Ενισχυτής για PMC24

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
...γενικα οσο υψηλοτερος ειναι ο συντελεστης τοσο μεγαλυτερη η οδηγικη ικανοτητα του ενισχυτη με κοστος ομως τις χροιες και τις αρμονικες
Από πότε?

ο συντελεστής απόσβεσης δεν εχει να κανει τοσο με τα καλωδια
Και το σχετικό χαρακτηριστικό του καλωδίου αλλά και το μήκος του έχει μεγάλη σχέση καθώς επηρεάζουν το Zsource.
http://en.wikipedia.org/wiki/Damping_factor

Κοινώς, δεν έχεις το DF που γράφει ο ενισχυτής σου, έχεις το DF που έχει το σύνολο ενισχυτής-καλώδιο ηχείων. Και πίστεψέ με, αλλάζει πολύ προς τα κάτω με κακές επιλογές καλωδίου και απόστασης ενισχυτή-ηχείου...απλές πράξεις είναι.
 
Last edited:

Μηνύματα
361
Reaction score
221
Από πότε?



Και το σχετικό χαρακτηριστικό του καλωδίου αλλά και το μήκος του έχει μεγάλη σχέση καθώς επηρεάζουν το Zsource.
http://en.wikipedia.org/wiki/Damping_factor
λοιπον...εχω δυο παραδειγματα ενισχυτων που δεν παρατηρησα ελλειψη χροιας,αρμονικων και μικροδυναμικων με υψηλο damping factor ο ενας ειναι ο Carver tfm-35 και ο αλλος ενας Kenwood θηριο του 86 σε ταξη G...αν μιλαμε για ταξη D ως τωρα δεν εχω ακουσει κατι αναλογο ενω ο Kenwood βαζει κατω σημερινα μηχανηματα εως τα 2 χιλιαρικα.
Φυσικα δεν εχω ακουσει τα παντα και περιμενω καποια στιγμη εκπληξη απο ταξη D...
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Μιλάμε με άλλους όρους βασικά, αλλά παρόλα αυτά θα σε ρωτήσω... λες ότι "οσο υψηλοτερος ειναι ο συντελεστης τοσο μεγαλυτερη η οδηγικη ικανοτητα του ενισχυτη με κοστος ομως τις χροιες και τις αρμονικες" και μετά ο ίδιος λες "δυο παραδειγματα ενισχυτων που δεν παρατηρησα ελλειψη χροιας,αρμονικων και μικροδυναμικων με υψηλο damping factor είναι οι κλπ..."
Παρόλο που προσωπικά διαφωνώ με την όλη λογική τέτοιων υποκειμενικότατων συμπερασμάτων, πρέπει να διαλέξεις ένα απο τα δύο...
 

tyler durden

Μη ριβγιούερ
Μηνύματα
5.678
Reaction score
2.726
Μην μπλεκουμε μετρησιμα φυσικα μεγέθη με τις αλληλεπιδράσεις και προεκτάσεις αυτων, δεν ειναι τοσο απλο το θεμα. Τα PMC δεν ειναι ωμικά δυσκολα, απλα έχουν ικανότητα μεγάλης προσληψης ισχύος λόγω της γραμμής μεταφορας που απαιτεί μεγάλη ισχυ για να διεγερθεί 100%. Η ικανότητα αναδειξης αρμονικου πλούτου ειναι άλλο κεφάλαιο και ειναι θεμα σχεδίασης, υλοποίησης τοπολογιας κλπ.
 

Μηνύματα
361
Reaction score
221
Μιλάμε με άλλους όρους βασικά, αλλά παρόλα αυτά θα σε ρωτήσω... λες ότι "οσο υψηλοτερος ειναι ο συντελεστης τοσο μεγαλυτερη η οδηγικη ικανοτητα του ενισχυτη με κοστος ομως τις χροιες και τις αρμονικες" και μετά ο ίδιος λες "δυο παραδειγματα ενισχυτων που δεν παρατηρησα ελλειψη χροιας,αρμονικων και μικροδυναμικων με υψηλο damping factor είναι οι κλπ..."
Παρόλο που διαφωνώ με την όλη λογική τέτοιων υποκειμενικότατων συμπερασμάτων, πρέπει να διαλέξεις ένα απο τα δύο...
αναφερω 2 παραδειγματα ως εξαιρεση γιατι τα ακουσα με τ'αυτια μου και για να δηλωσω οτι δεν ειναι απολυτο το συμπερασμα ομως γενικα κατι συντελεστες στον ουρανο κανουν τα μηχανηματα σκληροηχα κατι που θεωρω οχι και τοσο υποκειμενικο τελικα...να βαλουμε καναν Emotiva σε monitor να δουμε που θα πανε τα γυαλικα?
 


Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
οταν σου λεει ενας αντιπροσωπος να παρεις ενισχυτη με μεγαλο damping factor τοτε πρεπει να ξεκινησεις απο τα εξης:
  • τι ειναι damping factor
  • απο ποιους παραγοντες εξαρταται
  • η μαθηματικη σχεση μεταξυ αυτου του αριθμου και της συμπεριφορας ενός ηχειου
βεβαια ολα αυτα ειναι γνωστα στους κυκλους, για αυτο οι πιο πολλοι μιλανε με γριφους:D καλα τα περιοδικα του χωρου δεν ασχολουνται με κατι τετοια..δεν υπαρχει χρονος για τετοια χαζα οταν προσγειώνονται στο ελληνικο εδαφος λαμπατοι ενισχυτες ακουστικων τυπου λαμποργκινι για τους ινδιανους της ψωροκωσταινας
 

I

iason

Guest
Τα PMC ακούγονται καθαρά και γλυκόηχα το 24 δεν το εχω ακούσει αλλά εχω ακούσει το 26.Με πολύ καλά συνοδά και ο ηχος καθαρός και πλούσιος.
Τώρα για την τιμή πού κοστίζουνε εδώ(Ολλανδία) πού ειμαι (7400 ευρώ)εχει και αλλες επιλογές,πάντως ειναι θέμα γούστου.
 

Attachments


Μηνύματα
361
Reaction score
221
Μην μπλεκουμε μετρησιμα φυσικα μεγέθη με τις αλληλεπιδράσεις και προεκτάσεις αυτων, δεν ειναι τοσο απλο το θεμα. Τα PMC δεν ειναι ωμικά δυσκολα, απλα έχουν ικανότητα μεγάλης προσληψης ισχύος λόγω της γραμμής μεταφορας που απαιτεί μεγάλη ισχυ για να διεγερθεί 100%. Η ικανότητα αναδειξης αρμονικου πλούτου ειναι άλλο κεφάλαιο και ειναι θεμα σχεδίασης, υλοποίησης τοπολογιας κλπ.
φιλε Tyler πιστευω οτι το κειμενακι εξηγει καποια πραγματα κατανοητα ενω δεν αναφερει τα καλωδια σαν πρωταρχικο παραγοντα αλα το ιδιο το κυκλωμα ενισχυτης+ηχεια...στην πραξη τωρα ενα σφιχτο και απολυτα ελεγχομενο χαμηλο σε συνδιασμο με ενα tweeter που απαιτει ετσι κι αλιως λιγοτερο ρευμα σε υψηλες εντασεις δεν δινει το δικαιωμα να μιλαμε για σκληρο η φωτεινο ηχο?μηπως ο αυστηρος ελεγχος και το kick χαμηλα δεν αναγνωριζεται γενικα σαν οδηγικη ικανοτητα?
Φυσικα ειναι και θεμα προτιμησης στα αυτια του καθενα εδω ομως μιλαμε για συνδιασμο με PMC και πρεπει να μαστε λιγο προσεκτικοι για να μη γινει "μηχανουγειο" ο χωρος ακροασης....
Τελος αναωτιεμαι γιατι η Krell κραταει χαμηλα τον damping factor χωρις ομως εκπτωσεις στην οδηγηση και τα ρευματα....
αυτα...:hi:

http://www.krellonline.com/integrated-amps.html
 

Attachments


Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
συμφωνα με το pdf ο Damping Factor ειναι ενας αριθμος ... speaker impendance / amplifier output impendance

για παραδειγμα ηχειο με 8 ohms impendance και ενισχυτης με 0.08 ohms output impedance μας κανει 8/0,08 =100 Damping Factor.
οι ενισχυτες δηλωνουν damping factor σε συναρτηση με ohms της impendance του ηχειου. δηλαδή ας πουμε DF = 200 ( 8 ohms)
Speaker Wire and Damping Factor:
Amplifiers with a HIGH damping factor have a LOW output impedance. As soon as you start adding speaker wire between the amp and the speakers, the damping factor at the speakers starts to fall. An amplifier with a damping factor of 400 into a 4 ohm load, has an output impedance of .01 ohms. If you use 5ft of 14g speaker wire, the total resistance of the wire is .016 ohms. If you add this to the output impedance of the amplifier, you have a total output impedance of .026 ohms. This reduces the effective damping factor to 154. Longer runs of speaker wire will reduce the effective damping factor even more.


synexizetai
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Δεν είναι χαμηλός ο DF της KRELL, μια χαρά είναι. Ο ενισχυτής που ανέβασες με Output impedance 0.075 Ω από 20 Hz to 20 kHz, σε 8 Ω φορτίο σημαίνει ότι με ένα καλό και αρκούντως φθηνό καλώδιο, που έχει γύρω στα 0,0072Ω/m αντίσταση, θα μεταβληθεί ως εξής ο DF του:
Σε περίπτωση ενισχυτή μονομπλόκ δίπλα στο ηχείο, με χρήση 0,5m καλωδίου:
DF 101 στα 8Ω
Στη δικιά σου περίπτωση με χρήση 5m τέτοιου καλωδίου: DF 75
Άρα είναι επαρκής.
Αν όμως το καλώδιο ήταν χαιενδοκλανιά που δεν αναφέρει καν την αντίσταση του και ουσιαστικά είχε πχ πενταπλάσια αντίσταση/m, που δεν είναι σπάνιο, τότε ο DF με 5μ. χαιενδοκλανιάς πάει περίπου στο 30 και αρχίζουν σιγά σιγά να παίζουν ρόλο διάφορες άλλοι παράμετροι για την απόδοση (παθητικό κρος κλπ).

Σκέψου τί γίνεται όταν ξεκινάς εξ'αρχής με πολύ χαμηλότερο df (πχ SET) και πόσο ρόλο παίζει το καλώδιο και το μήκος του.
 
