Small Listening Room


Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Ο όγκος του "τυφλού" χώρου είναι περίπου 1300λίτρα, γίνεται να πιάσεις και πολύ χαμηλές εκεί. Να δούμε αν θα κάτσει το σημείο...
Για ηχομόνωση πρέπει να έχεις υπόψη σου ότι ο ήχος κινείται και μέσω των δομικών στοιχείων του κτιρίου, οπότε το να μονώσεις απλά ένα ή δύο τοίχους δεν κάνει μεγάλη διαφορά, πόσο μάλλον όταν βλέπω ότι εφαρμόζεις μονή γυψοσανίδα με κολλητά τον πετροβάμβακα. Ιδανικά θέλει διπλή και κενό αέρα μεταξύ τους. Αλλά η πιο σωστή λύση για ηχομόνωση αφού βλέπω ότι μπήκες στον κόπο για κάτι καλό, είναι room in a room. Εν πάση περιπτώση, μην σε απογοητεύω, κάτι θα γίνει και έτσι, κάποια db θα πέσεις, αλλά μην περιμένεις ότι δεν θα ενοχλείς καθόλου.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.369
Reaction score
79.439
Ρε συ Δημήτρη, τι ωραίο λινκ είναι αυτό; Sticky παρακαλώ!
Χαχαχα, απο εδω εφτιαξα και το Syline Diffuser και το Panel Resonator.

Καλό φαίνεται αλλα δεν εχω το backround για να ελέγξω τα νούμερα :idk:
 





costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.440
Να σας πω έτσι μία απλή ερμηνεία:

Οι χαμηλές συχνότητες παν στα ντουβαρια και στο ταβάνι και το πάτωμα. Εφόσον αυτά τα δομικά υλικά είναι στερεά και χωρίς ελαστικότητα (τοιχοποιία) τότε γίνονται δύο αποτελέσματα: τμήμα της ενέργειας ανακλάται, γυρίζοντας πίσω στο χώρο ακρόασης για να μας κάνει τα γνωστά προβλήματα, και τμήμα της ενέργειας μεταδίδεται μέσω αυτών των δομικών υλικών σε άλλους χώρους. Όσο πιο χαμηλή η συχνότητα, τόσο μεγαλύτερο τμήμα της ενέργειας μεταδίδεται δια μέσου των πυκνών υλικών, ενώ όσο πιο υψηλή η συχνότητα, τόσο μεγαλύτερο τμήμα της ενέργειας ανακλάται.
Υπάρχει πάντα μία συχνότητα ιδιοσυντονισμου του δομικου υλικού, ακόμα και στον τοίχο από τούβλα, που άμα του ρίξεις μία μπουνιά τον ακούς. Σε αυτή τη συχνότητα λοιπόν, υπάρχει ένα τμήμα της ενέργειας που μετατρέπεται σε κινητική, καθώς πάλλεται αυτή η επιφάνεια, πχ ο τοίχος, οπότε προκαλεί συνηχηση, δηλαδή διάχυση.
Βεβαίως ο τοίχος δεν έχει σημαντική ελαστικότητα, οπότε δύσκολο να πάλλεται, αλλά όλα γίνονται, απλά γίνεται σε μικρή κλίμακα.

Ο τοίχος που είναι από πιο ελαστικό υλικό, πχ ξύλο ή γυψοσανίδα, προφανώς πάλλεται πιο εύκολα, οπότε μεγαλύτερο τμήμα της ενέργειας μετατρέπεται σε κινητική, και δουλεύει η επιφάνεια σαν συνηχητης.

Η πχ ξύλινη επιφάνεια, σε ποια συχνότητα θα συντονίζει για να πάλλεται (συχνότητα ιδιοσυντονισμου) εξαρτάται από τις διαστάσεις και το πάχος και βάρος του υλικού, και εύκολα την καταλαβαίνεις και πάλι με τη μέθοδο της ... μπουνιάς, την ακούς (και τη μετράς κιόλας).

