ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ-ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)




east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
Alchemist Forseti APD20A
Αλλο ενα παραξενο κατασκευασμα απο τον Paravicini aν και η δικια μου εκτιμηση λεει οτι ο σχεδιαστης ηταν ο GLEN GAYLE και ο TIM DE PARAVICINI απλα ρετουσαριζε τα εγχειρηματα τοτε με καποιες δικες του προσθεσεις μαλλον σε οτι αφορα τα τυπωμενα και την αισθητικη .

Το μηχανημα αυτο παραμενει ιδιομορφο και μοναδικο σε ολον τον κοσμο σχεδιαστικα διατηρει το γνωστο κυκλωμα εξοδου με τον APD 15 και ανατρεπει πολλες απο τις σχεδιαστικες θεωριες εκεινης της αλλα και της τωρα εποχης , Θα ελεγε καποιος οτι ειναι μια πιο απλη εκδοση ενος Nakamichi STASIS και οπως και ο stasis αλλα και οπως οι μικρoτεροι Alchemist κατα ενα παραξενο τροπο δεν υποφερει απο προβληματα σταθεροτητας .

Τα προβληματα που εχει ειναι κατα κανονα κατασκευαστικα και θερμοκρασιακα θα ελεγε καποιος προβληματα Hardware και οχι προβληματα σχεδιασης . Καμμενες ασφαλειοθηκες ,καψαλισμενοι ακροδεκετες απο τα κακοπρεσσαρισμενα Faston σε ολο το μηχανημα , ξεραμενα πλαστικα απο τις μεγαλες θερμοκρασιες και καμμενο το ενα καναλι ευτυχως οχι ολοσχερως .

Μην ξεχναμε οτι μονο τα σταδιο εξοδου σε καθε καναλι απαρτιζεται απο 16 ενεργα εξαρτηματα 8 εξοδου και 8 οδηγα για καθε καναλι . Ο ηχος του παραμενει ιδιομορφος και ειναι ενα πραγμα take it or leave it και ειναι καποιοι που τον λατρευουν αλλα και καποιο αλλοι που τον θεωρουν μαλλον περιεργο .

Γενικα κρυο δεν παιζει και θελει και αρκετη ωρα για να ζεσταθει μια και την πρωτη ωρα λειτουργιας θα την καταναλωσει για να εξισοροπησει το αποτυχημενο κατασκευασμα πανω στην ψυκτρα που δεν εγινε σωστα στα πρωτα μοντελα απο την στιγμη που η κατεργασια σε αλουμινιο πανω στην ψυκτρα θα ανεβαζε το κοστος του μηχανηματος το οποιο ηταν μαλλον ηδη πολυ ψηλα για εκεινη την εποχη και ο κινδυνος να παει το κοστος δυσαναλογα με το προιον ηταν ορατος . Αργοτερα υποχρεωθηκαν να το “μαζεψουν ” μια και τα παραπονα ηταν αρκετα συν οτι και εμεις απο πλευρας μας πλεον προσπαθουμε σε καθε κομματι που φιαχνουμε να διορθωνουμε και το θεμα της ψυξης ωστε να αποκτησει διαχρονικοτητα το μηχανημα και θερμικη σταθεροτητα .

Εσωτερικη πληροφορια λεει οτι ενω το μηχανημα ηταν ετοιμο να βγει στην αγορα με κινδυνο να φανει πολυ ακριβο για τις επιδοσεις του μια και ηδη αιρετικο απο πλευρας σχεδιασης εκει επενεβει ο TIM DE PARAVICINI οπου μεταξυ αλλων του εδωσε και αυτη την οψη με τα χρυσα πλαινα και μια αυξημενη αισθηση πολυτελειας ωστε να δικαιολογει κατα καποιον τροπο την τιμη . Ο ιδιος ο TIM DE PARAVICINI σε τηλεφωνικη μας επικοινωνια διερευσε κατα καποιον τροπο την πληροφορια αυτη και μια και ο GLEN GAYLE δεν μπορει να βρεθει πουθενα και ισως να μην ζει πλεον δηλωσε οτι η σχεδιαση ανοικει γενικα σε εκεινον . Πραγμα δυσκολο να πιστεψει καποιος μια και ο TIM DE PARAVICINI δειχνει να εχει βαλει το χερι του στο σχεδιαστικο κομματι των Alchemist αφου ειχαν ι ηδη σχεδιαστει τα κυκλωματα των APD 15 και 20 .

Ναι σε αγορα μεταχειρισμενου αν και πιστευω οτι θα βρεθει δυσκολα .

Ναι απο πλευρας επισκευης τα παντα ειναι επισκευασιμα σε αυτο το μηχανημα μαζι με βελτιωσεις στο θεμα της ψυξης και διαφορες αλλες πιθανες περιπτωσεις για αναβαθμιση αλλα σιγουρα θα κοστισει .

Ναι και απο πλευρας ηχου αλλα μονο μετα απο ακροαση με το δικο σας συστημα. Ειναι ενα μηχανημα με ιδιαιτερο χαρακτηρα , σχετικη ανεση σε ρευματα , αρκετα μεγαλη ισχυ , δυνατοτητα γεφυρωσης , γενικα ζεστο ηχο , αρκετα καλο χαμηλο , συντηρητικα ψηλα , καθαρα μεσαια , ικανοποιητικο σωμα και αναλογο βαθος σκηνης . Θα ελεγα οτι υστερει σε αναλυτικοτητα και ισως και σε ταχυτητα και οι μικρο διαφοροποιησεις σε αυτα τα θεματα συνθετουν τον ιδιαιτερο χαρακτηρα του . Συνηθως μηχανηματα σαν και αυτο ( με χαμηλη αναλυτικοτητα και χαμηλη ταχυτητα ) υστερουν σε ικανοτητα οδηγησης πλην ομως ο APD 20 λογο της παγκοσμια μοναδικης σχεδιασης του σταδιου εξοδου εχει εξαιρετικη ικανοτητα οδηγησης και απιστευτο kick .

Σακης Πετροπουλος

 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
Πολυκαναλα ONKYO
Πολλα τα προβληματα με τα πολυκαναλα Onkyo , Αυτο δεν σημαινει φυσικα οτι αλλοι κατασκευαστες οπως YAMAHA , PIONEER , SONY,DENON,Marantz δεν εχουν και αυτοι αντιστοιχα προβληματα με διαφορα απο τα μηχανηματα τους .

Σε γενικες γραμμες τα θεματα ειναι δυο: Αρχικα οι ενισχυτες σε ολα απο αυτα τα μηχανηματα ειναι τελειως generic κατασκευες με ελαχιστο αριθμο εξαρτηματων σε σχεση με την αναγραφομενη ισχυ αλλα και την δεομενη τροφοδοσια του κυκλωματος . Ο λογος φυσικα ειναι ο χωρος ο οποιος ειναι πολυ περιορισμενος σε σχεση με τα υπολοιπα πραγματα που πρεπει να μπουν εμσα στο μηχανημα . Ο generic ενισχυτης εει γινει προσπαθεια να ελεγθει απο τον κεντρικο επεξεργαστη πραγμα το οποιο συχνα λειτουργει και παρολο οτι η κατασκευη ειναι ιδιαιτερα απλη και ο προσεσορας παρακολουθει τα παντα ακομα και με υπερβαση των οριων τροφοδοσιας του κυκλωματος για να αποκτησει headroom και ονομαστικη ισχυ το μηχανημα τελικα δειχνει να λειτουργει .

Σοβαρο μειονεκτημα σε αυτη την περιπτωση ειναι οτι σε περιπτωση ζημειας του ενισχυτη εαν κατι δεν παει καλα υπαρχει σοβαρη πιθανοτητα να “γυρισουν” τασεις μεσα στον προσεσορα τις οποιες δεν μπορει να διαχιριστει με αποτελεσμα ο ενισχυτης να εχει ζημεια τυπου 10 ευρω αλλα να εχει φαει την πλακετα με τον προσεσορα που κοστιζει χαλαρα 170 ευρω .

Το επομενο θεμα ειναι τα τσιπακια HDMI και γενικα τα γραφικα οπου κακως εχει εμπλακει η επιλογη της εικονας σε ενα μηχανημα ηχου και φυσικα στον βωμο της πολυχρηστικοτητας εχει θυσιαστει η ποιοτητα του ηχου .Θερμοκρασιες και ρευματα σε πολυ περιορισμενο χωρο ειναι ο εχθρος σε αυτα τα τσιπακια τα οποια συχνα ειναι καστουμ κατασκευες η φορανε καστουμ λειτουργικο και αρα η ευρεση και αντικατασταση ειναι μαλλον απιθανη .

Τα ΟΝΚΥΟ χτυπανε τσιπακι HDMI στα μοντελα που ειναι σημερα 6-10 ετων και η επισκευη ειναι πρακτικα δυνατη προσπαθειες για reflow η και reballing δεν εφεραν αποτελεσματα αλλα και σε καποιες περιπτωσεις που εφεραν δεν κρατησαν ενα λογικο χρονικο διστημα .Στο ιντερνετ υπαρχουν δεκαδες αναφορες για το προβλημα σε σημειο μαλιστα που η ΟΝΚΥΟ στο εξωτερικο χρειαστηκε να αντικαταστησει σε καποιους πελατες ολοκληρες πλακετες και στην τελικη να ανασχεδιασει το ολο θεμα με καινουργιο τσιπακι και αλλη δομηση στην πλακετα . Σημερα Η ανακατασκευασμενη χηφιακη πλακετα κοστιζει 280 λιρες Αγγλιας plus που σημαινει οτι η τιμη για πολυκαναλο ηδη 10 ετων ειναι απλα απαγορευτικη . Ενω το ιντενετ ειναι γεματο απο αναφορες στο προβλημα η αποψη της εδω αντιπροσωπειας ειναι οτι πρωτη φορα το ακουνε ….. ( no comments )

Τα νεοτερα Onkyo ενω δειχνει η ισως ακομα δεν γνωριζουμε αναλογες συμπεριφορες σε τσιπακια γραφικων η HDMI υποφερουν απο πυκνωτες στην ψηφιακη πλακετα και πανω απο 10 μηχανηματα φετος περασαν απο εμας με αυτη την βλαβη και μετα απο ενα γενικο σκουπισμα στους πυκνωτες εβαλαν μπροστα χωρις αλλα προβληματα .

Η κατασταση δεν ειναι καλυτερη στα υπολοιπα στα Marantz σειρας SR και σημερα ηλικιας 6-10 ετων χτυπαει επισης η ψηφιακη πλακετα αλλα και ενα multiplexer οποτε το μηχανημα μπορει να δουλεψει μονο μεσω source Direcrt και μαλλον τρωει και τον ADC με αποτελεσμα να μην δουλευουν οι ψηφιακες εισοδοι . Απο οσο γνωριζω πλακετες δεν υπαρχουν πλεον .

Τα ΥΑΜΑΗΑ υποφερουν στα τροφοδοτικα τους και δεν μπορουν να ξεκινησουν καν επισκευασμενα τουλαχιστον 15 σε αυτη την χρονια οπου συνηθως χρειαζεται να αλλαχτει ολοκληρο το πακετο πυκνωτες φετ γεφυρα και ολοκληρωμενο οπου σε γενικες γραμμες το κιτ με τιμη γυρω στα 65-70 ευρω ειναι σε λογικη φαση για να πληρωθει απο τον πελατη .

Τα Denon τα εχουν με τις τροφοδοσιες τους στους επιμερους σταθεροποιητες αλλα και στα σταδια εξοδου μια και συνηθως τα “ακραια” ( σε θεση πανω στην πλακετα ) καναλια απεχουν απο την τροφοδοσια περισσοτερο και ειναι τα πρωτα που θα την φανε σε στιγμη πιεσης Η εμμονη του κατασκευαστη σε μαλλον περιεργους ημιαγωγους τυπου Darlington ανεβαζει το κοστος μαλλον ψηλα ενω η προμηθεια ανταλλακτικων ειναι εξαιρετικα χρονοβορα .

Τα Sony χτυπανε συνηθως ολολκληρωμενα οδηγησης αλλα ευτυχως μονο σε επιπεδο ξεκοληματος και οχι βλαβης .

Τα Pioneer ειναι τα λιγοτερο προβληματικα μια και τα περισσοτερα φορανε ολοκληρωμενα στην εξοδο που φυσικα εαν καουν θα κοστιζουν γη και υδωρ .



Σακης Πετροπουλος



 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
Αλλο ενα Εγγλεζικο θρυλικο για καποιους μηχανημα το οποιο ηρθε κοντα μας με ορισμενα θεματακια ευτυχως αυτη την φορα οχι καταστροφικα .

Σαν μηχανημα ακολουθει την Εγγλεζικη σχολη και δεν ειναι τιποτα αλλο παρα ενας Quad η ενας Audiolab η ισως και καποιος Musical Fidelity. Κυκλωματικα δεν εχει κατι παραπανω να προσφερει και σαν δευτερη version η αληθεια ειναι οτι εχει καποια πραγματα αρκετα βελτιωμενα σε σχεση με την πρωτη .

Ανεκαθεν υπηρχαν παραπονα για την σχεδιαση αλλα και την εμμονη των σχεδιαστων εκεινης της σχολης να βαζουν τα παντα σε μικρα και ιδιομoρφα κατασκευασματα οπου προφανως και θα ηταν απαραιτητοι συμβιβασμοι στα ορια, την ισχυ, και την σταθεροτητα του μηχανηματος .

Παραμενει περιεργο οτι οι περισσοτεροι απο αυτους τους κατασκευαστες εκεινης της εποχης με μονη εξαιρεση την Audiolab χρησιμοποιουσαν πολυ αργα τρανσιστορ στην εξοδο τους πολλες φορες ευρωπαικα ενω η απαντηση βρισκοταν απεναντι τους ετοιμη και τουλαχιστον απο σταθεροτητα και επιδοσεις σκοτωνε οποτε πολυ απλα θα επρεπε να χρησιμοποιησουν Ιαπωνικα τρανσιστορ και να κανουν το fine tune κατα την Εγγλεζικη σχολη .

Η Audiolab προσπαθησε να το κανει αλλα δεν τα καταφερε και ενω ολα τα τρανσιστορ ηταν στο μηχανημα τους Ιαπωνικα ( για τον 8000Α) τελικα ο ηχος του καθε αλλο παρα Ιαπωνικος ηταν . Η διαφορα ηταν αστρονομικα μεγαλη και τα τρανσιστορ αυτων των κατασκευαστων πηγαιναν μεχρι 3ΜΗΖ ενω τα χειροτερα Ιαπωνικα πηγαιναν το λιγοτερο 30ΜΗΖ ...μιλαμε για 10 φορες επανω .

Ενισχυτες κατασκευασμενοι με αργα τρανσιστορ και κατα κανονα εκεινη την εποχη με τοπολογια Quasi εχουν μια αλλη εικονα αρμονικων και θα μπρουσε κανεις να πει οτι ειχαν σε καποιο σημειο λαμπατες χροιες αλλα και συμπεριφορα μια και η αναλυτικοτητα και το ευρος παραμενουν χαμηλα σε σχεση με τα Ιαπωνικα πλην ομως εντος οριων .

Ανεση σε ρευματα με την χρηση του PSX που ειναι το upgrade τροφοδοτικο για αυτο το μηχανημα το οποιο ειναι μια λογικη που ακολουθει μεχρι και σημερα η NAIM ομως προβληματα με την ψυξη και την ταχυτητα μειονεκτημα του περιεργου κατασκευασματος που εκαναν οι Εγγλεζοι για σασσι ....

Στα περισσοτερα απο αυτα η θερμοτητα διοχευτευοταν στον πατο του μηχανηματος οποτε οι μεγαλες εντασεις ηταν μαλλον απαγορευτικες ενω η ικανοτητα αποδοσης της πληρους ισχυος επι πολυ ωρα ηταν μαλλον χαμηλη .

