KH 310 A - Active Studio Monitor στο σαλόνι?

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Οταν ειναι 3,5 μετρα ποση αποσταση εχουν τα ακρα των ηχειων ? εκει η οριζοντια διασπορα δε μας
ενοχλει και μας ενοχλει η καθετη? που ειναι ακομη μεγαλυτερη? ελατε τωρα ...
Καθε ηχειο πρεπει το ιδιο να δημιουργει λιγοτερες δυνατον αλλιωσεις απο τις περιθλασεις της καμπινας , αν εχουμε αυτες γιατι να αθροισουμε και του χωρου?Δεν εχω και προσωμοιωτη να το δειξω:D
Τα grimm δεν ειναι τυχαιο το σχημα τους και τα ωφελη ηδη αναφερθηκαν πριν στον οριζοντιο.
Και τα ακριβα b&w ειναι προσεγμενα σε αυτον τον τομεα παντως.(παροτι δεν εχουν κυματοδηγο)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Κοίτα ντιμιφουτη μου, προσωπικά δεν έχω ιδιαίτερα κολλήματα σε κατασκευαστικές νοοτροπίες ή σχεδιαστικές επιλογές.

Και στο πικάπ και στο φλακ ακούς στην τελική τι βλακείες έχουν γίνει σε κάθε ηχογράφηση από το μάστορα πίσω απ'την κονσόλα.

Για να φτάσεις σε αυτό το επίπεδο, πρέπει απλώς να τηρούνται τα βασικά, δηλαδή χώρος, οδήγηση, ικανές στάθμες, έλλειψη παθητικού κρος, ισοστάθμιση. Εκεί ναι, έχω θέμα. Και όσο απλά κι αν είναι αυτά τα 5 βασικά πραγματακια, δε τηρούνται στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, εδώ ο άλλος έχει πικάπ στραβά και ψάχνει το αντισκειτινγκ, ο παραλλος θέλει λαμπατο προ για να στρωσουν τα μεσαία, ο παραπαραλος προτιμά ηχεία 20ετιας με πεθαμένο κρος σε σχέση με τα φρέσκα atc, κι ή τρέλλα πάει κορδέλα.

Προσωπικά ανετως μπορώ δια παντός να θαυμαζω στο σπίτι μου και τα κλαϊν, και τα JBL, και τα atc, kii, Grimm, genelec, wisdom, focal, b&o, και εκατοντάδες άλλα, όλα ενεργά, όλα να μη πουλαν μεταξωτές κορδέλες πχ καμπίνες κουδουνιστρες.
Και κατι πολυενισχυομενες κόρνες γιγάντιες θα τις ήθελα..
Απλώς στην τελική, εφόσον συνειδητοποιήσει κανείς πως με όλα τα άνωθεν θα μπορεί να ξεβρακωνει τις όποιες ηχογραφήσεις, μπαίνει ως πιο βασικός παράγοντας ο οικονομικός (κλαϊν) και η ευκολία τοποθέτησης (κιι), εξ ου ο έρωτας με την καρδιοειδη (ή τα εντοιχισμένα, αλλά σε σπίτι δύσκολο).
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.407
Για να φτάσεις σε αυτό το επίπεδο, πρέπει απλώς να τηρούνται τα βασικά, δηλαδή χώρος, οδήγηση, ικανές στάθμες, έλλειψη παθητικού κρος, ισοστάθμιση.
Ειδικά με τις τελευταίες eye (ear) opening εμπειρίες μου με το ποσο δηλητηριώδες ειναι το παθητικό cross συμφωνώ όλο και περισσότερο. Είπαμε, πινακίδα προειδοποιητική πάνω στα παθητικά ηχεία "Το παθητικό cross βλάπτει σοβαρά τον ήχο", οπως στα τσιγάρα. Υποχρεωτικά.

Ειναι πραγματικά άξιο απορίας γιατι κατασκευάζονται ακόμα παθητικά ηχεία. Μονο για marketing-στρατηγικούς λόγους θα το συζητούσα, αλλα εχεις να τα βάλεις και με εγκατεστημένες νοοτροπίες "ματσαρισματων" δεκαετιών, άντε να τις παλέψεις.

