Μειώθηκε 73% η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα τα τελευταία 12 χρόνια

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.715
Reaction score
83.435
Βασική αιτία των πιέσεων που δέχθηκε ο κλάδος την προηγούμενη 12ετία, συνιστά μεταξύ άλλων η συνεχής πτώση του ΑΕΠ, καθώς και το ασταθές φορολογικό πλαίσιο για την αγορά νέων αυτοκινήτων

Ραγδαία πτώση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων, που άγγιξε το 73%, από το 2004 μέχρι το 2016 καταγράφει έρευνα της Deloitte, εξετάζοντας τις τάσεις στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα και τις προτιμήσεις των Ελλήνων σχετικά με την επιλογή του νέου τους αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με την έκθεση, η οποία βασίστηκε μεταξύ άλλων και σε στοιχεία του Economist Intelligence Unit (ΕIU), η συνολική πτώση της ελληνικής αγοράς είναι η μεγαλύτερη μεταξύ των υπόλοιπων χωρών της Ευρώπης. Βασική αιτία των πιέσεων που δέχθηκε ο κλάδος την προηγούμενη 12ετία, συνιστά μεταξύ άλλων η συνεχής πτώση του ΑΕΠ, καθώς και το ασταθές φορολογικό πλαίσιο για την αγορά νέων αυτοκινήτων.

Σημειώνεται ότι τα επίπεδα των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα για το 2016 ήταν χαμηλότερα σε σχέση με τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην 15η θέση της σχετικής λίστας, αναφορικά με την ιδιοκτησία επιβατικών αυτοκινήτων, σε σύγκριση με το μέσο ετήσιο κατά κεφαλήν εισόδημα.

Παράλληλα, οι εταιρείες του κλάδου των νέων επιβατικών αυτοκινήτων βρίσκονται σήμερα σε στάδιο εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης των χρεών που προέκυψαν από την εκτεταμένη περίοδο πτώσης των πωλήσεων, ενώ οι αποκλειστικοί εισαγωγείς και έμποροι νέων αυτοκινήτων, στρέφουν το ενδιαφέρον τους και προς το εμπόριο ανταλλακτικών, με στόχο την αύξηση του ποσοστού κέρδους τους.

Με βάση τα στοιχεία της Deloitte, σταδιακή ανάκαμψη της αγοράς αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2017 με την πρόβλεψη να εκτιμά ότι ένα ποσοστό της πτώσης που έχει υλοποιηθεί στην 12ετία (2004-2016) θα ανακτηθεί μέχρι το 2021. Η πρόβλεψη για σταδιακή ανάκαμψη από την τρέχουσα χρονιά βασίζεται μεταξύ άλλων στην παλαιότητα της πλειοψηφίας των επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην χώρα και θα απαιτηθεί να αντικατασταθούν, καθώς και στην εκτιμώμενη αύξηση στις πωλήσεις προς τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, ως αποτέλεσμα της αναμενόμενης αύξησης του τουρισμού και των προσπαθειών που καταβάλλονται για διεύρυνση της τουριστικής περιόδου στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας.

Σε ότι αφορά τις τάσεις στην αγορά νέων αυτοκινήτων, η έκθεση αναδεικνύει την προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών σε εμπορικά σήματα που θεωρούνται ‘value for money’ και οικονομικά στη χρήση (κυρίως diesel).

Τέλος, εμφανής είναι η τάση των Ελλήνων καταναλωτών προς τα αυτοκίνητα χαμηλού κυβισμού, με την πρώτη δεκάδα των κορυφαίων σε πωλήσεις αυτοκινήτων να καταλαμβάνουν αυτοκίνητα με χαμηλή μέση κατανάλωση καυσίμων, καθώς και χαμηλά τέλη κυκλοφορίας.

πηγή
 

Μηνύματα
13.638
Reaction score
6.602
12 χρονια,αρα μιλαμε για το 2005......μηπως η αγορα εχει απλα επανελθει στα κανονικα επιπεδα? αυτα που σηκωνει η τσεπη μας,η πραγματικη τσεπη οχι η εικονικη.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.890
Reaction score
41.123
Το peak νομίζω ήταν αργότερα, στο 2007, αφού μετά το 2002 ή το 04 (δεν το θυμαμαι πια) αλλαξαμε πίστα και έπαιρνε ο κάθε γκ@βλωμενος 2λιτρα και πάνω με 3000 προκαταβολή και άπειρες δόσεις.
Από το peak πρέπει να είναι μεγαλύτερη η πτώση.
Ήταν αναγκαία η προσαρμογή αυτή καθώς το αυτοκίνητο μαζί με την οικοδομή ήταν η κυρία πηγή του εμπορικού ελλείμματος της χώρας. Δεν γίνεται να πουλάς 2 τόνους ντομάτα και 5 τενεκέδες λάδι και να αγοράζεις μερτσεντες, από κάπου πρέπει να συμπληρωθεί η διαφορά.
 

Μηνύματα
510
Reaction score
659
Ο Έλληνας απλά κατάλαβε ότι αγοράζοντας αυτοκίνητο πετάει τα λεφτά του , καμία αξία μεταπώλησης, τεράστιο κόστος κτήσης , χρήσης και συντήρησης, διόδια στο Θεό , τέλη κυκλοφορίας πανάκριβα , τεκμήρια , φόροι πολυτελούς διαβίωσης και πλήθος άλλα μαγικά για να κονομάει ο κρατικός μηχανισμός και να καλύπτει τρύπες που οι άχρηστοι πολιτικοί δημιουργούν.
Το αυτοκίνητο πέρασε από το στάδιο της γκλαμουριάς , μεγάλα ταξίδια αναψυχής κάνουν πια ελάχιστοι με αυτοκίνητο και χρησιμοποιείται πλέον για το σκοπό που σχεδιάστηκε , ως μέσο αναγκαίας μετακίνησης. Εκεί που τα καινούρια μοντέλα πριν βγούν στη διαφήμιση κυκλοφορούσαν στο δρόμο τώρα βλέπω αυτοκίνητα 8ετιας και νομίζω πως είναι καινούρια μοντέλα καθώς αυτοκίνητα μετά το 09 λίγοι αγόρασαν . Εφόσον οι κρατικοί λειτουργοί μας αντιμετωπίζουν σαν κορόιδα ή σαν εφοπλιστές ελπίζω η πτώση να ξεπεράσει και το 95% (5% κάποια στιγμή είναι για σκράπ )και μάλιστα και αυτά που έχουμε μια μέρα να τα παρατήσουμε στο δρόμο γιατί κατάντησαν υπερτιμημένα και υπερφορολογημένα σαράβαλα που καίνε υπερφορολογημένα καύσιμα για να κυκλοφορούν στους χειρότερους ανασφαλείς κ@λόδρομους της Ευρώπης.
Καλημέρα σας
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.445
Reaction score
50.550
- μιάς και εργάζομαι στον χώρο του αυτοκινήτου επιτρέψτε μου να επιβεβαιώσω και εγώ τον τίτλο του νήματος , και ότι ακούμε κατά καιρούς για ανάκαμψη στις πωλήσεις , είναι μόνον στόλοι για τα rend a car ,

- αυτή η μείωση των πωλήσεων καινούριων , κάνει επίσης τα μτχ δυσεύρετα ανεβάζοντας και την τιμή τους αφού πλέον η ζήτησή τους υπερβαίνει της προσφοράς , οπότε ο ήδη φτωχός είναι πλέον αντιμέτωπος με ακριβότερο προϊόν . . . :(
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.890
Reaction score
41.123
αυτή η μείωση των πωλήσεων καινούριων , κάνει επίσης τα μτχ δυσεύρετα ανεβάζοντας και την τιμή τους αφού πλέον η ζήτησή τους υπερβαίνει της προσφοράς , οπότε ο ήδη φτωχός είναι πλέον αντιμέτωπος με ακριβότερο προϊόν
Πολύ απλά δεν υπάρχει αγορά μτχ στη χώρα. Φίλος έψαχνε τελευταία για αγορά μτχ που να είναι πετρελαιοκίνητο, τετρακίνητο και SUV, πενταετίας το πολύ. Την έρευνα την κάναμε μαζί. Ελάχιστες οι επιλογές, σχεδόν τζόκερ να βρεις διαθέσιμο αυτοκίνητο που να είναι αξιο προσοχής και οι τιμές πολύ ψηλά, σε σημείο που να κάνει την αγορά Καινούργιου σε κάποιες περιπτώσεις προτιμότερη.
 

papavmax

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.080
Reaction score
1.601
Θεωρω οτι η αγορα του μεταχ στην ελλαδα εχει παρει πολυ τα πανω της ειτε σε αυτοκινητα καποτε πανακριβα
πορσε καγιεν η bmw x6 που καποτε απο 50 εως 80 και μην πω 120 χιλιαρικα και σημερα η τιμη τους εχει πεσει παρα πολυ στο 1/3 θα ελεγα.

Οποιος εχει φραγκα τη σημερων ημερα και καλο αυτοκινητο και καλη μοτοσυκλετα παιρνει και καλο σπιτι και και και... λογο κρισης καποια πραγματα εχουν ξεφτιλιστει και οχι μονο οταν ο αλλος χρωσταει επιταγη και καιγετε ο κωλος του η τα τελη κυκλοφοριας ειναι δυσβασταχτα και η βενζινη και τα διοδια στο θεο το πρωτο που θα σκοτωσει ειναι το αυτοκ.

Επειδη κοιταω καθημερινα αγγελιες υπαρχουν πραγματικες ευκαιριες χτες κοιταζα ενα bmw χ6 που ειχε αγορα 127.000 το 2011 φωτογραφια το τιμολογιο και σημερα πωλειται 40,000ευρω με 50,000χιλ 87,000 ευρω κατω
εχω ενα mini cooper s το 2006 αγοραστηκε 33,000 και σημερα πωλειται 8-9 χιλιαρικα με το ζορι με 80.000 χιλ τα μονα που κρατανε τιμες ειναι τα χιλιαρακια λογο χαμηλων εξοδον βενζινες σερβις τελη πχ yaris κτλ

Καποτε μπαιναμε ανελειπως στο mobile.de να παρουμε φθηνο καλο αυτοκινητο απο γερμανους τωρα οι γερμανοι μπαινουν στο car.gr και ερχονται ελλαδα και ψαχνουν σκοτωμενα αυτοκ πολυτελειας η μονη καλη φθηνη λυση να παρεις καλο αυτοκ πραγματικα σε χαμηλη τιμη ειναι οι δημοπρασιες του ΟΔΔΥ κατα καιρους εμφανιζονται ευκαιριες ομως πρεπει να εχεις το μετρητο στο χερι και μιλημενο ανθρωπο μεσα!
 


Nick Arvanitakis

Audio Pro
Administrator
Μηνύματα
46.964
Reaction score
23.739
Mε κράτος που έχει κάνει την κωλοτούμπα εθνικό σπορ τι περιμένετε?

Ιούνιο του 15 , πήρα νέο εταιρικό αυτοκίνητο , ντηζελάκι.
Συνοδευόταν απο ένα χαρτί που έλεγε , ότι λόγω χαμηλών ρύπων δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.5 μήνες αργότερα δεν ίσχυε αυτό και ζητούσαν 88 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.
 


Μηνύματα
681
Reaction score
255
Mε κράτος που έχει κάνει την κωλοτούμπα εθνικό σπορ τι περιμένετε?

Ιούνιο του 15 , πήρα νέο εταιρικό αυτοκίνητο , ντηζελάκι.
Συνοδευόταν απο ένα χαρτί που έλεγε , ότι λόγω χαμηλών ρύπων δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.5 μήνες αργότερα δεν ίσχυε αυτό και ζητούσαν 88 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.
Κρατος τιμωρος....ZORRO.... για παρτυ τους ομως οι βολευτες εθνοσωτηρες.....τα 2λιτρα τα θελουν...
Η φορολογιση πρεπει να γινει αντικειμενικη με βαση την αξια του αυτοκινητου, για παραδειγμα δεν μπορει να πληρωνει τον ιδιο φορο ενα SKODA OCTAVIA 2λιτρο αξιας 25.000 ευρω περιπου με ενα LEXUS 2λιτρο αξιας 50.000 + ευρω........λεω εγω παλι.
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.390
Reaction score
74.658
Τα τέλη υπολογίζονται βάσει ρύπων.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.560
Μηνύματα
2.865.616
Members
37.934
Νεότερο μέλος
corfu11
Top