Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.593
Reaction score
27.936
Μπορείς να το εξηγήσεις λίγο περισσότερο αυτό; Τι εννοείς δεν μας ενδιαφέρει αν είναι ημερήσιο ή νυχτερινό επειδή στο τέλος βγάζουμε τον μέσο όρο; Δηλαδή αν εγώ φορτίζω αποκλειστικά στο σπίτι, τη νύχτα που θα είναι παρκαρισμένο, δεν έχει σημασία ότι θα πληρώνω φθηνότερο το ρεύμα;
Η καθαρή διαφορά κατανάλωσης είναι περίπου 25% ημερήσιο - νυχτερινό αλλά οι extra χρεώσεις υπολογίζονται σύμφωνα με το σύνολο των kWh που έχουμε καταναλώσει και είναι πολύ παραπάνω από την καθαρή κατανάλωση. Το μισό χρόνο η νυχτερινή χρέωση είναι για 6 ώρες. Ακόμα και μόνο τη νύχτα να το φορτίζεις θα σου πάει το τετράμηνο παραπάνω από 2000 KWh οπότε θα χρεωθείς ακόμα περισσότερο. Ο μέσος όρος είναι εκεί στο 0.11€ το οποίο δεν υπάρχει γιαρι τις extra χρεώσεις γίνεται στην καλύτερη 0.20€.


Το να λες "δεν έχουμε υπολογίσει καν τα services" γιατί δεν ξέρουμε τα κοστολόγια, είναι λίγο misleading. Αν τα υπολογίσεις, η απόσβεση θα γίνει πιο γρήγορα, όχι πιο αργά. Όπως έχουμε ξαναπεί, κυκλοφορούν ηλεκτρικά εδώ και πάρα πολλά χρόνια, δεν είναι τόσο καινούργιο το "φρούτο".
Σίγουρα αλλά κοστολόγια δεν ξέρουμε. Επίσης όλοι γνωρίζουμε ότι τα εργοστάσια ζουν από τη συντήρηση οπότε δεν περιμένω δραματικές μειώσεις.

Αν μου φεύγει κάτι είμαι όλος αυτιά.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.347
Reaction score
125.287
Με 5.000χλμ το έτος, δε σε νοιάζει οτιδήποτε κι αν καίει.

Με άνω των 20-25.000 χλμ το έτος, αρχίζει και κάνει σημαντική διαφορά η κατανάλωση.

Αν το πάρουμε στα 30.000χλμ το έτος, και συγκρίνουμε ένα βενζίνης με 7λ/100 και τιμή βενζίνης 1,8€ το λίτρο, και άλλο όχημα με 5λ/100 ντιζελακι τιμή ντίζελ 1,5€ το λίτρο, πρόκειται για πολύ σημαντικές πλέον διάφορες, χονδρικά 1,5 χιλιάρικο φτηνότερο βγαίνει το ντίζελ και 2,5 χιλιάρικα θα κερδίσεις στο έτος από το ηλεκτρικό σε σχέση με το βενζίνης..


Βεβαίως, όλα εξαρτώνται από τις τιμές των καυσίμων, οι οποίες δεν είναι σταθερές, τώρα λόγου χάριν βλέπω ντίζελ με 1€ το λίτρο και βενζίνη με 1,2€ το λίτρο, αλλά έχουμε δει και πολύ υψηλότερες τιμές, ενώ δεν ξέρουμε πού θα πάει το ρεύμα σε 10 χρόνια από τώρα...

Όσο για την συντήρηση, εκτιμούμε πως οι ηλεκτροκινητήρες είναι πολύ πιο αξιόπιστα ζώα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, τεχνογνωσία υπάρχει σε όλα, δε βαδίζουμε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα..
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.899
Reaction score
12.522
Όσο για την συντήρηση, εκτιμούμε πως οι ηλεκτροκινητήρες είναι πολύ πιο αξιόπιστα ζώα από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, τεχνογνωσία υπάρχει σε όλα, δε βαδίζουμε στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα..
Μετά από την ανάγνωση των άνωθι, με έλουσε κρύος ιδρώτας λόγω της εικόνας που ήρθε στο μυαλό μου, ήτοι μαστοράντζες να σου κάνουν περιέλιξη πηνίου γιατί τα'κλασε, και έλα μωρέ θα σε κάνω αρχοντάκι, και θες να αυξήσουμε λίγο τα άμπερ να πάρει τα πάνω του, και έχω ένα γνωστό/ξαδερφάκι/αυθεντία στον προγραμματισμό κλπ...

Κάπου έβλεπα τις προάλλες gadget - εξάτμιση για ηλεκτροκίνητο.
 

Μηνύματα
14.980
Reaction score
20.646
υπάρχει ήδη δυνατότητα διάγνωσης και αντικατάστασης στοιχείων μπαταριών σε υβριδικά που η το εργοστάσιο προβλέπει ολική αντικατάσταση. δηλαδή μιλάμε για επισκευές "έξω" των 200 ευρώ αντί εξουσιοδοτημένου στα 2000.
η αγορά μετασχηματίζεται ήδη.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.593
Reaction score
27.936
υπάρχει ήδη δυνατότητα διάγνωσης και αντικατάστασης στοιχείων μπαταριών σε υβριδικά που η το εργοστάσιο προβλέπει ολική αντικατάσταση. δηλαδή μιλάμε για επισκευές "έξω" των 200 ευρώ αντί εξουσιοδοτημένου στα 2000.
η αγορά μετασχηματίζεται ήδη.
Και ότι θα έλεγα ότι η αγορά μεταχειρισμένου ηλεκτρικού θα έχει πρόβλημα.
Από την άλλη αυτές οι αμφιβόλου ποιότητας μπαταρίες ή στοιχεία μπαταριών κάτω από τα καθίσματα που κάνει κάπως.
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
οι ηλεκτροκινητηρες είναι πιο αξιοπιστοι τα ηλεκτρονικά είναι ένα θέμα αλλα από την άλλη έχουν μπει για τα καλα και στα συμβατικά αυτοκίνητα.
νομίζω η συντήρηση θα είναι λίγο φτηνότερη.
ότι είπε ο αυτιάς με πάνω 25.000 χιλ κάτι λέει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.347
Reaction score
125.287
Οι συγκρίσεις με βενζινοκίνητα κουβαδάκια στα 5 και 7 λίτρα στα 100, δεν αποτελούν πραγματικότητα.

Αν η σύγκριση γίνεται σε επίπεδο Τέσλα με παρόμοιων επιδόσεων 0-100 σε εσωτερικής καύσης, τα αποτελέσματα είναι αστεία τόσο σε επίπεδο κατανάλωσης, όσο και αρχικής τιμής αγοράς. ;)

Άσε τα σέρβις, σε αυτοκίνητα με 0-100 κάτω των 3", πρόκειται για ανέκδοτο..

Ακόμα ακόμα και με ένα ΚΙΑ (το οποίο σε λίγο θα διατίθεται και Ελλάδα)


που βγάζει 450 Χιλ και έχει 0-100 σε 7,5", μάλλον πάλι γέλιο θα πέσει. ;)

Οι επιδόσεις και η ιπποδύναμη που προσφέρουν τα ηλεκτρικά με την αστεία κατανάλωση, στη βενζίνη μεταφράζονται σε πολύ υψηλές καταναλώσεις, ενώ τα σέρβις και γενικά η συντήρηση και κατοχή αυτοκινήτων υψηλής ιπποδύναμης και επιδόσεων, δεν είναι διόλου "φτηνά".

