To τελευταιο μου direct drive project

Μηνύματα
90
Reaction score
275
Ωραιος...
Aπο οτι το βλεπω μαλλον δεν θα εχεις προβλημα.
Ρωτα την εταιρια αν χρησιμοποιει το μοτερ αυτο σε βαρυτερα πλατω.
Πιθανον να εχεις προβλημα στη μαγνητικη αναρτηση...ειναι σιγουρα υπολογισμενη για τα κιλα του.
Πιθανον (θελει δοκιμη για να δεις) να "κατσει" με +1.5 κιλο.
Αυτο εχει και μαγνητικο πηγαδι (φανταζομαι ακουμπαει η μπιλλια) οποτε εχεις μικρη επιδραση βαρους
στον καθετο αξονα...
Στα πεντε κιλα πλατω + 2 κιλα periphery ring + clamp θα φροντιζα νε εχω κανενα κιλο στη μπιλλια για μια σωστη γειωση κραδασμων...
 

Μηνύματα
90
Reaction score
275
Παμε λοιπον στο πηγαδι.
Το μοτερ ειναι "ευμεγεθες" διαμετρου 13 εκ και υψους 8.
Αφου το διελυσα στα εξ ων συνετεθη εγινε ελεγχος ολων των μερων.
Ο στατορας εχει μεγαλο κεντρικο διακενο στο οποιο περναει αλουμινενιος φορεας.
Αυτος φερει ορειχαλκινα κουζινετα στηριξης του αξονα πανω και κατω μηκους 10mm εκαστο.
Η εδραση του αξονα γινοταν με ατσαλινη μπιλλια διαμετρου 3mm πανω σε ατσαλινη πλακα
η οποια ειχε ενα σημειο κεντρου χτυπημενο.
Η πλακα αυτη αποτελει σταθερο κομματι πανω σε αλουμινενιο κομματι σχηματος ανεστραμενου Π
το οποιο βιδωνεται στο κυριως σωμα του πικαπ.
Το πηγαδι εχει φτιαχτει ως σφραγισμενο χωρις δυνατοτητα λιπανσης εκτος εαν ανοιχτει.
Η ποιοτητα του ηταν πολυ καλη (και με ορισμενες εξυπνες λεπτομερειες) για το original πλατω αλλα οχι γι'αυτο που εφτιαχνα εγω...
Αποφασιστηκε λοιπον εκτεταμενη τροποποιηση και σ΄αυτο το σημειο.
Δειτε φωτο του πριν...
 

Attachments


Μηνύματα
90
Reaction score
275
Σε πρωτη φαση εστειλα τον αξονα για ενα απλο γυαλισμα στο CNC και ξεπατωσα τα παλια κουζινετα.
Εφερα απο Αγγλια καινουγια αυτολιπαινομενα κουζινετα μονο που τα πηρα 16mm μακρια.
Αφου εγιναν δοκιμες εφαρμογης με τον αξονα και ματσαριστηκαν, τα περασα στον αλουμινενιο φορεα τους
οσο πιο ανοιχτα επαιρνε το συστημα.
Αποφασισα να αλλαξω ολο το συστημα του thrust plate -μπιλλιας.
Απο 3mm ατσαλινη πηγα σε 8mm κεραμικη.
Το υποστηρικτικο αλουμινενιο κομματι σχηματος ανεστραμενου Π, ξετρυπηθηκε και αφαιρεθηκε το παλιο
thrust plate ... και βαλε, με προσοχη ωστε να μειναι η πατουρα του ο-ring που σφραγιζει το πηγαδι.
Μετα απο προσεχτικες μετρησεις σχεδιασα ενα μασιφ ορειχαλκινο κομματι με υποδοχη για στρωμα
teflon / σιλικονης ως εδραση της μπιλλιας.
Ομως ειχε τετοιο υψος ωστε να σχηματιζει ενα μονιμο μπανιο λαδιου για την μπιλλια.
Το ολο αυτο κομματι προσαρτηθηκε κατω απο το αλουμινενιο, με τις ιδιες βιδες που εδεναν το μοτερ.
Βεβαια ολα τα σπειρωματα ξετρυπηθηκαν και ανεβηκαν 1-2 νουμερα αφου τωρα τα βαρη θα ηταν πολυ μεγαλυτερα...
Υπολογιστηκε να φτανει χαμηλα μεχρι του σημειου της στρογγυλης τρυπας του πατωματος του σασσι
και μετα να βιδωνεται πανω του (με ενδιαμεσο στρωμα αποσβεστικου υλικου) αλλο ενα μεγαλυτερο κομματι ορειχαλκινου (εξωτερικα του σασσι) ως ερμα βαρους του πηγαδιου.
Δειτε μερικες φωτο απο την προπαρασκευη:
 

