ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ ΕΞΑΡΧΟΠΟΥΛΟΣ-ΝΟΣΤΡΑΔΑΜΟΣ

Μηνύματα
29.073
Reaction score
23.098
Νοστράδαμος: Η άνοδος, οι κατηγορίες και η πτώση του συγκροτήματος

Η δεκαετία του 1960 σηματοδότησε μια νέα εποχή. Στην Αμερική άρχισε να επικρατεί ένα κλίμα αμφισβήτησης, κοινωνικών συγκρούσεων και αναζήτησης της ελευθερίας σε νέο επίπεδο, ιδιαίτερα από τους νέους ανθρώπους. Η εποχή που πρωτοακούστηκε η φράση, sex, drugs and rock n' roll και έγινε η ανάδειξη των rock stars και συμβόλων στα οποία ο κόσμος είχε ανάγκη να πιστέψει.
Στην Ελλάδα το κίνημα αυτό ήρθε λίγο αργοπορημένα, κάνοντας την εμφάνισή του την επόμενη δεκαετία, του 1970 και πάλεψε με τα αυστηρά ήθη της εποχής και την τότε πολιτική πραγματικότητα, εκείνη της χούντας. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 δημιουργήθηκε ένα από τα σημαντικότερα ελληνικά ρόκ συγκροτήματα που πέρασαν και αγαπήθηκαν από την νεολαία.

Ήταν οι Νοστράδαμος. Το όνομα του συγκροτήματος ήταν επηρεασμένο από τον Νοστράδαμο, τον άνθρωπο που έβλεπε μπροστά και προ-έβλεπε τα γεγονότα. Το συγκρότημα αποτελείτο από τον Στέλιο Φωτιάδη (μπάσο, φωνή), τον Ιπποκράτη Εξαρχόπουλο, γνωστό ως Τσάρλι (κιθάρα, φωνή) και την Chris King (φωνή), από νέους και πολλά υποσχόμενους μουσικούς και τραγουδιστές. Η Δέσποινα Γλέζου (φωνή, κιθάρα) προστέθηκε αργότερα στο συγκρότημα και συγκεκριμένα τον Αύγουστο του 1972 με την συμφωνία να παραμείνει στο group μόνο δύο μήνες, με σκοπό να λάβουν μέρος στο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης.

Η Δέσποινα Γλέζου, ανιψιά του Μανώλη Γλέζου και του Γιάννη Ρίτσου, είχε τη δική της προϊστορία στο ελληνικό rock τραγούδι, πολύ πριν την εμφάνισή της στους Νοστράδαμος. Το 1967, συνεργάστηκε με τον Γιώργο Ρωμανό, τον Διονύση Σαββόπουλο και τα Μπουρμπούλια, και είχε εμφανιστεί στο ιστορικό rock club «Κύτταρο» μαζί με τους Socrates και τους Εξαδάκτυλος, ενώ κάποια στιγμή υπήρξε και μέλος των Poll.

Τα πρώτα βήματα και οι επιτυχίες
Στα πρώτα τους βήματα, οι Νοστράδαμος, δεν είχαν καν όνομα. Εμφανίζονταν ως support group με τους ΠΕΛΟΜΑ ΜΠΟΚΙΟΥ, συγκρότημα που μεσουρανούσε την εποχή εκείνη, με τραγουδιστή τον Βλάσση Μπονάτσο. Οι νέοι και άγνωστοι τότε τραγουδιστές προκάλεσαν αίσθηση στον νεαρόκοσμο και είχαν ιδιαίτερη απήχηση. Η πρώτη επίσημη εμφάνιση των Νοστράδαμος έγινε στα εγκαίνια του club Ροντέο, στις 17 Νοέμβριου του 1972.

Το 1972 με το τραγούδι «Δώσ' μου το χέρι σου», παίρνουν μέρος στο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης και κερδίζουν το βραβείο του καλύτερου πρωτοεμφανιζόμενου συνθέτη και εκτελεστή. Το single που κυκλοφόρησε γνώρισε μεγάλη εμπορική αποδοχή, πουλώντας μέσα σε ένα μήνα εννιά χιλιάδες αντίτυπα. Το βραβείο παρέλαβαν από την τραγουδίστρια, Μαρινέλλα. Το συγκρότημα γίνεται ευρέως γνωστό και αγαπιέται από το νεανικό κοινό, που διψούσε για νέα ακούσματα και μοντέρνα είδωλα. Έπειτα από την επιτυχία αυτή, η Δέσποινα Γλέζου παραμένει στο συγκρότημα μέχρι το 1975.

Το 1972 κυκλοφορήσαν έναν δίσκο με τον ομώνυμο τίτλο «Νοστράδαμος», ενώ ακολούθησαν και εφτά singles, (Δώσ' μου το χέρι σου /Τα Παραμύθια της γιαγιάς(1972), Μαγική Πολιτεία/Τι Συμβαίνει (1973), Ηταν Δώδεκα παιδιά/Μη Μιλάς γι' αυτούς (1973), Φίλε μου/Το παιδί (1973), Όνειρο/Δέκα μέρες πριν πεθάνω (1974), Έλα κοντά μου/ Χλωμό φεγγάρι (1974), Και πρέπει/Ο κόσμος βουβός (1974).
Ένα χρόνο πριν την αποχώρηση της Γλέζου, το 1974 αποχωρούν απ? το group, ο Ιπποκράτης Εξαρχόπουλος (Τσάρλι) και η Chris King και έρχονται να τους αντικαταστήσουν οι Ρένα Παγκράτη και Μιχάλης Λαμπρόπουλος.

Το συγκρότημα συνεχίζει τις εμφανίσεις του σε διάφορους χώρους όπως σε ένα από τα club της εποχής, το Ελατήριο, μαζί με τους Socrates και τα ΑΝΑΚΑΡΑ.

Οι κατηγορίες και η αρχή του τέλους
Οι Νοστράδαμος μέσα από τα τραγούδια τους, μίλησαν για την αγάπη, την ειρήνη και τον έρωτα. «Κλοτσιά» στην ανοδική τους πορεία, δίνει ένα απρόσμενο περιστατικό. Η σύλληψη και κατηγορία του τραγουδιστή και κιθαρίστα του συγκροτήματος, Τσάρλι. Ήταν Μάρτιος του 1973, όταν ο Τσάρλι αιφνιδιάζεται καθώς βλέπει τους αστυνομικούς να τον πλησιάζουν και να του περνούν χειροπέδες. Ο Ιπποκράτης Εξαρχόπουλος (Τσάρλι), κατηγορήθηκε για την αποπλάνηση ανήλικης μαθήτριας, περιστατικό που έλαβε χώρα, κατά την περιοδεία του συγκροτήματος στην Βόρεια Ελλάδα. Η κοπέλα ήταν μία από τις χιλιάδες θαυμάστριες, που κυνηγούσαν τον όμορφο Τσάρλι, στις εμφανίσεις του, κάτι σαν τις groupies, όπως αποκαλούνται στην Αμερική. Τα πρωτοσέλιδα της εποχής «κατακρεούργησαν» τον νεαρό μουσικό, μετά το περιστατικό αυτό, με απαξιωτικά σχόλια και προσβολές, ενώ οι φωτογραφίες του ίδιου με χειροπέδες, ή άλλες που τον έδειχναν να κατεβαίνει από την κλούβα, είχαν γεμίσει τις σελίδες των εφημερίδων. Ρεπορτάζ της εποχής έλεγε: «Όταν οι αστυνομικοί εισήλθαν ξαφνικά στο δωμάτιο των δύο Νοστράδαμος στο ξενοδοχείο, αυτοί κλείδωσαν την ανήλικο θαυμάστριά τους στην τουαλέτα και προσεποιήθησαν ότι δεν εγνώριζαν τίποτε». Οι αστυνομικοί εισέβαλαν στο δωμάτιο και βρήκαν στο συγκεκριμένο σημείο την κοπέλα, όχι βέβαια από «δαιμόνιο» επαγγελματικό ένστικτο, άλλα αφού πρώτα είχαν ειδοποιηθεί από κάποιον για την ύπαρξή της.

Ο Τσάρλι οδηγήθηκε στα κρατητήρια στη Θεσσαλονίκη. «Οι δύο Νοστράδαμος κατηγορήθηκαν για αποπλάνηση ανηλίκου και εκούσια απαγωγή επί σκοπού ακολασίας 16χρονης μαθήτρια από την Καβάλα», γράφει ο τύπος της εποχής. Ο Τσάρλι υποστήριξε ότι η κοπέλα ήταν εκείνη που τον πλησίασε με την θέλησή της, όχι μόνο αυτόν άλλα και έναν τεχνικό του συγκροτήματος. Μαρτυρία της Chris King, λέει πως «η κοπέλα πήγε στο ξενοδοχείο όπου έμενε το συγκρότημα κατά τη διάρκεια της περιοδείας, ξεγλίστρησε από την ρεσεψιόν, έμαθε που ήταν το δωμάτιο που έμενε ο Τσάρλι και του χτύπησε την πόρτα, με σκοπό να έρθουν σε επαφή. Εκεί βρισκόταν και ένας φίλος (ο τεχνικός) του Τσάρλι. Η κοπέλα ήρθε σε επαφή και με τους δύο. Ήθελαν (οι γονείς της ανήλικης) χρήματα και χρησιμοποιούσαν το κορίτσι. Το θεωρώ αξιοθρήνητο».

Τα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή στο πλευρό του Ιπποκράτη Εξαρχόπουλου. Η Δέσποινα Γλέζου είχε δηλώσει σε πρόσφατη συνέντευξη: «Ο Ιπποκράτης έπεσε θύμα μιας «οικογενειακής επιχείρησης» με σκοπό το γρήγορο χρήμα. Οι Νοστράδαμος τότε έβγαζαν χρήμα. Ακόμα και μετά το περιστατικό συνεχίσαμε να δουλεύουμε για να βγάλουμε τον Ιπποκράτη από την φυλακή. Κάναμε το παν, για να μην τον βλάψει όλη αυτή η ιστορία, κυρίως ψυχολογικά και τελικά τον βγάλαμε».

Οι γονείς της κοπέλας κατήγγειλαν τον καλλιτέχνη που σπίλωσε την τιμή της κόρης τους. Από πληροφορίες από ρεπορτάζ της εποχής, «το περιβάλλον της κοπέλας ζητούσε ένα διαμέρισμα στη Θεσσαλονίκη για να αποσυρθεί η μήνυση. Με τις διαπραγματεύσεις το ποσό κατέβηκε στις 200.000 δραχμές. Το ποσό αυτό θα το κατέθετε το συγκρότημα σε γραμμάτια, διότι, όπως ισχυριζόταν, δεν είχαν μετρητά. Η ποινική δίωξη έλαβε τέλος, διότι δεν είχε προκληθεί σκάνδαλο και η αποπλανηθήσα είχε δηλώσει σε Εξαρχόπουλο και Καλαφάτη (τεχνικός), ότι είχε συμπληρώσει το 16ο έτος της ηλικίας της». Από τα λεγόμενα μελών του group, μετά την αποφυλάκισή του, ο Τσάρλι πέρασε δύσκολα. «Φοβόταν ακόμα και να κοιμηθεί, είχε τραγική όψη όταν βγήκε έξω (από τη φυλακή), ήταν άπλυτος, αξύριστος. Πιστεύω ότι του φέρθηκαν σκληρά, αλλά αυτά γίνονταν τότε», δήλωσε η Chris King.
Οι συνάδελφοί του, ακόμα και σήμερα, επιμένουν πως ο Τσάρλι είχε πέσει θύμα εκβιασμού, με σκοπό τα χρήματα. Η χούντα παρενέβη τότε, απαγορεύοντας στον οποιονδήποτε, να παρακολουθήσει από εκεί και πέρα συναυλίες τους. Οι διευθυντές των σχολείων απαγόρευσαν στους μαθητές, μετά από σχετική εγκύκλιο που είχε σταλεί, να παρακολουθήσουν συναυλίες του group. Αν το έκαναν θα αποβάλλονταν. Εν συνεχεία, τα τραγούδια των Νοστράδαμος απαγορεύτηκαν από το ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Για το δικτατορικό καθεστώς, ένα τέτοιο περιστατικό, ήταν και θα έμενε ασυγχώρητο.
Όλη αυτή η αρνητική δημοσιότητα ήταν καταστροφική για το group, το οποίο είχε δεχτεί βαρύ πλήγμα. Η ζημιά που υπέστη η φήμη των Νοστράδαμος, ήταν δυστυχώς, μη αναστρέψιμη. Η απογοήτευση και η ρετσινιά που είχε αφήσει, τόσο η κατηγορία του Τσάρλι όσο και η αποχή του κοινού, από τις συναυλίες του συγκροτήματος, έκανε τον Τσάρλι να λυγίσει και παρ? όλο που ποτέ δεν αποδείχθηκε η κατηγορία αυτή, το συγκρότημα τελικά διαλύθηκε.

Η ύστατη προσπάθεια
Η προσπάθεια των Νοστράδαμος να κερδίσουν έδαφος και να κάνουν μια νέα επιτυχία, έγινε με την παρ? ολίγον συμμετοχή τους στην Eurovision, το 1974. Ένα κομμάτι που είχε στείλει για τον διαγωνισμό ο Στέλιος Φωτιάδης, θεωρήθηκε φαβορί. «Ή οι Abba ή εμείς θα βγαίναμε πρώτοι», λέει η Δέσποινα Γλέζου. Ήταν η χρονιά που το σουηδικό group Abba κέρδισε την πρώτη θέση με το τραγούδι Waterloo. Την ελληνική συμμετοχή εκπροσώπησε Μαρινέλλα.

Και πάλι, μπήκε άλλο ένα εμπόδιο στα όνειρα των νέων. Κατασχέθηκαν τα διαβατήριά τους, διότι ισχυρίζονταν πως αν έφευγε ο Τσάρλι μαζί με το group, η παρουσία του θα δυσφήμιζε την Ελλάδα, λόγω των κατηγοριών που είχε δεχθεί. Έτσι, οι Νοστράδαμος δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό και να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό.

Η ζωή του Τσάρλι μετά τους Νοστράδαμος και το τέλος
Στην μετα-Νοστράδαμος εποχή, ο Τσάρλι, για να ξεχρεώσει τους φίλους και συναδέλφους του, για τα χρήματα που έδωσαν τότε στην οικογένεια της κοπέλας, άφησε πίσω την pop μουσική, που αγαπούσε και εργάστηκε σε λαϊκά κέντρα, που τότε έδιναν καλές αμοιβές.

Ο Τσάρλι ή Ιπποκράτης, ποτέ δεν κατάφερε να ορθοποδήσει ψυχολογικά. Ποτέ δεν ξεπέρασε εκείνο το ατυχές περιστατικό με την υπόθεση της μαθήτριας, την σύλληψη, την φυλάκισή και την διαπόμπευση. Ένιωθε υπεύθυνος για την διάλυση των Νοστράδαμος, την κακή φήμη και την καθοδική πορεία που πήρε το συγκρότημα. Καθοδική ήταν και η πορεία της ζωής του. Έπεσε θύμα των ναρκωτικών, καταλήγοντας ξανά στη φυλακή, αυτή τη φορά για εμπόριο ναρκωτικών. Τον Ιούνιο του 1998, ο Τσάρλι συλλαμβάνεται. Ο επίλογος γράφεται το 2000, στο Τζάνειο Νοσοκομείο, εκεί όπου νοσηλεύονται οι κρατούμενοι των φυλακών Κορυδαλλού. Ο Τσάρλι, έφυγε από τη ζωή μετά από υπερβολική δόση, στα 46 του χρόνια.


http://www.all4fun.gr/various/articles/547-2009-03-09-17-46-57.html
 



Μηνύματα
3.152
Reaction score
4.188
Οι Νοστράδαμος, ήταν από τα πολύ μεγάλα και "στιβαρά" ποπ-ροκ γκρούπς των 70's γιά την Ελλάδα
Δεν υπήρχε νέος που να μην τους άκουγε και να μην τους τραγούδαγε
Σε όλα τα πάρτυ τότε υπήρχαν οι δίσκοι τους και τους χαζεύαμε εμείς τα πιτσιρίκια αφού ήταν γενιά των 3-4 χρόνων μεγαλύτερων από εμάς

Αυτά που έγιναν με τον "Τσάρλυ", δεν τα ξέραμε τότε ο πολύς κόσμος
Και ίσως πράγματι εκείνος ο έμμεσος αποκλεισμός που αναφέρεται, να τους στέρησε την πολυπόθητη πορεία πρός την καθιέρωσή τους και εκτός Ελλάδας
Θα ομολογήσω ότι στράφηκα αποκλειστικά στην "ξένη" μουσική επειδή κανένας καλλιτέχνης εντός ορίων Ελλάδας δεν καθιερώθηκε διεθνώς. Αναφέρομαι σε αυτούς που έμειναν εδώ και όχι σε αυτούς που έφυγαν έξω και διέπρεψαν (Aphrodite's Child, Vangelis, Demis Roussos κλπ).

Λένε ότι η Χούντα ευθυνόταν. Ομως, ούτε στα μέσα 60's το πέτυχε κανείς από μέσα από την Ελλάδα, ούτε στα 80's και μετά. Αρα...άλλοι οι λόγοι προφανώς

Τον Τσάρλυ, είχα την τύχη να τον γνωρίσω στο δισκάδικό μου
Δεν είχα ιδέα ούτε γι' αυτά που είχαν γίνει με την "βιασμένη", ούτε ήξερα γιά την ανάμιξή του με ναρκωτικά κλπ
Μου τον είχε γνωρίσει ο φίλος που οι παλιοί εδώ χαϊφιντελίστες θα τον ξέρουν από την αντιπροσωπεία τότε της Rotel στην Αθήνα. Αλλωστε ο Τσάρλυ ηταν γέννημα θρέμμα της Κυψέλης
"Θα σου στείλω τον Τσάρλυ" θυμάμαι μου είχε πεί.
Ο ίδιος (ο αντιπρόσωπος και φίλος), μου είχε γνωρίσει και την Λήδα (το έτερον ήμισυ από τους Σπύρος και Λήδα), κόρη της θρυλικής Δανάης την οποία γνώρισα και προσωπικώς πρίν πεθάνει

Ο Tσάρλυ είχε κυκλοφορήσει έναν νέο δίσκο με την WEA τέλη 80's και είχε έρθει από το μαγαζί να δεί πώς πηγαίνουν οι πωλήσεις
Εγώ, δεν πουλούσα ελληνικούς δίσκους καθώς ήμουν εξειδικευμένος στα ξένα τραγούδια. Εφερνα ελληνικά κατόπιν μόνο παραγγελίας ή σε εξαιρετικές περιπτώσεις
H WEA (ο πωλητής της), με είχε πιέσει να πάρω τον δίσκο, αλλά αν θυμάμαι καλά, μόνο το διαφημιστικό εξώφυλλο είχα. Ισως είχα και μερικά βινύλια. Ειλικρινά δεν θυμάμαι
Ο Τσάρλυ πρέπει να απογοητεύτηκε άν και του εξηγησα.
Ισως του είπα ότι δεν ζητιέται ο δίσκος από πελάτες μου αν και τον ανέφερα σαν κυκλοφορία. Πάλι δεν θυμάμαι

Τον είδα "χαμένο" αν και αγωνιούσε γιά την πορεία του δίσκου του
Ηδη κυκλοφορούσε η φήμη ότι κάτι δεν πήγαινε καλά με τον Τσάρλυ
Ηταν αξύριστος αλλά σχετικά περιποιημένος
Με τα τζηνάκια του. Νεώτατος γιά βετεράνος
Ευγενέστατος, διαυγέστατος αλλά και "αγριεμένος"
Μιλήσαμε λίγο γιά μουσική και δεν τον ξαναείδα από τότε
Είχα στενοχωρηθεί θυμάμαι
Ο δίσκος του δεν ζητήθηκε ποτέ και όλοι τον είχαν ξεχάσει
Μετά, χάθηκαν τα ίχνη του μέχρι που μάθαμε ότι πέθανε από ναρκωτικά
Νέο παιδί και φιγούρα των 70's

Ελληνική πραγματικότητα. Και με αυτήν πορευτήκαμε. Και όπως και τώρα, μόνο έξω ο Ελληνας διαπρέπει. Εδώ καταστρέφεται
Ισως δεν στηρίζουμε και ο ένας τον άλλον
Δεν ξέρω...
 

Μηνύματα
29.073
Reaction score
23.098
ΕΜΕΝΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΑΝ ΓΙΑΤΙ ΙΣΩΣ ΝΑΤΑΝ ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΧΡΟΙΑ ΤΗΣ ΧΙΠΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
ΓΕΝΙΚΑ ΜΑΛΛΟΝ ΞΕΧΩΡΙΖΑΝ.
ΙΣΩΣ ΝΑΤΑΝ ΚΙ Ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΚΥΝΗΓΗΘΗΚΑΝ.
 

Μηνύματα
3.152
Reaction score
4.188
ΕΜΕΝΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΑΝ ΓΙΑΤΙ ΙΣΩΣ ΝΑΤΑΝ ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΧΡΟΙΑ ΤΗΣ ΧΙΠΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
ΓΕΝΙΚΑ ΜΑΛΛΟΝ ΞΕΧΩΡΙΖΑΝ.
ΙΣΩΣ ΝΑΤΑΝ ΚΙ Ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΚΥΝΗΓΗΘΗΚΑΝ.
Είχαν κάτι το ξεχωριστό. Σίγουρα
Ηθελαν όμως το κάτι παραπάνω να "πιάσουν" έξω
Ο Τσάρλυ λένε μετά το γύρισε στα λαϊκά γιά να επιβιώσει

Το κυνήγημα που λες, το έφαγαν και ξενα γκρούπς με τις groupies
Αλλά, περισσότερο διαφήμιση τους έκανε παρά κακό

Θα σου πω και ένα ευτράπελο να γελάσεις

Ζούσε η γιαγιά μου και ένας μικρότερος μου ξάδερφος, τραγουδούσε "εα εα εα ε, η γιαγιά μας πέθανε" Χα χα!
Σάλταρε η γιαγιά! "Α να χαθείς παλιόπαιδο" είπε στον ξάδερφο
Δεν ξέρω αν του' ριξε και καμμιά φάπα. Χα χα! Ακόμα γελάμε όταν το θυμόμαστε τα ξαδέρφια
Αυτό για να δείξω την επιρροή τως Νοστράδαμος και στην νέα γενιά. Ο ξάδερφος γεννημένος τέλη 70
Δλδ άντε να το τραγούδαγε αρχές 80's που οι Νοστράδαμος ήταν παλιοί πλέον και είχαν χρόνια σταματήσει
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.135
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top