Περίεργα τα λένε. Πως θα γίνει αποθήκευση μέσω της αντλίας θερμότητας; Η αντλία για να δουλεύει θέλει να καταναλώσει ενέργεια. Το μόνο που μπορώ να φανταστώ είναι να έχει ανέβει η θερμοκρασία της καμπίνας και μεσω του θερμού αέρα της καμπίνας σε σχέση με των μπαταριών να τις ζεσταίνει. Αλλά και πάλι πρέπει να δεις αν η λειτουργία αυτή είναι, αποδοτικότερη. Γιατί πάντα υπάρχει η περίπτωση απλά να τις ζεσταίνεις και το αυτοκίνητο να μην κινηθεί με αποτέλεσμα να έχεις μόνο απώλεια. Δεν νομίζω να στέκει αυτό που λες για την αντλία/ μπαταρίεςΌντως.
Είναι αδιανόητο το RD που έχει περάσει στα αυτοκίνητα με χρήση εξελιγμένου software και ανάλογου hardware.
Θα πω μόνο το εξής εκπληκτικό:
Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (κάτω των 0°C) παρατήρησαν πολλοί χρήστες Τέσλα ότι η εσωτερική θερμοκρασία του αυτοκινήτου ήταν κατά τη διάρκεια της ημέρας χαμηλότερη της εξωτερικής, υπό ηλιοφάνεια.
Δεδομένου ότι το αυτοκίνητο βρισκόταν στον ήλιο, με μια τεράστια ηλιοροφή από πάνω, αυτή η παρατήρηση διαφοράς θερμοκρασίας ήταν πολύ περίεργη, καθώς μετρούσαν πχ -13° μέσα στο αυτοκίνητο με εξωτερική θερμοκρασία -10° C.
Η εξήγηση που δόθηκε από την ίδια την Τέσλα, ήταν ότι μπαίνει αυτομάτως σε λειτουργία η αντλία θερμότητας ώστε να μαζέψει την θερμότητα της καμπίνας από τον ήλιο και να την αποθηκεύσει (octovalve) στις μπαταρίες, διότι οι μπαταρίες βρίσκονται μέσα σε ένα πολύ ισχυρά θερμομονωμενο χώρο, άρα θα κρατήσουν αυτή τη θερμότητα, προς όφελος της υγείας τους και της απόδοσής τους με την εκκίνηση, ενώ αντιθέτως το σασί του αυτοκινήτου δεν διαθέτει καμία ουσιαστική θερμομόνωση και η θερμότητα που μαζεύεται από τον ήλιο θα χάνεται στο περιβάλλον.
Ταυτόχρονα, κατά την εκκίνηση, θα δαπανηθεί πολύ λιγότερη ενέργεια για προθέρμανση της μπαταρίας, γιατί ήδη θα έχουν πάρει όση θερμότητα ήταν διαθέσιμη από τον ήλιο.
Μιλάμε, το έχουν τερματίσει τα παιδιά.
Γι'αυτό στη Νορβηγία τα Τέσλα συνεχίζουν να είναι η Νο.1 επιλογή, τίποτα δεν είναι τυχαίο.
Στο δικό μας, το iD.3 της ηλίθιας φολγκζβάγκεν, μέχρι την έκδοση 2.4 του λογισμικού, μόλις ξεκινούσε το αυτοκίνητο σε κρύα (<10°C) έτρωγε 15-18 kW ισχύ για ζεσταμα των μπαταριών, με αποτέλεσμα αν έκανες μια μικρή διαδρομή (πχ 3-5 χιλιομέτρων) έβλεπες μέση κατανάλωση 50+ kWh/100km.
Τώρα, στην έκδοση 3 του σοφτγουερ, ξεκινάει γλυκά γλυκά το ζεσταμα των μπαταριών, δηλαδή ξεκινάς με κρύες εντελώς τις μπαταρίες, άλλη μλκια ολκής, διότι έτσι κάθε ποσοστό της μπαταρίας έχει πολύ μειωμένη χωρητικότητα, και φεύγουν 3-4% της μπαταρίας τζάμπα και άδικα.
Αλλά τουλάχιστον σε μικρές διαδρομές βλέπεις κατανάλωση 20-25 κι όχι 50+..
Μέχρι να μάθουν να παίζουν μπάλα όπως η Τέσλα, θα έχουμε γεράσει. Ψέματα, δε θα ζούμε.
Γενικά να καταναλώνεις προληπτικά ενέργεια για τυχόν όφελος το θεωρώ λάθος.
Last edited: