- Μηνύματα
- 17.836
- Reaction score
- 59.011

Οι αρχαίοι λαοί όριζαν ως αιθέρα το ανώτατο τμήμα του ουρανού,έναν τόπο όπου κατοικούσαν θεότητες κι εδρεύουν τα αστέρια.Θεωρούσαν επίσης ότι σε όλα τα καύσιμα υλικά περιέχονταν κάποιο εξαιρετικά πτητικό-και γι αυτό μη ανιχνεύσιμο- συστατικό,το οποίο απελευθερωνόταν υπό μορφή φλόγας.
Από την πρώτη κιόλας προσπάθεια,η βαρύτητα των Led Zeppelin συμπίεσε μεταξύ τους τα μεσοαστρικά νέφη στο σύμπαν της μουσικής συνείδησης.Σε αντίθεση με το περιβόητο αερόπλοιο,στη δική τους ελεγχόμενη πυρκαγιά έγιναν παρανάλωμα αυστηρά υπολογισμένες δόσεις από blues,hard rock & folk.Χάρη στις δημιουργίες τους έπαψαν πλέον ν'αναζητούνται απατηλοί ΄΄φλογιστές΄΄ σε κάθε ροκ υλικό,αφού εκείνες έκαναν γνωστή την οξείδωση ως πραγματικό συντελεστή μιάς καύσης.
Τα κλασσικά άλμπουμ επανακυκλοφορούν το 2014 σε υπερπολυτελείς εκδόσεις remastered -για πολλοστή φορά- κι επιμελημένες προσωπικά από τον Jimmy Page.Περιλαμβάνουν επίσης ΄΄κλειδιά΄΄ για τη διαδικτυακή μεταφόρτωση του περιεχομένου υπό μορφή αρχείων υψηλής ανάλυσης (24/96).
Επισκόπηση κομματιών για τις επανεκδόσεις των τριών πρώτων album
Τα ανελέητα riffs του Page,οι μανιασμένες ιαχές του Plant,τα ΄΄τύμπανα πολέμου΄΄ από τον Bonham,ο John Paul Jones άλλοτε να οργώνει βαθιά με το μπάσο τα ρυθμικά πεδία και άλλοτε να χαράζει ντελικάτες γραμμές με τον συνθετητή,τα υπόγεια καλέσματα σε παγανιστικές οντότητες,αποτελούν ήδη αναπόσπαστα στοιχεία της ροκ μυθολογίας.
Κρίνεται λοιπόν σκόπιμο να επικεντρωθεί η προσοχή στο επιπρόσθετο υλικό που συνοδεύει κάθε επανέκδοση.

Το "Ι" περιέχει ολοκληρωμένη live ηχογράφηση μίας συναυλίας επί γαλικου εδάφους,με ηχητική ποιότητα ανώτερη σε σχέση με το ομόλογο bootleg που είχε κάποτε κυκλοφορήσει.
Τα προσφιλή κομμάτια αποδίδονται με μανιασμένη σπουδή,υψηλότερη ταχύτητα και σε μεγαλύτερη διάρκεια.Ο Page στο "Dazed and Confused" διαγράφει δοξαριές πάνω στις χορδές τις ηλεκτρικής κιθάρας, εισάγοντας το blues ιδίωμα στη ζώνη της αφηρημένης τέχνης.Το "Moby Dick" κυλάει αλαχάνιαστο πάνω στην ενέργεια του μπάσου τυμπάνου.Η μεταλλική υφή του "How Many More Times" εμπλουτίζεται με αρχέγονα πανκ στοιχεία επισκιάζοντας τη στουντιακή έκδοση.Ακούγεται μάλιστα εκ προοιμίου σαν μεταφορικός ύμνος αφιερωμένος στην έννοια της επανέκδοσης,αφού τονίζει το ενδόμυχο ερώτημα κάθε οπαδού,πόσες φορές ακόμα θα χρειαστεί ν'αγοράζει την εκάστοτε διαδοχική ανασκευή της ιστορίας από τον Jimmy Page -διατηρώντας κιόλας την υποψία ότι η απουσία εναλλακτικών στουντιακών ηχογραφήσεων από το ΄΄πρώτο΄΄ ενδέχεται τη φύλαξή τους για μελλοντική επανέκδοση...

Το "ΙΙ" περιέχει εναλλακτικές μίξεις.Το "Whole Lotta Love" επαναδιαπραγματεύεται τη θρυλική του υπόσταση χάρη στον διαφορετικό χρονισμό των riffs,τα νέα κρουστικά στοιχεία και πάνω απ'όλα οι κραυγές του Plant ν'αντηχούν αλλόκοτα,καθώς μοιάζουν ν'απευθύνονται σε κάποια αδίστακτη ερωτική θεότητα.Το χτύπημα του "What is and What should Never Be" χάνει σε σφοδρότητα,αλλά αγγίζει το ακουστικό αισθητήριο με βελούδινη φολκ χάρη.Στο "Thank You" το αρμόνιο αναλαμβάνει πλέον την εντρύφηση στις ουτοπικές υποσχέσεις ατελείωτης αγάπης.Ομοίως η απουσία φωνητικού καναλιού στο "Living Lovin Maid" μεταβιβάζει έμφαση στις κοφτές συγχορδίες του κεντρικού ριφ.Το υλικό συμπληρώνεται με το ακυκλοφόρητο "La La" να προσδίδει απρόσμενη μελωδική αμεριμνησία στον ήχο των Zep.

Οι πλέον ενδιαφέρουσες προσθήκες κατά τον υποφαινόμενο βρίσκονται μέχρι στιγμής στο "ΙΙΙ".O ικετευτικός τόνος στο "Since I've Been Loving You" ακολουθούμενος από το μπλουζ σολάρισμα της κιθάρας γίνονται πιο επιτακτικά,εντείνοντας την καταπιεστική του δράση.Φονικό riff πλαισιωμένο από έξυπνες εναλλαγές στην οργανική εκδοχή που εξελίχθηκε στο "Out on the Tiles".Το "Gallows Pole" (ένα από τα αγαπημένα κομμάτια του υποφαινομένου) αποκτά αμιγή ακουστικό χαρακτήρα,προσεγγίζοντας περισσότερο τις κέλτικες φολκ ρίζες και η λιτότητά του ακούγεται στη φωνή του Plant πιό...στραγγαλιστική από ποτέ.O φόρος τιμής στην παράδοση των blues αποτείνεται μέσα από την τραχιά αγωγή του "Keys to the Highway / Trouble in Mind" που θυμίζει από τη μία την εισαγωγή και κλείσιμο του "Bring it on Home" ("ΙΙ"),ενώ από την άλλη την απόκοσμη διολίσθηση των φωνημάτων στο "Hats off to Roy Harper" που ολοκλήρωνε το "ΙΙΙ".
https://www.youtube.com/playlist?list=PLcG06rfr7HJAhR7P3RGmGqJBnw92xQdY2
(...)
Last edited: