Μια απλή ερώτηση

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Mονο υψηλα γιατι δεν εχει βαθος , δε κανει ντιφιουζ...
Αν και καταλαβαίνω απολύτως τι εννοείς, μην επιμένεις. ;)
Το μαλτιπλ σκατερινγκ με το ντιφιουζινγκ είναι εκφράσεις του ίδιου νομίσματος. Το σημειακό σκατερινγκ ή μιας ακμής, φυσικά όχι. ;)

Δεν επανέρχομαι επί του θέματος, ούτε με παραπομπές, βαργιέμαι ειλικρινά. :)
 

zakman35

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.985
Reaction score
4.008
Η αλόγιστη χρήση διαχυτών οδηγεί σε έντονα φασικά προβλήματα. Όσο αυξάνεται ο αριθμός των διαχυτών τόσο αυξάνεται και η πιθανότητα των φασικών προβλημάτων.

Αν κάποιος έχει τις γνώσεις και την εμπειρία μπορεί να το αποτρέψει αυτό, αλλά δεν είναι ούτε εύκολο ούτε απλό.

Το να σχεδιάσεις κάποιος ένα χώρο Γεμάτο διαχύτες (σαν τους παρακάτω) χωρίς φασικά προβλήματα, είναι κάτι που λίγοι σχεδιαστές μπορούν. Αν είστε ένας από αυτούς, τότε Do it. Αν όχι τότε Keep it Simple.


 

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.463
Ευχαριστω για τις απαντησεις ... με μπερδευετε ευχαριστα.

Μια ακομη ερωτηση

ολ' αυτα τα κολπα ,απορροφητες-διαχυτες-κτλ. ειναι στην ουσια μηχανισμοι που χρησιμοποιουμε για να αφαιρεσουμε ενεργεια απο το χωρο - αυτη που αντανακλαται στα ορια του - σωστα ?
Αν ναι, οτιδηποτε αφαιρει ενεργεια (απορροφα η' διαχεει) εχει θετικη επιδραση ,ναι ?

---για καποιο λογο βρεθηκε ακουμπισμενο σ' ενα τοιχο ενα ραφι απο μια παλια ντουλαπα στο χωρο μου ,ηταν ενα τελαρακι καλυμενο μ'ενα παλιο mdf,παω να το πιασω και δονουταν στο ρυθμο της μουσικης...αυτο δε κανει την αποπανω δουλεια (αφαιρεση ενεργειας) ? ---

Τα συγκεκριμενα "μαραφετια" ειναι που δεν κανουν τιποτα η' ολα αυτης της σχεδιασης-τυπου ,πως να το πω...?


υγ.
οχι,δε θα ντυσω τους τοιχους με τα ραφια της παλιας ντουλαπας τσι μαμας μου :D
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.493
Reaction score
37.569
Αν κάποιος θέλει, του στέλνω pdf 150 σελίδων της rpg με μετρήσεις (absorption, scattering, diffusion) όλων σχεδόν των γνωστών τύπων διαχυτών. Στείλτε το email σας με πμ.
αγνωριστος!!
λολ
το μειλ μου ειναι:
[email protected]
θενκ γιου!
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
---για καποιο λογο βρεθηκε ακουμπισμενο σ' ενα τοιχο ενα ραφι απο μια παλια ντουλαπα στο χωρο μου ,ηταν ενα τελαρακι καλυμενο μ'ενα παλιο mdf,παω να το πιασω και δονουταν στο ρυθμο της μουσικης...
Μόλις ανακαλυψες πως δουλεύει ο συνηχητης. Είναι ας πούμε διάχυση σε χαμηλές συχνότητες.

Η διάχυση κρύβει απορρόφηση.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.493
Reaction score
37.569
ολ' αυτα τα κολπα ,απορροφητες-διαχυτες-κτλ. ειναι στην ουσια μηχανισμοι που χρησιμοποιουμε για να αφαιρεσουμε ενεργεια απο το χωρο - αυτη που αντανακλαται στα ορια του - σωστα ?
Αν ναι, οτιδηποτε αφαιρει ενεργεια (απορροφα η' διαχεει) εχει θετικη επιδραση ,ναι ?
Η ενεργεια θα εχει φθινουσα πορεια ... με αυτα τα 2 εργαλεια(κολπα) την ελεγχουμε ωστε να εχει την επιθυμητη τιμη (value, οχι price).
Eιπαρχουν προτυπα που πρεπει να ακολουθησεις ή να στο κανει το πλανο ενας ειδικος...
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Τελικα;

1. Που κρυβει η διαχυση την απορροφηση;

2. Τι ειναι αυτα που εβαλε ο εαρ στο δωματιο του;

3. Που καταληγει η ενεργεια με τη φθινουσα πορεια της;

Γριφοι παντου...
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.493
Reaction score
37.569
μπλε ορχιδεες-κακια εκπαιδευση
στιχοι -none to blame except maybe may the law of dissipation.. (νομος φθηνουσας πορειας).
-Η διαχυση κρυβει την απορροφηση στο υλικο (και στο σχημα επιφανειας) κατασκευης του διαχυτη. Ενα μερος της αρχικης ενεργειας γινεται διασπορα ενα μερος το απορροφα το υλικο και ενα μερος διαχεεται πισω στον χωρο .. καποιο διαχυτες στο συνημμενο αρχειο (της μελετης/πειραματως) δεν φαινεται να παρουσιαζουν απορροφηση, ενω καποιοι αλλοι (περισσοτερο επιφανειες,παρα διαχυτες) παρουσιαζουν-και βεβαια διαφορετικη σε καθε συχνοτητα.
Βεβαια ισχυει και το αναποδο, η απορροφηση εχει μια καποια διαχυση , ενα μερος επιστρεφει παλι πισω στον χωρο..
 
Last edited:

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Και ποιος μου λεει οτι ο συνηχητης μου δεν παραγει νεες συχνοτητες?:whistling:
Ποιος μου λεει οτι δε αλλαζει τις διαστασεις του δωματιου σε μερος συχνοτητων που δεν απορροφα?
Βρε αυτη η απλη ερωτηση τι σου ειναι...:D
 

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.463
Αμα το βλεπω να συμβαινει αυτο σε καποιο νεο εραστη της πιστης αναπαραγωγης μουσικης,που ρωτα "εχω ενα χιλιαρικο και ψαχνω ενισχυτη" κι εμεις (sic) αρχιζουμε -ο χωρος-η συνθετη αντισταση τα ohm - τα watt-η χρονικη ευθυγραμμιση κτλ. , χαμογελαω συγκαταβατικα και σκεφτομαι πως λεει μεσα του "αμαν ρε φιλε,που εμπλεξα εδω περα?"
Ετσι ειμαι κι εγω τωρα :imtheking:.

Να ξεκαθαρισω λοιπον οτι
# δεν εχω λεφτα για ειδικο - και σιγα το συστημα τωρα ...
# δεν εχω το μυαλο για να κατσω να μαθω πεντε πραματα (τα πιο συνθετα ε?) και την ενεργεια να κατσω να τα υλοποιησω μετα
αυτα τα λεω χωρις καμμια διαθεση απαξιωσης των συμβουλων - σχολιων σας,ισα-ισα που τα μελετω (οσο μπορω).
Παμε παλι λοιπον,
οι διαταξεις που εχει κανει ο costas EAR στο χωρο του (ακομα δε βρηκα το σχετικο νημα) μ' αρεσουν και μπορω να τις φτιαξω, ρωτω λοιπον
- με το χερι στη καρδια και χυμα στο κυμα οπως παει αυτο το νημα-
θα προσφερουν μια θετικη επιδραση (της ταξης ας πουμε του 10%) στο χωρο μου η' οπως το 'θεσε φιλος πιο πανω θα ειναι λιγο καλυτερα απο το γυμνο το τοιχο ?

υγ.
παρακαλω τσι διαχειριστες να αλλαξουν το τιτλο του νηματος σε "Μια απλη ερωτηση ψαχνει Μια απλη απαντηση" :focus:
... πλακα κανω ε ? αυτο το νημα πρεπει να μεινει οπως ειναι ' μνημειο ασχετοσυνης του wannabe χα'ιφιντελα ... η' μαρτυρια των ερωτηματων που περασαν απο το μυαλο του καθενος καποια στιγμη αλλα που ντραπηκε να τις διατυπωσει ...

σας ευχαριστω που με ανεχεστε ... παω να βαλω ενα ρακιτο και ν' ακουσω το BLUE ORCHIDS bad education (τι μου θυμισες τωρα Decembered ...:drinks:)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Και ποιος μου λεει οτι ο συνηχητης μου δεν παραγει νεες συχνοτητες?:whistling:
Ποιος μου λεει οτι δε αλλαζει τις διαστασεις του δωματιου σε μερος συχνοτητων που δεν απορροφα?
Βρε αυτη η απλη ερωτηση τι σου ειναι...:D
Ο συνηχητης παίρνει ηχητική ενέργεια χαμηλών συχνοτήτων, την οποία μετατρέπει σε μηχανική καθώς πάλλεται, και στη συνέχεια τμήμα αυτής της ενέργειας μετατρέπεται σε θερμότητα (απορρόφηση) ενώ η υπόλοιπη ξαναεπιστρεφει στο χώρο ως ηχητική ενέργεια, αφού πάλλεται ο συνηχητης, οπότε λειτουργεί σα δευτερεύουσα πηγή χαμηλών (διάχυση).
Το συχνοτικό σημείο στο οποίο συντονίζει και πάλλεται ο συνηχητης, εξαρτάται από τις φυσικές διαστάσεις του.
Εφόσον τοποθετείται ηχοαπορροφηση μεγάλου ειδικού βάρους πίσω από τον συνηχητη και ανάμεσα σε αυτόν και τον τοίχο, αυτή προσθέτει επιπλέον απορρόφηση στις χαμηλές συχνότητες (και μετατροπή σε θερμότητα) με 2 τρόπους: 1) λόγω πίεσης - συμπίεσης του υλικού απορρόφησης από την επιφάνεια του συνηχητη καθώς αυτός πάλλεται, οπότε το υλικό απορρόφησης δρα ως αμορτισέρ στην κίνηση του συνηχητη, και 2) από αυτη καθεαυτή την απορρόφηση του υλικού που χρησιμοποιείται.

Δηλαδή, τοποθετώντας 4 συνηχητες στο χώρο, είναι σα να έχεις 4 ακόμα σαμπ στο χώρο, αφού όλα θα λειτουργούν ως πηγές χαμηλών συχνοτήτων, παίρνοντας ενέργεια από το 1 σαμπ που ήδη έχεις, άρα κάνουν σημαντική διάχυση χαμηλών συχνοτήτων στο χώρο, με αποτέλεσμα η συγκεντρωμένη ενέργεια που ακούς πχ σε μία γωνία να μοιράζεται πολύ πιο ομοιόμορφα σε όλο το χώρο, αλλά παράλληλα δρα και ως μπασοπαγιδα, αφού κάνει σημαντική απορρόφηση χαμηλών συχνοτήτων στο σημείο συντονισμού του συνηχητη.

Νομίζω το εξήγησα πολύ απλά το πώς δουλεύει το μαραφετι. ;)
 
Last edited:


dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Ο συνηχητης παίρνει ηχητική ενέργεια χαμηλών συχνοτήτων, την οποία μετατρέπει σε μηχανική καθώς πάλλεται, και στη συνέχεια τμήμα αυτής της ενέργειας μετατρέπεται σε θερμότητα (απορρόφηση) ενώ η υπόλοιπη ξαναεπιστρεφει στο χώρο ως ηχητική ενέργεια, αφού πάλλεται ο συνηχητης, οπότε λειτουργεί σα δευτερεύουσα πηγή χαμηλών (διάχυση).
Το συχνοτικό σημείο στο οποίο συντονίζει και πάλλεται ο συνηχητης, εξαρτάται από τις φυσικές διαστάσεις του.
Εφόσον τοποθετείται ηχοαπορροφηση μεγάλου ειδικού βάρους πίσω από τον συνηχητη και ανάμεσα σε αυτόν και τον τοίχο, αυτή προσθέτει επιπλέον απορρόφηση στις χαμηλές συχνότητες (και μετατροπή σε θερμότητα) με 2 τρόπους: 1) λόγω πίεσης - συμπίεσης του υλικού απορρόφησης από την επιφάνεια του συνηχητη καθώς αυτός πάλλεται, οπότε το υλικό απορρόφησης δρα ως αμορτισέρ στην κίνηση του συνηχητη, και 2) από αυτη καθεαυτή την απορρόφηση του υλικού που χρησιμοποιείται.

Δηλαδή, τοποθετώντας 4 συνηχητες στο χώρο, είναι σα να έχεις 4 ακόμα σαμπ στο χώρο, αφού όλα θα λειτουργούν ως πηγές χαμηλών συχνοτήτων, παίρνοντας ενέργεια από το 1 σαμπ που ήδη έχεις, άρα κάνουν σημαντική διάχυση χαμηλών συχνοτήτων στο χώρο, με αποτέλεσμα η συγκεντρωμένη ενέργεια που ακούς πχ σε μία γωνία να μοιράζεται πολύ πιο ομοιόμορφα σε όλο το χώρο, αλλά παράλληλα δρα και ως μπασοπαγιδα, αφού κάνει σημαντική απορρόφηση χαμηλών συχνοτήτων στο σημείο συντονισμού του συνηχητη.

Νομίζω το εξήγησα πολύ απλά το πώς δουλεύει το μαραφετι. ;)
Δεν το καταλαβαινω. Θεωρητικα οι συνηχητες μπορουν να αποθηκευσουν ενεργεια λογω του ελατηριου που εχουν αλλα δε νομιζω οτι ειναι επιθυμητο να αποδιδεται αποθηκευμενη ενεργεια πισω στο χωρο. Ο λογος ειναι οτι η ενεργεια αυτη θα αποδιδεται με καθυστερηση, με διαφορα φασης. Με τη λογικη που περιγραφεις και οι ανακλασεις απο στερεες επιφανειες θα ειχαν το ιδιο αποτελεσμα διαχυσης. Αυτο που περιγραφεις ειναι σα να εχεις πολλα σαμπ αλλα να παιζουν εκτος φασης.

Θα το ξανασκεφτω μηπως χανω κατι. Τωρα παω να ακουσω ουτοπικα ακουστικα που δεν εχουν τετοια θεματα!
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Δεν το καταλαβαινω. Θεωρητικα οι συνηχητες μπορουν να αποθηκευσουν ενεργεια λογω του ελατηριου που εχουν αλλα δε νομιζω οτι ειναι επιθυμητο να αποδιδεται αποθηκευμενη ενεργεια πισω στο χωρο. Ο λογος ειναι οτι η ενεργεια αυτη θα αποδιδεται με καθυστερηση, με διαφορα φασης. Με τη λογικη που περιγραφεις και οι ανακλασεις απο στερεες επιφανειες θα ειχαν το ιδιο αποτελεσμα διαχυσης. Αυτο που περιγραφεις ειναι σα να εχεις πολλα σαμπ αλλα να παιζουν εκτος φασης.

Θα το ξανασκεφτω μηπως χανω κατι. Τωρα παω να ακουσω ουτοπικα ακουστικα που δεν εχουν τετοια θεματα!
Εμπειρία. ..