Α, έχει και κρελ ηχεία! Χαχαχαχαχαχαχα
 
Last edited:

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.712
Reaction score
83.414
Θα επαναλάβω επίσης το σημαντικότερο για μένα στοιχείο που το είχα αναλύσει σε προηγούμενο σχόλιο. Οι τιμές των καυσίμων εμπεριέχουν κατά 70+% φόρους. Το μόνο που είναι σίγουρο στη ζωή, λένε οι σοφοί, είναι οι φόροι και ο θάνατος. Οι φόροι αυτοί θα πρέπει να πληρώνονται και στο μέλλον όταν θα έχει αλλάξει το μείγμα κατανάλωσης και από καύσιμο θα έχουμε πάει σε ηλεκτρικό ρεύμα.
Αυτό είναι το πιο σημαντικό αρνητικό στοιχείο. Το αυτοκίνητο για το κράτος είναι μία από τις πιο σίγουρες και αξιόπιστες πηγές εσόδων. Όπως και η συντήρηση των οχημάτων για τη βιομηχανία αυτοκίνησης.

Όσο μειώνεται ο πληθυσμός των κινητήρων εσωτερικής καύσης, το κράτος θα πρέπει να καλύπτει τη χασούρα από την πώληση υγρών καυσίμων. Άρα οι τιμές του ηλεκτρικού θα αυξηθούν σίγουρα.

Συγγνώμη, αλλά όταν διαβάζω για δεκαετή σχέδια στην Ελλάδα, μόνο γέλιο μού έρχεται.

Το πιο θετικό της ηλεκτροκίνησης, για μένα, δεν είναι το περιβάλλον, αλλά η εν μέρει απαλλαγή από τα μεμέτια που βγάζουν πετρέλαιο.
 

Μηνύματα
19.202
Reaction score
13.480
Ωραία όλα αυτά (περί συγκρίσεων με super car, ιπποδυνάμεις, επιταχύνσεις, ροπές, κλπ...), αλλά όσο οι τιμές των ηλεκτρικών έχουν τόσο μεγάλη διαφορά προς τα πάνω σε σχέση με βενζινοκίνητα/πετρελαιοκίνητα, στην Ελλάδα τουλάχιστον δεν πρόκειται να αβγατίσουν σύντομα. Και μάλιστα και χωρίς επιδοτήσεις, γιατί δεν είναι τελικά το ζητούμενο να πληρώνει το κράτος (όλοι δηλαδή) τις αγορές νέων αυτοκινήτων από ένα μικρό μέρος τελικά του πληθυσμού (οκ, όσο είναι για προώθηση ενός μικρού αριθμού, αλλά δεν μπορεί να γίνεται συνέχεια για μεγάλους αριθμούς). Αντί για επιδότηση, τελικά η μόνιμη μείωση φόρων και τελών κυκλοφορίας (γιατί κάποια στιγμή και τα ηλεκτρικά και υβριδικά θα μπουν στη φάκα του ελ. δημοσίου για έσοδα τέτοιου τύπου, τώρα είναι η περίοδος του μέλιτος) είναι το ζητούμενο, μετά την ίδια την τιμή (προ φόρων) των αυτοκινήτων αυτών. Και φυσικά, οι υποδομές για τα ηλεκτρικά και το κόστος ρεύματος (γιατί και εκεί δεν αποκλείεται να δούμε να αυξάνεται δυσανάλογα αν αυξηθούν και τα ηλεκτρικά).
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.881
Reaction score
41.109
Το θέμα με τους φόρους γίνεται ακόμα μεγαλύτερη ομορφιά αν συνυπολογίσουμε,
Α: το χαμένο τέλος ταξινόμησης για κάθε ένα ηλεκτρικό που αγοράζεται αντί ενός συμβατικού
Β: την επιδότηση από τους φόρους μας για την αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου

και έχει και παρακάτω, γιατί αν υποθέσουμε όλα αυτά που απλόχερα δέχεστε και αναφέρετε μερικοί για μειωμένα έξοδα συντήρησης αυτό ισοδυναμεί με περαιτέρω μείωση κύκλου εργασιών, μείωση άμεσων και έμμεσων φόρων, αύξηση ανεργίας, για να σημειώσω τα πιο προφανή.

