Room Treatment Case Study από τον Costas EAR

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Το εγγενές πρόβλημα φάσης του ριμπον, σημειώστε ότι το έχω λύσει, με μία πονηρή διαφοροποίηση στο κρος, καθώς έχω ξηλωσει το κρος που είναι εντός ηχείου και το έχω χωρέσει όλο στο κουτί του εξωτερικού κρος. Οπότε στο σημειο κρος του ριμπον με το μιντ, δεν έχει ντιπ, αλλά πικ, και δεν έχει διαφορά φάσης.
 

vlasis

Φωτογράφος!
Μηνύματα
11.725
Reaction score
7.505
[DOUBLEPOST=1469271916][/DOUBLEPOST]
Το εγγενές πρόβλημα φάσης του ριμπον, σημειώστε ότι το έχω λύσει, με μία πονηρή διαφοροποίηση στο κρος, καθώς έχω ξηλωσει το κρος που είναι εντός ηχείου και το έχω χωρέσει όλο στο κουτί του εξωτερικού κρος. Οπότε στο σημειο κρος του ριμπον με το μιντ, δεν έχει ντιπ, αλλά πικ, και δεν έχει διαφορά φάσης.
οχι δεν θα το πειραζες....χαχαχχα...ονομα εχεις δωσει στα συγκεκριμενα μαγkς νεε μου?????
Earpan speakers..
Magnear speakers.....
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
[DOUBLEPOST=1469271916][/DOUBLEPOST]
οχι δεν θα το πειραζες....χαχαχχα...ονομα εχεις δωσει στα συγκεκριμενα μαγkς νεε μου?????
Earpan speakers..
Magnear speakers.....
Magnear! Κατοχυρώθηκε!
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285


Στο συγκεκριμένο διάγραμμα που βλέπετε, τα πικ στους περίπου 50 κύκλους, και στους 100 και 200, είναι το ξεβρακωμα του χώρου του στερεοφιλ.
Αν δε είστε και λίγο πιο παρατηρητικοί, θα δείτε και στο μισό του πρώτου, εκεί ναι, χαμηλά, αυτό το τσουτσουνάκι στους 20-κατι. Δατς λαιφ. Πάντα ψαχνε στο μισό! Χιχιχι

Η πραγματική στάθμη του γουφερ στο μαγκ, είναι καναδγιο ντιμπι πιο κάτω από το μιντ, κι αυτό λόγω ωμικης αντίστασης των πηνίων του κρος του γουφερ. Αν βγουν αυτά από την εξίσωση, οι μονάδες έχουν ακριβώς ίδια στάθμη.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.351
Reaction score
79.345
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, το THD στις χαμηλές συχνότητες, χτυπάει χαλαρά 5/100. Πάλι καλά να λες..
Το οτι το center speaker ειναι πάνω στο subwoofer εχει καποια σχέση;
Όχι οτι ακούγονται οι παραμορφώσεις χαμηλά, αλλα εχω απορία.
 

stathis

Ultra Home Theater
Μηνύματα
21.631
Reaction score
36.414
Το οτι το center speaker ειναι πάνω στο subwoofer εχει καποια σχέση;
Όχι οτι ακούγονται οι παραμορφώσεις χαμηλά, αλλα εχω απορία.
Το κεντρικό γιατί είναι πάνω στο σαμπ ή γιατί το σαμπ είναι κάτω απ'το κεντρικό;:lolsign:
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Το κρος χοντρικά 220 κ 1150, 3ης τάξης.

http://www.stereophile.com/content/...-loudspeaker-measurements#SQ36ISRUPzCrcRkk.97



Στα υπόλοιπα, υπάρχει αντίλογος. Οι διαχυτές πίσω από τα ηχεία, αυξάνουν το ακουστικό βάθος, ενώ ταυτόχρονα ο συνηχητης εκεί έχει 23 cm απόσταση από τον τοίχο, με 5 στρώσεις πιεσμενου ηχοαπορροφητικου 5 πόντου. Το γκαπ κατά βάση υπάρχει. Ταυτόχρονα, η ενδεδειγμένη απόσταση από τον πίσω τοίχο, κατά τον κατασκευαστή, είναι από 80cm έως 1,5μ, με μέση τιμή προτεινόμενη για τους περισσότερους χώρους το 1.25-1,30 και σχεδόν συμφωνω απολύτως (εμένα στο μικρόκοσμό μου, μου έκατσε καλύτερα στο μικρόφωνο στο 1,40μ και με σημαντική κλίση προς τα έσω, αλλά αυτό είναι τζαστ μάι του σεντς, δε τα βάζω ποτέ με τον κατασκευαστή, είναι θέμα αρχής..)
Δεν τα βάζεις ποτέ με τον κατασκευαστή, αλλά το τουιτερακι το πείραξες δεν κρατηθηκες.

Και καλά έκανες βέβαια, εγώ είμαι υπέρ.

Είχα την εντύπωση ότι χρησιμοποιουσες ενεργά κρος, ισως επειδή εχω διαβάσει να το προτείνεις σε πολλούς. Επίσης νόμιζα ότι ειχες τα 20.1 και παίζεις χωρίς σαμπ.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.100
Reaction score
20.576
Στα στούντιο υπάρχει και η έννοια του Initial Time Delay Gap που είναι ο χρόνος που μεσολαβεί μέχρι τις πρώτες "αντηχήσεις" και κατά βάση πρέπει να είναι μεγαλύτερος ή ίσος με τον αντίστοιχο χρόνο του στούντιο ηχογράφησης ώστε ο μαστερας να μπορεί να "ακούει" το reverb της ηχογράφησης.
... όπως επίσης και να ακούει το πρόσθετο reverb που ενδεχομένως έχει μπει από την κονσόλα, και μόνον αυτό. Όπως εδώ, που στη στούντιο ηχογράφηση το reverb είναι μάλλον ενοχλητικά μακρύ, θυμίζοντας Motown, ενώ στο μπαλκόνι ο ήχος είναι ακριβής, αλλά βέβαια ξερός. (Δε νομίζω να ηχογράφησαν σε αίθουσα με τόσο μακρύ RT60, απίθανο δηλαδή)...


 

I

iason

Guest
Στις ακροάσεις τώρα:

Μετά την ολοκλήρωση της θεραπείας του χώρου, προφανώς ακολούθησαν πρώτα μετρήσεις, οι οποίες έδειξαν πέραν το περί το 0.3 RT60, αλλά και μία αναπάντεχα ισορροπημένη απόκριση πλάτους στο ακουστικό φάσμα, χωρίς ακόμα να έχει χρησιμοποιηθεί καθόλου ενεργή ισοσταθμιση χώρου (βλέπε μετρικ). Στις χαμηλές συχνότητες μία παύλα η απόκριση, από τα 20hz μέχρι τα 200, είτε με ροζ θόρυβο είτε με γκλαιντινγκ τοουν. Στο σύνολο ένα -+2 db, κι αυτό λόγω 2 γνωστών κορυφών, οι οποίες με δγιο νοτς φιλτράκια θα παν στον αγύριστο. Τοποθετήθηκε κατάλληλη αντίσταση σε σειρά στο ριμπον, ώστε να υπάρχει μία ομαλή κλίση στην απόκριση. Οι συνολικές αρμονικές παραμορφώσεις στην παρούσα φάση είναι περί το 0.5/100, αλλά αναμένεται βελτίωση όταν μπει στο παιχνίδι η μετρικ. Τες πα, τα πολλά λόγια είναι περιττά, πάμε στο ενδιαφέρον κομμάτι των ακροάσεων, στο ζητούμενο του όλου χόμπι.

Το σαμπ εξαφανίστηκε κυριολεκτικά. 3 φορές σηκώθηκα να πιάσω τον κώνο να δω ότι κουνιεται όντως!

Ήταν εμφανής η απουσία του γνωστού μπουμαρισματος σε κάθε γωνιά του χώρου, κάτι που πριν το ακουγα έντονα. Οι χαμηλές συχνότητες ακούγονται το ίδιο σε όλη την έκταση του χώρου. Αναπάντεχα, το όμοιο ουσιαστικά ισχύει και στο υπόλοιπο φάσμα, δηλαδή δεν διαφοροποιείται η χροιά του ηχείου είτε πλησιαζω το ηχείο είτε απομακρύνομαι, είτε πάω στον πάνω όροφο..

Υπάρχει επίσης το αίσθημα ότι ακούω σαν από ακουστικά. Ακούω ομοιογενώς όλο το χώρο μπροστά μου να παίζει ενιαία μουσική, ενώ ταυτόχρονα το πλάτος της εικόνας είναι τεράστιο, όπως και το βάθος και το ύψος, αλλά συνάμα είναι ξεκάθαρη η θέση των ηχείων στο χώρο, δεν καλύπτονται ούτε μπερδεύονται από το χώρο. Ξέρω πως αυτό που περιγραφω δείχνει αντιφατικό, αλλά ισχύει.

Δεν ενοχλεί η ένταση. Ανήθικα πολύ. Όσο δυνατά και να παίζει, θες κι άλλη στάθμη. Έφτασα σε γυναικείες φωνές να νιώσω συντονισμό στο τύμπανο από την τερατώδη στάθμη, χωρίς ενόχληση καμία! Εξωπραγματικό σε βαθμό κακουργήματος.