Προβληματα σε πολλους πυκνωτες , προβληματακια στην RIAA , προβληματακια στο τυπωμενο αλλα γενικα οχι κατι το σοβαρο . Πορτοκαλι πυκωτες της ELNA με το γνωστο ιστορικο προβληματων αντικατασταθηκαν χωρις ερωτησεις καθως και οι περισσοτεροι ηλεκτρολυτικοι . Το μηχανημα ελαμψε μαλλον ευκολα . Σε γενικες γραμμες η ποιοτητα κατασκευης ειναι πολυ καλη και γενικα απο την στιγμη που προστεθηκε και θερμοστατης στην δευετερη εκδοση το μηχανημα αποκτησε σταθεροτητα και διαχρονικοτητα .

ΝΑι σε αγορα μεταχειρισμενου

ΝΑι ειναι επισκευασιμο αλλα ... δεν ειναι ολα διαθεσιμα οπου εαν εχει εξοδου καμμενα τα δικα του θα βρεθουν μαλλον δυσκολα και τα συχρονα ειναι πιθανον να αλλαξουν τον χαρακτηρα του προς το καλυτερο κατα την αποψη μου αλλα σιγουρα δεν θα ειναι το ιδιο μηχανημα .

Ισως ....απο πλευρας ηχου αντιπροσωπευτικο Εγγλεζικο με τον αναλογα μαλλον σκληρο και στενο ηχο πλην ομως με πολυ καλα μεσαια ιδανικα για εγχορδα , εντεχνο Ελληνικο , κλασσικη Ροκ και φωνητικα .

Σακης Πετροπουλος

 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
Service Aurex AY88 (Toshiba)
To Aurex ειναι ονομα το οποιο ανοικει στην TOSHIBA και πιθανον καποια απο τα προιοντα αυτου του οικου να κυκλοφορουσαν σε καποιες χωρες με αυτο το εμπορικο ονομα .

Παντως η κατασκευη του μηχανηματος σε σχεση με τα consumer προιοντα αυτου του κατασκευαστη για την ευρεια αγορα δεν εχει απολυτως καμμια σχεση . Ενω το Aurex δεν ειναι τιποτα παραπανω απο την πεπατημενη με λιγο overdesign , προσεγγιση που χρησιμοποιουν παρα πολλοι κατασκευαστες , το Aurex υπερτερει σε δεκαδες σημεια και ο τροπος ο οποιος ειναι δομημενος και κατασκευασμενος ειναι αν οχι υποδειγματικος θα ελεγα μοναδικος και απολυτα λειτουργικος ακομα και για Ιαπωνικο μηχανημα .

Πιο αναλυτικα η τροφοδοσια ειναι twin mono για ολο το κυκλωμα και ειναι χτισμενη σε σταθεροποιηση σε δυο σταδια σε συνδυασμο με πολλαπλασιαστες χωρηστικοτητας σε καποια σημεια , Οι ημιαγωγοι που εχουν χρησιμοποιηθει για την σταθεροποιηση ειναι με επιδοσεις Audio που δεν εχει και καμμια ιδιαιτερη σημασια οταν κατασκευαζεις τροφοδοτικα ( μια και σε εναν προενσχυτη ειναι σχεδον απιθανο να διαμορφωθει η τροφοδοσια με την ακουστικη ) αλλα ειναι ακομα ενα δειγμα υψηλης ποιτητας κατασκευης , οι μετασχηματιστες ειναι θωρακισμενοι και απολαμβανουν στην ουσια ξεχωριστου διαμερισματος ωστε να μειωθει στο ελαχιστο η παραμικρη προκριση οποιουδηποτε βομβου .

Κυριαρχουν υψηλες για το ειδος αυτο πολωσεις νορμαλ εως λογικο gain απιστευτη ικανοτητα οδηγησης πιθανον εξαιρετικα δυσκολων φορτιων και ενισχυτες που χρειαζονται πραγματικο τσαγανο στην εισοδο τους .

Ευελικτο phono stage MM MC με fet step up το ακουσαμε με Nagaoka σε ενα πλατω της Pioneer και με δυο λεξεις μας επεσαν τα αυτια …εξαιρετικο, δυναμικα αθορυβο τελειως , αψογη RIAA και απο τους λιγους προενισχυτες που δεν φοβουνται να δωσουν ευρος και καθαροτητα με τα χαμηλα να εκτεινονται τοσο κατω που αγγιζουν το οριο του επικυνδυνου .

Παρολο οτι την εποχη εκεινη τεχνολογια με ρελεδες στην εισοδο δεν επαιζε η καστουμ κατασκευασμενοι διακοπτες απο την Alps δομημενοι με αρκετα εξυπνο τροπο και με αποστασεις ικανες εχουν μειωσει συνακροασεις και υπερπηδηση στο ελαχιστο για ενα μηχανημα που εχει μηχανικο επιλογεα .

Το μονο κατασκευαστικο μειονεκτημα που μου εκανε μαλιστα και εντυπωση ειναι οτι δειχνει οτι ο σχεδιαστης καταλαβε τα πελονεκτηματα που μπορει να εχει το bypass σε πυκνωτες μαλλον εκ των υστερων με αποτελεσμα στην απο κατω μερια της πλακετας να υπαρχουν σχεδον 25 ογκωδεις ΜΚΤ πυκνωτες που κανουν bypass σε αλλους πυκνωτες σηματος η τροφοδοσιας . Το δυστυχως ειναι οτι 25 πυκνωτες κολλημενοι απο κατω αναρχα στερεωμενοι με βενζινοκολα πανω στην πλακετα δεν ειναι και οτι καλυτερο . Σημερα αυτο θα γινοταν τελειως διαφορετικα Επισης εαν το μηχανημα ηταν δικο μου θα εμπαινα στην διαδικασια να τους αλλαζα με συχρονους που εχουν τουλαχιστον 80% μικροτερο φυσικο μεγεθος για να αποφυγω αλληεπιδρασεις με τα υπολοιπα στοιχεια του κυκλωματος .

Παρολο οτι το μηχανημα παιζει και μετραει υποδειγματικα πιστευω οτι με αλλαγη αυτων των αναρχα τοποθετημενων πυκνωτων θα το εκτοξευοταν κυριολεκτικα .

Ο χρονος αδιστακτος για ολους , οι τασεις τροφοδοσιας εξαιρετικα υψηλες για τρανσιστορατο προενισχυτη ( ο Ιαπωνας σαφως και ηξερει τι κανει αρχικα τροφοδοτει τα τρανσιστορ οσο πιο ψηλα γινεται σε καποια σημεια θα ελεγα οριακα και απο πλευρας ασφαλειας αλλα η αληθεια ειναι οτι εκει παιζουν καλυτερα συν οτι η αυξημενη ταση τροφοδοσιας αν μη τι αλλο δινει απιστευτο headroom (οπως ειναι γνωστο ) Ψηλες τασεις τροφοδοσιας , σχετικα υψηλες πολωσεις , κλειστο σφραγισμενο σασσι που δεν παιρνει αερα σχεδον απο πουθενα καλοκαιρακι 38++ βαθμων στην Αθηνα και ορισμενοι απο τους πυκνωτες παρεδωσαν …. Καπου εδω πρεπει να βαλουμε ακι τον παραγοντα ηλικια .

Η επισκευη στην ουσια εγινε σε δυο δοσεις με παραπονα για περιοδικη συμπεριφορα με βομβο κλπ οπου πολυ επιλεκτικα αλλαχτηκαν ορισμενοι πυκνωτες αλλα η βλαβη φανηκε σε δευτερη δοση αμεσως μετα την αλλαγη πυκνωτων οπου μια διοδος με διαρροη ( που προεκευψε απο κατεστραμενους πυκνωτες ) τελικα καθηλωσε το μηχανημα μαζι με 4 τρανσιστορ εξοδου στα phono stage .

Ναι μακραν σε αγορα μεταχειρισμενου

ΝΑι απο πλευρας επισκευης εκτος απο μερικους πυκνωτες ειναι απιθανο να χρειαστει κατι αλλο

Ναι με χιλια απο πλευρας ηχου απο τους πιο ησυχους και σοβαρους προενισχυτες που εχω ακουσει ποτε και ενω το gain τελικα δεν ειναι και τοσο πολυ η Ικανοτητα οδηγησης ειναι σχεδον αστρονομικη σε οποιοδηποτε σχεδον φορτιο …

Σακης Πετροπουλος



 


east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
Επισκευη Αναβαθμιση και Service Luxman L31
Ειναι πολλες οι φορες που εχουμε αναφερθει σε αυτα τα μηχανηματα L30 και L31 ειναι απο τα μαγικα μηχανηματα που εφιαξε η Luxman και ειναι ενα προιον το οποιο θα παραδωσει εξαιρετικα γλυκο και καθαρο ηχο υψηλων ταχυτητων με μια φιλικοτητα στο ακουσμα το οποιο τον καθιστα μοναδικο .

Ενδιαφερον παρουσιαζουν τα στατιστικα στοιχεια που με λιγα λογια λενε οτι αρχικα εχουμε επισκευασει 43 κομματια τα τελευταια 5 χρονια οπου ολοι τους ηταν απο ιδιοκτητες πρωτο χερι με εξαιρεση μολις δυο που αγοραστηκαν μεταχειρισμενοι , Κανενας απο τα 43 κομματια δεν ειχε ουσιαστικη βλαβη σε σημειο που να εχει καθηλωθει το μηχανημα , με εξαιρεση δυο ενισχυτων που ειχαν απο ενα οδηγο τρανσιστορ καμμενο .

Ολοι οι υπολοιποι χρειαστηκαν ολοκληρωτικη αλλαγη στους πυκνωτες τους με σημεια να παρουσιαζουν φθορες σε διαφορους τομεις απο τροφοδοσια μεχρι ανδραση στον τελικο ενισχυτη αλλα και αυξημενες εσωτερικες αντιστασεις σε παρα πολλα σημεια στον προενισχυτη .

Τα τυπωμενα τους κυκλωματα ειναι ορθια για τον τελικο ενισχυτη και θα βρει πολυ συχνα καποιος τις αναφορες μου σε μηχανηματα της Luxman σειρες Μ, L, LV και τα προβληματα που παρουσιαζουν τα τυπωμενα οταν ειναι ορθια . ΟΧΙ ομως στον L30-31 απο την στιγμη που πρωτον τα μηχανηματα ειναι μικρα και αρα οι θερμοκρασιες ειναι λιγες αλλα το βασικοτερο ολων τα τυπωμενα σε αυτα τα μηχανηματα ειναι χειροποιητα και συνεπως η πιθανοτητα βλαβης ειναι σχεδον μηδενικη , η ποσοτητα της κολλησης που πεφτει με το χερι ειναι σπαταλη , και ο ακροδεκτης διπλωμενος με το χερι απο κατω .

Η προσεγγιση ειναι αλλαγη και στους πυκνωτες του τροφοδοτικου που στεκονται οριζοντιοι για 30+ χρονια Φυσικα τετραπλασιασμος της χωρητικοτητας και προσθηκη bypass το οποιο καποιοι μπορει να εχουν βαρεθει να ακουνε και πολλες φορες να το μπερδευουν με το decoupling , αλλα πιστεψτε με η επεμβαση εκει ειναι θαυματουργη και πραγματικα προσθετει στο μηχανημα και ειναι πρακτικη που ακολουθουν παρα πολλοι κατασκευαστες σοβαρων και μεγαλων μηχανηματω ασχετα με το ποσο μπορει να επιβαρυνει το κοστος στο μηχανημα τους .

Αλλη μια παγιδα που κρυβουν αυτα τα μηχανηματα ειναι τα τριμερακια τους τα οποια ενω ειναι ερμητικα καλυμενα και σου δινουν την εντυπωση οτι βαση αυτου μαλλον θα ειναι αθανατα τελικα η οξειδωση που παθαινουν στο επαργυρο μερο τους που βρισκεται απο κατω ειναι το σοβαροτερο προβλημα οπως αλωστε συμβαινει και στους υπολοιπους διακοπτες και ποτενσιομετρα μεσα στο μηχανημα που μπορει επισης να εχουν επαργυρα μερη . Απολαυστικες οι φωτο απο το πριν και μετα και εξελιγμενα χημικα ( οχι πλεον σπρευ επαφων ) μαζι με το μηχανημα υπερηχων ειναι τα οπλα μας εναντια σε αυτες τις οξειδωσεις .




Επομενο μυστικο που εχουν αυτοι οι ενισχυτες και ειναι πολυ ευκολο να σου ξεφυγει ειναι οτι μετρανε θερμοκρασια πανω στα οδηγα τρανσιστορ και οχι στα εξοδου , λιγακι ανορθοδοξη πρακτικη για μηχανημα EFP πλην ομως απο την στιγμη που ειναι η ισχυς λιγη και αρα οι θερμοκρασιες γενικα χαμηλες το πραγμα δειχνει να δουλευει . Ο “θερμοστατης” ειναι κολλημενος με κολλα πανω σε ενα απο τα οδηγα και πολλες φορες η κολλα εχει διαβρωθει και εχει ξεκολλησει …εκει χρειαζεται προσοχη .

Πολυ σπανιο να “κατεβασω” τον ενισχυτη μου απο το συστημα που ακουω καθημερινα για να βαλω μηχανημα να ακουσω ( θα πρεπει να ειναι κατι πραγματικα μοναδικο) απο την αλλη δεν θελω με την καμμια να γινει κατι και να χαλασω τα αγαπημενα μου ηχεια αλλα μια και ο προενισχυτης μου εχει παει μια βολτα για να κανει πωλησεις μπηκα στον πειρασμο να τον ξανα-ακουσω απο κοντα και πολυ προσεκτικα …. Καθε λεπτο μαζι του αξιζε τον κοπο !

Ναι σε αγορα μεταχειρισμενου εαν ποτε βρεθει τον”χτυπας” με τα ματια κλειστα

Ναι ειναι επισκευασιμος 100% οτι και να εχει

Ναι απο πλευρας ηχου , ταχυτατος γλυκος και ενω δεν εχει τα ρευματα για οδηγηση και την σκληροτητα ενος εγγλεζικου η αμερικανικου ενισχυτη με αποτελεσμα ο ηχος του να ειναι χαρακτηρισμενος λιγο “αδελφιστικος” το αποτελεσμα ειναι μεθυστικο και τοσο γλυκο που καθιστα το μηχανημα ακρως εθιστικο .

Σακης Πετροπουλος

 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
Service Philips TA 6000 22AH773
Ολοι γνωριζουν οτι οσο μπορω και με τα δεδομενα και επαφες που εχω, συχνα αναζητω και ιστορικα στοιχεια απο τα μηχανηματα που επισκευαζω . Ειναι προφανες οτι οπως και σε πολλους αλλους εμπορικους χωρους οπως την βιομηχανια του αυτοκινητου η ονοματολογια παιζει με διαφορους εμπορικους σκοπους αλλα και ιδιομορφιες που μπορει να υπαρχουν απο χωρα σε χωρα , Οπως επισης δεδομενο ειναι το outsourcing που γινεται σε προιοντα και ολοκληρες κατασκευες και υπηρεσιες .

Ποιος ειμαι εγω που θα σχολιασω η θα παραπονεθω για κατι τετοιο . Ομως με ενοχλει οταν σε τετοιοα πραγματα υπαρχει προσπαθεια δημιουργιας καποιου μυθου, υπαρχουν “τσιπιες” απο τους κατασκευαστες, και τελικα μια αλαζονια απο τους κατασκευαστες να νομιζουν οτι μπορουν να κανουν τετοια πραγματα χωρις εμεις να καταλαβουμε κατι .

Ο λογος για την Philips που ενω σχεδιαστικα εχει κανει απιστευτα πραγματα, στο κατασκευαστικο κομματι εχει παρα πολλα τετοια ψεγαδια στο πορτφολιο της . Εναν πραγμα σαν τις λαμογιες που εκανε η Siemens και ειχε την αλαζονικη εντυπωση οτι κανεις ποτε δεν θα μαθει .

Υπηρξε μια συγκεκριμενη εποχη που η Philips χρειαζοταν audio προιον και δεν ειχε . Την συγκεκριμενη εποχη επισης η Philips ηταν ιδιαιτερα απασχολημενη στην παραγωγη και την σχεδιαση αλλα και οικονομικα.(βρισκομαστε στην εποχη που εψαχναν το CD που ηταν στα σπαργανα αλλα δεν μπορουσαν να το βγαλουν γιατι τοτε θεριζε το video αλλα και η κασσετα και ανησυχουσαν οτι θα υποβαθμιζαν τις γραμμες παραγωγης τους και τα προιοντα που ειχαν προγραματιστει να κατασκευαστουν η ηταν ηδη σε στοκ ) παραλληλα αλλα τμηματα της Philips δουλευαν σε γραμμες παραγωγης της Β&Ο και πιθανον και σε αλλες εταιριες που ειχαν συμβασεις Φασον . Επισης την συγκεκριμενη εποχη οι σχεδιαστες και οικονομικοι ειχαν αρχισει να κανουν τις πρωτες στροφες προς την φορητοτητα και συνεπως το αποτελεσμα ηταν οτι στο εμπορικο κομματι της τοτε δεδομενης στιγμης ειχαν ζητηση και δεν ειχαν προιον .

Μην ξεχναμε οτι την συγκεκριμενη εποχη αρχες 80 -85 Ο Ιαπωνας στο Consumer HIFI απλα θεριζε και υπηρχαν μηχανηματα για καθε γουστο και βαλαντιο . Οποτε την χρυση εποχη του HIFI προφανως η Philips βρεθηκε απασχολημενη και χωρις προιον ενω προφανως υπηρχε ανταγωνισμος και ζητηση .

Πολυ εξυπνα και λαμογιστικα για να καλυψουν ενα κομματι της αγορας εδωσαν στους Ιαπωνες να σχεδιασουν και να κατασκευασουν τα μηχανηματα μια και τα καναλια ηταν ηδη ανοιχτα εφοσον μολις πριν απο λιγα χρονια τους ειχαν πουλησει την κασετα ,συνεργαζοταν ηδη στην σχεδιαση και παραγωγη ολοκληρωμενων για την Technics που τα ειχε βροντηξει με την Sanyo , αλλα και με την Sony που τελικα συνεργαστηκαν για να φερουν το CD στην αγορα .

Στην Ιαπωνια υπηρχε ενα τμημα της Philips που λεγοταν Philips Nihon,Japan ενω υπαρχει μεχρι σημερα ως Philips Electronics Japan (Headquarters: Minato-ku, Tokyo) ελαχιστες πληροφοριες υπαρχουν για τις δραστηριοτητες τους οι οποιες απο οτι δειχνει ηταν καθαρα μη τεχνικες η τουλαχιστον μη παραγωγικες ενω οι πληροφοριες λενε οτι ο εκει στοχος ειχε να κανει με τον φωτισμο και οχι με τον ηχο.

Οι περισσοτερες απο τις παραπανω πληροφοριες αντληθηκαν απο το μουσειο της Philips στην Ολλανδια οπου μετα απο παρα πολυ κοπο αρκετα τηλεφωνα και δεκαδες email οι συνταξιουχοι της Philips που εργαζονται εκει δεχτηκαν εστω και για λιγο να δωσουν μερικες αποσπασματικες πληροφοριες . Μαλιστα η πιο προσφιλης απαντηση στου που κατασκευαστηκαν αυτα τα μηχανηματα ειναι δεν θυμαμαι .

Τρια μηχανηματα που εχουν πεσει στα χερια μου βροντοφωναζουν Matsushita ,Technics ,National πισω τους και ειναι κατασκευασμενα με τους ιδιους πυκνωτες το ιδιο τυπωμα και λογοτυπα κλπ στις πλακετες , τα ιδια τριμερακια , στις ιδιες διαστασεις , με τα ιδια κυκλωματα , το ιδιο hardware διακοπτες ποτενσιομετρα , την ιδια φιλοσοφια , την ιδια αριθμηση στις πλακετες ακομα και ιδιας κατασκευης μετασχηματιστες με τα Technics SU-V 4 μεγαλυτερα η και μικροτερα . Μαλιστα ακομα και οι πυκνωτες που χαλασαν μεσα στο μηχανημα χαλασαν με τον ιδιο τροπο οπως και στα Technics εκεινης της εποχης και ξερνουσαν υγρα απο τον εναν ακροδεκτη μαζι με διαφορες χημικες διαβρωσεις και πρασινιλα .

Η Philips αρκεστηκε στο να βαλει ενα πλαστικο στικερακι για την μαρκα μπροστα στο μηχανημα ενω απο πισω υπηρχε απολυτο μαυρο σκοταδι δεν υπηρχαν προδιαγραφες και αναλογες εγκρισεις ασφαλειας παρα μονο ενα χαρτινο στικερακι με αριθμο σειρας και καταναλωση και εναν κωδικο της Philips .

Κατα τα αλλα οπως καθε αλλο καλο Ιαπωνικο μηχανημα ελαχιστα προβληματα με αλλαγες στους ηλεκτρολυτικους ενα απλο καθαρισμο και εναν συντονισμο στο ραδιοφωνο ελαμψε ευκολα γρηγορα και για πολλα χρονια ακομα .

Φιλικα

Σακης Πετροπουλος



 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
Service Tensai 2820
Αγαπαμε Tensai ειναι κατι σαν τα ΝΙΚΚΟ . εχουμε μια ιδιαιτερη σχεση μαζι τους . Ανοικουν στην κατηγορια μηχανηματων outsider και συχνα αποτελουν μεγαλη εκπληξη σε ανθρωπους που δεν εχουν ξανακουσει ποτε .

Αρχικα η σχεδιαση ειναι ενα εξαιρετικα απλο πραγμα ενας γενικος προενισχυτης πικαπ χτισμενος γυρω απο εναν απλο τελεστικο επιπεδου 4558 , ενας προενισχυτης με λιγο gain χτισμενος επισης σε εναν αντιστοιχο 4558 και στην εξοδο ενα STK 465 .

Τι πιο απλο και τι πιο κοινο μια και το ιδιο σχεδιο με αρκετες μικρες παραλαγες εχει εκτελεστει απο δεκαδες αλλους σοβαρους κατασκευαστες στα μικρα μηχανηματα φτηνης παραγωγης .

Κανω εδω μια μικρη παρενθεση να αναφερω μια εμπειρια που ειχα με ενα Nakamichi ZXL 1000 οπου κατα την διαρκεια των δοκιμων και για να μην ενοχλω τους υπολοιπους εργαζομενους στο μαγαζι εκανα ρυθμισεις και ακουγα μουσικη με ακουστικα και βρηκα των ηχο των ακουστικων του Nακ απιστευτα καλο για την εφαρμογη . Γρηγορη σκεψη περασε απο το μυαλο μου ειπε οτι προφανως η Νακ θα εχει μεσα κανεναν σουπερ ντουπερ σχεδιασμενο ενισχυτη ακουστικων και δεν κρυβω οτι στο μυαλο μου ηρθε η σκεψη αντιγραφης και διαθεσης στο εμποριο μια και παιζει πραγματικα τοσο καλα . Προς εκπληξη μου διαπιστωσα οτι στο σχηματικο ο ενισχυτης ειναι ενας απλος τελεστικος με το …4558 …εμεινα … με μια δευτερη ματια καταλαβα οτι ειναι συνδεμενο και δομημενο σωστα ο υπολογισμος του gain σε συνδυσμο με την ισχυ και το φορτιο ειναι σωστο το compensation επισης σε σχεση με το φορτιο ειναι σωστο και γενικα τα περιφεριακα του τελεστικου εχουν επιλεχτει πολυ προσεκτικα .

Αυτο αλλα και αλλες αντιστοιχες εμπειριες με πολλα αλλα μηχανηματα δειχνουν οτι οι Ιαπωνες μερεμετιζαν τα μηχανηματα και αναζητουσαν λεπτομεριες μεσα σε αυτα που θα τους εδιναν αυτο που επρεπε χωρις καν να ανεβασουν το κοστος .

Παραμενει αξιοπεριεργο οτι βλεπεις πολυ συχνα σε Ιαπωνικα μηχανηματα 3-4 μαρκες αλλα και 3-4 τυπους διαφορετικων ηλεκτρολυτικων πυκνωτων Οσο και να το εψαξα η καταληξη ητανιδια :οτι το εχουν δοκιμασει και υπαρχει λογος στο γιατι εχουν επιλεξει τον συγκεκριμενο πυκνωτη για την συγκεκριμενη θεση . Ειναι αποτελεσμα δουλειας και δεν ειναι καθολου τυχαιο και επιλογες αυτες βοηθανε στο να παιζει καλυτερο το μηχανημα .

Στην μικρη αυτην σειρα της Tensai και κατα την αποψη μου στα περισσοτερα απο αυτα εχουν γινει τετοιου ειδους ψαξιματα και δουλειες με αποτελεσμα συγκριτικα με ενα ΑΚΑΙ της ιδιας εποχης της ιδιας τιμης και σχεδον του ιδιο κυκλωματος ( αν μη τι αλλο ακομα και με το ιδιο ολοκληρωμενο στην εξοδο ) τελικα το Tensai να παιζει παντα καλυτερα .

Πολυ σκονη , αρκετες ψυχρες κολλησεις , παρα πολλοι πυκνωτες με θεματακια σε ενα μηχανημα οπου σαφως εχει δομηθει να ειναι εξαιρετικα compact αλλα συναμα η δομηση αυτη να μην επιρεαζει τις ηχητικες επιδοσεις του μηχανηματος .

Πολλοι θα πουν οτι μιλαμε για σαφως ξεπερασμενες τεχνολογιες αλλα παρολα αυτα το μηχανακι αυτο για την κατηγορια του παιζει εκπληκτικα καλα, συν οτι η δομηση και τοπολογια του ανετα θα μπορουσε να αποτελει οδηγο και σχολειο για κατασκευες μεχρι και σημερα .

Σακης Πετροπουλος

 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
Sanyo Plus 55 series
Μικρο αφιερωμα στα μηχανηματα της σειρας 55 απο την Sanyo η οποια ειναι γνωστη στο ευρυ κοινο απο τον ενισχυτη της Sanyo 55 με τα γνωστα μοσφετ και σημερα τα γνωστα προβλήματα , με εραστες που τον ψαχνουν μανιωδως παγκοσμιως μια και ειναι ενα μηχανημα το οποιο εχει μια πολυ χαρακτηριστικη ταυτοτητα με αποτελεσμα να προσφερει απολαυσεις σε ενα κοινο με συγκεκριμενα ακουσματα .

Πολλα παραπονα υπηρχαν απο τον κοσμο οτι ο αντιστοιχο προενισχυτη που ηταν δυσαναλογα κακος με τον ενισχυτη με πολλα προβληματα συνακροασης , gain , και γενικα εναν ηχο μαλλον βρωμικο και στενο που σε καμμια απολυτως περιπτωση δεν ειχε καμμια σχεση με τις χροιες που εβγαζε ο τελικος . Στατιστικα οσοι τοτε αγορασαν αργα η γρηγορα απομακρυναν τον προενισχυτη απο το συστημα και αναζητησαν αλλου τυπου επιλογες .

Ακολουθησε ενας ολοκληρωμενος ο οποιος επισης δεν ειχε κατι το ιδιαιτερο να πει μια και ο προενισχυτης του ηταν ενα γδυμενος και εξαιρετικα απλοποιημενος προενισχυτης και δυστυχως το σταδιο εξοδου ειχε υλοποιηθει με δυο απλα STK . Συγκριτικα με τον τοτε ανταγωνισμο η κατασκευη και τροφοδοσια ηταν αρκετα πιο σοβαρη και η δομηση αναρχα σχεδιασμενη λειτουργικη μεν . Μανικι στην επισκευη αλλα ο σχεδιαστης ειχε τους λογους του . Σε γενικες γραμμες επισης δειχνει οτι η σχεδιαστικη ομαδα που εφιαξε τον γνωστο τελικο εχει φιαξει και τα υπολοιπα . Οπτικα η Sanyo ηθελε να δωσει ενα μαλλον μεκανο λουκ με σκοπο τα μηχανηματα τους να δειχνουν επαγγελματικα η στουντιακα εαν αυτο σας ταιριαζει καλυτερα .

Το κασσετοφωνο της ιδιας σειρας φορτωμενο με διαφορα καλουδια και με μηχανισμο της Vortex η οποια ηταν ενας φοβερος φασονιτζης εκεινη την εποχη που εφιαχνε μηχανισμους που αρχικα πολυ δυσκολα θα “μασαγαν ” κασσετες αλλα και απο την αλλη η πιθανοτητα να χαλασουν οι κεφαλες πριν απο τον μηχανισμο ενω σε πολλους αλλους κατασκευαστες ηταν μηδενικη η Vortex σε πολλα απο τα μοντελα της το ειχε καταφερει .

Απο πλευρας ηχου δεν το λες και Nakamichi αλλα σιγουρα θα ελεγα οτι ηταν ενα πολυ καλο μηχανημα με καλο ευρος εξαιρετικη ποιοτητα εγγραφης ευελικτο σταθερο και ανθεκτικο . Στην Ελλαδα ειχαν πολυ καλες πωλησεις ( ολη η σειρα ) και ειχαν βρει τον δρομο τους σε πολλες ντισκο της εποχης το συναντησα στο Club 22 το 1986 στο Club 14 στο Κολωνακι με καθηκον να γραφει καμμια φορα μεχρι και 10 κασστετες την ημερα για το Φαντασμα κατα κοσμον Γιωργο Ιωαννιδη .

Το ραδιοφωνο εκτος απο πολυ καλη κατασκευη μεσα στο συνολικο πνευμα της σειρας 55 θα το εβρισκα μαλλον ηχητικα αδιαφορο μια και μεσα ειναι μια απλη εκτελεση των κυκλωματων της Sanyo για ραδιοφωνα το οποιο παιζει μαλλον φλατ και στεγνα ισως θα ελεγα και ξερα .

Καλο θα ηταν να μην ξεχναμε οτι κατα κανονα η εταιρια αυτη χρησιμοποιησε ολοκληρωμενα τρανσιστορ και ημιαγωγους απο το δικο της εργοστασιο και το πιθανοτερο ειναι οτι δουλεψαν τα υλικα με τον καλυτερο δυνατο τροπο για τα δεδομενα και το επιπεδο της σχειαδιστικης ομαδας .

Αν κανει καποιος μια σουμα τα παραπανω αλλα και το τελευταιο θα θυμηθει οτι ο SANYO 55 τελικος εχει μεσα τρανσιστορ SANKEN για τα πρωτα σταδια , Toshiba για τα επομενα και HITACHI για την εξοδο ….. Αυτο σημαινει οσο και να στεναχωρω καποιους οτι αν τον συγκρινουμε με τα υπολοιπα προιοντα της σειρας οτι το μηχανημα αυτο πετυχε μαλλον κατα τυχη μια και η σχεδιαστικη ομαδα ειναι απιθανο να εφιαξε Ιαπωνικο μηχανημα με Εγγλεζικες χροιες …

Σακης Πετροπουλος



 

Μηνύματα
5.281
Reaction score
6.428
Ενα μεγαλο ευχαριστω στον Σακη, που με γλιτωσε απο ταλαιπωρια και εξοδα, με τη λυση ενος προβληματος που ειχα με τη γενικοτερη συνδεσμολογια και επεφτε ο γενικος ρελες του σπιτιου!!
 

Μηνύματα
66
Reaction score
35
Συγγνώμη για το offtopic, θα μπορούσα να έχω κάποιες λεπτομέρειες γι' αυτό;
Εχω το ίδιο πρόβλημα όταν (ενίοτε) ανοίγω τον τελικό, τί μπορεί να φταίει;
Και με pm για να μη συνεχίσουμε εκτός θέματος.
 


Μηνύματα
66
Reaction score
35
«...επεφτε ο γενικος ρελες του σπιτιου!!»
Όταν ανοίγω τον τελικό (ενίοτε) ρίχνει το διακόπτη στον πίνακα και μου ήρθε στο μυαλό όταν είδα το ποστ του soco.
Δεν το κάνει πάντα, το κάνει συχνά ωστόσο. Με μεγάλο κίνδυνο να λέω απίθανη βλακεία (τουλάχιστον θα γελάσετε =) ),
έχω παρατηρήσει ότι το κάνει σπανίως/δεν το κάνει όταν φοράω παπούτσια. Παίζει να είναι θέμα γειώσεων;

Για την ιστορία ο ενισχυτής είναι αυτός: http://www.hifiengine.com/manual_library/fostex/300.shtml
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
Ειναι διαφορετικο θεμα να ριχνει τον ρελε και διαφορετικο θεμα να ριχνει την ασφαλεια .
Οταν ριχνει τον ρελε διαφυγης οπως ειχε γινει στον προηγουμενο φιλο μας και ειδικοτερα ειχε να κανει με την διανομη της γειωσης αλλα και την φιλοσοφια της εξοδου στο πολυκαναλο μηχανημα ....

Οταν ριχνει την ασφαλεια σημαινει η οτι το soft start στον ενισχυτη σου εχει κουραστει και δεν λειτουργει απολυτα σωστα η ακομα και η ιδια η ασφαλεια του σπιτιου εχει κουραστει και ενιοτε οτνα ξεκιναει ο ενισχυτης και ειναι σοβαρο φορτιο στην κατεβαζει ...

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος ...
 

Μηνύματα
5.775
Reaction score
1.186
Όταν ανοίγω τον τελικό (ενίοτε) ρίχνει το διακόπτη στον πίνακα και μου ήρθε στο μυαλό όταν είδα το ποστ του soco.
Δεν το κάνει πάντα, το κάνει συχνά ωστόσο. Με μεγάλο κίνδυνο να λέω απίθανη βλακεία (τουλάχιστον θα γελάσετε =) ),
έχω παρατηρήσει ότι το κάνει σπανίως/δεν το κάνει όταν φοράω παπούτσια. Παίζει να είναι θέμα γειώσεων;
Οταν λες πως ρίχνει τον διακόπτη στον πίνακα τι εννοείς;

1. Αν ρίχνει τον διακόπτη-ασφάλεια (16Α) της συγκεκριμένης γραμμής πάνω στην οποία είναι συνδεδεμένος ο ενισχυτής, όπως πολύ σωστά είπε ο Σάκης, τότε πρέπει να έχει πρόβλημα το κύκλωμα soft start και τραβάει απότομα περισσότερα amperes με αποτέλεσμα να πέφτει η ασφάλεια. Το υπόλοιπο σπίτι σε αυτή την περίπτωση πρέπει να έχει ρεύμα κανονικά.

2. Αν όμως ρίχνει τον ρελέ ηλεκτροπληξίας τότε κόβεται το ρεύμα σε όλο το σπίτι και είναι θέμα γείωσης. Μάλλον κάποια ρεύματα που διατρέχουν το σασί του μηχανήματος βρίσκουν μονοπάτι διαφυγής μέσω εσού καθώς ακουμπάς τον διακόπτη. Δεν είναι καθόλου βλακεία αυτό που είπες για τα παπούτσια. Είναι πολύ λογικό να συμβαίνει όταν είσαι ξυπόλητος γιατί έτσι το ρεύμα μπορεί να φύγει πιο εύκολα προς την γη, ειδικά αν έχεις πλακάκι ή μάρμαρο και όχι ξύλινο πάτωμα. Αντίθετα αν φοράς λαστιχένια παπούτσια εμφανίζεις μεγάλη αντίσταση, δεν φεύγει ρεύμα προς την γη και δεν πέφτει ο ρελές.

Ποια από τις δύο περιπτώσεις ισχύει; Από τα λεγόμενά σου μάλλον η δεύτερη περίπτωση, γιατί αν συνέβαινε η πρώτη θα ήταν ανεξάρτητο του αν φοράς παπούτσια ή όχι.


Τι μπορείς να κάνεις:
1ον Να ελέγξεις τις γειώσεις στη πρίζα και στο πολύμπριζό σου ότι κάνουν σωστή επαφή.
2ον Να βρεις από ποια συσκευή προέρχεται η διαρροή πάνω στο σασί. Δεν είναι απαραίτητο να προέρχεται από τον ενισχυτή. Μπορεί να είναι από μια άλλη συσκευή που δεν έχει σούκο φις και μέσω των interconnects βρίσκει διέξοδο προς τον ενισχυτή.
3ον Ο ενισχυτής μόνος του (χωρίς interconects και χωρίς ηλεκτρική επαφή με άλλο μηχάνημα) ρίχνει τον ρελέ; Αν ναι, δοκίμασε να βάλεις το φις του στην πρίζα ανάποδα. Αν όχι ψάξε τις υπόλοιπες συσκευές συνδέοντάς τις μία μία να δεις πότε εμφανίζεται η διαρροή για να καταλάβεις ποια συσκευή φταίει. Μόλις βρεις την συσκευή που ευθύνεται γι αυτό σύνδεσε το φις της ανάποδα στην πρίζα.

Καλό ψάξιμο... Και ενημέρωσέ μας για το αποτέλεσμα.
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
Service Luxman L116A
Ο 116 Α ειναι ενα ακομα κομματι τςη σειρας L και ηχητικα εχει την ιδια φιλοσοφια οπως ειχαν τα αδελφακια και τα ξαδελφακια του. Υπαρχουν καμποσα πραγματα τα οποια εχουν γινει με διαφορετικο τροπο αλλα η γενικη εικονα παραμενει ιδια .

Δειχνει οτι ο στοχος ηταν να κινηθουνς προς μεγαλυτερη ισχυ αλλα μαλλον δεν τους εβγαινε . Υπηρχε θεμα χωρου και ενω παραληλα υπηρχε αυξηση στην ζητηση των ευκολιων .

Ετσι στο μοντελο αυτο η επιλογη εισδοων γινεται με μαλλον διαφορετικο τροπο και στην ουσια επιβαρυνει αρνητικα το μηχανημα ακομα και εαν ο κατασκευαστης εχει φροντισει να βαζει θωρακισμενα καλωδια για την μεταφορα των σηματων .

Απο τα πρωτα μοντελα της σειρας υπηρξαν θεματα συνακροασεων και γενικα ο διακοπτης ηχειων υπηρξε ενα θεμα για τον Ιαπωνα παντα . Φυσικα αργησε πλην ομως καταληξε σε ρελεδες .

Εξοπλισμενο απο την Alps με ολα τα καλουδια ποτενσιομετρα , διακοπτες και ντιζες , αλλα και με μετασχηματιστη μαλλον ειδικη παραγγελια με μακρυτερο απο τους συνηθισμενους πυρηνα με σκοπο την λιγο μεγαλυτερη ισχυ και ισως την ανεση σε ρευματα . Η προσεγγιση πετυχημενη και χωρις προβληματα αλλα συχνα το κοστος σε τετοιες κατασκευες καστουμ ειναι ενα θεμα .

Ηρθε και η εποχη MM MC αλλα σε αυτη την σειρα τα Phono stage παραμενουν generic και παιζουν απλα καλα χωρις να ειναι το δυνατο χαρτι του μηχανηματος .

Δυσκολιες πολλες δεν υπαρχαν στο μηχανημα κυριως θεματα καθαριοτητας , τακτικης συντηρησης με σειρες πυκνωτων να φευγουν απο μεσα ..Τον ρελε ο οποιος τελικα θα πρεπει μαλλον να μπει στην τακτικη συντηρηση του μηχανηματος οταν αυτο ειναι σε τετοια ηλικια …Πολλες φορες που παιξαμε το χαρτι εφοσον δειχνει να δουλευει και να μετραει σωστα ας τον αφησουμε …Τελικα μετα απο καποιο χρονικο διαστημα μιλησε το προβλημα του .

Περιεργο επισης παραμενει οτι το μηχανημα ηρθε με ενα εκτεταμενο φυσημα στο ενα καναλι και γενικα διαφορες συμεπριφορες και καταστασεις που δεν ειχαμε ξανα ακουσει σε ενισχυτη τετοιου τυπου . εκτος του φυσηματος οι ενδειξεις το μηχανηματος τρεμοσβυναν σε καποιες φασεις θεμα το οποιο δεν ηταν ψυχρης κολλησης , το ρελε της προστασιας πολλες φορες ερχοταν σε κατασταση να ανοιγοκλεινει μονος του χωρις αιτια κλπ .

Βρηκα ενα τρανσιστορ στον προενισχυτη με αρκετη διαρροη το οποιο ηταν υπευθυνο γαι το φυσημα και ξεκινησα να ψαχνω το θεμα με τις ενδειξεις που τρμοσβυναν σε τυχαιες στιγμες οπου επισης βρηκα ενα απο τα ιδια τρανσιστορ στο τροφοδοτικο με μεγαλη διαρροη …Λυνοντας και αυτο θεωρησα σιγουρο οτι και στην προστασια θα υπηρχε το ιδιο τρανσιτορ και δεν ειχα αδικο ..τελικα με τον φοβο οτι ειχα να κανω με ελατωματικη παρτιδα Εψαξα ολο το μηχανημα και ξηλωσα οσα μπορεσα να βρω .

Ναι σε αγορα μεταχειρισμενου

Ναι ειναι επισκευασιμο 100 % με εξαιρεση τις ντιζες των διακοπτων και γενικα ειναι ενα μηχανημα που δυσκολα θα βγαλει χοντρα προβληματα

Ναι απο πλευρας ηχου ειναι γλυκο ηπιο και με λιγο γκαζακι παραπανω πλην ομως μεχρι εκει θεικο δεν ειναι σε καμμια περιπτωση Τιμιοτατο HIFI ναι !

Σακης Πετροπουλος

 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
Service Sony TA F3A
Ενω με την πρωτη ματια θα ελεγε καποιος οτι το μηχανημα αυτο δεν ειναι αξιο συζητησης τελικα οπως θα δουμε παρακατω εχει το κατιτις του .

Πολλες φορες εχω κανει τις αναφορες μου στα αρθρα μου για τα κυκλωματα sziklai CFP η ακολουθου κοινου συλεκτη . Ελαχιστοι ενισχυτες παραγωγης εχουν κατασκευαστει με αυτο τον τροπο και ολοι οσοι κατασκευαστηκαν αποτελεσαν οροσημο .Επιλεκτικα αναφερω τον Audiolab 8000A , Alchemist Forseti APD 15 , Nakamichi stasis PA7 κλπ Αυτα απο τους μεγαλους ενω απο τους Ιαπωνες κλασικους κατασκευαστες υπαρχει μονο ενα μοντελο ανα κατασκευαστη και τιποτα παραπανω .

Θυμιζω εδω οτι τα κυκλωματα αυτα ενω εχουν αστρονομικες επιδοσεις κατα την αποψη μου δεν μπορουν να κατασκευαστουν σε μεγαλη ισχυ και η προσθηκη περισσοτερων τρανιστορ εξοδου σε συνδυασμο με μεγαλυτερη ταση τροφοδοσιας ενω θα φερει αποτελεσμα απο πλευρας ισχυος δεν μπορει να διατηρησει την ποιοτητα και την ταχυτητα που εχει ενας ενισχυτης με δυο τρανσιστορ μονο .

Ολοι οι Ιαπωνες εχουν κατασκευασει εστω και εναν ολοι οι γνωστοι το εχουν κανει εστω και μια φορα Προφανως επειδη η πεπατημενη συχωρει πολυ περισσοτερα λαθη και δεν υποφερει απο τα προβληματα σταθεροτητας επεκρατησε σαν η ευκολη λυση .

Κατα την δικη μου αποψη θα επρεπε ολοι ( αν ειναι δυνατον ) οι ενισχυτες σε ισχυ οχι πανω απο 60 W ταξης ΑΒ να κατασκευαζονται CFP και οχι EFP οπως γινεται σημερα.

Η μουσικοτητα τους ειναι αποδεδειγμενα εξαιρετικα πιο ζεστη και φιλικη

Οι ταχυτητες που μπορουν να πιασουν ειναι τουλαχιστον αστρονομικες

Το ευρος μπορει ευκολα να φτασει τα 200Κηζ

Ο βαθμος αποδοσης ειναι μεγαλυτερος απο την ταξη AB σε EFP

Και ο ηχος που βγαζουν ειναι μεθυστικος και εθιστικος …

Ο Sony ηρθε στα χερια μας καμμενος και αποτελεσε εκπληξη η μελετη του κυκλωματος του και καταλαβα οτι μαγικο εκρυβε μεσα του > Καταφερα να εντοπισω αυθεντικοτατα τρανσιστορ εξοδου τα οποια τοποθετησα κανωντας ενα λιγακι καλυτερο συστημα ψυξης μια και το θεωρησα αναγκαιο , Ενα πολυ σοβαρο καθαρισμα ηταν επισης πολυ απαραιτητο και φυσικα αλλαγες σε πυκνωτες .

Θα περιγραψω τον ηχο του με τον απλουστερο τροπο: Ναι ειναι ενα μηχανημα το οποιο ευκολα θα ελεγα ψεματα στον πελατη οτι τα ανταλλακτικα του ειναι δυσκολα να βρεθουν και θα αργησει να φιαχτει τυπου 3 μηνες και βαλε μονο και μονο για να τον κρατησω κοντα μου οσο το δυνατον περισσοτερο ..( το … παραπανω μεταξυ σοβαρου και αστειου)

Το συναισθημα αυτο μεχρι στιγμης μου το εχουν προσφερει ελαχιστα μηχανηματα οπως ο AU717 , o Luxman L31, Ενας Electrocompaniet EC2 και ισως ενας Creek EVO

Μαγικο πραγμα το CFP οφειλουμε πολλα στον George Clifford Cziklai και καποια στιγμη που θα τον συνατησω θα του πω ενα μεγαλο ευχαριστω το λιγοτερο .

ΝΑι σε αγορα μεταχειρισμενου αν και ειναι αξαιρετικα σπανιο μηχανημα

Ναι ειναι επισκευασιμο 100% οτι και να εχει

και ΝΑΙ εαν φτανουν τα 15 βαττ τοτε ο ηχος που βγαζει ειναι απιστευτα ταχυw και μοναδικος και ηχητικα ευκολα μπορει να συγκριθει και να ξεπερασει μηχανηματα τα οποια κανουν πολλες χιλιαδες ευρω πλην ομως τα ρευματα το σωμα και ο προενισχυτης πισω του ειναι μαλλον δυσαναλογα του τελικου ενισχυτη . Σαφως Πιστευω οτι πολυ ευκολα και εγω και οποιοσδηποτε αλλος πανευκολα ξεσηκωνε το σχεδιο εβαζε συχρονους ημιαγωγους και στιβαρη κατασκευη και τελειωνε με εναν ενισχυτη που δυσκολα θα βρισκοταν ομοιος του .

Σακης Πετροπουλος



 


Staff online

  • spylab
    Shalom
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.562
Μηνύματα
2.865.661
Members
37.934
Νεότερο μέλος
corfu11
Top