Attachments

Last edited:

Μηνύματα
90
Reaction score
275
...και απο τα μηχανουργικα...
Ξεχασα να πω οτι ο αξονας απο την ανω του μερια κοπηκε και φυτεφτηκε νεο κομματι 15 mm μακρυτερο
και ελαχιστα παχυτερο.
Αυτο γιατι με το εξτρα metal mat ο original ηταν πολυ κοντος για να πιασει πανω του το record puck.
Παχυτερος γιατι δεν μου αρεσει να παιζει η τρυπα στο βινυλιο....
 

Attachments



Μηνύματα
90
Reaction score
275
Eυχαριστω πολυ!
Εννοειται οτι οποιος εχει αποριες για το πως και το γιατι...ρωταει!
 

Μηνύματα
90
Reaction score
275
Αφου ειχα γδυσει λοιπον το σασσι απο ολα τα ηλεκτρονικα (ειχα στο νου μου τη κατασκευη εξωτερικου τροφοδοτικου) αποφασισα να ασχοληθω με την ενισχυση και το damping του κυριως σωματος.
Πρωτα πρωτα γυαλοχαρτιστηκε μεχρι να βγει ολο το χρωμα ωστε να ειναι ετοιμο για primer και βαφη.
Μετα αποφασισα να γεμισω την περιφερειακη κοιλοτητα με υγρη μπιτουμινη (ενα βαρυ πισοειδες που μενει παντα ελαστικο).
Ενω το γεμιζα σε στρωματα περιμενοντας να στεγνωσει, του εριχνα ταυτοχρονα και λιγα σκαγια τα οποια
οσο ηταν σχετικα μαλακο ενσωματωνε στη μαζα του.
Μετα απο καποια στρωματα η κοιλοτητα γεμισε.
Οταν στεγνωσε αρκετα ωστε να μπορω να το πιασω χωρις να βουλιαζει εκανα τεστ σε σχεση με αλλο "αγεμιστο".
Η διαφορα πριν και μετα σε βαρος και damping ηταν η νυχτα με τη μερα...και επεται και συνεχεια.
 

Attachments


Μηνύματα
90
Reaction score
275
Η συνεχεια ηταν οτι σχεδιασα τοξα απο μεταλλο και τεφλον για να προσθεσω damping απο κατω, στο
πιο κεντρικο μερος του σασσι.
Οχι ομως πριν κοψω και κολλησω φυλλα πισσοειδους ωστε οταν βιδωσω το ερμα, να ερθει να πιεστει
νεκρωνοντας εντελως το σασσι.
Ολα αυτα με την προυποθεση οτι θα καταφερνα να βγαλω ολα τα ηλεκτρονικα εξω για να εχω χωρο...
Το σχεδιο ηταν να περιβαλλεται το μοτερ απο αυτα τα "πεταλα" τα οποια θα ακουμπουσαν στο πλαι μεσω αποσβεστικων λωριδων στο καπακι που σφραγιζε τα ηλεκτρονικα.
Ετσι θα πετυχαινα μ'ενα σμπαρο πολλα πολλα τρυγονια...
Μερικες εικονες θα το εξηγησουν καλυτερα...
 

