Απάντηση ζητώ

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.930
Reaction score
22.977
Λοιπόν, παίδες, ξέχωρα από όσα έγραψα σε διπλανό θέμα για το εφετινό High End Show, και εφέτος, (σιγά το περίεργο, ε; ), πάρα πολλοί επισκέπτες γκρίνιαξαν για το πώς έπαιζαν τα συστήματα, ότι δεν στήθηκαν σωστά, ότι δεν μάτσαραν, ότι έτσι, ότι αλλιώς. Αφήνω το στήσιμο κατά μέρος, γιατί θα φάω ξύλο, (μάλλον άδικα). Σας παρακαλώ, όμως, πείτε μου επιτέλους ρε παιδιά, πώς μπορεί να ματσάρει κάποιος ένα σύστημα; Πώς; Είναι μια διαδικασία βασισμένη σε αντικειμενικά κριτήρια; Ή μήπως πρόκειται για μια τεχνική που μαθαίνει κάποιος συν τω χρόνω, καθώς άπτεται του εν λόγω αθλήματος; Τί είναι επιτέλους το ματσάρισμα, πώς γίνεται; Και, το κυριότερο, είναι κάτι επαληθεύσιμο; Δηλαδή, αν κάποιος, έμπειρος έστω, καθίσει και ταιριάξει μια πηγή με έναν ενισχυτή και ένα ζευγάρι ηχεία, αυτό το ματσάρισμα θα το ανιχνεύσουν άλλοι, ή θα έχουν αντίθετη άποψη; Μήπως τελικά το μη ματσάρισμα είναι απλώς μια υπεκφυγή εν όψει των όποιων σχεδιαστικών προβλημάτων βαραίνουν μια συσκευή και ανακύπτουν ή αποκαλύπτονται; Και υπό ποιές συνθήκες αποκαλύπτονται;

Γιατί, και συγχωρήστε με δηλαδή, αλλά ρε παιδιά, όταν μια συσκευή είναι σωστά φτιαγμένη, και παίζει, και ματσάρει και ότι άλλο θέλετε. Έχω άδικο; Και αν ναι, γιατί; Υπάρχει μια στοιχειοθετημένη απάντηση; Αφήστε στην άκρη το χώρο. Πείτε για το ματσάρισμα, το αναθεματισμένο. Είμαι εγώ τόσο άσχετος και πεζός, που κάθομαι και μετράω μόνο τα μετρήσιμα; Είμαι κακός; Είμαι κάπου λάθος; Πού είμαι λάθος ρε παιδιά;
 


Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Δρ Ντίνος Πικάπιος - said:
πώς μπορεί να ματσάρει κάποιος ένα σύστημα;
Αν εννοείς τους εκθέτες που ενδεχομένως εξετέθησαν εκθέτοντας, η απάντηση είναι απλή: "μάτσαραν" μόνο αυτά που εισάγουν.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.930
Reaction score
22.977
RDoherty said:
Δρ Ντίνος Πικάπιος - said:
πώς μπορεί να ματσάρει κάποιος ένα σύστημα;
Αν εννοείς τους εκθέτες που ενδεχομένως εξετέθησαν εκθέτοντας, η απάντηση είναι απλή: "μάτσαραν" μόνο αυτά που εισάγουν.
Ποιός είσαι ρε παιδί μου, ο Σπίνουλας; :lol: :lol:
 

LUXMAN

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.995
Reaction score
69
Δρ Ντίνος Πικάπιος - said:
Λοιπόν, παίδες, ξέχωρα από όσα έγραψα σε διπλανό θέμα για το εφετινό High End Show, και εφέτος, (σιγά το περίεργο, ε; ), πάρα πολλοί επισκέπτες γκρίνιαξαν για το πώς έπαιζαν τα συστήματα, ότι δεν στήθηκαν σωστά, ότι δεν μάτσαραν, ότι έτσι, ότι αλλιώς. Αφήνω το στήσιμο κατά μέρος, γιατί θα φάω ξύλο, (μάλλον άδικα). Σας παρακαλώ, όμως, πείτε μου επιτέλους ρε παιδιά, πώς μπορεί να ματσάρει κάποιος ένα σύστημα; Πώς; Είναι μια διαδικασία βασισμένη σε αντικειμενικά κριτήρια; Ή μήπως πρόκειται για μια τεχνική που μαθαίνει κάποιος συν τω χρόνω, καθώς άπτεται του εν λόγω αθλήματος; Τί είναι επιτέλους το ματσάρισμα, πώς γίνεται; Και, το κυριότερο, είναι κάτι επαληθεύσιμο; Δηλαδή, αν κάποιος, έμπειρος έστω, καθίσει και ταιριάξει μια πηγή με έναν ενισχυτή και ένα ζευγάρι ηχεία, αυτό το ματσάρισμα θα το ανιχνεύσουν άλλοι, ή θα έχουν αντίθετη άποψη; Μήπως τελικά το μη ματσάρισμα είναι απλώς μια υπεκφυγή εν όψει των όποιων σχεδιαστικών προβλημάτων βαραίνουν μια συσκευή και ανακύπτουν ή αποκαλύπτονται; Και υπό ποιές συνθήκες αποκαλύπτονται;

