Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)




Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
5.077
Reaction score
11.228
Στην αυτοκίνηση έχει τουλάχιστον 30 χρόνια.
Το υδρογόνο φαίνεται να εχει πλεονεκτήματα για να βρει εφαρμογη στα φορτηγά, στα πλοία και στα αεροπλάνα . Εκεί δηλαδή που χρειάζονται τεράστια ποσά ενέργειας σε σχέση με τα ΙΧ
 

Μηνύματα
7.096
Reaction score
5.614
Εγώ πιστεύω πως οι ανακοινώσεις και τα άρθρα για το υδρογόνο κάνουν ζημιά, με την έννοια ότι δημιουργούν σύγχυση στον δυνητικό αγοραστή ηλεκτρικού, με αποτέλεσμα να αναβάλει την αγορά με το σκεπτικό «όλο κάτι καινούριο βγάζουν», «νωρίς είναι ακόμα, στάσου να δούμε τι θα επικρατήσει» κ.ο.κ.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.726
Reaction score
32.708
Τις τελευταίες 3 μέρες κάθε "πρωί" που φεύγω έχει χιόνι. Πρέπει να διανύσω μια απόσταση 2-3 χιλιομέτρων μέχρι την Ανάβυσσο, με ανηφόρες και κατηφόρες με χιόνι. Αν και all weather παπουτσιών στο όχημα, μια σκάλα στο χειρόφρενο την βάζω όταν κατεβαίνω, και μια πρώτη, μπας και γλιτώσω τις αλυσίδες. Είναι επικίνδυνα τα πράγματα εδώ και αν γίνει λαλακία δεν θα τρακάρω αλλά θα φύγω κάτω στο γκρεμό.

Εδώ πχ που είναι χθεσινή φωτογραφία από γείτονα που κατέβαινε κατά τις 10:00 (εγώ 06:00), βλέπουμε πως αν χαθεί ο έλεγχος το αμάξι θα πάει ευθεία και θα φύγεις κάτω αριστερά καθώς δεν σε σταματά τίποτα (έχω μιλήσει ήδη με τον πρόεδρο του οικισμού για το πόσο επικίνδυνο είναι αυτό το σημείο).
FB_IMG_1675847626285.jpg


Με το ηλεκτρικό παλικάρια που δεν έχει ούτε manual χειρόφρενο ούτε ταχύτητες τι κάνουμε;

Υγ: κάθε φορά που πέφτει χιόνι είμαστε έτσι και χειρότερα, ενώ 3χλμ παρακάτω δεν έχει νιφάδα.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.088
Reaction score
143.544
Ε, ότι κάνεις και συ. 😜😁😂🤪

Προσευχή να μη χρειαστεί αλυσίδες.


Υπ'οψιν πως τα "καθαρόαιμα" χειμωνιάτικα λάστιχα, είναι σαφώς καλύτερα στο χιόνι απ'τα 4 εποχών.

Τέλος, η "μία σκάλα στο χειρόφρενο" μου φαίνεται έως επικίνδυνη, ενώ το B στα ηλεκτρικά δεν είναι, και φρενάρει όσο θες.
 


rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
48.550
Reaction score
102.031
Με το ηλεκτρικό παλικάρια που δεν έχει ούτε manual χειρόφρενο ούτε ταχύτητες τι κάνουμε;
Ό,τι κάνει κάποιος με καινούριο αυτόματο χωρίς κλασικό χειρόφρενο. Αν έχει ανάκτηση ενέργειας σε διαφορετικά επίπεδα, βάζεις το μεγαλύτερο.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.100
Reaction score
9.020
Με το ηλεκτρικό παλικάρια που δεν έχει ούτε manual χειρόφρενο ούτε ταχύτητες τι κάνουμε;
Μην το φοβάσαι το ηλεκτρικό στο χιόνι, είναι πολύ καλύτερο από τα συμβατικά.

Δεν χρειάζεται χειρόφρενο ή ταχύτητα γιατί με το regeneration "κρατάει" πολύ περισσότερο από αυτά. Μπορείς να κατεβαίνεις με την ταχύτητα που θες, χωρίς όμως να φρενάρεις, που είναι επικίνδυνο, ή να πατάς συμπλέκτη (ακόμα χειρότερα και με αυτόματο που δεν ελέγχεις πότε θα γίνει αυτό) και να χάνεις το κράτημα. Ένα πεντάλ, ευκολότερος και καλύτερος έλεγχος.

Δεν μιλάμε βέβαια για κατηφόρες με τεράστια κλίση, εκεί θα θέλει και λίγη βοήθεια από το φρένο, αλλά αυτό ισχύει με όλα.

Ούτε λέω πως τα ηλεκτρικά κάνουν μαγικά και παραβαίνουν τους νόμους της φυσικής. Απλά είναι καλύτερα από τα συμβατικά σε αυτές τις συνθήκες.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.726
Reaction score
32.708
Μάλιστα. Οπότε θα το δω ξανά όοοοοταν έρθει το ηλεκτρικό. Μπορεί να νοικιάσω κάποιο για κανένα ΣΚ έτσι για την εμπειρία.
.


Gov.gr
 
Last edited:


spylab

TrumpoMusk
Moderator
Μηνύματα
14.491
Reaction score
36.654
Προσευχομαι μην ο Ear παρει υδρογονου και τα ξαναπερασουμε ολα απο την αρχη :biggrin:

(Κολλητος φιλος που εχει διαβασει το νημα πηρε ενα id3 one με 20κ κμ για την γυναικα και περιμενει leasing το δικο του το καλοκαιρι. Βγαινει βολτες δε χωρις λογο για να το οδηγει οπως οταν ειχε παρει το πρωτο του μηχανακι :) )
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.088
Reaction score
143.544
Κολλητος φιλος που εχει διαβασει το νημα πηρε ενα id3 με 20κ κμ για την γυναικα και περιμενει leasing το δικο του το καλοκαιρι. Βγαινει βολτες δε χωρις λογο για να το οδηγει οπως οταν ειχε παρει το πρωτο του μηχανακι :)
Άγαλμα θα με κάνετε ρε, άγαλμα. 😁😂🤪

Το iD.3 ήταν η μοναδική σοβαρή επιλογή στα λεφτά του (το λιφ στα ίδια λεφτά με πλατφόρμα ice, και τα Τέσλα +10 χιλιάρικα).

Τώρα με τις μειώσεις τιμών των Τέσλα, σε συνδυασμό με την αδυναμία παράδοσης iD.3 λόγω μικρής δυναμικότητας παραγωγής και τις αυξήσεις τιμών στα iD.3, μόνη λογική και vfm επιλογή είναι τα Τέσλα.
Πιο ακριβά, έχει πολλά ωραία αυτοκίνητα.

Ωστόσο, το iD.3 παραμένει ένα εξαιρετικό όχημα, πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, και λόγω μικρού κύκλου στροφής, απίστευτα βολικό μέσα στα στενά δρομάκια της πόλης.
Εκεί τα Τέσλα υστερούν.

Πι Ες

received_512524534125473.jpeg
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.088
Reaction score
143.544
Επιτέλους σοβαρών χαρακτηριστικών επαγγελματικό από Μερτσέντες, με μπαταρίες σιδήρου παρακαλώ:


"Η Mercedes έχει πουλήσει περισσότερα από 30.000 ηλεκτρικά van μέχρι σήμερα και έχει δεσμευτεί να πουλάει μόνο ηλεκτρικά και μηδενικών εκπομπών οχήματα από το 2025 και μετά. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα παράγονται νέα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά από αυτή την ημερομηνία."
60cm
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
18.726
Reaction score
32.708
Παραθέτω ποστ από το φίλο του τον Θάνο, πραγματικά γνώστη της υπόθεσης περί υδρογόνου:



Το υδρογόνο έχει πολλά προβλήματα. Πάρα πολλά. Στην αυτοκίνηση έχει χάσει τον πόλεμο από τα ηλεκτρικά μπαταρίας, καθώς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο υδρογόνου (FCEV) έχει ελάχιστα προτερήματα και πολλά μειονεκτήματα σε σχέση με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπαταρίας (BEV).



Τα αυτοκίνητα υδρογόνου εμφανίστηκαν μαζί με τα αυτοκίνητα μπαταρίας. Πριν 10 χρόνια. Και βάλε. Σήμερα βρίσκονται στο ίδιο σημείο. Για ποιο λόγο; Ποιες οι βασικές τους αδυναμίες;



Αρχικά το υψηλό κόστος. Απόκτησης. Αλλά και χρήσης. Παρόλο που το πρώτο (κόστος απόκτησης) είναι σχεδόν αντίστοιχο με το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας (των οποίων παρεπιπτόντως συνεχώς πέφτει), το δεύτερο (κόστος χρήσης) είναι αλλοπρόσαλλα υψηλό: Το κόστος ανεφοδιασμού ενός αυτοκινήτου υδρογόνου είναι σήμερα υψηλότερο από το κόστος ανεφοδιασμού ενός αντίστοιχου αυτοκινήτου βενζίνης! Αντίθετα, το κόστος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπαταρίας εξαρτάται από το πώς θα το φορτίσει ο χρήστης. Στους ταχυφορτιστές των εθνικών οδών θα στοιχίσει €6/100χλμ, αλλά στο σπίτι με νυχτερινή φόρτιση μόλις €1.5/100χλμ! Επιπροσθέτως, αν κάποιος έχει εγκαταστήσει Φ/Β πάνελ, τότε το κόστος χρήσης είναι... μηδέν! Και δεν είναι μόνον αυτό. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο υδρογόνου έχει αρκετά αναλώσιμα (φίλτρα, μεμβράνες κυψέλης), σε αντίθεση με το ηλεκτρικό μπαταρίας που δεν έχει απολύτως τίποτα, τουλάχιστον στα συστήματα ενέργειας και κίνησης.



Πολλοί αναφέρουν ως βασικό προτέρημα των αυτοκινήτων υδρογόνου, τον ταχύτατο ανεφοδιασμό. Αυτό ισχύει όμως μόνο για τον πρώτο οδηγό που θα ανεφοδιαστεί με υδρογόνο. Ο δεύτερος θα πρέπει να περιμένει 15-20 λεπτά, μέχρι να ανεβάσει πίεση ο σταθμός ανεφοδιασμού στα 750 bar. Αυτά όμως δεν τα λένε. Αντίθετα, τα ηλεκτρικά με μπαταρία φορτίζουν το βράδυ στα σπίτια ή στα πάρκινγκ, στο 95% των περιπτώσεων. Στο 5% του μεγάλου ταξιδιού, θα χρησιμοποιήσεις ταχυφορτιστή για 15-20 λεπτά.



Ένας σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου στοιχίζει €1.5εκατ., ενώ ένας ταχυφορτιστής για ηλεκτρικό αυτοκίνητο BEV κοστίζει €50χιλ.. Με τα χρήματα λοιπόν που χρειάζεται ένας μόνο σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου, μπορούν να εγκατασταθούν 30 ταχυφορτιστές, και μάλιστα διασπασμένοι εκεί που υπάρχει ανάγκη.



Προσωπικά, ασχολούμαι με την ηλεκτροκίνηση εδώ και 10 χρόνια, ενώ η επαφή μου με θέματα ενέργειας είναι συνεχής. Την υπόθεση του υδρογόνου τη βλέπω μόνο ως την τελευταία ελπίδα επιβίωσης των συμφερόντων του χώρου των καυσίμων.



Το βασικό όμως πρόβλημα για έναν Τεχνοκράτη Μηχανικό, πρέπει να είναι το θέμα της αποδοτικότητας και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος: Όπως γνωρίζουμε όσοι δραστηριοποιούμαστε στον χώρο της ενέργειας, το 95% του υδρογόνου είναι «γκρι» ή στην καλύτερη περίπτωση "μπλε" υδρογόνο, παράγεται δηλαδή από το ορυκτό αέριο. Στην περίπτωση που επιλέξουμε να χρησιμοποιήσουμε υδρογόνο από ηλεκτρόλυση (το λεγόμενο "πετρόλ" υδρογόνο), τότε η αποδοτικότητα του συνολικού κύκλου ενέργειας σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο υδρογόνου πέφτει κάτω από το 30%, την ίδια στιγμή που η αποδοτικότητα ενός αντίστοιχου ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μπαταρία πετυχαίνει εύκολα ποσοστό άνω του 80%!



Η απόσταση στις δύο τεχνολογίες (ηλεκτρικά υδρογόνου και ηλεκτρικά μπαταρίας) συνεχώς μεγαλώνει εις βάρος του υδρογόνου. Καλά θα κάνει η Ευρώπη να το καταλάβει και να σταματήσει να μοιράζει λεφτά χωρίς αντίκρυσμα σε μια ανούσια τεχνολογία. Υπάρχει δυστυχώς ένας βασικός λόγος για τον οποίο υπάρχει τόσο μεγάλη ροή χρήματος προς τις επενδύσεις υδρογόνου παγκοσμίως: Το έτοιμο υδρογόνο, κάποιος πρέπει να το αποθηκεύσει, να το διαχειριστεί, να το διανείμει. Μπορούμε πιστεύω εύκολα να υποθέσουμε το ποιος θα την αναλάβει αυτή τη δουλειά!



Στην αυτοκίνηση λοιπόν, το υδρογόνο έχει χάσει τις μάχες. Όλες τις μάχες. Έχει χάσει και τον πόλεμο, από τη στιγμή που μέχρι και η TOYOTA προσανατολίζεται πλέον στην ηλεκτροκίνηση με μπαταρία, μετά την πρόσφατη αλλαγή του CEO της.



Το υδρογόνο μπορεί να βρει όμως άλλες πολύτιμες εφαρμογές. Είναι ιδανικό για τη μακροπρόθεσμη και σε μεγάλη κλίμακα αποθήκευση περίσσειας ενέργειας από ΑΠΕ, κάτι το οποίο θα μας απασχολήσει ήδη από το καλοκαίρι που έρχεται. Αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο θα πρέπει να επικεντρώσει η Πολιτική Ηγεσία της Περιφέρειας της Δυτικής Μακεδονίας. Οι Μηχανικοί και Επενδυτές στον τομέα της ενέργειας, είμαστε έτοιμοι να αγκαλιάσουμε μια τέτοια προσπάθεια, με λύσεις και πραγματικές εφαρμογές.
Ο Θάνος εκτός από μηχανολόγος μηχανικός είναι και μέλος ενεργειακής κοινότητας στην περιοχή του, με εν λειτουργία φωτοβολταϊκό πάρκο 1MW. Αν έχω καταλάβει σωστά έχει αναλάβει και την συντήρηση του. Κάνε μια κουβέντα μαζί του, ίσως σου/σας βρεί κάτι.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.731
Μηνύματα
3.025.238
Members
38.487
Νεότερο μέλος
Βασίλειος
Top