Last edited:

Μηνύματα
361
Reaction score
221
συμφωνω απολυτα για τα set,εξαλου ο df αφηνει και αποτυπωμα στον ηχο τους και αυτο προσπαθω να αποδειξω οτι τελικα διαμοφωνει το ηχητικο αποτελεσμα...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.053
Reaction score
20.466
...
Τελος αναωτιεμαι γιατι η Krell κραταει χαμηλα τον damping factor χωρις ομως εκπτωσεις στην οδηγηση και τα ρευματα....
αυτα...:hi:

http://www.krellonline.com/integrated-amps.html
Προφανώς για να κρατάει το κόστος σε λογικό επίπεδο, κάνοντας οικονομία στα τρανζίστορ, και για να μιλάει για χαμηλή αρνητική ανάδραση, μιας και η λίγη ανάδραση είναι πολύ της μόδας.

Πάντως, το ρεύμα, όπου αυτό αναγράφεται σε προδιαγραφές ενισχυτή, αναφέρεται στην οδήγηση ωμικού φορτίου (με συντελεστή ισχύος=1), και όχι υπό πραγματικές συνθήκες.

Επίσης, οι δύο προδιαγραφές που αναφέρει στο αρχικό του post το παιδί που άνοιξε το θέμα (ρεύμα 25Α continuous(!) και ισχύς 150W) δεν συμβαδίζουν. Ισχύς 150W σε φορτίο 4Ω συνεπάγεται τάση 35VRMS (δηλαδή 25Vpeak) και ρεύμα κάτι λιγώτερο από 9Α, οπότε τα μισά αμπέρ σε φορτίο 8Ω (4,3Α), και φυσικά την ίδια τάση. Για να δώσει ένας ενισχυτής 25 αμπέρ σε φορτίο 4Ω, πρέπει να σηκώσει τάση 100VRMS, δηλαδή 71Vpeak, τα οποία σημαίνουν ισχύ 2.5KW στα 4Ω, άρα 1250W στα 8Ω. Αν το twenty 24 οδηγηθεί όχι με 1250, αλλά μόνο με 500W συνεχούς ισχύος, θα γίνει κάρβουνο.

Δηλαδή, οι αντιπρόσωποι που μέσα στην αγωνία τους να πουλήσουν, πετάνε καναδυό ψαρωτικά νούμερα, έχουν πλάκα, αλλά οι αριθμοί και τα φυσικά μεγέθη έχουν πιο πολλή πλάκα.

Παρένθεσις: Βεβαίως, ένας συμβατικός (γραμμικός) ενισχυτής τάξης ΑΒ και ισχύος 1250W στα 8Ω είναι κατάλληλος για τα εν προκειμένω ηχεία, όχι γιατί θα έχει "μακροδυναμικά", "μικροδυναμικά", "χροιές", "κόκκους" πράσινους, "κόκκους" μπλε και δεν ξέρω τί άλλο, αλλά διότι είναι ισχύος τέτοιας, ώστε η παραμόρφωσή του θα είναι στον πάτο, αφού θα οδηγεί τα ηχεία σχεδόν συνεχώς λειτουργώντας σε τάξη Α, αποδίδοντας καμιά 50ριά - 60ριά βατ. Από την άλλη, ένας διακοπτικός ενισχυτής (class D), λειτουργεί συνεχώς σε τάξη Α, διότι όποτε τα τρανζίστορ του είναι "ανοικτά", είναι τελείως ανοικτά, είναι αγωγοί και όποτε τα τρανζίστορ του είναι κλειστά, είναι τελείως κλειστά, έχοντας το ηχείο αποσυνδεδεμένο. Βεβαίως, για να χωρέσει αυτό στο μυαλό του τυπικού χαϊφιντελίστα (πόσο μάλλον του χαϊεντά), πρέπει να περάσουν καμιά εικοσαριά χρόνια ακόμα, και αν...

Πάμε τώρα στον συντελεστή απόσβεσης. Ο συντελεστής απόσβεσης χρησιμεύει για την εκτίμηση του πόσο αποτελεσματικά ελέγχει ο ενισχυτής τη ηχείο, και ειδικά τα γούφερ, αφού αυτά καταναλώνουν το μεγαλύτερο μέρος της ισχύος, περίπου το 65% (εντάξει, όχι στην περίπτωση που κάποιος ακούει σόλο φλάουτο). Για να ελέγχει ο ενισχυτής επαρκώς την άεργο κίνηση των γούφερ, πρέπει να έχει κατά το δυνατόν χαμηλή αντίσταση εξόδου, ώστε όταν το γούφερ κινείται αέργως, δηλαδή λειτουργώντας ως ηλεκτρογεννήτρια και όχι ως κινητήρας, ας πούμε στην περίπτωση της επαναφοράς του κώνου σε κατάσταση ηρεμίας μετά από την απότομη διακοπή ενός κρότου, να βλέπει πολύ χαμηλό φορτίο, ώστε να φρενάρει πολύ γρήγορα. Αυτή είναι η ουσία. Πάμε τώρα στους αριθμούς.

