1. Καλώς ήρθατε στο AVsite! Ελάτε στην παρέα μας κάνοντας εγγραφή!

Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

Συζήτηση στο φόρουμ 'Βιντεοκάμερα' που ξεκίνησε από το μέλος exile, στις 25 Νοεμβρίου 2010.

  1. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Ο Ζαχαρίας είναι πολύ καλό παιδι.Εχει μια αξιοπρεπή δουλειά και οικογενεια,πληρωνει τους φόρους του,πηγαινει τις διακοπές του…Εχει όμως κι ένα κουσούρι-κατ’αλλους-που δεν τον αφήνει ν’αγιασει…Δεν ξέρει πολλά πράγματα από τεχνολογίες κι ορολογίες ,ότι ακούσει ή δει κάπου θα τον παρασύρει σίγουρα σε κάποια αγορα…Εκτος ελεγχου δηλαδή …
    Έτσι και την περασμένη Πέμπτη το απόγευμα που βρέθηκε σε κατάστημα με είδη ηλεκτρονικού εμποριου…Επι ώρες βολόδερνε στα ραφια,κοιταγε σημειωσεις,ρωτουσε,ξεφυσαγε…
    Τι ζητουσε;;Μια κάμερα όπως αρκετοί άλλοι για τίποτε εκδρομές κι οικογενειακές καταστασεις.Παρ’ολο που ειχε ολη την καλη διάθεση,o σχετικός πωλητής που βρέθηκε να τον εξυπηρετει,τον ζάλισε πιο πολύ με τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες του συγκεκριμένου μοντελου,κατι που τον έκανε να τα χάσει και να μπερδευτεί ακόμη περισσότερο…
    Τι zoom ,τι focus,τι εξισορρόπηση λευκου,τι full ανάλυση...Όλα τα τερτίπια και τα καλούδια στοιβαγμένα σ’ένα πραγματάκι μιας παλάμης…

    Aξιζει τον κοπο αραγε να παρω κατι με τοσα πολλα μπιχλιμπιδια;;Μου είναι απαραιτητα;;” ανατωτηθηκε…


    Ας γνωρισουμε λοιπον μαζι με τον φιλο μας καλυτερα κι αναλυτικοτερα μερικες λειτουργιες μιας βιντεοκαμερας που ολοι διαβαζουμε ,κι αλλοι πιο ευκολα κι αλλοι πιο δυσκολα αντιλαμβανομαστε τον σκοπο και την λειτουργια τους…



    Σε προηγούμενο θέμα μας είχαμε αναφέρει περιληπτικά μερικές απ’αυτές…
    Ας τις δούμε λοιπόν …



    Συνεχιζεται...
  2. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    Video Camera Focus


    Η δυνατότητα χειροκίνητης εστίασης μιας κάμερας είναι μια ιδιαιτέρως εξειδικευμένη ικανότητα σε οποιοδήποτε επίπεδο παραγωγής βιντεο.
    Αρκει να πούμε πως η αυτόματη εστίαση δεν υφίσταται καν στις περισσότερες επαγγελματικές κάμερες…

    Ας δούμε κάποια από την ορολογία για το focus:

    1. Soft=out of focus(εκτός εστίασης)
    2. Sharp=in focus(στο επίκεντρο του θέματος)
    3. D.O.F(Depth Of Field-Βάθος Πεδίου)=Το φάσμα των αποστάσεων από τους φακουςπου μπορεί να επιτευχθεί η ευκρίνεια.
    4. Pull Focus=Ρύθμιση focus σε διαφορετικό σημείο κατά της διάρκεια της σκηνής.



    Τρόπος χρήσης της χειροκίνητης Εστίασης



    Πρώτα απ’όλα εντοπίζουμε το focus control.Οι επαγγελματικές συνήθως έχουν ένα δαχτυλίδι (ring)κοντά στο περίβλημα του φακου.
    Οι consumer έχουν ένα μικρό διακόπτη (προσοχή εδώ γιατί ίσως χρειάζεται να επιλέξουμε από το μενού την χειροκίνητη εστίαση).


    1. Βεβαιωθειτε ότι έχει ρυθμιστεί η κάμερα σε χειροκίνητη εστίαση
    2. Ζουμαρουμε τόσο σφιχτά όσο μπορούμε και θέλουμε στο θέμα μας
    3. Ρυθμιζουμε το δαχτυλίδι εστίασης έως ότου η εικόνα είναι καθαρή και το περιστρέφουμε δεξιά για κοντινή ή αριστερά για μακρινή εστίαση.
    4. Κανουμε zoom-out στην απαιτουμένη διαμόρφωση ώστε η εικόνα να παραμείνει ωραία και καθαρή
    5. Εαν η εικόνα χάνει την εστίαση όταν μεγεθυνθει,ελεγχουμε το back-focus και σιγουρεύουμε ότι το macro focus δεν είναι ενεργοποιημένο.

    Εάν χρειαστεί να ρυθμίσετε την εστίαση καθώς βιντεοσκοπειτε,πχ.αν αντιληφτείτε ότι το πρόσωπο που έχετε επικεντρώσει τον φακό έχει soft υφη,βοηθαει να γνωρίζετε προς τα πού να στρέψετε το δαχτυλίδι εστιασης.
    Αν πάτε με λάθος τρόπο και ξεζουμαρετε περισσοτερο,ακομη κι αν έχετε διορθώσει γρήγορα την κατασταση,τοτε έχετε τραβήξει την προσοχή στην δουλειά σας με άσχημο τρόπο…
    Δοκιμάστε να συγκρίνετε το υπόβαθρο με το επίκεντρο των νέων στοιχείων που προεκυψαν.
    Εαν το φόντο είναι πιο έντονο από το θέμα μας,τοτε θα πρέπει να κάνετε pull-focus σε καποιο κοντινότερο σημείο κι αντιστροφα…Συνηθως θα βρείτε ότι η ευκρινής εστίαση επιτυγχάνεται με ταχύτητα περίπου στη μεσαία θέση της Ίριδας…


    Δύσκολες Συνθήκες Εστίασης


    Σε ορισμένες καταστάσεις θα παρατηρήσετε ότι η εστίαση είναι δυσκολη.Βασικα,οσο περισσότερο φως έρχεται μέσα από τον φακο,τοσο πιο εύκολη είναι(αν κι αυτό σχετίζεται με το βάθος πεδίου).
    Προφανώς είναι πιο δύσκολο σε πολύ χαμηλό φωτισμο.Εαν πραγματικά παιδεύεστε με το Low-light focus και δεν μπορείτε να προσθέσετε περισσότερο φωτισμο,δοκιμαστε αυτά:

    1. Βεβαιωθειτε ότι το shutter είναι απενεργοποιημένο
    2. Εαν η κάμερα έχει τροχό φιλτρου,βεβαιωθειτε ότι χρησιμοποιείτε το σωστό lo-light φίλτρο κι αφαιρέστε τυχόν πρόσθετα φίλτρα.
    3. Εαν η κάμερα διαθέτει ένα ένα ψηφιακό κέρδος(gain)δοκιμάστε να προσθέσετε ένα μικρό gain(αν κι αυτό θέτει σε κίνδυνο την ποιότητα της εικόνας).
    4. Ζουμαρετε όσο το δυνατόν σε πιο πολύ ευρος.Αν ο φακός έχει 2X extender βεβαιωθείτε ότι είναι σε 1Χ….


    Συνεχιζεται...
  3. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    Back Focus​




    Εάν διαπιστωσετε οτι η εστιαση σας ειναι πολυ εντονη οταν ειστε σε κατασταση zoom ,αλλα πολυ αδυναμη οταν κανετε zoom-out,τοτε χρειαζεται προσαρμογη το back focus.
    Αυτο συμβαινει συνηθως σε καμερες με αποσπωμενους φακους,οι ερασιτεχνες του βιντεο δεν πρεπει ν’ανησυχουν για κατι τετοιο...
    Τι σημαινει bacκ focus;;Ειναι η αποσταση μεταξυ του πισω στοιχειου του φακου και του CCD…


    Θα χρειαστειτε:

    • Μια καμερα με back focus ring που βρισκεται στο πισω μερος του περιβληματος του φακου
    • Ενα γραφημα back focus ή καποιο αντικειμενο με εντονο contrast.

    [​IMG]

    Πως ρυθμιζεται το back focus


    1. Στηριξτε την καμερα σε ενα τριποδο ή καπου σταθερα με το αντικειμενο σας(γραφημα ή εντονο contrast σε αντικειμενο)τουλαχιστον 20 μετρα μακρια
    2. Η ιριδα θα πρεπει να ειναι εντελως ανοιχτη ωστε να εκτελεσετε αυτο το τεστ σε χαμηλο φωτισμο.Εναλλακτικα προθεστε λιγο ταχυτητα στο διαφραγμα ή ενα ουδετερο φιλτρο.
    3. Αν ο φακος εχε 2Χ extender στρεψτε το σε 1Χ
    4. Καντε ζουμ στο θεμα
    5. Ρυθμιστε την εστιαση κανονικα εως οτου η εικονα να ειναι καθαρη.Εαν χρησιμοποιειτε γραφημα,το κεντρο του θα φαινεται θολο-σε εντονοτερη εστιαση οταν ο θολος κυκλος ειναι μικροτερος.
    6. Κανετε zoom out
    7. Χαλαρωστε την βιδα στο δαχτυλιδι του back focus και προσαρμοστε το εως οτου η εικονα ειναι καθαρη
    8. Επαναλαβετε τα βηματα 3-6 μεχρι η εστιαση να ειναι ευκρινης
    9. Σφιξτε την βιδα στο δαχτυλιδι του back focus



    Συνεχιζεται...
  4. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    D.O.F(Depth Of Field)-Βαθος Πεδιου




    Το βαθος πεδιου αναφερεται στην ποικιλια των αποστασεων απο την καμερα,με την οποια μπορει να γινει αποδεκτη και να επιτευχθει η ευκρινης εστιαση.
    Αυτο ειναι σημαντικο για 2 λογους:

    1. Πρεπει πραγματικα να καταλαβουμε το DOF ωστε να εχουμε πληρη ελεγχο στην εστιαση.Εαν δεν γνωριζουμε πως λειτουργει τοτε αργα ή γρηγορα θα καταληξουμε με soft υλικο...
    2. Γνωριζοντας πως να χειριστουμε το βαθος πεδιου ,μας ανοιγεται μια γκαμα δημιουργικων δυνατοτητων...


    [​IMG]

    Στην εικονα βλεπουμε οτι υπαρχει μονο ενα σημειο με τελεια εστιαση καθως προοδευτικα τα αλλα σημεια ειναι λιγοτερο εστιασμενα.Για πρακτικους λογους μπορουμε να πουμε οτι οποιαδηποτε εικονα η οποια δεν ειναι soft μετραει σαν να εχει εστιαστει.Παρατηρουμε οτι το βαθος πεδιου επεκτεινεται στο 1/3 μπροστα απο το σημειο εστιασης και 2/3 πισω...


    Ελεγχος D.O.F


    Τωρα ,εδω ειναι το σημαντικο σημειο:Το βαθος πεδιου δεν ειναι καποια σταθερη,μπορει να διαφοροοποιειται χρησιμοποιωντας μια σειρα απο τεχνασματα.
    Το βαθος πεδιου προσδιοριζεται βασικα απο τη ρυθμιση της Ιριδας,οσο μικροτερο ειναι το ανοιγμα τοσο μεγαλυτερο το βαθος πεδιου.Αυτο σημαινει οτι οσο περισσοτερο φως εχει το θεμα μας τοσο πιο ευκολο το focus.Φυσικα σε συνθηκες χαμηλου φωτισμου οπου η ιριδα ανοιγει διαπλατα,το βαθος πεδιου εχει μειωθει σημαντικα και η εστιαση γινεται μια προκληση.


    Παραγοντες που επηρεαζουν το βαθος πεδιου



    • Συνθηκες φωτισμου
    • Φιλτρο καμερας
    • Shutter
    • Gain
    • Γωνια φακου

    Υπαρχουν πολλοι λογοι για καποιον να αλλαξει το βαθος πεδιου.Το πιο απλο ισως ειναι να βοηθησει με την εστιαση ,οσο περισσοτερο βαθος τοσο πιο ευκολα διατηρειται η εστιαση.
    Εαν χρειαζεται καποιος περισσοτερο βαθος μπορει :

    • Να προσθεσει περισσοτερο φωτισμο
    • Να αλλαξει ή να να καταργησει φιλτρα επιτρεποντας την διελευση περισσοτερου φωτος
    • Να προσθεσει λιγο gain (αν και ριχνει την ποιοτητα)
    • Να μειωσει την ταχυτητα κλειστρου ή να το απενεργοποιησει.

    Απο την αλλη μερια,υπαρχουν φορες που μπορει να θελει να εχει σαφη εστιαση στο αντικειμενο αλλα το backround να ειναι απαλο.Αυτο κανει το θεμα να ξεχωριζει περισσοτερο.

    Για να μειωθει το βαθος πεδιου μπορουμε να:

    • Προσθεσουμε ενα ουδετερο φιλτρο
    • Αυξησουμε την ταχυτητα κλειστρου.Αυτο λειτουργει καλυτερα οταν δεν υπαρχει πολλη κινηση στο πλανο
    • Μειωσουμε το φωτισμο κι ανοιξουμε την ιριδα.Εδω θελει προσοχη γιατι ο φωτισμος ειναι σημαντικος και δε θελουμε να μειωσουμε την ποιοτητα.

    Πολλες βιντεοκαμερες εχουν ενα χαρακτηριστικο γνωστο ως portrait effect.Ενεργοποιωντας το,μειωνεται το βαθος πεδιου προσθετοντας λιγη ταχυτητα κλειστρου,αναγκαζοντας το auto-iris να ανοιξει ευρυτερα.
    Οπως ειναι αντιληπτο ,εχουμε καλυτερο ελεγχο οταν επιλεγουμε μονοι μας ταχυτητα κλειστρου και ρυθμιση ιριδας...


    Συνεχιζεται...
  5. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    Focus Pull

    Ειναι μια δημιουργικη τεχνικη στην καμερα με τη οποια αλλαζουμε εστιαση κατα τη διαρκεια της βιντεοσκοπησης.Αυτο σημαινει την προσαρμογη απο ενα θεμα στο αλλο.


    [​IMG] [​IMG]


    Χρησιμοποιειται για να στρεψει την προσοχη του θεατη απο ενα αντικειμενο σε καποιο αλλο.Για παραδειγμα,αν υπαρχουν δυο ατομα στο πλανο,αλλα μονο το ενα στο επικεντρο,το προσωπο αυτο ειναι το αντικειμενο προσοχης.
    Εαν οι αλλαγες επικεντρωνονται στο αλλο προσωπο τοτε γινονται το αντικειμενο.Αυτο χρησιμοποιειται συχνα σε διαλογους,το επικεντρο ενδιαφεροντος μετατοπιζεται προς τα πισω και εμπρος μεταξυ των ατομων που συνομιλουν.
    Ενα πιο ελαφρυ τεχνασμα ειναι να επικεντρωθουμε σε ενα ατομο που μιλαει και μετα με την τεχνικη αυτη να δειξουμε την σιωπηλη αντιδραση ττου αλλου ατομου...



    Focus Throw/Defocus



    Focus Throw σημαινει εγκαταλειψη της εστιασης εντελως,ειτε σε ορισμενα μερη της εικονας,π.χ το φοντο ή ολοκληρη την εικονα.
    Κανονικα δεν μπορει να γινει κατα την διαρκεια μιας βιντεοσκοπησης,απαιτει προσαρμογες,οπως αλλαγες φιλτρου ή προσθηκη ταχυτητας κλειστρου...
    Μπορει να γινει οποιαδηποτε στιγμη στην συνολικη εικονα αλλα με την περιστροφη του δαχτυλιδιου εστιασης μεχρι να χαθει το focus εντελως...
    Αυτο μπορει να χρησιμοποιηθει σαν open/close μιας σκηνης ή σαν μια μεταβαση μεταξυ σκηνων.
    Μπορει επισης να χρησιμοποιηθει για διαφορα εφε.
    Σε αυτη την ψηφιακη εποχη της επεξεργασιας ,το focus-throw επιτυγχανεται καλυτερα στο post-production.Αυτο τηρει η γενικη κατευθυντηρια γραμμη,οτι ειναι ασφαλεστερο να καταγραφονται εικονες και σκηνες χωρις κανενα εφε και να προστιθενται αργοτερα....



    Συνεχιζεται...
  6. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    Camera Iris



    Η ιριδα ειναι ενα ρυθμιζομενο ανοιγμα(διαφραγμα)που ελεγχει την ποσοτητα του φωτος που εισερχεται απο τον φακο(δηλαδη η εκθεση).
    Η ιριδα στην καμερα λειτουργει βασικα οπως στην φωτογραφια ,οσο ανοιγει τοσο πολυ φως ερχεται και η εικονα ειναι πιο φυσικη.
    Η διαφορα με τις καμερες ειναι οτι η εικονα αλλαζει στο σκοπευτρο τη φωτεινοτητα αναλογα πως εχει ρυθμιστει.

    Για οτι αναφερθει παρακατω ,η ρυθμιση μας εχει να κανει με το ματι,δηλαδη την προσαρμογη της ιριδας εως οτου η εκθεση φαινεται σωστα στο σκοπευτρο(σε αντιθεση με την χρηση ενος φωτομετρου).

    • Οι επαγγελματικες καμερες εχουν ενα δαχτυλιδι ιριδας στον φακο που περιστρεφεται δεξια-αριστερα για ν’ανοιξει.
    • Σε επιπεδο καταναλωτων οι καμερες εχουν ειτε ενα dial ή ενα σετ απο κουμπια(θα πρεπει να επιλεξουμε χειροκινητη ιριδα απο το μενου)


    Η Σωστη Εκθεση


    Πριν την χρηση χειροκινητης λειτουργιας της ιριδας θα πρεπει να γνωριζουμε ποια ειναι η σωστη εκθεση στο σκοπευτρο(αν η καμερα εχει τετοια δυνατοτητα τα κανουμε πρωτα αυτο).Μια καλη αρχη ειναι να βαλουμε την καμερα στο auto-iris και να γραψουμε ενα πλανο με καλο φωτισμο.
    Παρατηρουμε ποσο φωτεινη ειναι η εικονα και μετα τοποθετουμε την ιριδα στο χειροκινητο.Οι περισσοτερες καμερες θα διατηρησουν την ιδια εκθεση οπως οριστηκε απο την αυτοματη διαδικασια,που την ρυθμιζουμε καθως προχωρουμε.
    Ανοιγουμε και κλεινουμε την ιριδα προσπαθωντας να ρυθμιζουμε την εκθεση οπου ηταν πριν.
    Παντοτε ρυθμιζουμε την ιριδα ωστε το θεμα μας να εμφανιζεται σωστα.Αυτο μπορει να σημαινει οτι αλλα τμηματα της εικονας ειναι πολυ φωτεινα ή πολυ σκοτεινα ,αλλα το θεμα μας ομως ειναι πιο σημαντικο...
    Οι επαγγελματικες καμερες εχουν κι ενα προσθετο χαρακτηριστικο που λεγεται zebra stripes και βοηθαει στην λειτουργια της εκθεσης.
    Μονο με πρακτικη μπορουμε να παρουμε σωστη εκθεση,βιντεοσκοπωντας ενα σεβαστο αριθμο σκηνων σε διαφορετικες συνθηκες φωτισμου και βλεποντας τες σε αναπαραγωγη για να διαπιστωσουμε ποσο καλη εκθεση εχουμε.

    Να θυμομαστε οτι αν δεν ειμαστε σιγουροι για την εκθεση ,δοκιμαζουμε να γυρισουμε σε αυτοματη ιριδα για να δουμε τι αλλαγες θα επιφερει η καμερα και ξανα μετα στο χειροκινητο.
    Με τον καιρο θα εμπιστευτειτε την χειροκινητη παρα την αυτοματη λειτουργια.



    Backlight


    Μια κοινη δυσκολια με την εκθεση ειναι τι κανουμε σε ανισες συνθηκες φωτισμου.Το σεναριo “backlight” ειναι πονοκεφαλος εκει που το θεμα μας βρισκεται σε φωτεινοτερο φοντο...
    [​IMG]

    Η καμερα ρυθμιζει την εκθεση για οπισθιο φωτισμο κι ετσι το θεμα ενω φαινεται σαν σιλουετα ,με αυτη τη λειτουργια αποκτα μια φωτεινοτητα.
    Λειτουργει καλυτερα στον χειροκινητο ελεγχο της ιριδας.Αν δεν μπορουμε να αλλαξουμε την διαμορφωση του χωρου και του θεματος ή να βαλουμε περισσοτερο φως,η μονη λυση ειναι να ανοιξουμε την ιριδα μεχρι να φωτιστει το θεμα καλα.
    Αυτο δειχνει το φοντο πολυ εντονο αλλα καλυτερα βεβαια απο το να εχουμε ενα σκουρο θεμα.

    [​IMG]

    Στη δευτερη φωτογραφια η ιριδα ειναι ανοιχτη μεχρι το θεμα να εχει σωστη εκθεση.Αν και απεχει απο την ιδανικη εκθεση ,ειναι μια βελτιωση σε σχεση με την επιδραση επανω στη σιλουετα.
    Θυμηθειτε,ο εμπειρικος κανονας της ιριδας ειναι:
    Οριστε την εκθεση σας...
    Ολα τ’αλλα ειναι δευτερευοντα....


    Συνεχιζεται...
  7. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    Video Camera White Balance



    White balance βασικα σημαινει ισορροπια χρωματος.Προκειται για μια λειτουργια που δινει στην καμερα ενα αναφορικα πραγματικα λευκο, λεει στην καμερα το λευκο χρωμα με τι μοιαζει ωστε η καμερα να καταγραψει σωστα.
    Η εσφαλμενη ισορροπια λευκου δινει εικονες με πορτοκαλι,κιτρινες ή μπλε αποχρωσεις...
    [​IMG]


    Οι περισσοτερες consumer καμερες εχουν ενα auto-white balance χαρακτηριστικο κι αυτο δειχνει πως δουλευουν οι περισσοτεροι απο εμας.Η καμερα πραγματοποιει δικη της ισορροπια λευκου χωρις καμια επεμβαση του χρηστη.Στην πραγματικοτητα ελαχιστοι χρηστες εχουν συνειδηση της υπαρξης της.
    Δυστυχως η αυτοματη ισορροπια δεν ειναι αξιοπιστη και ειναι προτιμοτερο να εκτελεσετε αυτη την λειτουργια χειροκινητα.


    Ορολογια


    Ο ορος αυτοματη ισορροπια λευκου εχει δυο διαφορετικες ερμηνειες.Σε επιπεδο consumer σημαινει εντελως αυτοματα ενω σε επαγγελματικο επιπεδο ειναι πραγματικα χειροκινητη.
    Αυτο συμβαινει επειδη σε επαγγελματικες καταστασεις μια χειροκινητη ισορροπια λευκου μπορει να σημαινει εναλλαγη χρωματων χρησιμοποιωντας ειδικο εξοπλισμο επεξεργασιας.

    Auto-white:εντελως αυτοματη λειτουργια
    Manual –white:Χειροκινητη
    Color correction:Καθε αλλη μεθοδος για την προσαρμογη των χρωματων.


    Χειροκινητη Ισορροπια Λευκου

    Θα πρεπει να εκετελειται καθε φορα πριν την εναρξη καθε σκηνης και καθε φορα που οι συνθηκες φωτισμου αλλαζουν.Ειναι ιδιαιτερα σημαντικο να γινεται ο ελεγχος καθε φορα, ειδικα οταν προκειται για μετακινηση απο εσωτερικο σε εξωτερικο χωρο και καθως και αναμεσα σε δωματια που φωτιζονται απο διαφορα ειδη φωτισμου.
    Νωρις το πρωι και αργα το βραδυ το χρωμα της ημερας αλλαζει γρηγορα ,κατι που ο ματι δεν συλλαμβανει ,ενω η καμερα μπορει.
    Ετσι,μπορειτε να εκτελεσετε την λειτουργια αυτη σε αυτες τις περιοδους.

    Θα χρειαστειτε :

    1. Μια καμερα με χειροκινητη ισορροπια λευκου.Συνηθως ειναι ενα κουμπι ή διακοπτης
    2. Εαν η καμερα εχει τροχο φιλτρου ή αν χρησιμοποιειτε προσθετα φιλτρα,βεβαιωθειτε οτι εχετε το σωστο για τις συνθηκες φωτισμου
    3. Ρυθμιζουμε εκθεση κι εστιαση
    4. Ενεργοποιουμε την ισορροπια λευκου απο το κουμπι ή τον διακοπτη και σε μερικα δευτερολεπτα,αφου ολοκληρωθει η διαδικασια,θα δουμε ενα μηνυμα στο σκοπευτρο οτι εχει επιτευχθει η ισορροπια και την οποια η καμερα διατηρει εως την επομενη φορα που θα εκτελεστει.
    Εαν το μηνυμα στο σκοπευτρο μας λεει οτι απετυχε η ισορροπια λευκου,τοτε θα πρεπει να δουμε το γιατι.
    Μια καλη καμερα θα μας δωσει μια ιδεα,οπως οτι η θερμοκρασια χρωματος ειναι warm ή cool,ετσι αλλαζουμε φιλτρα ή δοκιμαζουμε και το ανοιγμα ή κλεισιμο της ιριδας.


    Συνεχιζεται...
  8. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    Black Balance

    Μια λειτουργια παρομοια με την ισορροπια λευκου.Οπως η ισορροπια λευκου δινει “αναφορα” για το πραγματικο λευκο,ετσι κι η ισορροπια μαυρου δινει αναφορα για το πραγματικο μαυρο.
    Αυτη η λειτουργια ειναι διαθεσιμη μονο σε επαγγελματικες μηχανες,ετσι οι χρηστες με πιο φθηνες δεν χρειαζεται να ανησυχουν για κατι τετοιο.

    Λειτουργια Black Balance


    Φαινεται οτι υπαρχει πολλη συζητηση γυρω απο το θεμα του μαυρου και ποτε ειναι αναγκαιο αυτο να γινεται.Μερικοι λενε οτι πρεπει να γινεται καθε φορα με την ισορροπια λευκου ,αλλα υπαρχουν και καποιοι που δεν το κανουν ποτε...
    Καλο θα ηταν να γινεται στην αρχη καθε σκηνης ,καθε φορα που αλλαζετε φιλτρα,επιπεδο gain και καθε φορα που αλαζουν οι συνθηκες φωτισμου...
    Μια εικονα με “φτωχο” μαυρο δειχνει συνηθως αφυσικα ή εσφαλμενα χρωματα στις σκοτεινες περιοχες.

    Εαν συμβαινει αυτο,κανουμε το εξης:

    • Χρειαζομαστε μια μηχανη με χειροκινητη λειτουργια ισορροπιας μαυρου,ο διακοπτης της οποιας βρισκεται μαζι με τον διακοπτη ισορροπιας λευκου
    • Εκτελουμε πρωτα την ισορροπια λευκου
    • Πατωντας το διακοπτη ισορροπιας μαυρου,αυτο αυτοματα απενεργοποιει την ιριδα κι ετσι εκτελειται παρομοια με την ισορροπια λευκου.Ορισμενες καμερες ισως ζητουν να κλεισουμε την ιριδα χειροκινητα πρωτα και ισως χρειαστει να την ανοιξουμε παλι οταν ολοκληρωθει η διαδικασια.
    • Εαν θελετε μπορειτε να επαναλαβετε την διαδικασια ισορροπιας λευκου κανοντας μια σειρα απο:λευκο-μαυρο-λευκο.


    Video Camera Filters


    Τα φιλτρα της καμερας ειναι διαφανη ή ημιδιαφανη στοιχεια τα οποια συνδεονται στο μπροστινο μερος του φακου ή περιλαμβανονται ως μερος του περιβληματος του φακου.Τα φιλτρα μεταβαλλουν τις συνθηκες του φωτος πριν αυτο φτασει στο ccd.
    Χρησιμοποιουνται για διορθωσεις προβληματων ή να δημιουργησουν εφε.

    Οι κοινοι τυποι φιλτρων ειναι:

    Neutral Density (ND)=Ενα ουδετερο χρωματικο φιλτρο που απορροφα το φως ομοιομορφα σε ολο το ορατο φασμα.Χρησιμοποιειται για να μειωσει την ποσοτητα του φωτος που ερχεται απο το φακο σε ισχυρες συνθηκες φωτισμου.

    Ultra Violet(UV)=Οι βιντεοκαμερες ειναι ευαισθητες τοσο στο ορατο φως οσο και στο υπεριωδες(uv), το οποιο ειναι αορατο στον ανθρωπο αλλα μπορει να δημιουργησει μια μπλε χροια στο βιντεο,ενα ξεπλυμενο εφε.Ενα UV φιλτρο αφαιρει το υπεριωδες φως αφηνοντας αθικτο το ορατο.Επισης τα UV χρησιμοποιουνται ως προστατευτικα στους φακους.

    Polarizing: =ειναι ειδικος τυπος φακου που απομακρυνει το πολωμενο φως,μειωνοντας το φαινομενο του ξεπλυμενου χρωματος που δημιουργειται απο την ανακλαση του φωτος.Αυτο εχει σαν αποτελεσμα πιο κορεσμενα,ζωντανα χρωματα.Αυτα τα φιλτρα τοποθετουνται συνηθως με μια περιστροφικη προσαρμογη για την ευθυγραμμιση της πολωσης.

    Diffusion = Ενα φιλτρο που θολωνει(blur) την εικονα αποτελεσματικα για να δωσει μια πιο soft απεικονιση.Ενα φιλτρο ήπιας διαχυσης (mild-diffusion)μπορει να χρησιμοποιηθει για να δειξει πιο soft τα προσωπα (αφαιρεση ρυτιδων ),ενω ενα πιο ισχυρο μπορει να δειξει μια ακολουθια ονειρου(εφε).

    Sepia = Χρησιμοποιειται για ιστορικες εικονες ή αναδρομες στο παρελθον

    Fog = Δημιουργει εφε ομιχλης.

    Color Conversion/Correction
    = Ρυθμιζει την θερμοκρασια χρωματος

    Star effect =Δημιουργει ενιαια σημεια φωτος σε σχημα αστεριου στην εικονα απο τις χαρακιες που υπαρχουν στο φιλτρο και μπορει να δωσει δραματικο ή λαμπερο τονο στην εικονα.
    Τα διαβαθμισμενα φιλτρα( Graduated filters)διαμορφωνονται -κλιμακωνονται απο το ενα μερος του φιλτρου στο αλλο.Παραδειγμα,ενα διαβαθμισμενο ND φιλτρο μπορει να εχει ενα ισχυρο ND φιλτρο στο ενα μισο και κανενα στο αλλο.
    Αυτο θα μπορουσε να χρησιμοποιηθει για τη διαμορφωση μιας εικονας της οποιας το μισο ειναι ουρανος,αν θελουμε να επηρεαζεται απο το φιλτρο.
    Τα διαβαθμισμενα φιλτρα εχουν διαφορετικα επιπεδα μεταβασης.Μια εντονη μεταβαση σημαινει οτι υπαρχει μια καλα καθορισμενη γραμμη μεταξυ των τμηματων του φιλτρου.
    Οσο πιο ομαλες οι μεταβασεις τοσο ομαλοτερη η διαβαθμιση...


    Συνεχιζεται...
  9. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    Video Camera Viewfinder (EVF)

    Τα ασπρομαυρα ηλεκτρονικα σκοπευτρα δουλευουν βασικα με τον ιδιο τροπο οπως τα χρωματικα.Διαφορετικες καμερες εχουν διαφορες επιλογες για την προσαρμοση των EVF.
    Οι καμερες που απευθυνονται στο ευρυ καταναλωτικο κοινο συνηθως περιοριζονται στο να κανουν εστιαση/προσαρμογη ευκρινειας,ενω οι επαγγελματικες εχουν πολλες επιλογες.
    Μπορουμε να κανουμε τα παρακατω αγνοωντας τις λειτουργιες που δεν ειναι διαθεσιμες...

    1. Οι επαγγελματικες καμερες χρησιμοποιουν απρομαυρο EVF.Τα χρωματικα εχουν αρχισει και γινονται δημοδιλη στις consumer.
    2. Το EVF ειναι wysiwyg .Αυτο σημαινει οτι αν αλλαξει η φωτεινοτητα στο σκοπευτρο θα αλλαξει και στο σημα εγγραφης.Μολις το σκοπευτρο ρυθμιστει σωστα,μπορουμε να δουμε την ποιοτητα της εικονας απο αυτο που βλεπουμε.Δεν ειναι απαραιτητο να χρησιμοποιησουμε τον δεικτη f-stop αν η εκθεση ειναι σωστη.
    3. Τα μηνυματα που εμφανιζονται μας δινουν πολυτιμες πληροφοριες,καλο θα ηταν να τις μαθουμε.
    4. Εαν το σκοπευτρο θολωνει,κρατηστε τα ματια λιγο μακρια απο το προσοφθαλμιο.Επισης προσεξτε τον παραγοντα εφιδρωσης που προκαλει το αντιστοιχο προβλημα
    5. Πολλα προσοφθαλμια στο σκοπευτρο μπορουν να γυρισουν, νανοιξουν,επιτρεποντας σας να σταθειτε πισω απο την καμερα.Αυτο ειναι χρησιμο οταν η καμερα ειναι σε τριποδο ή ενα και περισσοτερα ατομα θελουν να κοιταξουν μεσα σ’αυτο.
    Μειωνει επισης την κοπωση των ματιων.


    Ρυθμιση αντιθεσης-φωτεινοτητας


    • Ενεργοποιουμε την καμερα στην λειτουργια color bars
    • Ρυθμιζουμε φωτεινοτητα/αντιθεση στο σκοπευτρο μεχρι να δουμε μια ομαλη αποχρωση του γκρι απο το ανωτατο πεδιο λευκου σε μαυρο.Θα πρεπει να βλεπετε μια διαχωριστικη γραμμη αναμεσα στις μπαρες.
    • Ενεργοποιουμε την καμερα σε picture
    • Ελεγχουμε την εκθεση μας μεχρι στιγμης σε καποιο αξιοπιστο μονιτορ ειτε με την συνδεση καλωδιου απο την εξοδο ή κανοντας μια δοκιμαστικη εγγραφη.


    Ρυθμιση εστιασης/ευκρινειας(ρυθμιση διοπτρας)


    Η διοπτρα ειναι το προσοφθαλμιο του σκοπευτρου.Το ρυθμιζουμε ωστε να κανει την εικονα στο σκοπευτρο οσο πιο sharp γινεται.Η προσαρμογη αυτη γινεται ειτε με δαχτυλιδι στο EVF ή με ενα κουμπι προοδευτικης κινησης.

    • Επιλεγουμε ενα θεμα με πολλες αντιθεσεις.Αυτο καθιστα ευκολοτερη την εστιαση
    • Κανουμε zoom- out κι εστιαζουμε το φακο κανονικα

    • Ρυθμιζουμε την διοπτρα μεχρι να δουμε καθαρη εικονα κι αν ειναι δυνατον ασφαλιζουμε την διοπτρα.


    Συνεχιζεται...
  10. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    Video Camera Shutter



    Ο ορος προερχεται απο την φωτογραφια,οπου περιεγραφε μια μηχανικη “πορτα”αναμεσα στον φακο και το φιλμ.Οταν λαμβανεται μια φωτογραφια η πορτα ανοιγει στιγμιαια και το φιλμ εκτιθεται στο εισερχομενο φως.Η ταχυτητα με την οποια το κλειστρο ανοιγει και κλεινει ,μπορει να μεταβληθει.Οσο πιο μεγαλη ταχυτητα τοση μικροτερη η περιοδος που το κλειστρο ανοιγει.
    Η ταχυτητα μετριεται σε κλασματα του δευτερολεπτου.Μια ταχυτητα 1/60 σημαινει οτι το κλειστρο ειναι ανοιχτο για 1 εξηκοστο του δευτερολεπτου.Ταχυτητα ιση με 1/500 ειναι πιο γρηγορη και 1/10000 ακομη περισσοτερο.


    Στην καμερα λειτουργει αρκετα διαφορετικα αλλα με το ιδιο αποτελεσμα.Η τεχνικη διαφορα ειναι οτι αντι να χρησιμοποιειται μια μηχανικη συσκευη ,η ταχυτητα του κλειστρου ειναι προσαρμοσμενη ηλεκτρονικα ,εξαρτωμενη απο το χρονο που το ccd χρειαζεται να παραγει ενεργεια.
    Εαν δεν σας λεει κατι αυτο ,δεν χρειαζεται ν’ανησυχειτε...Δεν εχει σημασια πως δουλευει το κλειστρο αλλα τι επιδραση εχει,αυτο μετραει...

    Το κλειστρο ανοιγει και κλεινει μια φορα καθε δευτερολεπτο του βιντεο.δηλαδη 25 φορες για PAL και 30 για NTSC.Ετσι εαν μια καμερα εχει θεσει το κλειστρο στο 1/60 ,καθε καρε θα εκτεθει για το 1/6 του δευτερολεπτου.
    Ομοιως εαν η ταχυτητα αυξηθει σε 1/120...

    Να θυμαστε οτι η ταχυτητα του κλειστρου δεν επηρεαζει τον ρυθμο καρε που ειναι κατι ξεχωριστο και στις περισσοτερες περιπτωσεις παραμενει το ιδιο!!!

    Η κυριοτερη επιπτωση των υψηλοτερων ταχυτητων του κλειστρου ειναι οτι τα μεμονωμενα καρε εμφανιζονται με μεγαλυτερη ευκρινεια λογω της ελαχιστοποιησης του motion blur.
    Αυτο εμφανιζεται οταν το θεμα μας κινειται στο πλαισιο ,ενω το κλειστρο ειναι ανοιχτο.Οσο λιγοτερο χρονο ειναι ανοιχτο(δηλαδη στην υψηλοτερη ταχυτητα),τοση λιγοτερη κινηση θα πραγματοποιηθει.
    Μια παρενεργεια στις μεγαλυτερες ταχυτητες ειναι οτι η κινηση φαινεται σπασμωδικη.Αυτο συμβαινει επειδη το motion blur τεινει να εξομαλυνει συνεχομενα καρε μαζι.

    Shutter off

    [​IMG]

    1/120
    [​IMG]

    1/500


    [​IMG]

    Οι υψηλοτερες ταχυτητες χρησιμοποιουνται σε καλυψη αθλητικων γεγονοτων.Εαν παρακολουθησετε οποιοδηποτε αθλημα με γρηγορη δραση,θα δειτε το φαινομενο τρεμοπαιγματος στο κλειστρο.Παρατηρηστε πως φαινεται η αργη κινηση ειδικα οταν παγωνει το τελευταιο καρε.
    Σαν αποτελεσμα της μειωσης του χρονου εκθεσης με υψηλες ταχυτητες,η εικονα μπορει να φαινεται πιο σκοτεινη ,εκτος κι αν ειναι ανοιχτη η ιριδα για αντισταθμιση...



    Συνεχιζεται...
  11. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    CAMERA ANGLES



    Ο όρος εννοεί διαφορετικά πράγματα για πολλούς ανθρωπους,αλλα αναφέρεται πάντα στον τρόπο που αποτελείται ένα πλάνο.
    Μερικοί το χρησιμοποιούν για να συμπεριλάβουν όλα τα είδη πλάνου μιας καμερας,αλλοι για να επισημάνουν ειδικά την γωνία μεταξύ κάμερας κι επιλεγμένου θέματος.
    Θα επικεντρωθούμε στην κυριολεκτική έννοια της λέξης ,δηλαδή τη γωνία κάμερας σε σχέση με το θέμα.

    Eye-level= Η πιο κοινή άποψη, είναι η γωνία του πραγματικού κόσμου που όλοι έχουμε συνηθισει.Δειχνει θέματα όπως τα βλέπουμε στην πραγματικότητα.

    HighAngle =Η γωνία που δείχνει το θέμα από ψηλα,η κάμερα είναι γωνία προς το θεμα.Αυτο έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση του θέματος κάνοντας το να φαίνεται λιγότερο ισχυρό, λιγότερο σημαντικό.

    Low Angle
    = Δείχνει το θέμα από κατω, δινοντας την εντύπωση ότι έχει μια ισχυρή ή δεσπόζουσα θέση.

    Bird’s Eye
    = Η σκηνή φαίνεται απευθείας πάνω από το θεμα.Εντελως διαφορετικό και κάπως αφυσικο, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να επισημάνει μια δραματική εξέλιξη ή για επίδειξη διαφορετικής χωρικής προοπτικής.
    Σε μια δραματική σκηνή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δείξει τις θέσεις και τις προτάσεις των χαρακτήρων και αντικειμενων,επιτρεποντας στον θεατή να δει τα πράγματα που οι χαρακτήρες δεν μπορούν.
    Επίσης είναι πολύ χρήσιμο σε ντοκιμαντέρ ,αθλητισμό κ.α

    Slanted
    = Επίσης γνωστό σαν Dutch Tilt, είναι αυτό που η κάμερα εσκεμμένα γέρνει προς τη μια πλευρά ώστε ο ορίζοντας να είναι σε γωνια, προσφεροντας ενδιαφέρουσα και δραματική επίδραση στον θεατή.
    Είναι δημοφιλές σε MTV style βίντεο παραγωγές όπου ασυνήθιστες γωνίες και οι πολλές κινήσεις της κάμερας παίζουν μεγάλο ρόλο.



    Συνεχίζεται…
  12. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    Crossing the Line (Reverse Cut)

    Μια πολύ σημαντική έννοια για την παραγωγή βίντεο και ταινιων.Αναφερεται σε μια νοητή γραμμή που κόβει στη μέση την σκηνή από την μια πλευρά στην άλλη,σε σχέση με την κάμερα.
    Αλλάζει τη γωνία θέασης προκαλώντας αποπροσανατολισμό και σύγχυση ,γι’αυτό είναι κάτι που πρέπει να αποφεύγεται...

    Εδώ βλέπουμε την κάμερα να βρίσκεται αριστερά του θεματος.Η νοητή γραμμή έχει κόκκινο χρωμα.Το αποτέλεσμα δείχνει το αντικείμενο να κινείται από δεξιά στα αριστερά καθορίζοντας τη θέση του θεατή και τον προσανατολισμό του σε σχέση με την κίνηση.
    Crossing the line σημαίνει διαδοχικά γυρίσματα από τις αντίθετες πλευρές της γραμμής.[​IMG][​IMG]


    Συνεχιζεται...
  13. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    Εδώ η κάμερα έχει διασχίσει την γραμμη.Το αποτέλεσμα είναι να αντιστραφεί το θέμα και να εμφανίζεται η κίνηση από αριστερά προς τα δεξιά.
    Όταν διακοπεί αμέσως μετά την προηγούμενη σκηνή τότε το αποτέλεσμα είναι αρκετά συγκεχυμενο.Λογω της ξαφνικής αντίστροφης της άποψης και δρασης,αυτό είναι το reverse cut.[​IMG][​IMG]

    Για να αποφευχθεί αυτό το φαινόμενο ,δημιουργούμε μια σκηνή ώστε να μπορούμε να βιντεοσκοπήσουμε από μια πλευρα.Εαν έχουμε πολλές κάμερες τις τοποθετούμε στην ίδια πλευρά.



    Συνεχιζεται...
  14. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    Σε ορισμένες περιπτώσεις το crossing είναι αναπόφευκτο ή τουλάχιστον επιθυμητό αρκετά ώστε να αξίζει το αδέξιο της μεταβασης.Σε αυτή τη περίπτωση ελαχιστοποιούμε την σύγχυση με την χρήση μιας σκηνής που καταγράφεται στην γραμμή μεταξύ των σκηνών ,όπως βλέπουμε στην φωτο.

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

    Αυτό το “buffer” στην σκηνη,οδηγει τον θεατή σε νέα θέση ώστε να ξέρει που βρίσκεται.
    Αν και δεν είναι ακόμη τέλειο…

    Sports –Multi –camera Action

    Σε καλυψη αθλητικών γεγονότων το crossing the line είναι συχνά απαραίτητο για να επιτευχθεί καλύτερη αποψη.Μερικες φορές δεν είναι πρόβλημα ειδικά όταν χρησιμοποιείται το κοινο,άλλες φορές όμως μπορεί να είναι συγκεχυμενο..,πχ.,μια ομάδα να φαίνεται ξαφνικά να παίζει σε λάθος κατεύθυνση.
    Αυτό μετριάζεται είτε από ένα γραφικό κλειδί ,κάτι σαν “reverse angle” ή από μια λέξη του σχολιαστή όπως: “Ας δούμε την φάση από διαφορετική οπτική γωνία”


    The 180° Rule


    O κανόνας Line crossing αναφέρεται μερικές φορές ως κανόνας των 180°, που σημαίνει ότι η κάμερα είναι σε μια θέση σε σχέση με το πεδίο 180 μοίρες. [​IMG]


    Συνεχιζεται...
  15. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    Dutch Tilt

    Μια κλίση της κάμερας σε μια σκηνή σκόπιμα λοξή προς μια πλευρα.Απεικονιζει ανησυχια,αποπροσανατολισμο,ξεφρενη ή απελπισμένη ενεργεια,μεθη,τρελλα…
    Μπορεί να είναι ένα στατικό πλάνο ή να χρησιμοποιηθεί με ταυτόχρονη μετακινηση,κλιση ή και ζουμ.
    Είναι γνωστό επίσης και σαν Dutch Angle ,German angle, canted angle ακόμη και batman angle…
    [​IMG]

    Χρησιμοποιήθηκε πολύ στις γερμανικές ταινίες του 30 και 40 .Από εκεί προέρχεται το όνομα German angle.Ο όρος Dutch λέγεται ότι ήταν μια λάθος μετάφραση του γερμανικού Deutsch…


    Talking Head
    Ένας ανεπίσημος όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα πλάνο ενός παρουσιαστή ή κάποιου άλλου προσώπου που μιλάει απευθείας στον θεατή ,με μόνο το πάνω μέρος του σώματος ή το κεφάλι ορατα.Π.χ στις ειδησεις,αθλητικα κ.α


    Pickup Shots

    Πλάνα ή σκηνές που καταγράφονται μετά την εγγραφή της κύριας σκηνης.Σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν προγραμματιστεί ειδικα,πχ. σε μια ταινία μια σκηνή μπορεί να γυριστεί μια ημέρα με τους κύριους συντελεστές και την επόμενη τα πλάνα να είναι αφιερωμένα σε σκηνές που δεν είναι απαραίτητοι οι ηθοποιοί.
    Τέτοια πλάνα μπορεί να είναι κοντινά σε αντικείμενα ,διαφορετικές γωνίες στις οποίες οι ηθοποιοί δεν αναγνωρίζονται κλπ…
    Σε άλλες περιπτώσεις είναι απρογραμμάτιστα πλάνα που χρειάζονται για διόρθωση προβλημάτων στην επεξεργασια,την επανάληψη γυρισμάτων σε σκηνές για καλύτερη ποιότητα κ.ο.κ…Ο χρόνος που διατίθεται για κάτι τέτοιο είναι μέρος της παραγωγής…


    Συνεχιζεται...
  16. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    Camera Movement Α΄

    Arc Shot

    Ενα πλανο Arc ειναι μια κινηση της καμερας γυρω απο το θεμα,καπως σαν πλανο παρακολουθησης(tracking).Η καμερα κινειται σε ενα προχειρο ημικυκλιο γυρω απο το θεμα.
    Μερικοι την περιγραφουν αυτη την κινηση tracking & dollying μαζι,δηλαδη ταυτοχρονη κινηση απο πλευρα σε πλευρα και in-move-out.


    Crabbing Shot

    O ορος αυτος ειναι λιγοτερο κοινος απο την εκδοχη tracking,trucking ή dollying.Αυτοι οι οροι ειναι περισσοτερο ή λιγοτερο εναλλαξιμοι,αν και dollying σημαινει in και out κινηση,ενω τα υπολοιπα εχουν την ταση να σημαινουν side to side κινηση σε σταθερη αποσταση απο την δραση.

    Dolly Shot


    Το dolly ειναι μια κατασκευη ,ενα καροτσακι ας πουμε:142: ,που κινειται επανω σε ραγες.Η καμερα τοποθετειται στο dolly και καταγραφει τις σκηνες καθως κινειται.Τα πλανα dolly εχουν διαφορες εφαρμογες και προσφερουν πολυ ωραια πλανα.
    Τα περισσοτερα εχουν ενα μοχλο για να καταστει δυνατη η κατακορυφη κινηση ,γνωστη ως κινηση βασης ή βαθρου.Σε ορισμενες περιπτωσεις ,ενας γερανος τοποθετειται για επιπλεον υψος κι ευελιξια για ενα πλανο που κινειται κατακορυφα ενω ταυτοχρονα με το tracking δημιουργειται ενα compound shot,μια συνθετη κινηση δηλαδη.
    Μερικα dollies μπορουν να λειτουργησουν χωρις εξτρα κομματια.Αυτο παρεχει τον μεγιστο βαθμο κινησης με την προυποθεση βεβαια οτι μια καταλληλη επιφανεια ειναι διαθεσιμη.
    Τα dollies τα λειτουργουν οι μακενιστες ,η πειρα των οποιων εχει επιφερει μεγαλο σεβασμο στους ανθρωπους του κινηματογραφου.
    Οταν εφευρεθηκε η Steadicam το dolly αντιμετωπισε σοβαρο ανταγωνισμο.Τα περισσοτερα πλανα που καποτε ηταν δυνατα μονο με τη χρηση dolly ,τωρα ηταν πιο ευκολαμε το ευελικτο Steadicam.
    Ωστοσο ακομη χρησιμοποιειται για πλανα που χρειαζεται μεγαλος βαθμος ακριβειας.


    Dolly Zoom


    Μια κινηματογραφικη τεχνικη κατα την οποια η καμερα κινειται πιο κοντα ή μακρια απ’το αντικειμενο,ενω συγχρονως προσαρμοζει το ζουμ της γωνιας για να κρατησει το θεμα στο ιδιο μεγεθος με το πλαισιο.
    Αποτελεσμα εχει να εμφανιζεται το αντικειμενο σταθερο ενω το μεγεθος του φοντου αλλαζει.Αυτο λεγεται στρεβλωση προοπτικης.

    [​IMG] [​IMG]
    Στην πρωτη φωτογραφια η καμερα ειναι τοποθετημενη κοντα στο θεμα και ο φακος σε zoom-out,
    Ενω στην δευτερη φωτογραφια ειναι αρκετα μετρα πισω και ο φακος εχει κανει zoom-in.


    The Effect

    Το dolly-zoom δημιουργει ενα αφυσικο αποτελεσμα ,κατι που τα ματια μας ποτε δεν θα δουν κανονικα .Αν καποιος το δει πρωτη φορα θα αναρωτηθει τι ακριβως εδειξε το πλανο εκεινη την στιγμη.Το ακριβες αποτελεσμα εξαρταται απο την κατευθυνση της κινησης της καμερας.Αν η καμερα κινειται κοντα, το παρασκηνιο φαινεται να μεγαλωνει και να κυριαρχει στο πλανο.
    Αν κινειται πιο μακρια το θεμα τονιζεται στο προσκηνιο κι αποκτα δεσποζουσα θεση.Το αποτελεσμα ειναι αρκετα συναισθηματικο και χρησιμοποιειται για να δειξει ξαφνικη συνειδητοποιηση,αντιδραση σε μια δραματικη εξελιξη...


    Ιστορια

    Η εφευρεση του dolly-zoom πιστωνεται στο Irmin Roberts.Η τεχνικη αυτη εγινε γνωστη απο τον Hitchcock (vertigo) κι ακολουθησαν και αλλοι...
    Καλο ειναι να μην το παρακανει κανεις στη χρηση του γιατι θεωρειτε κλισε...
    Επισης ειναι γνωστο σαν:

    • Hitchcock zoom
    • Vertigo zoom or vertigo effect
    • Jaws shot
    • Trombone shot
    • Zolly or zido
    • Telescoping
    • Contra-zoom
    • Reverse tracking
    • Zoom in/dolly out (ή αντιστροφα)


    Συνεχιζεται...
  17. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    Camera Movement B΄



    Follow Shot

    Κατι αρκετα αυτονοητο,η καμερα ακολουθει το θεμα στην κινηση.Η αποσταση συνηθως διατηρειτε περισσοτερο ή λιγοτερο σταθερη.
    Πιο πρακτικη λυση ειναι μια steadicam


    Pedestal Shot


    Η κατακορυφη κινηση της καμερας σε σχεση με το θεμα.Συχνα αναφερεται και σαν “pedding”.

    Camera Pan

    H οριζοντια κινηση της καμερας αριστερα –δεξια σε εναν κεντρικο αξονα.Μια περιστρεφομενη κινηση της καμερας σε ενα τριποδο ή στον ωμο κατα την οποια κινειται ολο το συστημα.
    Για να δημιουργηθει μια ομαλη ροη,μια καλη ιδεα ειναι η εξασκηση της κινησης πρωτα.Αν χρειαστει να μετακινησετε ή τεντωσετε το σωμα σας στη διαρκεια της κινησης ,βοηθα να τοποθετησετε τον εαυτο σας σε πιο ανετη θεση.
    Με λιγα λογια οσο πιο προοδευτικα εξελισσεται η κινηση τοσο πιο ανετα θα ειστε.

    Camera Tilt

    H κλιση ειναι μια κατακορυφη κινηση της καμερας πανω ή κατω απο ενα σταθερο σημειο.Π.χ εαν τοποθετησετε μια καμερα στον ωμο και κινηθει πανω ή κατω ,τοτε ειστε σε camera tilt.
    Δεν πρεπει να συγχεεται με το Dutch Tilt που ειναι σκοπιμη λοξη γωνια.Μια παραλλαγη της κλισης ειναι το pedestal shot στο οποιο ολοκληρη η καμερα μετακινειται πανω κατω...


    Zoom Shot


    Το ζουμ δεν ειναι μια τεχνικη της καμερας.Σημαινει την τροποποιηση του εστιακου μηκους του φακου που δινει την ψευδαισθηση της κινησης πιο κοντα ή πιο μακρια.Το αποτελεσμα ομως δεν ειναι ακριβως το ιδιο.
    Το ζουμ μεγεθυνει ουσιαστικα ενα μερος της εικονας ενω μετακινειται η καμερα,δημιουργει μια διαφορετικη προοπτικη στα αντικειμενα ή στο υποβαθρο που φαινονται να αλλαζουν σε σχεση με τα αντικειμενα στο προσκηνιο.
    Το ζουμ ειναι μια ευκολη λειτουργια αλλα δυσκολα χρηστικη σε πολλες καμερες.
    Ειναι αναμφισβητητα η λειτουργια με την περισσοτερη καταχρηση...


    Συνεχιζεται...
  18. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    Video Camera Zooming

    Μια λειτουργια που κινει πιο κοντα ή μακρια το αντικειμενο στο θεμα μας.Το αποτελεσμα ειναι παρομοιο με την κινηση της καμερας πιο κοντα ή μακρια.
    Δεν ειναι το ιδιο ομως με την μετακινηση της καμερας.

    1.Manual Zoom(ring).Ενα δαχτυλιδι στο περιβλημα του φακου το οποιο περιστρεφεται χειροκινητα συνηθως με τον αριστερο αντιχειρα και δεικτη.

    Πλεονεκτηματα:Ταχυτητα(μπορειτε να κανετα πολυ γρηγορο ζουμ),δεν απαιτει ενεργεια ,οποτε εχετε οικονομια στην μπαταρια.
    Μειονεκτηματα:Πιο δυσκολο νε ελεγχθει,δυσκολοτερο ομαλο ζουμ

    2.Servo Zoom

    Προκειται για μοχλο που βρισκεται στο κελυφος του φακου.Ειναι ετσι τοποθετημενος ωστε οταν συρετε το δεξι σας χερι στη ζωνη λαβης,θα βρισκεται κατω απο τα δυο πρωτα δαχτυλα.Πατωντας το μπροστινο μερος του μοχλου μεγεθυνει,πιεζοντας το πισω μερος εχουμε σμικρυνση.
    Οι πιο φθηνες καμερες εχουν συνηθως μια σταθερη ταχυτητα ζουμ ενω ενα καλο servo zoom εχει μεταβλητη,οσο πιο πολυ πιεζουμε τον μοχλο τοσο πιο γρηγορο το ζουμ.Ξεχωριζει με ετικετες με τα γραμματα T(tele) -W (wide).

    Πλεονεκτηματα: Ευκολο στη χρηση στις περισσοτερες περιπτωσεις ,ομαλο ζουμ.
    Μειονεκτηματα: Χρησιμοποιει ενεργεια απο την μπαταρια –περιοριζεται σε σταθερες ταχυτητες.

    Υπαρχει ενα σημαντικο χαρακτηριστικο των φακων ζουμ που θα πρεπει να γνωριζουμε:οσο πιο πολυ ζουμαρουμε τοσο πιο δυσκολο ειναι να κρατηθει η εικονα σταθερη.Σε πολυ μεγαλα ζουμ ενα τριποδο ειναι απαραιτητο.
    Αν εχετε προβλημα στο να διατηρησετε το πλανο σας σταθερο,ειναι δυνατον να κινηθειτε πιο κοντα στο αντικειμενο και μετα να κανετε ζουμ.Θα εχετε το ιδιο αποτελεσμα και πιο σταθερο πλανο.
    Εαν θελετε να δειξετε ολη την σκηνη αλλα και κοντινα πλανα,αντι για ζουμ μπορειτε να κανετε αυτο:

    Καταγραψτε μια ευρεια σκηνη,καντε στοπ,ζουμαρετε σε ενα κοντινο πλανο,και ξανα εγγραφη.Το αποτελεσμα ειναι μια σκηνη που αλλαζει καθαρα σε αλλη ,απεικονιζοντας τις ιδιες πληροφοριες με ενα ζουμ,αλλα πιο αποτελεσματικο...


    Συνεχιζεται...
  19. exile

    exile Videocameras Moderator

    Μηνύματα:
    5.030
    Likes:
    586
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    Digital Zoom vs Optical Zoom


    Υπαρχουν δυο τυποι ζουμ σε μια καμερα,το ψηφιακο και το οπτικο.Μια καμερα μπορει να εχει εναν ή και τους δυο τυπους,οι οποιοι λειτουργουν διαφορετικα κι ο ανυποψιαστος αγοραστης μπορει να την πατησει ασχημα με το να μην εχει κατανοησει το πως λειτουργουν.


    Digital Zoom

    Το πιο πολυδιαφημισμενο απο τους κατασκευαστες.Ειναι πια κοινοτυπο να φαινεται στο πλαι του σωματος μιας καμερας ενας αριθμος 150x και καταστηματα ηλεκτρονικων να ειναι γεματα απο αφελεις πελατες που συγκρινουν το ψηφιακο ζουμ σε διαφορετικα μοντελα.
    Μην ξεγελιομαστε...Το ψηφιακο ζουμ ειναι σχεδον ανευ σημασιας.Ειναι μονο ενα τεχνασμα του μαρκετινγκ για να παγιδευσει πελατες.
    Αγνοηστε το τελειως κι αν καποιος πωλητης ή οτι αλλο ,προσπαθησει να σας εντυπωσιασει,πηγαινετε καπου αλλου...

    Το ψηφιακο ζουμ λειτουργει μεγεθυνοντας ενα μερος της εικονας που καταγραφουμε,χρησιμοποιωντας ψηφιακα κολπα.Το ιδιο οπως ενα προγραμμα γραφικων αλλαζει το μεγεθος μιας εικονας σε μεγαλυτερο μεγεθος.
    Η διαδικασια περιλαμβανει την ληψη ορισμενου αριθμου πιξελς που δημιουργει μια μεγαλυτερη εικονα ,αλλα επειδη η νεα εικονα βασιζεται στον ιδιο αριθμο πιξελς ,η εικονα χανει ποιοτητα.
    Στο μικρο ζουμ(μεχρι 20x) η ζημια μπορει να μην ειναι πολυ αισθητη.Σε μεγαλο ζουμ (μεχρι 100x )ή περισσοτερο η ποιοτητα γινεται απαισια...
    Ορισμενα ψηφιακα ζουμ χρησιμοποιουν interpolation ,εναν τροπο υπολογισμου της αξιας των νεων πιξελς κι οχι απο αλληλοκαλυψη αυτων.
    Θεωρητικα ,αυτο θα πρεπει να μειωσει την απωλεια ποιοτητας,αλλα κανενα interpolation δεν αποφευγει την απωλεια συνολικα.

    Θυμηθειτε να κανετα digital zoom στο post-production με ενα software παρα στην καμερα....


    Optical Zoom


    Αυτο ειναι το ζουμ που εχει σημασια και παρεχεται απο τα οπτικα του φακου με εναν τηλεφακο και δεν εχει απωλεια στην ποιοτητα της εικονας.
    Οι περισσοτερες καμερες εχουν ενα οπτικο ζουμ μεταξυ 10x - 20x.
    10x ειναι επαρκη για τις περισσοτερε εφαρμογες,περισσοτερο ειναι συνηθως καλυτερα .
    20x ειναι αρκετο για ολους αλλα και για τους πιο απαιτητικους χρηστες του ζουμ...
    ------------------------------------------------------------------------------------

    Αγαπητοι φιλοι,
    Επιτρεψτε μου να αφιερωσω το παραπανω θεμα σ’εναν ανθρωπο της Τεχνης,που εδω και 30 ή πιο πολυ χρονια ,βρισκεται πισω απο τις καμερες και η φιλοσοφια του περικλειεται σε μια προταση:”Τιποτε καλυτερο απο το φυσικο φως...”

    Ευχαριστω για την υπομονη σας
    Να ειστα ολοι καλα...
  20. ΣΩΤΗΡΑΚΗΣ

    ΣΩΤΗΡΑΚΗΣ

    Μηνύματα:
    13.327
    Likes:
    1.196
    Απάντηση: Βιντεοκαμερα και Λειτουργιες

    Ευχαριστουμε!

Μοιραστείτε τη σελίδα

TOP
TOP