Η σημασία της Κλασικής Μουσικής στην εποχή μας.

Μηνύματα
2.097
Reaction score
4.984
Πολύ ενδιαφέρουσες οι απόψεις.
Η κλασσική έχει εξεχουσα θέση στη μουσική δημιουργία
και ο κόπος για να την γνωρισεις σε βαθος αξίζει με το παραπάνω.
Φυσικό είναι ο τρόπος αλληλεπίδρασης να εξαρτάται κάθε φορά από τις ιδιαίτερες κοινωνικες και οικονομικες συνθήκες.
 

Μηνύματα
1.768
Reaction score
2.803
Η συγκεκριμένη σκηνή είναι πραγματικά αριστουργηματική. Ασφαλώς και η μουσική επένδυση παίζει εκεί τον ρόλο της, έχει τη δική της συμβολή. Πάντως, δεν μπορώ να θεωρήσω τον Μορικόνε "κλασικό" συνθέτη και όχι μόνο από την άποψη της "συστηματικής".

Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε Σταύρο, για μένα είναι η καλύτερη ταινία που έχω δει ποτέ.
Όλη η τριλογία του Λεόνε είναι εξαιρετική με την τελευταία να είναι αριστούργημα, έδινε πολύ μεγάλη προσοχή στις λεπτομέρειες και που ανακαλύπτω κάθε φορά καινούργιες όταν τις ξαναβλέπω.
Βέβαια έχει δεκάδες εξαιρετικές σκηνές η συγκεκριμένη όμως η αναμέτρηση των τριών ανδρών προς το τέλος είναι η συγκλονιστικότερη μονομαχία που έχει καταγραφεί σε κινηματογραφικό φιλμ, θα μπορούσα να μιλάω ατελείωτα αλλά δεν είναι το κατάλληλο θέμα εδώ, αν δεν την έχεις δει σου προτείνω να το κάνεις και είμαι σίγουρος ότι θα συμφωνήσεις μαζί μου ότι πρόκειται για μια από τις καλύτερες ταινίες που έχουν γυριστεί ποτέ.

Ο Morricone είναι κατά βάση κινηματογραφικός συνθέτης, τουλάχιστον εγώ τον έχω γνωρίσει μέσα από τις ταινίες όμως συνθέτει και έργα που δεν αφορούν το σινεμά.
 








Μηνύματα
15.834
Reaction score
1.213
Οι συγχρονοι...αναρχικοι της Κλασσικης : )

 

Μηνύματα
15.834
Reaction score
1.213
Δεν ξηγιουται ομορφα ομως.Χωρις σαφεις προθεσεις και σπαζοντας παραδοσιακες μορφες, ενοχλουν το παραδοσιακο συντηρητικο κοινο που αναγκαζεται να καταφευγει επανεκδοσεις και επανεκτελεσεις :p
Ειναι ομως περισσοτερο αγαπητοι στους οπαδους του ροκ , που προτιμουν το χαος και την ελευθερια απο την ευλαβικη προσηλωση στους αυστηρους κανονες : )
 

m1ts0s

News poster
Editor
Μηνύματα
2.332
Reaction score
3.637
Last edited:

Μηνύματα
15.834
Reaction score
1.213
Καλά ας μη πιάσουμε το θέμα ροκ-μέταλ και κανόνες, άλλη αρτηριοσκλήρυνση και από κει.
Αναπολουν και αυτοι τις χρυσες εποχες του κλασσικου ροκ ? Λενε οτι το ροκ πεθανε το 60-70 και οτι τωρα δεν βγαινουν μπανταρες και κομματαρες ? Εχουν περιχαρακωθει στα διαφορα ειδη το και πετροβολανε τους υπολοιπους ? Λενε οτι εχει επικρατησει πια η εμπορευματοποιηση , η επιδερμικη ακροαση , η ευπεπτη καταναλωση? Γκρινιαζουν οι 70χρονοι πλεν συντηρητικοι ψηφφοροι για το οτι οι νεοι καλλιτεχνες δεν αμφισβητουν το συστημα ? :roflmao:
 


Μηνύματα
813
Reaction score
1.789
Δεν ξηγιουται ομορφα ομως.Χωρις σαφεις προθεσεις και σπαζοντας παραδοσιακες μορφες, ενοχλουν το παραδοσιακο συντηρητικο κοινο που αναγκαζεται να καταφευγει επανεκδοσεις και επανεκτελεσεις :p
Ειναι ομως περισσοτερο αγαπητοι στους οπαδους του ροκ , που προτιμουν το χαος και την ελευθερια απο την ευλαβικη προσηλωση στους αυστηρους κανονες : )
Δεν έχει καμία σχέση η ροκ με την σχολή της Βιέννης. Επίσης μουσικά δεν έχει καμία σχέση η ροκ με το χάος. Τι εννοείς;
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.789
Ενδιαφέρουσες οι σκέψεις σου αλλά πάρα πολλές για να απαντήσω σε κάθε μία από αυτές. Πάντως, διακρίνω ένα γνήσιο ενδιαφέρον για τη Μουσική αυτή, πράγμα δεόντως εκτιμητέον. Εκείνο, όμως, το "εν κατακλείδι" αχρηστεύει σχεδόν ό, τι έχει προηγηθεί. Η θέση σου (που την υποστηρίζουν και ορισμένα άλλα μέλη εδώ), στην καλλίτερη περίπτωση και ως μια απάντηση στο βασικό μου ερώτημα, ότι η Κλασική Μουσική είναι μια "νεκρη γλώσσα" αλλά ως "αξιοθαύμαστο δημιούργημα" πρέπει να το "συντηρήσουμε" κάπως σαν τον Παρθενώνα (!), οδηγεί μαθηματικά σε μια...μουσειακή αντιμετώπισή της. Αυτό σημαίνει, στην πράξη, μία πολύ "ωραία" ευθανασία για τη Μουσική αυτή. Η Μουσική, μέχρι τώρα, δεν μπόρεσε να "υπάρξει" σε κανένος είδους μουσείο. Η Μουσική ή παίζεται ή απλά δεν υπάρχει. Εάν, λοιπόν, θα κληθούν κάποιοι να συνεχίσουν να παίζουν, έστω όπως όπως, η Μουσική αυτή θα συνεχίσει να υπάρχει...
Δεν είπα ότι δεν παίζεται και πιθανότατα θα συνεχίσει- ευτυχώς για εμάς- να παίζεται και στο μέλλον. Δεν εξελίσσεται όμως μέσω μιας δημιουργικής διαδικασίας κάποιου μετρήσιμου μεγέθους. Δεν θεωρώ τον Max Richter που αναφέρθηκε παραπάνω ότι αποτελεί την συνέχεια από εκεί που σταμάτησε η σχολή της Βιέννης. Άντε να το πάω μέχρι και την δεύτερη γενιά των συνθετών που ακολούθησαν λόγω ορμής και πολλοί εκ των οποίων αναφέρθηκαν σε άλλα posts.

Ως προς το ότι έχει "στερέψει" η Μουσική αυτή, σφάλλεις. Ο 20ος αιώνας μας προσέφερε όχι μόνον ένα πολύ ικανό αριθμό πολυ αξιόλογων συνθετών αλλά και πολύ περισσότερα είδη, άλλα πετυχημένα άλλα λιγότερο. Συνθέτες σαν τους Shostakovich, Prokofiev, Britten, Richard Strauss, Ravel, Faure, Debussy, Busoni, Bartok, Stravinsky μας άφησαν πολυ πλούσια παραγωγή για μελέτη και ακρόαση.
Όλοι οι συνθέτες που αναφέρεις ανήκουν όντως στην προτελευταία φάση του ευρωπαϊκού πολιτισμού και γαλουχήθηκαν μουσικά πριν την ατομική βόμβα (θεωρώ σαν επίλογο τις σχολές ατονισμού- δωδεκαφθογγισμού). Από τότε έχουν περάσει αρκετές γενιές χωρίς να υπάρχει "φως". Ο πατέρας μου γεννήθηκε το 40. Εγώ δεν έζησα ούτε 1 χρόνο της ζωής μου μέσα σε εποχή παραγωγής "κλασσικής" μουσικής. Τις εκτελέσεις, επανεκτελέσεις και μερικές φορές διασκευές
έργων δεν τις θεωρώ εξέλιξη της μουσικής αφού δεν περιέχουν πρωτογενή παραγωγή/ δημιουργία. Πόσα σημαντικά έργα θα βρω να έχουν γραφτεί την δεκαετία 2010 και πόσα τη δεκαετία του 1910; Που διαφωνούμε;

Τραγωδίες βλέπουμε ακόμα και ένα σημαντικό μέρος του πλανήτη αναγνωρίζει την αξία αυτών των έργων αλλά και την διαχρονικότητά τους. Αποτελούν, όπως και πολλά έργα της μουσικής που συζητάμε, επιτεύγματα, στην καλλιτεχνική σφαίρα, ενός σημαντικού ακμάζοντος πολιτισμού. Δεν μπορώ να θεωρήσω όμως το αρχαίο Ελληνικό θέατρο μια ζωντανή τέχνη. Θα ήταν παράλογο.
 


Μηνύματα
323
Reaction score
459
Καλά ας μη πιάσουμε το θέμα ροκ-μέταλ και κανόνες, άλλη αρτηριοσκλήρυνση και από κει. Προφανώς υπάρχουν και εξαιρέσεις βέβαια : Re-casting Metal: Rhythm and Meter in the Music of Meshuggah,
Rethinking Metal Aesthetics: Complexity, Authenticity, and Audience in Meshuggah's I and Catch Thirtythr33
Ενταξει ειναι κατηγορια μονοι τους. Αν καποιος αντεξει τα φωνητικα ανοιγονται νεοι δρομοι...οι ρυθμοι τους ειναι αλλου. Ειδικα ο ντραμερ.

Επισης εχουν εισαγει οχταχορδες κιθαρες. Νομιζω οι πρωτοι.

Θα πρεπε να διδασκονται σε μουσικα σχολεια και πανεπιστημια οι τυποι για τους πολυρυθμους τους.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.727
Reaction score
44.162
Καλά ας μη πιάσουμε το θέμα ροκ-μέταλ και κανόνες, άλλη αρτηριοσκλήρυνση και από κει. Προφανώς υπάρχουν και εξαιρέσεις βέβαια : Re-casting Metal: Rhythm and Meter in the Music of Meshuggah,
Rethinking Metal Aesthetics: Complexity, Authenticity, and Audience in Meshuggah's I and Catch Thirtythr33
...το διαβασα στα γρηγορα... θα επικεντρονωμουν στο μεταμοντερνισμο, και λιγοτερο στο εκφραστικο υφος.
κανενας ιστορικος τεχνης να μας ξεμπερδεψει ?! 🐒
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
7.307
Reaction score
15.506
Δεν ξερω αγγλικα μρε μαιμου μου να συμβαλω εστω και λιγο στο θεμα
 


Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.787
Μηνύματα
3.027.356
Members
38.494
Νεότερο μέλος
mpalo
Top