A Phono stage story or history;

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
A Phono stage story or history …
Η επιστροφη του βινυλιου ειναι γεγονος
Ακουμε απο phono stage ….

Εντυπωση μου ειναι οτι στα παλιοτερα consumer μηχανηματα 1985-2015 το phono stage δεν ηταν το φορτε τους . Ηλικιακα αν το δει καποιος ειναι απολυτα λογικο απο την στιγμη που απο το 1985-2015 ειναι η ψηφιακη εποχη, ηταν η αποκορυφωση του CD και αργοτερα του DAC οποτε απολυτα λογικο το βρισκω οι σχεδιαστες να εχουν τοποθετησει ενα phono stage μεσα στο μηχανημα τους αλλα χωρις αυτο ποτε να ειναι κατι το ιδιαιτερο .

Πιο συγκεκεριμενα στα φτηνα Ιαπωνικα της σειρας εβρισκες παντου σχεδον το ιδιο κυκλωμα με ενα ολοκληρωμενο , ψοφιο θα ελεγα απο δυναμικα χαρακτηρα και ευρος …Συχνα πυκνα καποια απο αυτα ειχαν μεχρι και λαθη μεσα τους αλλα γενικα μια κατασταση φτωχη εως αδιαφορη απο την στιγμη που κανεις μαλλον δεν θα χρησιμοποιουσε την δυνατοτητα . Τα δε phono stages που υπαρχουν σημερα μεσα σε καποια πολυκαναλα …δεν αξιζει ουτε καν να τα αναφερεις .

Στις ακριβοτερες σειρες πολλων consumer Ιαπωνικων ειδαμε σαφως καποιες πολυ καλες υλοποιησεις MM -MC, Απο την ΥΑΜΑΗΑ, την Denon, σε ελαχιστες περιπτωσεις απο την Marantz σε πολλες περιπτωσεις απο την Harman Kardon απο την NAD και σιγουρα θα ειναι αρκετες οι οποιες μου ξεφευγουν.Σαφως σε ακριβοτερες εταιριες οπως ας πουμε η Accuphase εβρισκες απιθανα πραγματα αλλα φυσικα παντα κατω απο την παραμετρο οτι αρχικα το μηχανημα ηταν φορτωμενο με πραγματα που πιθανον δεν ηθελες αλλα και απο την αλλη “εβγαζαν” το μηχανημα απο την κατηγορια HIend και το εβαζαν στην κατηγορια Upper hifi ισως, με τιμη να πηγαινει μαζι που σημαινει οτι τα καλα τετοια μηχανηματα δεν ερχονταν ποτε φτηνα .
Το κακο ειναι οτι τα περισσοτερα απο αυτα ειναι χτισμενα μεσα σε μηχανηματα που “δεν θα ηθελες σημερα να εχεις “.
Θελω να πω οτι τα σημερινα μηχανηματα στην μικρη κατηγορια hi end ειναι πιο απλα και εχουν η θα επρεπε να εχουν το βαρος τους στην ποιοτητα του ηχου και οχι στα κουμπακια η τα πολλα λαμπακια .

Στις περισσοτερες περιπτωσεις με ελαχιστες εξαιρεσεις στα καλα consumer Ιαπωνικα κυριαρχησε η τοπολογια με Jfet στην εισοδο τα οποια εχουν εξαιρετικα χαμηλο θορυβο αλλα εχουν και την ταση να στρογγυλευουν λιγο τα ακρα και κατα καποιον τροπο να μαλακωνουν τα μικροδυναμικα το οποιο εχει σαν αποτελεσμα να “θετουν ορους ” σε οτι αφορα τα υπολοιπα του συστηματος . Το αποτελεσμα συχνα απο την ΥΑΜΑΗΑ για παραδειγμα οτι ο ηχος παραηταν γλυκος και συμμαζεμενος καλος για ηπια ακουσματα σε μονο χαμηλες εντασεις ενω λεξεις οπως kick , ατακα,ογκος , sound stage , και ηχος 3D ηταν μαλλον ανυπαρκτες και συχνα σε συνδυασμο με το υπολοιπο μηχανημα το αποτελεσμα ηταν κακο ,ο υπολοιπος προενισχυτης ηταν βρωμικος , υπερβολικα γλυκος , και σου εδινε εκτος αλλων την αισθηση του επιτηδευμενου.

