Ηχεια για κλασσικη μουσικη μεγαλες ορχηστρες

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Κατα τα αλλα συμφωνικη σημαινει μεγαλο headroom και 20-20k συχν. φασμα. Τουτεστιν σουπερ χωρος που να μπορει να ανταποκριθει σε αυτες τις απαιτησεις. Αν ποτε τον αποκτησει κανεις, μιλαμε για τα παρακατω...
 

Z

Zdimis

Guest
Με τα proac κ τον john blue δεν μπορω να ακουσω συμφωνικη καθως τα 89 db κορυφων που παιρνω απο τα 2 απο τα 6 watt του ενισχυτη μου φτανουν για τζαζ κ φολκ που ειναι το κυριως μενου μου.Δεν ακουσα καλυτερα αυτα τα ηχεια τα d15 ( κ εδω καποιοι θα γελανε )σε αυτες τις ζητουμενες εντασεις πολυκατοικιας απο αλλα ενισχυτικα των 2 χιλιαδων ευρω και εται εγινε αυτο το καπως αιρετικο ταιριασμα ,δεδομενου της απολυτνς απλας χωρου (13 χ 8) με ταβανι με ξυλινες εσοχες αρα μη συμμετρια επιφανειων ταβανι δαπεδο) κ με σωστες κουρτινες μαρμαρα πατωμα μοκετα dedicated καιι στησιμο freefield nearfield .Επειδη η ορεξη μου για να μπει και η κλασσικη στο μενου καθως ο χωρος επιτρεπει και τα αυτια μου την γουσταρουν ειπα να δωσετε τα φωτα σας γιατι .....σε νορμαλ συστηματα κατι λειπει παντα σε αυτη την απαιτιτικοτατη μουσικη.Ε υχαριστω για την παραθεση αποψεων που βοηθαει να ξερει που πατα καποιος σε αυτο το χομπυ
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.660
Γενικά τα προακ ταιριάζουν πολύ με λάμπες, και δη set. Λογικό το ταίρι λοιπόν, καθόλου αιρετικό, δεν είσαι κουφός.

Όταν τα πουλήσεις, δωστα πακέτο.

Τα κλαιν 300 είναι η επόμενη κίνηση, όπως και του ντιμιφουτ, κάντε κόμμα!
[DOUBLEPOST=1469872343][/DOUBLEPOST]
Κατα τα αλλα συμφωνικη σημαινει μεγαλο headroom και 20-20k συχν. φασμα. Τουτεστιν σουπερ χωρος που να μπορει να ανταποκριθει σε αυτες τις απαιτησεις. Αν ποτε τον αποκτησει κανεις, μιλαμε για τα παρακατω...
Με σένα συμφωνω σε ο,τι λες. Να το προσέξεις, δε θα σου βγει σε καλό :)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.660
Το ξεπερασαμε και αυτο το ψυχολογικο αγχος (του φθηνου tweeter), βγηκε εκδοση με tweeter βυρηλλιου.
Είναι μεγάλη μου χαρά να βλέπω σωστές υλοποιήσεις με φτηνά μεγάφωνα που κεντάνε και στο αυτί και στις μετρήσεις. Αποδεικνύουν τα φύκια και τις μεταξωτές κορδέλες κάποιων, καταρρίπτουν μύθους και μας βοηθάνε να ξεπεράσουμε τα ψυχολογικά μας.

:)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Τα κλαιν 300 είναι η επόμενη κίνηση, όπως και του ντιμιφουτ, κάντε κόμμα!
Εννοεί Neumann KH 310
http://www.neumann-kh-line.com/neum...ing_studio-monitors_nearfield-monitors_KH310A

(Ο Έαρ τα προσφωνεί με το χαϊδευτικό τους ;) )

Εκπληκτικό value for money, απίστευτες μετρησεις. Πολλα στούντιο τα χρησιμοποιούν, πουλάνε σαν τρελά στον επαγγελματικό χώρο. Εισαγωγέας Νάκας.

Α, μην ξεχάσεις, πάρε και sub. Το δικό τους ειναι πολυ καλή ιδέα.

Και αν σου περισσεύουν πάρε πέντε κομμάτια για πολυκαναλο :)
 
Last edited:

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Τα στούντιο μόνιτορ είναι άριστα εργαλεία για ένα στούντιο αλλά δεν είναι ιδανικά για οικιακή χρήση, γιατί πολύ απλά φτιάχτηκαν για άλλο σκοπό και άλλες απαιτήσεις.

Είναι σχεδιασμένα για να παίζουν σε ειδικούς χώρους (στούντιο), με ειδικές προδιαγραφές και συγκεκριμένο στήσιμο. Είναι φτιαγμένα για να τοποθετηθούν κοντά ή και μέσα στον τοίχο, οπότε συνήθως στερούνται baffle step correction, ενώ προορίζονται για ακρόαση στο 1 - 1,5 μέτρο, σε στάθμες που δεν ξεπερνάνε τα 90 db.

Με απλά λόγια είναι φτιαγμένα για να παίζουν σε "τέλειους" ηχητικά χώρους, σε "χαμηλές" στάθμες και με πολύ "κοντινή" θέση ακρόασης, συγκριτικά πάντα με τις συνθήκες που επικρατούν στους οικιακούς χώρους.

Οι ενσωματωμένοι ενισχυτές με τα ηλεκτρονικά αναλογικά κροσόβερ είναι μια καλή λύση για ένα στούντιο όπου δεν υπάρχουν μεγάλες απαιτήσεις ισχύος, αλλά είναι λίγοι για οικιακή χρήση με θέση ακρόασης τα 3μ. και στάθμες >100 db. Όσο αυξάνεται η ένταση τόσο αυξάνονται και οι κραδασμοί στους ενσωματωμένους ενισχυτές.

Όσον αφορά την κλασσική μουσική σε οικιακούς χώρους, αυτή απαιτεί υψηλούς χρόνους αντήχησης και υψηλές εντάσεις (110-120 db), κάτι εντελώς αντίθετο από τις απαιτήσεις που σχεδιάστηκαν να καλύψουν τα περισσότερα στούντιο μόνιτορ, τα οποία φτιάχτηκαν για να παίζουν σε χώρους με χαμηλό RT και εντάσεις όχι μεγαλύτερες των 90 db.

Δεν καταλαβαίνω τι κοινό έχει ένα στούντιο με έναν οικιακό χώρο?
Πως προέκυψε αυτή η επιλεκτική υιοθεσία ειδικών εργαλείων των στούντιο, σε οικιακούς χώρους, με ποιό σκεπτικό?

Υ.Γ. Σε ηχογραφήσεις κλασικής μουσικής οι ηχολήπτες χρησιμοποιούν και ακουστικά.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Δε γνωριζω pro monitors παραγωγης που να μην εχουν σχεδιαστει για επιπεδη αποκριση σε ανηχοικο περιβαλλον, οπως και τα hifi. Εχεις καποιο σχετικο λινκ;

Σχετικα με τη σταθμη ακροασης των pro, προφανως δεν συμπεριλαμβανεις στο σχολιο σου τα mid field και τα γομαρια far field monitors;

Ειναι λιγοι οι ενισχυτες των mid και far field;;; Τι εννοεις; Παραδειγματα;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.660
Ακριβώς. Μόνιτορ δε σημαίνει ΜΟΝΟ near field.

Οι ικανότητες στάθμης στα ενεργά μόνιτορ παρουσιάζονται στις προδιαγραφές των ηχείων με τέτοια ανάλυση, που ούτε στα βαθύτερα όνειρα των τυπικων οικιακών ηχείων δεν βρίσκονται.

Επίσης, μόνιτορ είναι απλά μία λέξη. Το καλό ηχείο είναι καλό ηχείο, τέλος. Ας μη κολλάμε τόσο εύκολα στις λέξεις.

