Kεφαλές κινητού μαγνήτη.... Η "αποκάλυψη"!

Μηνύματα
8.981
Reaction score
12.387
Στο θέμα μας , η ;ortofon om 30 αρνείται πεισματικά , να βγεί να παίξει. Βρε καλή μου βρε χρυσή μου (μαύρη είναι ) τίποτα.
Ακόμα και η benz ace που έχω σε άλλο πικάπ έχει βάλει τα γέλια. btw καλό κομμάτι η Benz, mc!, αλλά όχι 304.
Πέρυσι στο vinyl bazaar ο εισαγωγέας των γιαπωνέζικων βινυλίων μου είπε το εξής ," καλές οι dynavector , zyx, κλπ αλλά με την 304 ακούς μουσική , αντί για τόνους" , και ακόμη ψάχνομαι να βρω μια dl s1 σε λογική τιμή , γιατί είναι ακριβή η ρουφιάνα, στα 1000$ η 1000e όπου σε βρούν.
Denon DL S1 Low Output MC Cartridge Made in Japan | eBay
 

TGD

Μηνύματα
6.982
Reaction score
7.065
Ναι είναι αλήθεια ότι οι Soundsmith είναι πολύ ακριβές, αν σκεφτείς ότι η Panasonic έδινε τις strain gauge της μαζί με τα σχετικά φτηνά τετρακάναλα πικάπ της την δεκαετία το '70.
Ειδικά αν δεις ότι ο αισθητήρας έχει κάτω από 10 ευρώ. Λογικά θα μπορούσε να πουλάει κάποιος μια τέτοια κεφαλή στο 500άρικο, όσο πωλούνται οι μεταχειρισμένες Panasonic δηλαδή.

Για να γυρίσουμε στο θέμα μας, το μεγάλο πλεονέκτημα των MC είναι το χαμηλό αναρτώμενο βάρος.

Στις χαμηλές κατηγορίες τιμής δεν υπάρχει κάποιος λόγος νομίζω να προτιμήσει κανείς μια φτηνή MC. Από την άλλη, αν ξεπεράσεις σε τιμή μια MP-500, δεν θα βρεις MM, και νομίζω ότι είναι λογικό ότι η τεχνολογία φτάνει στα όριά της. Το ερώτημά μου βέβαια παραμένει κατά πόσο οι ακριβότερες τιμές -ιδιώς σε κάτι 5ψήφια νούμερα- είναι δικαιολογημένες.
 

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.008

Εσύ τώρα γιατί ξύνεις πληγές ρε πουλάκι μου?
Το ξέρω την είδα , αλλά κάτι δεν μου αρέσει στον τύπο , άσε που δεν έχω και τα χρήματα τώρα εύκαιρα.
Ατιμη κενωνία , που άλλους τους ανεβάζεις και άλλους τους κατεβάζεις.....
 

Μηνύματα
8.981
Reaction score
12.387
Εσύ τώρα γιατί ξύνεις πληγές ρε πουλάκι μου?
Το ξέρω την είδα , αλλά κάτι δεν μου αρέσει στον τύπο , άσε που δεν έχω και τα χρήματα τώρα εύκαιρα.
Ατιμη κενωνία , που άλλους τους ανεβάζεις και άλλους τους κατεβάζεις.....
Εσυ να εισαι καλα ..και ολα θα γινουν..εμενα παλι δεν μου εκατσε που ειναι hong kong..
 

dcure

Επαγγελματίας
Μηνύματα
761
Reaction score
349
Να ρίξω λάδι στη φωτιά:
  1. Την πατέντα της MC την είχε ο Grado. Είδατε να πουλάει MC κεφαλή
Ισως αυτό το άρθρο φωτίσει λίγο την υπόθεση,διαβάστε προσεκτικά και όχι γρήγορα συμπεράσματα!

The Statement1 Cartridges

GRADO'S NEWEST STATEMENT

A Review by Audio Consultant, SILVIO FERNANDEZ

It has been over seventeen years since the compact disc took the Audio world by storm with its promises of "perfect sound forever." We are in the year 2002 and see more and more music lovers with an interest in natural sound pursuing vinyl and revitalizing dusty old records from their shelves. They are finding out that the LP medium still makes CD sound positively sterile and crude in comparison. We are not talking of course of those poorly mastered records with lots of inner groove distortions and generally poorly made vinyl processing, but just in general terms, analog LP reproduction with an excellent table, arm and cartridge can lead the music lover to receive a very pleasurable experience indeed, one that is utterly relaxing and quite fulfilling.

There has always been much disagreement in the audiophile community as to which type of cartridge design has been best, either the moving coil or the moving iron-moving magnet concepts. With yesterdays' technology I could see that the moving coils despite their advantages had severe shortcomings. In fact practically all the pre 1980 cartridges had horrendous high frequency peaks that started to rise about 8khz. The Ortofons were detailed but very irritating with prolonged listening exposure. Supexes had pellucid midranges but still impaired music with a raw whitish top end. More often than not audiophiles who had never gone to live concerts reveled in this kind of hallucinatory fascination of better detail and sharper transients; a surreal alternative that simply does not exist in the real event.

Those who were in the other camp, primarily individuals as Peter Pritchard and Joseph Grado stressed the fact that moving magnets and moving irons were simply a better way to go. Pritchard for example, used very high compliance cartridges during his design work at Audio Dynamics but the arms of the day failed to do justice to the exceptional capability that his cartridges, could achieve. For instance, his ADC model 25 pickup system, an induced magnet design from the late 60s needed a stable extremely low mass arm capable of keeping the required tracking force of 0.7 grams accurately while maintaining the incredible compliance (120 x 10-6cm/dyne in the lateral and an equally high 50x10-6cm/dyne in the vertical). The result: collapsing of cantilevers and poor reproduction of sound since the old arms were incapable of retrieving the cartridges' true potential. After some years of research there came a proliferation of low mass arms (Vestigial, Grace, Infinity Black Widows, etc.). However they are all gone now and the fascination for the moving magnet has just about disappeared.

Come Joe Grado, the originator of the moving coil cartridge and vehemently opposed continuing research in the moving coil concept. He has always felt that the moving-coil principle is in essence not an ideal design and not as musical as the alternative, the flux bridger concept, in turn a moving-iron variant.

Despite flirtations with other famous pickups, namely Koetsu, Clearaudio and Lyra, using an exhaustive proliferation of components to preserve synergy at all costs and with audio experience of more than forty years in collecting over 20,000 classical LPs, the moving coil, in this writers' opinion has never been able to deliver a truly satisfying natural sound reproduction from the record groove in a manner that makes one forget there is an audio component in the chain.

Indeed in practically all cases, one way or another the moving coil alters the structure and timbre of the musical tone. Yes, today's best moving coils do capture the steep transient attacks as well as the musical wave fronts in a manner that conveys the glory and impact of the real instrument. However, why is it that the strings always sound wrong!! Let me make it perfectly clear that this is where not only the moving coil but also practically all transducer technology including the exotic types such as the electrostatic and FM cartridges has really lagged behind.

In real live music, strings have an ease and rosin quality that makes recorded music seem like a pale copy of the original sound and CDs of course sound even worse; positively flat. Analog reproduction comes closer but is still very difficult to approximate, since the whole problem starts in the recording process, all the way to the record cutters and unto the playback gear.

Grado cartridges since the beginnings of the original Signature series were famous for recreating string reproduction better than practically any other cartridge extant. Going through my arsenal of Signature collections at my disposal I started listening from the fabled Signature 1, 2 and 3 to the 8 and culminating on the last one, the XTZ model. The gap has always been like being in a roller coaster. Sometimes the tradeoffs were: superb transient definition, tracking ability but thinner sound and a lack of midrange warmth. The end result was frustrating for the music lover who needed a cartridge capable of retrieving everything contained in the record groove but with a budget not in the millionaire level.

Which brings us to the updated Statement cartridge developed by John Grado, Joe's nephew and the successor to the throne to the Grado family. It now makes more reasonable sense than ever before to own a high end Grado cartridge, primarily if your conception in sound reproduction is of a pure but unadulterated form. Let me now tell you the great news: this is tonally and harmonically not only the best Grado cartridge ever made but tonally and harmonically the most natural sounding cartridge for the reproduction of all
 

dcure

Επαγγελματίας
Μηνύματα
761
Reaction score
349
project rpm9, project 9c carbon, ortofon cadenza black, asr mini basis exclusive.

