Ακούγεται καλύτερα. Δηλαδή;



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.282
Δηλαδη θα μ' αρεσει ε ??
Στην απόλυτα συντριπτική πλειοψηφία των ακροατών, αυτό "αρέσει" περισσότερο, ιδίως όταν είναι blind το test. Ασχέτως αν το κοινό είναι εκπαιδευμένο, με "εμπειρία" ακροάσεων που λέμε.

Έχει αποδειχθεί το άνωθεν, σε πολλές μελέτες.

Όταν όμως δεν είναι blind το test, τότε υπάρχει bias λόγω εμφάνισης. ( Εντ δις ιζ δε τρου μινινγκ ιν χάι εντ).

Κι αυτό αποδεδειγμένο είναι.

Οπότε στο τέλος, όπως είχα προβλέψει, ο συνεπιθετος φίλος μου, που είπε σοφά ότι ακούμε με τα μάτια, περιέγραψε με χειρουργική ακρίβεια την κοσμοθεωρία του χάι εντ.

Δηλαδή, ο ένας βλέπει λάμπα, άρα παίζει καλά, ο άλλος βλέπει κόρνα, άρα αυτό παίζει καλά, ο τρίτος βλέπει μαύρο δίσκο να γυρίζει, άρα σίγουρα παίζει καλά, κι όλοι τους πίσω από μία κουρτίνα, θα βγάλουν το κιι καλύτερο! Δι φακτς οφ λαιφ μπρο! ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.282
Το σημαντικότερο στοιχείο που οφείλουμε να κατανοήσουμε κάποτε όλοι, είναι ότι το "γούστο" δεν είναι κάτι "προσωπικό" που δε το αγγίζουν τα pdf και η επιστήμη. Είναι πράγματα που έχουν μελετηθεί επαρκώς και έχουν αναλυθεί διεξοδικότερα του διεξοδικού.

Μπορεί να μην γνωρίζουμε όλες τις παραμέτρους ανάλυσης του προσωπικού μας γούστου στον ήχο, μπορεί να μην είμαστε βέβαιοι γιατί μας αρέσει αυτό που μας αρέσει, ή (το χειρότερο) μπορεί να νομίζουμε ότι ξέρουμε γιατί μας αρέσει αυτό που μας αρέσει, αλλά στην πραγματικότητα όλα έχουν εξήγηση, έχουν διερευνηθεί εξαντλητικά και με την ψυχοακουστική και με εκτεταμένα τυφλά τεστ και έχουν λυθεί αυτές οι απορίες, εξ'ου η κατεύθυνση των νέων τεχνολογιών και στις μετρήσεις και στη συμπίεση και παντού, ώστε να συνάδουν με την αντιληπτότητα του ήχου από το ανθρώπινο αυτί κι όχι με άχρηστες αλλά ωραίες στο μάτι μετρήσεις παύλες ή δείκτες. Τα έλεγε κι ο Ζαπ παλιά, πχ με τους προβληματισμούς για το μετασχηματισμό φουριε στις επί μέρους συχνοτικές αναλύσεις σε συνάρτηση με το χρόνο και με τα μικροκυματοειδή του που ξέθαβε από κάποιες μελέτες, αλλά ήταν πολύ νωρίς τότε για τέτοια δυσνόητα, τα οποία όμως πλέον αποτελούν κοινή λογική. Εύχομαι κάποτε να βρει το χρόνο και το κουράγιο να γράψει τη συνέχεια σε κάτι θρεντ που άφησε στη μέση, ασχέτως αν θα είναι μόνο 2-3 οι ενδιαφερόμενοι τώρα, εν καιρώ αυτά θα είναι εύκολα προσβάσιμη παρακαταθήκη γνώσης. ;)
 
Last edited:

Z

Zdimis

Guest
απο τους λιγους που ηρθα σε επαφη με το χομπυ δεν γνωρκσα εναν που να ειναι διαθεσιμος για τυφλα τεστ .Σιγα μη δεν ακουω κ χρειαζεται να δεσω τα ματια λες και παω για εκτελεση στην καισαριανη ρε μλκ ενα στυλ απαντησης απεναντι στην καψα μου να επιβεβαιωσω το ...σοτο....του placebo.Κ ανενας δε μου εδωσε αυτη τη χαρα :)και δωστου ξυλινα χρυσεπικλητα σκαλιστα κκυτια με εξωτικα καλωδια του διφραγκου να .....δινουν αερα για κανα διβδομαδο αλ!α μετα να αναζητειται χαμηλο....ενω θαθελα με ενα μογκαμι ενα kimber κι ενα dnm τοσο πολυ να παιξω.....με τα θηρια σε τυφλα τεστ!
 
