αλλά έχει μια σχεδιαστική ιδιομορφία. Βλέποντάς τον ανοικτό, παρατήρησα πως έχει μόνο μια λάμπα για αμφότερα τα κανάλια, και επομένως χρησιμοποιεί τη μισή για καθένα απ’ αυτά – κι αμέσως σούφρωσα τα φρύδια. Για να έχει μισή διπλοτρίοδο ανά κανάλι, σημαίνει πως θα έχει πολύ υψηλή αντίσταση εξόδου, κάτι αρνητικό για την ποιότητα ήχου, εκτός αν δουλεύουν τη λάμπα χωρίς κέρδος τάσης, ως ακόλουθο καθόδου. Ψάχνοντας, βρήκα αυτό το ρηβιού (αγγλική μετάφραση εδώ), που αναφέρει ρητά αντίσταση εξόδου 6.75ΚΩ, ενώ τι-μι-ό-τα-τα, οι γερμανοί αναφέρουν στις προδιαγραφές αντίσταση εξόδου 7ΚΩ, και άρα η λάμπα δουλεύει σε σύνδεση κοινής καθόδου – εξ ου και το κέρδος των 12dB. Αντ’ αυτού, προτείνω τον TPR-3, που έχει δύο διπλοτριόδους στο κύκλωμα line, και επομένως, το πιθανότερον είναι πως το δεύτερο τμήμα καθεμιάς δουλεύει ως ακόλουθος καθόδου, δίνοντας χαμηλή αντίσταση εξόδου, που είναι και το ζητούμενο. Και δεν είναι δα και πανάκριβος, μόλις 100€ ακριβότερος του TPR-2. Έτσι, ο TPR-3 μπορεί να οδηγήσει μακρύ interconnect, πράγμα αναπόφευκτο σε εφαρμογή με ενεργά ηχεία.
Προσωπικά, αντί του TPR-3, μάλλον θα επέλεγα ένα καλό audio interface (ελληνιστί, εξωτερική κάρτα ήχου), προφανώς με ρυθμιστικό volume, και θα συνέδεα επάνω του ένα χωριστό phono, αναλόγως των χρημάτων. Θα μου πείτε, ναι, αλλά για να πάρει η κάρτα σήμα από αναλογική είσοδο, θα το μετατρέψει σε ψηφιακό και μετά πάλι σε αναλογικό για να το δώσει στην έξοδο, οπότε θα το αλλοιώνει. Σιγά και τι έγινε! Εδώ υπάρχουν χαϊεντάδες που κατεβάζουν με τον τόνο από τους ρώσσους βινύλια ριπαρισμένα με καρτούλες των 200€ και απολαμβάνουν αρχεία υψηλής ανάλυσης (τς!), αυτό μας πείραξε τώρα; Και όχι ότι μια τέτοια μετατροπή έχει προβλήματα, μια χαρά παίζει, και σε τυφλές δοκιμές έχω κάνει χοντρές πλάκες στον εαυτό μου. Αυτές δε οι πλάκες είναι ακόμα πιο χοντρές στο DAT, μέχρι και σε αντίγραφο 4ης ή 5ης γενιάς έφτασα (από την αναλογική έξοδο πολύ ακριβού CDplayer), και έξυνα το κεφάλι μου, πολύ γέλιο…
Βέβαια, μια τέτοια καρτούλα πιθανότατα θα έχει μόνο μια αναλογική είσοδο. Αν υπάρχει ανάγκη να συνδεθούν περισσότερες αναλογικές πηγές, (ραδιόφωνο, κασσετόφωνο ή όποιο άλλο –όφωνο), τότε πάμε σε προενισχυτή, αλλ’ απαραιτήτως με χαμηλή αντίσταση εξόδου, όσο πιο χαμηλή γίνεται - το πολύ 500Ω, όχι υψηλότερη. Προενισχυτής με υψηλή αντίσταση εξόδου, άντε βαριά – βαριά να οδηγήσει 20 εκατοστά καλώδιο. Μετά αρχίζουν οι «διαφορές», οι «λαμπάτες χροιές» και τα «πιο laid back πρίμα»...
Φυσικά και είναι βου-φου-μου μηχανάκια, αφού είναι φθηνά. Αν τους βγάλουν τον επιλογέα προς εγγραφή, τα μπασόπριμα και το balance και τους κοτσάρουν πρόσοψη ενάμισυ πόντο πάχος, άντε και να τους βάλουν και ένα μουράτο τοροειδή με τη φίρμα στο καπάκι του, χωρίς να πειράξουν τίποτε άλλο, και τα προωθήσουν με τιμή τέσσερα χιλιάρικα, θα είναι entry level high end. (Διότι, ως γνωστόν, το γνωστόν, το high end, ξεκινάει από τα πέντε χιλιάρικα)...Τα Yamaha είναι value for money μηχανάκια.
Η μόνη μου ένσταση μου είναι αν θα ταιριάζουν Yamaha και Focal στις υψηλές ή αν το άκουσμα θα κουράζει.
Ξέρεις κανα ηχείο να παράγει ισχύ?Μια ερωτηση. Αν στις προδιαγραφες ενος ηχειου δεν αναφερεται η ισχυς του, αλλά η μεγιστη ή ελαχιστη ισχυς του ενισχυτή που απαιτει το ηχειο, πως μπορω να υπολογισω την ισχυ του ηχειου;