Ο συντελεστής απόσβεσης DF ορίζεται ως ο λόγος της ονομαστικής αντίστασης ενός ηχείου προς την αντίσταση εξόδου του ενισχυτή που το οδηγεί, και με αυτόν τον τρόπο αναγράφεται ως προδιαγραφή, διότι ο κατασκευαστής δεν μπορεί να γνωρίζει τους υπόλοιπους συντελεστές της εξίσωσης, αφού αυτοί μεταβάλλονται κατά περίπτωσιν.

Αν ένας ενισχυτής προδιαγράφεται με συντελεστή απόσβεσης DF=200, αυτό σημαίνει πως έχει αντίσταση εξόδου Rout = Rsp / DF = 8/200 = 0.04Ω. Άρα, αν αυτός ο ενισχυτής οδηγεί ηχείο 4Ω, το DF θα είναι το μισό, δηλαδή γύρω στο 100, μιας και η αντίσταση του ηχείου δεν είναι σταθερή. Αυτός ο συντελεστής απόσβεσης αφορά τις χαμηλές συχνότητες, μιας και, από τη μια εκεί έχει ιδιαίτερη σημασία, αλλά και διότι έτσι συμφέρει τον κατασκευαστή, αφού η αντίσταση εξόδου ενός ενισχυτή επιδεινώνεται (αυξάνεται), συναρτήσει της συχνότητας. Είναι πολύ λίγες οι περιπτώσεις, όπου ο κατασκευαστής ενός ενισχυτή δημοσιεύει διάγραμμα αντίστασης εξόδου σε σχέση με τη συχνότητα, ή αναφέρει και συντελεστή απόσβεσης σε υψηλή συχνότητα, ας πούμε 7 ή 10KHz. Βέβαια, λίγη σημασία έχει εκεί το όλο θέμα, αφού στις υψηλές συχνότητες η ισχύς που καταναλώνεται είναι μικρή.

Προχωρώντας την περίπτωση των ηχείων του φίλου, αυτός χρησιμοποιεί 2 μέτρα καλώδιο QED 400, το οποίο προδιαγράφεται με αντίσταση σειράς (DC, ο κατασκευαστής του καλωδίου την αναφέρει ως loop resistance) 0,008Ω ανά μέτρο. Άρα, στα 0.04Ω της αντίστασης εξόδου του ενισχυτή, προστίθεται και η συνολική αντίσταση των αγωγών του καλωδίου που είναι 2 μέτρα, δηλαδή έχει συνολικό μήκος αγωγού 4 μέτρα: 0.04 + (0.008 x 4) = 0.072Ω.

Άρα, ο συντελεστής απόσβεσης του συστήματος διαμορφώνεται σε 8/0.072 = 111 μια εξαιρετική επίδοση (το καλώδιο είναι πολύ χοντρό, με αγωγό διατομής 4 καρέ, αν θυμάμαι καλά). Ο συντελεστής απόσβεσης στην περιοχή 100 - 400Hz, εκεί που το ηχείο είναι 5ωμο, είναι αντίστοιχα χαμηλότερος, γύρω στο 70, επίδοση επίσης άριστη.

Αντίστοιχα επίσης, o Audia Flight 100, έχοντας DF=85 στα 8Ω, σημαίνει πως έχει DC αντίσταση εξόδου 0.09Ω, οπότε μαζί με το συγκεκριμένο QED έχει 0.122Ω, επιτυγχάνοντας πραγματικό DF=65. Θα μπορούσε να έχει αντίσταση εξόδου ακόμα χαμηλότερη, αν είχε υψηλότερη ανάδραση. Το πρόβλημα είναι να πειστεί κάποιος ότι συντελεστής απόσβεσης 65 είναι πραγματικά καλή επίδοση.

Έχουμε λοιπόν το εξής παράδοξο. Να αρνείται κάποιος έναν έξοχης ηχητικής ποιότητας ενισχυτή τάξης Α, επειδή ο αντιπρόσωπος του είπε για συντελεστή απόσβεσης πολύ μεγάλο, προσπαθώντας να δώσει έμφαση στην πραμάτεια του, η οποία έχει φόρτιση γραμμής μεταφοράς και θέλει σώνει και καλά μεγάλο ντάμπινγκ - κι ας μη ξέρει τί είναι αυτό ακριβώς. Και 150 βατ και 25 αμπέρ ρεύμα και μάλιστα continuous (!)...

Άρα Bryston, να έχει το κεφάλι του ήσυχο. Θα μου πείτε, είναι τάξης ΑΒ. Εντάξει, 400 βατ είναι, θα βγάζει καμιά 30ριά σε τάξη Α, οπότε όλα καλά... ;)
 

Μηνύματα
361
Reaction score
221
Προφανώς για να κρατάει το κόστος σε λογικό επίπεδο, κάνοντας οικονομία στα τρανζίστορ, και για να μιλάει για χαμηλή αρνητική ανάδραση, μιας και η λίγη ανάδραση είναι πολύ της μόδας.

Πάντως, το ρεύμα, όπου αυτό αναγράφεται σε προδιαγραφές ενισχυτή, αναφέρεται στην οδήγηση ωμικού φορτίου (με συντελεστή ισχύος=1), και όχι υπό πραγματικές συνθήκες.

Επίσης, οι δύο προδιαγραφές που αναφέρει στο αρχικό του post το παιδί που άνοιξε το θέμα (ρεύμα 25Α continuous(!) και ισχύς 150W) δεν συμβαδίζουν. Ισχύς 150W σε φορτίο 4Ω συνεπάγεται τάση 35VRMS (δηλαδή 25Vpeak) και ρεύμα κάτι λιγώτερο από 9Α, οπότε τα μισά αμπέρ σε φορτίο 8Ω (4,3Α), και φυσικά την ίδια τάση. Για να δώσει ένας ενισχυτής 25 αμπέρ σε φορτίο 4Ω, πρέπει να σηκώσει τάση 100VRMS, δηλαδή 71Vpeak, τα οποία σημαίνουν ισχύ 2.5KW στα 4Ω, άρα 1250W στα 8Ω. Αν το twenty 24 οδηγηθεί όχι με 1250, αλλά μόνο με 500W συνεχούς ισχύος, θα γίνει κάρβουνο.

Δηλαδή, οι αντιπρόσωποι που μέσα στην αγωνία τους να πουλήσουν, πετάνε καναδυό ψαρωτικά νούμερα, έχουν πλάκα, αλλά οι αριθμοί και τα φυσικά μεγέθη έχουν πιο πολλή πλάκα.

Παρένθεσις: Βεβαίως, ένας συμβατικός (γραμμικός) ενισχυτής τάξης ΑΒ και ισχύος 1250W στα 8Ω είναι κατάλληλος για τα εν προκειμένω ηχεία, όχι γιατί θα έχει "μακροδυναμικά", "μικροδυναμικά", "χροιές", "κόκκους" πράσινους, "κόκκους" μπλε και δεν ξέρω τί άλλο, αλλά διότι είναι ισχύος τέτοιας, ώστε η παραμόρφωσή του θα είναι στον πάτο, αφού θα οδηγεί τα ηχεία σχεδόν συνεχώς λειτουργώντας σε τάξη Α, αποδίδοντας καμιά 50ριά - 60ριά βατ. Από την άλλη, ένας διακοπτικός ενισχυτής (class D), λειτουργεί συνεχώς σε τάξη Α, διότι όποτε τα τρανζίστορ του είναι "ανοικτά", είναι τελείως ανοικτά, είναι αγωγοί και όποτε τα τρανζίστορ του είναι κλειστά, είναι τελείως κλειστά, έχοντας το ηχείο αποσυνδεδεμένο. Βεβαίως, για να χωρέσει αυτό στο μυαλό του τυπικού χαϊφιντελίστα (πόσο μάλλον του χαϊεντά), πρέπει να περάσουν καμιά εικοσαριά χρόνια α
Πάμε τώρα στον συντελεστή απόσβεσης. Ο συντελεστής απόσβεσης χρησιμεύει για την εκτίμηση του πόσο αποτελεσματικά ελέγχει ο ενισχυτής τη ηχείο, και ειδικά τα γούφερ, αφού αυτά καταναλώνουν το μεγαλύτερο μέρος της ισχύος, περίπου το 65% (εντάξει, όχι στην περίπτωση που κάποιος ακούει σόλο φλάουτο). Για να ελέγχει ο ενισχυτής επαρκώς την άεργο κίνηση των γούφερ, πρέπει να έχει κατά το δυνατόν χαμηλή αντίσταση εξόδου, ώστε όταν το γούφερ κινείται αέργως, δηλαδή λειτουργώντας ως ηλεκτρογεννήτρια και όχι ως κινητήρας, ας πούμε στην περίπτωση της επαναφοράς του κώνου σε κατάσταση ηρεμίας μετά από την απότομη διακοπή ενός κρότου, να βλέπει πολύ χαμηλό φορτίο, ώστε να φρενάρει πολύ γρήγορα. Αυτή είναι η ουσία. Πάμε τώρα στους αριθμούς.

Ο συντελεστής απόσβεσης DF ορίζεται ως ο λόγος της ονομαστικής αντίστασης ενός ηχείου προς την αντίσταση εξόδου του ενισχυτή που το οδηγεί, και με αυτόν τον τρόπο αναγράφεται ως προδιαγραφή, διότι ο κατασκευαστής δεν μπορεί να γνωρίζει τους υπόλοιπους συντελεστές της εξίσωσης, αφού αυτοί μεταβάλλονται κατά περίπτωσιν.

Αν ένας ενισχυτής προδιαγράφεται με συντελεστή απόσβεσης DF=200, αυτό σημαίνει πως έχει αντίσταση εξόδου Rout = Rsp / DF = 8/200 = 0.04Ω. Άρα, αν αυτός ο ενισχυτής οδηγεί ηχείο 4Ω, το DF θα είναι το μισό, δηλαδή γύρω στο 100, μιας και η αντίσταση του ηχείου δεν είναι σταθερή. Αυτός ο συντελεστής απόσβεσης αφορά τις χαμηλές συχνότητες, μιας και, από τη μια εκεί έχει ιδιαίτερη σημασία, αλλά και διότι έτσι συμφέρει τον κατασκευαστή, αφού η αντίσταση εξόδου ενός ενισχυτή επιδεινώνεται (αυξάνεται), συναρτήσει της συχνότητας. Είναι πολύ λίγες οι περιπτώσεις, όπου ο κατασκευαστής ενός ενισχυτή δημοσιεύει διάγραμμα αντίστασης εξόδου σε σχέση με τη συχνότητα, ή αναφέρει και συντελεστή απόσβεσης σε υψηλή συχνότητα, ας πούμε 7 ή 10KHz. Βέβαια, λίγη σημασία έχει εκεί το όλο θέμα, αφού στις υψηλές συχνότητες η ισχύς που καταναλώνεται είναι μικρή.

Προχωρώντας την περίπτωση των ηχείων του φίλου, αυτός χρησιμοποιεί 2 μέτρα καλώδιο QED 400, το οποίο προδιαγράφεται με αντίσταση σειράς (DC, ο κατασκευαστής του καλωδίου την αναφέρει ως loop resistance) 0,008Ω ανά μέτρο. Άρα, στα 0.04Ω της αντίστασης εξόδου του ενισχυτή, προστίθεται και η συνολική αντίσταση των αγωγών του καλωδίου που είναι 2 μέτρα, δηλαδή έχει συνολικό μήκος αγωγού 4 μέτρα: 0.04 + (0.008 x 4) = 0.072Ω.

Άρα, ο συντελεστής απόσβεσης του συστήματος διαμορφώνεται σε 8/0.072 = 111 μια εξαιρετική επίδοση (το καλώδιο είναι πολύ χοντρό, με αγωγό διατομής 4 καρέ, αν θυμάμαι καλά). Ο συντελεστής απόσβεσης στην περιοχή 100 - 400Hz, εκεί που το ηχείο είναι 5ωμο, είναι αντίστοιχα χαμηλότερος, γύρω στο 70, επίδοση επίσης άριστη.

Αντίστοιχα επίσης, o Audia Flight 100, έχοντας DF=85 στα 8Ω, σημαίνει πως έχει DC αντίσταση εξόδου 0.09Ω, οπότε μαζί με το συγκεκριμένο QED έχει 0.122Ω, επιτυγχάνοντας πραγματικό DF=65. Θα μπορούσε να έχει αντίσταση εξόδου ακόμα χαμηλότερη, αν είχε υψηλότερη ανάδραση. Το πρόβλημα είναι να πειστεί κάποιος ότι συντελεστής απόσβεσης 65 είναι πραγματικά καλή επίδοση.

Έχουμε λοιπόν το εξής παράδοξο. Να αρνείται κάποιος έναν έξοχης ηχητικής ποιότητας ενισχυτή τάξης Α, επειδή ο αντιπρόσωπος του είπε για συντελεστή απόσβεσης πολύ μεγάλο, προσπαθώντας να δώσει έμφαση στην πραμάτεια του, η οποία έχει φόρτιση γραμμής μεταφοράς και θέλει σώνει και καλά μεγάλο ντάμπινγκ - κι ας μη ξέρει τί είναι αυτό ακριβώς. Και 150 βατ και 25 αμπέρ ρεύμα και μάλιστα continuous (!)...

Άρα Bryston, να έχει το κεφάλι του ήσυχο. Θα μου πείτε, είναι τάξης ΑΒ. Εντάξει, 400 βατ είναι, θα βγάζει καμιά 30ριά σε τάξη Α, οπότε όλα καλά... ;)
ωραιο κειμενο ...και μενα μου φανηκε παραξενη η προταση του αντιπροσωπου γι αυτο το σκεφτηκα
 

I

iason

Guest
Προφανώς για να κρατάει το κόστος σε λογικό επίπεδο, κάνοντας οικονομία στα τρανζίστορ, και για να μιλάει για χαμηλή αρνητική ανάδραση, μιας και η λίγη ανάδραση είναι πολύ της μόδας.

Πάντως, το ρεύμα, όπου αυτό αναγράφεται σε προδιαγραφές ενισχυτή, αναφέρεται στην οδήγηση ωμικού φορτίου (με συντελεστή ισχύος=1), και όχι υπό πραγματικές συνθήκες.

Επίσης, οι δύο προδιαγραφές που αναφέρει στο αρχικό του post το παιδί που άνοιξε το θέμα (ρεύμα 25Α continuous(!) και ισχύς 150W) δεν συμβαδίζουν. Ισχύς 150W σε φορτίο 4Ω συνεπάγεται τάση 35VRMS (δηλαδή 25Vpeak) και ρεύμα κάτι λιγώτερο από 9Α, οπότε τα μισά αμπέρ σε φορτίο 8Ω (4,3Α), και φυσικά την ίδια τάση. Για να δώσει ένας ενισχυτής 25 αμπέρ σε φορτίο 4Ω, πρέπει να σηκώσει τάση 100VRMS, δηλαδή 71Vpeak, τα οποία σημαίνουν ισχύ 2.5KW στα 4Ω, άρα 1250W στα 8Ω. Αν το twenty 24 οδηγηθεί όχι με 1250, αλλά μόνο με 500W συνεχούς ισχύος, θα γίνει κάρβουνο.

Δηλαδή, οι αντιπρόσωποι που μέσα στην αγωνία τους να πουλήσουν, πετάνε καναδυό ψαρωτικά νούμερα, έχουν πλάκα, αλλά οι αριθμοί και τα φυσικά μεγέθη έχουν πιο πολλή πλάκα.