Και απο το 2017, μετα και την πώληση της, και η B&W μπαίνει γερά στα ενεργά. Και όλο και θα μικραίνει στην επόμενη δεκαετία η αποσταση-δοξασία των στουντιακων με τα οικιακά ηχεία. Ισως εδώ να εχουν πλεονέκτημα εταιρίες σαν την KH που ασχολούνται χρόνια με το αντικείμενο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Οταν ειναι 3,5 μετρα ποση αποσταση εχουν τα ακρα των ηχειων ? εκει η οριζοντια διασπορα δε μας
ενοχλει και μας ενοχλει η καθετη? που ειναι ακομη μεγαλυτερη? ελατε τωρα
Ας σου εξηγήσω:
Στο δικό μου χώρο το πλάτος είναι 4,8 μέτρα. Ύψος 2,8 μέτρα.
Αν έχεις ηχείο με ευρεία ισορροπημένη διασπορά οριζόντια, ας πούμε το απίθανο 45 μοίρες, είσαι μία χαρά κύριος. Στρέφεις έτσι κι αλλιώς το ηχείο 30 μοίρες για ισόπλευρο τρίγωνο ακρόασης, το στρέφεις κι άλλες 15 (εκεί ωφελεί σοβαρά) και έχεις πολύ μεγάλο σουιτ σποτ κι ωραιότατη συμπαγή εικόνα ορχήστρας. Ο πλαϊνος τοίχος από την πλευρά του ηχείου ουσιαστικά δεν έχει αντανάκλαση από το ιδιο το ηχείο, λόγω των 45 μοιρών κλίσης. Ο απέναντι πλαϊνός τοίχος, απέχει πολύ από το ηχείο αφού το πλάτος του δωματίου είναι κοντά στα 5 μετρα, άρα ή αντανάκλαση είναι χαμηλής ακουστικής ισχύος. Ταυτόχρονα, και στους 2 πλαϊνους τοίχους μπορείς ανετως να βάλεις διάχυση ή μίγμα απορρόφησης, να φέρεις το επιθυμητό αποτέλεσμα ανακλασεων.
Τώρα αν πάμε στην όμοια διασπορά κάθετα, το ηχείο είναι οριζόντιο και δε δίνεις κλίση πάνω κάτω, οπότε το ταβάνι απέχει από το ηχείο 1,5 μέτρο και σου σκάει στα μούτρα ή άμεση αντανάκλαση, το ίδιο και το πάτωμα που απέχει 1 μέτρο από το τουιτερ, και λέω, άντε στο ταβάνι να βάλεις υλικά, στο πάτωμα;

Κατάλαβες;
 

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Καθε ηχειο πρεπει το ιδιο να δημιουργει λιγοτερες δυνατον αλλιωσεις απο τις περιθλασεις της καμπινας , αν εχουμε αυτες γιατι να αθροισουμε και του χωρου?
Av θυμαμαι σε καποια ψυχη ειχες φτιαξει βασεις κυλινδρικου σχηματος γιατι?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Τώρα με τις περιθλασεις ασχολούμαστε ή με τη διασπορά και τα ομοκεντρικα;

Ένα ένα, χάνουμε το μπουσουλα με αλλαγή θέματος! Πριν λίγο ασχοληθηκαμε με την εκτός άξονα απόκριση, σχεδιάγραμμα διασποράς, ουδεμία σχέση με παραμορφώσεις από περίθλαση, ε; Χαχαχαχα

Ναι, οι περιθλασεις της καμπίνας είναι ένα γνωστό θέμα που πρέπει να αντιμετωπιστεί, σαφώς, και αυτό γίνεται με πάρα πολλούς τρόπους, είτε με καμπύλες στίς ακμές της καμπίνας, είτε με απορρόφηση πέριξ του μεγαφώνου, είτε με γουειβγκαιντ, κλπ κλπ ώστε να μην έχουμε δευτερεύουσες πηγές και χρωματισμούς, αιτίες παραμόρφωσης.

Άλλο θέμα αυτές οι περιθλασεις κι άλλο θέμα η απόκριση εκτός άξονα κι άλλο θέμα οι ομόκεντρες μονάδες. Σχεδιαστικές λύσεις υφίστανται, όπως και σκοπιμότητες, στόχοι.

Δηλαδή, μία χαρά ηχείο φτιάχνει κανείς με ομοκεντρικα μεγάφωνα, που να είναι τιγκα στις περιθλασεις ή καινά και να έχει και στενό λοβό διασποράς, όλα γίνονται και το ένα δεν απαγορεύει το άλλο.