Ανακάλυψα για πρώτη φορά στη ζωή μου, πως η ηχογράφηση του μπομπ μαρλευ δεν έχει πολύ μπάσο. Ήμουν βέβαιος τόσα χρόνια ότι ήταν ένα πολύ μπασαριστο δισκάκι, και έκανα απλώς λάθος.
Επίσης ανακάλυψα πως δεν ακούω τους 20 κύκλους. Ούτε τους 22. Στους 24 έχω κάτι υπόνοιες. Το μικρόφωνο μετράει κανονικά βέβαια. Ως τώρα νόμιζα ότι τα ακουγα. Τα νιώθω, αλλά δεν ακούγονται. Λαιφ σακς..

Ξεχωρίζουν τα πάντα. 30 φωνές; Τις ακούς ξεχωριστά μία μία. 10 πνευστά; Ομοίως. Βρε για δες..

Τρομερή ατάκα. Χτυπάει μπότα και λέω αμάν. Χτυπάει πιατινι και δε κοροϊδεύει, τα δίνει γερά. Ο,τι χτυπάει, χτυπάει αλύπητα. Νόμιζα πως η μεμβράνη του μαγκ δεν ήταν ικανή για τέτοιο χτύπημα, την είχα για πιο ευγενική κυρία. Είναι μία μπιτς τελικά, με είχε παραπλανήσει με την λεπτή της σιλουέτα. Σου τραβάει μπάτσα και σου γυρνάει το κεφάλι για πλάκα. Ακόμα και τα παλαμάκια σε λαιβ ηχογράφηση έχουν άλλο αέρα ατακας.

Στάθμη. Μεγάλη στάθμη. Μη μαγκνεπανισια. Κλαμπαδικη. Τρανς και μουσικές μπιτατες γεμίζουν το χώρο πιο γερά από εκείνη τη ντίσκο που θυμάμαι στα νιάτα μου που... (Λογοκρισία). Μετά κοιτάς τα μαγκ, και γελάς.. λαιφ; Γιες ντιαρ. Σακς.

Άλλο ένα θα πω, που δε το έχω ξαναζήσει με μαγκ. Από την πιο χαμηλή στάθμη ακούς τα πάντα όλα, τα οποία μάλιστα, όσο σηκώνει το βολιουμ, δεν αλλάζουν σε τίποτα απολύτως, εκτός της στάθμης. Δεν ακούς κάτι παραπάνω ή κάτι λιγότερο, δεν αλλάζει η χροιά του βιολιού ή των φωνών, δεν διαφοροποιείται τίποτα άλλο με τη διαφοροποίηση της στάθμης, πέραν αυτής και μόνον αυτής της ... στάθμης. Δε ξέρω για σας, αλλά γω να πω την αμαρτία μου, αυτό το πράμα δε το χω ξανακουσει.

Α, για πρώτη φορά μου έστειλε μήνυμα ο γείτονας, στο κινητό. "Λυπησου μας" μου έγραψε.. ε, τον λυπήθηκα. Χαμήλωσα..

Έβαλα να παίζει το κολν κονσερτ άμα το λέω καλά, αγαπημενο μου έργο από παιδί, του κειθ τζαρετ, και ήμουν στον πάνω όροφο. Μπήκε κάποιος στο σπίτι, στον πάνω όροφο, και με ρωτάει ποιος παίζει πιάνο κάτω. Νόμιζε ότι υπήρχε πραγματικά πιάνο στον κάτω όροφο και κάποιος έπαιζε..

Αυτά τα ολίγα, για να μπείτε στο πνεύμα. Πριν το εγχείρημα όταν έπαιζαν τα ηχεία, στον πάνω όροφο ερχόταν ένα βουητό, ένας αχταρμας στάσιμων που έβρισκαν δίοδο από τη σκάλα και ξεφόρτωναν από την πόρτα στο τέλος της σκάλας...
Υποκλίνομαι στην περιγραφή !!! :hi::hi::hi:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Χρησιμοποιούσα επί μακρόν φουλ ενεργή πολυενίσχυση στα 3.6, αλλά το σχέδιο τώρα λέει μόνο παθητικό κρος στα μαγκ, και ενεργό κρος μόνο μεταξύ σαμπ και μαγκ, 3 ενισχυτικά κανάλια σύνολο, ένα για κάθε ηχείο κι ένα για το σαμπ.
Στο σχέδιο τώρα, προβλέπεται δυνατότητα για άμεση διενισχυση ή τριενισχυση του μαγκ, χωρίς όμως να υλοποιείται προς στιγμήν. Το μόνο που λείπει είναι τα επιπλέον ενισχυτικά κανάλια.

Επίσης το σχέδιο έχει σε μία γωνιά του να διαφαίνεται αχνά στον ορίζοντα ένα κιι, μπρουνοκατασκευασμα. Ειδωμεν.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Δεν τα βάζεις ποτέ με τον κατασκευαστή, αλλά το τουιτερακι το πείραξες δεν κρατηθηκες.

Και καλά έκανες βέβαια, εγώ είμαι υπέρ.
Το πρόβλημα του τουιτερ σαφώς το γνωρίζει ο κατασκευαστής, όπως και το πρόβλημα της στάθμης του γουφερ, λόγω της ωμικης αντίστασης των πηνίων του κρος. Αμφότερα τα προβλήματα τα έχει επιλύσει πλήρως ο κατασκευαστής, με τη χρήση της διενισχυσης που ο ίδιος προτείνει, με κατάργηση μονο του εξωτερικού κρος. Άλλωστε, στις εκθέσεις που κατεβαίνει ο ίδιος, πάντα έχει τα ηχεία της σειράς 3 σε ενεργή διενισχυση, έτσι τα παρουσιάζει..
Ρισπεκτ..
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Many likes and deep respect Κώστα! :hi::hi::hi::hi:
Καλέ μου φίλε!
Εσύ έχεις τα υπέροχα φοκαλακια σου τα ενεργά, έχεις την καλύτερη βάση. Έχεις κι άφθονο χώρο, είσαι αρχηγός από τους λίγους! Αν μπεις στο λούκι να παίξεις με διαχυτές, κάτι σε qrd υποψιάζομαι, θα δίνεις σεμινάριο..
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Χρησιμοποιούσα επί μακρόν φουλ ενεργή πολυενίσχυση στα 3.6, αλλά το σχέδιο τώρα λέει μόνο παθητικό κρος στα μαγκ, και ενεργό κρος μόνο μεταξύ σαμπ και μαγκ, 3 ενισχυτικά κανάλια σύνολο, ένα για κάθε ηχείο κι ένα για το σαμπ.
Στο σχέδιο τώρα, προβλέπεται δυνατότητα για άμεση διενισχυση ή τριενισχυση του μαγκ, χωρίς όμως να υλοποιείται προς στιγμήν. Το μόνο που λείπει είναι τα επιπλέον ενισχυτικά κανάλια.

Επίσης το σχέδιο έχει σε μία γωνιά του να διαφαίνεται αχνά στον ορίζοντα ένα κιι, μπρουνοκατασκευασμα. Ειδωμεν.
Συγνώμη το σύστημα στο δικαναλο παίζει με σαμπ? Τι σαμπ και πως και που το κροσαρις?
 

stathis

Ultra Home Theater
Μηνύματα
21.631
Reaction score
36.414
Καλέ μου φίλε!
Εσύ έχεις τα υπέροχα φοκαλακια σου τα ενεργά, έχεις την καλύτερη βάση. Έχεις κι άφθονο χώρο, είσαι αρχηγός από τους λίγους! Αν μπεις στο λούκι να παίξεις με διαχυτές, κάτι σε qrd υποψιάζομαι, θα δίνεις σεμινάριο..
Για να τα βάλει (που δε νομίζω με τίποτα δλδ να το κάνει γιατί είναι σαλόνι πρώτα και μετά όλα τ'αλλα) ..πρέπει να έχεις τοίχους και ταβάνι σωστά;:lolsign:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Συγνώμη το σύστημα στο δικαναλο παίζει με σαμπ? Τι σαμπ και πως και που το κροσαρις?
JBL 18'' εδώ και .. πάντα. Προερχόμενο από την επαγγελματική σειρά, τα λέω στο παλιό θρεντ.
Καμπίνα ιδιοκατασκευής, κτήνος, διπλές πλάκες MDF 2 εκ. κολλημένες, πίσσα, μαλί βιζατον. Οπή ανάκλασης δε θυμάμαι που συντονίζει, νομίζω πολύ χαμηλά, πρέπει να το ψαξω. Σχέδιο καμπίνας από βαλακα, τον ιωαννη, μαζί με τζωρτζακη, τον μανωλο.
Τώρα κρος στα 30 Hz. Κανονικά, λίγο πιο πάνω, στα 43 είχα την τελευταία μου ρύθμιση στην μετρικ. Ξεπερνάει ανετως τα 130 db στους 30.
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Αν δεν κανω λάθος τα ηχεία σου κατεβαίνουν στα 35hz, θα μπορούσες να παίζεις και χωρίς το σαμπ.
 



Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.592
Μηνύματα
2.865.184
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top