Βοήθεια για φροντίδα χώρου

Μηνύματα
954
Reaction score
518
καλησπερα

ο χωρος μου ειναι 16τμ.
Σκεφτομαι να βαλω μπασοπαγιδες και δεξια και αριστερα να βρω με καθρεφτη τα σημεια των ανακλασεων. Επισης θελω να μαθω για το εμπρος μερος τι επιλογες εχω.

Συγκεκριμενα σκεφτομαι για τις 2 εμπρος γωνιες μπασοπαγιδες.
δεξια και αριστερα διαχυτες και διπλα τους ηχοαποροφητικα.
Οροφη 2-4 διαχυτες.
Στο πισω τοιχο καποια κουρτινα η αλλο ηχοαπορροφητικο.
Κατω εχω ενα χαλι 1,30 χ 2μ το οποιο δεν γνωριζω εαν ειναι αρκετο.
Στον μπροστα τοιχο διαβασα καλα λογια για τους qrd διαχυτες.αλλα θελω μια γνωμη.ειδα κατι καλο στην alpha ακουστικη.
https://hofa-akustik.de/en/modules/
http://alphacoustic.com/product/διαχυτές-ήχου-difuso/
http://alphacoustic.com/product/διαχυτές-ήχου-difuso/


ειδα πολυ καλες τιμες για την εταιρια
https://hofa-akustik.de/en/modules/

Με τα μεταφορικα θα βγαλω ακρη μιας και ειναι γερμανια. Εκει θα δειτε και τους διαχυτες και τα απορροφητικα που μπαινουν σε ενα πλαισιο 2 θεσεων (δλδ ενα διαχυτη και ενα απορροφητικο) καθως επισης και μπασοπαγιδες.

Δηλωνω ασχετος ολα αυτα απλα ηταν καποιες σκεψεις σας ευχαριστω.
 

Μηνύματα
7.237
Reaction score
4.617
Η καλύτερη λύση είναι να κανεις μελέτη στον χώρο σου
Έτσι θα ξέρεις τι ακριβώς πρέπει να γίνει , πως και που ...
 

Μηνύματα
954
Reaction score
518
ναι ειναι στα πλανα μου σε ευχαριστω.

Πλην ομως θα ηθελα να μου πει καποιος καποια πραγματα εαν ειναι στανταρ.
πχ το χαλι ειναι στανταρ;
και απο οσα εχω δει σε χωρους....εχουν καποια στανταρ πραγματα...πχ χαλι,διαχυτες και στους 3 τοιχους με τον εμπρος να κανει αλλη τυπου διαχυση. Οποτε για μπροστινο τοιχο τι προτεινετε;
Επισης θα θελα να μαθω εαν η συγκεκριμενη εταιρια hofa ειναι αξιολογη και εαν υπαρχει κατι αναλογο σε ελλαδα.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Η ακουστική μελέτη θα ηταν ιδανική, εφόσον γινει απο κάποιον που πραγματικά γνωρίζει το αντικείμενο.

Γενικά παντως είσαι στη σωστή κατεύθυνση, ως μπούσουλας. Απο το να αλλάζεις καλωδια για να βρεις τις χαμένες χροιές του μεσονυκτίου, καλύτερα κάνε αυτα που λες και χωρίς μελέτη, και δεν θα χάσεις.

Την hofa acoustic τη εχει και το thomann, οπότε πάνω απο ενα ποσό δεν πληρώνεις μεταφορικά.
https://www.thomann.de/gr/hofa_acoustic_elements_for_studios.html
 


Sonorus

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
888
Reaction score
807
Εγώ παρόμοιο χώρο τον έφτιαξα με την βοήθεια της
http://acousticsolutions.gr
Βρίσκεται Αθήνα φτιάχνει προϊόντα στα μέτρα σου
με ποιότητα καλύτερη της GIK και τιμές πολύ καλές.
Πάρε οπωσδήποτε προσφορά και από εκεί.
[DOUBLEPOST=1522689019][/DOUBLEPOST]Επίσης κάνε το κλασσικό κόλπο!
Συμπλήρωσε την φόρμα βοήθειας της GIK acoustics
http://gikacoustics.co.uk/acoustic-advice-form/
Είναι δωρεάν , απαντάνε σύντομα , παρέχουν ουσιαστική συμβουλή
και έτσι θα έχεις μια ιδέα του τι πρέπει να κάνεις
 

Μηνύματα
954
Reaction score
518
Η ακουστική μελέτη θα ηταν ιδανική, εφόσον γινει απο κάποιον που πραγματικά γνωρίζει το αντικείμενο.

Γενικά παντως είσαι στη σωστή κατεύθυνση, ως μπούσουλας. Απο το να αλλάζεις καλωδια για να βρεις τις χαμένες χροιές του μεσονυκτίου, καλύτερα κάνε αυτα που λες και χωρίς μελέτη, και δεν θα χάσεις.

Την hofa acoustic τη εχει και το thomann, οπότε πάνω απο ενα ποσό δεν πληρώνεις μεταφορικά.
https://www.thomann.de/gr/hofa_acoustic_elements_for_studios.html
μετρησε. σε ευχαριστω.

Sonorus σε ευχαριστω.

Απο κει και περα οι βασεις με τα ηχεια εαν πατησουν σε χαλι....μπορει να εχει και αρνητικα αποτελεσματα;
 

Sonorus

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
888
Reaction score
807
Όσο αφορά την συμπεριφορά των ηχείων όχι αρκεί
οι βάσεις να πατάνε στο χαλί με τα ειδικά spikes.
 

Μηνύματα
954
Reaction score
518
Οταν λεμε ειδικα τι εννοουμε;
Εχει κανεις καμια προταση χοντρου φθηνου χαλιου;
 



Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Δεν θέλεις πολλή απορρόφηση, και σίγουρα όχι απο το πάτωμα. Είναι κακή ιδέα, ειδικά σε χώρο με αξιοπρεπή ηχητική φροντίδα όπως αυτήν που σκέφτεσαι. Σε αφρόντιστο χώρο με υπερβολική αντήχηση ίσως να προσφέρει κάτι , αλλά και πάλι προς την λάθος κατεύθυνση.
Βάλε μια λεπτή μοκέτα να μην κρυώνουν τα πόδια σου και τίποτα παραπάνω.
 
Last edited:


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Άσε το χαλί και κάνε τα υπόλοιπα. Αν μπορείς να μετρησεις RT60 πριν και μετά θα βοηθήσει.

Αν δεν μπορείς, αφού τα βάλεις ολα άκου πως ακούγονται καθημερινοί ήχοι οπως η ομιλία, τσούγκρισμα ποτηριών, περπάτημα. Αν σου ακούγεται πολυ μουντό, μην βάλεις χαλί.

Οι αποφάσεις αυτές παίρνονται με βάση μετρητικά δεδομένα και προσομοιώσεις. Αν δεν μπορείς να τα εφαρμόσεις, πρόσεχε μην κανεις πολυ μουντό (δηλαδη χωρίς καθόλου αντήχηση ψηλά, χωρίς «αέρα») τον χώρο με το χαλί.

Άστο για το τέλος.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
καλησπερα

ο χωρος μου ειναι 16τμ.
Σκεφτομαι να βαλω μπασοπαγιδες και δεξια και αριστερα να βρω με καθρεφτη τα σημεια των ανακλασεων. Επισης θελω να μαθω για το εμπρος μερος τι επιλογες εχω.