Πιο πισω στα φτηνα Ιαπωνικα συχνα η ακροαση πικαπ χωρις να εχεις πατημενο το loudness δεν ειχε κανενα νοημα και αυτο για οποια μηχανηματα ειχαν ενα λογικο loudness μια και πολλα κυριως απο τα vintage ειχαν μεν επιλογη loudness αλλα το πατημα του κουμπιου ηταν too much που σημαινει οτι περνουσες στην υπερβολη πλεον .

Στην απεναντι οχθη στην Εγγλεζικη σχολη εδειχνε οτι τα phono stages που εφιαχναν ηταν πολυ καλυτερα απο τα Ιαπωνικα τεχνικα ηταν σαφως πιο αρτια το equalization πολυ πιο προσεγμενο, συνηθως σε δυο σταδια και οχι με ενα ολοκληρωμενο, ομως οι χροιες και το “τιουναρισμα” που ειχαν , ηταν στοχευμενο κυριως σε μια πολυ καλη μεσαια περιοχη οπως συνολικα και τα περισσοτερα μηχανηματα τους ενω συναμα υπεφεραν απο τα γνωστα προβληματα γενικοτερα των Εγγλεζικων οπου το Χ Phono stage επαιζε υπεροχα με την ταδε κεφαλη και πολυ χαλια με καποια αλλη . Σε καμμια περιπτωση δεν μπορεις να συγκρινεις ενα phono stage μονο του η ενος κομπλε μηχανηματος MUsical Fidelity με εναν αντιστοιχο Pioneer Ηταν δυο τελειως διαφορετικα πραγματα και σαν προενισχυτες αλλα και σαν ενισχυτες .

Σαν συμπερασμα και συγκριτικα με τα Ιαπωνικα που ηταν πολυ μαλακα τα Εγγλεζικα ηταν σχεδον το αντιθετο δλδ κλινικα στον ηχο τους χωρις χαρακτηρα και γενικοτερα σκληρα αν και αρτιοτερα τεχνικα απο οτι τα αντιστοιχα Ιαπωνικα .

Θελω να πιστευω οτι στις μερες μας οι συχρονοι σχεδιαστες εχουν παρα πολλα κενα στο σημειο αυτο γιατι τους λειπει η γνωση απο το παρελθον και το μονο εργαλειο που εχουν στα χερια τους ειναι υπολογιστες με τεραστια υπολογιστικη δυναμη των οποιων φυσικα το αποτελεσμα θα ειναι ισο η χειροτερο με το data entry που εγινε .
Δεχτηκα ενα μαιλ απο ενα κορυφαιο σχεδιαστη Hugh Dean που σχεδιαζει και κατασκευαζει τους παγκοσμια γνωστους ενισχυτες Aspen Aksa http://www.aksaonline.com/discussion/discussion_hugh.html οπου με λιγα λογια με ευχαριστουσε για τα γραφομενα μου στα ξενο φορουμ οπου μεσα απο αυτα μαθαινει πολλα απο τα “βρωμικα” μυστικα που εχουν διαφοροι κατασκευαστες . Ειναι προφανες οτι ενας που θα ασχοληθει με την σχεδιαση εχει τα Χ εργαλεια στα χερια του αλλα σε καμμια περιπτωση δεν μπορει να δει και ισως να ακουσει γυρω στα 1500 μηχανηματα τον χρονο που περνανε απο τα δικα μας χερια και μαλιστα επαναλαμβανομενα .Ειναι πολυ πιο ευκολο για εμας να θεσουμε εναν στοχο γιατι πολυ απλα εχουμε την στατιστικη στα χερια μας πλεον και ξερουμε παρα πολυ καλα γιατι ο ενας το εκανε ετσι και ο αλλος αλλιως τι κερδισε ο ενας και τι εχασε ο αλλος .

Σημαινει οτι η NAD μας εμαθε τι ακριβως προσφερει το τοπικο τροφοδοτικο σε ενα phono stage , Η Luxman μας εμαθε τι σημαινει η προσεκτικη επιλογη των υλικων και τι ειναι το mixmatching στα υλικα …Οι Ιαπωνες ειδικα ηταν master σε αυτη την διαδιακασια και στο 99,9% των περιπτωσεων εκαναν αψογη χρηση του διαθεσιμου υλικου . H Rotel που κινηθηκε στην μεση και “εκλεψε ” και απο τις δυο τεχνολογιες και αλλα πολλα μικρα και μεγαλα μυστικα που εβαλαν στις συνταγες τους οι κατασκευαστες με τα αναλογα αποτελεσματα σε βαθος πολλων ετων .Δειχνει οτι σε αρκετους απο τους τοτε αλλα και πολλους απο τους σημερα η πληροφορια αυτη απλα δεν υπαρχει .

συνεχιζεται ....
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
Το τελευταιο μοντελο ενισχυτη της Aksa απο τον Hugh Dean εχει στην εισοδο singleton αντιθετα με ολους τους αλλους που εχουν διαφορικο η διαφορικο διαμαντι και ολα τα παρακλαδια τους .Τεχνολογια που ανηκει στην εποχη των λυχνιων και οταν τον ρωτησα το γιατι , μου ειπε οτι ναι μεν ειναι πολυ παλια η τεχνολογια και ενω εχει τις ριζες τις στην λυχνια προσφερει μακραν ωραιοτερη μουσικοτητα με ανταλλαγμα την ελαχιστα χαμηλοτερη ακριβεια .

Την πληροφορια αυτη την κρατησα ,προσπαθησα να συγκεντρωσω σε ενα χαρτι ολες τις πληροφοριες που χρειαζομουν για να ξεκινησω να κανω μια αναζητηση μεσα σε δυο χιλιαδες plus αρχεια σχηματικων για να δω ποιος σχεδιαστης εχει σκεφτει με αυτο τον τροπο να ξεκινησει απο μια λαμπατη ιδεα και να την κανει με τρανσιστορ οχι Jfet οχι ”τσιπακια” σε καμμια περιπτωση, να ειναι απλο και λειτουργικο,να μπορει φυσικα να παιζει χωρις καποιο loudness, να λυνει ολα τα παραπανω προβληματα, να ειναι audiophile, να ειναι οσο γινεται ησυχο και καθαρο, και φυσικα να εχει audiophile τροφοδοτικο πισω του.Απαραιτητα ο παρονομαστης ηταν οτι οτι εφιαχνα θα επρεπε να ηταν μεσα σε ενα μπατζετ λιανικης τιμης μεχρι 200 ευρω συν ΦΠΑ …Αν ειναι να το κατασκευασω και να κοστιζει 2500 ευρω λιανικη τιμη σαφως και εχω πολλους ασσους στο μανικι μου και τα περιθωρια να δουλεψω πολυ πιο ευκολα.

Στοχος ηταν οτι βγει να ειναι σε μια τιμη που να μπορει να το πληρωσει σχεδον ο καθενας .Το σχεδιο βρεθηκε αν και πηρε πολυ κοπο και απο ολα phono stages που ειδα ενα μονο ειχε υλικα ακριβειας στο σχεδιο …Για το 1970 αυτο ηταν απιαστο ονειρο σημαινει οτι οποιος το εκανε μελετησε παρα πολυ σωστα το κυκλωμα, του το σπουδασε παρα πολυ καλα και υποχρεωσε την εταιρια να παραξει η να αγορασει υλικα ακριβειας πραγμα το οποιο δεν ηταν καθολου μα καθολου ευκολο η φτηνο το 1970.
Απο εκει και περα αρχισε το ρετουσαρισμα: 10-15 φορες καλυτερη επιλογη υλικων , αναλογο mixmatching πιο εξαρτημα ταιριαζει με πιο και γιατι , ματσαρισμα ακριβειας σε τρανσιστορ και πυκνωτες ,σχεδιασμος μιας πολυ ομορφης και απλης πλακετας η οποια τηρει δεκαδες audiophile κανονες , ενω πισω απο ολα αυτα μπηκε ενα γνωστο audiophile τροφοδοτικο το οποιο εχει δειξει τα καλουδια του ηδη στον προενισχυτη μας με την επιλογη virtual ground η οποια επισης εχει τις ριζες της στα κυκλωματα των λυχνιων .

Το virtual ground και η απλοτητα του κυκλωματος εδωσε αμεσως εναν απιστευτο χαρακτηρα και ετσι η ακροαση του εφερε :
–Εξαιρετικα ησυχο αποτελεσμα ακομα και με το 100% της εντασης του ενισχυτη ανοικτο απαλλαγμενο παντελως απο βομβους και φυσηματα .
–Μια αρκετα γραμμικη αποκριση απο 4ΗΖ μεχρι 104Κηζ
–Αρκετο gain
–Εισοδο ικανη να λειτουργει απο 1,8mv
–προσαρμοστικοτητα φορτιων σε 9 βηματα απο 47pf -400pf και απο 47Κ μεχρι 400Κ
–Εξαιρετικα δυναμικα/μικροδυναμικα, μοναδικα κρυσταλλινα πριμα, εκτεταμενα χαμηλα ευκολα μεχρι τα 14ΗΖ, εξαιρετικη δυναμικη περιοχη ακομα και σε κεφαλες που εχουν χαρακτηριστει ψοφιες, ενω γενικα δεν επιβαρυνει το ακουσμα με crosstalk Τελος μια εξαιρετικα ισσοροπημενη τονικα εικονα .
Σε δυο λεξεις θα ελεγα οτι ειναι το πρωτο phono stage που ακουσα ποτε που μπορεις να ακουσεις και σε καμμια των περιπτωσεων δεν θα σου περασει απο το μυαλο να πατησεις loudness . O ηχος του , η ζεστασια του, η διαυγεια και η δυναμικοτητα του σε κερδιζουν στο πρωτο κλικ ακριβως ετσι οπως ειναι ….

Σε δεκα μερες θα υπαρχουν 10 κομματια διαθεσιμα για δοκιμες και ακροασεις για φιλους και γνωστους.

Stay tuned

Τα πρωτα 10 κομματια θα δωθουν για ακροασεις σε οσους επιθυμουν Αρχες Δεμεμβριου θα δημιουργησουμε ενα νημα ( ελπιζω παντα στην πολυ καλη συνεργασια της ομαδας συντονιστων ) για να γραφτουν καποια πραγματα απο τις εντυπωσεις των μελων και των ακροατων και μεσα αυτο να δημιουργησουμε μια κληρωση οπου θα κληρωθουν 5 phono stages με οριζοντα την 1/1/2017 με μονη δικια μου προυποθεση να εχουν δικαιωμα συμμετοχης μονο οσοι εχουν γραψει την κριτικη τους στο νημα συν οποιες αλλες τεχνικες προυποθεσεις χρειαστουν απο πλευρας φορουμ .



Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 
Last edited:


east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
Για την ωρα λεω να μην το συζητησω υποσχομαι ομως να το κανω αφου τοποθετηθουν οι ακροατες και πουν την αποψη τους για το αποτελεσμα .

Επιμενω σε αυτο που εγραψα οτι πιστευω οτι υπαρχει μεγαλο κενο σχεδιαστικα και ισως καποιες ιδεες απο το παρελθον θα επρεπε η να τις εχουμε μπουσουλα η τουλαχιστον κατα νου πριν ξεκινησουμε να κανουμε μια δουλεια.

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 


Μηνύματα
427
Reaction score
425
Ωραίο το προτζεκτ και πολύ ενδιαφέρον , θα παίξει καμια λύση DIY π.χ. έτοιμο module για συναρμολογηση και τροφοδοσια σε κουτιά που ήδη υπάρχουν?
 





east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
τα παντα θα μπορουσαν να γινουν Στην συγκεκριμενη συσκευη δεν εχει κριθει απαραιτητο .
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.942
Reaction score
20.445
Το τροφοδοτικό δε μπορούσε να είναι εξωτερικό;
Για ποιο λόγο; Δηλαδή, ποιο θα ήταν το κέρδος από αυτή τη διαφορά στην υλοποίηση;
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
Ηπροσεγγιση σε αυτη την συσκευη ειναι να βγει σε μια τιμη λογικη και προσιτη σε ολους να κυμανθει κοντα στον ανταγωνισμο απο πλευρας τιμης αλλα καλυτερο σε επιδοσεις εαν αυτο τελικα αποδειχτει ετσι ...
Αν αρχιζει να αρεσει και εχει απαιτησεις για μια επομενη εκδοση η οποια να εχει περισσοτερα καλουδια μπορει και να το συζητησουμε Θα εξαρτηθει απο το γενικοτερο ενδιαφερον ,

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
 

Μηνύματα
5.775
Reaction score
1.186
Προτίμησα να γράψω σε αυτό εδώ το νήμα τις εντυπώσεις μου για το phono stage και όχι στο άλλο νήμα επειδή τα όσα γράφω αφορούν το ίδιο το phono και το τι άκουσα από αυτό, και όχι την κλήρωση.