Αλλά τα οφέλη της σχεδίασης με ομοκεντρικα μεγάφωνα είναι συγκεκριμένα, και η τανοϊ τα έχει κάνει θρησκεία εδώ και από πάντα, ξέρω καλά γιατί έχω κι ένα κι ασχολήθηκα με την ιδιαίτερη αυτή φίρμα ;)
 

Μηνύματα
9.175
Reaction score
12.667
Πολύ σωστά όλα αυτά.
Ρισπεκτ έτσι κι αλλιώς, μιλάμε πλέον τζάμπα κι άδικα, όλα αυτά είναι σοβαρά μηχανήματα κι όχι χαρμερθοκουδουνιστρες και παθητικά μπιεντνταμπλεγιου :)

Απλώς σαν ιδεολογία, η προσκόλληση στην ομοαξονική σχολή για λόγους προσπάθειας ταύτισης με τρόπους ακτινοβολίας παντοκατευθυντικών φυσικών οργάνων και για πλάτη και υψη μουσικής σκηνής και τα τοιούτα, δε νομιζω πως είναι πολύ σοφή ιδέα, χωρίς όμως να κατακρινω ορθές μονόδρομες υλοποιήσεις σε καμία περίπτωση.
τι προτεινεις σε μονοδρομα?
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Άνευ πλάκας, το ενός δρόμου έχει το πλεονέκτημα της έλλειψης παθητικού κρος και τις ανάγκης μόνο ενός τελικού ενισχυτή, έχει όμως άλλα μειονεκτήματα, αλλιώς όλοι μονόδρομο θα είχαμε.
Πάντως σε πολύ χαμηλό κοστολογιο, είναι ένας ενδιαφέρον συμβιβασμός.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Οταν ειναι 3,5 μετρα ποση αποσταση εχουν τα ακρα των ηχειων ? εκει η οριζοντια διασπορα δε μας
ενοχλει και μας ενοχλει η καθετη? που ειναι ακομη μεγαλυτερη? ελατε τωρα ...
Καθε ηχειο πρεπει το ιδιο να δημιουργει λιγοτερες δυνατον αλλοιωσεις απο τις περιθλασεις της καμπινας , αν εχουμε αυτες γιατι να αθροισουμε και του χωρου?Δεν εχω και προσωμοιωτη να το δειξω:D
http://www.avsite.gr/forum/threads/Ανατομία-Ακουστικής-Χώρων-remastered.79626/page-2#post-1057587
Εάν στον χώρο ακρόασης έχουμε εφαρμόσει εκτεταμένη διαχυτική φροντίδα,τότε δεν θα μας απασχολούσε και τόσο...
... το ίδιο και το πάτωμα που απέχει 1 μέτρο από το τουιτερ, και λέω, άντε στο ταβάνι να βάλεις υλικά, στο πάτωμα;
Στο πάτωμα δεν είναι απαραίτητο,αφού η ακουστική μας αντίληψη είναι προγραμματισμένη να υποδέχεται κατοπτρικές ανακλαστικές συνιστώσες από εκείνο...Η επίμαχη επιφάνεια-που τείνει κιόλας να παραμελείται- είναι εκείνη της οροφής.
Ακουστικά! :)
Μαγνητοστατικά,φυσικά.;)
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Σε υψηλό κοστολογιο συμφωνώ με τις διατάξεις της βιζατον:
http://www.visaton.de/EN/bauvorschlaege/breitband/index.html
"...In keeping with the frequency response so typical of wide-range speakers with increasing medium- and top-range frequencies, this speaker, too, has an unacceptably high-pitched sound. So we applied a passive correction circuit (five simple components) to smooth off the frequency response in a very simple but effective manner for a full-range loudspeaker..."
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Σωστή η διευκρίνηση μπουτχια μου, αλλά σκεψου και τη θέση τους! Τι; Να πουν στον πιουριστα χαιεντα να βάλει ένα ψηφιακό νοτς φίλτρο ή ένα λοουπας μαζί με την απαραίτητη έτσι κι αλλιώς ισοστάθμιση χώρου; Δε παίζει το σενάριο.. ;)

Αυτά στα λέει στο τηλέφωνο μόνο, αφού του εξηγήσεις ότι δεν είσαι καφρος..:)

Εξ'αλλου, ήμουν ιδιαίτερα προσεκτικός στη διατύπωση, καθώς έγραψα πως συμφωνώ με τις διατάξεις της βιζατον, πολλά ίδια μεγάφωνα από το πάτωμα ως το ταβάνι. Αρεϊ το λεν στο χωριό μου! ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
12.851
Reaction score
10.068
Και με τα ακουστικά της φοστεξ, που έχει και παράδοση στο θέμα:

https://www.athensproaudio.gr/el/fostex-th-900mk2.html
Παλιοχαϊεντά!

Το καλώδιο είναι κατασκευασμένο από 7N (99.99999%) OFC. Διαθέτει διάφραγμα "Biodyna" για κορυφαία και λεπτομερής αναπαραγωγή του ήχου. Το περίβλημα των ακουστικών είναι από παραδοσιακή Ιαπωνική λάκα "Urushi" 110 ετών και φινίρισμα από ξύλο Ιαπωνικής Σημύδας
Μπαααχαχαχα!
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.037
Όταν το πλάτος του δωματίου είναι τυπικά πάνω από 3,5-4 μέτρα, και το ύψος τυπικά στα 2,5 μέτρα, προσωπικά θεωρώ μειονέκτημα την πολύ μεγάλη διασπορά κάθετα, διότι ενώ οριζόντια ναι, ευρύ σουιτ σποτ και ομοιομορφία πλαινων ανακλασεων και έλλειψη χρωματισμών και και και, στον κάθετο είναι πλεονέκτημα μόνο το να ακούς σωστά και όρθιος, στα υπόλοιπα αποτελεί προφανώς μειονέκτημα, διότι κάτω θα υπάρχει σκέτο δάπεδο να περπατας ή χαλί κι όχι διάχυση, πάνω θα είναι εντελώς υποχρεωτική η διάχυση αφού θα υπάρχει ισχυρή αντανάκλαση, αύξηση συμμετοχής δωματίου στο λόγο άμεσης ανακλώμενης, κλπ
Μουσιέ, σε βλέπω δεύτερη φορά σήμερις να μη διαβάζεις καλά: Δεν ομιλούμε για μεγάλη διασπορά κάθετα, ομιλούμε για ομοιόμορφη ή ομαλή διασπορά κάθετα και οριζόντια, βλ. genelec που είναι υποδειγματικό σε αυτό τον τομέα. Το πρόβλημα με τα μη μονόδρομα / ομοαξονικά ηχεία είναι ότι η διασπορά σε τουλάχιστον έναν από τους δύο άξονες δεν είναι ομαλή, δηλ. η απόκριση συχνότητας δεν είναι ομαλή, κάνει κάποια σκαμπανεβάσματα. Σε ηχεία δε όπως το KH310, ATC 25, Focal SM9, κλπ., που η διάταξη των μεγαφώνων είναι η τοιαύτη, δεν υπάρχει ομαλότητα σε κανέναν από τους δύο άξονες! Όχι πως είναι το τέλος του κόσμου, αλλά λέμε τώρα.

Ο λόγος είναι όπως πολύ καλά γνωρίζεις ότι τα μεγάφωνα δε θέλουν να έχουν δίπλα τους άλλα μεγάφωνα, είναι μοναχικά όντα. Θέλουν να έχουν μία ωραία μπάφλα με καμπύλες, ένα waveguide, λίγο foam, κάτι τις, αλλά όχι άλλα απαίσια μεγάφωνα!
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.329
Θα μου επιστρέψεις να διαφωνήσω στο πόσο πιο ισορροπημένη διασπορά εκτός άξονα (χαχαχαχα, νταξ;) έχει το τζενελεκ από το γκριμ, αυτό άλλωστε σχολίασα, και αν δεις λίγο πιο προσεκτικά τη σύγκριση των διαγραμμάτων θα συμφωνήσεις (στον οριζόντιο άξονα).

Η έλλειψη ομαλότητας και στους δύο άξονες που λες πχ στο κλαϊν και στα υπόλοιπα μόνιτορ, είναι άλλο ενα ωραίο θέμα προς συζήτηση, και πριν το ξεκινήσουμε καλό είναι να προσέξουμε λίγο περισσότερο τα σχεδιαγράμματα που έχουμε διαθέσιμα, διότι αν προσέξεις το τζενελεκ αγγίζει τα -3db εκτός άξονα στις 30 μοίρες και πάνω κάτω στις ίδιες μοίρες οριζόντια το αγγιζει και το κλαϊν, και ας μη μπερδευομαστε από τα χρώματα, ας προσέχουμε τα νούμερα, ε; ;)

Σαφώς αυτά (όπως και λες) δεν είναι θέματα που φέρνουν το τέλος του κόσμου, αλλά είναι θέματα που δυσκολεύουν τη ζωή του κόσμου, πχ αναγκάζοντάς τους σε πολλαπλές εκτός άξονα μετρήσεις για μία σοβαρή ισοστάθμιση και αναγκάζοντάς τους σε περιορισμένη κλίση προς τα έσω των ηχείων (λόγω διαφοροποίησης της απόκρισης σε μεγαλύτερη κλίση), ενώ στην περίπτωση ομοιόμορφης απόκρισης εκτός άξονα δε θα υπήρχαν αυτά.. ;)

Τέλος, όσο πιο ισορροπημένη στο φάσμα είναι η διασπορά εκτός άξονα, τόσο μεγαλύτερη η ενέργεια που πάει στις εκτός άξονα θέσεις του χώρου ακρόασης και τόσο πιο ευρύ το χρήσιμο πεδίο διασποράς, τόσο πιο .. μεγάλο. Στην αντίθετη περίπτωση, η ενέργεια στις εκτός άξονα θέσεις του χώρου ακρόασης είναι ελαττωμένη από την τυπικά μειωμένη απόκριση στις υψηλές συχνότητες - η γνωστή κατευθυντικότητα, κάτι που σε τυπικούς χώρους ακρόασης εκτιμάται δεόντως και το πάλεψε κι ο μπρουνος ακόμα και στο μπάσο στο κιι με όλα τα διαθέσιμα μέσα, χωρίς βεβαίως να φέρει το τέλος του κόσμου, αλλά μόνο την ευκολία χρήσης και τοποθέτησης ;)

Κερασάκι στην κάθε τέτοια καλοστημένη και με φρέσκα υλικά τούρτα, είναι το DSP, με την προϋπόθεση βεβαίως ότι γίνεται σοφά η χρήση του και όχι αλόγιστα. Και παραμένει κερασάκι, χωρίς να μπορεί να αντικαταστήσει ούτε το στήσιμο της τούρτας, ούτε τα φρέσκα υλικά ;)
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
776
θα ξαναεπιμεινω οτι η χρονικη ευθυγραμιση μεσω dsp δε μπορει να αντικαταστησει απο μονη της την φυσικη ευθυγραμιση με τοποθετηση:whistling:
Το βρηκες !!
Εφόσον επιμένεις,κρίνεται ωφέλιμο -εάν είχες την καλοσύνη- να δώσεις μιαν αναλυτική επεξήγηση πάνω σε αυτήν την πρόταση.
Και να ενημερώσεις επ'αυτου τον μπρουνο.
Δεν καταλαβαίνω γιατί διαφωνείτε. .
Κερασάκι στην κάθε τέτοια καλοστημένη και με φρέσκα υλικά τούρτα, είναι το DSP, με την προϋπόθεση βεβαίως ότι γίνεται σοφά η χρήση του και όχι αλόγιστα. Και παραμένει κερασάκι, χωρίς να μπορεί να αντικαταστήσει ούτε το στήσιμο της τούρτας, ούτε τα φρέσκα υλικά ;)
Είναι τρελοί αυτοί οι Γαλάτες!!!!
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.794
Reaction score
11.037
Θα μου επιστρέψεις να διαφωνήσω στο πόσο πιο ισορροπημένη διασπορά εκτός άξονα (χαχαχαχα, νταξ;) έχει το τζενελεκ από το γκριμ, αυτό άλλωστε σχολίασα, και αν δεις λίγο πιο προσεκτικά τη σύγκριση των διαγραμμάτων θα συμφωνήσεις (στον οριζόντιο άξονα).
Θα μου επιτρεψεις να διαφωνησω. Για την αξιολογηση της ισσοροπημενης / ομαλης / ομοιομορφης διασπορας αυτο που κοιτουμε ειναι οχι τα απολυτα μεγεθη db ( που ειναι χρησιμα για την αξιολογηση του μεγεθους της διασπορας) αλλα τη διακυμανση των απολυτων μεγεθων ( ή αλλα μετρα αποκλισης οπως τυπικη αποκλιση, κλπ.). Αλλα και με το ματι, νομιζω πως ειναι ευκολα αντιληπτο απο τη συγκεκριμενη απεικονιση οτι το genelec εχει εξαιρετικα ομαλη διασπορα ΚΑΙ στους δυο αξονες (textbook quality που θα ελεγε και ο ατκινσον). Αν ηταν και καρδιοειδες στις χαμηλες...

Σε ολα τα αλλα μαζι σου, ολα ωραια, ολα καλα.
 
Last edited:


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.602
Μηνύματα
2.865.603
Members
37.934
Νεότερο μέλος
corfu11
Top