Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.717
Reaction score
10.523
Τα ίδια είναι, δεν υπάρχει κάποιο θέμα.
Το φρενάρισμα είναι πιο πολύ θέμα ελαστικών και αναρτήσεων πάρα βάρους.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Τα ίδια είναι, δεν υπάρχει κάποιο θέμα.
Το φρενάρισμα είναι πιο πολύ θέμα ελαστικών και αναρτήσεων πάρα βάρους.
Θυμάμαι σημαντικές διαφορές όταν έβλεπα παλαιότερα συγκριτικά και μετρήσεις μεταξύ παρόμοιων μοντέλων.
Δηλαδή αν φορούσαν ίδια λάστιχα/αναρτήσεις θα εκμηδενιζόντουσαν οι διαφορές μεταξύ οχημάτων με εναν τόνο διαφορά βάρους, ανεξάρτητα απο τα φρένα ;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.098
Reaction score
124.654
Τα πρώτα ηλεκτρικά που βγήκαν, που πατούσαν σε σασί από κάποιο ICE, λόγω αυξημένου βάρους και ιδίων όλων των υπολοίπων παραμέτρων, είχανε όντως αυξημένη απόσταση φρεναρισματος σε σχέση με το ίδιο αμάξωμα στην ελαφρύτερη ICE έκδοσή του.

Μετα έστρωσε, αφού βγήκαν καθαρόαιμος πλατφόρμες ev, με ειδικά φρένα και αναρτήσεις για το σχέδιο αυτό.

Γενικώς, καλό είναι να αποφύγετε ηλεκτρική εκδοχή μιας πλατφόρμας θερμικού, πριν τουλάχιστον να τσεκάρετε τις παραμέτρους που σας ενδιαφέρουν.

Λόγου χάριν, το EQA, το μικρό σουβ της μερτσεντες, στην ηλεκτρική του έκδοση, εφόσον πατούσε σε ICE σασί, είχε και έχει αρκετά μειονεκτήματα, λόγου χάριν:

1. Χειρότερα φρένα
2. Σκληρότερη ανάρτηση
3. Μικρότερους χώρους, και για τον οδηγό, λόγω του όγκου των μπαταριών
4. Αεροδυναμικούς θορύβους από καθρέφτες και πίσω αεροτομή, που δεν ακούγονται παρουσία κινητήρα


Κανένα από όλα αυτά δεν υπάρχει στις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις της μερτσεντες..
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Τα πρώτα ηλεκτρικά που βγήκαν, που πατούσαν σε σασί από κάποιο ICE, λόγω αυξημένου βάρους και ιδίων όλων των υπολοίπων παραμέτρων, είχανε όντως αυξημένη απόσταση φρεναρισματος σε σχέση με το ίδιο αμάξωμα στην ελαφρύτερη ICE έκδοσή του.

Μετα έστρωσε, αφού βγήκαν καθαρόαιμος πλατφόρμες ev, με ειδικά φρένα και αναρτήσεις για το σχέδιο αυτό.

Γενικώς, καλό είναι να αποφύγετε ηλεκτρική εκδοχή μιας πλατφόρμας θερμικού, πριν τουλάχιστον να τσεκάρετε τις παραμέτρους που σας ενδιαφέρουν.
Το id3 συγκρινόμενο με ενα καλό Golf πως φρενάρει; Εχεις νούμερα;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.098
Reaction score
124.654
Το id3 συγκρινόμενο με ενα καλό Golf πως φρενάρει; Εχεις νούμερα;
Μια χαρά φρενάρει, δε τα έχω πρόχειρα θέλει ψάξιμο σε ανάλογα τεστ.

Δες παραπάνω τι έγραψα και για το EQA.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.717
Reaction score
10.523
Όταν πατάμε φρένο .
Έχουμε μεταφορά βάρους στον πρόσθιο άξονα. Βουλιάζει η μπροστινή ανάρτηση και ανασηκώνεται η πίσω. Σε ένα αυτοκίνητο που έχει να αλλάξει αμορτισέρ από τότε που αγοράστηκε, φρενάρουμε μόνο με τα μπροστινά ελαστικά γιατί τα πίσω με το ζόρι πατάνε στο έδαφος.
Ένα αγωνιστικό που είναι τραπέζι φρενάρει πολύ καλύτερα από ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Η διάσταση των ελαστικών είναι πάντα ανάλογη με το βάρος του αυτοκινήτου . Το αν είναι φθαρμένα ή έχει βρέξει δεν χρειάζεται εξήγηση.
Τα δισκόφρενα είναι ανάλογα του βάρους αλλά όχι για λόγους απόστασης αλλά για λόγους αντοχής.
Ελάχιστη έως μηδαμινή διαφορά κάνουν τα σούπερ ακριβά στην απόσταση.
Διάφορα κάνουν στην επανάληψη και την αξιοπιστία.
Από την στιγμή που μπορεί να σου μπλοκάρει τον τροχό , ας πούμε με 150χλμ , μετά είναι θέμα abs να τον κρατήσει στην ιδανική ισορροπία για να φρενάρει και να μην μπλοκάρει.

Το plaid που πέφτει κράξιμο ζήτημα να έχει 1 μέτρο διαφορά από την Porsche.
Στην επανάληψη πονάει , πράγμα όμως που στην καθημερινότητα αποκλείεται να το χρειαστείς.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Μια χαρά φρενάρει, δε τα έχω πρόχειρα θέλει ψάξιμο σε ανάλογα τεστ.
Την Πέμπτη το βράδυ να εχεις τα δεδομένα 🥩🍷
Σε ένα αυτοκίνητο που έχει να αλλάξει αμορτισέρ από τότε που αγοράστηκε
Το αν είναι φθαρμένα
Με ενδιαφέρει η σύγκριση μεταξύ αυτοκινήτων καινούργιων/καλά συντηρημένων. Όχι τι θα συμβεί αν ο ιδιοκτητης είναι αμελής.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.098
Reaction score
124.654
Σε μια δοκιμή στη γνωστή πίστα, το id3 φάνηκε να κυνηγάει ικανοποιητικά ένα BMW M4, αλλά το άφηνε στις ευθείες λόγω τελικής:




Ενδιαφερον είναι ότι δεν παραπονεθηκαν για τα φρένα του id3 στην Nurburgring, παρά τα ταμπουρα πίσω δηλαδή.

Έχει και βίντεο στο λινκ παραπάνω.

Για φρενάρισμα εδώ οι 4 τροχοί στο τεστ που έκαναν, λένε 100-0 σε 33,5 μέτρα.

Αναλόγως ελαστικών, μέχρι 6-7μ διαφορές υπάρχουν.

main-qimg-8c197e770a43f84f3b5792fe5bf48d19.jpeg
 

Μηνύματα
14.867
Reaction score
20.412
Όταν πατάμε φρένο .
Έχουμε μεταφορά βάρους στον πρόσθιο άξονα. Βουλιάζει η μπροστινή ανάρτηση και ανασηκώνεται η πίσω. Σε ένα αυτοκίνητο που έχει να αλλάξει αμορτισέρ από τότε που αγοράστηκε, φρενάρουμε μόνο με τα μπροστινά ελαστικά γιατί τα πίσω με το ζόρι πατάνε στο έδαφος.
Ένα αγωνιστικό που είναι τραπέζι φρενάρει πολύ καλύτερα από ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Η διάσταση των ελαστικών είναι πάντα ανάλογη με το βάρος του αυτοκινήτου . Το αν είναι φθαρμένα ή έχει βρέξει δεν χρειάζεται εξήγηση.
Τα δισκόφρενα είναι ανάλογα του βάρους αλλά όχι για λόγους απόστασης αλλά για λόγους αντοχής.
Ελάχιστη έως μηδαμινή διαφορά κάνουν τα σούπερ ακριβά στην απόσταση.
Διάφορα κάνουν στην επανάληψη και την αξιοπιστία.
Από την στιγμή που μπορεί να σου μπλοκάρει τον τροχό , ας πούμε με 150χλμ , μετά είναι θέμα abs να τον κρατήσει στην ιδανική ισορροπία για να φρενάρει και να μην μπλοκάρει.

Το plaid που πέφτει κράξιμο ζήτημα να έχει 1 μέτρο διαφορά από την Porsche.
Στην επανάληψη πονάει , πράγμα όμως που στην καθημερινότητα αποκλείεται να το χρειαστείς.
Οταν πατάμε φρένο ο μπροστινός άξονας βυθίζεται γιατί το κέντρο μάζας του συστήματος είναι πάνω από το επίπεδο που ορίζουν τα 4 κέντρα κυλισης (=κεντρα τροχών) και η ροπή αδράνειας περιστρέφει το όχημα προς τα μπρος

Οι ηλεκτρικές πλατφόρμες με μπαταρίες στο πάτωμα τείνουν να έχουν κέντρο μάζας πολύ κοντά στο επίπεδο που ορίζεται από τα κέντρα των τροχών και αυτός είναι ο λόγος που έχουν πολύ μικρές έως μηδενικές κλίσεις κατά την αλλαγή ταχύτητας και κατεύθυνσης .
Αυτό επίσης εξηγεί και την εξαιρετική επιτάχυνση του plaid που καταφέρνει να περνά πάρα πολύ ισχύ από τον μπροστινό άξονα .
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
4.717
Reaction score
10.523
Δεν υπάρχει θέμα σε κανένα καινούργιο.
Θέμα υπάρχει όταν τα δοκιμάζουν με φθαρμένα ελαστικά .
Και σε κάποια μοντέλα που ρίξανε 200 κιλά μπαταρίες για να τα κάνουν ηλεκτρικά.
Τώρα είναι αδύνατον να βρεις πρόβλημα στα φρένα
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.098
Reaction score
124.654
Δυνατά είναι και τα φρένα, που έκαναν 100-0 km/h σε 37,7 m. Παρά τα πίσω ταμπούρα δεν κουράστηκαν στις μετρήσεις

Σημειώστε δε πως, με βάση το αρχείο μας, το ID.3 είναι εξίσου γρήγορο με ένα Golf VII GTI Performance μέχρι τα 60 km/h.




Σε φόρουμ είδα αυτό:

"Which" magazine says -
"The feel of the brake pedal is a little odd, but the braking distance from 62mph to standstill is acceptable at 35.8 metres."

Δεν βρίσκω τώρα μετρήσεις κάπου αλλού...

Όπως και να'χει, τα φρένα στο συγκεκριμένο είναι εξαιρετικά.

Η απόσταση φρεναρισματος 100-0 εξαρτάται από πάρα πολλές παραμέτρους, η κυριότερη είναι η ποιότητα της ασφάλτου και η συνέργεια αυτής της ασφάλτου με τα ελαστικά που φοράει το αυτοκίνητο, αναλόγως θερμοκρασίας περιβάλλοντος βέβαια, και αναλόγως θερμοκρασίας του ελαστικού.

Εδώ στην Θεσσαλονίκη έχουμε απίστευτα κακής ποιότητας άσφαλτο, όπου κάποια γενικώς εξαιρετικά ελαστικά θα δώσουν άθλιες μετρήσεις σε φρεναρισμα. Γι'αυτό εδώ καλό είναι να έχεις μαλακά λάστιχα, μπας και πιάσουν κάπως..

Βεβαίως το μεγαλύτερο πρόβλημα υπάρχει σε βροχή. Εκεί οι διαφορές από Ελαστικό σε Ελαστικό είναι πολύ μεγάλες.

Τέλος, αν φοράς λάστιχα καλοκαιρινά, μόλις πέσει η θερμοκρασία κάτω από 10°C είσαι στις ζάντες..

Κάθε εποχή και κάθε θερμοκρασία, έχει ειδικές γόμες για την καλύτερη δυνατή πρόσφυση. Αυτά, σε ένα κόσμο ιδανικό.

Στην πραγματικότητα, αν βάζεις Α ποιότητας (premium) ελαστικά από τις μεγάλες καλές φίρμες, δηλαδή ακριβά λάστιχα, θα πιάνει καλύτερα από τα φτηνά, κι ο Θεός βοηθός με την άσφαλτο που θα βρεθείς..


Δυστυχώς οι μετρήσεις σε πίστα, δε βοηθούν.

Είναι σα μετρήσεις εξαιρετικού ηχείου σε ανηχοικες συνθήκες, που μετά το πετάς σε τυχαία σαλόνια όπου να'ναι. Δε παιζ...
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Είναι σα μετρήσεις εξαιρετικού ηχείου σε ανηχοικες συνθήκες, που μετά το πετάς σε τυχαία σαλόνια όπου να'ναι. Δε παιζ...
Παιζ-δεν παιζ, απο το άλλο που μετράει ΓΤΠΚ ανηχοϊκά θα παιζ καλύτερα
 


Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
18.098
Reaction score
30.053
Δεν μπορουν να βγαλουν κιτ να κανουμε τετοια κλασικά αυτοκινητα μετατροπη σε ηλεκτρικα; Πραγματικα τα τρεχοντα ev μπροστα τους ειναι κακασχημα!
E30 E34 E39 κουκλια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.098
Reaction score
124.654
Παιζ-δεν παιζ, απο το άλλο που μετράει ΓΤΠΚ ανηχοϊκά θα παιζ καλύτερα
ΟΚ, πάρε σοβαρή μέτρηση από εδώ:


Screenshot_20211124_001921_com.android.chrome.jpg


Στο ίδιο site θα βρεις μετρήσεις από όσα αυτοκίνητα θες.




ΥΓ.
Και μια σύγκριση με το Α3, που αποτελεί την καλύτερη μορφή του γκολφ

Screenshot_20211124_002816_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20211124_002805_com.android.chrome.jpg


Δηλαδή σε σχέση με το Α3 είναι καλύτερο σε όλα, από το σλαλομ μέχρι τα φρένα και τις επιταχύνσεις, βεβαίως στην ησυχία..

Αλλά το Α3 πιάνει 224χλμ/ω.🤣😂😁



Είναι έστω οριακά καλύτερο το id3 από το golf GTI Performance που έχει 0-100 σε 6.2" (πιο γρήγορο από id3) και τελική 250χλμ/ω (κόφτης), στο φρενάρισμα είναι 100-0 στα 110 ft το γκολφ και 109 ft το id3.



Τες πα, καλά είναι τα φρένα του id3.
 
Last edited:

Μηνύματα
27.074
Reaction score
25.005
Ναί το Α3 πιάνει πολλά παραπάνω από 224 km/h .
Της αδερφής μου το απλό 18 turbo , Με ένα απλό πρώτο πρόγραμμα , φτάνει 240 εύκολα.
Το μέτρησα με το δικό μου , εγώ στο δικό μου ο γαμπρός μου στο Α3 , το Α3 έδειχνε 243 , το δικό μου 240 .
Το iphone 236 .
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.098
Reaction score
124.654
Το id3 έχει κόφτη στα 163 χλμ/ω. 😎

Κι όμως, έχει καλύτερα φρένα από το Α3 που ναι, ξεπερνάει τα 220χλμ/ω και θα έπρεπε να έχει ισχυρότερα φρένα.. 😜

Εγώ οδηγώ πρακτικά πάντα στο eco, για ευνόητους λόγους. 🤣😂

Δηλαδή, πάντα στο eco, σε όλα τα ταξίδια μου.

Μόλις προ ολίγων ημερών, και εντελώς τυχαία, ανακάλυψα ότι στο eco έχει κόφτη στα 130χλμ/ω! 🤣😁😂

Τέλειο; 🎉


ΥΓ.
Βασικά έχει ένα "κλικ" στο πάτημα τέρμα του γκαζιού, που απελευθερώνει την τελική (από 130 στα 163) στο eco, και δίνει φουλ ιπποδύναμη 204 άλογα. Ειδάλλως στο eco παίζει με 150 άλογα, που μου αρκούν. 😎
 

Μηνύματα
27.074
Reaction score
25.005
Ναι αν δεν σε ενοχλεί εσένα γαμάτο.
Εγώ με κάθε είδους κόφτη τρελαίνομαι .
Οταν μου έκοβε το VTR στις 9200 σαλ , τρελαινόμουνα .
Τον βάλαμε τον κόφτη στις 10500 , γιατί είμαι κανίβαλος .
Πως θα έπινα το αίμα του φίλου μου με το suzuki ?
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
46.151
Reaction score
93.263
Με ενδιαφέρει η κλασική 100-0 Km μέτρηση, συγκρινόμενη με το αντίστοιχης τιμής-επιδόσεων της ίδιας εταιρίας.
Στο Plaid μετά από καμιά δεκαριά δοκιμές τείνει στο άπειρο. :roflmao:

Μόλις προ ολίγων ημερών, και εντελώς τυχαία, ανακάλυψα ότι στο eco έχει κόφτη στα 130χλμ/ω! 🤣😁😂

Τέλειο; 🎉
Όχι;
 

Μηνύματα
27.074
Reaction score
25.005
Ταξίδι με την μηχανή για μένα = 230 μέση ωριαία .
Τίποτα λιγότερο .
Τα άλογα ξέρω θέλουν σανό , αλλά δεν μπορώ να πάω αργά.
Με την μηχανή στα 160 χασμουριέσαι .
Ξυπνάς στα 200 .
Ανεβαίνουν οι παλμοί στα 250 .
Οταν πιάσεις 300 ξυπνάς για τα καλά.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.067
Members
37.892
Νεότερο μέλος
Nardo
Top