Attachments


Μηνύματα
90
Reaction score
275
Αφου εγιναν τα test fittings αρχισα να ετοιμαζω τα πραγματα για το τελικο φινιρισμα.
Στο μεταξυ παρηγγειλα και ενα ωραιο κουτι για το τροφοδοτικο να ερχεται.
Τυλιχτηκαν δυο καινουργιοι overspecified μετασχηματιστες τους οποιους θωρακισα
και παραγγελθηκαν καινουργια ηλεκτρονικα υλικα (πυκνωτες τρανσιστορ) με ανωτερες προδιαγραφες των original.
Μετα εστειλα ολα τα απο κατω μεταλλικα καπακια και την ασπιδα μαγνητισμου κατω απο το πλατω
για επεξεργασια στο CNC (νεα ανοιγματα για το ερμα πηγαδιου-εξοδο καλωδιου τροφοδοτικου-νεες τρυπες στερεωσης)...και αμεσως μετα για ηλεκτροστατικη βαφη φουρνου.
Διαλεξα μαυρη βαφη αναγλυφη, με παχος, ωστε να εχω οφελος και στο damping.
To τελικο φινιρισμα ηταν απειρως ανωτερο του αρχικου...
 

Attachments


Μηνύματα
90
Reaction score
275
Καποτε ηρθε το κουτι (απο Σανγκαη μερια) και ειδα οτι ολα μπαινουν μεσα ωραια και ταχτοποιημενα.
Κοπηκε γι'αυτο εξτρα φατσα με τον λογοτυπο μου (χα!) και τρυπηθηκε η πισω μερια
για το βυσμα εισοδου ρευματος και το πολυπινο της τροφοδοσιας του πικαπ.
Μαζευτηκαν σιγα σιγα ολα τα πραγματα τριφτηκαν και γυαλιστηκαν στο χερι... και σταλθηκαν για βαφη αυτοκινητου...
Ο Θεος βοηθος!
 

Attachments



Μηνύματα
90
Reaction score
275
Κι οταν λεω στο χερι...το εννοω!
Θελει απιστευτη δουλεια ακομα και μετα το CNC για να ετοιμαστουν ολες οι λεπτομερειες.
Μονο οσες περασιες και σπειρωματα να βαλεις που χρειαστηκε να υπολογισω και να κανω στο χερι
φτανουν και περισσευουν για μια ωραια επικονδυλιτιδα...
Το γεγονος οτι δεν ανοδιωνω αλλα βαφω προεκυψε μετα απο πολλα στραπατσα...
Απο την αλλη, η βαφη εχει παχος και επηρεαζει τις εφαρμογες.
Αυτο ειναι κατι που το προυπολογιζεις στο κοψιμο και ενημερωνεις και το βαφειο
οτι δεν βαφει φτερο αυτοκινητου...ωστε να πετυχει συγκεκριμενο τελικο παχος.
Και βεβαια αυτο δεν ειναι ευκολο...2-3 χερια primer /2-3 βαφη / 3 βερνικι παει ευκολα μισο χιλιοστο...
Το φινιρισμα παντως ειναι σιγουρα τεραστιος παραγοντας στην τελικη χαρα του ιδιοκτητη...
 

Attachments


Μηνύματα
90
Reaction score
275
Βεβαια τιποτα δε γινεται χωρις μια σχετικη ταλαιπωρια...
Eιχαμε προβληματακια στην προσκολληση του primer στο αλουμινιο (ενεκα λεπτου στρωματος)
και χρειαστηκε να περιμενουμε κανενα δεκαημερο για ειδικο primer για αλουμινια απο την Sikkens.
Μετα εμαθα οτι το χρησιμοποιουν στα αεροπλανα που θελουν αντοχη αλλα και ελαχιστο παχος-βαρος βαφης...
Λυθηκε κι αυτο και καποια στιγμη πηγα να ελενξω τα γενομενα...
 

Attachments


Μηνύματα
90
Reaction score
275
...και αφου φαγαμε με τα παρε δωσε κανενα μηνα αρχισα να παραλαμβανω τα βαμμενα...
Τα μαυρα πρωτα (σε μαυρο μεταλλικο με λιγο flake ασημι μεσα BMW "diamant schwarz").
To χρωμα αυτο το ειχε ενα παλιο 520 του πατερα μου και παντα μου αρεσε...
Αποφασισα ομως να σπασω λιγο τη γυαλαδα χρησιμοποιωντας ενα τελικο βερνικι απο
μιξη γυαλιστερου και σεμι-ματ...να κοβει λιγο και τις δαχτυλιες...
 

