1. Καλώς ήρθατε στο AVsite! Ελάτε στην παρέα μας κάνοντας εγγραφή!
    Απόκρυψη ανακοίνωσης

χανουμε κατι οταν ο εξοπλισμος μας δεν ειναι 192 khz?

Συζήτηση στο φόρουμ 'Γενικές Συζητήσεις, Αφιερώματα, Events' που ξεκίνησε από το μέλος TERMATOGAZI, στις 31 Μαρτίου 2017.

  1. TERMATOGAZI

    TERMATOGAZI Bass!

    Εγγραφή:
    7 Νοεμβρίου 2008
    Μηνύματα:
    1.174
    Likes:
    844
    Dimifoot likes this.
  2. Dimifoot

    Dimifoot Γρέζι

    Εγγραφή:
    27 Νοεμβρίου 2014
    Μηνύματα:
    4.241
    Likes:
    5.542
    Ιδού η απορία.

    Ειδικά για άσχετους σαν κι εμένα.

    Απο οτι καταλαβαίνω το bit rate εχει σχέση με το dynamic range, άρα αν το υπόλοιπο σύστημα και ο χώρος μπορεί να ακολουθήσει τότε υπάρχει όφελος απο το 16 στο 24. (Ακούγεται ναι ή οχι?)

    Με το sample rate δεν πολυκαταλαβαίνω...

    Αν είμαστε κοντά στην τρίτη ηλικία και δεν ακούμε ούτe για πλάκα πάνω απο 15000Hz (και πολλά βάζω) μας νοιάζει?

    Νοιάζει τα παιδιά μας?

    Tι γίνεται με το IMD?

    Tι γίνεται με την μετατροπή απο 192 σε 96 ή 48?

    Αυτό το downsampling επηρεάζει αυτό που ακούμε? Οταν παίζω μέσω itunes χωρίς να αλλάξω bit rate τα HiRes αρχεία το καταλαβαίνω στο δίλεπτο. Σχετίζεται?
    (απο αφηρημάδα μερικές φορές ξεχνάω να ενεργοποιήσω το πρόγραμμα που κάνει την αλλαγή)

    Σχετίζεται ο εξοπλισμός του processor και οι αλγόριθμοι?

    Παίζει ρόλο αν ειναι ακέραιοι διαιρέτες τα παραγόμενα απο το downsampling αρχεία?

    Ειλικρινά έχω μαύρα μεσάνυχτα στο θέμα. :idk:
     
    TERMATOGAZI likes this.
  3. vasilisnt

    Εγγραφή:
    22 Αυγούστου 2007
    Μηνύματα:
    914
    Likes:
    635
    χανεται το γρεζι...
     
  4. Dimifoot

    Dimifoot Γρέζι

    Εγγραφή:
    27 Νοεμβρίου 2014
    Μηνύματα:
    4.241
    Likes:
    5.542
    Up!

    (Θα απαντήσει κανείς ή τζάμπα καίει η λάμπα?)
     
    vasilisnt likes this.
  5. daharis666

    daharis666 Crystalator

    Εγγραφή:
    12 Μαρτίου 2013
    Μηνύματα:
    3.863
    Likes:
    4.432
    Κερί με τΑγιοφως δεν πήρες εσύ αυτές τις μέρες?:p:D
     
    vasilisnt and Dimifoot like this.
  6. Gebreselassie

    Gebreselassie Μαύρος anemelos!

    Εγγραφή:
    9 Αυγούστου 2004
    Μηνύματα:
    30.221
    Likes:
    668
    Κατ' αρχάς ας θεωρήσουμε δεδομένο ότι τα αρχεία υψηλής ανάλυσης ακούγονται καλύτερα από οτιδήποτε άλλο υπάρχει αυτή τη στιγμή γραμμένο σε μέσο αναπαραγωγής. Οι λόγοι είναι απλοί. Τα 24bits μήκος λέξης έχουν 256 φορές περισσότερη πληροφορία από ότι τα 16bits του απλού CD. Επιπλέον το μεγαλύτερο bit depth οδηγεί σε μεγαλύτερο dynamic range. Θεωρητικά τα 24bits μπορούν να δώσουν 144dB δυναμικό εύρος όταν στο CD δεν μπορείς να ξεπεράσεις τα 96dB με το βινύλιο τα 70dB και με τις παντός είδους ταινίες νομίζω τα 80dB. Επίσης με 24bits δεν χρειάζεσαι dithering (δεν έχει κόκκο:D). Όλα αυτά σε συνδιασμό με τον υψηλό ρυθμό δειγματοληψίας δίνουν ότι πιο κοντινό μπορεί να υπάρχει σε αυτό που πολλοί λένε αναλογικό. (Αυτοί είναι και οι λόγοι που τα περισσότερα DACs πλέον λετουργούν με oversampling ακόμη κι αν δεν υπάρχει πληροφορία στο σήμα, αν δηλαδή προέχεται από CD).
    Λαμβανομένων υπόψιν των σοβαρών περιορισμών των υπόλοιπων μέσων ηχογράφησης/αναπαραγωγής (μια πέτρα που σέρνεται και χαλάει ένα αυλάκι, ή μια ταινία που μπορεί απομαγνητίζεται μερικώς κάθε φορά που παίζει), αυτό που νομίζω ότι ακούς είναι η πιστότερη δυνατή μεταφορά του αρχικού σήματος, αυτού δηλαδή που πιάνουν τα μικρόφωνα. Μάλιστα μπορείς να αγοράσεις μουσική απ' ευθείας από τα studios σε τέτοια formats, μιας και αυτά αποτελούν πλέον τις μήτρες για να κοπούν CDs ή βινύλια.
     
  7. haris1308

    haris1308 Dirty Haris

    Εγγραφή:
    26 Ιανουαρίου 2012
    Μηνύματα:
    4.955
    Likes:
    4.663
    :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    Petros_Dalipis likes this.
  8. Dimifoot

    Dimifoot Γρέζι

    Εγγραφή:
    27 Νοεμβρίου 2014
    Μηνύματα:
    4.241
    Likes:
    5.542
    Ωραία, όσον αφορά τα 16 συγκριτικά με τα 24 bits εξηγήθηκε.

    Ποια η διαφορά μεταξύ 24/48 και 24/192; αν μετατραπεί το 24/192 σε 24/48 έχουμε ακουστή απώλεια;

    Οι απορίες μου για το θέμα είναι και παραπάνω στο ποστ ν2
     
  9. Gebreselassie

    Gebreselassie Μαύρος anemelos!

    Εγγραφή:
    9 Αυγούστου 2004
    Μηνύματα:
    30.221
    Likes:
    668
    Βασικά πρέπει να το δεις συνδυαστικά όχι μόνο του. Η συχνότητα δειγματοληψίας δεν είναι τίποτε άλλο από τον αριθμό των δειγμάτων 16bit ή 24bit που θα πάρουμε ανά δευτερόλεπτο για να μετατρέψουμε το αναλογικό σήμα σε ψηφιακό, οπότε προφανώς είναι πολύ μεγάλης σημασίας. Αν η συχνότητα δειγματοληψίας ήταν πολύ μεγάλη, το δείγμα θα μπορούσε να είναι ακόμη και 1bit, όπως επιχειρείται στους μετατροπείς DSD των SACDs. Η συχνότητα δειγματοληψίας πρέπει να είναι το λιγότερο διπλάσια από την μέγιστη συχνότητα την οποία θέλουμε να καλύψουμε. H συχνότητα Nyquist δεν είναι τίποτε άλλο από την ελάχιστη συχνότητα δειγματοληψίας ώστε στο σήμα να περιλαμβάνονται όλες οι συχνότητες του ακουστού φάσματος. Έτσι το CD φτιάχτηκε με συχνότητα δειγματοληψίας τα 44.1kHz οπότε καλύπτει το ακουστό φάσμα που είναι θεωρητικά μέχρι τα 20kHz, (το σήμα περνάει από φίλτρο διέλευσης χαμηλών τόσο απότομο που από τα 20kHz έως τα 22.05kHz έχει 90dB πτώση). Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να παίρνουμε πολλά περισσότερα δείγματα αναλογικού σήματος κατά την ψηφιοποίηση και να δουλέψουμε έτσι με συχνότητες 48-96-192kHz ή να δουλέψουμε με upsamplers στις ίδιες συχνότητες ακόμη κι αν το σήμα ήταν δεδομένο και ψηφιοποιημένο με 44.1kHz. Στα studios αυτό έκαναν ανέκαθεν, πριν υπάρξει η δυνατότητα εγγραφής απ' ευθείας σε υψηλές δειγματοληψίες γιατί ως διά μαγείας το upsampled σήμα έπαιζε καλύτερα από το αρχικό 16/44.1. Ο υψηλός ρυθμός δειγματοληψίας σε συνδυασμό με μεγάλο μήκος ψηφιακής λέξης βοηθά στην χρήση πλέον ψηφιακών φίλτρων, προς αντικατάσταση των απαιτούμενων απότομων φίλτρων διέλευσης χαμηλών, των φίλτρων εξομάλυνσης που υποχρεωτικά υπήρχαν στα πρώτα CD players ενώ δεν υπάρχουν στα σύγχρονα DACs. Αλλάζοντας την συχνότητα δειγματοληψίας, αλλάζουμε την μέγιστη συχνότητα που μπορούμε να ψηφιοποιήσουμε και συνεπώς αλλάζει και η συχνότητα του ψηφιακού πλέον φίλτρου εξομάλυνσης ή την αφήνουμε ίδια και χρησιμοποιούμε πολύ πιο ήπιο φίλτρο. Αυτό από μόνο του είναι βελτίωση ακόμη κι αν δεν υπάρχει σήμα υψηλής ανάλυσης αλλά κάνουμε upsampling το απλό CD βάζοντας κουλούρια στη θέση των ψηφίων που μας λείπουν. Γι αυτό ακούμε καλύτερα ένα απλό CD από DAC 24/192. Όσον αφορά την ακουστή διαφορά/βελτίωση στην περίπτωση που το σήμα είναι υψηλής ανάλυσης και οι διαθέσιμες συχνότητες ξεπερνούν αυτές του ακουστού φάσματος, οι θεωρίες λένε ότι εκτός των άλλων έχουν σχέση και με αρμονικές εκπομπές ενδοδιαμόρφωσης στο ακουστό φάσμα...
     
  10. sportteo

    Εγγραφή:
    10 Μαϊου 2005
    Μηνύματα:
    253
    Likes:
    60
    :hi:μπράβο ανάλυση!
     
  11. sgavriil

    Εγγραφή:
    17 Δεκεμβρίου 2009
    Μηνύματα:
    4
    Likes:
    2
    Πολύ σωστή και ωραία ανάλυση. Απλώς να προσθέσω ότι στην σημερινή εποχή ΟΛΕΣ οι ηχογραφήσεις της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας γίνονται σε 24/96. ΕΞΑΙΡΕΣΗ αποτελούν μόνο οι εξιδικευμένες audiophile ηχογραφήσεις και οι ηχογραφήσεις που είχαν γίνει σε αναλογικό μέσο (πρίν απο το 1985;,το 1990 ίσως;, δεν γνωρίζω). Ολες οι άλλες σύγχρονες ηχογραφήσεις γίνονται σε 24/96. Αυτό θα το καταλάβετε πολύ εύκολα αν πάτε να κατεβάσετε μουσική από το πχ. hdtracks. Οτιδήποτε σύγχρονο είναι έως 24/96. (εγώ δοκίμασα florence and the machine, arcade fire, radiohead, frank ocean, regina spector και πολλά άλλα...). Για να φτιαχτεί ένα cd, απλώς κατεβάζουν την ανάλυση σε 16/44. Επίσης και οι παραγωγές βινυλίου (όχι οι audiophile, όλες οι άλλες) γίνονται απο τα ψηφιακά αρχεία 2496! Αυτά για τους λάτρεις της "ποιότητας" του βινυλίου που νομίζουν ότι έχουν απαλλαγεί από την "ψηφιακίλα" και το "γρέζι". Το πρόβλημα με τις audiophile ηχογραφήσεις είναι ότι είναι πολύ εξιδικευμένες στο είδος της μουσικής (συμφωνική μουσική κυρίως).Με αυτή την λογική, για εμένα ας πούμε που δεν ακούω συμφωνική μουσική, ένα dac με ανάλυση έως 24/96 και upsampling σε πχ 32/192 εσωτερικά από το τσιπάκι του (όπως είναι το musical fidelity v90-dac), μου είναι υπεραρκετό αφού η μουσική που έχω πρόσβαση και μου αρέσει είναι έως 24/96. Που είναι και η ανάλυση της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας για το 99% των ηχογραφήσεων. Η μοναδική μου ένσταση είναι ότι οι ηχογραφήσεις που έχουν υποστεί ήδη upsampling και πουλιούνται έτσι απο το internet, υπέστησαν upsampling από ένα dac στουντίου ηχογράφησης αξίας 5000 ευρώ το οποίο πιστεύω θα κάνει καλύτερο upsampling από ένα dac πχ. της pro-ject audio των 200-500 ευρώ! Οποίες αντιρρήσεις και διορθώσεις επί της γνώμης μου, ευσπρόδεκτες!
     
    Zizik likes this.

Μοιραστείτε τη σελίδα