Πρόβλημα βόμβου σε πικάπ

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Τι σημασία έχει εάν είναι 4 ή 5 τα καλώδια?
Και οι rega 5 έχουν, αλλά άμα ανοίξει βλέπουμε το ground μαζί με το left cold



Μόνο εάν μετρήσουμε έναν βραχίονα ξέρουμε πως είναι.

Αυτό είναι ένα καλό tip
http://www.padrick.net/Hi-Fi/PhonoHum.htm
Τα project εχουν ξεχωριστο καλωδιο γειωσης.Πισω απο το πικαπ υπαρχουν δυο rca sockets και ξεχωριστο ground terminal οπου εσωτερικα του πικαπ καταληγει η γειωση του βραχιωνα.Αυτο εννοει ο wizzy με τα 5 καλωδια.
Εκτος κι αν δεν ειναι ολα τα project ετσι
 

Μηνύματα
311
Reaction score
100
Επειδή το παρόν θέμα ξεκίνησε σαν μια ιδέα που είχα να βγάλω τελείως έξω από το σασί του πικάπ το μοτέρ και να γίνουν ανταλλαγές απόψεων πάνω σε αυτό το θέμα. Και κατέληξε, με δική μου ευθύνη, στο να λύνουμε το πρόβλημα του βόμβου. Δεν ξέρω αν υπάρχει η δυνατότητα, από εκεί που ξεκινάει η κουβέντα για τον βόμβο, να μεταφερθεί σε καινούργιο θέμα με τίτλο "Πρόβλημα βόμβου σε πικάπ" .

Ευχαριστώ.
 

Μηνύματα
311
Reaction score
100
Καλημέρα,
επανέρχομαι με νέες μετρήσεις:
1. βιδούλα - RCA (με την κεφαλή στο headshell χωρίς τα καλωδιάκια συνδεδεμένα πάνω της): και στα δύο κανάλια, κανένας θόρυβος στο beeper, καμία μέτρηση στα Ohm.
3. βιδούλα - colds (grounds) της κεφαλής (με την κεφαλή στο headshell χωρίς τα καλωδιάκια συνδεδεμένα πάνω της): και στα δύο κανάλια, κανένας θόρυβος στο beeper, καμία μέτρηση στα Ohm.
 

Μηνύματα
311
Reaction score
100
Τα project εχουν ξεχωριστο καλωδιο γειωσης.Πισω απο το πικαπ υπαρχουν δυο rca sockets και ξεχωριστο ground terminal οπου εσωτερικα του πικαπ καταληγει η γειωση του βραχιωνα.Αυτο εννοει ο wizzy με τα 5 καλωδια.
Εκτος κι αν δεν ειναι ολα τα project ετσι
Έτσι είναι και το δικό μου project, με τη διαφορά ότι από τη βάση του βραχίονα, φεύγει κι ένα άλλο, πράσινο χοντρό, καλωδιάκι που καταλήγει και αυτό στο μαύρο καλωδιάκι της γείωσης.
 


PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Έτσι είναι και το δικό μου project, με τη διαφορά ότι από τη βάση του βραχίονα, φεύγει κι ένα άλλο, πράσινο χοντρό, καλωδιάκι που καταλήγει και αυτό στο μαύρο καλωδιάκι της γείωσης.
Το μαυρο καλωδιο γειωνει το armtube,το πρασινο ενδεχομενως την βαση του βραχιωνα,ισως και το μοτερ.Ακομη και στην περιπτωση του rega οπως φαινεται στην φωτογραφια του geovaz η βαση του rega γειωνεται μεσω του ελασματος πανω στο οποιο ειναι κολλημενο και το μαυρο και το μπλε(- - -) καλωδιο.
Αν ομως μεταξυ βασης και armtube υπαρχει μηχανικη επαφη,τοτε ισως το πρασινο καλωδιο να μην χρειαζοταν.Στην περιπτωση των rega,υπαρχει τετοια επαφη οποτε το ελασμα δεν χρειαζεται imo,στους δικους μου rega που ανακαλωδιωνω,ενα καλωδιο γειωσης(ξεχωριστο) χρησιμοποιω απο το armtube μονο.
Αν μπορεις,δοκιμασε να μην ενωσεις το πρασινο καλωδιο πουθενα και δες αν γινεται κατι.Επισης,αν το πρασινο καλωδιο γειωνει και το μοτερ,τοτε ειναι καλυτερα το μοτερ να γειωθει σε μια πριζα και οχι μεσω καποιου - - - η του μαυρου καλωδιου.
 

Μηνύματα
311
Reaction score
100
"Το μαυρο καλωδιο γειωνει το armtube,το πρασινο ενδεχομενως την βαση του βραχιωνα,ισως και το μοτερ."
Αυτό δεν ισχύει. Το μοτέρ και πριν και τώρα που είναι τελείως έξω, δεν έχει καμία σχέση με την καλωδίωση του βραχίονα.
Ξέχασε τελείως το μοτέρ! Δες το σαν μια ξεχωριστή συσκευή, και έτσι είναι. Το βγάζω τελείως από τη πρίζα, το βγάζω και τελείως από το δωμάτιο, αν θες...ο βόμβος παραμένει.

" Αν μπορεις,δοκιμασε να μην ενωσεις το πρασινο καλωδιο πουθενα και δες αν γινεται κατι.Επισης,αν το πρασινο καλωδιο γειωνει και το μοτερ,τοτε ειναι καλυτερα το μοτερ να γειωθει σε μια πριζα και οχι μεσω καποιου - - - η του μαυρου καλωδιου."
Δοκίμασα και χωρίς το πράσινο καλώδιο συνδεδεμένο, τα ίδια.
Γενικώς το όλο πράγμα συμπεριφέρεται σαν να μην έχει σημασία αν είναι συνδεδεμένη η γείωση από το πικάπ στο phonostage. Δεν αλλάζει ο βόμβος είτε με γείωση, είτε χωρίς. Μόνο αν πιάσω την άκρη της γείωσης με το χέρι, αυξάνεται πιο πολύ ο βόμβος.
Αυτό για το πράσινο καλωδιάκι και τη γείωση του μοτέρ, ισχύει ότι και παραπάνω.
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Δοκιμασες να γειωσεις το πικαπ κατευθειαν στον audiolab? (χωρις να εχει το καλωδιο γειωσης καμια επαφη με το phono ? )
 

Μηνύματα
311
Reaction score
100
"Γενικώς το όλο πράγμα συμπεριφέρεται σαν να μην έχει σημασία αν είναι συνδεδεμένη η γείωση από το πικάπ στο phonostage. Δεν αλλάζει ο βόμβος είτε με γείωση, είτε χωρίς. Μόνο αν πιάσω την άκρη της γείωσης με το χέρι, αυξάνεται πιο πολύ ο βόμβος."
Εδώ είναι λάθος δικό μου, δεν το πρόσεξα καλά!
Όταν βγάζω τη γείωση από το phonostage, αυξάνεται ο βόμβος.
Με μια κλίμακα 0-10, με την ίδια ένταση στο volume.
1. Με γείωση κανονικά συνδεδεμένη: Βόμβος 6.
2. Με γείωση στον αέρα: Βόμβος 8.
3. Πιάνοντας την άκρη της γείωσης, χωρίς να είναι συνδεδεμένη στο phonostage: Βόμβος 10.

Να σημειώσω, ότι είτε συνδέω την κεφαλή στο λαμπάτο phono της project, είτε στο ενσωματωμένο phono του audiolab(και τη γείωση φυσικά), ο βόμβος παραμένει ο ίδιος.
Και τα δύο phono, όταν δεν είναι η κεφαλή συνδεδεμένη πάνω τους, δεν βγάζουν καθόλου βόμβο, παρά μόνο ένα φύσημα, που μάλλον είναι φυσιολογικό.
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Οταν το πικαπ ειναι συνδεδεμενο στον audiolab αντι στο project?
 


PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Αν το πικαπ σου και ο audiolab εχουν κανονικη γειωση στα φις τους, αποσυνδεσε το ενα απο τα δυο και ασε μονον την μια γειωση κατα προτιμηση στο φις του audiolab και δες αν κανει διαφορα
 

Μηνύματα
311
Reaction score
100
PURETONE, αυτό προσπαθούσα να σου εξηγήσω με το μοτέρ πριν. Το πικάπ έχει βόμβο χωρίς να είναι στην πριζα.
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.247
"Γενικώς το όλο πράγμα συμπεριφέρεται σαν να μην έχει σημασία αν είναι συνδεδεμένη η γείωση από το πικάπ στο phonostage. Δεν αλλάζει ο βόμβος είτε με γείωση, είτε χωρίς. Μόνο αν πιάσω την άκρη της γείωσης με το χέρι, αυξάνεται πιο πολύ ο βόμβος."
Εδώ είναι λάθος δικό μου, δεν το πρόσεξα καλά!
Όταν βγάζω τη γείωση από το phonostage, αυξάνεται ο βόμβος.
Με μια κλίμακα 0-10, με την ίδια ένταση στο volume.
1. Με γείωση κανονικά συνδεδεμένη: Βόμβος 6.
2. Με γείωση στον αέρα: Βόμβος 8.
3. Πιάνοντας την άκρη της γείωσης, χωρίς να είναι συνδεδεμένη στο phonostage: Βόμβος 10.
Καλημέρα,
Μην το παρατάς λόγο νέας ανακαλωδίωσης. Δες το σαν πρόκληση :)
Με βάση τις μετρήσεις και αυτό που λες παραπάνω εάν μπορείς κάνε το εξής.
Μέτρησε μεταξύ της θωράκισης της κεφαλής (το μεταλλικό που έχει από κάτω) με την βιδούλα στο headshel.
Εάν δεν έχεις ένδειξη τότε ένωσε με ένα πολύ μικρό αγωγό (βιδάκι - θωράκιση) και δοκίμασε.

Νομίζω ότι από ότι λες είναι focus εκεί.
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Πολλες κεφαλες , προχειρα θυμαμαι τις shure ,εχουν στο ενα --- pin ενα μικρο ελασμα που ενωνει την μεταλικη θωρακιση.Δεν φαινεται τουλαχιστον εξωτερικα να γινεται αυτο στις grado,μπορει ομως να γινεται εσωτερικα
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.247
Πολλες κεφαλες , προχειρα θυμαμαι τις shure ,εχουν στο ενα --- pin ενα μικρο ελασμα που ενωνει την μεταλικη θωρακιση.Δεν φαινεται τουλαχιστον εξωτερικα να γινεται αυτο στις grado,μπορει ομως να γινεται εσωτερικα
Στο μυαλό μου είσαι. Εκεί εστίασα και εγώ.
 

Μηνύματα
311
Reaction score
100
Καλημέρα,
Μην το παρατάς λόγο νέας ανακαλωδίωσης. Δες το σαν πρόκληση :)
Με βάση τις μετρήσεις και αυτό που λες παραπάνω εάν μπορείς κάνε το εξής.
Μέτρησε μεταξύ της θωράκισης της κεφαλής (το μεταλλικό που έχει από κάτω) με την βιδούλα στο headshel.
Εάν δεν έχεις ένδειξη τότε ένωσε με ένα πολύ μικρό αγωγό (βιδάκι - θωράκιση) και δοκίμασε.

Νομίζω ότι από ότι λες είναι focus εκεί.
Δυστυχώς, ούτε αυτό δούλεψε! Δεν έχω μέτρηση στο πολύμετρο, αλλά ενώνοντας τη κεφαλή με τη βιδούλα, δεν άλλαξε κάτι.

Δεν το βάζω κάτω πάντως...:)
 

Μηνύματα
4.219
Reaction score
2.247
Δυστυχώς, ούτε αυτό δούλεψε! Δεν έχω μέτρηση στο πολύμετρο, αλλά ενώνοντας τη κεφαλή με τη βιδούλα, δεν άλλαξε κάτι.

Δεν το βάζω κάτω πάντως...:)
ΟΚ τώρα να δούμε σε ποιο pin στέλνει την θωράκιση (μεταλλικό κάλυμμα) Ίσως το κάνει εσωτερικά όπως λέει ο @PURETONE
Θα μετρήσεις προσεχτικά (χωρίς τα καλωδιάκια πάνω της) την θωράκιση της με τα cold pins της κεφαλής. Ίσως την έχει στο G pin.

Μέτρησε το stage σου (εκτός ρεύματος, τίποτα συνδεμένο πάνω του)
TT ground - plug ground
TT ground - RCA
RCA - plug ground
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Δοκιμασες να μετακινησεις τον ενισχυτη πιο μακρια απο το πικαπ?
Δεν αποκλειεται η κεφαλη να επηρεαζεται απο μετασχηματιστη μηχανηματος που ειναι κοντα στο πικαπ.Το phono σου ειναι κοντα στο πικαπ?
 

Μηνύματα
311
Reaction score
100
Δοκιμασες να μετακινησεις τον ενισχυτη πιο μακρια απο το πικαπ?
Δεν αποκλειεται η κεφαλη να επηρεαζεται απο μετασχηματιστη μηχανηματος που ειναι κοντα στο πικαπ.Το phono σου ειναι κοντα στο πικαπ?
Δοκίμασα. Σε μια συγκεκριμένη θέση, δεξιά από το ρακ δεν έχει καθόλου βόμβο, αλλά μόλις γυρίσω το πικάπ γύρω από τον κάθετο άξονά του, εμφανίζεται ξανά. Έβγαλα ότι είχα πάνω στο ρακ. Ενισχυτής και phono πήγαν στο πάτωμα, όσο πιο μακρυά μπορούσα από το πικάπ και πάλι στη θέση του το πικάπ είχε πάλι βόμβο. Αν βάλω διαγώνια το πικάπ, στη βάση του, ο βόμβος χάνεται, αλλά με το που κουνήσω τον βραχίονα προς το κέντρο εμφανίζεται. Χωρίς μοτέρ, χωρίς τίποτα κοντά.
Το Phonostage, έτσι κι αλλιώς είναι στο από κάτω ράφι και από την αντίθετη μεριά από τον βραχίονα, αλλά το έχω παει και στην κεφαλη κοντά, σχεδόν κολλητά και δεν αυξάνεται ο βομβος.

GeoVaz, μόλις κάνω τις μετρήσεις θα γράψω.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.313
Μηνύματα
2.858.202
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top