10 Απαραίτητες Ρυθμίσεις Για Να παίξει Σωστά Ένα Πικάπ

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.456
Reaction score
50.606
H μονη αποσβεση που μας χρειαζεται ειναι αυτη των resonances του πλατω και οχι του ιδιου του δισκου.Οτι υπαρχει κατω απο τον δισκο,αλλειωνει την ας πουμε "ουδετεροτητα" του ιδιου του δισκου και δυστυχως μια καλη κεφαλη το "διαβαζει".
Γι αυτο καλυτερα ενα υλικο που εχει σκοπο να αποσβεσει τα resonances του πλατω καλυτερα ειναι να μπαινει απο κατω στο πλατω.Κανει την δουλεια του χωρις να εχει επαφη με τον δισκο.
- άκου τώρα περίπτωση : είχα πάρει από τον Ορφέα ένα pro-ject 6.1 πού είχε πλατό από βινύλιο +μέταλλο επάνω του γυαλί , τσόχα και βιδωτό clamp . . . ρωτάω τον Αλέκο ποιό είναι ποιό σωστό , το γυαλί και επάνω η τσόχα ή το αντίστροφο ;

- απάντηση : . . . εμείς το στήνουμε με την τσόχα επάνω , αλλά τώρα που το λές όταν είχα πάει στο σπίτι του κατασκευαστή του , αυτός είχε το γυαλί επάνω
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
.. ποιά θα απέκλειες;
Σε ακρυλικα πλατω σχεδον ολα πλην του funk acromat (δεν εχω δοκιμασει αυτο που εχει ο mr spock η παρομοια,αλλα "παρομοιο" ειναι φανταζομαι και το funk.
Στο γυαλινο πλατω του rega, η τσοχα και τσοχα με ινες ανθρακα ειναι καλες επιλογες και απο τις περιπτωσεις οπου η "ταπεινη" τσοχα κανε καλα την δουλεια της (οπως και στο linn sondek μεταξυ αλλων).Εδω επισης δουλεψαν εξαιρετικα και 3 μικρα στρογγυλα κεραμικα στηριγματα παχους 3μμ (οσο δηλ. το ματ του rega).
Τα κεραμικα στηριγματα δουλευουν επισης καλα και στο ακρυλικο πλατω ενος pink triangle export & thorens td160hd.
Σαν γενικη απαντηση στο ερωτημα σου θα ελεγα οτι θα απεκλεια σχεδον οσα ματ ειναι απο πιο μαλακο υλικο του βινυλιου.Λεω σχεδον ολα διοτι δεν τα ακουσα ολα.
Απεκλεισα ως τωρα ενα που εχω απο sorbothane, ολα τα λαστιχενια που εχω η δοκιμασα,αυτα που ειδαμε πιο πανω με υλικα οπως αυτου στο post #17 που τυγχανει να εχω και γω οπως και καποια diy με παρομοιο υλικο, τον "καθαρο" φελλο και καποια αλλα που δεν θυμαμαι τωρα.
Το μιγμα φελλου/δερματος/λαστιχου που ηρθε με το td160hd thorens στο ακρυλικο πλατω μου φαινεται πολυ καλη επιλογη.
Ενα λεπτο απο ινες ανθρακα (δεν θυμαμαι μαρκα) στο TWA ενος φιλου επισης πολυ καλο.

Να πω επισης οτι δεν ετυχε μεχρι τωρα να δοκιμασω ματ και να γλυστρα ο δισκος.
Στατικο μονον στην τσοχα ως τωρα και αυτη οχι παντα.Σιγουρα ομως ετυχε να σηκωθει μαζι με τον δισκο :)
[DOUBLEPOST=1487601733][/DOUBLEPOST]
- άκου τώρα περίπτωση : είχα πάρει από τον Ορφέα ένα pro-ject 6.1 πού είχε πλατό από βινύλιο +μέταλλο επάνω του γυαλί , τσόχα και βιδωτό clamp . . . ρωτάω τον Αλέκο ποιό είναι ποιό σωστό , το γυαλί και επάνω η τσόχα ή το αντίστροφο ;

- απάντηση : . . . εμείς το στήνουμε με την τσόχα επάνω , αλλά τώρα που το λές όταν είχα πάει στο σπίτι του κατασκευαστή του , αυτός είχε το γυαλί επάνω
Kαποτε ειχα ενα 6.1 και τα θυμαμαι.Εγω χρισιμοποιουσα μονο το γυαλι και το clamp, η την τσοχα χωρις clamp.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.382
Reaction score
125.504
Αρκετά σας άφησα χαλαρούς...:mad::mad::mad::mad:

Γουστάρω..
Αυτα είναι ωραία θέματα για το forum, και όχι για......... ενεργά ηχεία
Όντως, τα ενεργά ηχεία δεν είναι ωραία, δε βγάζεις γκόμενα, ενώ με πικάπ μπορεί και να βγάλεις γκόμενα, σωστό! :gotcha:

Όχι καλέ, παρεξήγησις ήταν, το αγριογούρουνο σημάδευα..:p:p

τώρα πειραματίζομαι με ματ από υλικό ζαχαροπλαστικής φούρνου
Με τι γεύση; Δοκιμάστε βατόμουρο, βγάζει ωραίες μεστές μεσαίες, ενώ με γεύση φράουλας είναι πολύ παιχνιδιάρικα τα πρίμα, Α ΠΑ ΠΑ ΠΑ πα:o

H μονη αποσβεση που μας χρειαζεται ειναι αυτη των resonances του πλατω και οχι του ιδιου του δισκου
Μπα; Και ποιος το είπε αυτό περτικαλώ;
Κάνουμε διακρίσεις;
Δηλαδή ο δίσκος παίζει σε νεκρό ηχητικά περιβάλλον; Δεν αρπάζει τίποτα από τον αέρα; Δε μεταδίδεται με αέρα αλλά μόνο με σεξουαλική επαφή σα το έιτζ;:D:gotcha:

Να πω επισης οτι δεν ετυχε μεχρι τωρα να δοκιμασω ματ και να γλυστρα ο δισκος.
Βάλε λίγη βαζελίνη καλέ μου, τι, ασαλιωτο;:gotcha::D

το υλικο του ματ "πρεπει" να ειναι πιο σκληρο απο τον ιδιο τον δισκο.
Ναι, όσο πιο σκληρό, τόσο πιο καλό, σα τη στύση.:lol:

Άλλο ένα θρεντ για ρύθμιση πικάπ, όπου όλοι ασχολούνται με το μάτ κι όχι με τη ...Ρύθμιση του πικάπ!!! :angel:
 


PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Μπα; Και ποιος το είπε αυτό περτικαλώ;
Κάνουμε διακρίσεις;
Δηλαδή ο δίσκος παίζει σε νεκρό ηχητικά περιβάλλον; Δεν αρπάζει τίποτα από τον αέρα; Δε μεταδίδεται με αέρα αλλά μόνο με σεξουαλική επαφή σα το έιτζ;:D:gotcha:
Ο δισκος ειναι αυτος που ειναι.Ουτε να του προσθεσεις κατι χρειαζεται ουτε να του αφαιρεσεις ουτε να του αλλοιωσεις.
Του προσφερεις μια οσο γινεται πιο ουδετερη (non resonant)στηριξη και τον ακους.
Που ειδες το περιεργο και αξιο ειρωνειας?
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.382
Reaction score
125.504
Ο δισκος ειναι αυτος που ειναι.Ουτε να του προσθεσεις κατι χρειαζεται ουτε να του αφαιρεσεις ουτε να του αλλοιωσεις.
Του προσφερεις μια οσο γινεται πιο ουδετερη (non resonant)στηριξη και τον ακους.
Που ειδες το περιεργο και αξιο ειρωνειας?
Στο συγχωροχάρτι κραδασμών που έχει λάβει. ;)
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Στο συγχωροχάρτι κραδασμών που έχει λάβει. ;)
Ο δισκος? Μα ουτως η αλλως αυτος ειναι.Αρα κανενα συγχωροχαρτι,εκτος κι αν ετσι βολευει να "μεταφραστει" κατι απο τα σχολια μου.
Τον ιδιο δισκο οταν τον ακουσεις σε 10 διαφορετικα πικαπ θα ακουσεις 10 διαφορετικους ηχους.Εκει γινονται οι προσθεσεις,αφαιρεσεις,αλλοιωσεις του ΙΔΙΟΥ δισκου σε ηχο.Το οτι θα μπορουσε να ηταν καλυτεροι οι δισκοι,αυτο το ξερουν και οι κοτες.Δυστυχως ειναι αυτοι που ειναι με τα ελαττωματα τους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.382
Reaction score
125.504
Δε κατάλαβες.

Υποθέτεις (και ορθώς) ότι το πλατό έχει κραδασμούς και δε θες να τους περάσεις στο βινύλιο.
Υποθέτεις όμως (λάθος) ότι το βινύλιο δεν έχει κραδασμούς.

Βασικά και το βινύλιο και το πλατό παίρνουν κραδασμούς κυρίως από τους ήχους που αναπαράγουν τα ηχεία, και δευτερευόντως από τους ελάχιστους που παράγει το μοτέρ του πικάπ.

Απλώς η μάζα του πλατό μπορεί να είναι πολύ μεγάλη για να σε απασχολεί το θέμα, ή να έχει ελατήρια απόσβεσης για αυτήν ακριβώς τη δουλειά.

Οπότε, κακώς δίνεις συγχωροχάρτι κραδασμών στο βινύλιο και αδιαφορείς για την απόσβεση των ίδιων κραδασμών του. Άλλωστε, αυτοί είναι οι κραδασμοί που πρωτίστως θα μεταφερθούν στην βελόνα.

Το σκεπτικό ομοιάζει της έδρασης ηχείων σε στιβαρό δάπεδο, όπου επιθυμείς μηχανική γείωση των κραδασμών της καμπίνας του ηχείου στη μάζα του δαπέδου. Αυτό επιτυγχάνεται με 3 ακίδες, που μεταφέρουν ακριβώς τους κραδασμούς στο πάτωμα. Ομοίως στο βινύλιο, 3 ακίδες (λίγα σημεία επαφής μεγάλης σκληρότητας) θα έκαναν το ίδιο. Το ίδιο θα έκανε κι ένα κλαμπ, κι η βεντούζα της σορμποθανης. Πάνω κάτω το ίδιο, κατάλαβες.
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Το ίδιο θα έκανε κι ένα κλαμπ, κι η βεντούζα της σορμποθανης. Πάνω κάτω το ίδιο, κατάλαβες.
Αυτο που λεω ειναι οτι οι βελονες (και οσο καλυτερες ειναι τοσο περισοτερο) "διαβαζουν" το τι προσθετει,αφαιρει η αλλοιωνει το υλικο του ματ,γι αυτο και ακουγονται διαφορετικα πολλα ματ μεταξυ τους (αφου ρυθμιστει βεβαια σωστα το vta λογω διαφορετικου παχους των ματ.
Το οτι το πικαπ δεχεται κραδασμους απο το περιβαλλον ειναι γεγονος,που δεν αναιρει ομως σε καμια περιπτωση το τι μπορει να διαβασει η βελονα λογω ματ.
Αυτο φαινεται και οταν ακους με ακουστικα με τα ηχεια κλειστα ωστε να μην δεχεται το πικαπ αυτους τους κραδασμους.Η διαφωνια μας ειναι αρα,οτι δεν κανουν ολα τα ματ ακομη και κλαμπ την ιδια δουλεια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.382
Reaction score
125.504
Η διαφωνια μας ειναι αρα,οτι δεν κανουν ολα τα ματ...
Η διαφωνία μας είναι στη χρησιμότητα του βινυλίου ως μέσου αποθήκευσης της ηχογράφησης. :p

Στα υπόλοιπα δε διαφωνούμε, εγώ περνάω ευχάριστα την ώρα μου, κι εσύ το ίδιο! :D
 

dcure

Επαγγελματίας
Μηνύματα
763
Reaction score
349
Το τροφοδοτικό wave mechanic είναι η τελευταία αναβάθμιση που συστήνει η ΝΑS και δεν είναι υποχρεωτική να πάει πακέτο με το ματ heavy upgrade kit, που κατά τήν εμπειρία μου είναι μικρό το κόστος ,περίπου 350 ευρώ, σε σχέση με τήν αναβάθμιση που θα σου δώσει!:drinks:

..
[DOUBLEPOST=1487598720][/DOUBLEPOST]
το γνωρίζω για το heavy upgrade kit.. αν το κάνεις όμως αυτό πρέπει να αναβαθμίσεις και το τροφοδοτικό με το wave mechanic.. οπότε πάει μακρυά το πράγμα από κόστος.. γύρω στα 1500 ευρώ!![/QUOTE]
 

Μηνύματα
1.740
Reaction score
869
H μονη αποσβεση που μας χρειαζεται ειναι αυτη των resonances του πλατω και οχι του ιδιου του δισκου.Οτι υπαρχει κατω απο τον δισκο,αλλειωνει την ας πουμε "ουδετεροτητα" του ιδιου του δισκου και δυστυχως μια καλη κεφαλη το "διαβαζει".
Γι αυτο καλυτερα ενα υλικο που εχει σκοπο να αποσβεσει τα resonances του πλατω καλυτερα ειναι να μπαινει απο κατω στο πλατω.Κανει την δουλεια του χωρις να εχει επαφη με τον δισκο.
χμμ.. θα διαφωνήσω.. τα "από κάτω" αποσβένουν γενικά όλο το σύστημα της μηχανής του πικάπ.. ο δίσκος όταν "κάθεται" στο πλατώ θέλει όσο το δυνατόν επιπρόσθετη απομόνωση γιατί να μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και δουλεύει ανάμεσα σε τρία συστήματα, αυτά του πλατώ, του μοτέρ και του συστήματος του βραχίονα κεφαλής.. πρέπει να είναι απομονωμένος όσο το δυνατόν καλύτερα, μην ξεχνάμε ότι "τρώει" και τις ανακλάσεις από το χώρο..
[DOUBLEPOST=1487616025][/DOUBLEPOST]
- δυστυχώς με τα ματ θέλει πειραματισμό αναλόγως του πικάπ , της απόσβεσής του , το υλικό του πλατό . . . κλπ

- τώρα χρησιμοποιώ επάνω σε ακρυλικό πλατό με clamp το :
Clearaudio Vinyl Harmonicer Turntable Mat - Analogue Seduction

- παλαιότερα διάφορες ιδιοκατασκευές με δέρμα ως επί τω πλείστον
δεν κάνει πολύ στατικό?? αυτό που μ' αρέσει είναι η σκαμένη επιφάνεια για να κάθεται καλά ο δίσκος..
 

Μηνύματα
1.740
Reaction score
869
Δε κατάλαβες.

Υποθέτεις (και ορθώς) ότι το πλατό έχει κραδασμούς και δε θες να τους περάσεις στο βινύλιο.
Υποθέτεις όμως (λάθος) ότι το βινύλιο δεν έχει κραδασμούς.

Βασικά και το βινύλιο και το πλατό παίρνουν κραδασμούς κυρίως από τους ήχους που αναπαράγουν τα ηχεία, και δευτερευόντως από τους ελάχιστους που παράγει το μοτέρ του πικάπ.

Απλώς η μάζα του πλατό μπορεί να είναι πολύ μεγάλη για να σε απασχολεί το θέμα, ή να έχει ελατήρια απόσβεσης για αυτήν ακριβώς τη δουλειά.

Οπότε, κακώς δίνεις συγχωροχάρτι κραδασμών στο βινύλιο και αδιαφορείς για την απόσβεση των ίδιων κραδασμών του. Άλλωστε, αυτοί είναι οι κραδασμοί που πρωτίστως θα μεταφερθούν στην βελόνα.

Το σκεπτικό ομοιάζει της έδρασης ηχείων σε στιβαρό δάπεδο, όπου επιθυμείς μηχανική γείωση των κραδασμών της καμπίνας του ηχείου στη μάζα του δαπέδου. Αυτό επιτυγχάνεται με 3 ακίδες, που μεταφέρουν ακριβώς τους κραδασμούς στο πάτωμα. Ομοίως στο βινύλιο, 3 ακίδες (λίγα σημεία επαφής μεγάλης σκληρότητας) θα έκαναν το ίδιο. Το ίδιο θα έκανε κι ένα κλαμπ, κι η βεντούζα της σορμποθανης. Πάνω κάτω το ίδιο, κατάλαβες.
τρία σημεία στο δίσκο? δύσκολο γιατρέ μου.. γιατί θα κάνει κενό από κάτω το βινύλιο και θα βουίζει το σύστημα σα σπήλαιο.. λέω τώρα..

το καλλίτερο ματ για να επανέλθουμε θα ήταν ένα μαλακό τύπου σορμποθάνης ή σιλικόνης που θα είχε όλα τα καλούδια που αναφέρονται στο #17 χωρίς όμως να κολλά ο δίσκος πάνω του..
 


Μηνύματα
1.740
Reaction score
869
Αρκετά σας άφησα χαλαρούς...:mad::mad::mad::mad:
..............................
Με τι γεύση; Δοκιμάστε βατόμουρο, βγάζει ωραίες μεστές μεσαίες, ενώ με γεύση φράουλας είναι πολύ παιχνιδιάρικα τα πρίμα, Α ΠΑ ΠΑ ΠΑ πα................:o
όχι βρε συ υλικό που φτιάχνουμε τα γλυκά.. υλικό που τα ψήνουμε!! :)
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
τρία σημεία στο δίσκο? δύσκολο γιατρέ μου.. γιατί θα κάνει κενό από κάτω το βινύλιο και θα βουίζει το σύστημα σα σπήλαιο.. λέω τώρα..
Στο rega οπου χρησιμοποιω 3 μικρους κεραμικους δισκους στηριξης,κανενα βουητο.
 


Μηνύματα
1.217
Reaction score
1.750
* Η ολισθιση, λογω της γωνιας εκτροπης.

ART mat
BOSTON mat 2
CHAMELEON mat
Ολα ειναι 5mm Pure Graphite

* Οτιδηποτε ελαστικο παρεμβληθει στο κλειστο κυκλωμα (μοτερ, πλατο), προκαλει υστερηση στην ακριβεια περιστροφης.
* Τα προβληματα κραδασμων του πικαπ, ΔΕΝ πρεπει να αντιμετωπιζονται με την χρηση του ματ, αλλα απο αντιστοιχη προβλεψη στα επιμερους σημεια.
* Η ιδια η βελονα παραγει κραδασμους κατα την αναγνωση. Εμεις επιλεγουμε με ποιο τροπο προτιμουμε να μεταβαλλουμε αυτες τις συχνοτητες συλλεγοντας τες απο το βυνιλιο.
* 3 ακιδες (DRAIN), ενα clamp (DAMPING) και μια βεντουζα σορμποθανης (ISOLATION).. προφανως κανουν διαφορετικες δουλειες.
* Εχει πολυ πλακα το πικαπ. ..... Μεγαλο φετιχ.
 
Last edited:

Μηνύματα
608
Reaction score
580
Δε κατάλαβες.

Υποθέτεις (και ορθώς) ότι το πλατό έχει κραδασμούς και δε θες να τους περάσεις στο βινύλιο.
Υποθέτεις όμως (λάθος) ότι το βινύλιο δεν έχει κραδασμούς.

Βασικά και το βινύλιο και το πλατό παίρνουν κραδασμούς κυρίως από τους ήχους που αναπαράγουν τα ηχεία, και δευτερευόντως από τους ελάχιστους που παράγει το μοτέρ του πικάπ.

Απλώς η μάζα του πλατό μπορεί να είναι πολύ μεγάλη για να σε απασχολεί το θέμα, ή να έχει ελατήρια απόσβεσης για αυτήν ακριβώς τη δουλειά.

Οπότε, κακώς δίνεις συγχωροχάρτι κραδασμών στο βινύλιο και αδιαφορείς για την απόσβεση των ίδιων κραδασμών του. Άλλωστε, αυτοί είναι οι κραδασμοί που πρωτίστως θα μεταφερθούν στην βελόνα.

Το σκεπτικό ομοιάζει της έδρασης ηχείων σε στιβαρό δάπεδο, όπου επιθυμείς μηχανική γείωση των κραδασμών της καμπίνας του ηχείου στη μάζα του δαπέδου. Αυτό επιτυγχάνεται με 3 ακίδες, που μεταφέρουν ακριβώς τους κραδασμούς στο πάτωμα. Ομοίως στο βινύλιο, 3 ακίδες (λίγα σημεία επαφής μεγάλης σκληρότητας) θα έκαναν το ίδιο. Το ίδιο θα έκανε κι ένα κλαμπ, κι η βεντούζα της σορμποθανης. Πάνω κάτω το ίδιο, κατάλαβες.
Ξέρεις και από πικάπ βρε?
Και εγώ σε είχα περάσει από τους άλλους.....
Παντός πολύ καλά τα λες.
Εάν θα ρώταγες και εμένα (λέμε τώρα) θα έλεγα ότι κανόνας για το καλό ματ δεν υπάρχει, παρά μόνο ανά περίπτωση.
Δηλαδή στο technics δύσκολα θα βρει κανείς καλημέρα ματ από το λάστιχο της μάνας του.
Σε άλλο πικάπ που έχω, καλύτερο αποτέλεσμα έχω χωρίς ματ.

Δεν είμαι σίγουρος ότι όσο πιο μαλακο- απορροφητικό είναι το υλικό είναι και καλύτερο αποτέλεσμα.

Τώρα όσο αφορά το κλαμπ, σίγουρα κάνει διαφορετική δουλειά από το ματ☺
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.599
Μηνύματα
2.867.410
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top