Για να διατηρηθεί η ελαστικότητα στο μέγιστο δυνατό βαθμό και να πάλλεται όσο το δυνατόν περισσότερο, πρέπει αυτή η επιφάνεια να συνδέεται ελαστικά στα άκρα της, δηλαδή να ακουμπάει σε μαλακά ελαστικά υλικά στα άκρα της, και να μην είναι πακτωμένη στέρεα, πχ με πολλές βίδες.

Το ιδανικό σενάριο, είναι πχ ο ξύλινος τοίχος να μην έχει στάνταρ κάθετα δεσίματα κάθε 1μετρο, αλλά να έχει ένα δέσιμο στο 1 μέτρο, ένα στο 1,5 μέτρο, ένα στα 2 μέτρα, κλπ, ώστε να αφήνει ελεύθερη επιφάνεια να πάλλεται σε διαφορετικές συχνότητες, ώστε να κάνει συνηχηση σε μεγάλο μέρος του φάσματος.

Αν βέβαια υπολογίσεις τους ιδιορυθμούς του δωματίου, δηλαδή τις συχνότητες που έχεις ουσιαστικά προβλήματα, τότε μπορείς να συντονισεις τις επιφάνειες που πάλλονται στις συχνότητες που επιθυμείς.

Γενικά μιλώντας εγώ προσωπικά προτιμώ να το βλέπω πιο χαοτικά το αντικείμενο, και να αφήνω επιφάνειες σε τυχαίες και διαφορετικές μεταξύ τους διαστάσεις ελεύθερες να πάλλονται, ώστε να πιάσω όσο μεγαλύτερο τμήμα του φάσματος γίνεται, και χαοτικά, χωρίς συγκεκριμένο μοτίβο, διότι χαοτικό είναι το ίδιο το αντικείμενο.

Στο πρότζεκτ του φίλου μας, όλος ο τοίχος ο ξύλινος, θα πάλλεται, και χτυπώντας τον με το χέρι, μπορεί να ακούσει που θα πάλλεται, αλλά και να το μετρήσει. Η κρούση (μπουνιά) εμπεριέχει φουλ φάσμα, και η μέτρηση θα κάνει πικ στον ιδιοσυντονισμό, όπως όταν χτυπάς ένα καρπούζι, χαχαχαχαχα...

Προτείνω να τοποθετηθεί και η ξύλινη τάβλα στο ταβάνι, θα κάνει τεράστια διαφορά. Κι αστην να κάνει κοιλιά, ακόμα καλύτερα. Μη την στερεώσεις ανά τακτά διαστήματα, αλλά άφησε ανόμοια κενά ανάμεσα στα δεσίματα. Δε πέφτει στο κεφάλι σου, μη φοβάσαι, μη γίνεσαι Οβελίξ. :p
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.440
Η επιφάνεια που πάλλεται, πρέπει να ακουμπάει πάνω σε ελαστικό υλικό ηχοαπορρόφησης, το οποίο θα δράσει ως αμορτισέρ, αποσβένοντας την κίνηση της επιφάνειας αυτής, και μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε θερμική.

Η ποσότητα του υλικού ηχοαπορρόφησης ή/και ηχομόνωσης πίσω από την επιφάνεια που πάλλεται, θα απορροφήσει τμήμα της ενέργειας που θα περάσει στην τοιχοποιία που βρίσκεται πίσω από αυτή την επιφάνεια. Όσο τμήμα της ενέργειας δεν απορροφάται, αυτό στη συνέχεια θα μοιραστεί πάλι σε 2 τμήματα, ένα εκ των οποίων θα μεταδοθεί μέσω της τοιχοποιίας σε άλλο χώρο, κι ένα τμήμα θα ανακλαστει πίσω, οπότε θα ξαναπεράσει από τα υλικά ηχοαπορρόφησης και θα ξαναπέσει πάνω στην επιφάνεια που πάλλεται. Και η ζωή συνεχίζεται..
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.797
Reaction score
11.041
To πρόβλημα μου είναι με τη μικρή επιφάνεια των ξύλινων κοματιών που έβαλε ο Πλάτων. Το βιβλίο του Everest λέει: "The surface area of a panel absorber should be at least 5 ft2". Ο καλκουλάτορ του dimifoot βγάζει επίσης μεγάλες επιφάνειες, με συγκεκριμένες διαστάσεις.

Ο βασικός τύπος υπολογισμού της συνχ. συντονισμού των panel resonators δεν έχει επιφάνεια πάντως:

Screen Shot 2017-03-20 at 2.30.31 PM.png


Τα μικρά δοκάρια συνήθως χρησιμοποιούνται για slat resonators, με διάκενο μεταξύ τους.

Bhutia;
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.440
Τα ξύλινα πατώματα έχουν αυτό το χαρακτηριστικό. Συντονίζουν και πάλλονται σε μία συχνότητα ιδιοσυντονισμου, οπότε δρουν ως ένας τεράστιος συνηχητης σε μία συχνότητα. Δυστυχώς όμως δεν διαθέτουν υλικά ηχοαπορρόφησης και μείωσης της κίνησης ιδιοσυντονισμου (αμορτισέρ) οπότε πάλλονται εις το διηνεκές, χρωματίζοντας το ηχητικό αποτέλεσμα, αλλά συχνά είναι θετικό στοιχείο.

Όλα τα πατώματα κάπου θα συντονίσουν, κανένα υλικό δεν γλυτώνει από κάποια συχνότητα ιδιοσυντονισμου. Το σημείο κλειδί της υπόθεσης, είναι να υπάρξει αμορτισέρ στην κίνηση αυτή, ώστε να συμμαζέψει την κινητική ενέργεια και να τη μετατρέψει σε θερμική.

Νομίζω πως αν νιώσετε το θέμα του ήχου μέσα στο πετσί σας, αν κατανοήσετε πως διάλο δουλεύει το πράγμα, μετά όλα θα εξηγηθούν μέσα σας, και τα πλωτά πατώματα των στούντιο, και τα πάντα όλα, και στο τέλος θα σκαρφιστείτε λύσεις για το χώρο σας. Το ζητούμενο λοιπόν είναι κατά βάση να κατανοήσουμε τον ήχο, να μάθουμε να σκεφτόμαστε με αυτόν τον τρόπο, ώστε ταυτόχρονα να ξεχάσουμε εκείνες τις ιστορίες γι'αγρίους των καβλωδιων αναβάθμισης του ηχοσυστήματος. Αγάπη μόνο. :D:p
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.440
To πρόβλημα μου είναι με τη μικρή επιφάνεια των ξύλινων κοματιών που έβαλε ο Πλάτων. Το βιβλίο του Everest λέει: "The surface area of a panel absorber should be at least 5 ft2". Ο καλκουλάτορ του dimifoot βγάζει επίσης μεγάλες επιφάνειες, με συγκεκριμένες διαστάσεις.

Ο βασικός τύπος υπολογισμού της συνχ. συντονισμού δεν έχει επιφάνεια πάντως:

View attachment 71869

Τα μικρά δοκάρια συνήθως χρησιμοποιούνται για slat resonators, με διάκενο μεταξύ τους.

Bhutia;
Έχεις δίκιο σ'αυτο.
Τα ραμποτέ έχουν εσοχές και προεξοχές που καλουπωνει-κουμπώνει το ένα στο άλλο, και τρόπον τινά ενοποιούνται. Τα ξεχωριστά ξύλινα δοκάρια χωρίς τέτοιες στενές επαφές, δε θα αποτελέσουν συμπαγή ενιαία επιφάνεια, αλλά η τριβή μεταξύ τους και η χωρίς κενά ένωσή τους, όσο νά'ναι θα τους προσδώσουν μία κάποια επαφή.

Κάποιο δέσιμο μεταξύ τους ακόμα και με ξυλόκολλα ή καρφωτες συνδέσεις πιστολιού, προφανώς θα βοηθούσε στην πιο συμπαγή ένωση μεταξύ τους.
 

VLASSIS-S

Sιγμοειδής Νέμεσις
Μηνύματα
8.074
Reaction score
14.058
http://www.felizol.gr/contact_us.php

Για φελιζολ σε οποιαδηποτε ποιοτητα και διασταση εως 1 μετρο αν θυμαμαι καλα.
Αρκει να υπαρχει το σχεδιο σε αρχειο που να διαβαζει ο αερογραφος του.
Ελαχιστη παραγγελια 1 κυβικο.
Απο τιμη, τοσο οικονομικα που δεν μπορεις να φανταστεις.
 

platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.276
Reaction score
1.356
Ο όγκος του "τυφλού" χώρου είναι περίπου 1300λίτρα, γίνεται να πιάσεις και πολύ χαμηλές εκεί. Να δούμε αν θα κάτσει το σημείο...
Για ηχομόνωση πρέπει να έχεις υπόψη σου ότι ο ήχος κινείται και μέσω των δομικών στοιχείων του κτιρίου, οπότε το να μονώσεις απλά ένα ή δύο τοίχους δεν κάνει μεγάλη διαφορά, πόσο μάλλον όταν βλέπω ότι εφαρμόζεις μονή γυψοσανίδα με κολλητά τον πετροβάμβακα. Ιδανικά θέλει διπλή και κενό αέρα μεταξύ τους. Αλλά η πιο σωστή λύση για ηχομόνωση αφού βλέπω ότι μπήκες στον κόπο για κάτι καλό, είναι room in a room. Εν πάση περιπτώση, μην σε απογοητεύω, κάτι θα γίνει και έτσι, κάποια db θα πέσεις, αλλά μην περιμένεις ότι δεν θα ενοχλείς καθόλου.
Ναι......θα κανω μετρησεις και θα δουμε.
Λοιπον .........μονη γυψοσανιδα ειναι ο αυτος που μονωσα με το ξυλο, ο απενατι. Εκει δεν ενοχλω κανεναν. Στον πανω οροφο ειναι το σπιτι μου και κατω ο επαγγεματικος μου χωρος, οποτε ουτε εδω εχω θεμα.
Αυτος ο τοιχος απο τουβλα που μονωσα εινα σε μεσοτοιχια με την διπλανη πολυκατοικια.
Αυτος λοιπον ειναι μονος τοιχος, φελιζολ, και ξανα μονος τοιχος της διπλα πολυκατοικιας.
Ετσι κι αλλιως ομως δεν παιζω δυνατα σε ωρες ησυχιας.
Το room in room σαφως ειναι το ιδανικο αλλα τα 15 τερτ. θα γινουν 10.......οποτε?
 

platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.276
Reaction score
1.356
Η επιφάνεια που πάλλεται, πρέπει να ακουμπάει πάνω σε ελαστικό υλικό ηχοαπορρόφησης, το οποίο θα δράσει ως αμορτισέρ, αποσβένοντας την κίνηση της επιφάνειας αυτής, και μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε θερμική.................
Oh yes .......ετσι εγινε...
Κολληθηκε ελαστικη ταινια σε ολο το σκελετο που ακουμπαει στον τοιχο, και ξανα ταινια στα πηχακια που ακουμπησαν τα ραμποτε.




Βαρος στο ταβανι ......... δεν ξερω............... το φοβαμαι..............ειμαστε και στο σεισμογενες τοξο χαχαχαχα
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Λοιπον μονη γυψοσανιδα ειναι ο αυτος που μονωσα με το ξυλο, ο απενατι. Εκει δεν ενοχλω κανεναν. Στον πανω οροφο ειναι το σπιτι μου και κατω ο επαγγεματικος μου χωρος, οποτε ουτε εδω εχω θεμα. Αυτος ο τοιχος απο τουβλα που μονωσα εινα σε μεσοτοιχια με την διπλανη πολυκατοικια.

Οκ τότε. :)
 

platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.276
Reaction score
1.356
Τα ξύλινα πατώματα έχουν αυτό το χαρακτηριστικό. Συντονίζουν και πάλλονται σε μία συχνότητα ιδιοσυντονισμου, οπότε δρουν ως ένας τεράστιος συνηχητης σε μία συχνότητα. Δυστυχώς όμως δεν διαθέτουν υλικά ηχοαπορρόφησης και μείωσης της κίνησης ιδιοσυντονισμου (αμορτισέρ) οπότε πάλλονται εις το διηνεκές, χρωματίζοντας το ηχητικό αποτέλεσμα, αλλά συχνά είναι θετικό στοιχείο.

Όλα τα πατώματα κάπου θα συντονίσουν, κανένα υλικό δεν γλυτώνει από κάποια συχνότητα ιδιοσυντονισμου. Το σημείο κλειδί της υπόθεσης, είναι να υπάρξει αμορτισέρ στην κίνηση αυτή, ώστε να συμμαζέψει την κινητική ενέργεια και να τη μετατρέψει σε θερμική.
Στον προηγουμενο χωρο των 26 τετρ. με το ξυλινο πατωμα, αυτο ακριβως γινοταν...........
 

Μηνύματα
2.412
Reaction score
2.566
Για τις χαμηλες εχω μια μεγαλη μπασοπαγιδα τριγωνικη, και μπορει να φτιαχτουν και αλλες αν χρειαστει.
Επισης εχω ενα σημειο που θα την κανω συντονισμενη μπασοπαγιδα(αν γινεται).
Επίσης, εκτός από τη συντονισμένη (σε όποιο βαθμό αυτή δουλέψει), σίγουρα θα χρειαστείς αρκετή μπασοπαγίδα, εφόσον μάλιστα τα ηχεία σου κατεβαίνουν στους 35 κύκλους στα -3.
 
Last edited:

Μηνύματα
5.283
Reaction score
6.429
τα cal ειναι και δεν ειναι ο.κ., βασιζονται στη δημιουργια του ελατηριου του οποιου η ταλαντωση να ειναι αναλογη της μαζας που θα ταλαντωθει, σαν να λεμε δηλαδη οτι δε μπορεις να χρησιμοποιησεις τα ιδια απορτισερ -ελατηρια σε ενα αυτοκινητο 1 vs 2 τονων .
αυτο το κανει ο αερας μιας και το κουτι ειναι αεροστεγες η φτιαχνεις ελατηριο οπως σου ειπε ο Κωστας και οπως εχει κανει ο ιδιος αναλογως .τα σημεια που μπορει να χρησιμοποιηθει με τα μεγιστα οφελη ειναι συνηθως στο τοιχο πισω μας . το θεμα ειναι οτι εσενα εχει εκει μεσα σωληνωσεις και πρεπει να ειναι επισκεψιμο, τωρα πως κλειστικε ειναι μια αλλη ιστορια?:D
η παιζεις με πετροβαμβακα frκ σε μια κατασκευη πορτα-τελαρο-βιδωτη σταθερη παχους 15εκατοστων και ισως και ενα δυο φυλλα κρεμασμενα μεσα εκει στην τρυπα κοντρα καθετα να βλεπεις δηλαδη το παχος εσυ για να μην ειναι δηλαδη κενο τελιως το κενο κουτι εκει μεσα... ισως ειναι η καλυτερη ασφαλεστερη λυση ...
 

Μηνύματα
5.283
Reaction score
6.429
οτι και εαν κανεις εκει πισω μπροστα σε αυτο το τελαρο, μην το αφησεις τελιως εκει πισω το χωρο αδειο .π.χ.χαμηλης πυκνοτητας ..
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.591
Μηνύματα
2.866.824
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top