Μηχανή γκαζόν

Μηνύματα
4.105
Reaction score
3.614
Χρειάζομαι γνώμες για αγορά μηχανής γκαζόν για κήπο περίπου 800-1000 τετρ. με ελαφρώς ανώμαλο έδαφος.
Θέλω να είναι βενζίνης αξιόπιστο να μην ζορίζεται πολύ στις ανωμαλίες του εδάφους και να κόβει άνετα τα χόρτα μέχρι 30-40 εκατ. . Επίσης θα ήθελα γνωστή και μάρκα με αντιπρόσωπο και ανταλλακτικά.
Μέχρι τώρα έκανα την δουλειά μου με δανεική του γείτονα
https://www.skroutz.gr/s/3021669/McCulloch-M53-140W.html με καλά αποτελέσματα αλλά επειδή αυτός δεν έχει ιδέα από συντήρηση (μέχρι προσφάτως έβαζε τα λάδια στην βενζίνη μέσα) φοβάμαι ότι θα μου μείνει και θα την πληρώνω. Οπότε ήρθε η ώρα για αγορά δικής μου.
Σκέφτομαι την ίδια με του γείτονα και αυτήν http://www.grigorioutools.gr/mb-248.html
Μέγιστο κόστος 350 ευρώ.
Ακούω απόψεις και προτάσεις για αγορά από Θεσσαλονίκη.

Επίσης δεν με ενδιαφέρει η αυτοκίνηση ούτε η χωρητικότητα του κάδου συλλογής αφού τα αφήνω να πέφτουν κάτω.
 
Last edited:

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.389
Reaction score
74.656
Για 1.000τμ πάρε αν γίνεται μηχανή πλάτους κουρέματος 53 εκαστοστών.
30+ εκατοστά χόρτου με ένα πέρασμα δεν κόβει καμία, χρειάζεσαι ακριβή χορτοκοπτική.

Οι Viking είναι πολύ καλές και περιέργως τα ανταλλακτικά υπάρχουν και είναι φθηνά. Αν και η σπάνια δική μου έχει Kawasaki 6hp μοτέρ και κίνηση (2.500τμ, ανηφόρες), ανταλλακτικά υπάρχουν πάντα. Κορυφαίοι κάδοι συλλογής!

Καλές και με ανταλλακτικά στην Ελλάδα είναι επίσης οι Oleo-mac.

Οι κινητήρες Briggs & Stratton που έχουν όλες σχεδόν οι μηχανές είναι καλή επιλογή γιατί οι πάντες ξέρουν να τις επισκευάσουν. Ξεκινούν πανεύκολα, ακόμα και το χειμώνα.

Αφού θα πετάς κάτω τα κομμένα, χρειάζεσαι mulching λεπίδες και καπάκι κάδου που στη δική μου Viking ήταν έξτρα (κι εγώ τα πετάω κάτω). Έλεγξε αν το μοντέλο που σε ενδιαφέρει τις έχει ή προσφέρονται. Αν δεν προσφέρονται στο μοντέλο που σε ενδιαφέρει και έχει την έξοδο χόρτου πίσω, μην το πάρεις γιατί τα κομμένα θα πετάγονται στα πόδια σου. Άλλες εταιρείες, όπως η μέτρια Husqvarna που έχω για δεύτερη, τα παρέχουν μαζί με τη μηχανή ή/και έχουν την έξοδο στο πλάι.
 

Μηνύματα
4.105
Reaction score
3.614
Σημαντικό αυτό που λες για το mulching γιατί κάθε φορά φορούσα ειδική στολή και μπότες για να κουρέψω αφού γινόμουν χάλια από τα χόρτα που πεταγόταν πάνω μου.
53 εκατοστά πλάτος κοπής σπάνιο να βρώ σε αυτά τα χρήματα αλλά δεν πειράζει αρκεί να μην είναι 40 εκατοστά. Θα ελέγξω και τις oleo mac και τις λεπτομέρειες που είπες για την viking .
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.389
Reaction score
74.656
Οι πιό σοβαρές μηχανές συνήθως έχουν πλάτος κοπής 46-48 και 53.
Καλό θα ήταν να ελέγξεις και το maximum ύψος κοπής, γιατί όσο μικρότερες οι μηχανές, τόσο χαμηλότερο είναι.

Αν η μηχανή δεν έχει κίνηση, οι μεγαλύτεροι τροχοί είναι μεγάλο προσόν.
Προσωπικά δεν μπορώ να διανοηθώ, ειδικά με ψηλό χόρτο, να μην υπάρχει κίνηση.

Ρίξε μιά ματιά και στις Husqvarna.
 




Μηνύματα
300
Reaction score
62
Κι εγώ στον ίδιο δρόμο είμαι, για αγορά μηχανής γκαζόν. Εδώ και 7-8 χρόνια κάνω την δουλειά μου σε 1700 m2, με μία ηλεκτροκίνητη Bosch Rotak 46 / 1600 Watt. Απόλυτα ευχαριστημένος. Δεν κολλάει πουθενά ο ηλεκτροκινητήρας της. Μηδενική συντήρηση εδώ και τόσα χρόνια. Το μόνο που κάνω μετά από κάθε μεγάλο κόψιμο τη γυρνάω ανάποδα και ακονίζω με μία λίμα τη λεπίδα της-5 λεπτά δουλειά το πολύ, και λιπαίνω λίγο τη βάση της λεπίδας. Επίσης, Κατά τη διαδικασία της κοπής της κάνω διαλειμματάκια για να μη ζεσταίνεται πολύ. (Το χρειάζονται αυτό οι ηλεκτροκινητήρες που είναι α) Τίποτε άλλο. (Αν η λεπίδα κόβει καλά ο κινητήρας δε θα ζοριστεί.) Ούτε βενζίνη, ούτε λάδια, ούτε σέρβις, ούτε μηχανικοί. Το μόνο μειονέκτημα είναι το ότι πρέπει να διαχειρίζομαι τη μπαλαντέζα κατά τη διάρκεια της κοπής, κάτι που την καθιστά σαφώς λιγότερο ευέλικτη από μία βενζινοκίνητη. (Έχω βάλει παροχές ρεύματος σε 3 σημεία στο οικόπεδο και με καλύπτει σε όλα τα μήκη και τα πλάτη. ) Σκέφτομαι να πάρω και μία βενζινοκίνητη και έχω καταλήξει στη McCulloch https://www.skroutz.gr/s/3021657/McCulloch-M46-125.html . Θα προτιμούσα μεγαλύτερη λεπίδα αλλά όλες βγαίνουν αυτοκινούμενες και θέλω να αποφύγω την αυτοπροώθηση (Έχω έναν θείο expert σε επισκευή τέτοιων μοτέρ, ο οποίος μου είχε πει: 1. Μην πάρεις αυτοκινούμενη καλύτερα γιατί χαλάνε εύκολα τα διαφορικά της κίνησης των τροχών, 2. Συνιστά Briggs and Stratton κινητήρα για εύκολα ανταλλακτικά και επισκευή , όπως λέει και o @Zizik ). Βέβαια έχω δει και κάτι κινητήρες της Honda και της Kawasaki οι οποίοι πρέπει να ναι αστέρια! Αλλά άμα είναι για σέρβις να πρέπει να τη στέλνω στην Ιαπωνία :p προτιμώ να μείνω στα Αμερικάνικα μονοπάτια της Briggs and Stratton.
 

