- Μηνύματα
- 870
- Reaction score
- 1.204
Τα παρακάτω θέματα – έστω με στοιχειώδες υπόβαθρο σε θέματα ηλεκτρισμού όπως δίδεται από τη μέση εκπαίδευση - αποτελούν , πιστεύω, συμπυκνωμένη γνώση 33 ετών εμπειρίας σε ραδιοηλεκτρικά συστήματα που όμως τα παρακάτω αναφερόμενα Θέματα Προστασίας έχουν άμεσα σχέση για την καλή λειτουργία τους αλλά και την προστασία του προσωπικού που τα υπηρετούσε.
Εννοώ συμπυκνωμένη γνώση γιατί φυσικά μπορείτε να βρείτε τα πάντα πλέον στο διαδίκτυο και βιβλία αλλά θα πρέπει να ανατρέξετε σε δεκάδες τόμους .
Εδώ βέβαια θα ενημερωθείτε σφαιρικά και έστω εγκυκλοπαιδικά και θα ήταν μετά ευκολότερη η κατανόηση των πλέον εξειδικευμένων εγχειριδίων. Απλά θέλω να ανατρέψω αιτιάσεις και επιχειρήματα ότι γνώσεις για εξειδικευμένα θέματα προσεγγίζονται και προσκτώνται μόνο από λίγους.
1. ΓΕΙΩΣΗ – Μέτρηση Γείωσης
Θα αναφερθώ στην εμπειρία μου από τις γειώσεις των Ασυρματικών Τηλεπικοινωνιών του ΟΤΕ.. Θυμάμαι πχ σε μια από τις μετρήσεις ποιότητας δικτύου (Ν.Ρ.R ) αν η γεννήτρια λευκού θορύβου, ήταν αγείωτη τότε ο απέναντι σταθμός θα μετρούσε στην χαμηλή ΄΄οπή’’ 70ΚΗz Ν.Ρ.R χειρότερο μέχρι και 20dΒ ενώ στις άλλες ‘’οπές’’ θα μετρούσε σχεδόν κανονικά. Οπότε τότε υπήρχε κίνδυνος συντονίζοντας να "χειροτερεύαμε" την ποιότητα του δικτύου το οποίο στην πραγματικότητα να μη έπασχε από τίποτα.
Το σύστημα γειώσεως μπορεί να παίξει το ρόλο του ενεργά μόνο εάν η αντίσταση του προς την γη είναι όσο το δυνατόν μικρότερη.
Όταν υψηλές τάσεις που προέρχονται απ’ έξω παρουσιασθούν στο σύστημα, η διαφορά δυναμικού στο μακρύτερο άκρο της συνδέσεως της γειώσεως δυνατόν να φθάσει, σε επικίνδυνες τιμές.
Αν η αντίσταση γειώσεως του συστήματος δεν είναι επαρκώς χαμηλή τότε χαμηλές τάσεις από τυχαία παλμορεύματα δυνατόν να γίνουν πηγή θορύβου υψηλής στάθμης.
Ένα ιδανικό σύστημα γειώσεως πρέπει να έχει μηδενική αντίσταση.
Αφού, προφανώς, είναι αδύνατο να πετύχομε μηδενική αντίσταση, ο σκοπός είναι να υποβιβασθεί η τιμή της τουλάχιστον στα 2 έως 5 ΟΗΜ.
Η κύρια γραμμή γειώσεως ενός σταθμού μπορεί να πραγματοποιηθεί με ενταφιασμένες μπάρες, πλάκες ή πλέγματα σε λάκκο που έχει σκαφτεί και πληρωθεί με σχεδόν κοσκινισμένο χώμα ή καλύτερα κοκκινόχωμα. Η βασική προϋπόθεση είναι η επίτευξη δρόμου χαμηλής αντιστάσεως προς την γη.
Το Ευρωπαϊκό Πρότυπο ΕΝ 50160, το οποίο έχει εκδοθεί και στη χώρα μας ως Ελληνικό πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 50160/25.05.2000 καθορίζει ορισμένα όρια μέσα στα οποία είναι αποδεκτή η ποιότητα της παρεχόμενης ηλεκτρικής ενέργειας στον κάθε καταναλωτή. Τα όρια που τίθενται από το πρότυπο αυτό είναι περιληπτικά τα παρακάτω: Όρια διακύμανσης της τάσης τροφοδότησης Για τη χαμηλή τάση, οι μετρούμενες τιμές πρέπει να βρίσκονται μεταξύ των ορίων 230 ± 10% (δηλαδή 207 V έως 253 V). Στη μέση τάση, τα όρια διακύμανσης είναι 20kV ± 10% (Όταν βέβαια η μέση τάση είναι 15kV τότε τα όρια είναι 15kV ± 10%)
Συνεχιζεται…
Εννοώ συμπυκνωμένη γνώση γιατί φυσικά μπορείτε να βρείτε τα πάντα πλέον στο διαδίκτυο και βιβλία αλλά θα πρέπει να ανατρέξετε σε δεκάδες τόμους .
Εδώ βέβαια θα ενημερωθείτε σφαιρικά και έστω εγκυκλοπαιδικά και θα ήταν μετά ευκολότερη η κατανόηση των πλέον εξειδικευμένων εγχειριδίων. Απλά θέλω να ανατρέψω αιτιάσεις και επιχειρήματα ότι γνώσεις για εξειδικευμένα θέματα προσεγγίζονται και προσκτώνται μόνο από λίγους.
1. ΓΕΙΩΣΗ – Μέτρηση Γείωσης

Θα αναφερθώ στην εμπειρία μου από τις γειώσεις των Ασυρματικών Τηλεπικοινωνιών του ΟΤΕ.. Θυμάμαι πχ σε μια από τις μετρήσεις ποιότητας δικτύου (Ν.Ρ.R ) αν η γεννήτρια λευκού θορύβου, ήταν αγείωτη τότε ο απέναντι σταθμός θα μετρούσε στην χαμηλή ΄΄οπή’’ 70ΚΗz Ν.Ρ.R χειρότερο μέχρι και 20dΒ ενώ στις άλλες ‘’οπές’’ θα μετρούσε σχεδόν κανονικά. Οπότε τότε υπήρχε κίνδυνος συντονίζοντας να "χειροτερεύαμε" την ποιότητα του δικτύου το οποίο στην πραγματικότητα να μη έπασχε από τίποτα.

Το σύστημα γειώσεως μπορεί να παίξει το ρόλο του ενεργά μόνο εάν η αντίσταση του προς την γη είναι όσο το δυνατόν μικρότερη.
Όταν υψηλές τάσεις που προέρχονται απ’ έξω παρουσιασθούν στο σύστημα, η διαφορά δυναμικού στο μακρύτερο άκρο της συνδέσεως της γειώσεως δυνατόν να φθάσει, σε επικίνδυνες τιμές.
Αν η αντίσταση γειώσεως του συστήματος δεν είναι επαρκώς χαμηλή τότε χαμηλές τάσεις από τυχαία παλμορεύματα δυνατόν να γίνουν πηγή θορύβου υψηλής στάθμης.
Ένα ιδανικό σύστημα γειώσεως πρέπει να έχει μηδενική αντίσταση.
Αφού, προφανώς, είναι αδύνατο να πετύχομε μηδενική αντίσταση, ο σκοπός είναι να υποβιβασθεί η τιμή της τουλάχιστον στα 2 έως 5 ΟΗΜ.
Η κύρια γραμμή γειώσεως ενός σταθμού μπορεί να πραγματοποιηθεί με ενταφιασμένες μπάρες, πλάκες ή πλέγματα σε λάκκο που έχει σκαφτεί και πληρωθεί με σχεδόν κοσκινισμένο χώμα ή καλύτερα κοκκινόχωμα. Η βασική προϋπόθεση είναι η επίτευξη δρόμου χαμηλής αντιστάσεως προς την γη.
Το Ευρωπαϊκό Πρότυπο ΕΝ 50160, το οποίο έχει εκδοθεί και στη χώρα μας ως Ελληνικό πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ 50160/25.05.2000 καθορίζει ορισμένα όρια μέσα στα οποία είναι αποδεκτή η ποιότητα της παρεχόμενης ηλεκτρικής ενέργειας στον κάθε καταναλωτή. Τα όρια που τίθενται από το πρότυπο αυτό είναι περιληπτικά τα παρακάτω: Όρια διακύμανσης της τάσης τροφοδότησης Για τη χαμηλή τάση, οι μετρούμενες τιμές πρέπει να βρίσκονται μεταξύ των ορίων 230 ± 10% (δηλαδή 207 V έως 253 V). Στη μέση τάση, τα όρια διακύμανσης είναι 20kV ± 10% (Όταν βέβαια η μέση τάση είναι 15kV τότε τα όρια είναι 15kV ± 10%)
Συνεχιζεται…
Last edited: