Ποια μάρκα ελαστικών εμπιστεύεστε συνήθως;

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.383
Reaction score
125.507
Στους 2 άξονες έτσι κι αλλιώς έχουμε διαφορετική πρόσφυση, λόγω διαφορετικού βάρους.
Το ιδανικό θα ήταν να φοράν εργοστασιακά διαφορετικες ρόδες όλα τα αυτοκίνητα στους 2 άξονες. Τώρα αυτό συμβαίνει μόνο σε ιδιαίτερα προσεγμένα (πολυτελή ή σπορ) αυτοκίνητα παραγωγής, αλλά και πχ στη φόρμουλα.
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.456
Reaction score
50.606
- βάσει του δεδομένου πως τα λάστιχα ''τρώνε'' την Ελληνική άσφαλτο , ενώ συνήθως συμβαίνει το αντίθετο , τα γνωστά διεθνή Standard εδώ αναιρούνται

- για ''νορμάλ'' οχήματα προτιμώ τα bridgestone , σχετικά μαλακή γόμμα σαν Michelin , αλλά με ποιο σκληρά πλαϊνά , προφανώς λόγω λινών
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.383
Reaction score
125.507
βάσει του δεδομένου πως τα λάστιχα ''τρώνε'' την Ελληνική άσφαλτο , ενώ συνήθως συμβαίνει το αντίθετο , τα γνωστά διεθνή Standard εδώ αναιρούνται
Εδώ αναιρούνται όλα τα διεθνή στάνταρντς, πχ οι κλίσεις στις στροφές, σα να το κάνουν επίτηδες οι ατιμοι!
 



dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.798
Reaction score
11.041
Αλλάζω λάστιχα περιπου κάθε 50,000 χλμ. Ποτέ μα ποτέ, με νορμαλ χρήση, δεν έχει φαγωθεί το πέλμα πάνω από το μισό ωφέλιμο. Δηλ., δε φθείρονται πολύ. Παρόλα αυτά οι τύποι στα συνεργεία κοιτούν την ημ. παραγωγής και αρχίζουν: "μα είναι παλιό το ελαστικό, κλπ.".

1. Δεν υπάρχει επίσημα ημερομηνμία λήξης ελαστικών, έχει να κάνει με τη χρήση, την έκθεση στον ήλιο κλπ.

2. Στο εξωτερικό κρατούν τα ελαστικά χαλαρά μέχρι 50,000 μίλια.

Την επόμενη φορά δεν ξεπετάω ξανά λάστιχα μόνο και μόνο για να ξανα-πουληθούν αυτά από κάποιον έξυπνο second hand.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.383
Reaction score
125.507
Δεν υπάρχει επίσημα ημερομηνμία λήξης ελαστικών, έχει να κάνει με τη χρήση, την έκθεση στον ήλιο κλπ.
Πολύ σωστή παρατήρηση φίλε μου! ;)

Προφανώς ο ελληνικός ήλιος τα φθείρει τα ελαστικά.

Είχα ακούσει παλιότερα διάφορες θεωρίες συνωμοσίας, πως τα ελαστικά διαλύονται με το χρόνο επίτηδες, είναι αυτοδιαλυόμενα σα τις αναρτήσεις από παλιά μεγάφωνα.

Φυσικά όλα αυτά δε στέκουν. :)

Το φρέσκο ελαστικό, με ημερομηνία παραγωγής χθεσινή, αν μείνει σωστά αποθηκευμένο, και μετά από 10 χρόνια, φρέσκο παραμένει. ;)

Αναλόγως καιρικών συνθηκών η φθορά εμφανίζεται πάνω στο ελαστικό με τη μορφή μικρών ραγάδων, μικρών σχισμών, που φαίνονται εύκολα με γυμνό μάτι και δείχνουν ότι έχει πεθάνει η γόμα.

Αν κλείνει κάποιος το αυτοκίνητο σε κλειστό πάρκινγκ, από το οποίο βγαίνει μόνο για τις ώρες που οδηγεί, μπορεί να είναι άριστο το ελαστικό και σε 6 έτη χρήσης, χωρίς δηλαδή επιφανειακά δείγματα πολυμερισμού ή φθοράς (τα σκισιματα).

Η χρήση κάποιων σπρέι σιλικόνης που τρόπον τινά λιπαίνουν και συντηρούν την επιφάνεια των ελαστικών, αυξάνει σημαντικά τη διάρκεια ζωής των ελαστικών.

Επίσης η αποθήκευση των πχ χειμερινών ελαστικών κατά την διάρκεια του καλοκαιριού μέσα σε ειδικές θερμομονωτικές σακούλες, αφού τα έχεις λιπανει με αυτά τα σπρέι σιλικόνης, εγγυάται την χωρίς ίχνος φθοράς αποθήκευση των ελαστικών. Κάπου έχω ένα τέτοιο σπρέι, όχι της μισελεν δυστυχώς.. :(

Με τυπική χρήση στην χώρα μας, δεν έχω δει ελαστικό να αντέχει πάνω από 4 έτη, ακόμα κι αν είναι μονίμως παρκαρισμένο με μηδενική φθορά πάχους πέλματος. Οι εν λόγω "ραγάδες" εμφανίζονται, η γόμα χάνει τις αρχικές της ιδιότητες πρόσφυσης, και το ελαστικό γίνεται ή σκληρό και τσουλήθρα, ή πολύ μαλακό και μένει στην άσφαλτο.

Η ασφαλής ένδειξη αλλαγής ελαστικών είναι διπλή: ή εμφάνιση επιφανειακής φθοράς που εξαρτάται από τις καιρικές συνθήκες (αυτά τα μικροσκισίματα) ή σημαντική ελάττωση του ύψους του πέλματος, που εξαρτάται από τα χιλιόμετρα που έχει βγάλει, σε συνδυασμό με τον τρόπο οδήγησης και την ποιότητα της ασφάλτου.

Το πέλμα όταν χάνει το ύψος του, σημαίνει ότι η υδρολισθηση θα έρθει σε χαμηλότερες ταχύτητες κίνησης. Πολλά ελαστικά έχουν ένδειξη μέχρι που μπορεί να φτάσει η φθορά του πέλματος, ενώ η μισελεν δίνει και χάρακα ελέγχου του πάχους του πέλματος, βάζω στοίχημα ότι ο ζιζικ έχει αυτό το χάρακα της μισελεν! ;)

Εγώ έχω ένα φτηνό, ποταπό χαρακάκι::D

 
Last edited:

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.406
Reaction score
74.700
Τα έχεις μπλέξει EAR, δεν έχω χάρακα γιατί όλα τα λάστιχα έχουν ενδείξεις και τ' αλλάζω πολύ πριν φτάσουν εκεί. :p

Ούτε πιστός της Michelin είμαι, ούτε κανενός πλην της κ@ύλας μου. Εγώ εξάλλου έγραψα για τα μεγάλα θέματα που έχει στην Ελλάδα.
Εγώ τα πληρώνω (και τα λιώνω ταχύτατα) γιατί για τη δική μου χρήση τα PSS* δεν συγκρίνονται με κανένα άλλο απο τα πολλά που έχω δοκιμάσει κι αλλάξει.

Όπως έγραψα και πιό πίσω, στο μηχανάκι μόνο Pirelli και στο ποδήλατο μόνο Schwalbe. :p



*Εκτός των Cup2. Αδιανόητη εμπειρία. :)
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.383
Reaction score
125.507
ε, ρίχτε και καμιά φωτό της θείας!
[DOUBLEPOST=1476988177][/DOUBLEPOST]
Εκτός των Cup2. Αδιανόητη εμπειρία. :)
όντως, πρέπει να ζωγραφίζει αυτό το πέλμα... ;)
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
776
Έχω 3 μετρητικά στο σπίτι, 2 ψηφιακά κι 1 αναλογικό. Τα πήρα όλα από eBay, κι αυτό μου βγήκε κορυφή, είναι το καλύτερο και με διαφορά, εδώ επί του έργου:

View attachment 64509

Και είναι και παμφθηνο το συγκεκριμένο:

http://m.ebay.com/itm/New-Digital-L...ar-Motorcycle-150PSI-/131881378723?nav=SEARCH

Όποιος ενδιαφέρεται, ας το πάρει άφοβα, είναι εγγύηση! ;)
Λοιπόν μου ήρθε το μηχάνημα!

Δείχνει να δουλεύει καλά.
Ένα ερώτημα. Παρατηρώ οτι δέν εφάπτει και πολύ καλά στο ακροφύσιο. Δηλαδή όταν το έβαλα άρχισε να χάνει αέρα την ώρα της μέτρησης και έπρεπε να το πιέσω αρκετά για να κουμπώσει καλά.

Τί γνώμη έχεις?
 


Μηνύματα
4.059
Reaction score
776
Για πείτες τώρα...

Τί λάστιχο να πάρει κανείς για vw polo?

Yokohama τί λένε? Continental Eco contact 3?

Χρήση αυστηρά πόλη...
 

Μηνύματα
427
Reaction score
425
Λοιπόν μου ήρθε το μηχάνημα!

Δείχνει να δουλεύει καλά.
Ένα ερώτημα. Παρατηρώ οτι δέν εφάπτει και πολύ καλά στο ακροφύσιο. Δηλαδή όταν το έβαλα άρχισε να χάνει αέρα την ώρα της μέτρησης και έπρεπε να το πιέσω αρκετά για να κουμπώσει καλά.

Τί γνώμη έχεις?
Και εμένα μου ήρθαν πηρα δυο απο το e-bay και φούσκωσα τα λάστιχα το Σάββατο. Στο Jimny οι τεσσερις ρόδες είχαν την εξής πίεση 1.90, 2.40,2.10, 2.15 χαμός! Στο βρωμοπελ ηταν καλύτερα τα πραματα μονο η πισω δεξιά ρόδα είχε απόκλιση και το ένιωθα στο τιμόνι αλλά βαριομουν να ασχοληθώ.
Ευχαριστώ πολύ τον Κωστα για την παρουσιάση, με έβαλε στα μεράκια και σήμερα αποφάσισα να επισκευάσω και το κοφλέρ που το είχα παρατημένω 6 χρόνια!

