Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Μηνύματα
12.214
Reaction score
14.515
Δεν έχω να ξεφύγω από κάτι. Τα ανενεργά δεν ανήκουν σε συζήτηση αλλά αναφορά με παραστάσεις. Έχει ήδη γίνει διάκριση αφού το παράδειγμα στο προηγούμενο μήνυμα δηλωνόταν σαφώς ότι δεν αναφερόταν σε στάδιο σύλληψης.
Δεν κατάλαβα τίποτε απο αυτό και τι σχέση έχουν τα ανενεργα κλπ που λές. Αναφέρεσαι στα μικρά δείγματα μουσικής (αρχεία) που έβαλες ; α) Δεν τα άκουσα β) Εαν απο αυτά εννοείς ότι έπρεπε να καταλάβω ότι το ενδιαφέρον το δικό σου είναι αυτό πέρα της εγγραφής (στα άλλα στάδια), έ δεν έχω τέτοιες ικανότητες, ούτε χρησιμοποιώ την επικοινωνία στο γραπτό λόγο με τέτοιο τρόπο, να μαντεύω, παρά μόνο όσον αφορά θέματα ψυχοσύνθεσης που εξάλλου είναι πολλές φορές αναπόφευκτο καθώς και να ρωτήσεις δεν θα πάρεις απάντηση αλλά και την απάντηση που θα πάρεις απο το υποκείμεο πρός εξέταση συνήθως ούτε το ίδιο ξέρει να σου πεί. 😀
Αν έχεις κάτι να σχολιάσεις ως προς τις αναρτήσεις στο νήμα με τις λάμπες ο δρόμος είναι ανοιχτός εκεί όπου θα ήταν εντός θέματος.
Για εκεί έχω βγάλει έγω οδηγία, όχι ο Κανακιάνι. Είναι στα ακατανόμαστα. 😀
όπως δεν γίνεται να κάναμε και τους ανήξερους σε όλα όσα μπορεί να γνωρίζαμε καλά.
Δεν γνωρίζω καλά έως καθόλου τον ρόλο και την υπευθυνότητα που μπορεί και ίσως πρέπει να διακατέχει έναν συμμετέχοντα σε forum ανάλογα με τον "τίλτο" του μέσα σε αυτό. Έαν και η αλήθεια είναι ότι με αυτό που μόλις είπα κάνω πονηριά και δεν έπρεπε να έχει σχέση στην θεωρία, στην πράξη αποτελεί κριτήριο. Εγώ σαν απλό μέλος δεν νοιώθω ευθύνη για κανένα απο τα δύο και εξάλλου όπως ανέφερα τον ακολουθώ μόνο α) σε πράγματα που έχω εγώ κάποιο ενδιαφέρον όπως θα διαπιστώσεις στο υστερόγραφο β) δεν έχω τον χρόνο ή την διάθεση γ) το βρίσκω ανούσιο και πολλές φορές ζημιογόνο στις κατά περιόδους συνθήκες που συχνά κυριαρχούν δ) δεν έχω σκοπό να αλλάξω κανενός γνώμη ή τουλάχιστον να εξασκήσω σε έντονο βαθμό αυτή τον σκοπό παρά μόνο να δίνω ερεθίσματα ε) όπως έχεις πεί και εσυ δεν αλλάζει κανένας γνώμη και συμφωνώ σε αυτό αλλά μόνο λόγω του πως γίνεται ή εξελίσεται συνήθως η επικοινωνία και λόγω κακώς εννοούμενης και συλληφθεισας εντός του εγκεφάλου του καθενός πρόθεσης.
στις διαβαθμίσεις και τις αντιθέσεις μεταξύ των επιμέρους ειδώλων στον κατακόρυφο άξονα.
Αυτό εαν μπορείς λίγο να επεκταθείς καθώς το καταλαβαίνω μάλλον, ξέρω που αναφέρεσαι, αλλά θέλω να είμαι σίγουρος καθώς είναι και το πιο debatable θέμα από όλα που ανεφερες κατα την διάρκεια της μίξης και είναι κάπως γενική η ορολογία που χρησιμοποιεις στην οποία μπορούν να ενταχθούν πολλά πράγματα Τα υπόλοιπα όλα που αναφέρεις σχετικά με το θέμα πάντως είναι σωστά μεν, επιδέχονται βέβαια βελτίωσης και περαιτέρω ανάλυσης αλλά γενικά και δεν καταλήγουν καλά στο συμπέρασμα που θα ήθελα -διαλεκτικά πλέον κινούμενος απο εδω και πέρα καθώς τοποθετήσεις φαίνεται ότι δεν έχουν αποτέλεσμα - και το οποίο είναι το αρχικό "debate" περί ύψους στο δικάναλο συγκριτικά με το ύψος του πολυκάναλου ή και auro κλπ. Επίσης τα ανέφερα και εγώ εξάλλου επιγραμματικά περί δρόμων, μεγαφώνων, τοποθέτηση τους, εννοείται συγκριτικά με τον ακροάτη κλπ απλά και γνωστά στην αναπαραγωγή εαν και σου λείπει ένας πολυ σημαντικός ψυχοακουστικός παράγοντας που δρά).

Τέλος με τα βαρετά, κάτσε λίγο να ευχαριστηθώ και εγώ : Που λές ο "οργασμός" ή η "ευχαρίστηση" στην οποία πιο πίσω έγινε αναφορά και ακολούθησαν αστεισμοί, στους οποίους συμμετείχα φυσικά και εγώ - λείπει ο Μάρτης απο την Σαρακοστή ; - χα χα .... εκτός ότι πρέπει, όπως σε κάθε "μελέτη" του είδους αυτού, να δοθεί μεγάλη προσοχή στο ερωτηματολόγιο πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι απο τους πρώτους κανόνες ηθικής που μαθαίνει κανείς είναι ότι η ευχαρίστηση συνδέεται άμεσα με την επιθυμία. Στα πάντα που αποτελούν βιώματα αλλά στην τέχνη ιδιαίτερα που μιλάμε εδώ (και μέσα και η αναπαραγωγή ενός μουσικού δρώμενου απο μηχανήματα ως μέσο) η επθυμία μπορεί να οδηγήσει σε ευχαρίστηση αλλά καθώς δεν ξέρουμε απο πρίν ότι μια επιθυμία μας θα μας εξασφαλίσει ευχαρίστηση πολλές φορές δεν οδηγεί σε αυτήν και ας ήταν έντονη η επιθυμία και στο μαυλό μας ήταν καθαρό ότι θα έπρεπε.

Εξετάζοντας εάν η τέχνη (και η αναπαραγωγή της) παίζει ρόλο και ποιόν ώστε να μπορούμε να προβλέπουμε σε μεγάλο βαθμό απο πρίν τον πιθανό συσχετισμό μεταξύ επιθυμίας και ευχαρίστησης που ενδεχομένως μπορεί να πάρουμε απο αυτή, είναι κάτι που αξίζει κάποιος να σκεφτεί και να τον απασχολήσει. Η μουσική και η ποίηση σαν μια τέχνη που ανήκει στις λεγόμενες αφηρημένες τέχνες αντίθετα απο π.χ. την λογοτεχνία αλλά και αντίθετα και απο την γευστική ή όπτική ευχαρίστηση που παίρνει κανείς όταν π.χ. δοκιμάζει ένα κρασί, φαγητό κλπ που πολλοί βρίσκουν σχέση, ενω δεν υπάρχει και είναι λάθος να το πιστεύουν, δρα σε διαφορετικό επίπεδο καθώς θέλει και εγκεφαλική διέγερση και ανάλυση αλλά και συναισθηματική εμπλοκή που σιγά σιγά φτιάχνει, εξερευνά αλλά δοκιμάζει τήν ήδη διαμορφωμένη αισθητική ενός ανθρώπου. Απάντηση με την έννοια της γνώσης όπως την κατανοεί ο σύγχρονος τεχνολογικά μόνο προσνατολισμένος άνθρωππος , δεν προσφέρει. Το ερώτημα μόνο θέτει και πολύ καθαρά. Ερώτημα που σε οδηγεί να αντιληφθείς ότι υπάρχουν "μορφές" και "αλήθειες" που αποτελούν στοιχεία και δρόμο για άλλη μορφή ¨γνώσης" απο αυτήν της πληροφορίας ή της γνώσης με την έννοια που παραπάνω ανεφερα. Η τέχνη δηλαδή ακολουθεί άλλο δρόμο. Άρα και η όποια ευχαρίστηση έχει άλλη μορφή αλλά και έννοια. Όσον αφορά την ηθική της τέχνης αλλά και της μουσικής , πάλι αντίθετα απο άλλες πιο αντιπροσωπευτικές μορφές της τέχνης και επειδή σε απασχόλησε σε άλλο νήμα και νοιώθω (ευθύνη χα χα, να η ευθύνη που λέγαμε σε αυτά που όμως θεωρύμε σημαντικά ο καθένας) να σου απαντήσω ότι : δεν φτάχνει ηθική με την έννοια που φτιάχνουν άλλες μορφές τέχνης (π.χ. η λογοτεχνία κάποιου είδους) παρουσιάζοντας πληροφορία και γνώση αλλά βάζοντας τον ακροατή να σταθεί κριτικά απέναντι σε ένα ηθικό δίλημμα που του παρουσιάζουν και "ζητούν" την κρίση του για αυτό. Με αυτό το έμμεσο τρόπο μόνο και μόνο εαν δοθεί, όπως κάνει εξάλλου η πραγματική υψηλή τέχνη, μη παρεμβατικά, αφήνοντας χώρο στον ακροατή , αναγνώστη κλπ να αποφασίσει μόνος του για το ηθικό ζήτημα με το οποίο τον φέρνουν αντιμέτωπο, καταφέρνει να τον κάνει να σκεφτεί για τα ερωτήματα κλπ που ανέφερα. Αυτό βέβαια βοηθάει και να καταλάβει καλύτερα τη προσωπική του αισθητική κάνοντας καλύτερους συσχετισμους μετάξυ επιθυμίας του και ευχαρίστησης που οδηγούν παραπέρα στην καλλιέργεια της ήδη όποιας επιτευχθείσας μεχρι τότε αισθητικής του. Μια όμορφη και συνεχής διαδικασία και προσπάθεια, στην αρχή δύσκολη αλλά στους ευτυχείς ανθρώπους που την κατέχουν, τη έχουν κατακτήσει, ήταν και είναι ενφιαφέρουσα για αυτούς, έχει γίνει και αυτοματισμός. Σε ακατάλληλα περιβάλλοντα και με τα διάφορα προβήματα της ζωής αυτή η διαδικασία παυει να μπορεί κάποιος να την εξελίσει αλλά είναι σαν το ποδήλατο. Εάν έστω κάποτε ήσουν τυχερος και την είχες κατακτήσει, το ξανακάνεις και μπορείς να την ακολουθήσεις ανάλογα και τις συνθήκες. Οι ανθρωποι που την ξέρουν μεν αλλά την έχουν λίγο λησμονήσει και θέλουν λίγο ξεσκούριασμα με τους ανθρώπους που δεν την μάθανε ποτέ .... ξεχωρίζουν στα ματια ενός "γνώστη¨χα χα.
 
Last edited:



Μηνύματα
12.214
Reaction score
14.515
΄΄μπλόφα΄΄
Δεν υπάρχει καμιά μπλόφα. Υπάρχει μόνο έναυσμα. Καιρός όπως σου έχω ξαναπεί (αλλά και κάποιος άλλος που τόλμησε) να σταματήσεις να παρερμηνεύεις τα λεγόμενα των συνομιλητών σου, να τους αποδίδεις προθέσεις εντάσσοντας τους σε ένα δικό σου "πλαισιο" βολικής ερμηνείας, χωρίς να αναφέρω τα πιθανά αποτελέσματα μια τέτοιας στάσης που ακολουθούνται απο άλλα μέλη στην συνέχεια. ¨Όχι ότι το τελευταίο δεν το κανουμε σχεδόν όλοι αλλά α) το κάνουμε για πλάκα, εσυ φαίνεται καθαρά ότι το πιστεύεις και το "ζεις" β) το gravitas σου έχει άλλη σημασία και βαρύτητα όταν το κάνεις εσύ με το όταν το κάνω π.χ. εγώ ή κάποιος άλλος.

Δεν ξέρω την άποψη του Ν.Κ, και ο άνθρωπος να την έχει και να την χαίρεται. Και να είναι και σωστή.

Εάν είναι πάντως σαν αυτή που βλέπω απο τα σχόλια των υπολοίπων εδώ, και η οποία ίσως να αποτελεί και το απόσταγμα των συμπερασμάτων απο το "εξαφανισμένο" λίνκ που όλα είχαν "λυθεί" .... κάηκαμε. 😀

Ήμουν σίγουρος ότι σιγά σιγά θα βγουν διάφορα .pdf κλπ Καλό δεν ήταν το έναυσμα ; Καλό διάβασμα σε όσους ενδιαφέρονται και δεν τα "ξερουν".
Φαντάσου να είχες και χρόνο πόσο πολύ θα έγραφες.
Για αυτά που με ενδιαφέρουν βρίσκω χρόνο. Για τα άλλα και να είχα δεν θα έγραφα.

Εξάλλου ο χρόνος μου για σήμερα "έκλεισε". Εσυ οπότε μην ανησυχείς.

Αυτά εγω τα έγραψα σε 5 λεπτά. Εσένα τώρα πόσο χρόνος νομιζεις ότι θα έπαιρνε κάτι τέτοιο σε κάποιον άνθρωπο με τα δικά σου κριτήρια, χα χα δεν ξερω. Ίσως και χρόνια χα χα. Φαντάσου να σου ζητούνταν να τα κατείχες κιόλας. χα χα
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Δεν κατάλαβα τίποτε απο αυτό και τι σχέση έχουν τα ανενεργα κλπ που λές. Αναφέρεσαι στα μικρά δείγματα μουσικής (αρχεία) που έβαλες ; α) Δεν τα άκουσα β) Εαν απο αυτά εννοείς ότι έπρεπε να καταλάβω ότι το ενδιαφέρον το δικό σου είναι αυτό πέρα της εγγραφής (στα άλλα στάδια), έ δεν έχω τέτοιες ικανότητες, ούτε χρησιμοποιώ την επικοινωνία στο γραπτό λόγο με τέτοιο τρόπο, να μαντεύω, παρά μόνο όσον αφορά θέματα ψυχοσύνθεσης που εξάλλου είναι πολλές φορές αναπόφευκτο καθώς και να ρωτήσεις δεν θα πάρεις απάντηση αλλά και την απάντηση που θα πάρεις απο το υποκείμενο πρός εξέταση συνήθως ούτε το ίδιο ξέρει να σου πεί. 😀
Λιγότερη ώρα θα σου είχε πάρει να τ'ακούσεις από το να γράψεις την παράγραφο.

Για εκεί έχω βγάλει έγω οδηγία, όχι ο Κανακιάνι. Είναι στα ακατανόμαστα. 😀
Σε παλαιότερη σελίδα του νήματος με τις λάμπες είχε δηλωθεί χωρίς περιστροφές πως η απουσία αντιρρήσεων ισοδυναμεί με επικρότηση όσων γράφονται. Όποιος δεν μπορεί να φέρει αντιρρήσεις αδίκως θα έκανε τον θιγόμενο.

Δεν γνωρίζω καλά έως καθόλου τον ρόλο και την υπευθυνότητα που μπορεί και ίσως πρέπει να διακατέχει έναν συμμετέχοντα σε forum ανάλογα με τον "τίτλο" του μέσα σε αυτό. Έαν και η αλήθεια είναι ότι με αυτό που μόλις είπα κάνω πονηριά και δεν έπρεπε να έχει σχέση στην θεωρία, στην πράξη αποτελεί κριτήριο. Εγώ σαν απλό μέλος δεν νοιώθω ευθύνη για κανένα απο τα δύο και εξάλλου όπως ανέφερα τον ακολουθώ μόνο α) σε πράγματα που έχω εγώ κάποιο ενδιαφέρον όπως θα διαπιστώσεις στο υστερόγραφο β) δεν έχω τον χρόνο ή την διάθεση γ) το βρίσκω ανούσιο και πολλές φορές ζημιογόνο στις κατά περιόδους συνθήκες που συχνά κυριαρχούν δ) δεν έχω σκοπό να αλλάξω κανενός γνώμη ή τουλάχιστον να εξασκήσω σε έντονο βαθμό αυτή τον σκοπό παρά μόνο να δίνω ερεθίσματα ε) όπως έχεις πεί και εσυ δεν αλλάζει κανένας γνώμη και συμφωνώ σε αυτό αλλά μόνο λόγω του πως γίνεται ή εξελίσεται συνήθως η επικοινωνία και λόγω κακώς εννοούμενης και συλληφθεισας εντός του εγκεφάλου του καθενός πρόθεσης.
Σε ιστοτόπους ανταλλαγής απόψεων κάθε διατύπωση ισοδυναμεί με δράση δημιουργώντας το ενδεχόμενο αντίδρασης.

Αυτό εαν μπορείς λίγο να επεκταθείς καθώς το καταλαβαίνω μάλλον, ξέρω που αναφέρεσαι, αλλά θέλω να είμαι σίγουρος καθώς είναι και το πιο debatable θέμα από όλα που ανεφερες κατα την διάρκεια της μίξης και είναι κάπως γενική η ορολογία που χρησιμοποιεις στην οποία μπορούν να ενταχθούν πολλά πράγματα Τα υπόλοιπα όλα που αναφέρεις σχετικά με το θέμα πάντως είναι σωστά μεν, επιδέχονται βέβαια βελτίωσης και περαιτέρω ανάλυσης αλλά γενικά και δεν καταλήγουν καλά στο συμπέρασμα που θα ήθελα -διαλεκτικά πλέον κινούμενος απο εδω και πέρα καθώς τοποθετήσεις φαίνεται ότι δεν έχουν αποτέλεσμα - και το οποίο είναι το αρχικό "debate" περί ύψους στο δικάναλο συγκριτικά με το ύψος του πολυκάναλου ή και auro κλπ. Επίσης τα ανέφερα και εγώ εξάλλου επιγραμματικά περί δρόμων, μεγαφώνων, τοποθέτηση τους, εννοείται συγκριτικά με τον ακροάτη κλπ απλά και γνωστά στην αναπαραγωγή εαν και σου λείπει ένας πολυ σημαντικός ψυχοακουστικός παράγοντας που δρά).
Τόσο σε δικαναλικές όσο και σε τρισδιάστατες μίξεις η πληροφορία κατά τον άξονα του ύψους χρειάζεται να ενισχυθεί αφενός μεν τονώνοντας συνθηματικά εντοπισμού που θ'αφορούσαν στα υψηλότερα τοποθετούμενα είδωλα αφετέρου δε στα συνθηματικά που θ'αφορούσαν σε χαμηλότερα τοποθετούμενα.Η αύξηση στο λόγο αντίθεσης μεταξύ των επιμέρους χωρικών συνθηματικών είναι αναγκαία από τη στιγμή που η αντίληψη του ύψους δεν είναι το ίδιο ευαισθητοποιημένη σε σχέση μ'εκείνη του πλάτους και του βάθους. Επίσης δεν θα μας έφταναν μικρόφωνα εστιασμένα αποκλειστικά στα ίδια τα ηχογραφούμενα οργανικά σύνολα. Χρειάζεται επιπλέον σύλληψη εστιασμένη στην ανταπόκριση από το περιβάλλον της ηχογράφησης.

Τέλος με τα βαρετά, κάτσε λίγο να ευχαριστηθώ και εγώ : Που λές ο "οργασμός" ή η "ευχαρίστηση" στην οποία πιο πίσω έγινε αναφορά και ακολούθησαν αστεισμοί, στους οποίους συμμετείχα φυσικά και εγώ - λείπει ο Μάρτης απο την Σαρακοστή ; - χα χα .... εκτός ότι πρέπει, όπως σε κάθε "μελέτη" του είδους αυτού, να δοθεί μεγάλη προσοχή στο ερωτηματολόγιο πρέπει να λάβουμε υπόψιν ότι απο τους πρώτους κανόνες ηθικής που μαθαίνει κανείς είναι ότι η ευχαρίστηση συνδέεται άμεσα με την επιθυμία. Στα πάντα που αποτελούν βιώματα αλλά στην τέχνη ιδιαίτερα που μιλάμε εδώ (και μέσα και η αναπαραγωγή ενός μουσικού δρώμενου απο μηχανήματα ως μέσο) η επθυμία μπορεί να οδηγήσει σε ευχαρίστηση αλλά καθώς δεν ξέρουμε απο πρίν ότι μια επιθυμία μας θα μας εξασφαλίσει ευχαρίστηση πολλές φορές δεν οδηγεί σε αυτήν και ας ήταν έντονη η επιθυμία και στο μυαλό μας ήταν καθαρό ότι θα έπρεπε.
Αλίμονο άμα μπορούσαμε να ξέραμε οποιοδήποτε αποτέλεσμα εκ των προτέρων. Θα χανόταν η γοητεία του απροσδόκητου που ενεργοποιεί εξάλλου εντονότερα τα εγκεφαλικά κέντρα ανταμοιβής.

Εξετάζοντας εάν η τέχνη (και η αναπαραγωγή της) παίζει ρόλο και ποιόν ώστε να μπορούμε να προβλέπουμε σε μεγάλο βαθμό απο πρίν τον πιθανό συσχετισμό μεταξύ επιθυμίας και ευχαρίστησης που ενδεχομένως μπορεί να πάρουμε απο αυτή, είναι κάτι που αξίζει κάποιος να σκεφτεί και να τον απασχολήσει. Η μουσική και η ποίηση σαν μια τέχνη που ανήκει στις λεγόμενες αφηρημένες τέχνες αντίθετα απο π.χ. την λογοτεχνία αλλά και αντίθετα και απο την γευστική ή όπτική ευχαρίστηση που παίρνει κανείς όταν π.χ. δοκιμάζει ένα κρασί, φαγητό κλπ που πολλοί βρίσκουν σχέση, ενω δεν υπάρχει και είναι λάθος να το πιστεύουν, δρα σε διαφορετικό επίπεδο καθώς θέλει και εγκεφαλική διέγερση και ανάλυση αλλά και συναισθηματική εμπλοκή που σιγά σιγά φτιάχνει, εξερευνά αλλά δοκιμάζει τήν ήδη διαμορφωμένη αισθητική ενός ανθρώπου. Απάντηση με την έννοια της γνώσης όπως την κατανοεί ο σύγχρονος τεχνολογικά μόνο προσνατολισμένος άνθρωππος , δεν προσφέρει. Το ερώτημα μόνο θέτει και πολύ καθαρά. Ερώτημα που σε οδηγεί να αντιληφθείς ότι υπάρχουν "μορφές" και "αλήθειες" που αποτελούν στοιχεία και δρόμο για άλλη μορφή ¨γνώσης" απο αυτήν της πληροφορίας ή της γνώσης με την έννοια που παραπάνω ανεφερα. Η τέχνη δηλαδή ακολουθεί άλλο δρόμο. Άρα και η όποια ευχαρίστηση έχει άλλη μορφή αλλά και έννοια. Όσον αφορά την ηθική της τέχνης αλλά και της μουσικής , πάλι αντίθετα απο άλλες πιο αντιπροσωπευτικές μορφές της τέχνης και επειδή σε απασχόλησε σε άλλο νήμα και νοιώθω (ευθύνη χα χα, να η ευθύνη που λέγαμε σε αυτά που όμως θεωρύμε σημαντικά ο καθένας) να σου απαντήσω ότι : δεν φτάχνει ηθική με την έννοια που φτιάχνουν άλλες μορφές τέχνης (π.χ. η λογοτεχνία κάποιου είδους) παρουσιάζοντας πληροφορία και γνώση αλλά βάζοντας τον ακροατή να σταθεί κριτικά απέναντι σε ένα ηθικό δίλημμα που του παρουσιάζουν και "ζητούν" την κρίση του για αυτό. Με αυτό το έμμεσο τρόπο μόνο και μόνο εαν δοθεί, όπως κάνει εξάλλου η πραγματική υψηλή τέχνη, μη παρεμβατικά, αφήνοντας χώρο στον ακροατή , αναγνώστη κλπ να αποφασίσει μόνος του για το ηθικό ζήτημα με το οποίο τον φέρνουν αντιμέτωπο, καταφέρνει να τον κάνει να σκεφτεί για τα ερωτήματα κλπ που ανέφερα. Αυτό βέβαια βοηθάει και να καταλάβει καλύτερα τη προσωπική του αισθητική κάνοντας καλύτερους συσχετισμους μετάξυ επιθυμίας του και ευχαρίστησης που οδηγούν παραπέρα στην καλλιέργεια της ήδη όποιας επιτευχθείσας μεχρι τότε αισθητικής του. Μια όμορφη και συνεχής διαδικασία και προσπάθεια, στην αρχή δύσκολη αλλά στους ευτυχείς ανθρώπους που την κατέχουν, τη έχουν κατακτήσει, ήταν και είναι ενφιαφέρουσα για αυτούς, έχει γίνει και αυτοματισμός. Σε ακατάλληλα περιβάλλοντα και με τα διάφορα προβλήματα της ζωής αυτή η διαδικασία παυει να μπορεί κάποιος να την εξελίσει αλλά είναι σαν το ποδήλατο. Εάν έστω κάποτε ήσουν τυχερος και την είχες κατακτήσει, το ξανακάνεις και μπορείς να την ακολουθήσεις ανάλογα και τις συνθήκες. Οι ανθρωποι που την ξέρουν μεν αλλά την έχουν λίγο λησμονήσει και θέλουν λίγο ξεσκούριασμα με τους ανθρώπους που δεν την μάθανε ποτέ .... ξεχωρίζουν στα ματια ενός "γνώστη¨χα χα.
Αυτό το σκεπτικό μου αρέσει αρκετά ώστε να μην προβάλλονταν ενστάσεις.

Είμαι κατά τα άλλα βέβαιος ότι ο Petros Dalipis δεν θα περίμενε αβάντα από τον υποφαινόμενο για να σε αποδοκιμάσει..
 
Last edited:



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.114
Reaction score
124.688
τρισδιάστατες μίξεις
Επί ματαίω αναφέρονται τέτοια σε δικαναλο.

Δεν δουλεύει έτσι.

FB_IMG_1679324310679.jpg


2D είναι 2-καναλο και 5-κάναλο.


ΥΓ. Για την 3η διάσταση, αυτήν του ύψους, θέλει ηχεία οροφής.

ΥΓ. 2. Για την 4η διάσταση, αυτή του χρόνου, θέλει να ξεκολλήσεις από τη δεκαετία του '70.
 
Last edited:

Μηνύματα
12.831
Reaction score
10.048
Είμαι κατά τα άλλα βέβαιος ότι ο Petros Dalipis δεν θα περίμενε αβάντα από τον υποφαινόμενο για να σε αποδοκιμάσει..
Εννοείται, αλλά ...

Σε ιστοτόπους ανταλλαγής απόψεων κάθε διατύπωση ισοδυναμεί με δράση δημιουργώντας το ενδεχόμενο αντίδρασης.
Η οποία όμως απουσιάζει, εφόσον δεν παράγει έργο. ;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.114
Reaction score
124.688
Αξίζει να σημειωθεί πως στο 3D upmixing μιας δικαναλης εγγραφής, στο 99.999% των περιπτώσεων, δεν μπορείς να καταλάβεις εάν παίζουν τα επάνω ηχεία.

Έπιασα (στην αρχή) πολλές φορές τον εαυτό μου να ανεβαίνω σε σκάλα για να δω εάν δουλεύουν τα ηχεία ταβανιού.

Μετά τον πρώτο χρόνο, το συνήθισα αυτό. Σχεδόν σαν να μην υπάρχουν είναι τα πάνω ηχεία, αλλά μια χαρά δουλεύουν και βγάζουν και σοβαρή στάθμη.

Τώρα σε 3D ηχογράφηση, δηλαδή σε ιμερσιβ φορματ σε μπλου ρεϊ, είτε Dolby Atmos είτε Auro 3D, στις περισσότερες περιπτώσεις πάλι δε καταλαβαίνεις να παίζουν τα πάνω ηχεία, καθόλου μάλιστα. Απλώς έχει όντως ύψος η μουσική σκηνή μπροστά σου, υπάρχει η 3η διάσταση.
Και υπάρχει άλλος χώρος, όχι αυτός που βρίσκεσαι.

Σε άλλες ιμερσιβ ηχογραφήσεις, γίνεται πιο αισθητή η παρουσία των επάνω ηχείων, εάν παίξει κάτι μόνον από αυτά τα ηχεία, πράγμα σύνηθες σε ηλεκτρονική μουσική.

Ωστόσο, ας πούμε στον ιμερσιβ δίσκο του Eric Clapton, όπως και στην συντριπτική πλειοψηφία των ιμερσιβ ηχογραφήσεων κλασσικής μουσικής και σε χορωδίες έως εκκλησιαστικό όργανο, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να αντιληφθείς ότι παίζει κάποιο ηχείο επάνω στο ταβάνι.

Δεν γίνεται ποτέ. Νέβερ. Εντελώς ποτέ.

Απλώς η μουσική σκηνή, αν και βρίσκεται μόνον μπροστά σου, δεν είναι 2D, έχει και 3η διάσταση η εικόνα μπροστά σου, και το πιο σημαντικό, ακούς το χώρο της ηχογράφησης, το χώρο της εκκλησίας, τραγικά πολύ πέραν των ορίων του δικού σου χώρου ακρόασης, νιώθεις να βρίσκεσαι μέσα σε αυτόν, αλλά όχι, δεν θα γίνουν αντιληπτά τα πάνω ηχεία ότι παίζουν κάτι. Ποτέ δεν γίνεται αυτό.

Στις περισσότερες ηχογραφήσεις, το όμοιο ισχύει για τα πίσω ηχεία. Νομίζεις ότι δεν παίζουν, ότι δεν υπάρχουν καν.

Αν όμως τα σβήσεις, τότε μόνον καταλαβαίνεις τι συνεισφέρουν, που είναι εξαιρετικά σημαντικό. Μόνον εάν λείψει το καταλαβαίνεις.
Δεν "φωνάζει" όμως η παρουσία τους, δεν αντιλαμβάνεσαι ότι δουλεύουν.

Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων που έχουν έρθει στο σπίτι μου, μετά τα πρώτα 5 λεπτά ακρόασης, με ρώτησαν: μόνον τα εμπρός κυρίως ηχεία δουλεύουν, ή παίζουν όλα;

Κανένας δεν ήταν σίγουρος ότι δούλευαν όλα.

Μάλιστα όλοι, ανεξαιρέτως, σηκώθηκαν να παν να βάλουν αυτί στα ηχεία, για να διαπιστώσουν με βεβαιότητα ότι δουλεύουν.

Και κάποιοι ανάμεσά μας, νομίζουν ότι τα βγιολιά βγαίνουν απ'το ταβάνι, επειδή υπάρχουν ηχεία ταβανιού.

Ταυτόχρονα, οι ίδιοι, νομίζουν ότι στα δικά τους 2 ηχεία, βγαίνουν τα βγιολιά από το ταβάνι, με τρόπο μαγικό. Ή τα καμπανάκια. Ή το τάδε πχιατίνι.

Χωρίς να έχουν ηχεία στο ταβάνι.

Τι α κανς; Α κατς α μαλώεις; 😂🤪😁😜
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Αξίζει να σημειωθεί πως στο 3D upmixing μιας δικαναλης εγγραφής, στο 99.999% των περιπτώσεων, δεν μπορείς να καταλάβεις εάν παίζουν τα επάνω ηχεία.

Έπιασα (στην αρχή) πολλές φορές τον εαυτό μου να ανεβαίνω σε σκάλα για να δω εάν δουλεύουν τα ηχεία ταβανιού.
...
Υπάρχει λόγος γι αυτό... Προβλέπεται εξασθένηση στο σήμα που οδεύει προς τα κανάλια ύψους ώστε ν'αποφεύγονταν φαινόμενα συνακρόασης με τα αντίστοιχα στο επίπεδο της κεφαλής εξασφαλίζοντας έτσι τη σταθερότητα εντοπισμού για τα κατώτερα τοποθετημένα είδωλα. Έχει διαπιστωθεί ότι το φαινόμενο προτεραιότητας (Haas) δεν είναι ισχυρό στον κατακόρυφο άξονα ώστε να εντοπιζόταν οπωσδήποτε σε ανώτερη θέση η συνιστώσα σήματος που θα έφτανε πρώτη από εκεί στη θέση της κεφαλής.

9.1 κατά το πρότυπο της ITU με τέσσερα υπερυψωμένα κανάλια
1679327795795.png

1679328086250.png

1679328783122.png

1679328824712.png
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.114
Reaction score
124.688
Υπάρχει λόγος γι αυτό... Προβλέπεται εξασθένηση στο σήμα που οδεύει προς τα κανάλια ύψους ώστε ν'αποφεύγονταν φαινόμενα συνακρόασης με τα αντίστοιχα στο επίπεδο της κεφαλής εξασφαλίζοντας έτσι τη σταθερότητα εντοπισμού για τα κατώτερα τοποθετημένα είδωλα. Έχει διαπιστωθεί ότι το φαινόμενο προτεραιότητας (Haas) δεν είναι ισχυρό στον κατακόρυφο άξονα ώστε να εντοπιζόταν οπωσδήποτε σε ανώτερη θέση η συνιστώσα σήματος που θα έφτανε πρώτη από εκεί στη θέση της κεφαλής
Ακριβώς.

Δηλαδή, εγώ που έχω 4 όμοια με τα main ηχεία στο ταβάνι, δε καταλαβαίνω να βγαίνει τίποτα από αυτά.

Κι όμως, αυτά παίζουν πραγματικά σε υψηλές στάθμες, δε "νιαουρίζουν".

Όπως ακριβώς είπες, το φαινόμενο haas δεν μας επιτρέπει να αντιληφθούμε εντοπισμό πηγής ήχου εκεί πάνω, κι ας παίζουν γερά, δεν γίνονται αντιληπτά.

Έχουμε ηχεία ταβανιού δηλαδή, που παίζουν, και στο upmixing δεν υπάρχει αντιληπτό ύψος, δε βγαίνει 3η διάσταση. (Απλώς αυξάνει ο λόγος άμεσης/έμμεση).

Εφόσον λοιπόν γνωρίζουμε για το φαινόμενο haas, φαντάσου πόσο ισχυρές καραμπολες ταβανιού έχουν κάποιοι δικαναλοι, που εντοπίζουν ύψος σε κάποια μουσικά όργανα άλλο από αυτό του οριζόντιου άξονα των 2 Τουίτερ. Του Κουτρούλη ο marriage λέμε.

Εξήγησα ότι αυτά τα φαινόμενα αποτελούν πραγματικό πρόβλημα του σεταπ τους.
Θα το αντιληφθούν;

FB_IMG_1679320906414.jpg
 

Μηνύματα
1.712
Reaction score
2.440
3d placebo.
Να νομίζεις ότι ακούς ύψος επειδή ο προψεύτορας με την μέθοδο του upmixing στέλνει mono ήχους συα ηχεία patmos.
Έχετε φάει καλά την παραμύθα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.114
Reaction score
124.688
3d placebo.
Να νομίζεις ότι ακούς ύψος επειδή ο προψεύτορας με την μέθοδο του upmixing στέλνει mono ήχους συα ηχεία patmos.
Έχετε φάει καλά την παραμύθα.
Ρε συ έλεος δηλαδή.

Είδες κανένας να γράφει ότι ακούς ύψος, 3η διάσταση, στο 3D upmixing?

Όχι δειξτο μου δηλαδή. Που το είδες. Που.

Γιατί εγώ τουλάχιστον, έγραψα ακριβώς το αντίθετο.

Αλλά που.. τζάμπα καίει η λάμπα λέμε.

FB_IMG_1654343843084.jpg
 

Μηνύματα
1.712
Reaction score
2.440
Ρε συ έλεος δηλαδή.

Είδες κανένας να γράφει ότι ακούς ύψος, 3η διάσταση, στο 3D upmixing?

Όχι δειξτο μου δηλαδή. Που το είδες. Που.

Γιατί εγώ τουλάχιστον, έγραψα ακριβώς το αντίθετο.

Αλλά που.. τζάμπα καίει η λάμπα λέμε.

View attachment 285402
Now eating, reply later.
 

Μηνύματα
12.214
Reaction score
14.515
Λιγότερη ώρα θα σου είχε πάρει να τ'ακούσεις από το να γράψεις την παράγραφο.


Σε παλαιότερη σελίδα του νήματος με τις λάμπες είχε δηλωθεί χωρίς περιστροφές πως η απουσία αντιρρήσεων ισοδυναμεί με επικρότηση όσων γράφονται. Όποιος δεν μπορεί να φέρει αντιρρήσεις αδίκως θα έκανε τον θιγόμενο.


Σε ιστοτόπους ανταλλαγής απόψεων κάθε διατύπωση ισοδυναμεί με δράση δημιουργώντας το ενδεχόμενο αντίδρασης.


Τόσο σε δικαναλικές όσο και σε τρισδιάστατες μίξεις η πληροφορία κατά τον άξονα του ύψους χρειάζεται να ενισχυθεί αφενός μεν τονώνοντας συνθηματικά εντοπισμού που θ'αφορούσαν στα υψηλότερα τοποθετούμενα είδωλα αφετέρου δε στα συνθηματικά που θ'αφορούσαν σε χαμηλότερα τοποθετούμενα.Η αύξηση στο λόγο αντίθεσης μεταξύ των επιμέρους χωρικών συνθηματικών είναι αναγκαία από τη στιγμή που η αντίληψη του ύψους δεν είναι το ίδιο ευαισθητοποιημένη σε σχέση μ'εκείνη του πλάτους και του βάθους. Επίσης δεν θα μας έφταναν μικρόφωνα εστιασμένα αποκλειστικά στα ίδια τα ηχογραφούμενα οργανικά σύνολα. Χρειάζεται επιπλέον σύλληψη εστιασμένη στην ανταπόκριση από το περιβάλλον της ηχογράφησης.


Αλίμονο άμα μπορούσαμε να ξέραμε οποιοδήποτε αποτέλεσμα εκ των προτέρων. Θα χανόταν η γοητεία του απροσδόκητου που ενεργοποιεί εξάλλου εντονότερα τα εγκεφαλικά κέντρα ανταμοιβής.


Αυτό το σκεπτικό μου αρέσει αρκετά ώστε να μην προβάλλονταν ενστάσεις.

Είμαι κατά τα άλλα βέβαιος ότι ο Petros Dalipis δεν θα περίμενε αβάντα από τον υποφαινόμενο για να σε αποδοκιμάσει..
Τίποτε δεν κατάλαβες σωστά απο αυτά που είπα. Τα σχόλια σου είναι όλα λάθος.

Τα τεχνικά ζητήματα που αναφέρεις σχετκά με το ύψος ενώ τεχνικά σωστά, εξετάζοντας τα κανείς απομονωμένα είναι ελλιπή, αποσπασματικά και θέλει πολυ χρόνο κάποιος να ασχοληθεί για να τα συσχετίσει σωστά και να κάνει συγκρίσεις στο τι αντίκτυπο, τι είδους και ποιού μεγέθους θα έχουν στο θέμα του "υψους" των ειδώλων μεταξύ δικάναλου και πολυκάναλου.

Τα πάνω ηχεία ενώ φυσικά δίνουν μια έξτρα δυνατότητα για αύξηση της έντασης των υψηλών συχνοτήτων που θα φτάνουν στα αυτιά του ακροάτη έτσι και αλλιώς όπως και των δύο ηχείων πρώτα δίνοντας την αίσθηση του ύψους και μεγαλύτερη ευελεξία χηρσιμοποίησης των κατάλληλων τεχνικών κατά την μίξη κουβαλάνε μαζί τους και μεσοχαμηλές χαμηλομεσαίες (έστω και μιρά να είναι που απο ότι έχω καταλάβει τα θέλετε και όλα ίδια) οπότε σε τέτοια περίπτωση η αίσθηση χάνεται. Εκτός εάν αυτές δεν εμπεριέχονται στα κανάλια αυτά.

Το ότι κάποιος δεν ασχολείται να κάνει αντίλογο σε κάθε σαχλαμάρα που ακούγεται εδώ αλλά και στη ζωή δεν σημαίνει ότι αυτός που την εξεφρασε έχει δίκιο. Μάλιστα αυτό που έπρεπε να σε απασχολεί, όπως σου έχω πεί και παλιότερα δεν είναι αυτό που λες (που είναι κα λάθος) είναι ακριβώς αυτή η απουσία αντίλογου και η έλλειψη ερωτήσεων όπως και η ομοφωνία.

Ο Νταλίπης σαν αυτόφωτο όν δεν χρειάζεται υποβοήθηση απο εσένα και όταν έγραφα το πόστ μου δεν είχα κάν δει το πόστ του (γιιατί έγραφα το δικό μου μάλλον). Αφού πόσταρα το εδα. Ούτε φυσικά εννοούσα αυτόν. Εαν και πάντα όντως τυχαίνει να παρεμβάλεται κατά 90 % σε συζητήσεις των δύο μας , τώρα που τον αναφέρεις, το παρατηρησα. Τεσπά δεν ξέρω εσεις είστε φιλαράκια, εσείς ξέρετε. Εξάλλου φαντάζομαι θα σου έχει κάνει και εσένα παρατήρηση για τον χρόνο και μέγεθος των πόστ σου ιδίως στο νήμα σου 😀για τις λάμπες που αναλύεις εις βάθος τους μετασχηματιστές. Βέβαια απο την άλλη τα δικά σου εκεί είναι χρήσιμα γιατί μαθαίνεις στον κόσμο εκτός απο συνέλιξη να μαθαίνει να κάνει και περιέλιξη τους. 😀 Πάντως αντί να κάνεις μαθήματα σε εμένα καλύτερα να ασχοληθείς με τους φίλους και συναδέλφους σου "γκουρού" που γράφουν τέτοιες ανακρίβειες που και να ήθελε κανένας να τις "μαζέψει" θα ήθελε πολύ χρόνο και θα έβαγινε τέτοιο σεντόνι που στο κάτω κάτω θα ξαναδυσαρεστούσε τον φίλο μας τον Νταλίπη και αυτό δεν το θέλουμε. 😀

Άντε καλή καρδιά, συνέχισε σαν αγριολούλουδο να επιμένεις να "ευδοκιμείς" σε ακατάλληλα περιβάλλοντα, αλλά μην έχεις απαίτηση να λειτουργούν όλοι, άσε που δεν είναι δυνατόν (μόνο στην δικιά σου περίεργη θεώρηση των πραγμάτων) σε τέτοια περιβάλλοντα. Τέλος απο εμένα το νήμα μετά απο αυτά που διάβασα. Επίσημα πλέον κατοχυρωμένο ως ακατανόμαστο. Καλή συνέχεια. Εγώ πάντως αυτό που ήθελα να καταλάβω, το κατάλαβα (και με την βούλα πλέον).
 
Last edited:


Μηνύματα
4.461
Reaction score
7.732
το ερωτημα ειναι ποση αληθεια αντεχει κανεις :sneaky:

καλα θα περασουμε και αυτη την εβδομαδα:lolsign::lolsign::lolsign:

εχω παλι υλικο......βαζελινη να παρετε :biggrin:

1679334995620.png


1679335025454.png


1679335056883.png
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.881
Reaction score
20.368
Αξίζει να σημειωθεί πως στο 3D upmixing μιας δικαναλης εγγραφής, στο 99.999% των περιπτώσεων, δεν μπορείς να καταλάβεις εάν παίζουν τα επάνω ηχεία
Αυτό το έπαθα, όταν έκανα ακρόαση μουσικής στο χώρο του @stathis. "Βαρούσαν" τα πλαϊνά και τα πίσω ηχεία κι εγώ σηκώθηκα όρθιος κι έστησα αυτί για να διαπιστώσω εάν όντως παίζουν.
Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων που έχουν έρθει στο σπίτι μου, μετά τα πρώτα 5 λεπτά ακρόασης, με ρώτησαν: μόνον τα εμπρός κυρίως ηχεία δουλεύουν, ή παίζουν όλα;
Αυτό δεν το έκανα, λόγω της εμπειρίας στου @stathis. :biggrin:

Σε κάθε μία περίπτωση, η αίσθηση της ακρόασης ήταν εκπληκτική. Τα έχω γράψει αναλυτικά και στα threads των δύο σας, οπότε ας το γράψω εδώ πιο περιληπτικά: το ηχητικό ημισφαίριο των δύο αυτών χώρων, προσφέρει μια μοναδική εμπειρία ακρόασης, εφάμιλλη της ζωντανής συναυλίας σε κλειστό χώρο.

Όσοι λοιδορείτε τα πολυκάναλα/immersive ηχητικά συστήματα, χωρίς να έχετε εμπειρία ακρόασης τέτοιων ηχοσυστημάτων σε κατάλληλους χώρους (=ακουστικά φροντισμένους, με εφαρμογή DSP), απλά συνεχίστε τον ύπνο σας. Δυστυχώς, τέτοια συστήματα και χώροι, υπάρχουν ελάχιστοι στην Ελλάδα, οπότε είναι μάλλον απίθανο να αποκτήσετε αυτήν την εμπειρία, πόσο μάλλον να "δείτε το φως το αληθινό" (=να αλλάξετε γνώμη).

Δεν πειράζει. Εμείς ξέρουμε.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.320
Μηνύματα
2.858.463
Members
37.894
Νεότερο μέλος
Nika
Top