Μηνύματα
427
Reaction score
425
προτείνω την παρακάτω:
http://www.husqvarna.com/gr/proionta/chlookoptikes-michanes/lc-153/961310037/
Την πήρα πριν δυο χρονια σε προσφορά 330ε κοβω χορτα μεχρι μισο μετρο ειναι πολή καλή.
Θα συμφωνήσω όμως με τον Ζιζικ οτι σαν τις αυτοκινούμενες δεν εχει.
Εχω δουλέψει περισσότερες απο εικοσι διαφορετικές μηχανές λόγω δουλειάς και επέλεξα την παραπάνω για διαφορους λόγους και ειμαι πληρως ικανοποιημένος το μονο μειονεκτημα ειναι το βάρος, δεν μπορείς να την βάζεις σε πορτ-μπαγκαζ μονος σου, ειναι τεράστια και φτιαγμένη να αντεχει. Ξεκινάει με ευκολία πάντα και εχει δυνατο τετράχρονο κινητηρα.
Για χρόνια ήμουν "οπαδός" Stihl & Viking (πέρασα εκπαίδευση σε σχολείο της στην Γερμανία) αλλά πλέον σε χλοοκοπτικά και φρεζάκια η Husky ειναι έτη μπροστά.
 

Μηνύματα
509
Reaction score
85
Την αυτοκίνηση-αυτοπροώθηση γιατί δεν την θέλεις; Είναι μεγάλη ευκολία...Σίγουρα μπορεί να έχει κάποια φθορά αλλά κάνεις την δουλειά σου πολύ ξεκούραστα. 14 Χρόνια κουρεύαμε το γκαζόν με μια B&S χωρίς αυτοκίνηση. Το να κουρέψεις το γκαζόν ήταν ψιλοκουραστικό, και ειδκά με τις ζέστες μιλάμε για πολύ ιδρώτα. Προβλήματα δεν είχε τα πρώτα 12 χρόνια αλλά είχε ξεχαστεί έξω δύο χειμώνες και από σκουριά είχαν χαλάσει κάτι σετ με ελατήρια. Την αλλάξαμε με μια με αυτοκίνηση και κινητήρα Β&S μεγαλύτερο την οποία την χρησιμοποίησα για ένα καλοκαίρι μια και μετά μετακομίσαμε. Πολύ ξεκούραστη μηχανή και πολύ καλύτερη λειτουργία του κινητήρα - πολύ λιγότερος θόρυβος. Το βασικό ήταν ότι δεν ίδρωνα.
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.389
Reaction score
74.656
Έχω έναν θείο expert σε επισκευή τέτοιων μοτέρ, ο οποίος μου είχε πει: 1. Μην πάρεις αυτοκινούμενη καλύτερα γιατί χαλάνε εύκολα τα διαφορικά της κίνησης των τροχών,
Δεν ισχύει πιά αυτό. Στη Husqvarna με Briggs & Stratton που έχω απο το 2007 δεν έχω αλλάξει ούτε ιμάντα, και η Viking του 2009 είναι Kawasaki που όταν είδε ο μηχανικός το διαφορικό έπαθε σοκ και αναφώνησε: "Πώπω ένα group"! :D

Οι μηχανές δουλεύουν 2-3 ώρες την εβδομάδα για 10 μήνες το χρόνο η καθεμιά.
Με τις ανηφόρες δεν υπήρχε περίπτωση να μην έχω κίνηση φυσικά.
 

Μηνύματα
300
Reaction score
62
Δεν ισχύει πιά αυτό. Στη Husqvarna με Briggs & Stratton που έχω απο το 2007 δεν έχω αλλάξει ούτε ιμάντα, και η Viking του 2009 είναι Kawasaki που όταν είδε ο μηχανικός το διαφορικό έπαθε σοκ και αναφώνησε: "Πώπω ένα group"! :D
Δεν αμφιβάλλω καθόλου, εδικά αν έχεις ανηφόρες η αν κάποιος είναι επαγγελματίας και τρώει τσάμπα κούραση στο σπρώξιμο.
Απλά εγώ τυχαίνει να έχω σχετικά επίπεδο γκαζόν με χαμηλές κλίσεις και να πω την αλήθεια μ αρέσει να ''σπαταλάω μυική ενέργεια'' σε τέτοιες δουλειές :p

Τη φλέρταρα κι εγώ ένα διάστημα αυτή. Ο κινητήρας της Briggs and Stratton 625e πως πάει από θόρυβο @radiofonias ?

https://www.skroutz.gr/s/3021657/McCulloch-M46-125.html H McCulloch μ αρέσει ιδιαίτερα και εμφανισιακά, και γενικά δεν έχω ακούσει κακά λόγια.Αν έχει κάποιος εμπειρία από την εταιρία ας το μοιραστεί μαζί μας γιατί απο δω και στο εξής το γκαζόν θα ναι στα φορτε του!
 
Last edited:

Μηνύματα
300
Reaction score
62
Στη Husqvarna με Briggs & Stratton που έχω απο το 2007 δεν έχω αλλάξει ούτε ιμάντα, και η Viking του 2009 είναι Kawasaki που όταν είδε ο μηχανικός το διαφορικό έπαθε σοκ και αναφώνησε: "Πώπω ένα group"! :D
@Zizik ποια από τις δύο μηχανές σ έχει κερδίσει περισσότερο μετά από αυτά τα χρόνια χρήσης τους?
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.389
Reaction score
74.656
Είναι άδικη η σύγκριση γιατί πρόκειται για μηχανάκια τελείως διαφορετικής κατηγορίας αφού η Viking κόστισε υπερδιπλάσια χρήματα.
Μπορώ όμως να συνοψίσω τη δεκαετή και οκταετή αντίστοιχα εμπειρία:

Eίναι 53 εκατοστών, ελαφριά και γρήγορη με τον μεγάλο B&S, όμως το κατασκευασμένο στην Αμερική deck είναι λίγο ψεύτικο.
Ο τρόπος που το μοτέρ παίρνει μπρός το χειμώνα είναι φοβερός, πάντα με την πρώτη χωρίς choke ούτε τρομπαρίσματα!
Η mulching λεπίδα είναι standard.
Με την έξοδο χόρτου στο πλάι περνάς δύσκολα (βουλώνει) αν θέλεις να μαζεύεις τα κομμένα και είναι έστω και ελάχιστα υγρά (ή και ζουμερά :D ).
Το συγκεκριμένο μοντέλο έχει γνωστό θέμα ρύθμισης ιμάντα και δεν απελευθερώνει εύκολα όταν θέλεις να κάνεις όπισθεν (θέλει λίγο ελεύθερο μπροστά πρώτα), πράγμα που απ' ό,τι ακούω δεν ισχύει σε νεότερα μοντέλα. Τη χρησιμοποιώ κυρίως στα φλατ για να μην έχω θέματα.
Το ανεβοκατέβασμα ξεπαρδαλώθηκε μετά απο 3 χρόνια και κατέβαινε σκάλες στις ανωμαλίες, αλλά επειδή κουρεύω πάντα στο ίδιο ύψος πέρασα βίδες και ησύχασα.
Σουζάρει με τον σάκο γεμάτο.
Μέτρια σακούλα, και ποιοτικά και λειτουργικά.
Η χειρολαβή ήταν κάτι σαν Armaflex και το δεύτερο χρόνο μισοδιαλύθηκε και την αφαίρεσα. Μιά χαρά είναι το μέταλλο, και πλένεται ευκολότερα.
Μία μόνο ντίζα κίνησης σε δέκα χρόνια, καμία ντίζα ασφαλείας!
Σταθερές στροφές και ταχύτητα.

Βαριά, 53 εκατοστών με αλουμινένιο deck και άριστη ποιότητα κατασκευής. Κτήνος, που λόγω ακριβώς του βάρους κουρεύει καλύτερα στις ανωμαλίες και στα πολύ πυκνά κομμάτια.
Το μοτέρ της Kawasaki δεν κωλώνει πουθενά, αλλά το άναμμα τον χειμώνα έχει λίγη ταλαιπωρία γιατί θέλει choke και 2-3 μανιβελιές.
Το mulching κιτ, λεπίδα και καπάκι που κάνει το deck τελείως στρογγυλό απο κάτω, κόστισε 50+€! >:( Όταν έσπασα το καπάκι όμως, κόστισε 9€! :) (Οι λεπίδες δεν χαλάνε ποτέ αν δε χτυπηθούν πολύ άγρια)
Το mulching αφήνει μικρότερα κομμάτια γκαζόν απο τη Husqvarna.
Απίστευτα εύκολο σε ρύθμιση, με πολλές σκάλες και αριθμητική ένδειξη ύψους.
Άριστης ποιότητας χειρολαβές.
Καταπληκτικός πλαστικός κάδος! Ανοίγει και αδειάζει και απο πάνω. Έχει ένδειξη γεμάτου όπου σηκώνεται ένα πλαστικό καπάκι. :party:
Δύο κομμένες ντίζες κίνησης, 8€ η μία με τον ενσωματωμένο ρεγουλατόρο εμπλοκής αν θυμάμαι καλά.
Τρία επίπεδα στροφών και τρεις ανεξάρτητες ρυθμίσεις ταχύτητας. Δεν τα χρησιμοποιώ γιατί πάντα βιάζομαι, αλλά αν κάποιος θέλει ησυχία ή δε θέλει να τρέχει έχει νόημα.


Φαίνεται οτι προτιμώ τη Viking παρά το βάρος της; :)


Κάποια γενικά:

Το πλύσιμο κάνει καλό, ειδικά το χειμώνα. Μην σουζάρετε τις B&S με το πλάι για να πλύνετε το deck, θα πάνε λάδια στον κύλινδρο! Μόνο κατεβάζοντας τη χειρολαβή.

Μετά απο τόσα χρόνια σκληρής ανηφόρας και διαδρομής σε δρόμο απο πέτρα μεταξύ των τμημάτων του γκαζόν, μόλις φέτος θα χρειαστεί ν' αλλάξω τροχούς και στις δύο. Μεγάλη αντοχή που δεν περίμενα.

Αν έχετε όπως εγώ πολλές άκρες, μπορντούρες και τοιχάκια, χρειάζεται μηχανή με τροχούς τοποθετημένους βαθύτερα απο το στρογγυλό τμήμα του deck.
Δεν ξέρω πόσο καλά φαίνεται στη φωτό, αλλά η Viking αφήνει 3-4 εκατοστά ακούρευτο απο τα τοιχάκια, ενώ η Husqvarna 6-7.
Αυτό σημαίνει λιγότερο trimmer, που το βαριέμαι αφόρητα και με λερώνει. :D

IMG_20170329_195642.jpg
 


Μηνύματα
427
Reaction score
425
Τη φλέρταρα κι εγώ ένα διάστημα αυτή. Ο κινητήρας της Briggs and Stratton 625e πως πάει από θόρυβο @radiofonias ?

Ειναι ήσυχος, δουλεύει σε χαμηλές στροφές και γενικά ειναι δυνατός κινητήρας με χαμηλή κατανάλωση.
Οι μεγάλες ροδες ειναι μεγάλη ευκολία στο σπρώξιμο και σε ανωμαλο έδαφος και μπορείς να περνάς εμπόδια και σκαλάκια με λίγη σούζα.

Zizik Εχω γράψει πολλά χιλιόμετρα στην Σκωτία κουρευοντας γκαζόν με μια παλιά flymo .
http://www.flymo.com/uk/products/hover-mowers/
Εξαιρετική μηχανή πολλή ευκολία κόψιμο στα 2 εκατοστά δεν χρειάζεσαι τριμερ.Περπατάς και πετάει!!!
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.598
Μηνύματα
2.865.450
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top