Γιατί, και συγχωρήστε με δηλαδή, αλλά ρε παιδιά, όταν μια συσκευή είναι σωστά φτιαγμένη, και παίζει, και ματσάρει και ότι άλλο θέλετε. Έχω άδικο; Και αν ναι, γιατί; Υπάρχει μια στοιχειοθετημένη απάντηση; Αφήστε στην άκρη το χώρο. Πείτε για το ματσάρισμα, το αναθεματισμένο. Είμαι εγώ τόσο άσχετος και πεζός, που κάθομαι και μετράω μόνο τα μετρήσιμα; Είμαι κακός; Είμαι κάπου λάθος; Πού είμαι λάθος ρε παιδιά;

"...όταν μια συσκευή είναι σωστά φτιαγμένη, και παίζει, και ματσάρει και ότι άλλο θέλετε"

Τοτε δεν θα υπηρχε ποικιλια συσκευων και κατασκευαστων και Η ΙΔΑΝΙΚΗ συσκευη θα κοστιζε ενα περιδρομο χρηματα . Απλα .
 

Μηνύματα
519
Reaction score
80
Δρ Ντίνος Πικάπιος - said:
RDoherty said:
Δρ Ντίνος Πικάπιος - said:
πώς μπορεί να ματσάρει κάποιος ένα σύστημα;
Αν εννοείς τους εκθέτες που ενδεχομένως εξετέθησαν εκθέτοντας, η απάντηση είναι απλή: "μάτσαραν" μόνο αυτά που εισάγουν.
Ποιός είσαι ρε παιδί μου, ο Σπίνουλας; :lol: :lol:
Είναι μερικές φορές που αναρωτιέμαι................
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
LUXMAN said:
Τοτε δεν θα υπηρχε ποικιλια συσκευων και κατασκευαστων και Η ΙΔΑΝΙΚΗ συσκευη θα κοστιζε ενα περιδρομο χρηματα . Απλα .
Ρε συ, τι λες τώρα? :lol:
Καλά που υπάρχει ποικιλία και σωθήκαμε. Μας έσωσαν οι άνθρωποι να τους κάνουμε άγαλμα. :lol: :lol:
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Βασίλης Χουρμουζιάδης [ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ said:
]
Δρ Ντίνος Πικάπιος - said:
Ποιός είσαι ρε παιδί μου, ο Σπίνουλας; :lol: :lol:
Είναι μερικές φορές που αναρωτιέμαι................
Θεωρείτε ότι ο Σπίνουλας (ή οποιοσδήποτε άλλος :D) έχει τέτοιαν ευχέρεια λόγου? :lol:
 

Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
RDoherty said:
Βασίλης Χουρμουζιάδης [ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ said:
]
Δρ Ντίνος Πικάπιος - said:
Ποιός είσαι ρε παιδί μου, ο Σπίνουλας; :lol: :lol:
Είναι μερικές φορές που αναρωτιέμαι................
Θεωρείτε ότι ο Σπίνουλας (ή οποιοσδήποτε άλλος :D) έχει τέτοιαν ευχέρεια λόγου? :lol:
ΘΡΥΛΕ ΕΙΣΕ Ο ΕΝΑΣ ΚΙ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ...Ε!!! :p :p :p
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Φίλε Κώστα

Σχεδόν κανένα αντικειμενικό δεδομένο δεν επαρκεί για να εξασφαλίσει

εκ των προτέρων την συμπεριφορά ενός μηχανήματος σε ένα δεδομένο σύστημα .

Το ξέρω ότι στον ορθολογιστή τεχνοκράτη ακούγεται παράλογο και εξωφρενικό !

Δεν χρειάζεται όμως τίποτε περισσότερο από το να δοκιμάσει την ίδια συσκευή στον

ίδιο χώρο με διαφορετικά συστήματα για να το διαπιστώσει με μεγάλη ευκολία !

Η ίδια μηχανή σε ένα σύστημα μπορεί να έχει μπάσο που σκοτώνει και γεμάτα

ζεστά μεσαία και σε ένα άλλο να ακούγεται με αναιμικό μπάσο και λεπτόηχα

αποστειρωμένα μεσαία !

Καμία υλοποίηση τροφοδοσίας και κανένα κύκλωμα ή υλικό δεν σου εξασφαλίζει

σταθερότητα ηχητικού χαρακτήρα ανεξάρτητο συστήματος.