Συγκεκριμενα σκεφτομαι για τις 2 εμπρος γωνιες μπασοπαγιδες.
δεξια και αριστερα διαχυτες και διπλα τους ηχοαποροφητικα.
Οροφη 2-4 διαχυτες.
Στο πισω τοιχο καποια κουρτινα η αλλο ηχοαπορροφητικο.
Κατω εχω ενα χαλι 1,30 χ 2μ το οποιο δεν γνωριζω εαν ειναι αρκετο.
Στον μπροστα τοιχο διαβασα καλα λογια για τους qrd διαχυτες.αλλα θελω μια γνωμη.ειδα κατι καλο στην alpha ακουστικη.
https://hofa-akustik.de/en/modules/
http://alphacoustic.com/product/διαχυτές-ήχου-difuso/
http://alphacoustic.com/product/διαχυτές-ήχου-difuso/



ειδα πολυ καλες τιμες για την εταιρια
https://hofa-akustik.de/en/modules/

Δηλωνω ασχετος ολα αυτα απλα ηταν καποιες σκεψεις σας ευχαριστω.
Χριστός Ανέστη μ'ένα ενδιαφέρον θέμα...

Καταρχάς,ο τομέας της ακουστικής φροντίδας χώρου είναι πιο ξεκάθαρος σε σχέση με την ακροαματική ομφαλοσκόπηση συσκευών και παρελκομένων,διότι οι μετρημένες προδιαγραφές των διατάξεων είναι συγκεκριμένες και δεν επιδέχονται διαφορετικές υποκειμενικές ερμηνείες - όπως συμβαίνει συχνά με τις μετρημένες επιδόσεις διαφόρων αντικειμένων πόθου...:sneaky:
Γι αυτό και χρειάζεται να προμηθευτείς διατάξεις με γνωστές εκ των προτέρων από τα δεδομένα σχεδίασης αν όχι και δημοσιευμένες προδιαγραφές.

Από προσωπική εμπειρία,οποτεδήποτε προσέθετα παχύ χαλί σε χώρο που είχαν εφαρμοστεί στοιχειώδεις ακουστικές φροντίδες,το αποτέλεσμα φαινόταν να χάνει σε ζωντάνια.Οπότε μένουμε στη σύσταση του DF για λεπτή μοκέτα.

Πλην όμως,ακουστική φροντίδα ου γαρ άρχεται μόνη...Προτού εντρυφήσεις στο θαυμαστό πειραματισμό με την ακουστική συμπεριφορά χώρου,οφείλεις να προβείς σε ένα βέλτιστο στήσιμο των ηχείων εντός αυτού,αλλιώτικα καμία φροντίδα δεν αναμένεται να διορθώσει τις αστοχίες σε αυτό το θεμελιώδες επίπεδο.Για ηχεία συγκεκριμένης αρχιτεκτονικής,δεδομένος χώρος υπαγορεύει μια βέλτιστη θέση.

Και πώς μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο με όσα πενιχρά μέσα θα είχαμε στη διάθεσή μας ; (δεν είμεθα δα όλοι...Μακ Νταφούτ)

Ας υποθέσουμε ότι διαθέτουμε ηχεία μονόπολα με τυπική διαμόρφωση πολικής απόκρισης επί των διαδοχικών οκτάβων.

Ένας εφικτός τρόπος εμπνευσμένος από το στήσιμο sub είναι ο εξής:

- Ορίζουμε μια αμετακίνητη θέση ακρόασης.Τοποθετούμε σε αυτή ένα από τα κύρια ηχεία με το ένα κανάλι του ενισχυτή συνδεδεμένο και τροφοδοτούμενο με πρόγραμμα μονοφωνικό (όμοιο περιεχόμενο ανάμεσα στα δύο κανάλια).

- Ας θεωρήσουμε προαιρετικώς την περίπτωση όπου ο τόπος ακρόασης δεν θα είχε απόλυτα συμμετρικό προσανατολισμό ως προς τα πλευρικά όρια του δωματίου.Με το ηχείο τοποθετημένο εκεί όπου θα κάθεται μετά ο ίδιος,ο ακροατής ξεκινά από τη μεριά εκείνη όπου η συμβολή του πλευρικού με το τοίχωμα που θα είναι πίσω από τα ηχεία - όταν θα τοποθετηθούν εκείνα εντέλει - θα βρίσκονται πιο κοντά στην επιλεγείσα θέση ακρόασης.Εφόσον ο προσανατολισμός αλλά και η σύσταση των πλευρικών επιφανειών ήταν συμμετρικά,τότε μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε πλευρά.

Ξεκινώντας λοιπόν από το τοίχωμα όπισθεν από τις αναμενόμενες θέσεις των ηχείων και σε κάποια απόσταση από το πλευρικό τοίχωμα,κινείται αργά και με μικρά βήματα κάθε φορά,προσπαθώντας ν'αντιληφθεί σε ποια απόσταση από το τοίχωμα πίσω του ο ήχος από το ηχείο θα του φαινόταν πιο φυσικός με την ελαχιστοποίηση διαφόρων ενοχλητικών στοιχείων - ιδίως στις χαμηλές και χαμηλομεσαίες οκτάβες..Σημειώνει στο πάτωμα με κολλητική ταινία το σημείο που θα βρει.

Κατόπιν σε αυτή την ευθεία αρχίζει να κινείται ξεκινώντας τώρα από το προαναφερθέν πλευρικό τοίχωμα ψάχνοντας ομοίως το σημείο όπου ο ήχος θα του φαίνεται πιο στρωτός.Εφόσον το βρει,θα διευθετήσει εκεί συμμετρικά ως προς εκείνο την πρόσοψη για το ένα εκ των ηχείων του στερεοφωνικού ζεύγους .Η απόσταση της πρόσοψης από την επιλεγείσα θέση ακρόασης ορίζει και την διάσταση του ισόπλευρου στερεοφωνικού τριγώνου.Το δεύτερο ηχείο θα τοποθετηθεί σε αντιδιαμετρική θέση ως προς το πρώτο.Η δε ρύθμιση της κλίσης των ηχείων μπορεί να πραγματοποιηθεί με τον άξονα περιστροφής να τέμνει κατακόρυφα το εν λόγω σημείο.

- Άμα το προκύπτον στερεοφωνικό τρίγωνο δεν είναι συμμετρικά προσανατολισμένο ως προς τα πλευρικά τοιχώματα,κάτι τέτοιο δεν πειράζει.Αφενός μεν είναι προτιμότερο από τις αναπόφευκτες ακυρώσεις εξαιτίας των αποστάσεων που έχουν τα ηχεία από όρια του δωματίου, να μην ταυτίζονται οι τελευταίες ως προς το εκάστοτε ζεύγος αντικρυνών τοιχωμάτων.Αφετέρου δε,η αναγκαία συμμετρία ως προς τις διαδρομές των πρώτων ανακλάσεων μπορεί να επιτευχθεί χάρη σε μετακινούμενα αρθρώματα ακουστικής φροντίδας όπως το παρακάτω:
https://hofa-akustik.de/en/modules/mobile-wall/

- Άμα η διάσταση στο προκύπτον στερεοφωνικό τρίγωνο δεν είναι όσο μεγάλη οραματιζόμασταν αρχικώς,ας θυμόμαστε ότι είναι η μόνη εφικτή και με οποιαδήποτε μεγαλύτερη δεν αναμένεται ούτως ή άλλως να εισπράξουμε τη σκηνή που οραματιζόμασταν.

- Σε περίπτωση όπου το στερεοφωνικό τρίγωνο θα μας ήταν τελείως άβολο κατά την καθημερινή μας πρακτική,τότε δοκιμάζουμε να ξεκινήσουμε από την αφετηρία,επιλέγοντας διαφορετική αμετακίνητη θέση ακρόασης.Εάν σε δεδομένο χώρο δεν μπορεί να προκύψει μια αποδεκτή λύση με καμία δοκιμή,τότε υπάρχουν και τα ακουστικά...
Μην αισθάνεσαι μειονεκτικά,και στην περίπτωση του υποφαινομένου αυτός ακριβώς είναι ο καθοριστικός παράγοντας για να στήσει σύστημα με ηχεία ή...ακουστικά όποτε βρίσκεται σε διαφορετικούς χώρους διαμονής.
Σε χώρους με μικρό εμβαδόν αναμένεται κατά κανόνα να υφίσταται εγγύτητα των πλευρικών τοιχωμάτων στη θέση ακρόασης.Εφόσον ισχύει κάτι τέτοιο,προτείνεται σε θέσεις πρώτης ανάκλασης κοντινές στον ακροατή εφαρμογή διατάξεων που θα διαθέτουν οπωσδήποτε απορροφητικές ιδιότητες εκτός της διασπαρτικής/διαχυτικής.

Ακολουθώντας μάλιστα το γνωστό πρότυπο ΄΄Live End - Dead End΄΄ , η επιφάνεια του τοίχου πίσω από τη θέση ακρόασης στον περιορισμένο χώρο θα μπορούσε να επικαλυφθεί από διατάξεις πρωτεύουσας ρίζας διπλής διάστασης που θα προσδίδουν μια αίσθηση επέκτασης των ορίων του χώρου.
https://www.avsite.gr/forum/threads/Ανατομία-Ακουστικής-Χώρων-remastered.79626/page-8#post-1180423

Ιδού και διαθέσιμο προϊόν:
https://www.vicoustic.com/product/multifuser-dc2

https://www.thomann.de/gb/vicoustic_multifuser_dc2_grey.htm

Τέτοιες διατάξεις μπορούν να τοποθετηθούν διάσπαρτα και στο τοίχωμα όπισθεν των ηχείων,στην οπίσθια ως προς τον ακροατή ζώνη πλευρικών τοιχωμάτων,αλλά κυρίως και στην οροφή.Η διπλή διάσταση επίσης θα βοηθά στο να μην αναρωτιέσαι πόσο σκόπιμο θα ήταν να τοποθετούνταν υπό οριζόντιο ή κάθετο προσανατολισμό...

Εάν βεβαίως διαθέτουμε ηχεία με αρχιτεκτονική δίπολης ακτινοβολίας,τότε είναι σκόπιμο να καταστούν οπωσδήποτε ΄΄ζωντανό άκρο΄΄ μέσω εκτεταμένης χρήσης διαχυτών οι τοιχωματικές ζώνες όπισθεν εκείνων.

Εννοείται ότι οι ακριβείς ωφέλιμες ζώνες δράσης μπορούν να καθοριστούν μονάχα κατόπιν μετρήσεων του χώρου και αφότου θα έχει οριστικοποιηθεί η θέση των ηχείων...

Και τί υλικό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για μια πρωτόλεια αξιολόγηση άνευ μετρήσεων;
Αρχεία περιέχοντα φυσικούς ήχους όπως η...βροχή (ορίστε έφερα το θέμα και στην αντιλαμβανόμενη...υγρασία των χροιών) με τους οποίους είμαστε εγγενώς εξοικειωμένοι.

http://soundbible.com/tags-rain.html

https://www.soundjay.com/rain-sound-effect.html

http://99sounds.org/rain-and-thunder/

https://freesound.org/people/kwazi/packs/3588/
Και άσε τους άλλους να ακούνε καλωδιοαποστάτες και...Vanessa Fernandez.:p
 
Last edited:

Audio Harmony

Επαγγελματίας
Μηνύματα
200
Reaction score
80
Εκτος απο τη "μακρινη" Γερμανια, εξισου ποιοτικά και σε ανταγωνιστικές τιμές σχετικά προϊόντα από την Sonitus Acoustics, μπορείς να βρεις και εδω:

https://www.audioharmony.gr/wp/shop/bigfusor-i/

https://www.audioharmony.gr/wp/shop/bigfusor-ii/

εναλλακτικα, λειτουργική (αναλογα με τις απαιτησεις του χωρου) και πανέμορφη, αν και ακριβή λύση, ειναι διαχυση με Sonitus Acoustics Bigfusor II Massive:
μασιφ ξύλινη κατασκευή, βάρους 25 κιλών!!!

https://www.audioharmony.gr/wp/shop/2248/



περισσότερα στο site του κατασκευαστή: http://www.sonitusacoustics.eu/products
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.606
Μηνύματα
2.867.586
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top