Επιλογή Άψογου Ηχείου - Ποιές Μετρήσεις να λάβουμε υπόψιν & γιατί

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
το θεμα ειναι
  • ποιες ειναι αυτες οι μετρησεις που θα μας δειξουν σε μεγαλο βαθμο κατα ποσο το υποψηφιο προς αγορα ηχειο ειναι αψογο
  • αν αυτες οι μετρησεις μπορουν να βρεθουν και που
 

vet

Audio, Δημοσιογράφος
Μηνύματα
8.246
Reaction score
8.146
http://www.stereophile.com/features/99/index.html

ετσι για προγευμα..

Measuring Loudspeakers
By John Atkinson • Posted: Nov 7, 1998
This series of articles was initially written (in slightly different form), as a paper presented at the 103rd Audio Engineering Society Convention, New York, September 1997. The preprint, "Loudspeakers: What Measurements Can Tell Us—And What They Can't Tell Us!," AES Preprint 4608, is available from the AES, 60 East 42nd Street, Room 2520, New York, NY 10165-0075.
 




Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.095
Reaction score
20.573
Οι προδιαγραφές που ανακοινώνουν συνήθως οι κατασκευαστές:
  • Ευαισθησία
  • Μέγιστη ισχύς
  • Αρμονική παραμόρφωση (σε ελάχιστες των περιπτώσεων)
  • Ονομαστική και ελάχιστη αντίσταση
  • Μέγιστη ολίσθηση φάσης
Οι μετρήσεις που πραγματοποιούν κάποιοι ρηβιούερς:
  • Διάγραμμα απόκρισης συχνότητας στο 1W στον άξονα του τουήτερ
  • Διάγραμμα διασποράς στον κατακόρυφο και οριζόντιο άξονα
  • Διάγραμμα αντίστασης σε συνάρτηση με τη συχνότητα (εμπέδηση δηλαδή)
  • Διάγραμμα μέτρησης της ολίσθησης φάσης (συνηθέστατα ενσωματωμένο στο προηγούμενο)
  • Διάγραμμα αποσβεννυμένων φασμάτων
  • Διάγραμμα impulse response

Τί χρειαζόμαστε από όλ' αυτά και τί λείπει;
 

TGD

Μηνύματα
7.116
Reaction score
7.164
Όλα τα χρειαζόμαστε. Λείπουν σίγουρα:
  • Η απόκριση συχνότητας σε μεγαλύτερη ισχύ. Αν ένα ηχείο είναι πολύ ευαίσθητο, όντως το ακούμε στο 1W, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις θέλει κάτι παραπάνω. Και η απόκριση συχνότητας -ειδικά στο χαμηλό- αλλάζει όταν ανεβαίνουν οι εντάσεις, λόγω της φόρτισης της καμπίνας.
  • Η απόκριση συχνότητας σε διαφορετικές αποστάσεις. Η τυπικη μέτρηση στο 1 μέτρο είναι πολύ κοντά για να ομαλοποιηθεί η ακτινοβολία, ειδικά σε σχεδιάσεις με πολλά μεγάφωνα. Αλλά ποιος ριβιούερ έχει τόσο μεγάλο χώρο για να δουλέψει FFT από μεγάλη απόσταση;
Όλο και κάτι θα σκεφτώ ακόμα...
 

Μηνύματα
4.041
Reaction score
1.720
  • @Διάγραμμα αντίστασης σε συνάρτηση με τη συχνότητα (εμπέδηση δηλαδή)@
Για μενα ειναι ενα απο τα πολλα σημεια που πρεπει καποιος να δει προσεκτικα.

Το ηχειο παντα στρωνει τον δρομο του ενισχυτη.
 
  • Like
Reactions: vet

vet

Audio, Δημοσιογράφος
Μηνύματα
8.246
Reaction score
8.146
  • Διάγραμμα διασποράς στον κατακόρυφο και οριζόντιο άξονα
Και καλυτερα πολικη αποκριση (απο quad esl...)

 

m1ts0s

News poster
Editor
Μηνύματα
2.331
Reaction score
3.635
http://www.wisound.com/h_current.html

"A fundamental characteristic of a speaker, is its frequency response. Ideally, the frequency response of a loudspeakershould be flat across the audio spectrum and in all directions of space.

The most common method of measuring the frequency response of a speaker is On Axis frequency responce in anechoic chamber, where we place the measuring microphone directly in front of the speaker.

However, for the full mapping of a speaker’s frequency behavior in space, the on Axis Response is not sufficient enough. We must measure and record in detail the frequency response curves in all directions around the speaker.

Sound Power is the sum of the total emitted acoustic energy of a speaker as measured globally (at 360 °, with measurements every 10 °) around the speaker horizontally and vertically. Hence it is much more representative on how the speaker will aurally stimulate the listening space creating reflections, compared to the anechoic on Axis frequency response measurement.

The On Axis response reveals the speaker’s behavior just in front of it and only in a short distance from it (nearfield), whilst in a room, moving away from a speaker increases the ratio of reflected to direct sound.

The Sound Power response becomes more important for the actual In-Room response."
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Οι προδιαγραφές που ανακοινώνουν συνήθως οι κατασκευαστές:
  • Ευαισθησία
  • Μέγιστη ισχύς
  • Αρμονική παραμόρφωση (σε ελάχιστες των περιπτώσεων)
  • Ονομαστική και ελάχιστη αντίσταση
  • Μέγιστη ολίσθηση φάσης
Οι μετρήσεις που πραγματοποιούν κάποιοι ρηβιούερς:
  • Διάγραμμα απόκρισης συχνότητας στο 1W στον άξονα του τουήτερ
  • Διάγραμμα διασποράς στον κατακόρυφο και οριζόντιο άξονα
  • Διάγραμμα αντίστασης σε συνάρτηση με τη συχνότητα (εμπέδηση δηλαδή)
  • Διάγραμμα μέτρησης της ολίσθησης φάσης (συνηθέστατα ενσωματωμένο στο προηγούμενο)
  • Διάγραμμα αποσβεννυμένων φασμάτων
  • Διάγραμμα impulse response

Τί χρειαζόμαστε από όλ' αυτά και τί λείπει;

Χρειαζόμαστε επιπλέον.
Την απόκριση των μονάδων χωρίς cross και την μέτρηση των μονάδων με cross.
Την αρμονική παραμόρφωση σε σχέση με την συχνότητα στα 75-80 db.
Polar responses.
 

D

Deleted member 8307

Guest
...Την αρμονική παραμόρφωση σε σχέση με την συχνότητα στα 75-80 db...
...
  • Αρμονική παραμόρφωση (σε ελάχιστες των περιπτώσεων)...
Πως μετράμε την αρμονική παραμόρφωση σε ένα ηχειο ? Παρακάτω βλέπουμε τις μετρήσεις της από το Neumann ΚΗ420 :biggrin:,



Eίναι καλές οι μετρήσεις του ? Πως τις "μεταφράζω" ? ...τι τιμές θεωρούνται ως αντιπροσωπευτικές ενός καλού ηχείου ? Ποιο είναι το όριο των μετρήσεων στο οποίο ένα ηχείο αρχίζει να γίνεται "χρέπι" ?

Thanks in advance, :)
 
Last edited by a moderator:

vet

Audio, Δημοσιογράφος
Μηνύματα
8.246
Reaction score
8.146
Harmonic Distortion

Loudspeakers suffer from linear and non-linear distortion. Linear distortion can be seen as a non-flat frequency response and/or a non-flat group delay. This is discussed in other sections. Non-linear distortion adds new frequencies to the acoustical output that were not present in the electrical input signal. To measure this, a frequency (the fundamental, say 100 Hz) is played into the loudspeaker at a particular sound pressure level and a frequency above that test frequency is measured. Double the frequency is the second harmonic (200 Hz), triple the frequency is the third harmonic (300 Hz), etc. Sweeping the fundamental frequency allows a graph of frequency-dependent harmonic distortion to be plotted. Total harmonic distortion (THD) is the relation between all sound coming out of the loudspeaker compared to all the additional sound in the output that was not present at the input: second + third + fourth + fifth + etc.

Harmonic distortion can be expressed in decibels or as a percentage. Second-order harmonic distortion is generally caused by asymmetries in the system. Third-order harmonic distortion is generally caused by “clipping” in the system, and this can come from the electronics or the acoustics, for example short voice coils. Odd-order harmonics generally sound a lot worse than even-order harmonics. Higher order harmonics will be lower than the second- and third-order harmonics, and should be at reasonably low levels in a well-designed system. Ideally the lower the harmonic distortion, the cleaner, or more transparent, the loudspeaker will sound. Less than -30 dB (3%) at low frequency and less than -40 dB (1%) at mid-high frequencies is normally considered to be good, lower values than these is of course better.

Harmonic distortion is non-linear with level, in that an increase of 10 dB in the test signal typically results in a far greater increase in the level of harmonic distortion. As a result, one should check the test conditions before comparing measurements of different loudspeakers. In general, larger loudspeakers suffer from less harmonic distortion than smaller loudspeakers when played at the same level. Additionally, three-way loudspeakers will suffer from less harmonic distortion than two-way loudspeakers as each driver has less work to do. Both these effects can be seen together in the two examples below which are tested at the same sound pressure level.


Large three-way loudspeaker O 410


Small two-way loudspeaker KH 120
Unfortunately, the level of harmonic distortion does not correlate well with subjective sound quality, for example, an audio system with high levels of second order harmonic distortion can sound quite pleasant, whilst the same system with same level of third order harmonic distortion would sound rather poor. However, harmonic distortion plots are very useful for design engineers to use as a tool to trace problems in their designs.

http://www.neumann-kh-line.com/neumann-kh/glossary.nsf/root/F77C48111116FFBDC12578B20039968C?Open&term=Harmonic Distortion
 


zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Πως μετράμε την αρμονική παραμόρφωση σε ένα ηχειο ? Παρακάτω βλέπουμε τις μετρήσεις της από το Neumann ΚΗ420 :biggrin:,



Eίναι καλές οι μετρήσεις του ? Πως τις "μεταφράζω" ? ...τι τιμές θεωρούνται ως αντιπροσωπευτικές ενός καλού ηχείου ? Ποιο είναι το όριο των μετρήσεων στο οποίο ένα ηχείο αρχίζει να γίνεται "χρέπι" ?

Thanks in advance, :)

Αν και η απάντησή μου σβήστηκε για κάποιο λόγο :thumbsdown:,
οι μετρήσεις του ηχείου σου είναι Εξαιρετικές.
 

D

Deleted member 8307

Guest
...Linear distortion can be seen as a non-flat frequency response and/or a non-flat group delay. This is discussed in other sections. Non-linear distortion adds new frequencies to the acoustical output that were not present in the electrical input signal...
Αν υποθέσουμε ότι η γραμμική παραμόρφωση είναι πάνω κάτω πολύ καλή (παρόμοια) στην πλειάδα των ηχείων της αγοράς, είναι αυτές οι τιμές της μη-γραμμικής παραμόρφωσης (THD, intermodulation) η αιτία που κάποια ηχεία ξεχωρίζουν από την πλειάδα ?

Για παράδειγμα είναι αυτός ο λόγος που ηχεία boutique από την Revel ή την Wilson διατηρούν τα χαρακτηριστικά του ήχου τους αναλλοίωτα (εφόσον οδηγούνται σωστά) στις προδιαγραφές της μέγιστης στάθμης τους ?
Για ποιο λόγο οι κατασκευαστές είναι φειδωλοί σε αυτές τις μετρήσεις ?

Θα μπορούσε να είναι η "ultimate" μέτρηση η οποία θα ξεχώριζε τα καλύτερα από τα καλά ηχεία της αγοράς ? ή τελικά όλες οι μετρήσεις έχουν το δικό τους ειδικό βάρος...
 
Last edited by a moderator:

vet

Audio, Δημοσιογράφος
Μηνύματα
8.246
Reaction score
8.146
να το θεσω αναποδα το ερωτημα.
η αναλυση ενος ηχειου ειναι ενα χαρακτηριστικο που μπορει ενα αυτι να αξιολογησει σχετικα ευκολα.
Μηπως ειναι η αναλυση αμεσα σχετιζομενη με την μικρη παραμορφωση?
 

D

Deleted member 8307

Guest
..οι μετρήσεις του ηχείου ... είναι Εξαιρετικές.
πολύ ωραία :), άρα δεν χρειάζεται να βγάλουμε τους ενισχυτές του εκτός, για να απαντήσουμε στην ερώτηση του φίλτατου Gkat η οποία φαίνεται να τον απασχολεί εσαεί… :tongue:
off topic, αλλα αυτο με τα "ενεργα" και τους ενισχυτες μεσα ή εξω απ το κουτι, μας εχει ζαλισει λιγο...

τελικα αξιζει η τοποθετηση εκτος με ανταλλαγμα την αυξηση διαδρομης του σηματος λογο καλωδιων ή ειναι μικρες οι παραμορφωσεις με τους ενισχυτες μεσα και δεν αξιζει το κοπο να ασχολιομαστε με "τριχες"?
 

Μηνύματα
1.985
Reaction score
765
πολύ ωραία :), άρα δεν χρειάζεται να βγάλουμε τους ενισχυτές του εκτός, για να απαντήσουμε στην ερώτηση του φίλτατου Gkat η οποία φαίνεται να τον απασχολεί εσαεί… :tongue:
:D:)

ε ναι...γιατι τους εχω πρηξει με τα mail μου στην adam και σε λιγο θα ανοιγουν τα εισερχομενα και θα λενε "ωχ, παλι ο σπαζοκλαμπανιας ο Ελληνας":D

να ξερουμε τι παραγγελνουμε για την αντικατασταση...γουρουνι στο σακι?:laugh:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.558
Μηνύματα
2.864.313
Members
37.930
Νεότερο μέλος
l.koustimpis@visualacoust
Top