Παρακάτω, δειχνω τις προδιαγραφές στάθμης του μικρού κλαιν, έτσι για να δείτε πόσο αναλυτικά παρουσιάζονται:

Max. SPL in full space / calc. in half space
at 3% THD at 1m 110.3 / 116.3 dB SPL
(averaged between 100 Hz and 6 kHz)
Bass capability: Max. SPL in half space
at 3% THD at 1m 104.5 dB SPL
(averaged between 50 Hz and 100 Hz)
Max. short term SPL with IEC-weighted noise (IEC 60268-5) at 1 m, in typical listening conditions 113 dB(C) SPL
Max. short term SPL with music material
at 2.3 m, in typical listening conditions (pair) 100 dB(C) SPL (full range)
107 dB(C) SPL (with subwoofer)
Max. long term SPL with pink noise at 2.3 m, in typical listening conditions (single/pair) 93 / 99 dB(C) SPL (full range)
94 / 100 dB(C) SPL (with subwoofer

Δείτε δω: (επιλέξετε technical data)

http://www.neumann-kh-line.com/neum...ng_studio-monitors_nearfield-monitors_KH310A#

Οπότε, αν κρίνεται ότι δε σου φτάνει ή στάθμη στα 2,3 μέτρα απόστασης ακρόασης, υπάρχει το μεγαλύτερο μοντέλο..
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.660
Το αγαπημένο μου από παλιά, το 500αρι:

http://www.neumann-kh-line.com/neum...g_discontinued-monitors_studio-products_O500C

Στα ίδια επίπεδα, main, παίζει το 300 αρι της ATC

http://atcloudspeakers.co.uk/professional/loudspeakers/scm300asl-pro/

Και η σειρά της ανταμ στον θωμα:

https://www.thomann.de/gr/mainmonitors.html

Αυτά, δεν είναι νιαρφιλντ..

Να και οι πολύ λογικές τιμές των κλαϊν:

https://www.thomann.de/gr/neumann_midfield_monitors.html
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.660
Καλά, στην τιμή των κλαϊν είναι προφανώς αδύνατο να βρείς πακέτο ενισχυτή ηχείου που να παίζει όπως αυτά..

Επί της ευκαιρίας, τα μεγάλα ATC παίζουν ανήθικα... Έτυχε να τα ακούσω, και η περιγραφή τους στις χαμηλές συχνότητες είναι αλλού. Γενικά βέβαια, τέτοια ηχεία μόνο να τα θαυμάζεις δικαιούσαι..

Τα μεγάλα ανταμ δεν έτυχε να τα θαυμασω από κοντά. Τα έχει τσιμπησει ένας φίλος στα βόρεια, αλλά δε πήγα, μη τυχόν και σπασω τα μαγκ στην επιστροφή :)
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Δε γνωριζω pro monitors παραγωγης που να μην εχουν σχεδιαστει για επιπεδη αποκριση σε ανηχοικο περιβαλλον, οπως και τα hifi. Εχεις καποιο σχετικο λινκ;
Ακριβώς, όλα λίγο πολύ μετράνε φλατ ανηχοϊκά, αλλά τα πράγματα αλλάζουν όταν μπει στο παιχνίδι ο παράγοντας χώρος. Γι' αυτό και ένα ηχείο που σχεδιάστηκε να παίζει σε στούντιο δεν είναι ιδανικό για ένα οικιακό χώρο, ισχύει βέβαια και το αντίθετο για τα ηχεία Ηι-Εnd.

Και ένα PA μπορεί να μετράει φλατ ανηχοϊκά, δεν σημαίνει όμως ότι μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός στούντιο.

Οι ικανότητες στάθμης στα ενεργά μόνιτορ παρουσιάζονται στις προδιαγραφές των ηχείων με τέτοια ανάλυση, που ούτε στα βαθύτερα όνειρα των τυπικων οικιακών ηχείων δεν βρίσκονται.
Σωστά προδιαγραφές λένε επίσης ότι "Max. short term SPL with music material at 2.3 m, in typical listening conditions (pair) 100 dB". Άρα είναι ακατάλληλο για να αποδώσει κλασική μουσική σε ρεαλιστικές εντάσεις ακόμα και από τα 2.3 μέτρα.

Τυχαίνει να έχω ακούσει τα Νeumann 310 στον χώρο του ΜΗ και το αποτέλεσμα ήταν για γέλια, αφενός μεν τα ηχεία τα έφτυναν πολύ πριν τα 100 db, βγάζοντας roll-off και συμπίεση και αφετέρου το κούρδισμα τους ήταν κάπως, βέβαια δεν έφταιγαν τα ηχεία, τα οποία μπορεί να είναι πολύ αξιόλογα για την δουλειά την οποία φτιάχτηκαν, αλλά δεν κάνουν για οικιακή χρήση.

Έχω ακούσει επίσης και άλλα ενεργά στούντιο μόνιτορ, όπως Focal, Genelec, Fostex και ATC 150, όλα τους σοβαρά "εργαλεία" για ένα στούντιο όχι όμως για ένα σπίτι.

Συνεχίζω να απορώ γιατί δεν υπάρχει αντίστοιχο ρεύμα με τα ηχεία PA, άλλωστε τα Live είναι the Real Thing και όχι οι ηχογραφημένες κονσέρβες.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.660
Η προσωπική σου εκτίμηση δηλαδή ζακμαν, είναι ότι στο χώρο του ΜΗ δεν έπαιζαν καλά τα 310. Ή δεν έπαιζαν δυνατά.

Νταξ, και τα κουαντ δε παίζουν δυνατά. Κι άλλα.

Οκ. Πες μας αν τυχόν έγινε κάποια μέτρηση εκεί, κι όχι σε στάθμες πέραν των προβλεπομένων για τα 310. Διότι, για να σου πω την αλήθεια, ποσως με απασχολεί τι άρεσε σε σένα ή σε κάποιον άλλο, καθώς, για να το συνεχίσω μέχρι το κόκκαλο, έχω ακούσει συστήματα σε πολλούς χώρους που άρεσαν πολύ σε διάφορο κόσμο, κι έπαιζαν για το πέος, και λίγα λέω.

Επίσης, πες μας αν μπορείς, στο κοστολογιο των 310, ποιο πακέτο ενισχυτών και ηχείων έπαιζε καλύτερα στο χώρο του ΜΗ. Και αν έπαιζε καιιο δυνατά.

Γω πάντως έχει τύχει να ακούσω διάφορα ενεργά στούντιο μόνιτορ σε σπίτι, και κελαηδούν. Και φοκαλ, και ATC, και άλλα. Έτυχε λες;

Τέλος, προσωπικά δεν σνομπαρω διόλου τα ΡΑ. Αρκεί να ταιριάζουν οι αποστάσεις ακρόασης. Σε παραδίπλα θρεντ, πχ, κάποιος φίλος ανέφερε τα L-acoustics, με τα εκπληκτικά ομοαξονικά τουιτερ τα οποία αν και ΡΑ, κάνουν και για νιαρφιλντ ακρόαση. Δε ξέρω αν τα ξέρεις..
 


zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Siegfried Linkwitz

These monitors are designed for work in rooms with dead acoustics, not what we typically have in the home. These monitors are analytical tools for making recording decisions and not used for music enjoyment at home with its wide range of room acoustics.

It is certainly possible for experienced recording engineers to make excellent recordings using these types of monitors.

>> How such recordings are rendered in the home depends upon the loudspeaker and the listening room, which is typically not especially designed for audio reproduction.

http://www.linkwitzlab.com/ALMA'14/Sound_quality.htm
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.660
Sorry, αλλά αντίλογο στον λινκβιτζ δεν πρόκειται να κάνω, ασχέτως αν ξέρω τι να πω. Είναι θέμα αρχής. Ρισπεκτ.