Last edited by a moderator:

VLASSIS-S

Sιγμοειδής Νέμεσις
Μηνύματα
8.074
Reaction score
14.058
Λογια λογια λογια, σημερα ο επιθεωρητης μου ελεγε οτι 3 συστηματα ακουγουνται, το δικο του κα αλλα 2, κατω απο τα Τεμπη ...
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Λογια λογια λογια, σημερα ο επιθεωρητης μου ελεγε οτι 3 συστηματα ακουγουνται, το δικο του κα αλλα 2, κατω απο τα Τεμπη ...
Πάνω από τα Τέμπη?
 



platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.275
Reaction score
1.356
Στην αναζητηση λοιπον του σωστου ηχειου, (π.χ. Grimm, kii, atc, k&h, κ.λ.π.) αν εξαιρέσουμε τους deticated χωρους, που οι περισσότεροι δεν εχουν, στην ουσια ψαχνουμε αυτο που "διεγείρει" οσο το δυνατον, λιγοτερο το χωρο.
Θα μπορουσαμε να καταλαβουμε πιο ή πια χαρακτηριστικα, τους δινουν αυτη τη δυνατοτητα?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.282
Στην αναζητηση λοιπον του σωστου ηχειου, (π.χ. Grimm, kii, atc, k&h, κ.λ.π.) αν εξαιρέσουμε τους deticated χωρους, που οι περισσότεροι δεν εχουν, στην ουσια ψαχνουμε αυτο που "διεγείρει" οσο το δυνατον, λιγοτερο το χωρο.
Θα μπορουσαμε να καταλαβουμε πιο ή πια χαρακτηριστικα, τους δινουν αυτη τη δυνατοτητα?
Βεβαίως! Και αυτός ακριβώς είναι ο σωστός τρόπος σκέψης! ;)

Κατανοούμε τα προβλήματα του χώρου και ψάχνουμε συμβατές λύσεις. (Όχι με ακροάσεις, η θεωρία τα καλύπτει όλα αυτά)

Το μπανκ εν ολουφσεν είναι Η λύση. Καταλάβαμε γιατί έγραψε ο μπουτχιας αυτά που έγραψε στην επαφή του με το μπαγλαμαδάκι;

Το κιι στο μπάσο ιδίως, είναι τρελή επιλογή, σου λύνει τα χέρια. Κατανοούμε το μπάσα έχει καρδιά μου του ζαπ?

Κλπ κλπ κλπ

Εγώ στη λύση που προτείνω για τον ορθό τρόπο επιλογής, βαζω πρωτα το εντοιχισμένο, μετά το νιαρφιλντ. Καταλάβαμε ολοι;

Αυτά τα χαρακτηριστικά ψάχνουμε. Αναγράφονται αναλυτικά στο κατά μπουτχια ευαγγέλιο, προσχωμεν
 

platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.275
Reaction score
1.356
Μη μου βαζεις ιδεες.................εχω δυνατοτητα για εντοιχισμενο.
 

platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.275
Reaction score
1.356
Ειπα να μην ανοιξω καινουργιο θεμα αλλα αν θελετε το "μουβαρετε".
Διαβαζα για τα ενεργα μονιτορ γενικως, και στο φορουμ της Genelec διαβασα αυτο.....

I could add that although 8351 accepts digital signals up to 192 kHz, all signals will be sample rate converted to 96 kHz for the tweeter channel and to 48 kHz for the mid and bass channels. Anyone (bats and dolphins not included!) who can hear frequencies over 48 kHz (half of 96 kHz, see: https://en.wikipedia.org/wiki/Nyquist_frequency) can report to me immediately!