Και τα δυο που αγόρασα είναι πανομοιότυπα οπως πρότεινει ο EAR και δεν χάνουν αέρα. Πιέζεις σωστά και με σωστή κλίση οπως λέει στο "μανιουαλ" μια χαρα δουλεύει.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
776
Λοιιιιποοονννν....

Ε ναι...χμμμ....

Άνοιξα το βιβλίο του service και ανακάλυψα οτι τα continental premium contact που έχω έχουν κλείσει 55.000 χιλιόμετρα.

Μάλλον θέλουν αλλαγή ε?

1) Το αυτοκίνητο φορούσε 165/70/14. Την τελευταία φορά αγόρασα 175 πλάτος. Μου φάνηκε λίγο να έχει φύγει η τσακπινιά απο το αμάξι. Ποιά διάσταση να αγοράσω δεδομένου οτι κινούμαι στην πόλη και αργά?

2) Αξίζει να αλλάξω τις σιδερένιες ζάντες με αλουμινίου μεταχειρισμένες? Αν ναι να πάρω 15άρες?

3) Τί μάρκα ελαστικά? Βλέπω οτι τα continental άντεξαν στο χρόνο. Κάτι άλλο αξίζει? Αντιμετώπισα περίεργες συμπεριφορές στα μαγαζιά. Γενικότερα αρκετοί πρότειναν michelin λέγοντας μου μάλιστα οτι αντέχουν στο χρόνο. Γενικά αντιμετώπισα συμπεριφορά του τύπου οτι απο αυτά που κοιτάω όλα ίδια είναι... είναι? Επίσης ακουμπάω πεζοδρόμια, πατάω λακούβες κτλ. Ότι κάνει δηλαδή ένας άνθρωπος στην πόλη.

4) Κάτι δείκτες ενέργειας, φρένου και θορύβου της ΕΕ που λένε A,B,C έχουν νόημα? Διαβάζω οτι ισχύουν για φρέσκο λάστιχο και δέν προβλέπουν την αντοχή. Βλέπω για παράδειγμα οτι στην κατηγορία που κοιτάω τα yokohama είναι αρκετά χαμηλά σε αυτούς τους δείκτες.
 


Μηνύματα
427
Reaction score
425
Τα Michelin ξεχνα τα ,ειναι μαλακά για λίγο μετα σκληραίνουν και επίσης φθείρονται ευκολα απο ήλιο και γδαρσιμο σε πεζοδρόμιο.
Αλουμινιενες ζάντες αμα παρκαρεις συχνά ξυστα σε πεζοδρομιο και πατας και αρκετες λακουβες επίσης δεν αξίζει να ασχοληθείς ποσο μαλλον για μεταχειρισμένες που αυτός που τις έβγαλε θα ειχε κάποιο καλό λόγο.
Οσο αυαξάνει το πλάτος τοσο δυσκολευεις τον κινητήρα και χάνεις σε τσαχπινιά αλλά κερδίζεις σε κράτημα.
Απο οτι κατάλαβα δεν ενδιαφερεσαι για επιδόσεις αλλά για οικονομία και μακροημέρευση οπότε προτείνω Yokohama.
 

Μηνύματα
4.059
Reaction score
776
Τι αυτοκίνητο μιλάμε ?
Τι χρήση του κάνεις ?
Πόσα λεφτά διαθέτεις ?
vw polo 9n3 έχει νομίζω 80 άλογα.

πόλη, ταξίδι το καλοκαίρι, οδηγάω αργά.

τα λεφτά δέν είναι το θέμα. Δηλαδή να στο πώ απλά οι τιμές είναι απο 210 η τετράδα εώς 240 όλα επώνυμα.
[DOUBLEPOST=1488131629][/DOUBLEPOST]
Τα Michelin ξεχνα τα ,ειναι μαλακά για λίγο μετα σκληραίνουν και επίσης φθείρονται ευκολα απο ήλιο και γδαρσιμο σε πεζοδρόμιο.
Αλουμινιενες ζάντες αμα παρκαρεις συχνά ξυστα σε πεζοδρομιο και πατας και αρκετες λακουβες επίσης δεν αξίζει να ασχοληθείς ποσο μαλλον για μεταχειρισμένες που αυτός που τις έβγαλε θα ειχε κάποιο καλό λόγο.
Οσο αυαξάνει το πλάτος τοσο δυσκολευεις τον κινητήρα και χάνεις σε τσαχπινιά αλλά κερδίζεις σε κράτημα.
Απο οτι κατάλαβα δεν ενδιαφερεσαι για επιδόσεις αλλά για οικονομία και μακροημέρευση οπότε προτείνω Yokohama.
Άρα απ ότι κατάλαβα προτείνεις την μικρή - default - διάσταση.

Με τις ζάντες αλουμινίου θα δώ διαφορά στην κατανάλωση ή στα ρεπρίζ μέσα στην πόλη?

Να φανταστώ τέλος οτι yokohama λές το blue - earth...

Ευχαριστώ.
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.599
Μηνύματα
2.867.412
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top