Παρένθεσις: Βεβαίως, ένας συμβατικός (γραμμικός) ενισχυτής τάξης ΑΒ και ισχύος 1250W στα 8Ω είναι κατάλληλος για τα εν προκειμένω ηχεία, όχι γιατί θα έχει "μακροδυναμικά", "μικροδυναμικά", "χροιές", "κόκκους" πράσινους, "κόκκους" μπλε και δεν ξέρω τί άλλο, αλλά διότι είναι ισχύος τέτοιας, ώστε η παραμόρφωσή του θα είναι στον πάτο, αφού θα οδηγεί τα ηχεία σχεδόν συνεχώς λειτουργώντας σε τάξη Α, αποδίδοντας καμιά 50ριά - 60ριά βατ. Από την άλλη, ένας διακοπτικός ενισχυτής (class D), λειτουργεί συνεχώς σε τάξη Α, διότι όποτε τα τρανζίστορ του είναι "ανοικτά", είναι τελείως ανοικτά, είναι αγωγοί και όποτε τα τρανζίστορ του είναι κλειστά, είναι τελείως κλειστά, έχοντας το ηχείο αποσυνδεδεμένο. Βεβαίως, για να χωρέσει αυτό στο μυαλό του τυπικού χαϊφιντελίστα (πόσο μάλλον του χαϊεντά), πρέπει να περάσουν καμιά εικοσαριά χρόνια ακόμα, και αν...

Πάμε τώρα στον συντελεστή απόσβεσης. Ο συντελεστής απόσβεσης χρησιμεύει για την εκτίμηση του πόσο αποτελεσματικά ελέγχει ο ενισχυτής τη ηχείο, και ειδικά τα γούφερ, αφού αυτά καταναλώνουν το μεγαλύτερο μέρος της ισχύος, περίπου το 65% (εντάξει, όχι στην περίπτωση που κάποιος ακούει σόλο φλάουτο). Για να ελέγχει ο ενισχυτής επαρκώς την άεργο κίνηση των γούφερ, πρέπει να έχει κατά το δυνατόν χαμηλή αντίσταση εξόδου, ώστε όταν το γούφερ κινείται αέργως, δηλαδή λειτουργώντας ως ηλεκτρογεννήτρια και όχι ως κινητήρας, ας πούμε στην περίπτωση της επαναφοράς του κώνου σε κατάσταση ηρεμίας μετά από την απότομη διακοπή ενός κρότου, να βλέπει πολύ χαμηλό φορτίο, ώστε να φρενάρει πολύ γρήγορα. Αυτή είναι η ουσία. Πάμε τώρα στους αριθμούς.

Ο συντελεστής απόσβεσης DF ορίζεται ως ο λόγος της ονομαστικής αντίστασης ενός ηχείου προς την αντίσταση εξόδου του ενισχυτή που το οδηγεί, και με αυτόν τον τρόπο αναγράφεται ως προδιαγραφή, διότι ο κατασκευαστής δεν μπορεί να γνωρίζει τους υπόλοιπους συντελεστές της εξίσωσης, αφού αυτοί μεταβάλλονται κατά περίπτωσιν.

Αν ένας ενισχυτής προδιαγράφεται με συντελεστή απόσβεσης DF=200, αυτό σημαίνει πως έχει αντίσταση εξόδου Rout = Rsp / DF = 8/200 = 0.04Ω. Άρα, αν αυτός ο ενισχυτής οδηγεί ηχείο 4Ω, το DF θα είναι το μισό, δηλαδή γύρω στο 100, μιας και η αντίσταση του ηχείου δεν είναι σταθερή. Αυτός ο συντελεστής απόσβεσης αφορά τις χαμηλές συχνότητες, μιας και, από τη μια εκεί έχει ιδιαίτερη σημασία, αλλά και διότι έτσι συμφέρει τον κατασκευαστή, αφού η αντίσταση εξόδου ενός ενισχυτή επιδεινώνεται (αυξάνεται), συναρτήσει της συχνότητας. Είναι πολύ λίγες οι περιπτώσεις, όπου ο κατασκευαστής ενός ενισχυτή δημοσιεύει διάγραμμα αντίστασης εξόδου σε σχέση με τη συχνότητα, ή αναφέρει και συντελεστή απόσβεσης σε υψηλή συχνότητα, ας πούμε 7 ή 10KHz. Βέβαια, λίγη σημασία έχει εκεί το όλο θέμα, αφού στις υψηλές συχνότητες η ισχύς που καταναλώνεται είναι μικρή.

Προχωρώντας την περίπτωση των ηχείων του φίλου, αυτός χρησιμοποιεί 2 μέτρα καλώδιο QED 400, το οποίο προδιαγράφεται με αντίσταση σειράς (DC, ο κατασκευαστής του καλωδίου την αναφέρει ως loop resistance) 0,008Ω ανά μέτρο. Άρα, στα 0.04Ω της αντίστασης εξόδου του ενισχυτή, προστίθεται και η συνολική αντίσταση των αγωγών του καλωδίου που είναι 2 μέτρα, δηλαδή έχει συνολικό μήκος αγωγού 4 μέτρα: 0.04 + (0.008 x 4) = 0.072Ω.

Άρα, ο συντελεστής απόσβεσης του συστήματος διαμορφώνεται σε 8/0.072 = 111 μια εξαιρετική επίδοση (το καλώδιο είναι πολύ χοντρό, με αγωγό διατομής 4 καρέ, αν θυμάμαι καλά). Ο συντελεστής απόσβεσης στην περιοχή 100 - 400Hz, εκεί που το ηχείο είναι 5ωμο, είναι αντίστοιχα χαμηλότερος, γύρω στο 70, επίδοση επίσης άριστη.

Αντίστοιχα επίσης, o Audia Flight 100, έχοντας DF=85 στα 8Ω, σημαίνει πως έχει DC αντίσταση εξόδου 0.09Ω, οπότε μαζί με το συγκεκριμένο QED έχει 0.122Ω, επιτυγχάνοντας πραγματικό DF=65. Θα μπορούσε να έχει αντίσταση εξόδου ακόμα χαμηλότερη, αν είχε υψηλότερη ανάδραση. Το πρόβλημα είναι να πειστεί κάποιος ότι συντελεστής απόσβεσης 65 είναι πραγματικά καλή επίδοση.

Έχουμε λοιπόν το εξής παράδοξο. Να αρνείται κάποιος έναν έξοχης ηχητικής ποιότητας ενισχυτή τάξης Α, επειδή ο αντιπρόσωπος του είπε για συντελεστή απόσβεσης πολύ μεγάλο, προσπαθώντας να δώσει έμφαση στην πραμάτεια του, η οποία έχει φόρτιση γραμμής μεταφοράς και θέλει σώνει και καλά μεγάλο ντάμπινγκ - κι ας μη ξέρει τί είναι αυτό ακριβώς. Και 150 βατ και 25 αμπέρ ρεύμα και μάλιστα continuous (!)...

Άρα Bryston, να έχει το κεφάλι του ήσυχο. Θα μου πείτε, είναι τάξης ΑΒ. Εντάξει, 400 βατ είναι, θα βγάζει καμιά 30ριά σε τάξη Α, οπότε όλα καλά... ;)
Κυριε Κογια παράκληση να κάνεις ενα σχόλιο για τον ενισχυτή της NORMA ipa 140
που λεει οτι δινει 36 αμπερ continuous !!!!!
 

I

iason

Guest
Input Configuration: Phono MM/MC, Line, Direct AV, Balanced
Output Signal: Passive Pre Out , Active Pre Out, Tape out, Subwoofer out
Output Impedance: 200 ohm
Output Power: 1 Binding Post pairs, accept 4mm banana plugs and fork
Frequency Response: 0 Hz – 1.8 MHz (-3dB, non filtered)
Output Power: 140 W RMS / 8 Ohm – 280 W RMS / 4 Ohm (each channel)
Gain: 34 dB
Configuration: Dual Mono
Circulation: Solid state,
Power devices: MosFet, 3 pairs for each channel
Output current available: 36 A continuous, 150 A peak (per channel)
Ability to filter: 72.000 uF, 12 electrical capacitor for each channel
Electric transformers: 2 toroidal special audio use, 400 VA per channel
Supply: 230 V AC / 50 Hz, (100V AC or 115 VAC / 50-60Hz in some country)
Dimensions (HxWxD): 110 x 430 x 365 mm, (excluding feet, knob and rear jacks)
Weight: 25 Kg
Note: Stereo Integrated Amplifier fully remote controlled

GALLE
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.053
Reaction score
20.466
Κυριε Κογια παράκληση να κάνεις ενα σχόλιο για τον ενισχυτή της NORMA ipa 140
που λεει οτι δινει 36 αμπερ continuous !!!!!
Μα δεν στέκει! Ενισχυτής 300W και 36Α; Είναι πολύ μεγάλο ρεύμα. Επίσης, μάλλον έκαναν λάθος στην αντίσταση εξόδου. ΄
Ισως ήθελαν να γράψουν 0.02Ω. 200Ω αντίσταση εξόδου σε ενισχυτή με τρανζίστορ είναι αδύνατη. Σε προενισχυτή, ναι...
 

Μηνύματα
376
Reaction score
233
Τα PMC ακούγονται καθαρά και γλυκόηχα το 24 δεν το εχω ακούσει αλλά εχω ακούσει το 26.Με πολύ καλά συνοδά και ο ηχος καθαρός και πλούσιος.
Τώρα για την τιμή πού κοστίζουνε εδώ(Ολλανδία) πού ειμαι (7400 ευρώ)εχει και αλλες επιλογές,πάντως ειναι θέμα γούστου.
Με τί συνοδά άκουσες το 26?
 

Μηνύματα
3.060
Reaction score
632
Για να ψάχνεται και για άλλους ενισχυτές ο topic stαrter σημαίνει ότι δεν έμεινε απόλυτα ικανοποιημένος από τον Bryston, αλλώς θα τον αγόραζε αμέσως.
 

I

iason

Guest
Με τί συνοδά άκουσες το 26?
Δες ποιο πάνω την φωτογραφία πού εχω ποστάρει,2 μονομπλόκ electrocompanied,
cd player Ayon,προενισχυτής και dac νομιζω δικά τους custom made.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.323
Μηνύματα
2.858.546
Members
37.895
Νεότερο μέλος
Mark Zappa
Top