Attachments

Last edited:

Μηνύματα
90
Reaction score
275
...και μετα ακολουθησε η διχρωμια...Nissan metallic green...επισης με λιγο ασημι flake μεσα...
αλλα ελαφρα πιο γυαλιστερο απο το μαυρο...για το κοντραστ!
Λιγο ιδιαιτερος συνδυασμος αλλα γιατι οχι;
Το original Denon εχει ενα ματ ασημι με την μπροστινη "φετα" σε ενα πολυ σκουρο καφε-λαδι που απο μακρυα δειχνει μαυρο αλλα δεν ειναι.
Φροντισα το πρασινο να ειναι τοσο οσο, ωστε να μην το "παραφορτωσω" οπτικα.
Στην τελευταια φωτο βλεπετε την αρρωστια σε ολο της το μεγαλειο: custom μαγνητες Ν48 για να κανω την επομενη ενσαρκωση με μαγνητικη απωση (και βαρυτερο πλατω)!
Πολυ δυσκολο project σε direct drive πικαπ...αλλα μ'αρεσουν τα δυσκολα!
 

Attachments

Last edited:

Μηνύματα
2.748
Reaction score
1.380
απιστευτη κατασκευη..τα λογια ειναι περιτα..

οσο αφορα ..την αναφορα πιο πανω για μαγνητικο πηγαδι,αν αντεχει κλπ,δεν εχει μπιλια καθολου..οσο αντεχει ο μαγνητης, μεχρι να ακουμπησουν μεταξυ τους...
 

Μηνύματα
107
Reaction score
36
konjohn, σε θαυμάζω απεριόριστα για την επινοητικότητα και την υπομονή σου. -82 dB rumble? Κατάλαβα καλά; Αν ναι, πώς το μέτρησες;
 

Μηνύματα
90
Reaction score
275
...την αναφορα πιο πανω για μαγνητικο πηγαδι,αν αντεχει κλπ,δεν εχει μπιλια καθολου..οσο αντεχει ο μαγνητης, μεχρι να ακουμπησουν μεταξυ τους...
Α μαλιστα ειναι full floating...τοτε πρεπει να βρεις δια του trial and error μεχρι ποια κιλα δεν ακουμπουν
οι μαγνητες.
Αν αυτο σε δυσκολευει να πετυχεις αυτο που θελεις μπορεις να αντικαταστησεις τους μαγνητες με αλλους
πιο δυνατους (μεταπηδας σε ψηλοτερα Ν...42-45-48-50-52 κοκ) ικανους να σηκωσουν τα κιλα που θελεις
να βαλεις πανω.
Αν δεν βρισκεις καποιον να φυτεψεις ακριβως στις σκαμμενες διαστασεις...τοτε ειναι ωρα για cnc work!
 

Μηνύματα
90
Reaction score
275
-82 dB rumble? Κατάλαβα καλά; Αν ναι, πώς το μέτρησες;
Ευχαριστω παντα για τα καλα λογια.
Οι μετρησεις ειναι μεσα απο ενα γιαπωνεζικο service manual της Denon που εφερα για να εχω.
Αναφερεται στο πλατω των 3.5 κιλων...τα πιο πολλα ειναι στα 3.1 κιλα.
Σημειωτεον οτι ο ροτορας -που συμμετεχει στις περιστρεφομενες μαζες- ειναι 1.1 κιλα...
Τα πρωτα στερεωνουν την αναρτηση του διπλου πλατω με 5 βιδες ενω τα δευτερα με 3...
Συνηθως αναφερεται ως "μεγαλυτερο απο 80db" ...
οπως πχ εδω...http://audio-database.com/DENON-COLUMBIA/etc/dp-80-e.html
 

Μηνύματα
90
Reaction score
275
Περιμενα μια βδομαδα να στεγνωσει το λουστρο για να μπορεσω απλα να ακουμπησω τα κομματια
ωστε να παρω μια ιδεα απο το τελικο look.
Ως και σε λαμπα υπερυθρων τα ειχα αποκατω για να επιταχυνω το στεγνωμα...
Φοβομουνα πολυ μη γινει καμμια ζημια και με παει πισω στο βαφειο.
Καποια στιγμη δεν αντεξα και το εκανα...ισα ισα για δυο τρεις φωτογραφιες και γρηγορα παλι χωρια...
Υπομονη... ενω αρχισα να δουλευω στα ηλεκτρονικα.
 

Attachments



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.585
Μηνύματα
2.864.998
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top