Αναζήτηση sub...

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Καλημέρα σας. Ψάχνω sub. Θα παρακαλούσα όμως να μην αναλωθείτε ξερά σε προτάσεις κατασκευαστών.

Παρατηρώ ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές, ειδικά στις χαμηλές κατηγορίες προτείνουν σχεδιάσεις οπής ανάκλασης που θεωρώ εκ των πραγμάτων προβληματικές. Για να το θέσω διαφορετικά, μια τέτοια σχεδίαση ενδεχομένως να μου δημιουργήσει προβλήματα που δεν έχω. Ο χώρος μου είναι περίπου 40 τετραγωνικά με τα τυπικά προβλήματα. Η χρήση θα είναι για μουσική και κινηματογράφο.

Ευχαριστώ.
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.405
Reaction score
74.700
40 τετραγωνικά με sub χωρίς port;
Πόσα θέλεις να ξοδέψεις;
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Δεν υπάρχει συγκεκριμένο budget χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορω να δώσω 10k€. Επίσης είμαι ανοιχτός ακόμη και σε DIY λύσεις. Να σου πω την αλήθεια θα προτιμούσα ένα καλό μεγάφωνο με ένα καλοφτιαγμένο κουτί και έναν εξωτερικό ενισχυτη.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.495
Παρατηρώ ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές, ειδικά στις χαμηλές κατηγορίες προτείνουν σχεδιάσεις οπής ανάκλασης που θεωρώ εκ των πραγμάτων προβληματικές.
γιατί;
Στις υψηλές κατηγορίες;

μια τέτοια σχεδίαση ενδεχομένως να μου δημιουργήσει προβλήματα που δεν έχω.
Γιατί;
 


Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Σε τυπικούς χώρους υπάρχει πάντα η τάση για μπουμάρισμα. Φαντάσου τώρα η ιδιοσυχνότητα του port να πιάσει μια από τις συχνότητες συντονισμού του δωματίου. Θα μου βγάλει την πίστη μέχρι να βρω που να το βάλω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.495
Γιατί θέλω καλή απόκριση, δεν θέλω two-note bass (ακόμη κι αν αυτό μου δώσει extra dBs) και θέλω καλή απόσβεση.
Δηλαδή, αν σου αραδιάσω τα στουντιακά μόνιτορ σαμπ της Adam, ATC, Klein and Hummel, geithain, genelec, κλπ κλπ κλπ, που όλα είναι μπας ριφλεξ, είναι λάθος;

Και γιατί όλοι οι παραπάνω δε τα βγάζουν sealed; Δε ξέρουν; Αλήθεια, δε σε προβληματίζει η πρακτική των μεγάλων;8-)

Α, δε καταλαβαίνω τίποτα απολύτως από αυτό που έγραψες, αλήθεια, απλά υποθέτω ότι είναι "κακό" το "two-note bass". :D

Η απόσβεση και το μπας ριφλεξ δεν έχουν πάντως σχέση. Απόσβεση, ευκολονητο, αυτό ναι. :p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.495
Σε τυπικούς χώρους υπάρχει πάντα η τάση για μπουμάρισμα. Φαντάσου τώρα η ιδιοσυχνότητα του port να πιάσει μια από τις συχνότητες συντονισμού του δωματίου. Θα μου βγάλει την πίστη μέχρι να βρω που να το βάλω.
Α, εντάξει, αυτό είναι άλλο πράγμα.
Θεωρούμε ότι είναι λάθος η σχεδίαση, δηλαδή έχει καλό πικ στο σημείο συντονισμού της οπής, και ότι αυτή πέφτει στους ρυθμούς του δωματίου.

Σωστά, καλύτερα να μη πέσει εκεί. Δες που έχεις ιδιορυθμους και κοίτα να μη πάρεις τρύπα στην ίδια συχνότητα.

Αν όμως δεν έχει πικ στη συχνότητα οπής στο διάγραμμα απόκρισης, και είναι φλατ η απόκριση του ηχείου, τότε είναι άσχετο αν στο σημείο συντονισμού του χώρου έχεις οπή ή όχι. Σωστά;

Κι άμα την κλείσεις, κι είναι στον ρυθμό του δωματίου, γλυτώνεις όλο το πρόβλημα!

Κάτι λέω λάθος, δε μπορεί..
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.405
Reaction score
74.700
Υπάρχουν κατασκευαστές sub που δίνουν μαζί τάπες ώστε να λειτουργούν και σαν sealed.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.495
Θα μου βγάλει την πίστη μέχρι να βρω που να το βάλω.
Για ομοιογενές ρουμ γκεϊν στο φάσμα, έχω ανεβάσει τις ιδανικές αναλογίες απόστασης από τους τοίχους για την τοποθέτηση.

Οπότε ή θα κάνεις "δοκιμές" τοποθέτησης με το αυτί μέχρι να σβήσει ο ήλιος, ή θα κάνεις καμιά 20-αρια τυφλές δοκιμές τοποθέτησης με μετρήσεις με μικρόφωνο, ή θα κάτσεις να διαβάσεις πως πρέπει να τοποθετηθεί για να μην έχεις προβλήματα, και θα το αφήσεις σε ένα σημείο και θα είναι το πιο σωστό. Χωρίς δοκιμές. Κουλό, ε; :D
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Εγώ νομιζω ότι καταλαβαίνεις αλλά κάνεις την πάπια (κουάκ).
Δηλαδή προκειμένου να κερδίσω μερικά dB είναι προτιμότερο να έχω μια νότα από την μπροστινή πλευρά του μεγαφώνου και μια από την πίσω σε φάση αφασία? Δεν ξέρω.. ρωτάω.
Μα είναι προφανές γιατί το κάνει όλος ο κόσμος. Το κέρδος σε dB είναι πολύ σημαντικό θέμα (κόστος, οδήγηση) ενώ η χειρότερη απόσβεση για τους περισότερους είναι μάλλον εντυπωσιακή.
Προφανώς όλα τα προβλήματα έχουν τις αντίστοιχες λύσεις αλλά γιατί να ξεκινάμε ανάποδα? Δεν ξέρω. Πες.
 

Μηνύματα
1.265
Reaction score
2.215
Υπάρχουν κατασκευαστές sub που δίνουν μαζί τάπες ώστε να λειτουργούν και σαν sealed.
Όπως πχ η SVS με το 16άρι της που μπορείς να ταπώσεις τα 3 port σε διάφορους συνδιασμούς που σου εξηγεί η εταιρία με τις μετρήσεις - αποκρίσεις συχνότητας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.495
μια νότα από την μπροστινή πλευρά του μεγαφώνου και μια από την πίσω σε φάση αφασία? Δεν ξέρω.. ρωτάω.
Εντάξει, απαντάω: δεν είναι σε πλήρη αφασία, είναι συνφασική απόκριση μέχρι το σημείο συντονισμού, κάτω από το οποίο είναι σε διαφορά 180 μοίρες, κι έχουμε πλήρη ακύρωση, ή μηχανικό βραχυκύκλωμα.

χειρότερη απόσβεση για τους περισότερους είναι μάλλον εντυπωσιακή.
Επαναλαμβάνω, δεν υπάρχει χειρότερη απόσβεση. Πως σου μπήκε αυτή η ιδέα;

Το κέρδος σε dB είναι πολύ σημαντικό θέμα
Ακόμα πιο σημαντικό θέμα είναι ο σημαντικός περιορισμός του εύρους της μετακίνησης του μεγαφώνου, οπότε συνεχίζει να είναι εντός γραμμικής ζώνης σε υψηλές στάθμες, άρα χαμηλές παραμορφώσεις.
Διότι στο μπας ριφλεξ, μετακινείται λιγότερο ο κώνος του μεγαφώνου από ότι στο κλειστό κουτί.
Χαζομάρα, ε;
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Εντάξει, απαντάω: δεν είναι σε πλήρη αφασία, είναι συνφασική απόκριση μέχρι το σημείο συντονισμού, κάτω από το οποίο είναι σε διαφορά 180 μοίρες, κι έχουμε πλήρη ακύρωση, ή μηχανικό βραχυκύκλωμα.
Είδες που κάνεις την πάπια?

Επαναλαμβάνω, δεν υπάρχει χειρότερη απόσβεση. Πως σου μπήκε αυτή η ιδέα;
:help: Δεν ξέρω. Μπορεί και να κάνω λάθος.
kkk.jpg



