early reflections

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Οι πρωτες ανακλασεις του ηχου ειναι εξαιρετικα καταστρεπτικες.
Οτι ειναι πιο κοντα στα τουιτερ των ηχειων μας ειναι υπεθυνο για να μας χαλασει τον ηχο μας.
Πατωμα ειναι αυτο ?
πλαινος τοιχος ?
Ευκολα μπορουμε να βρουμε τι ειναι πιο κοντα στα τουιτερ μας.
Με ενα καθρεπτη και ενα μετρο μπορουμε να δουμε τι ειναι πιο κοντα , και με διαφορους τροπους μπορουμε να τις μειωσουμε-περιορισουμε .
Συνηθως στα ηχεια κολωνες οι πλαινοι τοιχοι ειναι υπευθυνοι.Στο κεντρικο (αναλογα με το που ειναι τοποθετημενο ) αν ειναι σε tv η θεση κατω απο αυτο ειναι πιο κοντα στο πατωμα.
Στα πλαινα ηχεια δεν εχει ιδιατερη σηαμσια.
Το σαμπ οσο πλησιαζει σε γωνιες παιζει μεν πιο δυαντα αλλα μεγενθυνει τα room modes.
 



Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Η πρώιμα ανακλώμενη ακτινοβολία, η οποία λαμβάνεται με χρονική καθυστέρηση <10-20 msec (και ειδικότερα μέσα στη φασματική περιοχή 1-8 kHz) είναι εντελώς ανεπιθύμητη αφού καταστρέφει τη στερεοφωνική εικόνα, την ακρίβεια και λεπτομέρεια του ηχητικού αποτελέσματος και ιδιαίτερα των μεταβατικών σημάτων.

Οι χρονικά επακόλουθες αντηχήσεις θα πρέπει να είναι και αυτές ελεγχόμενες, με βαθμιαία φθίνουσα πυκνή κατανομή. Η υπερβολική στάθμη και αραιή κατανομή των αντηχήσεων αλλοιώνει ανεπιθύμητα την ακουστική εντύπωση και ιδιαίτερα τη χροιά (timbre) σε συχνότητες άνω των 200 Hz, ενώ η πλήρης εξάλειψή τους ούτε αυτή είναι επιθυμητή, αφού τότε δημιουργείται ένας ακουστικά ‘νεκρός’ χώρος, χωρίς αίσθηση όγκου (spaciousness).

Επίσης, ο ανακλώμενος ήχος από τον πίσω από τον ακροατή τοίχο θα πρέπει να καταφθάνει (στον ακροατή) με κάποια χρονική καθυστέρηση σε σχέση με τον απευθείας διαδιδόμενο ήχο, η οποία να βρίσκεται μέσα στη fusion zone του φαινόμενου Haas, δηλαδή 5 - 30 msec.

Αυτά αποτελούν βασικές αρχές είτε για σοβαρή ακρόαση μουσικής είτε για home theater.
 


argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: Re: early reflections

Η πρώιμα ανακλώμενη ακτινοβολία, η οποία λαμβάνεται με χρονική καθυστέρηση <10-20 msec (και ειδικότερα μέσα στη φασματική περιοχή 1-8 kHz) είναι εντελώς ανεπιθύμητη αφού καταστρέφει τη στερεοφωνική εικόνα, την ακρίβεια και λεπτομέρεια του ηχητικού αποτελέσματος και ιδιαίτερα των μεταβατικών σημάτων.

Οι χρονικά επακόλουθες αντηχήσεις θα πρέπει να είναι και αυτές ελεγχόμενες, με βαθμιαία φθίνουσα πυκνή κατανομή. Η υπερβολική στάθμη και αραιή κατανομή των αντηχήσεων αλλοιώνει ανεπιθύμητα την ακουστική εντύπωση και ιδιαίτερα τη χροιά (timbre) σε συχνότητες άνω των 200 Hz, ενώ η πλήρης εξάλειψή τους ούτε αυτή είναι επιθυμητή, αφού τότε δημιουργείται ένας ακουστικά ‘νεκρός’ χώρος, χωρίς αίσθηση όγκου (spaciousness).


θενξ μεν
σε αλλο επεισοδιο θα μιλησουμε περι boomy and woofy........
 


D

deleted user 10898

Guest
Η πρώιμα ανακλώμενη ακτινοβολία, η οποία λαμβάνεται με χρονική καθυστέρηση <10-20 msec (και ειδικότερα μέσα στη φασματική περιοχή 1-8 kHz) είναι εντελώς ανεπιθύμητη αφού καταστρέφει τη στερεοφωνική εικόνα, την ακρίβεια και λεπτομέρεια του ηχητικού αποτελέσματος και ιδιαίτερα των μεταβατικών σημάτων.
σουπερ.
2 τροποι λοιπον "αντιμετωπισης" των ανακλασεων στα ψηλα...
α)με απορροφηση
β)με διαχυση
γ)με συνδυασμο αυτων.

ερωτηξη.. ποτε και γιατι με ποια κριτηρια επιλεγουμε τι.
 

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Στους πλευρικούς τοίχους δίπλα στα ηχεία βάζεις απορροφητές (πράσινο χρώμα), ενώ πίσω από τη θέση ακρόασης βάζεις σκεδαστές/διαχυτές.

 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: early reflections

πως με πιανεις , ετσι εχω κανει την παραγκα
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.237
Reaction score
143.866
Απάντηση: Re: early reflections

Στους πλευρικούς τοίχους δίπλα στα ηχεία βάζεις απορροφητές (πράσινο χρώμα), ενώ πίσω από τη θέση ακρόασης βάζεις σκεδαστές/διαχυτές.

το ακριβώς ανάποδο. :126:
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.237
Reaction score
143.866
Απάντηση: early reflections

δε φταίω αν γράφουν αηδίες (ούτε μπήκα στον κόπο να διαβάσω τι λέει στο λινκ που λες).

απορρόφηση ΜΟΝΟ πίσω από τη θέση ακρόασης.

Στις άλλες πρώτες αντανακλάσεις, διάχυση.

γενικά, είναι σφάλμα να βλέπεις την αντανάκλαση σαν ένα διακριτό ον. Το μόνο λογικό είναι να βλέπεις το πεδίο αντανακλάσεων. τες πα...

Αυτά.
 


argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: early reflections

εδω λεει αλλα
http://www.aes.org/e-lib/browse.cfm?elib=7374
και εδω αλλα
http://www.6moons.com/ramef/3.html

και επειδη ειμαι της πραξης αυριο θα κολλησω προχειρα διαχυτες σε αυτα τα σημεια και θα πω τι ακουσα, σε σχεση με τα ηχοαποροφητικα που εχω τωρα.................
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.237
Reaction score
143.866
Απάντηση: early reflections

αντιγράφω από εδώ:

<<...οι πρώιμες ανακλάσεις, δηλαδή οι ηχητικές ακτίνες που φθάνουν σε εσάς μετά από μία μόνο ανάκλαση. Αυτές είναι εύκολο να τις βρείτε με έναν καθρέπτη! Μετακινώντας τον καθρέπτη σε επαφή με κάθε όριο (τοίχο, δάπεδο και οροφή) “πέφτετε” πάνω σε μια πρώιμη ανάκλαση κάθε φορά που, ενώ βρίσκεστε στη θέση ακρόασης, βλέπετε στον καθρέπτη το είδωλο του τουίτερ ενός από τα ηχεία σας. Εννοείται ότι δεν θα κοιτάτε μόνο μπροστά, επειδή σε αντίθεση με τα μάτια, τα αυτιά λειτουργούν και για ερεθίσματα γύρω και πίσω σας! Όπως ήδη ειπώθηκε, το πιθανότερο είναι οι ανακλάσεις αυτές να λειτουργούν θετικά για το συνολικό ερέθισμα.


Αν όμως για κάποιο λόγο θέλετε να τις μειώσετε (για παράδειγμα επειδή έχετε απαιτήσεις για την βέλτιστη στερεοφωνική εικόνα) τότε, σε πρώτη φάση, μπορείτε να μετακινηθείτε εγγύτερα στα ηχεία σας, προσπαθώντας να μπείτε στο free field. Αν κάτι τέτοιο δεν γίνεται τότε μπορείτε να ασχοληθείτε με την καταστολή τους. Η καταστολή μιας ανάκλασης απαιτεί την τοποθέτηση ενός υλικού στο σημείο όπου γίνεται η ανάκλαση αυτή, με την προϋπόθεση ότι το υλικό θα απορροφήσει το σύνολο της ενέργειας και δεν θα δημιουργήσει, απλώς μια ανάκλαση με διαφορετικό φάσμα. Μια απλή “αβγοθήκη” είναι, συνήθως, ανεπαρκής. Υπολογίστε χονδρικά, ότι στην περιοχή “D” πλήρης απορρόφηση μιας προσπίπτουσας ακτίνας σημαίνει πετροβάμβακα πάχους μισού μέτρου και άνω!

(ΤΟ ΖΟΥΜΙ:)

Από την άλλη, αντί της απορρόφησης μπορείτε να δοκιμάσετε την διάχυση. Η σχεδίαση διαχυτών είναι μια πολύ ειδική διαδικασία αλλά υπάρχουν αρκετά προϊόντα που -ίσως- είναι κατάλληλα. >>

..............................



Στις σύγχρονες θεωρίες ακουστικής χώρων, είναι εντελώς λάθος πρακτική η προσπάθεια απορρόφησης των πρώτων αντανακλάσεων. Μόνη ορθή αντιμετώπιση θεωρείται η διάχυσή τους.

Με αυτόν τον τρόπο, εκμεταλλευόμαστε κι όλη την ενέργεια των ηχείων μας, και δε φτιάχνουμε χώρους-τρύπες.

Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πως αν η ενέργεια της πρώτης αντανάκλασης "σπάσει" σε μια σειρά αντανακλάσεων άπειρων κατευθύνσεων (δις ιζ διαχυτής) τότε μόνο ενοχλητική δεν είναι η πρώτη αντανάκλαση, ίσα ίσα είναι ΜΟΝΟ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΗ στο τελικό αποτέλεσμα, αφού καθιστά ομοιογενή την απόκριση στο πεδίο των ανακλάσεων, χωρίς "χρωματισμούς", ενώ ταυτόχρονα ρίχνει την ενέργεια των επιμέρους ανακλάσεων σε σχέση με την πρωτογενή πηγή του ήχου, δηλαδή το ηχείο μας. Δηλαδή, ακούμε περισσότερο τι ΑΚΡΙΒΩΣ παίζει το ηχείο μας, και πως ΑΚΡΙΒΩΣ το παίζει..

Αντίθετα, πίσω από τη θέση ακρόασης δεν είναι χρήσιμη η διάχυση, διότι απελευθερώνει ενέργεια στην "λάθος πλευρά" του δωματίου, προσφέροντας σύγχυση της στερεοφωνικής εικόνας. Έτσι, στον πίσω τοίχο, η απορρόφηση (ιδίως των υψηλών συχνοτήτων που δίνουν την κατεύθυνση) είναι πρωταρχικής σημασίας.


Κι άσε τους κατασκευαστές των όραλεξ να κουρεύονται (επίσης δεν ασχολήθηκα με το τι λένε στο site τους)... Αν φτιάχναν διαχυτές, άλλα θα λέγανε.
 

argi

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
30.020
Reaction score
6.879
Απάντηση: early reflections

βρε παπατρεχα , αν ειχες ασχοληθει με το τι λενε στο σαιτ τους θα δεις οτι απλα συμφωνουν μαζι σου
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.856
Μηνύματα
3.030.877
Members
38.508
Νεότερο μέλος
Ioanniss
Top