Άλλωστε, ένας από τους λόγους που επέλεξα μαγκ, είναι τα γραπτά του λινκβιτζ. Ευαγγέλιο των παιδικών μου χρόνων.
Άπειρο ρισπεκτ στον παππού.



Γεννήθηκε το 1935.
Μεγάλος Δάσκαλός μας, μοιράστηκε απλόχερα τη γνώση.
Τεράστιο έργο και στην AES.
Έχει την ευγνωμοσύνη μας.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Δεν θα ασχοληθώ με τις παρανοήσεις για το αν υπάρχουν midfield /farfield monitors, για max spl κτλ, νομίζω αυτα ήδη ξεκαθαρίστηκαν. Οπως έλεγε το παλιό ρεμπέτικο
Στον κόσμο τον σημερινό
Αυτο το ξέρουν όλοι
Η δύναμη στον άνθρωπο
Ειναι το πορτοφόλι.

Δηλαδη ο,τι πληρώνεις παίρνεις.

Τα υπόλοιπα ομως εχουν ενδιαφέρον.

Πρόκειται περί φιλοσοφικού ερωτήματος:

Ποια ειναι η πραγματικότητα η οποία θελουμε να αναπαράγουμε πιστά; (Hi fidelity)

Αυτη η οποία ακούει ο επαγγελματίας που παιρνει τις αποφάσεις για το τι θα γραφτεί στο αρχείο, δια των "υπέρ αναλυτικών" αυτών ηχείων; Ή αυτο που φανταζόμαστε πως θα αναπαραχθεί σπίτι μας, μετα απο αυτη τη διαδικασία, με ενα παντελώς τυχαίο συνδυασμό χωρου-ηχείων για το καθε σπίτι;

Οταν λέμε "υπέρ αναλυτικά" ηχεία εννοούμε οτι η αναπαραγωγή τους ειναι πιο κοντά ή πιο μακρυά απο την πραγματικότητα; Και αν ισχύει το πιο μακρυά γιατι τα χρησιμοποιεί ο επαγγελματίας; Ας πάρει αυτα που ειναι πιο κοντά!

Μηπως τελικά η πραγματικότητα δεν ειναι εύπεπτη; Και ειναι προς αποφυγήν; μηοως δεν πουλάει;

Ο χώρος του σπιτιού μας επιδιώκουμε ή όχι να εχει καποια χαρακτηριστικά, τα οποία εχουν βασιστεί στη γνώση που παράγεται απο τα στούντιο επαγγελματικού ήχου;

Ο γιαλός ειναι στραβός ή στραβά αρμενίζουμε;
 


PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Ποια ειναι η πραγματικότητα η οποία θελουμε να αναπαράγουμε πιστά; (Hi fidelity)
Γενικα αυτη που ηχογραφηθηκε με "εργαλεια" την αντιληψη του ηχοληπτη χρησιμοποιωντας τον εξοπλισμο που ειχε στην διαθεση του.
Αυτο το αποτελεσμα θα ηταν μαλλον διαφορετικο αν ο ιδιος ηχοληπτης διεθετε διαφορετικο εξοπλισμο η ενας αλλος ηχοληπτης διεθετε τον ιδιο εξοπλισμο η και τα δυο μαζι η και αλλα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Το ποστ #76 ειναι για τον προβληματισμό όλων μας, και όλων όσων ασχολούνται με το hobby. Δεν ειναι απορία ;)

Απόψεις περιμενω, οπως του Puretone και του προβοκάτορα Κεφάλα. Και του Linkwitz.
Σκεφτείτε το καλά ...
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Οταν παλια εργαζομουν σε τηλεοπτικο καναλι, ειμασταν τρεις ηχοληπτες και ακομη στο πιο απλο πραγμα που για μας ηταν ενα απλο δελτιο ειδησεων, ποτε δεν ειχαμε οι τρεις μας το ιδιο αποτελεσμα.Σκεφτειτε το, ιδιος εξοπλισμος και μονον μια φωνη.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.311
Μηνύματα
2.858.155
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top