20161009_112052.jpg
 


daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.637
Reaction score
77.057
[email protected]

να ευχαριστήσω και εγώ εκ των προτέρων για το pdf...ξέρω ότι εδώ και μέρες βλασφημάς την ώρα και την στιγμή που..:o

''dapost said:
Αν κάποιος θέλει, του στέλνω pdf 150 σελίδων της rpg με μετρήσεις (absorption, scattering, diffusion) όλων σχεδόν των γνωστών τύπων διαχυτών. Στείλτε το email σας με πμ.'' :hi::hi::hi:

:D:D:D:D:D

κάλλιστα θα μπορούσες την προσφορά αυτή να την βάλεις και στις αγγελίες...χαρίζονται pdf κλπ κλπ..
χαμός θα γινόταν,εδώ μόνο ψαγμένοι θα το μάθουν:whistling::p:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
oldy said:
Αμα το βλεπω να συμβαινει αυτο σε καποιο νεο εραστη της πιστης αναπαραγωγης μουσικης,που ρωτα "εχω ενα χιλιαρικο και ψαχνω ενισχυτη" κι εμεις (sic) αρχιζουμε -ο χωρος-η συνθετη αντισταση τα ohm - τα watt-η χρονικη ευθυγραμμιση κτλ. , χαμογελαω συγκαταβατικα και σκεφτομαι πως λεει μεσα του "αμαν ρε φιλε,που εμπλεξα εδω περα?"...
http://www.imdb.com/media/rm3092437248/tt2137109

