Ερώτηση για θεωρητικη απαιτηση σε ενταση ηχου απο ενα sub

Μηνύματα
871
Reaction score
238
Καλησπέρα θα ήθελα να ρωτήσω το κοινό για τις απαιτήσεις που προκύπτουν απο ένα sub σε reference level ενταση ήχου (0 στον avr).
είναι γνωστό οτι το lfe .1 πρεπει να βγαζει 115db στη θεση ακρόασης φαντάζομαι ακομα και στα 20Ηζ (αν και καταλαβαίνω οτι το spec λεει 20Ηζ στα -3db ή -6db, εν πασει περιπτώση 115db στα 25Ηζ σιγουρα).
το παραπάνω είναι ξεκάθαρο...
το ερώτημα είναι οτι οταν βάλεις τα ηχεια small και πανε και τα μπάσσα αυτών στο sub τοτε ξαφνικά βλέπω πολλά site να λένε 123.5 -125 -128db ... 123-125 για 5.1 και 128 για 7.1 (αν ολα τα ηχεια και το lfe στελνουν σημα 0 DBFS.
η απορια μου είναι πως πάμε σε τέτοια νούμερα δεδομένου οτι τα ηχεια παιζουν με μαξ 105db στη θέση ακρόασης.
γιατι αν βαλει κανεις σε ενα calc 105db με 7 ηχεια βγαζει στα 113.5 περιπου.
(http://myhometheater.homestead.com/splcalculator.html)
οποτε αν αθροίσουμε λογαριθμικα (https://www.noisemeters.com/apps/db-calculator.asp)
113.5db που πρεπει να παιξει το σαμπ για τα 7.0 ηχεια και το 115db του lfe βγαίνει 117.3db

και εδώ αρχίζω και μελετάω σενάρια οπως αυτά τα 117.3 να ειναι db (c) και τα 128db να ειναι peak, που γενικώς βλέπω με rta οτι τα peak (dbZ) είναι ορισμένες φορές, πχ αν η σκηνή είναι "αργή" τοτε τα dbC ειναι σχετικα κοντα (+3δβ) με τα dbZ ενώ αν η σκηνή είναι μια γρήγορη "μπασσια" τοτε το dbC slow είναι ακόμα και 10db κάτω απο το dbZ.
οπου σε αυτο το σενάριο θα ταίριαζε 117.3 +10 ~ 128.

εχει κανεις άλλος καμιά εξήγηση;
οι απαιτησεις bass managed ηχείων ξέρουμε οτι ειναι πολύ μεγάλες, αλλά έτσι ειναι καμια σχεση...
πχ παιρνεις ενα svs που ειναι γνώστα και πολυμετρημένα τα νουμερά του και πιανει 115 πχ στα 30ηζ στη θεση ακροασης db(c) slow και νομιζεις οτι αντε με ενα δεύτερο εισαι οκ, ενω θες μινιμουμ 4 για θεωρητικο πάντα σενάριο.
αν ισχύει δηλαδή κατι τέτοιο τοτε με ενα svs (να παιζει στα ορια του compression του) εισαι οκ για -10db (ston avr) και τα ηχεια large.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.269
Για τι χώρο; Πόσα τετραγωνικά;

Ποια είναι τα υπόλοιπα ηχεία;
 

Μηνύματα
871
Reaction score
238
Καλησπερα, καθαρα θεωρητικη ειναι η ερωτηση τι μπορει να ζητηθει απο ενα sub σε ενταση πχ απο τη πιο ζορικη ταινια( αν παιξουμε σε 0db στον avr - referenfe level)
Thanks!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.269
Οκ, καθαρά θεωρητικά, αν φας 128 db από μπάσο, θα σταξει αίμα από τα αυτιά σου - νοσοκομείο - κώφωση :)

Οπότε ας δώσουμε μία θεωρητική αλλά και εμπειρική άποψη για τις στάθμες, για να είμαστε πιο πρακτικοί θα έλεγα.

Πάνω από 115 - 117 db είναι αδιανόητη στάθμη, νομίζω πως αυτό είναι ένα απολύτως τοπ όριο να θέσεις για στάθμες τραγικότητα, για στιγμιαία μόνο δυναμικά, και είσαι τοπ οφ δε τοπ.

Σημείωσε ότι πάνω από 120 db (σίγουρα στα 125) , έρχεται ο πόνος στο αυτί και αρχίζει κίνδυνος για αμεσο τραύμα - κώφωση. Άρα, και χωρίς άλλους περιορισμούς, το 120 είναι απαγορευμένο.

Τυπικά λοιπόν, σε ένα νορμαλ σεταπ, τα 105 db είναι απολύτως επαρκή για πραγματικά μεγάλες συγκινήσεις, ενω μία νορμαλ ακρόαση θα παίζει με κορυφές στα 100 db και στάθμες που θα θυμίζουν πραγματικότητα, με μέση στάθμη σαφώς κάτω από 90 db.

Ταυτόχρονα, αυτά τα νούμερα έχουν μεγαλύτερη σχέση με το χώρο, από όσο ίσως φαντάζεσαι. Αυτό από μόνο του είναι ένα τεράστιο θέμα συζήτησης.

Στην θεωρία, τα νούμερα που παραθετεις (115 με 117) δεν απέχουν από την πραγματικότητα των απαιτήσεων του απολύτως μαξιμουμ σε 7 καναλο, και είναι όντως μανίκι να τα βρείς αρχικά, και να τα φέρεις σωστά στη θέση ακρόασης, γι αυτό η 7.2 είναι λογική επιλογή. Τα δε νούμερα αυτά, αποτελούν το θεωρητικό μάξιμουμ της απόδοσης πχ έκρηξης βόμβας σε ρεαλιστικές στάθμες, και μόνο απογείωση αεροπλάνου δε καλύπτουν σε ρεαλιστική στάθμη, διότι φτάνει στα 140 db. Τα άλλα νούμερα που υπολογιζεις, είναι λάθος. Δηλαδή για να καταλάβεις, με κρουστικους ήχους 125 και 128 db που περιγράφεις, να περιμένεις να σπάσουν όλα τα τζάμια στο σπίτι μαζί με τα αυτιά σου και τέτοια..

Στην πράξη, αυτές οι μαξιμουμ στάθμες των 115 -117 db είναι στα όρια του παραλόγου, κανείς δε κάθεται να ακούει μιά ταινία ολόκληρη σε τέτοιες στάθμες, θα κουφαθει πριν την ώρα του.

Σημειωσε ότι η έκθεση σε ήχο πάνω από 90 db για πολύ ώρα, κάνει κακό στο αυτί, γι αυτό οι ντράμερ είναι λίγο κουφοι.

Παρόλα αυτά, δεν είναι τόσο δύσκολο να πετύχεις αυτές τις στάθμες των 115-117 db στο σπίτι, υπάρχουν λύσεις και είναι χρήσιμες στάθμες σε στιγμιαίες κορυφωσεις. Το δύσκολο είναι να φτιάξει κανείς το χώρο ακρόασης, έτσι ώστε αυτές οι στάθμες να είναι εφικτές σε κάποιο επίπεδο ποιότητας, διότι αλλιώς, σε ένα τυπικό σαλόνι, ένα σύνολο χαμηλων συχνοτήτων σε στάθμη τόσο μεγάλη, συνήθως μεταφράζεται σε απλό βουητό ανεξέλεγκτο. Δηλαδή, για να κλεισω, ο χώρος είναι το κύριο πρόβλημα στο μπάσο, κι όχι τα ηχεία.
 

Μηνύματα
871
Reaction score
238
Σιγουρα ο χωρος παιζει πολυ μεγαλο ρολο και αυτος θα κανει πολυ δυσκολο απο το θεωρητικο στο πρακτικο! Τα db(c) slow einai μεσος ορος σε δευτερολεπτο αν καταλαβαινω καλα αρα στα 115 αναλογα ποσο οξυ ειναι το εφφε μπορει να κρυβει μεσα στο δευτερολεπτο κορυφη που να ξεπερναει κατα 5 εως και 10 db?
Για σταθμες εννοεις 120 και πανω dbc ειναι για κοφωση?
Το ερωτημα μου ουσιαστικα ειναι οτι αν οντως υπαρχουν αυτες οι κρυμενες κορυφες παρολο που ειναι πολυ γρηγορες και το αυτι δεν τις καταλαβαινει/δεν ενοχλειται ομως το σαμπ θα κληθει να τις παιξει και αν δεν εχει τα σπεκς να τις παιξει τοτε αρχιζει παραμορφωση κομπρεσσιον κλπ οποτε αναγκαστικα για να εισαι σιγουρος κ απαραμορφωτος πρεπει να παιξεις πιο χαμηλα για να τις καλυπτεις και αυτες απαραμορφωτα?

Τα αλλα νουμερα δε τα λεω εγω αλλα data-bass.com audioholics και avs αλλα δεν εχω δει πουθενα πως φτανουν σε αυτα...δηλαδη λενε 115db LFΕ και ξαφνικα λενα ομως οταν εχεις τα ηχεια σμαλλ τοτε απο το bass management που γινεται πανε σε ~125αρια...και λεω γιατι λενε 115 και ξαφνικα το γυρνανε σε κορυφης οταν βαζουν και τα σμαλλ ηχεια (γιατι μονο ισως σε κορυφης κανουν νοημα σε εμενα αυτα τα νουμερα αλλα τι ξερω και εγω??)

Thanks Κωστα για την εκτενη απαντηση σου :)
 
Last edited:

Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
αφου βλεπεις data bass εχεις δει οτι δεν ξεπερναει καμια ταινια τα 115db :D

τα 115db peak ειναι ρυθμιση του καναλιου LFE και οχι συνολικη σταθμη sub ;)

αν δεις τα specs dolby atmos home theater θα δεις οτι οι σταθμες πλεον για reference 0 δεν ειναι 85db(105 peak) για ολα τα καναλια.... ειναι 82db(102 peak) μιας και προστεθηκαν αλλα 4 καναλια υψους........και μαλιστα αναφερει σταθμες reference 79-82 db :)
 
Last edited:

Μηνύματα
871
Reaction score
238
Βασικα αν διαβασεις στo data bass λενε κατι περιεργα για το τι ειναι το 115 που βλεπεις στα review των ταινιων που κανουν για αυτο λεω τι λενε με τα 123+ κλπ ( μεσος ορος απο peak/mean rms και cross 250 )
 


Μηνύματα
871
Reaction score
238
1. Level - This is measured by digitally bass-managing the 5.1 or 7.1 signal. The Level is a composite number, and is calculated by the average of the [1] highest peak in dB (maximum 126dB for 5.1, 128dB for 7.1), [2] the average/RMS dB level of the track (125ms integration time) and [3] the RMS peak level (loudest single 1/8th of a second of the film) in dB. Full modulation of the waveform is considered to be 0dBFS. The ratings are as follows:



5 Stars - >112.5dB composite

4 Stars - >110dB composite

3 Stars - >107.5dB composite

2 Stars - >105dB composite

1 Star - <105dB composite
 


Μηνύματα
871
Reaction score
238
Τα ξερω αυτα για το A C Z για αυτο δε κοιταζω ουτε το dbc για μετρηση χαμηλου για αυτο τα σπεκς ισως να ειναι και -6 στα 20ΗΖ επειδη τοσο χανει η μετρηση C.
Το κυριοτερο για εμενα ειναι οτι δεν αναφερει το dbz χρονο οποτε οτι μετραει ειναi true peak( και flat) ενω το c κανει averaging 125ms fast 1sec slow οποτε κρυβονται εν δυναμει κορυφες μεγαλυτερες
[DOUBLEPOST=1472379808][/DOUBLEPOST]Καπου λεει και οτι εινaΙ με κρος στα 250 για να παρει ολα τα μπασσα απο τα υπoλοιπα ηχεια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.269
Θα σε συμβούλευα να ασχολείσαι μόνο με c ζύγισμα. Στο οντιο γενικώς, c.

Το z είναι μία χαζομάρα που ξεκίνησε για μέτρηση φασαρίας αεροσκαφών και τυπικά έχει άλλη καμπύλη.
 

Μηνύματα
871
Reaction score
238
παλι αναφερεται το 126-128 peak, αυτο ρωταω αν οντως στεκει και ειναι peak ή C
Κωστα Κ. Στα σπεκς του dolby που τα εχεις δει, λεει για το lfe 115peak ή C?
τα dbc θυμαμαι σιγουρα οτι αναφερονται για τα 95 και 85 των καναλιων παιζει να 'ναι για τη ρυθμιση της μεσης σταθμης μονο?
 

Μηνύματα
871
Reaction score
238
C με ντεσιμπελομετρο ναι, γιατι δεν εχεις αλλη επιλογη...
Rew με C????
Αν εννοεις να μετρας γενικες σταθμες (πχ φασμα πινκ νοιζ) πχ σεσταθμες με μπασσα οκ για c, αλλα αν θες να μετρας στα πχ 30Ηζ και κατω αρχιζεος και μαντευεις με το c ποσο χανει το ντεσιλπελομετρο ...
[DOUBLEPOST=1472380707][/DOUBLEPOST]οι πραξεις πως βγαινουν 7χ105 +115 =128 (και οχι 117.3 ) πως βγαιξουν ειναι η βασικη ερωτηση!
Μη ξεφευγουμε :ρ
 

stampol

Οι θυσίες...
Μηνύματα
2.305
Reaction score
5.352
οπως αναφερθηκε και πιο πανω πολυ σωστα ο χωρος ειναι ενα μεγαλο κομματι του παζλ στον οικιακο κινηματογραφο και οχι μονο.

φερτε το χωρο σας στο βελτιστο επιπεδο (μονωσεις,διαχυσεις,μπασοπαγιδες στησιμο ηχειων κτλπ) και μετα ξεκινηστε τις μετρησεις και τις ερευνες περι db..ειδαλλως ολα ειναι χασιμο χρονου.μια μεταβλητη ν'αλλαξεις απο τις τοσες που υπαρχουν-κρυβονται και αλλαζουν ολα (βλεπε subcrawl-το μετακινεις και παει αλλου το μπασο αμεσα). πισω απο το αγαπημενο μας χομπυ κρυβονται μαθηματικα και φυσικη. Η αποψη-βοηθεια ενος ειδικου παντα απαραιτητη. ;)
 

Μηνύματα
871
Reaction score
238
για το χωρο συμφωνω και τα ξερω...το θεμα το ανοιξα για το θεωρητικο μερος των απαιτησεων στη θεση ακροασης, το πως θα το πετυχει αυτα τα σπεκς στην ουσια καποιος σε πραγματικο χωρο ειναι αλλο θεμα...
απλα ηθελα να δω
πισω απο το αγαπημενο μας χομπυ κρυβονται μαθηματικα και φυσικη. ;)
αν ξερει κανεις τις πραξεις γιατι δε μου βγαινουν τα νουμερα!!!
να κανονισω τους στοχους μου 117 γινεται αλλα π.χ. 128 ειναι τελειως αλλο νουμερο...
115 το lfe αν ειναι ολα large ειναι λογικο και doable!αλλα 7 ηχεια που παιζουν μαξ στα 105 πως γινεται να πανε πανω τη σταθμη 13db? κατι μου διαφευγει στα math εκει στο αθροισμα
 

Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
λοιπον ...

απο τον avr πρεπει να εχεις ιδιες σταθμες spl C

o avr δινει απο μονος του +10 στο LFE σε προγραμμα

μιλαμε για σταθμες συνεχους προγραμματος ....οποτε θεωρητικα και πρακτικα ξεφευγεις απο αυτο καποιες στιγμες.....εξου και τα παραπανισια dbια που λες

η μετρηση του sub γινεται 31-63hz ;)
 



Μηνύματα
871
Reaction score
238
Φυσικη αντοχη ποιων υλικων? Ειμαστε ακομα στη θεωρια, χωρις τριβες :ρ !αν ξεκαθαρισουν αυτα προχωραμε στα υπολοιπα
(Παρεθεσα το db calc πιο πανω που χρησιμοποιησα)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.587
Μηνύματα
2.865.048
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top