Τσάμπα θα μας έρθει η πράσινη ανάπτυξη.
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
Οι συγκρίσεις με βενζινοκίνητα κουβαδάκια στα 5 και 7 λίτρα στα 100, δεν αποτελούν πραγματικότητα.

Αν η σύγκριση γίνεται σε επίπεδο Τέσλα με παρόμοιων επιδόσεων 0-100 σε εσωτερικής καύσης, τα αποτελέσματα είναι αστεία τόσο σε επίπεδο κατανάλωσης, όσο και αρχικής τιμής αγοράς. ;)

Άσε τα σέρβις, σε αυτοκίνητα με 0-100 κάτω των 3", πρόκειται για ανέκδοτο..

Ακόμα ακόμα και με ένα ΚΙΑ (το οποίο σε λίγο θα διατίθεται και Ελλάδα)


που βγάζει 450 Χιλ και έχει 0-100 σε 7,5", μάλλον πάλι γέλιο θα πέσει. ;)

Οι επιδόσεις και η ιπποδύναμη που προσφέρουν τα ηλεκτρικά με την αστεία κατανάλωση, στη βενζίνη μεταφράζονται σε πολύ υψηλές καταναλώσεις, ενώ τα σέρβις και γενικά η συντήρηση και κατοχή αυτοκινήτων υψηλής ιπποδύναμης και επιδόσεων, δεν είναι διόλου "φτηνά".

Α, έχει και κρελ ηχεία! Χαχαχαχαχαχαχα
τα tesla ήταν ούτως η άλλως ευκαιρία σε σχέση με αυτοκίνητα αντίστοιχων επιδόσεων.ομως τα αυτοκίνητα του λαού κουβαδάκια όπως και τα αντίστοιχα μοντελα με βενζίνη η diesel απλα με αυξημένο κοστος
 

Μηνύματα
19.202
Reaction score
13.480
Γκριζοπράσινη ανάπτυξη το πιθανότερο... (όχι μόνο εδώ, παντού)
 

minas

Πισιά
Μηνύματα
3.925
Reaction score
3.723
Οι συγκρίσεις με βενζινοκίνητα κουβαδάκια στα 5 και 7 λίτρα στα 100, δεν αποτελούν πραγματικότητα.

Αν η σύγκριση γίνεται σε επίπεδο Τέσλα με παρόμοιων επιδόσεων 0-100 σε εσωτερικής καύσης, τα αποτελέσματα είναι αστεία τόσο σε επίπεδο κατανάλωσης, όσο και αρχικής τιμής αγοράς. ;)

Άσε τα σέρβις, σε αυτοκίνητα με 0-100 κάτω των 3", πρόκειται για ανέκδοτο..

Ακόμα ακόμα και με ένα ΚΙΑ (το οποίο σε λίγο θα διατίθεται και Ελλάδα)


που βγάζει 450 Χιλ και έχει 0-100 σε 7,5", μάλλον πάλι γέλιο θα πέσει. ;)

Οι επιδόσεις και η ιπποδύναμη που προσφέρουν τα ηλεκτρικά με την αστεία κατανάλωση, στη βενζίνη μεταφράζονται σε πολύ υψηλές καταναλώσεις, ενώ τα σέρβις και γενικά η συντήρηση και κατοχή αυτοκινήτων υψηλής ιπποδύναμης και επιδόσεων, δεν είναι διόλου "φτηνά".

Α, έχει και κρελ ηχεία! Χαχαχαχαχαχαχα
Εν γένει συμφωνώ, αλλά με μία παρατήρηση: Οι επιδόσεις έχουν σημασία για την σύγκριση κυρίως εάν αποτελούν παράμετρο για τον χρήστη.
Εάν θέλεις απλά έναν κουβά με τέσσερις ρόδες, σίγουρα είναι ευπρόσδεκτο ότι το ηλεκτρικό κάνει 0-100 σε 3", αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αν κοιτούσες σε βενζίνη θα έπαιρνες Chiron...
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.005
Reaction score
6.780
Τσάμπα θα μας έρθει η πράσινη ανάπτυξη.
Εμ, αυτό είναι το θέμα.

Τσάμπα δεν μπορεί να έρθει. Όχι απλά δεν μπορεί να έρθει τσάμπα, αλλά (αν θέλαμε να το κάνουμε σωστά) θα είχε και τεράστιο κόστος. Εξωπραγματικό.

Το ερώτημα είναι, τι κάνουμε; Αποδεχόμαστε το κόστος (έστω εν μέρει) ώστε να εξασφαλίσουμε το μέλλον μας (κυρίως βέβαια όχι το δικό μας, ανάλογα και την ηλικία του καθενός, αλλά των παιδιών μας);
Ή συνεχίζουμε να γιολάρουμε και γράφουμε στα αποτέτοια μας όλους τους επόμενους;

Και ναι, το ξέρω, υπάρχουν συμφέροντα, υπάρχουν διάφορα. Αλλά αυτό σημαίνει πως αυτόματα εξαφανίζεται και το πρόβλημα; Γιατί εγώ ξέρω ότι όταν βγαίνει να μιλήσει κάνας Τραμπ για καρκινογόνες ανεμογεννήτριες όλοι γελάμε και κοροϊδεύουμε. Αλλά όταν έρθει η ώρα της δικής μας ευθύνης λέμε: "Τι λέτε ρε, τρελός είμαι; Αφού δεν με συμφέρει!".
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.881
Reaction score
41.109
Το διάγραμμα που έβαλα πριν τα εξηγεί όλα. Θα πάρουν οι πρώτοι με τα λεφτά που θα δώσουμε όλοι και μετά που θα πέσουν οι τιμες και θα ωριμάσει και η τεχνολογια θα πάρουμε και οι υπόλοιποι και θα ισορροπήσουμε σε ένα νέο επίπεδο τεχνολογικά και οικονομικα. Αυτό θα γίνει νομοτελειακά. Το αν θα πληρωνουμε τελικα λιγότερο και αν το αποτύπωμα της δραστηριότητας μας θα είναι μικρότερο μένει να φανεί. Διατηρώ τις ας επιφυλάξεις μου για την αποτελεσματικότητα αλλά παραμένω υποστηρικτής της νέας κατάστασης. Άλλως τε την ειχα προβλέψει από τα φοιτητικά μου χρόνια σχεδόν 30 χρόνια πριν.
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
Εμ, αυτό είναι το θέμα.

Τσάμπα δεν μπορεί να έρθει. Όχι απλά δεν μπορεί να έρθει τσάμπα, αλλά (αν θέλαμε να το κάνουμε σωστά) θα είχε και τεράστιο κόστος. Εξωπραγματικό.

Το ερώτημα είναι, τι κάνουμε; Αποδεχόμαστε το κόστος (έστω εν μέρει) ώστε να εξασφαλίσουμε το μέλλον μας (κυρίως βέβαια όχι το δικό μας, ανάλογα και την ηλικία του καθενός, αλλά των παιδιών μας);
Ή συνεχίζουμε να γιολάρουμε και γράφουμε στα αποτέτοια μας όλους τους επόμενους;

Και ναι, το ξέρω, υπάρχουν συμφέροντα, υπάρχουν διάφορα. Αλλά αυτό σημαίνει πως αυτόματα εξαφανίζεται και το πρόβλημα; Γιατί εγώ ξέρω ότι όταν βγαίνει να μιλήσει κάνας Τραμπ για καρκινογόνες ανεμογεννήτριες όλοι γελάμε και κοροϊδεύουμε. Αλλά όταν έρθει η ώρα της δικής μας ευθύνης λέμε: "Τι λέτε ρε, τρελός είμαι; Αφού δεν με συμφέρει!".
έτσι κι αλλιώς δεν θα μας ρωτήσουν.θα πάρουν όσοι μπορούν τώρα και όσοι δεν μπορούν αργότερα αφού μια μια χωρα θα απαγορεύει τους μεκ.
φυσικά τίποτα δεν γίνεται για να γλιτώσουμε χρήματα αφού όσο εξαπλώνονται τα ηλεκτρικα
τόσο θα αυξάνεται η τιμή του ρευματος.
από καπου πρέπει να βγουν οι απώλειες των φορων από τα καύσιμα
 
Last edited:

Μηνύματα
3.096
Reaction score
10.240
Δεν ξέρω τι λέτε, αλλά εγώ τους έχω .... απόλυτη εμπιστοσύνη ... όποιος και να κυβερνά ..... θα τα μαγειρέψει έτσι ώστε να μας βγαίνει « μία η άλλη» με ελαφριά υπέροχη των ηλεκτρικών για να είναι σύμφωνοι κ σύννομοι με τις ευρωπαϊκές Επιθυμίες.
Δεν μπορεί το κράτος να χάσει την κότα με τα χρυσά αυγά (δασμοί , τέλη, φόροι καυσίμων, κλπ ) με κάτι ισοδύναμο, θα τα αντικαταστήσει.:dance2:
Φοβού τους Δαναούς κ δώρα φέροντας.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.881
Reaction score
41.109
Το οξύμωρο που αναδεικνύεται από τη μεριά του χρήστη είναι το παρακάτω.

Για λόγους αυτονομίας και χρηστικότητας φαίνεται οτι τα μικρά μοντέλα που θα χρησιμοποιηθούν ως (δεύτερο) αυτοκίνητο πόλης είναι η κατάλληλη και πιο προσιτή επιλογή για την ώρα. Αυτά που η χρήση τους μαρτυρά πως μιλάμε για πολύ λίγα χιλιόμετρα το χρόνο, 10Κ το πολύ. Σε αυτή τη χρήση και για αυτό το μεγεθος αυτοκινητου τα ηλεκτρικά χάνουν από τα αποδυτήρια απέναντι στα αντίστοιχα συμβατικά στην οικονομική σύγκριση, που σε τελική ανάλυση είναι και το κύριο κριτήριο για ένα χρηστικό καθημερινό αυτοκίνητο.
Για να γίνουν συγκρίσιμα τα πράγματα θα πρέπει να μιλήσουμε για πολύ περισσότερα χιλιόμετρα, που στην ιδιωτική χρήση θα περιλαμβάνουν εκτός από καθημερινές μεγάλες διαδρομές και πολλά εκδρομικά ταξίδια, το οποίο όμως θα μας φέρει αντιμέτωπους με το θέμα της αυτονομίας και της εύκολης πρόσβασης σε φόρτιση αλλά και με το μεγαλύτερο μεγεθος αυτοκινήτων οπου έχω την εντύπωση από τα λίγα που έχω δει οι τιμες για κάποιο λόγο ξεφεύγουν παρά πολύ στις μεγάλες κατηγορίες όποτε η όλη οικονομική σύγκριση να ανατρέπεται πριν καλα καλα φτάσουμε να εξετάζουμε το κόστος χρήσης.
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
και κάτι σχετικό.

 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.276
Reaction score
93.715
Αν το πάρουμε στα 30.000χλμ το έτος, και συγκρίνουμε ένα βενζίνης με 7λ/100 και τιμή βενζίνης 1,8€ το λίτρο, και άλλο όχημα με 5λ/100 ντιζελακι τιμή ντίζελ 1,5€ το λίτρο
Πες μας πού είναι το πρατήριό σου, να μην περάσουμε ούτε απ' έξω. :tongue:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.595
Μηνύματα
2.865.277
Members
37.934
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top