Και για τους μη διαθέτοντες περίσσεια χρόνου ή υπομονής προς μελέτη ηλεκτρονικών εγγράφων,όλες οι απαραίτητες πληροφορίες έχουν κατατεθεί αναλυτικώς και σε συμπυκνωμένη μορφή στην "Ανατομία Ακουστικής Χώρων" ,ξεκινώντας-όσον αφορά στις διαχυτικές διατάξεις- από το μήνυμα στον κατωτέρω σύνδεσμο:
http://www.avsite.gr/forum/threads/Ανατομία-Ακουστικής-Χώρων-remastered.79626/page-7#post-1167916
Η αλόγιστη χρήση διαχυτών οδηγεί σε έντονα φασικά προβλήματα. Όσο αυξάνεται ο αριθμός των διαχυτών τόσο αυξάνεται και η πιθανότητα των φασικών προβλημάτων.
Αν κάποιος έχει τις γνώσεις και την εμπειρία μπορεί να το αποτρέψει αυτό, αλλά δεν είναι ούτε εύκολο ούτε απλό.
Το να σχεδιάσεις κάποιος ένα χώρο Γεμάτο διαχύτες (σαν τους παρακάτω) χωρίς φασικά προβλήματα, είναι κάτι που λίγοι σχεδιαστές μπορούν. Αν είστε ένας από αυτούς, τότε Do it. Αν όχι τότε Keep it Simple.
Η άρτια τοποθέτηση διαχυτικών διατάξεων προϋποθέτει εκ προοιμίου καθορισμό στην ωφέλιμη συχνοτική ζώνη απόκρισης και ακολούθως αυστηρή ικανοποίηση συγκεκριμένων μαθηματικών αναλογιών στις διαστάσεις των φρεατίων,ακριβώς ούτως ώστε ν'αποφεύγονται αστοχίες στο φασικό πεδίο.Η δε επικαλούμενη απλότητα ισοδυναμεί με κάλυψη σε πρώτο στάδιο επιφανειών με εμβαδά εστιασμένα σε σημεία πρώτης ανάκλασης ως προς τα εγκατεστημένα ηχεία.
dapost said:
Δεν το καταλαβαινω. Θεωρητικα οι συνηχητες μπορουν να αποθηκευσουν ενεργεια λογω του ελατηριου που εχουν αλλα δε νομιζω οτι ειναι επιθυμητο να αποδιδεται αποθηκευμενη ενεργεια πισω στο χωρο. Ο λογος ειναι οτι η ενεργεια αυτη θα αποδιδεται με καθυστερηση, με διαφορα φασης. Με τη λογικη που περιγραφεις και οι ανακλασεις απο στερεες επιφανειες θα ειχαν το ιδιο αποτελεσμα διαχυσης. Αυτο που περιγραφεις ειναι σα να εχεις πολλα σαμπ αλλα να παιζουν εκτος φασης.
Η ανακατανομή ηχητικής ενέργειας είναι επιθυμητή υπό την προϋπόθεση ότι θα επιτυγχάνεται σε προδιαγεγραμμένα εκ της υλοποίησης σημεία στο πεδίο του χρόνου.Αντικειμενικός σκοπός θα είναι να προσεγγίζεται -εφόσον η πλήρης ταύτιση είναι φύσει και θέσει αδύνατη- για κάθε ζώνη οκτάβας στο ακουστό φάσμα η σύσταση ενός τέλειου πεδίου διάχυσης από την αντίστοιχη του παραγόμενου πεδίου σε κάθε επιμέρους όγκο του δωματίου ακρόασης.
Και ποιος μου λεει οτι ο συνηχητης μου δεν παραγει νεες συχνοτητες?:whistling:
Ποιος μου λεει οτι δε αλλαζει τις διαστασεις του δωματιου σε μερος συχνοτητων που δεν απορροφα?
Βρε αυτη η απλη ερωτηση τι σου ειναι...:D
SOCO said:
Και ποιος μου λεει οτι ο συνηχητης μου δεν παραγει νεες συχνοτητες?:whistling:
Ποιος μου λεει οτι δε αλλαζει τις διαστασεις του δωματιου σε μερος συχνοτητων που δεν απορροφα?
Η...Αρχή Λειτουργίας του.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Ευχαριστω για τις απαντησεις ... με μπερδευετε ευχαριστα.
Μια ακομη ερωτηση
ολ' αυτα τα κολπα ,απορροφητες-διαχυτες-κτλ. ειναι στην ουσια μηχανισμοι που χρησιμοποιουμε για να αφαιρεσουμε ενεργεια απο το χωρο - αυτη που αντανακλαται στα ορια του - σωστα ?
Αν ναι, οτιδηποτε αφαιρει ενεργεια (απορροφα η' διαχεει) εχει θετικη επιδραση ,ναι ?
---για καποιο λογο βρεθηκε ακουμπισμενο σ' ενα τοιχο ενα ραφι απο μια παλια ντουλαπα στο χωρο μου ,ηταν ενα τελαρακι καλυμενο μ'ενα παλιο mdf,παω να το πιασω και δονουταν στο ρυθμο της μουσικης...αυτο δε κανει την αποπανω δουλεια (αφαιρεση ενεργειας) ? ---
Όχι,διότι αντικειμενικός στόχος μιας ισοστάθμισης θα είναι η αφαίρεση και η ανακατανομή ηχητικής ενέργειας από το χώρο σε συγκεκριμένα και προεπιλεχθέντα τονικά ύψη.
 

Μηνύματα
5.983
Reaction score
15.463
Ναι, αλλά είδες που έβαλαν ένα κουμπί πλέον; !!!
Εκείνο με τα δύο ξεχωριστά volume ένα για το κάθε κανάλι, ο ορισμός της βλακείας!
- Βαγγέληηηηηηηη κλείστο, μιλάω στο τηλέφωνο!
- Μισό λεπτό αγάπη μου, να χαμηλώσω και το άλλο κανάλι...
...εκτος αυτης της περιπτωσης, οπου αποδεικνυονται σωτηρια ...
t2Dg4TBeQh1VQEeF7CKK6TgH.jpg
ακοογραμμα του γιορς τρουλι ... :(
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.664
Την ένδειξη "-10" στον άξονα των ντεσιμπέλ, ήθελα να μάθω ποιός τυπάς την έβαλε! Πρέπει να έχει πολύ χιούμορ το άτομο! :)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.312
Μηνύματα
2.858.187
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top