Η καλύτερη λύση για μείωση αντήχησης



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Δε διαβάζεις τον ημερήσιο τύπο των audiophiles. Δες τι έγραψε ο μεγάλος των μπάτσων της μεγάλης των μπάτσων σχολής:
https://www.cnet.com/news/the-case-against-subwoofers-for-music/#ftag=rss.audiophiliac.ftag
Ναι, αλλα βαλε και το original, γιατι αυτος κατι εχει να πει:
https://pitchfork.com/features/oped/9667-drop-the-bass-a-case-against-subwoofers/
Ο αυθεντικός συγγραφέας-μουσικός φαίνεται να έχει ταλανιστεί από την ενσωμάτωση ακροσάριστων υποβαθύφωνων μονάδων και χρήση ακουστικών με σαφείς τονικές ανισορροπίες,οπότε οι παρατεθείσες εντυπώσεις του είναι δικαιολογητέες.
Κατά τα άλλα,ναι μωρέ,άσε τα 5ιντσα με 1 εκατοστό διαδρομής ν'αναλαμβάνουν το σύνολο των κατώτατων οκτάβων...Και μετά μας φταίνε το γρέζι και ο κόκκος.

Τα έχουμε ξαναπεί,προτεραιότητα στην ενσωμάτωση sub δεν αποτελεί το βάθος απόκρισης,αλλά το βάθος και ύψος των αποδιδόμενων δυναμικών αντιθέσεων...
Ναι, καπως ετσι καταληγουν να μεταφράζονται από καποιους όλα αυτά. Στο αρθρο όμως, καθολου κατι τετοιο δεν υποννοειται.
Αντιθέτως:
"A properly set up hi-fi doesn’t need a separate sub. If you have well-designed speaker stacks and adequate headroom on the amplifier, it should cover everything."
Παραπέμπει η φράση που έκανες quote στον Guttenberg του CNET....Οι όροι ΄΄stacks΄΄ και ΄΄adequate headroom΄΄ χωράνε πάντως αρκετές...ποιητικές ερμηνείες.;)
...και εμένα με "πονάει" πολύ σκεπτόμενος πόσα χρήματα έδωσα για να αγοράσω αυτά που μπόρεσα τέλος πάντων να αγοράσω. Καθήκον μου είναι να τα κάνω να παίξουν σωστά. Αυτό που θα κάνω εγώ, όταν μπορέσω, ελπίζω σχετικά σύντομα, είναι να πάω στον ιδιαίτερο χώρο, τον οποίο εξ' αρχής προόριζα για αυτό το σκοπό, να καλέσω έναν άνθρωπο ο οποίος έχει τις γνώσεις, την εμπειρία και τον απαραίτητο εξοπλισμό να αναλάβει από την αρχή το όλο εγχείρημα. Να μετρήσει το χώρο, να δει πόσο μπορεί να αποδώσει σύμφωνα με τη διαρύθμισή του, και τις διαστάσεις του, και στη συνέχεια να προτείνει λύσεις. Κατά διαστήματα, ή στο τέλος, ίσως θα πρέπει να ξαναγίνουν μετρήσεις προκειμένου να διαπιστωθεί πόσο τελικά, σε ποιο βαθμό αυτές βοήθησαν.

Το ίδιο νομίζω θα πρέπει να γίνει και στο σαλόνι σου/μας. Εγώ δε τολμούσα να βάλω οτιδήποτε χωρίς να γνωρίζω πρώτα τις ιδιαιτερότητες του δωματίου. Ας μας πουν οι άνθρωποι που γνωρίζουν, μπορεί αυτό να γίνει χωρίς να μετρηθούν αυτά που πρέπει να μετρηθούν;


karolost ελπίζω να μου το επιτρέψεις μια απολύτως σχετική ερώτηση με το θέμα, ίσως σε αφορά και σένα αυτό, στον Ear, και είναι η εξής: Kώστα λες τα παραπάνω που αφορούν τις κουρτίνες και τα χαλιά. Στην περίπτωσή μου, πίσω από το στέρεο, όπως φαίνεται και στις φωτό, υπάρχει η tv, ένα panel 46', γυαλί, παραπάνω mini κρυσταλλιέρες, (που δεν τρίζουν), δεξιά, δίπλα από το ηχείο, καλοφιρέρ, αριστερά και πίσω, τζάκι με πυρίμαχο γυαλί. Θεωρείς ότι υπάρχει ανάγκη όλα αυτά, με κάποιο τρόπο να καλυφθούν με κομμάτια υφάσματος υψηλής απορροφητικότητας ώστε να μετριασθεί κάπως η αντανάκλαση, ή όχι; Δε συμμετέχουν όλα αυτά αρνητικά στο αποτέλεσμα;

Δεν το ξέρω, ρωτώ.
GIK Acoustics Free Stand Acoustic Panel

Για κάποιους εξ ημών η έννοια της υψηλής πιστότητας έχει απωλέσει κάθε ίχνος μεταφυσικής γοητείας...Όλα τα ζητήματα ανάγονται δυνητικώς σε όρους ενέργειας και γραμμικότητας κατά τη μετάδοσή της στον ακροατή.

Η σύσταση του ηχοσυνόλου σου με οδηγεί να υποθέσω ότι στοχεύεις σε αισθησιακό χαρακτήρα των μεσαίων οκτάβων, συνοδευόμενο από πλούτο αρμονικών στις ανώτερες οκτάβες.Υποθέτω κιόλας ότι θα επιζητούσες και κάποιες εξάρσεις κείμενες σε ζώνες τονικής θερμότητας.
Πόσους χώρους επισκόπησης με χαλιά γνωρίζουμε
Άμα σκοπεύεις να εγκαταστήσεις παχιές κουρτίνες σκοπεύοντας να μετριάσεις τις ανακλαστικές επιδράσεις,οι κουρτίνες δεν γίνεται απλώς να καλύψουν τις εν λόγω επιφάνειες,αλλά να διακρϊνονταν από σαφείς πτυχώσεις και να αναρτώνται ελεύθερα σε κάποια μικρή απόσταση μπροστά από τις προβληματικές επιφάνειες.Επίσης θα πρέπει να εφαρμοστούν υλικά με προδιαγεγραμμένα το υλικό και την απόκριση συχνότητας αντί τυχαία,επειδή η εμφάνισή τους θα ήταν θελκτική.

Εφόσον λοιπόν μέναμε σε κάλυψη μεγάλων επιφανειών με τέτοιον τρόπο,συνέπεια θα είναι να αφαιρείται ενέργεια και πλούτος αρμονικών από το πεδίο αντήχησης σε μεσαίες και ανώτερες οκτάβες.Εφόσον δεν υιοθετείται διάταξη στερεοφωνικού τριγώνου που θα εξασφάλιζε προαγωγή της ενέργειας από την άμεση ακτινοβολία των ηχείων,πιθανότερο είναι η σύσταση του νέου πεδίου αντήχησης από τις επεμβάσεις να μειώνει την αποκαλούμενη ΄΄υγρασία΄΄ στις μεσαίες,την τονική θερμοκρασία του ηχοσυστήματος και τον αρμονικό κορεσμό στις ανώτερες οκτάβες.

Άρα,εάν εφαρμόζονταν απλώς κουρτίνες για έλεγχο των χρόνων αντήχησης σε στοχοποιημένες πάντα οκτάβες,κρίνεται σκόπιμο να τοποθετούνταν επίσης πλευρικώς και πίσω από τη θέση ακρόασης σε εύλογη απόσταση από την τελευταία φορητές διαχυτικές διατάξεις όπως οι παρακάτω εικονιζόμενες - βεβαίως κατόπιν μετρήσεων ώστε να διακριβωθεί η επιθυμητή ζώνη διατήρησης της ενέργειας.Κατ'αυτόν τον τρόπο θα έχεις κινηθεί προς την κατεύθυνση ενός υποτυπώδους Live End / Dead End.

Προτού όμως φτάναμε σε όλα αυτά,πρωτεύον ζήτημα του εικονιζόμενου σαλονάτου στησίματος είναι οι ασυμμετρίες κατά τη διευθέτηση εντός του δεδομένου χώρου,οι υπέρμετρα φιλόδοξες διαστάσεις του στερεοφωνικού τριγώνου,καθώς και η αντιπαράθεση κουρτίνας από την αριστερή ως προς τη θέση ακρόασης πλευρά με γυμνές επιφάνειες από τη δεξιά πλευρά.Η δε χωροταξία των απορροφητικών καναπέδων είναι ολίγον...μονόπαντη. Τέτοια δεδομένα οδήγησαν τον υποφαινόμενο να θίξει το στοιχείο της στερεοφωνικής απεικόνισης.
..ισως πρεπει να το ξαναπω, δε φιλοδοξω να λυσω το προβλημα, να το μετριασω θα ηθελα, εφαρμοζοντας φτηνες, πρακτικες λυσεις, οι οποιες δε θα αλλαζουν τη φυσιογνωμια του χωρου.
Σαν παραδειγμα αναφερω την τοποθετηση μικρων χωνευτων τροχων στο τραπεζακι, ωστε να μετακινειται ευκολα με σκοπο την "απελευθέρωση" του χωρου μεταξυ των ηχειων και του ακροατη.
Αυτό το τραπεζάκι εντός του ακροαματικού πεδίου αποτελεί πράγματι πηγή έκτοπων ανακλάσεων που δεν αντιμετωπίζονται με επενδύσεις επιφανειών...Η ύπαρξή του καθιστά επιτακτική την εφαρμογή διάχυσης,ανεξάρτητα από τους χρόνους αντήχησης.
Και όλες αυτές οι εκτιμήσεις προκύπτουν χωρίς τη μεσολάβηση μετρήσεων...Και χωρίς να θιγούν δυναμικές αντιθέσεις και ρυθμοί συντονισμού στις χαμηλές οκτάβες...;)
 
Last edited:

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
Το θεμα δεν ειναι η απορρόφηση αλλα η διάχυση. Αν το καταλαβεις αυτο εχεις μπει στο νοημα σε μεγαλο βαθμο. Αλλα και παλι πιστευω πρεπει να απευθυνθείς σε μηχανικο ηχου. Θα σου παει πολυ φτηνοτερα αν βρισκεσαι Αθηνα η Θεσσαλονικη απο το να πειραματιστεις μονος σου.
..εαν απαντας σε μενα Αλεξανδρε, σαφως και πιστευω οτι ενας ανθρωπος που γνωριζει πρεπει να αναλαβει ολο αυτο το πραγμα που λεγεται μελετη χωρου. Το εγραψα παραπανω. Το ζητημα ειναι εαν και τι θα μπορουσε να κανει κανεις προκειμενου να βελτιωσει την ακουστικη, εχοντας κατα νου οτι προκειται για σαλονι, με ολους τους περιορισμους που απορρεουν απο αυτο.
 

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
..ισως πρεπει να το ξαναπω, δε φιλοδοξω να λυσω το προβλημα, να το μετριασω θα ηθελα, εφαρμοζοντας φτηνες, πρακτικες λυσεις, οι οποιες δε θα αλλαζουν τη φυσιογνωμια του χωρου.

Σαν παραδειγμα αναφερω την τοποθετηση μικρων χωνευτων τροχων στο τραπεζακι, ωστε να μετακινειται ευκολα με σκοπο την "απελευθωρωση" του χωρου μεταξυ των ηχειων και του ακροατη.
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.312
Reaction score
7.822
Κατά τα άλλα,ναι μωρέ,άσε τα 5ιντσα με 1 εκατοστό διαδρομής ν'αναλαμβάνουν το σύνολο των κατώτατων οκτάβων...Και μετά μας φταίνε το γρέζι και ο κόκκος.
Ναι, καπως ετσι καταληγουν να μεταφράζονται από καποιους όλα αυτά. Στο αρθρο όμως, καθολου κατι τετοιο δεν υποννοειται.
Αντιθέτως:
"A properly set up hi-fi doesn’t need a separate sub. If you have well-designed speaker stacks and adequate headroom on the amplifier, it should cover everything."
 

Μηνύματα
93
Reaction score
90
Το θεμα δεν ειναι η απορρόφηση αλλα η διάχυση. Αν το καταλαβεις αυτο εχεις μπει στο νοημα σε μεγαλο βαθμο. Αλλα και παλι πιστευω πρεπει να απευθυνθείς σε μηχανικο ηχου. Θα σου παει πολυ φτηνοτερα αν βρισκεσαι Αθηνα η Θεσσαλονικη απο το να πειραματιστεις μονος σου.
Προτεινεις καποιον;
 


Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
Αυτό το τραπεζάκι εντός του ακροαματικού πεδίου αποτελεί πράγματι πηγή έκτοπων ανακλάσεων που δεν αντιμετωπίζονται με επενδύσεις επιφανειών...Η ύπαρξή του καθιστά επιτακτική την εφαρμογή διάχυσης,ανεξάρτητα από τους χρόνους αντήχησης.
..και με δεδομενη την απουσια δυνατοτητας τοποθετησεως διαχυτων, δε θεωρεις ως μια καποια λυση τη μετακινηση του εκτος του ακροαματικου πεδιου;
 
  • Like
Reactions: vet

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
..και με δεδομενη την απουσια δυνατοτητας τοποθετησεως διαχυτων, δε θεωρεις ως μια καποια λυση τη μετακινηση του εκτος του ακροαματικου πεδιου;
Κατανοείς όμως ότι δεν γίνεται να παροτρύνω κάποιον ελαφρά τη καρδία να τοποθετήσει καρούλια ή να μετακινεί εκ περιτροπής ένα έπιπλο όπως το εικονιζόμενο στη φωτογραφία που δημοσίευσες...Ιδίως άμα υπάρχει ενδεχόμενο άλλων ατόμων που θα ενοχλούνταν ή θα μπορούσαν να προκύψουν...σκουντουφλήματα.

Ιδού για κάθε ενδιαφερόμενο μια στοιχειώδης σχηματική παράσταση ως προς τη διαχείριση ενός ακροαματικού πεδίου
 

Ν

Νίκος Τεγόπουλος

Guest
Κατανοείς όμως ότι δεν γίνεται να παροτρύνω κάποιον ελαφρά τη καρδία να τοποθετήσει καρούλια ή να μετακινεί εκ περιτροπής ένα έπιπλο όπως το εικονιζόμενο στη φωτογραφία που δημοσίευσες...
..η πενια τεχνας κατεργαζεται!!:):)
Ιδίως άμα υπάρχει ενδεχόμενο άλλων ατόμων που θα ενοχλούνταν ή θα μπορούσαν να προκύψουν...σκουντουφλήματα
Δεν τιθεται τετοιο ζητημα καθ' οτι αυτο λαμβανει χωρα αυστηρα εντος ωραριου (08:00 εως 14:00 ωρα).;)
 





Τελευταια Μηνυματα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.555
Μηνύματα
2.864.267
Members
37.930
Νεότερο μέλος
l.koustimpis@visualacoust
Top