Εχουμε και λέμε λοιπόν:

Πρώτη εντύπωση με το που το έβαλα απλώς στο ρεύμα να δω αν ανάβει, χωρίς καν να το έχω συνδέσει παρατήρησα ότι ακούγεται ένας βόμβος από τον μετασχηματιστή πράγμα που δεν μού άρεσε. :(
Τέλος πάντων το ξεπερνάμε...

Το σύστημά μου είναι το εξής:
Πικάπ Sansui SR-929 direct drive με 20-πολικό μοτέρ PLL-Quartz Locked έλεγχο στροφών.



http://www.thevintageknob.org/sansui-SR-929.html

Κεφαλή SV-40X η οποία φέρει μία ολοκαίνουργια υπερελλειπτική βελόνα Shibata από την Audio Technica με λιγότερες από 10 ώρες λειτουργίας. Τα χαρακτηριστικά της κεφαλής φαίνονται εδώ:






Επιπλέον υπάρχει και μία δεύτερη κεφαλή Goldring 1012GX (σαφώς υποδεέστερη της SV-40X) με ελλειπτική βελόνα (ή Gyger II όπως τέλος πάντων θέλει να την λέει η Goldring), την οποία χρησιμοποιώ μόνο όταν οι δίσκοι έχουν παιχτεί και σε άλλο πικάπ και δεν είναι σε άψογη κατάσταση.



http://www.goldring.co.uk/record-cartridges-and-styli/1012gx.htm

Οι περισσότερες ακροάσεις όμως έγιναν με την SV-40X και περιελάμβαναν όλα τα είδη μουσικής. Από τα γνωστά «audiophile» jazz βινύλια μέχρι pop, rock κλπ. Dire Straits, Police, ABBA, Donna Summer, Phil Collins, Genesis, ηλεκτρονική μουσική Jean-Michel Jarre, Kraftwerk, και πολλά άλλα. Ολα τα βινύλια ήταν σε άψογη κατάσταση, ολοκαίνουργια, 180 gr τα περισσότερα, και παιγμένα μόνο στην συγκεκριμένη Shibata.



Τα interconnects ήταν μεταξύ του πικάπ και του phono: Van Den Hul ασημένια, και μεταξύ του phono και του ενισχυτή ProLink. Ναι, αυτά τα ProLink των 25€ τα οποία τα χρησιμοποιώ παντού και τα θεωρώ από τα καλύτερα interconnects για line που έχουν περάσει από τα χέρια μου.
Ενισχυτής είναι ο Accuphase E-450 και το phono με το οποίο το συνέκρινα επίσης Accuphase.
 

Μηνύματα
5.775
Reaction score
1.186
Με το που συνέδεσα το phono stage στο Line 2 του Accuphase το πρώτο πράγμα που έκανα ήταν να βάλω το volume στο τέρμα χωρίς να παίζει το πικάπ για να ακούσω πόσο φύσημα βγάζει.
Το φύσημα ήταν σαφώς περισσότερο συγκριτικά με το phono της Accuphase πράγμα αναμενόμενο βέβαια γιατί το Accuphase είναι μακράν το πιο «ήσυχο» phono που έχω ακούσει μέχρι σήμερα εδώ και πολλά χρόνια.

Η δυσάρεστη έκπληξη ήταν ο έντονος βόμβος που υπήρχε στο ένα κυρίως κανάλι. Προσέξτε το δεξί VUμετρο του Accuphase με την φωνή στο τέρμα (δεξιά) πόσο έχει σηκωθεί. Αντιστοιχεί περίπου σε 0,2 watts βόμβο πράγμα πάρα πολύ άσχημο. :( Και το άλλο κανάλι είχε ένα βόμβο αλλά σαφώς λιγότερο. Προσέξτε και το αριστερό VUμετρο που ούτε αυτό είναι στο -∞ αλλά δείχνει ένα βόμβο σαφώς όμως χαμηλότερο.



Δεν ήταν πρόβλημα της γείωσης γιατί διπλοτριπλοτσεκάρησα όλες τις συνδέσεις. Άλλαξα τα interconnects δεξί-αριστερό, ο βόμβος απλώς μεταφέρθηκε τώρα στο αριστερό κανάλι. Δοκίμασα και άλλα phono interconnects αλλά τίποτα. Ο βόμβος ήταν πάντα εκεί παρών στο ίδιο κανάλι (το δεξί) του phono stage. Δεν ξέρω από πού πηγάζει αυτό το πρόβλημα, ίσως το συγκεκριμένο phono stage που έτυχε να παραλάβω εγώ να έχει κάποιο θεματάκι. :( Πάντως χωρίς να παίζει μουσική ο βόμβος αρχίζει να γίνεται αισθητός από την μέση της διαδρομής του volume (12 η ώρα) και μετά. Ευτυχώς που το gain είναι επαρκές και έτσι οι ακροάσεις έγιναν με το volume μεταξύ παρά τέταρτο και παρά δέκα οπότε ο βόμβος δεν επηρέασε τις ακροάσεις. Ισως αν ο μετασχηματιστής και το τροφοδοτικό μεταφέρονταν σε ξεχωριστό κουτί μακριά από το κύκλωμα του προενισχυτή πιθανόν να ησύχαζε αυτή η θορυβώδης κατάσταση. Πάντως το γεγονός πως ο βόμβος δεν ήταν ο ίδιος και στα δύο κανάλια με οδηγεί στο συμπέρασμα πως μάλλον υπάρχει κάποιο θεματάκι με το συγκεκριμένο μηχάνημα....
 

Μηνύματα
427
Reaction score
425
Αναμένουμε εντυπώσεις ακρόασης!φαντάζομαι τις ετοιμάζεις. Πάντως το να περνάει βόμβος απο τροφοδοτικό είναι θέμα,πιστευω οτι λύνεται. Εχει τοροοιδή μέσα ή κάποιον άλλο?
Η παρουσίαση της δοκιμής πολύ αναλυτική μου άρεσε πολύ.
 

Μηνύματα
5.775
Reaction score
1.186
Άσχημα προδιατεθημένος λοιπόν ξεκίνησα τις ακροάσεις... Η συνέχεια όμως ευτυχώς ήταν πολύ καλύτερη από ότι το ξεκίνημα. 8-)
Η απόδοση του phono stage ήταν μία ευχάριστη έκπληξη (πέραν του βόμβου) τελικά!

Όσα βινύλια και αν άκουσα, σε όλα τα είδη παρατήρησα ότι υπήρχαν πολλά δυναμικά σε αντίθεση με άλλα phono που ακούγονται «ψόφια» Ειδικά στην ηλεκτρονική μουσική και στην ροκ φαίνεται έντονη η δυναμική περιοχή!
Τα πρίμα ήταν πεντακάθαρα και εκτεταμένα, και τα μπάσα σφιχτά και σωστά ελεγχόμενα, όπως έπρεπε να είναι. Οι γυναικείες φωνές πεντακάθαρες. Στις ανδρικές παρατήρησα κάποιο «φούσκωμα» αλλά όχι τίποτα σπουδαίο.
Η ισορροπία των καναλιών πολύ καλή και η στερεοφωνική εικόνα ανοιχτή με μεγάλο πλάτος και σωστή τοποθέτηση των οργάνων.
Πραγματικά δηλαδή έψαχνα να βρω κάποιο ψεγάδι αλλά δυσκολευόμουν να βρω.

Επόμενο τεστ και σημαντικό η ακρόαση μονοφωνικής εγγραφής.
Thelonious Monk μονοφωνική εγγραφή του 1955. H αναπαραγωγή «καρφωμένη» στο κέντρο σαν να έβγαινε από ένα αόρατο κεντρικό ηχείο. Παίζοντας με τον επιλογέα mono-stereo του Accuphase δεν υπήρχε καμμία απολύτως διαφορά στην ακρόαση της μονοφωνικής εγγραφής από την θέση του sweet spot. Ούτε άνοιγε η εικόνα όταν ο επιλογέας ήταν στην θέση stereo ούτε μετακινείτο από το κέντρο ακριβώς ανάμεσα στα δύο ηχεία. Γενικώς δηλαδή, επειδή το δοκιμάσαμε στα τυφλά ο ακροατής δεν μπορούσε να καταλάβει στην μονοφωνική εγγραφή πότε ο επιλογέας ήταν στην θέση mono ή στην θέση stereo.
Αυτό δείχνει όχι μόνο πολύ καλή ισορροπία καναλιών αλλά και άψογη ταύτιση των φάσεων χωρίς την παραμικρή ολίσθηση. Συγχαρητήρια γιατί αυτό σημαίνει προσεγμένη κατασκευή με ελάχιστες ανοχές!!!

Παρένθεση: Ναι ο Accuphase (σε αντίθεση με άλλους σημερινούς hali-end ενισχυτές) έχει κληρονομήσει από τους παππούδες του, (τους καλούς Kenwood), όλα τα ρυθμιστικά: Tape dubbing, πρίμα, μπάσα, balance, loudness, διακόπτη mono-stereo, έξοδο ακουστικών κλπ. Ότι πρέπει να έχει κάθε σοβαρός ενισχυτής δηλαδή! 8-)

Επίσης αυτό που μού έκανε καλή εντύπωση είναι πως βγάζοντας το μηχάνημα από την πρίζα το led εξακολουθεί να ανάβει για πάνω από μισό περίπου λεπτό. Αυτό δείχνει στιβαρή και υπερεπαρκή τροφοδοσία με πολλά μF (Πόσα; )

Δεν νομίζω ότι έχω να πω κάτι άλλο για το phono. Πρόκειται για ένα πολύ καλό μηχάνημα. Η απόδοσή του ήταν ευχάριστη έκπληξη και δεν νομίζω ότι έχει πολλά να ζηλέψει από άλλα πολύ πιο ακριβά phono stages.
Εάν λοιπόν λυθεί το πρόβλημα του βόμβου που πιστεύω ότι αφορά μόνο το συγκεκριμένο κομμάτι που είχα εγώ στα χέρια μου, πρόκειται για ένα πολύ καλό μηχάνημα με το οποίο θα μπορεί να ζήσει κάποιος για χρόνια χωρίς να χρειαστεί να «ψάχνεται» για αναβαθμίσεις.

Το phono stage τοποθετημένο λίγο λοξά για να φτάνουν να συνδεθούν να μικρού μήκους interconnects που χρησιμοποίησα:

 

Μηνύματα
5.775
Reaction score
1.186
Αναμένουμε εντυπώσεις ακρόασης!φαντάζομαι τις ετοιμάζεις. Πάντως το να περνάει βόμβος απο τροφοδοτικό είναι θέμα,πιστευω οτι λύνεται. Εχει τοροοιδή μέσα ή κάποιον άλλο?
Δεν το γνωρίζω γιατί δεν το «ξεκοίλιασα» ;)
Αυτό θα μάς το πει ο κατασκευαστής.
 

Μηνύματα
427
Reaction score
425
Αν βλέπω καλά και δεν τα βλέπω διπλά (δεν έχω πιεί τιποτα απο Παρασκευή βράδυ) έχεις βάλει και δευτερο βραχίονα στο Sansui? Φοβερό πικαπ και ενισχυτη εχεις, ευχαριστώ πολύ για την παρουσίαση μιας και μένω μακριά δεν είναι ευκολη η ακρόαση και χαίρομαι που το προτζεκτ του Σάκη εχει τέτοια απόδοση.
 

Μηνύματα
5.775
Reaction score
1.186
Ο δεύτερος βραχίονας δεν έχει κεφαλή. Είναι καθαριστικός . Έχει βουρτσάκι και ένα ροδάκι από βελούδο για να καθαρίζει τον δίσκο από σκόνες που τυχόν πέφτουν την ώρα που παίζει.

Το πικάπ το έχω πολλά χρόνια και είναι κορυφαίο. Φυσικά είναι σαν καινούργιο όπως την πρώτη ημέρα που το πήρα.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.592
Μηνύματα
2.865.183
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top