Στα θέματα "συμβατότητας" μόνο ακραίες περιπτώσεις είναι εκ των προτέρων

γνωστές . Για παράδειγμα είναι αδιανόητο να ζητήσει κάποιος ένας SE με 300Β

να οδηγήσει ένα μαγνητοστατικό 79db/1w/1m που η "αντίσταση" του περιφέρεται

στο 1 Ω.

Ο μόνος τρόπος για να "ματσάρει" κάποιος μηχανήματα είναι σε πρώτη φάση

να εκμαιεύσει από αυτά το μέγιστο δυνατό "κουρδίζοντας" το συγκεκριμένο

σύστημα .

Στο κούρδισμα αυτό σημαντικό ρόλο παίζουν πολλα πράγματα με σημαντικότερα τα:

1)H επιλογή της θέσης των ηχείων,της στήριξης τους και των κλίσεων τους ως προς τον κατακόρυφο και τον

οριζόντιο άξονα.

2)H επιλογή της θέσης ακρόασης .

3)Το vta, η γωνία εκτροπής , το αζιμούθιο , το βάρος ανάγνωσης ,το φορτίο που βλέπει η κεφαλή,

η ρύθμιση των αναρτήσεων και το "ντάμπινγκ" του βραχίονα στα αναλογικά συστήματα.

4)Τα καλώδια διασύνδεσης και ηχείων (μην φρικάρεις !!!δυστυχώς έτσι είναι )

Πρέπει κάποιος να δοκιμάσει ότι καλώδιο είναι διαθέσιμο ανεξάρτητα από κόστος ή κατασκευαστικά

χαρακτηριστικά ! Ενδέχεται μεταξύ δύο καλωδίων με αναλογία τιμής 1 προς 1000 στο σύστημά σου

το επιθυμητό αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται από το φτηνό !(Μην φρικάρετε κάποιοι δυστυχώς συμβαίνει!)

Οι οφειλόμενες στα καλώδια διαφορές είναι μεγάλες (Μην φρικάρεις !!!Ετσι είναι!)

5) Λυχνίες διαφορετικού κατασκευαστή !

6) Μελετημένη χρήση διαχυτών ,απορροφητών και ενδεχομένως συντονιστών στο χώρο ακρόασης .

7) Aν μετά από αυτά δεν προσεγγίζουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα τότε δοκιμάζουμε άλλα μηχανήματα ....

Τίθεται βέβαια το θέμα ποιο είναι το επιθυμητό αποτέλεσμα ;

Για μένα προσωπικά έγκειται κυρίως στα εξής σημεία :

α) Οσο το δυνατόν ισχυρότερη αίσθηση προσέγγισης του φυσικού στα "δύσκολα" όργανα (γυναικεία φωνή,

πιάνο, βιολί , χάλκινα πνευστά).

β) Οσο το δυνατόν "ολογραφικότερη" στερεοφωνική εικόνα .

3) Οσο το δυνατόν λιγότερη συμπίεση της "διαφοράς" ανάμεσα στα σιγανά περάσματα και τα κρεσέντος !

4) Οσο το δυνατόν "ρεαλιστικώτερη" αναπαραγωγή οργάνων που από την φύση τους έχουν όγκο,ενέργεια και πλουσιο σώμα π.χ τούμπα,

μεγάλα έγχορδα ,μεγάλα συμφωνικά κρουστά κ.λ.π.)

6) Οσον το δυνατό ανάδειξη του συναισθήματος και της τεχνικής του κάθε σολίστα (Ναι ένα μέτριο συστημα που συντίθεται

από επι μέρους άψογα υλοποιημένες μονάδες μπορεί αυτό το συναίσθημα να το θάψει και να οδηγήσει σε "μηχανική" και

αποστειρωμένη αναπαραγωγή ).

Ασυζητητί οι πολλές και μακρόχρονες δοκιμές αυξάνουν την δυνατότητα εντοπισμού αξιοσημείωτων διαφορών !

Το παιγνίδι της σύνθεσης του ιδανικού για κάποιον συστήματος είναι απρόβλεπτο !

Οποιος νομίσει ότι επειδή πήρε π.χ. KRELL ή CLASSE ή LAMM ή ESOTERIC καθάρισε είναι φρικτά γελασμένος

εκτός αν είναι κωλόφαρδος !




.
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Βασίλη, ποιά από τα φαινόμενα που περιγράφεις θεωρείς ότι περιγράφονται καλύτερα στο πεδίο της συχνότητας, ποιά στο πεδίο του χρόνου και ποιός νομίζεις ότι είναι ο καλύτερος τρόπος να βελτιστοποιηθεί η καθεμιά από τις δύο κατηγορίες?
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
RDoherty said:
Βασίλη, ποιά από τα φαινόμενα που περιγράφεις θεωρείς ότι περιγράφονται καλύτερα στο πεδίο της συχνότητας, ποιά στο πεδίο του χρόνου και ποιός νομίζεις ότι είναι ο καλύτερος τρόπος να βελτιστοποιηθεί η καθεμιά από τις δύο κατηγορίες?
Θα σου απαντήσω όπως έλεγε και ο Νοστράδαμος !

"Τώρα βαριέμαι" ή καλύτερα "αυτά είναι για τους Νέοπες " !
 


Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Δρ Ντίνος Πικάπιος - said:
Είμαι εγώ τόσο άσχετος και πεζός, που κάθομαι και μετράω μόνο τα μετρήσιμα; Είμαι κακός; Είμαι κάπου λάθος; Πού είμαι λάθος ρε παιδιά;
Είναι προφανές ότι οι μετρήσεις που συνήθως γίνονται στον χώρο του Audio δεν επαρκούν για

να στοιχειοθετήσουν προβλεψιμότητα σταθερής ηχητικής συμπεριφοράς και "χαρακτήρα"

μηχανήματος !

Υποθέτω με τις ελάχιστες γυμνασιακές γνώσεις μου (που έλεγε και ο Νοστράδαμος )

ότι οι γνωστές μετρήσεις δεν δίνουν σαφή εικόνα της συμπεριφοράς ενός μηχανήματος

κάτω από όλα τα δυνατά φορτία και τις μη στατικές συνθήκες!

Δεν εξηγείται αλλιώς πως σε κάποιο σύστημα π.χ. ένας λαμπάτος προ με λαμπάτη

ανόρθωση μπορεί να είναι πιο "ταχύς" , λεπτομερής και "ουδέτερος" από ένα

μη λαμπάτο υλοποιημένο με τις τελευταίες αντιλήψεις και υλικά στερεάς κατάστασης

τελευταίας γενιάς !.....
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
298
Με την περιπτωσιολογία όμως, άκρη δεν βγαίνει. Μπορείς να περάσεις από το ειδικό στο γενικό? Από την παρατήρηση στην αρχή?
RDoherty said:
Εδώ σε θέλω κάβουρα, πώς περπατάς στα κάρβουνα :mrgreen:
Όπερ έδει δείξαι :p
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
O Bασίλης,πιστεύω οτι τοποθετήθηκε σωστά και απάντησε στην ερώτηση απορία του Πικάπιου...
Είναι αυτό που λέμε κάθε φορά ότι μόνον απο τα προσπέκτους δεν φτιάχνουμε ήχο. :( :)
Μόνο να διαβάζουμε στοιχεία χαρακτηριστικά και αναφορές δεν φτάνει για να έχουμε σωστό αποτέλεσμα.
Κάποιος όνομα και μη χωριό,έχει συνδέση την ονομασία της κατηγορίας σε κάτι κακό και μη αποδεκτό απο τους λογικούς ανθρώπους, χαρακτηρίζοντας Hi Endάδες όλους τους παρανοϊκούς της γής ακόμη και αυτούς που δεν έχουν καμμία σχέση με μουσική και μηχανήματα... :(
Τι να κάνουμε όμως,άποψή του.
Ομως εαν δεν υπάρχει υπομονή και διάθεση για να πλησιάσουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα,τότε καλύτερα να το ξεχάσουμε, γιατι και πολλά χρήματα πιθανόν άσκοπα θα ξοδέψουμε και όλα θα μας φταίνε.... :?
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.930
Reaction score
22.977
Βασίλη, δεν φρικάρω με τα καλώδια. Αυτό που με φρικάρει είναι η τιμή τους, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία, οπότε ας παραμείνουμε στο θέμα. Επαναλαμβάνω, ας αφήσουμε το χώρο στην άκρη. Ας αφήσουμε επίσης στην άκρη τη ρύθμιση της γεωμετρίας του πικάπ. Ένα αρρύθμιστο πικάπ αποκλείεται να παίξει σωστά, με οποιοδήποτε συνδυασμό. Ας αφήσουμε τις αλλαγές των λυχνιών. Στο κάτω της γραφής, ο κατασκευαστής δεν ξέρει το χώρο του χρήστη, έτσι δεν είναι; Πες για το γαμημένο το ματσάρισμα! Πώς το κάνεις; Μετράς κάτι; Ακούς κάτι; Τί ακούς; Χρειάζονται κάποιες ειδικές γνώσεις, και αν ναι, σε ποιόν να πάω να μου τις δώσει; Χρειάζονται κάποια ειδικά χαρίσματα, και ποιός τα έχει αυτά;

Διαφορές ανιχνεύσιμες με μεγάλη ευκολία με την ίδια συσκευή στον ίδιο χώρο και με διαφορετικό σύστημα; Δηλαδή, όσοι έχουν αγοράσει σύστημα – κοστούμι από τον ίδιο κατασκευαστή, ή προϊόντα που τα συνδέει κοινός αντιπρόσωπος, έχουν κάνει μαλακία, ή, απλώς στάθηκαν τυχεροί, οι άνθρωποι. Και για ένα λεπτό! Στάθηκαν όλοι τυχεροί; Ούτε ένας άτυχος; Ή μήπως ο κοινός αντιπρόσωπος κατέχει τη Λυδία λίθο;

Οκ, να το δεχθώ, ότι το ματσάρισμα υφίσταται! Είναι επαληθεύσιμο; Δηλαδή, άμα καλέσεις έναν – έναν καμιά 15αριά φίλους, και τους βάλεις να ακούσουν δυό δοκίμια στο ίδιο σύστημα, από τα οποία το ένα ματσάρει και το άλλο όχι, θα εντοπίσουν όλοι το «μη ματσαρισμένο»; Γιατί η προσωπική μου εμπειρία, πρόσεξε!, όχι άποψη, εμπειρία, λέει ότι καθένας απ’ αυτούς θα πει ό,τι του κατέβει, πράγμα φυσιολογικό, ενώ κάποιοι λίγοι θα παραμείνουν αδιάφοροι. Και, ωραία. Φτάνω στην περίπτωση, όπου πήρα δανεική μια συσκευή από ένα κατάστημα, την έβαλα να παίξει σε ένα σύστημα, και ανακαλύπτω ότι αυτή, γαμώτο, δε ματσάρει! Τί κανω ρε Βασίλη; Πώς να διαλέξω κάποια άλλη, που να ματσάρει; Τί είναι αυτό που θα έχει η συσκευή που θα ματσάρει και δεν έχουν οι υπόλοιπες; Τί να ψάξω; Πώς το ψάχνω; Είναι το χρώμα; Είναι τα ξύλινα πλαϊνά; Είναι οι λάμπες της; Κι αν δεν έχει λάμπες, και πρόκειται για προενισχυτή με τελεστικούς;

Να στο πάω και πιο μακριά; Παράδειγμα λέω, έτσι; Δηλαδή, κάποια στιγμή του ήρθε άνωθεν η Επιφοίτησις του εδώ σημερινού αντιπροσώπου, και είπε, αααα, λοιπόν, σήμερις που ξύπνησα φρέσκος - φρέσκος, θα πιω το καφεδάκι μου και αποφασίζω πάραυτα να αντιπροσωπεύσω τα Cello, επειδή οι τελικοί τους ματσάρουν με τα παθητικά ATC; Ή μήπως πήρε τηλέφωνο τους Άγγλους και αυτοί του είπαν, «κοίτα να δεις αγόρι μου, άμα θες να παίξουν σωστά τα ηχεία μας, μην πάρεις τους δικούς μας ενισχυτές, καλύτερα να τα βάλεις να παίξουν με Cello». Άντε να το δεχτώ αυτό! Αμ, πρόπερσι που έπαιζαν με Krell; Ή μήπως τα Krell είναι το πασπαρτού δια πάσαν μεμβράνην πάσαν ηλεκτροδυναμικήν σχεδίασιν και πάσαν μαλακίαν; Και αν είναι, αυτό οφείλεται σε καμιά υπέρτατη Δύναμη, ερχόμενη από πέρα εκεί μακριά, 3ο ηλιακό σύστημα αριστερά μετά τον Σείριο, ή για κάποιους άλλους λόγους;

Και, τελικά, για να μην γίνομαι ενοχλητικά αρνητικός, πείτε μου ρε. Αν έχω στο ρακ μια συσκευή που δεν ματσάρει, τί κάνω; Αναζητώ άλλη με βάση κάποια συγκεκριμένα στοιχεία, μέσα από μια τελεσφόρο και επαληθεύσιμη διαδικασία, ή αρχινάω να κάνω δρομολόγια, σα μαλάκας, πηγαινοφέρνοντας μηχανήματα από διάφορα μαγαζιά, μπας και –ίσως και αν και όποτε και να δούμε - κάποια στιγμή, μου κάτσει το ματσάρισμα;
 

Μηνύματα
227
Reaction score
3
RDoherty said:
Βασίλη, ποιά από τα φαινόμενα που περιγράφεις θεωρείς ότι περιγράφονται καλύτερα στο πεδίο της συχνότητας, ποιά στο πεδίο του χρόνου και ποιός νομίζεις ότι είναι ο καλύτερος τρόπος να βελτιστοποιηθεί η καθεμιά από τις δύο κατηγορίες?
Αυτό που ζητά ο RD δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση. Η σύγκριση, σε πραγματικό χρόνο, της συμπεριφοράς μιας ηχητικής πηγής στο πεδίο του χρόνου και στο πεδίο της συχνότητας προϋποθέτει, εκτός από μεγάλη σχετική εμπειρία, άριστη γνώση ανώτερων μαθηματικών -εκτός αν οι μετασχηματισμοί Fourier είναι το ψωμοτύρι σας. Διαφορετικά, δεν είναι δυνατό να τεκμηριωθεί καμμία σύγκριση και, εξ αυτής, κανένα συναγόμενο αποτέλεσμα.

Ουσιαστικά, πρόκειται για μια διελκυστίνδα μεταξύ δύο αλληλοαντικρουόμενων καταστάσεων, από τις οποίες μπορεί μεμονωμένα εκάστη να απεικονιστεί στο αντίστοιχο μέσο μέτρησης (παλμογράφος ή αναλυτής φάσματος), όχι όμως και ταυτόχρονα.

Για να μη μπλέκουμε με θεωρητικές αναλύσεις, που απωθούν αρκετούς από τους εμπειρικούς θιασώτες της κατηγορίας, μπορούμε να πάρουμε μια καλή ιδέα του πώς συμπεριφέρεται ένα ηχητικό σήμα στο πεδίο του χρόνου και στο πεδίο της συχνότητας ταυτόχρονα, χάρη σε μια εξαιρετική εφαρμογή Java που βρήκα στην ιστοσελίδα της αμερικανικής εταιρείας μετρήσεων Agilent Technologies.

Η εν λόγω εφαρμογή είναι διαδραστική (interactive), που σημαίνει ότι μπορείτε, σε πραγματικό χρόνο, να την παραμετροποιήσετε χρησιμοποιώντας τα πλήκτρα ελέγχου στο κάτω δεξιά τμήμα της εικόνας. Ξεκινάτε την εφαρμογή πατώντας το τριγωνικό πλήκτρο στο κέντρο, αλλάζετε περίοδο μέτρησης με τα πλήκτρα «skip» εκατέρωθεν και, τέλος, αυξομειώνετε την ταχύτητα με τα πλήκτρα «+» και «-».

Τι δείχνει η εν λόγω εφαρμογή; Είναι μια τρισδιάστατη χαρτογράφηση του χρόνου, του πλάτους και της συχνότητας ενός ημιτονοειδούς κύματος. Όπως θυμόμαστε από τα μαθητικά μας χρόνια, τα πάντα γύρω μας ταξιδεύουν με τη μορφή κυμάτων, είτε πρόκειται για αέρα, είτε για νερό, είτε για ηλεκτρικό ρεύμα. Η βασική μορφή ενός κύματος είναι ημιτονοειδής και αναπαρίσταται σε δύο άξονες: ο κάθετος είναι η ισχύς, ανάλογα με το είδος του παλμού. Λ.χ., αν μιλάμε για θαλάσσιο κύμα, ο κάθετος άξονας είναι το ύψος του. Αν πρόκειται για ηχητικό κύμα, είναι η πίεση που ασκεί στον αέρα. Αν, τέλος, μιλάμε για καλώδιο, είναι η διαφορά δυναμικού (βολτάζ) στις άκρες του.

Ο οριζόντιος άξονας είναι ο χρόνος (ή η απόσταση) που χρειάζεται για να διανύσει το κύμα μια πλήρη περίοδο. Αντίστροφα, η περίοδος είναι ο χρόνος/απόσταση που χρειάζεται ένα κύμα για να ολοκληρώσει ένα πλήρη κύκλο του. Άρρηκτα συνδεδεμένη με την περίοδο είναι η συχνότητα. Στην ουσία, είναι η ταχύτητα που ένα κύμα ολοκληρώνει τις περιόδους του, γι’ αυτό και μετριέται σε «κύκλους ανά δευτερόλεπτο» (Hertz, ή Hz).

Πατώντας, λοιπόν, το πλήκτρο «start» μπορείτε να δείτε πώς συμπεριφέρεται μια θεμελιώδης συχνότητα στο πεδίο του χρόνου (αριστερά) και της συχνότητας (δεξιά). Αυτή αναπαρίσταται από το περιστρεφόμενο άνυσμα με πράσινο χρώμα και, για να γίνουν ακόμα πιο περίπλοκα τα πράγματα, μπορείτε να δραστηριοποιήσετε μέχρι και τέσσερις αρμονικές της, πατώντας την κατάλληλη ένδειξη εκεί που λέει «number of harmonics».

Βεβαίως, η ψηφιακή αυτή απεικόνιση μπορεί, εναλλακτικά, να λειτουργήσει είτε ως παλμογράφος, είτε ως αναλυτής φάσματος, αν τη δούμε μεμονωμένα. Για παράδειγμα, αν παρατηρήσουμε το διάγραμμα από την κάτω αριστερά γωνία, αυτό που βλέπουμε είναι η οθόνη ενός παλμογράφου. Ένας παλμογράφος, που μετρά Volts ως προς χρόνο, εδώ δείχνει το πλάτος του κύματος ως προς το χρόνο, στην ουσία δηλαδή το ανυσματικό άθροισμα των ημιτονοειδών καμπυλών ως προς το χρόνο, βοηθώντας μας να κατανοήσουμε πώς συμπεριφέρεται μια ηχητική πηγή στο πεδίο του χρόνου.

Αν, πάλι, παρατηρήσουμε το διάγραμμα από την κάτω δεξιά γωνία, έχοντας επιλέξει και τις 4 αρμονικές ταυτόχρονα, βλέπουμε αυτό που θα απεικόνιζε η οθόνη ενός αναλυτή φάσματος, που όπως είπαμε δουλεύει στο πεδίο της συχνότητας: το πλάτος του κύματος ως προς τη συχνότητα. Έτσι, μπορούμε να προσεγγίσουμε με ικανοποιητική ακρίβεια τη συμπεριφορά μιας ηχητικής πηγής στο πεδίο της συχνότητας, χρησιμοποιώντας βεβαίως και τα ανάλογα μαθηματικά...

Τέλος, θα πρέπει να πούμε ότι τα πράγματα δεν είναι σε καμιά περίπτωση τόσο απλοϊκά, όσο φαίνονται στο υπόδειγμα της Agilent, μιας και στη διαδικασία αξιολόγησης παρεμβάλλονται πολλές μεταβλητές παράμετροι, όπως οι φασικοί συσχετισμοί των συχνοτικών πεδίων, λ.χ., τους οποίους άλλοι αναλυτές φάσματος λαμβάνουν υπόψη στους υπολογισμούς τους και άλλοι όχι.

Σε κάθε περίπτωση όμως, εξ όσων γνωρίζω, αυτά τα δύο εργαλεία είναι τα από τα πλέον ενδεδειγμένα για μια ικανοποιητική σύγκριση και αξιολόγηση στο ζητούμενο.

Η ιστοσελίδα που θα βρείτε την εφαρμογή είναι αυτή.

Ελπίζω να βοήθησα...//;-)
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Ο Βασίλης τα είπε όλα.

Τσαντουλής Βασίλης said:
Η ίδια μηχανή σε ένα σύστημα μπορεί να έχει μπάσο που σκοτώνει και γεμάτα ζεστά μεσαία και σε ένα άλλο να ακούγεται με αναιμικό μπάσο και λεπτόηχα αποστειρωμένα μεσαία !
Ιδού ο λόγος για τον οποίο ΠΟΤΕ δεν μπορείς να βγάλεις τον χώρο απ’ έξω.
Συνεπώς, δεν είναι δυνατόν να δεχτώ συμπέρασμα για την ηχητική συμπεριφορά μιας μηχανής ή ενός καλωδίου σε σχέση με μια άλλη μηχανή (matching), απλά επειδή την έβαλε στο σπίτι του ο οποιοσδήποτε, ΑΝ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ.


Τσαντουλής Βασίλης said:
Είναι προφανές ότι οι μετρήσεις που συνήθως γίνονται στον χώρο του Audio δεν επαρκούν για να στοιχειοθετήσουν προβλεψιμότητα σταθερής ηχητικής συμπεριφοράς και "χαρακτήρα" μηχανήματος !
Οι μετρήσεις είναι το μοναδικό αντικειμενικό χαρακτηριστικό μιας μηχανής το οποίο θα αποδείξει ότι αυτή πληροί ορισμένες προϋποθέσεις και ενώ δεν θα σου πει με ακρίβεια πως θα παίζει σε συνδυασμό με μια άλλη, θα σε βοηθήσει στο να μην χάνεις χρόνο και χρήμα κάνοντας άσκοπους συνδυασμούς. Δεν χρειάζεται να ξαναπούμε πως επιλέγει κανείς προ ανάλογα με τον τελικό ή ενισχυτή ανάλογα με τα ηχεία του.
ΚΑΙ αυτό, είναι… matching.


RDoherty said:
Με την περιπτωσιολογία όμως, άκρη δεν βγαίνει.
Πάλι μίλησε σωστά ο RDoherty. To matching ΔΕΝ είναι επαληθεύσιμο ιδίως όταν επιτυγχάνεται (βασικά ποτέ δεν επιτυγχάνεται έτσι), σε χώρους με άθλιες ή απλά μη σωστές ηχητικά συνθήκες και συνεπώς η αναφορά σε αυτό είναι απλά μια όμορφη κουβεντούλα. To matching, με τον τρόπο που εννοεί ο χομπίστας ήχου, δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια περιπτωσιολογία, τα συμπεράσματα της οποίας είναι εντελώς άχρηστα. Αυτό για το οποίο φωνάζει ο ορθολογιστής, είναι ότι όποιος πετάει σε ένα δωμάτιο 10 πανάκριβες συσκευές hi end, δεν έχει καν το δικαίωμα να μιλάει για το πώς παίζουν, πόσο μάλλον να βγάλει συμπεράσματα για την συμπεριφορά επιμέρους συσκευών και καλωδίων σε σχέση με άλλες, δηλαδή να μιλήσει για matching.

Το μέγα λάθος, είναι ότι πριν ασχοληθούμε με τα πρίμα ή τα μπάσα του χώρου μας, ασχολούμαστε με τα πρίμα ή τα μπάσα του καλωδίου μας, κάτι εγκληματικό. Χωρίς να φτάνει αυτό, εμείς οι μεγαλοχομπίστες μιλάμε για matching και μαγικές συνταγές. Χωρίς να εξασφαλίζουμε την flat απόκριση του χώρου μας και την ομαλή διέγερσή του από τα ηχεία μας, προσπαθούμε με μηχανές και καλώδια να έρθουμε εκεί που θέλουμε ή νομίζουμε ότι θέλουμε να πάμε, εκτελώντας ένα και μοναδικό έργο. Την αγοραπωλησία μηχανημάτων. Έτσι το πολυπόθητο matching έρχεται μετά από γερές καταθέσεις χρημάτων ΚΥΡΙΩΣ σε μηχανές που εμπορεύεται ο ΙΔΙΟΣ αντιπρόσωπος. Φυσικά το γεγονός είναι τυχαίο… 8)

Απλά είναι ένα ακόμη σημάδι της άγνοιας και της υπερβολής που διακατέχει την πλειονότητα από τους χομπίστες του ήχου, κάτι που φυσικά για δικούς τους λόγους προάγουν οι κατασκευαστές και οι έμποροι.

Κατά τα άλλα, χωρίς να έχουμε λύσει κανένα από τα βασικά προβλήματά μας, αναζητούμε το hi end ανάμεσα σε… μάρκες μηχανών με πολλά χρήματα για να έχουμε ποικιλία που λέει και ο Ρένος να τις ματσάρουμε... :lol:

- Το θέμα στην πραγματική του διάσταση είναι εντελώς απλό, διότι όταν όλα τελειώσουν, όταν έχεις ασχοληθεί με όλα όσα πρέπει να ασχοληθείς, το matching αγαπητέ μου ΚΚ είναι απλά άλλο ένα μέρος της... κολοκυθόπιτας και φυσικά αφορά στο fine tuning που αναφέρει ο Βασίλης. Τουλάχιστον θα είσαι σε θέση να μιλάς για συσκευές ακούγοντας αυτές και όχι τα προβλήματα του χώρου σου. Εκεί θα καταλάβεις ότι ενδεχομένως ένα μη "ματσαρισμένο" σύστημα δεν είναι δα και για πέταμα.

Αλλά first things first...
 

Μηνύματα
4.496
Reaction score
3
..."Και, τελικά, για να μην γίνομαι ενοχλητικά αρνητικός, πείτε μου ρε. Αν έχω στο ρακ μια συσκευή που δεν ματσάρει, τί κάνω; Αναζητώ άλλη με βάση κάποια συγκεκριμένα στοιχεία, μέσα από μια τελεσφόρο και επαληθεύσιμη διαδικασία, ή αρχινάω να κάνω δρομολόγια, σα μαλάκας, πηγαινοφέρνοντας μηχανήματα από διάφορα μαγαζιά, μπας και –ίσως και αν και όποτε και να δούμε - κάποια στιγμή, μου κάτσει το ματσάρισμα;"...

Αυτή η τελευταία παράγραφος,είναι δυστυχώς η ουσία... :? :(
Ακόμη όμως και να βρεθεί συσκευή που να ματσάρει με αυτήν,θα ματσάρει με τις υπόλοιπες???
Αν υπάρχει κάτι που θα μας βγάλει απο το αδιέξοδο των δοκιμών ματσαρίσματος,τότε θα έχουμε να ασχοληθούμε και με άλλα σοβαρότερα θέματα.
Υπάρχει κάτι όμως?
Δυστυχώς μέχρι σήμερα εγώ προσωπικά δεν έχω βρεί την λύση,εκτός απο κάποιες ελάχιστες αποδεκτές λύσεις οι οποίες όμως έχουν και το ανάλογο κόστος,όπου οι περισσότεροι απο εμάς,δεν τις σκέφτονται κάν.

Εδω λοιπόν μακάρι να μπορέσουμε να βρούμε τρόπο να εντοπίζουμε τον αδύναμο κρίκο του συστήματος που έχουμε ή που θέλουμε να φτιάξουμε με κάποια στάνταρ στοιχεία και οχι μόνο με δοκιμές.
Αυτό το πρόβλημα δυστυχώς το αντιμετωπίζουμε όλοι μας,αλλά οι εκτός Αθηνών εντονότερα και τους καταλαβαίνω απόλυτα. :(
 


Staff online

  • loggeo
    Projectors
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.856
Μηνύματα
3.030.901
Members
38.508
Νεότερο μέλος
Ioanniss
Top