Ακόμα πιο σημαντικό θέμα είναι ο σημαντικός περιορισμός του εύρους της μετακίνησης του μεγαφώνου, οπότε συνεχίζει να είναι εντός γραμμικής ζώνης σε υψηλές στάθμες, άρα χαμηλές παραμορφώσεις.
Διότι στο μπας ριφλεξ, μετακινείται λιγότερο ο κώνος του μεγαφώνου από ότι στο κλειστό κουτί.
Χαζομάρα, ε;
Εξαρτάται τι σημαίνει αυτό το υψηλές στάθμες. Αλλά προφανώς έχεις δίκιο.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Γιατί θέλω καλή απόκριση, δεν θέλω two-note bass (ακόμη κι αν αυτό μου δώσει extra dBs) και θέλω καλή απόσβεση.
Όπως πχ η SVS με το 16άρι της που μπορείς να ταπώσεις τα 3 port σε διάφορους συνδιασμούς που σου εξηγεί η εταιρία με τις μετρήσεις - αποκρίσεις συχνότητας.
Μονάχα εφόσον έχει προβλεφθεί τέτοια δυνατότητα μέσα από εκ των προτέρων προδιαγεγραμμένες παραμέτρους του κατασκευαστή...Ειδάλλως,ανάλογες επεμβάσεις με πρωτοβουλία του χρήστη μεταβάλλουν τα προδιαγεγραμμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας στην υποβαθύφωνη μονάδα με απρόβλεπτο-και σπανίως ωφέλιμο- τρόπο.

Για να μην μπερδεύεται ή πτοείται λοιπόν ο υποψήφιος αγοραστής,δεν είναι σκόπιμο να θέτει ως προτεραιότητα κατά την επιλογή υποβαθυφώνου την αρχιτεκτονική του κουτιού.

Σκόπιμο είναι εφόσον ένα sub με ανάκλαση χαμηλών -ή παθητικούς ακτινοβολητές- προορίζεται να συνοδεύσει κύρια ηχεία που δεν έχουν αρχιτεκτονική ακουστικής ανάρτησης (κλειστό κουτί χωρίς διατάξεις που τονίζουν την απόκριση στις χαμηλές οκτάβες),να κροσαριστεί οπωσδήποτε μ'εκείνα σε ζώνη ανώτερη κατά μια οκτάβα τουλάχιστον από το ύψος του συντονισμού στις αντίστοιχες διατάξεις που τονίζουν την απόκριση στα χαμηλά των κύριων ηχείων.
Κατ'αυτόν τον τρόπο θ'αποφεύγονται φασικές ασυνέχειες από πολλαπλές συνιστώσες με αυξημένο πλάτος λόγω συντονισμού,οπότε θ'απασχολείται ο χρήστης μονάχα με την απόκριση της ίδιας της υποβαθύφωνης μονάδας σε συνάρτηση προς τους ρυθμούς συντονισμού δεδομένου χώρου.

Στο πλαίσιο δε του τελευταίου ζητήματος,κρίνεται επίσης σκόπιμη η προμήθεια ζεύγους τουλάχιστον ίδιων υποβαθυφώνων,κάτι που θα εξασφάλιζε και καλύτερη ενσωμάτωση αυτών στο χώρο.

Σημειωτέον ότι τονισμός δεδομένων χαμηλών συνιστωσών δεν συμβαίνει μονάχα στο συχνοτικό πεδίο (υπό μορφή αυξημένου πλάτους),αλλά και στο πεδίο του χρόνου,υπό μορφή παράτασης στη χρονική τους διάρκεια...
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.798
Reaction score
11.041
Είδες που κάνεις την πάπια?


:help: Δεν ξέρω. Μπορεί και να κάνω λάθος.
View attachment 72276



Εξαρτάται τι σημαίνει αυτό το υψηλές στάθμες. Αλλά προφανώς έχεις δίκιο.
Gebreselasie, πολυ δυνατος παικτης και διαβασμενος ;-)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.495
Είδες που κάνεις την πάπια?
Ποιος, εμουά;
Κουακ κουακ
:lolsign::lolsign:

Κοίτα, ορθώς έχουν βγάλει "κακό όνομα" στην πιάτσα τα μικρά κουτιά με τρύπα, τα οποία έχουν ένα άθλιων δυνατοτήτων 6-αρακι και περιμένεις από το μικρής διαμέτρου τρυπάκι της καμπίνας να βγουν 50 κι 60 κύκλοι, καμιά φορά και 80.
Και βγαίνουν πρίμα από την τρύπα (φύσημα).
Και κάτω από τη συχνότητα της τρύπας, γίνεται το γνωστό κιγκλίδωμα. Της εκδιδομένης, ναι.:p

Σε καλής σχεδίασης κουτί, που το μεγάφωνο είναι της προκοπής, η τρύπα μπορεί να μπεί για άλλους λόγους, πέραν του κέρδους, και δεν είναι μικρής διαμέτρου, ξεγεννάς παιδί από αυτή την τρύπα, που λέει κι ο Ζαπάντης.:p:D

Το αληθές είναι ότι η διάμετρος της τρύπας οφείλει να είναι τουλάχιστον το 1/3 της διαμέτρου του μεγαφώνου. 18" γουφερ; Μίνιμουμ 6,5" η τρύπα. Να, αυτά ισχύουν.8-)

Όταν η συχνότητα συντονισμού είναι πολύ χαμηλά, όπως στο κακόμοιρο το 801 που το κακολογώ ασκοπως σε άλλο θρεντ, που είναι στους 20 κύκλους, ειλικρινά αδιαφορείς για το τι γίνεται κάτω από τους 20.8-)

Το γουφερ στις πολύ χαμηλές συχνότητες παίζει προς όλες τις κατευθύνσεις, είναι εξαιρέσεις τα καρδιοειδή. Οπότε, το αν θα είναι η τρύπα κάτω ή πίσω ή στα πλαϊνά, δε σε απασχολεί, εφόσον από κει βγάζει μόνο προϊόντα της πρώτης οκτάβας.
Αν τυχόν βγάζει από την τρύπα και τίποτα κάμπιες στους 400 πχ κύκλους, καλύτερα να μη σε κοιτάει η τρύπα, καλό κάνει να μη σε κοιτάει αν βγάζει μυξες από κει.:p

Μέσα στην καμπίνα γίνεται της εκδιδομένης το σιδηρούν κιγκλίδωμα. Θα πρέπει να έχει φροντίσει ο σχεδιαστής να συμμαζέψει το εν λόγω κιγκλίδωμα, και ένας τρόπος διαχείρισης είναι και η οπή.8-)

Ειδάλλως, το μεγάφωνο δεν αποτελεί φραγμό, και το κιγκλίδωμα βγαίνει διαμέσου του μεγαφώνου, ενώ ταυτόχρονα μοιράζεται προς κάθε κατεύθυνση και καημό.:D

Να λοιπόν που είναι χρήσιμο να έχεις μία ωραία τρύπα, να φέρεις βόλτα το πανηγύρι.8-)

Κάτω από τη συχνότητα συντονισμού της τρύπας, να θεωρηθεί ότι δε θα ακούσεις τίποτα, πες ότι κει τελειώνει το έργο. Κι έχεις πιάσει σωστά το θέμα.;)

Μη τη φοβάσαι την τρύπα. Να φοβάσαι την κακή σχεδίαση.>:(

Τώρα θα μου πεις ποιος σχεδίασε καλά το πράγμα, ε; Λοιπόν, τα γνωστά Adam, ATC, Klein and Hummel, geithain, genelec, κλπ κλπ κλπ, αυτά που είναι για τα στουντια, είναι πιο καλές σχεδιάσεις, διότι το σχεδιαστικό βάρος πέφτει εξ'ολοκληρου στη δουλειά που είναι να κάνουν και στο κόστος για να είναι ανταγωνιστικά, κι όχι στην εμφάνιση.:gotcha:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.495
Στα οικιακά, το σχεδιαστικό βάρος πέφτει και στην εμφάνιση, και στις διαστάσεις, και στο σχήμα, και σε ένα σωρό παραμέτρους, ώστε να αποτελεί ελκυστικό προϊόν στον μέσο όρο των υποψηφίων αγοραστών, και βολικό στην τοποθέτηση, και νταξ, δε θα σκάσουμε κιόλας για κάποια τεχνικά θέματα.
 

Μηνύματα
4.873
Reaction score
3.963
μπ
Καλημέρα σας. Ψάχνω sub. Θα παρακαλούσα όμως να μην αναλωθείτε ξερά σε προτάσεις κατασκευαστών.

Παρατηρώ ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές, ειδικά στις χαμηλές κατηγορίες προτείνουν σχεδιάσεις οπής ανάκλασης που θεωρώ εκ των πραγμάτων προβληματικές. Για να το θέσω διαφορετικά, μια τέτοια σχεδίαση ενδεχομένως να μου δημιουργήσει προβλήματα που δεν έχω. Ο χώρος μου είναι περίπου 40 τετραγωνικά με τα τυπικά προβλήματα. Η χρήση θα είναι για μουσική και κινηματογράφο.

Ευχαριστώ.
μπατζετ?
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • rose.athens
    Not in the mood Mod
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.598
Μηνύματα
2.867.345
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top