Gebreselassie
Μαύρος!
- Μηνύματα
- 31.217
- Reaction score
- 3.896
Τι εννοείς Κώστα?Και εδώ μπορεί να ανοίξει μία άλλη τεράααααστια κουβέντα για το άλλο μεγάλο δούλεμα που πέφτει, τα ψηφιακά καλώδια.
Τι εννοείς Κώστα?Και εδώ μπορεί να ανοίξει μία άλλη τεράααααστια κουβέντα για το άλλο μεγάλο δούλεμα που πέφτει, τα ψηφιακά καλώδια.
Σωστά, το σήμα εναι κωδικοποιημένο με τον αλγόριθμο 8b/10b. Πολύ έξυπνος και σχετικά απλός τρόπος, αλλά , να ξέρεις, για τα λάθη αυτά τη μεγαλύτερη ευθύνη φέρουν τα ενεργά στοιχεία, ο ελεγκτής και τα ηλεκτρονικά του δίσκου. Από τη στιγμή που μπορέσαμε να φτιάξουμε τόσο γρήγορα, φθηνά ηλεκτρονικά, τα σειριακά πρωτόκολλα είναι πλέον το μέλλον.Πιστεύω ότι το παράδειγμα που φέρνεις με τα καλώδια SATA, SCSI κτλ είναι λίγο ατυχές γιατί ειδικά σε αυτές τις ταχύτητες συμβαίνουν κατ'επανάληψη λάθη τα οποία φυσικά και διορθώνονται από τα parity και τα ecc που τρέχουν από πίσω.
Εννοώ ότι,Τι εννοείς Κώστα?
Εφόσον θέλετε επιστημονικές τεκμηρiώσεις, θα κάνουμε ένα απλό πείραμα.
Εισαγωγή:
Ο Κόγιας είπε ότι ένα καλώδιο Α ακούγεται ίδιο με το Β όταν τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά τους R, L ,C είναι ίδια, καθώς και το αντίστροφο .
Υπάρχει κάποιος άλλος που συμφωνεί με το παραπάνω, εκτός φυσικά από τον Κόγια ?
Ας μην κατέβει. Απλως να μας στείλει το δικό του κατασκεύασμα με courier ή με το ΚΤΕΛ .Ποιος σου ειπε οτι θα συμμετασχει ο Κογιας ?
Ποιος σου ειπε οτι δεν θα επιμενει πεισματικα οτι ακουγονται το ιδιο αν , ΑΝ* , υπαρχουν αντιληπτες για ολους τους υπολοιπους διαφορες (ακομα και αν τις αντιλαμβανεται ! ) ;;;;
Οπως καλλιστα καποιος επηρεαζεται ψυχολογικα και "ακουει" διαφορες , νομιζοντας οτι εχουν αλλαχθει τα καλωδια σ ενα blind test ,
ετσι αντιστοιχα , ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ* , μπορει και να μην "ακουει" διαφορες επειδη προσερχεται απολυτα πεπεισμενος οτι αυτες δεν υπαρχουν .
*νεοκογισμος κεφαλαιωδους σημασιας
Ας μην κατέβει. Απλως να μας στείλει το δικό του κατασκεύασμα με courier ή με το ΚΤΕΛ .
Το ίδιο λέμε...Διαβάζοντας τα σχετικά και όλα τα linkπου παρατέθηκαν βρήκα τις εξής διαφορές
Στα γραφόμενα των δύο.
1. O Κόγιας γράφει:
……………η αντίσταση εξόδου της οδηγού συσκευής, σε συνδυασμό με την αντίσταση εισόδου της οδηγούμενης συσκευής, σε συνδυασμό με τα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά του καλωδίου που τις συνδέει, και τα οποία είναι τα εξής τρία και μόνον: αντίσταση, αυτεπαγωγή και χωρητικότητα, RLC, αρ – ελ – σι. Πάει και τελείωσε……………...
O Μπλάτσιος γράφει……………………
………….Το βασικό ηλεκτρικό χαρακτηριστικό είναι η σύνθετη αντίσταση (εμπέδηση) που συμβολίζετε με το γράμμα Ζ. Η εμπέδηση είναι μιγαδικός αριθμός δηλαδή αποτελείτε από δύο μέρη το πραγματικό και το φανταστικό. Το πραγματικό δηλώνει την ωμική αντίσταση και το φανταστικό την χωρητική/αυτεπαγωγική αντίσταση. Η πραγματική αντίσταση είναι υπεύθυνη για τον υποβιβασμό της τάσης του σήματος ενώ η φανταστική ευθύνεται κυρίως για τις μεταβολές της φάσης του σήματος………………………..
Δεν έχω το τεχνικό υπόβαθρο να κρίνω αν είναι το ίδιο ή όχι. Οι ειδικοί ας μας διαφωτίσουν.
Πάλι το ίδιο λέμε...2. Ο Κόγιας γράφει :
………..Ένα ηλεκτρικό σήμα, ψηφιακό ή αναλογικό, είναι τόσο πιο δύσκολο στη μεταφορά του, όσο πιο υψηλή είναι η συχνότητά του.
O Μπλάτσιος γράφει…………….
……….Χρησιμοποιώντας την προσομοίωση θα πάρουμε ότι η συνθέτη αντίσταση του καλωδίου στα 20KHz είναι Zο= (75,008 + j3,532)Ω. Επαναλαμβάνουμε την ίδια μέτρηση στο 1 KHz και θα έχουμε Zο= (76,508 + j15,485)Ω. Τέλος επαναλαμβάνουμε την μέτρηση στα 20Hz και λαμβάνω Zο= (107,897 + j77,641)Ω…………………………………
Από καθαρά ηλεκτρικής θεώρησης συμφωνώ απόλυτα με τον Κώστα. Απλά πιστεύω ότι παίζει κάποιο ρόλο και η κατασκευή του μεταλλικού αγωγού...3. Ο Κόγιας γράφει:
………………..Όλα τα καλώδια, ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΛΩΔΙΑ υπακούν στους ίδιους Φυσικούς Νόμους, ανεξαρτήτως τιμής. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΤΙΜΗΣ. Η απόδοση ενός καλωδίου ΔΕΝ εξαρτάται από τιμή του, αλλά από τα τρία ηλεκτρικά χαρακτηριστικά του. Θυμηθείτε: RLC, . Όλα τα άλλα είναι απλώς μια θρασύτατη παραπλάνηση για να σας πουλήσουν αυτό, που τιμάται τόσο, επειδή τόσο γουστάρουν, για να βγάλουν τόσα.
O Μπλάτσιος γράφει:
………………….Η βασική αιτία είναι τα ηλεκτρικά τους χαρακτηριστικά, αλλά και κάποια βασικά χαρακτηριστικά των μετάλλων. (η υπογράμμιση και το bold δικά μου)
Σε συχνότητες 20Hz-20KHz όντως η επίδραση του επιδερμικού φαινομένου είναι αμελητέα. Τι γίνεται όμως με τις συχνότητες 96ΚΗz ή 192ΚΗz που μπορεί να μεταφέρει ένα ψηφιακό καλώδιο;4. Ο Κόγιας γράφει:
…………….Μη μπερδεύεστε με θέματα τύπου skin effect, ή ανοησίες όπως το «στρώσιμο» και άλλα τέτοια. Όσον αφορά το skin effect, αυτό είναι όντως κάτι υπαρκτό, αλλά δεν αφορά, ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ σε συχνότητες τόσο χαμηλές, όπως αυτές που ακούμε με τα αυτιά μας, αλλά ούτε και στις δεκαπλάσιες από αυτές. Το skin effect αφορά πολύ υψηλές συχνότητες, όπως αυτές που θα συναντήσετε στο τμήμα RF μιας κεραίας κινητής τηλεφωνίας, ή στο αντίστοιχο τμήμα ενός wi-fi access point. Μην επιτρέπετε στους επιτήδειους να σας παραπλανούν. Βάλτε τους στη θέση τους……………….
O Μπλάτσιος γράφει:
…………Β) το επιδερμικό φαινόμενο
Έχει αποδειχθεί ότι η πυκνότητα του ρεύματος στο εσωτερικό ενός αγωγού είναι μέγιστη στην επιφάνεια του αγωγού και ελαχιστοποιείται καθώς πηγαίνουμε προς το κέντρο του. Έτσι ένας ιδιαίτερα παχύς αγωγός θα μας είναι άχρηστος αφού η ένταση του ρεύματος στο εσωτερικό του θα είναι πρακτικά μηδενική. Άρα το εξωτερικό του αγωγού είναι πιο κρίσιμο για την μεταφορά του σήματος. Αυτό αν συνδυαστεί με τα όσα είπαμε παραπάνω για την οξείδωση του εξωτερικού τμήματος του αγωγού μπορούμε να καταλάβουμε την σπουδαιότητα της οξείδωσης, μιας που το οξειδωμένο τμήμα του αγωγού θα μεταφέρει το περισσότερο σήμα…………………
ΔΩΣΤΕ ΤΟΝ ΚΟΓΙΑ ΣΤΟ ΛΑΟ!
ρε μαστορα με μπερδεψες σφοδρα τωρα περι το ατομο σου.
εκει που ηθελα να σε παρω με τα μπυρομπουκαλα ξαφνικα βρισκομαι να συμφωνω μαζι σου 90% και βαλε.
αιμ σουρπραιζντ εντ αμειζντ τουγκεδερ.
δηλαδη τωρα ναουμ για να καταλαβω δεχεσαι οτι ειναι δυνατον να υπαρξει διαφορα μεταξυ νορτοστιερας και κιμπερ πχ
Αυτό δεν είναι αναγκαία συνθήκη στα audio ψηφιακά μας συστήματα τα οποία έχουν τεράστιες ανοχές (δηλαδή είναι αλλά δεν καιγόμαστε κιόλας). Όταν το πρόβλημα στην ψηφιακή ακολουθία ή στον χρονισμό είναι μικρό, σαφώς και δεν θα ακούσεις gap. Παρόλα αυτά το πρόβλημα θα υπάρχει και θα είναι ακουστό.Εννοώ ότι,
Αν μια ακολουθία από bits μπορεί να φτάσει από τη μία άκρη του καλωδίου στην άλλη μέσα στο απαιτούμενο χρονικό πλαίσιο ΑΚΕΡΑΙΑ...
Όοοοοοχι, δεεεεεεν θα καταλαβαίνεις ό,τι θέλεις, ή ό,τι σε βολεύει, αλλά αυτό που εννοεί ο γράφων, με απλά Ελληνικά. Η πιθανότητες που υπολογίζω σε εκείνο το σημείο είναι ακλόνητα στοιχειοθετημένες, και δεν αφορούν την εξεύρεση σωστής συσκευής, αλλά του σωστού matching, όπως εσείς το λέτε. Η σωστή συσκευή, η συσκευή που παίζει, παίζει και μέσα από το κουτί, το τραντάζει, δεν κρατιέται, θέλει να βγει να παίξει, και μόλις βγει από το κουτί, παίζει. Δεν περιμένει να τη στρώσετε, να της βάλετε το καλώδιο που σας κάνει, δεν χρειάζεται μετάνοιες, ούτε ευχέλεια, ούτε voodoo.
Το πρόβλημα είναι ότι τα ποσοστά να πέσω στο κρεβάτι με την Ζιζελ (όχι ότι είναι και του γούστου μου, θα προτιμούσα την Χιλτον) είναι περισσότερα από το να βρώ σωστά σχεδιασμένη συσκευή και να το καταλάβω κιόλας αλλά να όμως που πρέπει με αυτές να ζήσω και αυτές να συνδέσω.
.
Αυτό που γράφει ο Κόγιας δεν αναιρείται από αυτό που γράφει ο Μπλάτσιος. Απλά, ηξ θεώρηση του Μπλάτσιου είναι γενικότερη. Στα καλώδια hi-fi, οι αποστάσεις είναι μικρές και ο εφελκυσμός ανύπαρκτος, οπότε έχουμε την πολυτέλεια να χρησιμοποιούμε χαλκό. Στο δίκτυο ηλεκτροδότησης, όπου οι συνθήκες είναι πραγματικά αντίξοες, τα καλώδια είναι κατασκευασμένα από συνεστραμμένα σύρματα χάλυβος και αργιλίου, των οποίων η αγωγιμότητα είναι χειρότερη από αυτή του χαλκού 3Ν.Originally Posted by Κυρίτσης Ευάγγελος View Post
3. Ο Κόγιας γράφει:
………………..Όλα τα καλώδια, ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΛΩΔΙΑ υπακούν στους ίδιους Φυσικούς Νόμους, ανεξαρτήτως τιμής. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΤΙΜΗΣ. Η απόδοση ενός καλωδίου ΔΕΝ εξαρτάται από τιμή του, αλλά από τα τρία ηλεκτρικά χαρακτηριστικά του. Θυμηθείτε: RLC, . Όλα τα άλλα είναι απλώς μια θρασύτατη παραπλάνηση για να σας πουλήσουν αυτό, που τιμάται τόσο, επειδή τόσο γουστάρουν, για να βγάλουν τόσα.
O Μπλάτσιος γράφει:
………………….Η βασική αιτία είναι τα ηλεκτρικά τους χαρακτηριστικά, αλλά και κάποια βασικά χαρακτηριστικά των μετάλλων. (η υπογράμμιση και το bold δικά μου)