Λιπανση αλυσιδας μοτο

Μηνύματα
6.906
Reaction score
5.786
Ποιο προιον χρησιμοποιειται?

Διαβαζω διαφορα σχολια (θετικα & αρνητικα) για λιπαντικα αλυσιδας επωνυμα.
Ψαχνοτας για το καλυτερο προιον,διαβασα οτι την καλυτερη δουλεια και οικονομικα,την κανει η 90αρα βαλβολινη.

Πρωτα καθαρισμα της αλυσιδας με φαρμακευτικο παραφινελαιο,και μετα ενα καλο περασμα με βαλβολινη 90αρα.

Για πειτε γνωμες περι του θεματος.

Βουρτσα καθαρισμου
https://www.stelpet.gr/Proion/23641/1196/Vourtsa-katharismou-alusidas-IPONE
2€ απο ebay

Παραφινελαιο
https://www.skroutz.gr/s/12511544/Chemco-Παραφινέλαιο-1000ml.html

Βαλβολινη
https://www.parts4autos.gr/el/βαλβολίνη-συνθετική-75w90-queen/
Mου την προτεινε μηχανικος μετα απο ερωτηση μου.
 

gid

Μηνύματα
7.391
Reaction score
8.625
Πολύ καλη ιδέα ο καθαρισμός με βούρτσα και παραφινέλαιο. Ως προς τη λίπανση, γιατί δεν προτιμάς σπρέυ αλυσίδας; Δηλαδή κάτι φτιαγμένο για το σκοπό σου;

Γενικά στο θέμα του λιπαντικού αν ρωτήσεις 100 άτομα θα πάρεις 110 απαντήσεις.

Έχω καταλήξει πως το θέμα είναι περιορισμένης σημασίας, αφού δεν την καθαρίζω ποτέ, τη λιπαίνω όταν το θυμηθώ με κάποιο οικονομικό σπρέυ αλυσίδας, τη λιπαίνω με τρόπο που ο μηχανικός μου απορρίπτει (αυτός που μου προτείνει έχει πολύ λέρωμα), και όμως τα αλυσιδογράναζα μου κρατάνε 40+ χιλιάδες χλμ. Οπότε προτιμώ να ρίχνω το βάρος σε άλλα μοτο-ζητήματα. Τώρα, αν εσύ μπαίνεις σε χώμα ή κάνεις άλλη σκληρή χρήση, πρέπει να δώσεις περισσότερη προσοχή.

Μετά τον καθαρισμό φρόντισε να τη σκουπίσεις/στεγνώσεις καλά πριν τη λιπάνεις.
 

Μηνύματα
1.839
Reaction score
3.432
Δεν χρειάζεται τίποτα τρελό φίλε μου.
Μην παιδευεσαι άδικα.
Δεν μπαίνεις και στα χώματα.
Στο πλυντήριο ότι κάνουν και ένα σπρέι για αυτή την δουλειά.
Έβαζα ένα φοβερό σπρέι bel ray.
Και αλλαγή στην ώρα της.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.596
Reaction score
27.942
Εξαρτάτε τη χρήση κάνεις.

Επίσης.
Όταν βρέχει θέλει σπρέι.
Όταν την πλύνεις επίσης.
Όταν πας χώμα θέλει και καθάρισμα.
Κάθε 500χλμ θέλει σπρέι.

Σπρέι θα πάρεις ανάλογα τη μηχανή, όχι τη λέει ο καθένας. Αλλες θερμοκρασίες ανεβάζει το παπάκι, άλλες ένα ΟΝ ΟFF 650 και άλλες ένα supersport 1000.

Κάνοντας αυτά και αν προσέχεις το σφίξιμο και ανάλογα τον τρόπο οδήγησης θα κάνεις και 50.000χλμ.

Αν δεν προσέχουμε κάποια στιγμή θα σπάσει και αν ήμαστε τυχεροί θα σταματήσουμε όρθιοι.

Παθών. Επιστροφή από διακοπές έξω από την Πρέβεζα μου έσπασε πάνω σε στροφή, ευτυχώς όρθιος, η μηχανή πήρε την οδική και εγώ το αεροπλάνο.

Μην λυπάστε αναλώσιμα που αφορούν την ασφάλεια μας, πόσο μάλλον σε 2 τροχούς.

Τώρα έχω V-STROM 650. Έχουν περάσει διαφορά.
 
Last edited:

Y

Yiannis_B

Guest
- κάποτε πολύ παλιά, έβαζα μιά μ@λακία της Motul, που κολλούσε απίστευτα. Μάλλον κακό έκανε παρά καλό. Νομίζω ότι τα σπρέυ, όχι αυτό που ανέφερα, είναι καλύτερη επιλογή από την 90ρα βαλβολίνη, κολλάνε λίγο καλύτερα πάνω στην αλυσίδα.

- και λίπανση όπως είπανε και τα παιδια, τακτικά, κάθε 300-500 χιλιόμετρα.

- πάντως η μαμά honda, για το brosάκι έδινε βαλβολίνη:
https://www.dropbox.com/s/bzawlv0a2zra1qs/hawkgtmanual.pdf
 
Last edited by a moderator:


Μηνύματα
509
Reaction score
85
Εγώ καθάριζα με παραφινέλαιο και μετά από στέγνωμα έβαζα
Motorex 622 Racing. Η αλυσίδα ήταν σαν καινούργια. Θεωρώ ότι το σημαντικότερο ήταν ο καθαρισμός. Σπρέι υπάρχουν πολλά που κάνουν σωστή δουλειά. Για καθαρισμό μόνο παραφινέλαιο.
 

K

kimon

Guest
Ποιο προιον χρησιμοποιειται?

Διαβαζω διαφορα σχολια (θετικα & αρνητικα) για λιπαντικα αλυσιδας επωνυμα.
Ψαχνοτας για το καλυτερο προιον,διαβασα οτι την καλυτερη δουλεια και οικονομικα,την κανει η 90αρα βαλβολινη.

Πρωτα καθαρισμα της αλυσιδας με φαρμακευτικο παραφινελαιο,και μετα ενα καλο περασμα με βαλβολινη 90αρα.

Για πειτε γνωμες περι του θεματος.

Βουρτσα καθαρισμου
https://www.stelpet.gr/Proion/23641/1196/Vourtsa-katharismou-alusidas-IPONE
2€ απο ebay

Παραφινελαιο
https://www.skroutz.gr/s/12511544/Chemco-Παραφινέλαιο-1000ml.html

Βαλβολινη
https://www.parts4autos.gr/el/βαλβολίνη-συνθετική-75w90-queen/
Mου την προτεινε μηχανικος μετα απο ερωτηση μου.
Σε τι είδους αλυσσίδα αναφέρεσαι;Με τσιμουχάκια (σφραγισμένη) ή χωρίς;
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.216
Reaction score
27.771
Από αυτά που έμαθα τόσα χρόνια που οδηγώ μηχανές, ξέρω ότι τα σπρέϋ αλυσίδας είναι φτιαγμένα με συγκεκριμένες προδιαγραφές.
Είναι γράσο ουσιαστικά που λιπαίνει, ενώ η βαλβολίνη είναι λάδι.
Η σύνθεση των σπρέϋ είναι τέτοια που δεν φθείρει τα Οring της αλυσίδας, το κοινό λάδι και η βαλβολίνη έχουν συστατικά που τα καταστρέφουν.
Τα λάδια και οι βαλβολίνες είναι πιο κολλώδη και μαζεύουν πιο πολλή σκόνη και χώμα με αποτέλεσμα να γίνεται μια λάσπη στην αλυσίδα η οποία λειτουργεί και σαν σμυριδαλοιφή και φθείρει γρανάζια - αλυσίδα.
Ο καθαρισμός μπορεί να γίνεται και με παραφινέλειο και με καθαρό πετρέλαιο αλλά και με νερό με πίεση από κάποιο πλυστικό μηχάνημα.
Εγώ χρησιμοποιούσα διάφορα σπρέϋ, αλλά πιο καλό αποτέλεσμα είχα με ένα της Valvoline που δεν το βρίσκω πλέον και τώρα παίρνω της Ipone που βγήκε πολύ καλό.
Έχει διαφορά και στην αλλαγή ταχυτήτων, γίνονται πιο μαλακές οι αλλαγές.

ipone.jpg
 

Μηνύματα
6.906
Reaction score
5.786
σφραγισμένη
IMG_20190811_195832[1].jpg


Φιλος και γειτονας μου εδωσε αυτο το σπρευ γρασου να δοκιμασω. Και στο παπι του αλλα και σε ενα transalp που εχει,καθαριζει με παραφινελαιο,τα κανει μια βολτα να φυγει,και αφου την σκουπισει καλα να στεγνωσει τελειως περναει ενα χερι απο αυτο.
[DOUBLEPOST=1565556309][/DOUBLEPOST]
100 άτομα θα πάρεις 110 απαντήσεις.
:laugh: Ναι,ο καθενας ειναι ευχαριστημενος και με διαφορετικο προιον.
 

gid

Μηνύματα
7.391
Reaction score
8.625
Φιλος και γειτονας μου εδωσε αυτο το σπρευ γρασου να δοκιμασω. Και στο παπι του αλλα και σε ενα transalp που εχει,καθαριζει με παραφινελαιο,τα κανει μια βολτα να φυγει,και αφου την σκουπισει καλα να στεγνωσει τελειως περναει ενα χερι απο αυτο.
Το ιδανικό ειναι να μάθεις τι τύπου αλυσίδας (O-ring, D-ring και λοιπά ring) έχεις και να πάρεις ένα κατάλληλο σπρέυ. Επίσης ζήτα από το μηχανικό σου να σου δείξει τον "ιδανικό" τρόπο λίπανσης, αυτόν δηλαδή που οδηγεί το λιπαντικό εκεί που πρέπει. Από κει και πέρα κάνεις ό,τι νομίζεις. Εγώ βάζω τη μοτό στο κεντρικό στάντ (που το χρυσοπλήρωσα 170Ε) και με το αριστερο χέρι ψεκάζω την αλυσίδα καθώς γυρίζει πάνω στον πίσω δίσκο ενώ ταυτόχρονα με το δεξί πόδι γυρίζω τον τροχό. Ειναι κίνηση άξια ενός Νουρέγιεφ και εξασφαλίζει ότι κανένα χέρι δεν θα λερωθεί. Ο ιδανικός τρόπος είναι στο εσωτερικό μέρος της αλυσίδας, κίνηση άξια ενός λιγδιάρη μάστορα και εξασφαλίζει ότι και τα δύο χέρια θα λερωθούν. Διαλέγεις και παίρνεις.
 

Μηνύματα
27.202
Reaction score
25.175
Μακάρι να είχε και το δικό μου όρθιο σταντ.
Κάθε φορά βλαστημάω, για να την λαδώσω , πάντα με spray. Συνήθως Bel ray. Πρηγουμένως ένα καλό πλύσιμο με πιεστικό. Στέγνωμα και λίπανση.
Τα orings αντιπαθούν σφόδρα τα διάφορα έλαια πετρέλαια κλπ. Μόνο σαπούνι και χλιαρό ζεστό νερό. Καλό ξέβγαλμα , έλεγχος με πανί ή χέρι ότι είναι στεγνή και καθαρή , και όσο ακόμα είναι ζεστή , αν γίνεται ψέκασμα από μέσα με σπρευ , κάθε κρίκο ξαχωριστά έναν έναν. Η με πολύ αργή περιστροφή του τροχού με το δεξί χέρι και ψέκασμα με το αριστερό , κάθε κρίκο.
Είναι βάσανο το ξέρω. Επίσης αμέσως μετά το στέγνωμα ελέγχουμε τα μπόσικα και μόνο τότε , πριν την λιπανουμε.
Σε ταξίδι , αν είναι γρήγορο , καλοκαίρι, κάθε 300 χλμ απαραίτητα στάση έλεγχος και λίπανση όσο είναι ζεστή , την αφήνουμε να κρυώσει λίγο με το γράσσο και μετά φεύγουμε.
Αυτά.
 

Μηνύματα
12.849
Reaction score
10.064
με το αριστερο χέρι ψεκάζω την αλυσίδα καθώς γυρίζει πάνω στον πίσω δίσκο ενώ ταυτόχρονα με το δεξί πόδι γυρίζω τον τροχό.
Με το δεξί χέρι τί κάνεις;

Σε ταξίδι , αν είναι γρήγορο , καλοκαίρι, κάθε 300 χλμ απαραίτητα στάση έλεγχος και λίπανση όσο είναι ζεστή , την αφήνουμε να κρυώσει λίγο με το γράσσο και μετά φεύγουμε.
Τώρα εκτιμώ ακόμα περισσότερο τις μηχανές με άξονα για μετάδοση κίνησης.
 

Μηνύματα
27.202
Reaction score
25.175
Ε ! καλά είσαι γνωστός μπεεμβεδάκιας εσύ.
Για δοκ'ιμασε να κλείσεις γκάζι επάνω σε στροφή , δλδ πλαγιασμένος , σε μηχανή με άξονα , να δείς τι ωραία που σηκώνεται, βγαίνει από την κλίση και σε πάει τραίνο για την έξοδο , και μετά ξαναπές μας.
 

Μηνύματα
12.849
Reaction score
10.064
Δεν οδηγώ μηχανή. Φοβάμαι!
[DOUBLEPOST=1565566357][/DOUBLEPOST]
Για δοκ'ιμασε να κλείσεις γκάζι επάνω σε στροφή , δλδ πλαγιασμένος , σε μηχανή με άξονα , να δείς τι ωραία που σηκώνεται, βγαίνει από την κλίση και σε πάει τραίνο για την έξοδο , και μετά ξαναπές μας.
Από τα λίγα που έχω διαβάσει όμως, ΔΕΝ υπάρχει λόγος να κλείσεις το γκάζι πάνω στη στροφή.
Και μια ακόμα ερώτηση. Στις άλλες μηχανές με αλυσίδα, όταν κλείσεις το γκάζι πάνω στη στροφή, τί γίνεται;
 

Μηνύματα
27.202
Reaction score
25.175
Υπάρχει πολύ συχνά λόγος να αλλάξει η θέση του γκαζιού μέσα σε μία στροφή.
Από το ότι πρέπει να προσπεράσεις, και άρα να ανοίξεις γκάζι , μέχρι να το κλείσεις τελείως και να φρενάρεις, γιατί είτε δεν σε παίρνει όπως το υπολόγισες και η στροφή συνεχίζει ή κλείνει περισότερο η τροχιά της , μέχρι και πολλά φρένα γιατί ο μαλάκας απέναντι ξεχάστηκε και μιλάει στο κινητό , η χουφτάνει την γκόμενα ή αλλάζει σταθμό το ράδιο ή δεν ξέρωεγώ τι άλλο και πρέπει να μειώσεις κλίση , ή να φρενάρεις υπό κλίση γιατί ο μπροστά κάτι είδε και τσαρούχωσε τα φρένα , ή ή ή ή .
Η μηχανές με άξονα δεν μπορούν να τα κάνουν αυτά. Αντιδρούν ζεύγη ροπών που εμφανίζονται από και προς τον άξονα μετάδοσης με αποτέλεσμα να αλλάζει η γεωμετρία και η συμπεριφορά της μοτ/τας. Κ΄'αποιες φορές πολύ έντονα.
Εξαίρεση αποτελούν τα vfr της Honda που το έχουν προβλέψει και το έχουν σχεδόν εξαλείψει το πρόβλημα με την χρήση ελαστικών συνδέσμων , κάτι σαν silent blocks που δεν είναι όμως τέτοια , και δεν ξέρω και πως ακριβώς το κάνουν.
Ολες οι άλλες μοτ/τες με άξονα έχουν περίεργη συμπεριφορά και δεν είναι για πλαγιάσματα και φρένα υπό κλίση . ΟΎΤΕ και για σοβαρές επιταχύνσεις υπό κλίση είναι βέβαια.
Ας μας πεί ο YIANNIS B που έχει VFR πως συμπεριφέρεται το δικό του.
[DOUBLEPOST=1565567603][/DOUBLEPOST]Οσον αφορά στις άλλες μηχανές ,με αλυσίδα , υπό κλίση , άνοιγμα ή κλείσιμο του γκαζιού ή ακόμα και φρένο δεν επιφέρει κάποιο αξιοπρόσεκτο αποτέλεσμα. Συνεχίζουν την τροχιά τους κανονικά.
 
Last edited:


Μηνύματα
774
Reaction score
246
Αν η μηχανή έχει κεντρικό στάντ η λίπανση είναι παιγνιδάκι.
1. Βάζεις μπρος τη μηχανή, εννοείται στο κεντρικό στάντ
2. Με το αριστερό χέρι κρατάς συμπλέκτη πατημένο
3. Βάζεις πρώτη στο σασμάν
4. Κρατώντας συμπλέκτη πατημένο σκύβεις πάνω από την αλυσίδα με το σπρέυ στο δεξί χέρι (θέλει λίγο άνοιγμα χεριών)
5. Αφήνεις ελαφρά το συμπλέκτη (ίσα να γυρίσει ο τροχός) και βάζεις σπρέυ στην αλυσίδα και από τις δυο πλευρές, μέσα-έξω δλδ (1-2 δευτερόλεπτα στην κάθε πλευρά είναι αρκετά)
6. Αφήνεις τον τροχό να γυρίσει λίγα δευτερόλεπτα ακόμη και είσαι έτοιμος.

Έτσι λαδώνω το Τρανσάλπ σε δυο μόνο λεπτά. Εννοείται κάθε 500 χλμ
Για καθάρισμα πήρα φαρμακευτικό παραφινέλαιο. Όπως το πήρα έτσι το έχω, στο κουτί του. Προτιμώ πλύσιμο με πιεστικό σε πλυντήριο και μετά μια μικρή βόλτα μέχρι το σπίτι για να καθαρίσει η αλυσίδα και αμέσως λάδωμα.
Αυτά, ελπίζω να βοήθησα.
 




ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.595
Μηνύματα
2.865.324
Members
37.934
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top