Ειναι το τελευταιο ποστ στην σελιδα.....
http://www.community.genelec.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=2223&start=20



Διαβαζω και στην Neumann αυτο.....
Digital is a discrete-time representation of a signal that is expressed using numerical values. A digital input is required for digital signals. The input interface has parameters that must be appropriate for the signal: format, bit-depth, and sample rate. For example: AES3, 24-bit, 192 kHz. A practical example is, if the digital signal is always 48 kHz, as broadcasters always use, then a 48 kHz interface is sufficient. Various connectors are in use, for example RCA, BNC, and XLR.

http://www.neumann-kh-line.com/neum...1E4DBFB1F6C12578B2005B8C3F?Open&term=sampling

Δηλαδη τα DSP based μονιτορς, κανουν στην ουσια downconverting στα 96 και 48KHZ ??
 

Μηνύματα
7.364
Reaction score
2.554
Τα δικά μου κριτήρια είναι (με σειρά αξίας):
1. Να φύγει όσο γίνεται η κουρτίνα μπροστά από τα όργανα/φωνές - καθαρός ήχος.
2. Να έχω μαλακά μπάσα
3. Να μη ξυρίζουν τα πρίμα.
 

Μηνύματα
1.234
Reaction score
324
Τα δικά μου κριτήρια είναι (με σειρά αξίας):
1. Να φύγει όσο γίνεται η κουρτίνα μπροστά από τα όργανα/φωνές - καθαρός ήχος.
2. Να έχω μαλακά μπάσα
3. Να μη ξυρίζουν τα πρίμα.
ακριβώς τα ίδια κριτήρια έχω και εγώ στον ήχο.
 


platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.275
Reaction score
1.356

Emmanouil 1964

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
7.867
Reaction score
28.520
Τώρα πού υπάρχει χρόνος γιά διάβασμα , μιά επανάληψη θά μας έκανε καλό σε πολλούς .
Ξεχωρίζει ένα ποστ ( ένα από τα καλύτερα εδώ μέσα στό AVsite ) από τον φίλο Κώστα .

ΔΕΝ ξέρω τι ποτά έπινε την ώρα που τα έγραφε αυτά .
Ένα ξέρω μόνο ......πώς έπινε τα σωστά !
Αυτά πού πρέπει να πίνουμε όλοι μας .

kai γράφει .......
-
Η πικρή αλήθεια είναι ότι δε ξέρεις να ακούς, δε ξέρεις τι ακούς, δε ξέρεις ούτε τι σου αρέσει. Πως ξεκίνησε το θέμα; Από έναν έμπορο, κάπου, κάποτε. Μπήκες μέσα, ρώτησες τι ηχείο να πάρεις, ποιο παίζει καλά, δεν ήξερες, κι ήξερες καλά ότι δεν ήξερες.. Σου λέει ο έμπορος: α, κάτσε άκου αυτά τα πολύ καινούρια ηχεία, είναι λίγο ακριβούτσικα αλλά το αξίζουν, αυτιά έχεις, θα καταλάβεις, να, θα σου βάλω αυτά τα ηχεία να τα ακούσεις λοιπόν και μου λες, εσύ ξέρεις τι σου αρέσει. Τσαααα, λίγο σου τόνωσε το ηθικό, ξέρεις λέει, αυτιά έχεις λέει, θα ακούσεις και θα κρίνεις λέει. Κατευθείαν χαλάρωσες. Σου βάζει ένα ηχείο που θέλει να σου πουλήσει, τραβάει και μια μποτιά, σου ρίχνει ο έμπορος ένα χαμογελάκι πονηρό, σου κλείνει το μάτι με νόημα και σου λέει "είδες μπάσο; φοβερό έ;". Εσύ δε ξέρεις μεν, αλλά τον βλέπεις να σου κλείνει το μάτι με σιγουριά, ακούς και το μπουμ, λες ναι, φοβερό μπάσο, όντως. Το άκουσες. Και το παίρνεις και φωνάζεις ένα φίλο σου στο σπίτι και του λες έλα να ακούσεις μπάσο ρε άσχετε. Και του βάζεις το κομμάτι και του σκας το πονηρό χαμόγελο. Τς.... έμαθες. Το αυτί σου κεντάει!