Στα ίδια συμπεράσματα κατέληξα όταν άκουσα το εξής set up:
CD: Esoteric K-05, Πικαπ: transrotor leonardo κεφαλή MM transrotor
Amp: Luxman L590ax
Ηχεία: Focal 1028be2
Ξόδεψα χρήματα γιατί είμαι κάποιας ηλικίας κι έχω δίσκους αρκετούς, εποχής προ CD, και θέλω να τους ακούω. Νέες παραγωγές και επανεκδόσεις παλιών δεν αγοράζω σε βινύλιο. Αρκετά λάθη έκανα.
ΒΤW Δεν είναι αναλογική η αναπαραγωγή δίσκων που είναι φτιαγμένα από ψηφιακά masters.
Τώρα αν έχεις 2-3 συστήματα για να ακους μουσική ένα για κάθε είδος, είσαι τυχερός.
Για μένα η ζωντανη παράσταση είναι μέτρο σύγκρισης και κριτήριο επιλογής.
ο

Εντελώς φιλικά έχεις ποτέ σκεφτεί να ακούσεις σε κάποιας άλλης σχολής πικαπ? Πολύ παραξενο ότι άκουσες το ίδιο με δύο διαφορετικές κεφαλές σε διαφορετικά? πλατώ......... Επισης δοκίμασε κάποια στιγμή και καμία mm Grado,Goldring,London Decca,Nagaoka.
 

Μηνύματα
463
Reaction score
575
Αυτό που άκουσα από την ortofon μου άρεσε , αλλά ήταν μακριά από το να χαρακτηριστεί όμορφο άκουσμα. Από την στιγμή που ξεκίνησε να παίζει η μεσαία περιοχή (και έχει κάμποση ο δίσκος) επικρατούσε των πάντων. Τα άκρα ήταν ψιλοφιμωμένα θα μπορούσα να πω. Το παρόν έδινε έντονα το μεσόμπασο και το μεσόπριμο. Κάτι σαν κασσετόφωνο που έχει φύγει το αζιμούθιο και παίζει κάπως. Η μεσαία περιοχή ήταν πιο δυνατή από ότι έπρεπε και πιο μπροστά από όλες τις άλλες. Δεν με κούρασε αλλά με ξένισε το άκουσμα. .
Γιαννη με συνχωρείς για την επέμβαση, αλλα απο τα γραφόμενα σου καταλαβαινω πως η ortofon απέχει μακραν απο το να θεωρηθεί κεφαλή υψηλής πιστότητας
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.622
Reaction score
12.187
The Strain Gauge cartridge is not at all like any other cartridge. All other cartridges, whether moving magnet, moving coil, or moving iron, are "generators" - that is, you put motion in, and you get energy out.....a tiny voltage that you amplify and send to your speakers. The key here in describing all other cartridges is in the word MOVING. All other cartridges need to move a mass around - a magnet, and iron core with wires (moving "coil") or moving iron. They are all magnetic generating systems, which require a mass to be constantly moved to generate a voltage.

When you move any mass, it has stored energy, just like your car when you get it going. When you need to turn, or slow down, the mass tries to keep you from doing so. Imagine a stylus in the groove of a record that must make lots of changes in direction to follow the groove walls. Imagine how the mass of the generating parts must restrain the stylus as it tries to move.

Now, imagine driving a car where you and the car have NO MASS. If you can, then you can understand only one reason why the Strain Gauge is so exciting; it has almost no "stored energy" in the moving system - there IS no large amount of "mass" to move around - it does NOT have to move around a magnet, or wire coils, or iron. This means that the stylus stays in much better statistical contact with the groove walls of your records because there is no large mass trying to keep it from doing so. Imagine how different that sounds.

Inertia (the law by which mass tends to stay at rest or continue in the direction in which it was moving) makes all styli "jitter" or jump about in the groove of the record, and not stay in intimate contact with the groove wall. If a stylus can't follow the groove wall, you cant hear what's on the record. Its that simple.

So how does it work if it doesn't generate a voltage???

The SG cartridge has two Strain Gauge elements, pieces of silicon crystal that when compressed or expanded by tiny amounts, change resistance. The cantilever suspension, a necessary part of any cartridge, is coupled to these elements. The energy that is usually always "lost" into the suspension of all cartridges is used to create the signal in our Strain Gauge cartridge. It is also a purely "resistive" system, with no coils of wire to alter the high frequency performance, or pick up hum, noise or radio stations! Our preamp supplies it a flow of electricity, which it varies, and that gets amplified.

Why no RIAA required??

The Strain Gauge cartridge does not use or require an RIAA playback filter because it inherently plays the RIAA recording EQ curve used on the record correctly. This is because the RIAA recording curve used to make the original master recording with a magnetic cutter head COMPENSATES for that cutter head velocity response and results in a groove of basically equal “displacement” for an amplitude flat input signal. How does that happen? Simply. Without RIAA, the "velocity" response of the magnetic cutter head would normally cut a large displacement groove for low frequencies, and less so as the frequency rises. Using RIAA, which LOWERS the amplitude as the frequency lowers and raises it as the frequency increases, it "COMPENSATES" for the natural displacement differences of a magnetic cutter head's response and RESULTS in a basically equal displacement groove, for a flat input signal. Since normal magnetic cartridges are velocity sensitive devices (whose output is sensitive to velocity), they need the RIAA inverse filter to result in a flat playback response of a groove cut with an RIAA recording curve. However, since the Strain Gauge is a DISPLACEMENT sensitive device, it automatically produces a basically flat response from a RIAA encoded groove, which as stated above, is a basically equal displacement recorded groove.


The Strain Gauge cartridge is a displacement device, producing an output that is dependent and directly proportional to the amount of displacement of the stylus, NOT the velocity, like magnetic cartridges. It therefore inherently plays the RIAA encoded groove correctly. If one inspects the RIAA EQ, one will discover that there are discrepancies that occur where a displacement type cartridge deviates from a perfectly flat playback of the recorded RIAA groove, and therefore will not produce a perfectly flat response.


Attempts made in the distant past to absolutely correct Strain Gauge cartridges for any amplitude anomaly have required equalization circuits, which not only add circuitry, but also introduce phase or time shifts. It is the Soundsmith’s belief that human hearing is much more forgiving of amplitude errors than time errors, so we have made minimal efforts to correct for any amplitude deviation from absolute flatness.



Because it has ultra-low moving mass, and because it uses no wire coils, it has a high frequency performance to beyond 70 Khz. Because it goes all the way down to DC, we can use that DC information to display tracking forces, forces on each groove wall, record eccentricity and "AC" component of the tracking force (record warp). Because it does NOT have to move around a large mass, and has little stored energy, it can track at one gram without "jittering" or chattering down the groove walls, and therefore stays in intimate contact with the record groove. And because we engineered it carefully, our Strain Gauge has user replaceable styli, a first for high end cartridges.

That's a lot of "because's". And there's more.

I will be glad to consult with those who are seriously interested in owning this system. All cartridges are individually hand-made by me, and I take great care in doing so.

Below is some anecdotal and additional technical information on our Strain Gauge Cartridge and preamp systems......

Thanks for your interest - Peter Ledermann/President & Chief Engineer
Πάντα ήταν, και εξακολουθεί να είναι, ιδιαίτερα διασκεδαστικό το να διαβάζεις τις αναφορές του κατασκευαστή ενός προιόντος.
Έχει μεγάλο ενδιαφέρον το πως προβάλει τις αλήθειες που τον βολεύουν ενώ θάβει όλες τις άλλες!
Όλα τα λεφτά είναι αυτό το inherently (έμφυτα) που αναφέρει ότι η κεφαλή τους αναπαράγει τη καμπύλη RIAA.
Εμ βέβαια αφού τις μεγάλωσαν με αυτές τις αρχές τις κεφαλές τους, πλέον είναι μέρος του χαρακτήρα τους.
Ενδιαφέρον...
 
Last edited:

Μηνύματα
3.060
Reaction score
632
ο

Εντελώς φιλικά έχεις ποτέ σκεφτεί να ακούσεις σε κάποιας άλλης σχολής πικαπ? Πολύ παραξενο ότι άκουσες το ίδιο με δύο διαφορετικές κεφαλές σε διαφορετικά? πλατώ......... Επισης δοκίμασε κάποια στιγμή και καμία mm Grado,Goldring,London Decca,Nagaoka.
Μιλώ για τη διαφορά μεταξύ των φορμά (βινύλιο - CD) στο ίδιο μουσικό περιεχόμενο. Δεν έγραψα ότι άκουσα το ίδιο με τα δυο vinyl rigs. Έγραψα ότι οι διαφορές ήταν μικρές κι ότι το βινύλιο δεν υπερτερούσε τόσο του CD, αλλά και ότι κάποια CD ακούστηκαν καλύτερα από τα αντίστοιχα βινύλια.

Μάλλον, μιλας για πιο ζεστό ήχο. Όμως ίσως με λιγότερη ακρίβεια, λεπτομέρεια και λιγότερο καθαρό? Δεν θέλω κάτι τέτοιο.
Δεν έχω ακούσει βέβαια τα πικαπ & τις κεφαλές που αναφέρεις αλλά απ' όσα έχω διαβάσει βγάζω κάποιο συμπέρασμα. Δυστυχώς δεν έχω τη δυνατότητα να ακούσω όλα αυτά στο σύστημά μου, για να έχω πλήρη άποψη και να δω αν μου κανουν.
 

TGD

Μηνύματα
6.982
Reaction score
7.065
Όλα τα λεφτά είναι αυτό το inherently (έμφυτα) που αναφέρει ότι η κεφαλή τους αναπαράγει τη καμπύλη RIAA. Εμ βέβαια αφού τις μεγάλωσαν με αυτές τις αρχές τις κεφαλές τους, πλέον είναι μέρος του χαρακτήρα τους.
Όχι, δεν το έκαναν επίτηδες. Είναι το φυσικό χαρακτηριστικό της τεχνολογίας να έχει κλίση 6dB/oct. Αυτό είναι περίπου σαν την καμπύλη RIAA, αλλά όχι ακριβώς! Η κεφαλή χρειάζεται ισοστάθμιση, απλά μικρότερη. Χρειάζεται:
  1. Το φίλτρο των μπάσων (τον κόμβο των 50Hz) γιατί η strain gauge παράγει DC και θέλουμε φυσικά να το φιλτράρουμε.
  2. Το κόμβο των μεσαίων, όπου η RIAA έχει μια περιοχή "επίπεδη" αλλά η strain gauge εξακολουθεί να έχει 6db/oct. Αυτή όμως δεν έχει τόσο μεγάλη διαφορά και η Soundsmith δεν τη διορθώνει.
 
  • Like
Reactions: vet

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.622
Reaction score
12.187
Όχι, δεν το έκαναν επίτηδες. Είναι το φυσικό χαρακτηριστικό της τεχνολογίας να έχει κλίση 6dB/oct. Αυτό είναι περίπου σαν την καμπύλη RIAA, αλλά όχι ακριβώς! Η κεφαλή χρειάζεται ισοστάθμιση, απλά μικρότερη. Χρειάζεται:
  1. Το φίλτρο των μπάσων (τον κόμβο των 50Hz) γιατί η strain gauge παράγει DC και θέλουμε φυσικά να το φιλτράρουμε.
  2. Το κόμβο των μεσαίων, όπου η RIAA έχει μια περιοχή "επίπεδη" αλλά η strain gauge εξακολουθεί να έχει 6db/oct. Αυτή όμως δεν έχει τόσο μεγάλη διαφορά και η Soundsmith δεν τη διορθώνει.
Σε ευχαριστούμε για την ενημέρωση. Πολύ χρήσιμη.
Συνοψίζοντας από τα λεγόμενα σου...
Η ακρίβεια της RIAA θυσιάζεται και ναι μεν δεν χρειάζεται η έντονη κλίση των συνηθισμένων φίλτρων ισοστάθμισης, αλλά απλά απαιτούνται μικρότερης κλίμακας φίλτρα.
Αυτά τα δύο δεν είδα να αναγράφονται στην ενημέρωση της εταιρίας για το προϊόν της.

Επιπλέον μια σκέψη που έκανα...
Σίγουρα ο αισθητήρας που συνδέεται με το cantilever έχει πολύ μικρή μάζα σε στατικές συνθήκες. Σίγουρα μικρότερη από μια MC πόσο μάλλον μια ΜΜ.

Τι συμβαίνει όμως σε δυναμική συμπεριφορά? 'Όταν δηλαδή θα κληθεί να ακολουθήσει τα αυλάκια του δίσκου.
Εκεί σίγουρα θα απαιτηθεί κάποια δύναμη προκειμένου να εξαχθούν δεδομένα.
Πόση είναι αυτή η δύναμη σε σύγκριση με τη μάζα μιας κλασικής κεφαλής και τι αδράνεια απαιτεί? Δεν είδα ούτε εδώ στοιχεία να αναφέρονται.
Σημειωτέον η μάζα των κλασικών κεφαλών είναι αυτή που είναι χωρίς να δημιουργεί επιπλέον αδράνεια κατά την ανάγνωση.

Μήπως τελικά δεν υπάρχει άσπρο-μαύρο μόνο, αλλά και πολλές αποχρώσεις του γκρι?
 

vet

Audio, Δημοσιογράφος
Μηνύματα
8.228
Reaction score
8.106
Πάντως συμφωνεί με τα καμάρια του φόρουμ εδώ που λένε για το πόσο ¨ψηφιακο¨ ειναι ουσιαστικά το βινυλιο...

For those who agree with me on this matter, I will say that the ultra-low moving mass of the Strain Gauge is a major factor in its enjoyment. Consider the following: If you want best statistical road contact of a tire on a sports car, you lower the mass of the tire and rim, and fine tune the suspension. The same goes for a stylus/cantilever. There are those who may not think of "analog" phono cartridges as being digital. They are. They take "samples" of the groove wall as the stylus "bangs" its way down the groove. The stylus does not stay in intimate contact, for many reasons. Lowering the moving mass helps greatly. It raises the resonant frequency, and can lower the amplitude of resonance by allowing the damping and suspension to be much more effective. This means a higher sampling rate of the position of the groove wall. More samples, more detail. Different sound.
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Οταν τηρηθουν τα απαιτουμενα μιας ΜΜ και μιας MC οπως πρεπει τοτε οι ΜΜ αποκτουν επιπλεον πλεονεκτηματα που ισως αρχικα να φαινονται ως περιορισμοι που εφτασαν στα ορια τους.Ακουσε καποιος μια πραγματικα αξιολογη ΜΜ σε προενισχυτη φονο που να εχει δυνατοτητα ας πουμε αντιστασης εισοδου 100ΚΩ και χωρητικοτητα 100-120 pf ακομη και πιο κατω συμπεριλαμβανομενης και της χωρητικοτητας του καλωδιου βραχιωνα?Αν οχι δεν εχει ακουσει ΜΜ ακομη :)
To phono preamp καλο θα ηταν να ειναι εξ'ισου καλο τοσο σε ΜΜ οσο και σε MC,διαφορετικα δεν βγαινει σωστο συμπερασμα.Οι ΜΜ σχεδον παντα δεν αντιμετωπιζονται οπως ιδανικα πρεπει.Δεν ειναι τα 47Κ ο "Θανασης" για ολες τις δουλειες και ολες τις ΜΜ.Ισες ευκαιριες και στους δυο τυπους θα ανταμειψουν.
Ξερουμε ποση απο την "καθαροτητα" μιας MC ειναι οντως λεπτομερεια και ποση ειναι ringing λογω κακης αναρτησης και suspension wire/ κακου damping?
 

Μηνύματα
27.076
Reaction score
25.008
Ακουσε καποιος μια πραγματικα αξιολογη ΜΜ σε προενισχυτη φονο που να εχει δυνατοτητα ας πουμε αντιστασης εισοδου 100ΚΩ και χωρητικοτητα 100-120 pf ακομη και πιο κατω συμπεριλαμβανομενης και της χωρητικοτητας του καλωδιου βραχιωνα?


Tο έχω κάνει εγω έχοντας παλιό προενσιχυτή. Πίστεψέ με , η mm δεν τα πήγε καλά. Καμία mm δεν τα πάει καλά λόγω βάρους .
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Τι εννοεις λογω βαρους?
Ισως να μην χρειαζοταν τετοια ψηλη αντισταση εισοδου?Ποια κεφαλη ειναι?
Δεν ειναι βεβαια απαραιτητο να ειναι 100Κ , μπορει να ειναι οτι δηποτε μεταξυ 47-100Κ .Λαθος μου ισως που δεν διευκρινησα οτι εννοουσα πως πολλες ΜΜ δουλευουν καλα με πανω απο 47Κ .
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.622
Reaction score
12.187
Πάντως συμφωνεί με τα καμάρια του φόρουμ εδώ που λένε για το πόσο ¨ψηφιακο¨ ειναι ουσιαστικά το βινυλιο...

For those who agree with me on this matter, I will say that the ultra-low moving mass of the Strain Gauge is a major factor in its enjoyment. Consider the following: If you want best statistical road contact of a tire on a sports car, you lower the mass of the tire and rim, and fine tune the suspension. The same goes for a stylus/cantilever. There are those who may not think of "analog" phono cartridges as being digital. They are. They take "samples" of the groove wall as the stylus "bangs" its way down the groove. The stylus does not stay in intimate contact, for many reasons. Lowering the moving mass helps greatly. It raises the resonant frequency, and can lower the amplitude of resonance by allowing the damping and suspension to be much more effective. This means a higher sampling rate of the position of the groove wall. More samples, more detail. Different sound.
Το να καταλάβεις αν έχει δίκιο ή απλά ευλογεί τα γένια του κάνε το εξής απλό...
Μια ήσυχη βραδιά βάλε απλά το πικάπ να γυρνάει και ακούμπησε τη βελόνα στο δίσκο χωρίς καμία ενίσχυση του σήματος. Μόνο το πικάπ να λειτουργεί.
Πλησίασε το αυτί σου στη βελόνα.
Αν αυτό που θα ακούσεις είναι ήχος, με ενισχυμένες βέβαια τις υψηλές συχνότητες, τότε η ανάγνωση είναι αναλογική, αν ακούσεις ακατάληπτους θορύβους είναι ψηφιακή η ανάγνωση!
 


PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Από την άλλη, αν ξεπεράσεις σε τιμή μια MP-500, δεν θα βρεις MM, και νομίζω ότι είναι λογικό ότι η τεχνολογία φτάνει στα όριά της. .
Και οι τεχνολογιες και των δυο τυπων (και οχι μονον) εχουν φτασει τα ορια τους εδω και δεκαετιες.Τα ορια του μαρκετινγκ ποτε θα φτασουν τα ορια τους ειναι το αγνωστο !!!!!
Αναφορικα με το θεμα μας τωρα, με τις ΜΜ ειναι πιο δυσκολο να γινουν οι σωστες ηλεκτρικες ρυθμισεις ωστε να αποδωσουν το μεγιστο των δυνατοτητων τους, λογω περιορισμων στις ρυθμισεις των πλειστων ΜΜ phono preamps,αλλα και αλλων παραγοντων που εμεις ισως παραγνωριζουμε,οπως π.χ καλωδιο χαμηλης χωρητικοτητας που ειναι εξαιρετικα σημαντικο για τις ΜΜ,και χρηση σωστης ενεργου μαζας βραχιωνων που συνηθως για τις πλειστες ΜΜ πρεπει να ειναι χαμηλη.
 
Last edited:

AriPetro

Ears of Gold
Μηνύματα
932
Reaction score
1.629
Δεν νομίζω να εννοεί το μαστερινκ.
Αν κατάλαβα καλά κάνει την αντίστιξη μεταξύ του ήχου που μπορεί να βγάλει μια κεφαλή πικαπ κινούμενη στο αυλάκι του δίσκου με εκείνο τον ήχο που θα έβγαζε μια κεφαλή λέιζερ από ένα οπτικό μέσο ή από ένα σκληρό δίσκο.
Αν κατάλαβα καλά...
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.093
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top