Έτσι και γω ήξερα τι μου αρέσει. Μου άρεσαν τα πρίμα, μου είχε πει ο έμπορος δες ρε κεφτέ τι πρίμα βγάζει το μάγκνεπαν, 2 μέτρα ρίμπον, που να το πάει κόντρα το τουιτεράκι το μια σταλιά! Ε, πήρα μάγκνεπαν, 2 μέτρα ρίμπον, και γαμώ τα πρίμα ρε μεγάλε, όπως θά'λεγε κι ο Βασίλης.

Όλα ξεκινούν από τον έμπορο. Ξέρεις σου λέει. Έχεις αυτιά σου λέει. Πως σου ακούγεται αυτός ο ενισχυτής σε ρωτάει. Για άκουσε αυτό το καλώδιο και πες μου σου λέει. Και εν τω μεταξύ σε έχει πείσει πως ξέρεις τι ακούς, πως ξέρεις ακόμα και καλώδια να ακούς. Και αυτό το λένε όλοι, το διαβάζεις και στα περιοδικά, και στις εκθέσεις και παντού. Δε μπορεί, έτσι θα είναι. Η αλήθεια της κοινωνίας. Ποιος να το ψάχνει τώρα.....

Η πικρή αλήθεια είναι άλλη. Δε ξέρεις τι σου γίνεται μεγάλε. Ποιος είσαι συ ρε φιόγκε που θα μου πεις αν παίζει καλά το κλάιν μάιν το στουντιακό αριστούργημα ρε τζιτζιφιόγκε; Είσαι γιατρός, είσαι δικηγόρος, είσαι κινητοτηλεφωνάς, είσαι μπακάλης, κτηνίατρος, αδέσποτος, δεν έχει σημασία, ξέρεις την τύφλα σου να ακούς, δε ξέρεις τίποτα. Το κλάιν ρε κεφτέ είναι ένα τρελό εργαλείο που πίνουν νερό στο όνομά του εκατοντάδες μηχανικοί ήχου σε εκατοντάδες ή χιλιάδες στούντιο στη γη, άνθρωποι που ξέρουν τι ακούν. Ποιος νομίζεις μωρέ ότι είσαι για να έχεις και άποψη δήθεν; Το χρυσό αφτί του σύμπαντος; Και γιατί νομίζεις ότι δικαιούσαι να έχεις άποψη; Γιατί κάποιος στο είπε; Και τον πίστεψες μωρέ; Γιατί; Σε βόλεψε; Τόνωσε τον εγωισμό σου; Σε έκανε να αισθανθείς ωραίος τύπος; Δηλαδή ο αρχιτέκτονας που σου φτιάχνει το σπίτι αν σε ρωτήσει τι πάχος σίδερα να βάλει στις κολώνες θα έχεις άποψη κι εκεί αν σου πει ότι "εσύ ξέρεις"; Εγώ που σου λέω ότι η χολή σου πρέπει να βγει ή έχεις καρκίνο στο θυρεοειδή σου, θες να έχεις άποψη αν σε ρωτήσω αν θες να το βγάλεις ή όχι, ή επειδή κάποιος σου είπε κάτι κάποτε και το ασπάστηκες ως την μεγάλη αλήθεια του σύμπαντος χωρίς ποτέ να το ψάξεις; Μήπως θες να βγάλεις μόνος σου τον καρκίνο; Κάνεις και χειρουργεία ρε μεγάλε;

Στην βάση του προβλήματος, κατά βάθος το γνωρίζεις ότι είναι έτσι. Τα γούστα σου είναι τη μια έτσι, την άλλη γιουβέτσι. Τη μια σου αρέσουν τα μπάσα, την άλλη τα πρίμα, την παράλλη οι φωνές και τα μεσαία, και πας σε ένα νέο στέρεο, το ακούς και λές αχ! μου αρέσει! χαχαχαχαχαχα

Γιατί ρε γαμώτι μου δε βρέθηκε κάποιος όταν αγόραζα τα μαγκ να μου πει "που πας ρε μεγάλε; τι πας να κάνεις; είσαι στα καλά σου; αυτά τα ηχεία δε πρόκειται ποτέ να τα κάνεις να παίξουν σωστά, ξέρεις τι γίνεται με το χώρο; ξέρεις τι είναι λοβός ακτινοβολίας; ξέρεις τι σημαίνει κόμβος πίεσης και τι σημαίνει κόμβος ταχύτητας; ξέρεις ότι αυτό το ηχείο έχει παθητικό κρος που το κάνει αδύνατο να παίξει καλύτερα από αυτά τα ηχεία που δεν έχουν για αυτούς συγκεκριμένα τους λόγους;" κλπ κλπ κλπ. Αντίθετα, όλοι έλεγαν "ηχειάρες" και "μπράβο"! χαχαχαχαχαχαχαχα

Το έχω δει το έργο σε όλο του το μεγαλείο. Ξέρω ΑΚΡΙΒΩΣ τι παίζεται. Ο καθένας "δικαίως" θέλει να πάρει ήχο που να του αρέσει. Τρίχες κατσαρές μεγάλε. Ούτε ξέρεις να ακούς, ούτε πρόκειται να μάθεις ποτέ (εκτός κι αν είσαι του επαγγέλματος).

Άκου τη μουσική που σου αρέσει, και μη το συζητάς και πολύ πολύ, εκτίθεσαι.

Όση δουλειά έχει ένας γιατρός κι ένας δικηγόρος να λέει πως ξέρει τι ακούει, τόση δουλειά έχει κι ένας μηχανικός ήχου να λέει ότι ξέρει να κάνει χειρουργεία και να υπερασπίζεται κάποιον στα δικαστήρια.

Όποιος έχει αλλάξει 15 ηχεία κι έχει πάει σε εκατοντάδες εκθέσεις και σετάπ πολλά, και έχει και 4 στερεοφονικά στο σπίτι, έχει άπειρη εμπειρία από λάθος ακούσματα, έχει γίνει πλούσιος στο λάθος και μπορεί να κάνει λάθος με εκατοντάδες διαφορετικούς τρόπους. Είναι ο επαγγελματίας του λάθους, ρώτα τον να μάθεις (τι να ΜΗΝ κάνεις).

Όποιος έχει πάει σε 15 συναυλίες και σε 25 λάιβ και σε 35 μέγαρα, έχει τόση εμπειρία στη μουσική, όση έχει και στις οικοδομές, καθώς βλέπει συνέχεια γύρω του οικοδομές, έχει δει πολλές πολλές, και άντε, να μας κάνει μια οικοδομή σούπερ σπέσιαλ.

Κι εγώ έχω δει πολλά αρχαία, ξέρω από αρχαία, δώστε μου μάρμαρο να σας φτιάξω ένα Παρθενώνα τύφλα νά'χουν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι.

Πικρή η αλήθεια παίδες, αλλά δε ξέρετε ούτε σεις ούτε γω να ακούμε, δε ξέρουμε τι μας αρέσει, ανά πάσα στιγμή μπορεί να ακούσουμε κάτι και για κάποιο λόγο περίεργο και ασαφή να μας αρέσει ή όχι, και όλη αυτή η κουβέντα είναι ένα ανέκδοτο που το ξεκίνησε κάποιος πονηρός έμπορος όταν ήμασταν παιδάκια.

Διότι, αν έμπαινες στο μαγαζί και ρωτούσες "ποιο να πάρω" και σου έλεγε "αυτό", και του έλεγες "να το ακούσεις" και σου έλεγε "τι να ακούσεις ρε μεγάλε; μήπως σκαμπάζεις και τίποτα από στέρεα για να ξέρεις να ακούς; βρε άντε πάρτο και φύγε τώρα..." ε, μάλλον δε θα αγόραζες, κι ο έμπορος δε θέλει απλά να αγοράσεις, να πηγαινοέρχεσαι και να τραμπάρεις θέλει. Κι έχει το κόλπο στο τσεπάκι: ξέρεις σου λέει, έχεις αφτιά και ακούς σου λέει. Κι εσύ, τρως το χάπι του, κι αυτός τρώει το τσεπάκι σου.

Περαστικά σας.
Η δύναμη της λογικής..
costas EAR - 8 Σεπτεμβρίου 2016
-
Respect.jpg


-
 




ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.592
Μηνύματα
2.865.172
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top