Rois Acoustics Minoas MKII

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.210
Απόσταση ακρόασης;
Με την παραδοχή πως μιλάμε για ογκώδεις σχεδιάσεις με μεγάλες μονάδες όπου βρίσκονται σε αρκετή απόσταση μεταξύ τους, τα 2,5 μέτρα είναι ιδανικά θα έλεγα.
[DOUBLEPOST=1539592870][/DOUBLEPOST]
- το έχω το τεύχος και θυμάμαι το τεστ . . . τα οδηγούσε με set + βινύλιο . . . με είχε εντυπωσιάσει η ντρίπλα του σχετικά με το εάν χρωματίζουν και το πόσο φλατ ήταν η τελική απόκριση ( καθόλου φλατ φυσικά ) , δεν ασχολήθηκε λοιπόν με αυτά και εστίασε στις χροιές vs live , οι οποίες ήσαν από τις πλέον αληθοφανείς
Και ρωτάω εγώ...
Είναι ποτέ δυνατόν να ισχύει κάτι τέτοιο;
Ένα ηχείο με αυξομειώσεις στην στάθμη αναλόγως την συχνότητα, να έχει <<αληθοφανείς>> χροιές;
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.336
Συμφωνώ 100% με πιτερμένη.

Φυσικά δεν έχει πιστότητα (αληθοφάνεια) στις χροιές.

Απλώς δεν καταλαβαίνει ο κόσμος τις χροιές, κι ούτε πρόκειται. :D:D:D

Έχει πιστότητα (αληθοφάνεια) στα δυναμικά, κι αυτό "μεταφράζεται" τρόπον τινά σε αληθοφάνεια χροιών κι αίσθηση λάιβ.8-)
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Με την παραδοχή πως μιλάμε για ογκώδεις σχεδιάσεις με μεγάλες μονάδες όπου βρίσκονται σε αρκετή απόσταση μεταξύ τους, τα 2,5 μέτρα είναι ιδανικά θα έλεγα.
[DOUBLEPOST=1539592870][/DOUBLEPOST]
Και ρωτάω εγώ...
Είναι ποτέ δυνατόν να ισχύει κάτι τέτοιο;
Ένα ηχείο με αυξομειώσεις στην στάθμη αναλόγως την συχνότητα, να έχει <<αληθοφανείς>> χροιές;
Δυόμισυ μέτρα ακατέβατα και τις κονσέρβες με τα σκουλήκια στην ακουστική συμπεριφορά των τυπικών οικιακών χώρων ανοιχτές...:sneaky:
Τα θαύματα αρχίζουν από εκεί που τελειώνει...ο Paris.:roflmao:
 

Μηνύματα
5.281
Reaction score
6.428
Η αποσταση ενος διπολου απο τους τοιχους δε μπορει να συγκριθει με ενος συμβατικου ηχειου με την καμια!!
Δεν εχει να κανει μονο με απλα νουμερα, μεγεθη καμπινων, αλλα και με την διπολη ακτινοβολια τους, αυτη οποτε και περαν της αποστασης των τοιχων εχουμε να κανουμε με την απορροφηση, αλλα και διαχυση στο χωρο...στα συμβατικα κουτια η οπισθια ειναι εντος κουτιου....εδω το κουτι ειναι ο χωρος μας ,αλλος χωρος αλλα ακουσματα....
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Η αποσταση ενος διπολου απο τους τοιχους δε μπορει να συγκριθει με ενος συμβατικου ηχειου με την καμια!!
Δεν εχει να κανει μονο με απλα νουμερα, μεγεθη καμπινων, αλλα και με την διπολη ακτινοβολια τους, αυτη οποτε και περαν της αποστασης των τοιχων εχουμε να κανουμε με την απορροφηση, αλλα και διαχυση στο χωρο...στα συμβατικα κουτια η οπισθια ειναι εντος κουτιου....εδω το κουτι ειναι ο χωρος μας ,αλλος χωρος αλλα ακουσματα....
Η βέλτιστη απόσταση του κέντρου των χαμηλών μεγαφώνων από το οπίσθιο τοίχωμα,θα συναρτάται προς το...ύψος του δωματίου.
Άμα τώρα αυτή θα είναι εφικτή στο πλαίσιο δεδομένης διαρρύθμισης,αυτό θα είναι άλλη υπόθεση...;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.336
Η βέλτιστη απόσταση του κέντρου των χαμηλών μεγαφώνων από το οπίσθιο τοίχωμα,θα συναρτάται προς το...ύψος του δωματίου.
Μιλάω για μένα πάνω σε αυτό το απλό που είπες:

Όταν βρίσκεις με το αυτί και με πολύ χρονοβόρες και ψυχοφθόρες διαδικασίες, ότι η βέλτιστη απόσταση του ηχείου από τον πίσω τοίχο είναι 1,35cm, και δε το συνδέεις αυτό το μήκος για 15+ χρόνια με το μισό του ύψους του ταβανιού που ήσουν (2,70), όταν κάποτε το μαθαίνεις, καταλαβαίνεις το υψηλό επίπεδο της χαϊεντοσύνης που σε δέρνει. :lol::lol::lol:
 

Μηνύματα
5.281
Reaction score
6.428
Μην ξεχνάμε τη φασικη διαφορά της οπίσθιας ακτινοβολίας σε σχέση με την μπροστινή...
Εδώ έχουμε και τις μεσαίες στο παιχνίδι..... :whistling:
Γιαυτό την εικόνα ενός μόνιτορ ποτέ δε θα την πετύχει....
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Μην ξεχνάμε τη φασικη διαφορά της οπίσθιας ακτινοβολίας σε σχέση με την μπροστινή...
Εδώ έχουμε και τις μεσαίες στο παιχνίδι..... :whistling:
Γιαυτό την εικόνα ενός μόνιτορ ποτέ δε θα την πετύχει....
Όποιος προμηθεύεται συνειδητώς ηχεία με οκτωειδή πολική απόκριση αφενός μεν οφείλει να επιδιώκει να υφίσταται η εν λόγω διαφορά φάσης στο ολικό εύρος της συχνοτικής απόκρισης,αφετέρου δε οι προσδοκίες του οφείλουν ν'απέχουν από το μικρομετρικό εστιασμό που θα μπορούσε να προκύψει χάρη σε μια επιτυχημένη μόνιτορ υλοποίηση.

Γι αυτό και θα έχει τεράστια σημασία η διαχυτική συμπεριφορά σε ευρεία ζώνη στο οπίσθιο προς τα ηχεία τμήμα του δωματίου,με τις πρώιμες πλευρικές ανακλάσεις να κατέχουν δευτερεύοντα ρόλο -ελέω μειωμένης ενέργειας.Θα είναι όμως επιθυμητή η διαχυτική συμπεριφορά και στα παρακείμενα πλευρικά όρια,προκειμένου να προωθηθεί μια ομαλή κατανομή ενέργειας στο πεδίο αντήχησης.
 
Last edited:

papavmax

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.080
Reaction score
1.601
Εμένα, αυτά τα woofers μου θυμίζουν κάτι "μεγάφωνα" που κρεμάγανε παλιά με σύρμα από την κληματαριά στις ταβέρνες στα χωριά και στα πανηγύρια κάτω απ'τους πλάτανους!

Mου θυμισες τα WEM τα παλια pa που παιζανε στα πανηγυρια ανα την ελλαδα και οι Ping Floyd και ο Jimy Hendrix τα ειχανε το 70 σχεδον σε ολες της συναυλιες τους βλεπε echoes.
 

Μηνύματα
1.668
Reaction score
1.504
Όποιος προμηθεύεται συνειδητώς ηχεία με οκτωειδή πολική απόκριση αφενός μεν οφείλει να επιδιώκει να υφίσταται η εν λόγω διαφορά φάσης στο ολικό εύρος της συχνοτικής απόκρισης,αφετέρου δε οι προσδοκίες του οφείλουν ν'απέχουν από το μικρομετρικό εστιασμό που θα μπορούσε να προκύψει χάρη σε μια επιτυχημένη μόνιτορ υλοποίηση.

Γι αυτό και θα έχει τεράστια σημασία η διαχυτική συμπεριφορά σε ευρεία ζώνη στο οπίσθιο προς τα ηχεία τμήμα του δωματίου,με τις πρώιμες πλευρικές ανακλάσεις να κατέχουν δευτερεύοντα ρόλο -ελέω μειωμένης ενέργειας.Θα είναι όμως επιθυμητή η διαχυτική συμπεριφορά και στα παρακείμενα πλευρικά όρια,προκειμένου να προωθηθεί μια ομαλή κατανομή ενέργειας στο πεδίο αντήχησης.
Σα να λέμε μέσο ελληνικό σαλόνι :)
 

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
έχει τεράστια σημασία η διαχυτική συμπεριφορά σε ευρεία ζώνη στο οπίσθιο προς τα ηχεία τμήμα
του δωματίου,..............
Θα είναι όμως επιθυμητή η διαχυτική συμπεριφορά και στα παρακείμενα πλευρικά όρια,προκειμένου να προωθηθεί μια ομαλή κατανομή ενέργειας στο πεδίο αντήχησης.
Με αλλα λογια όσοι έχουμε συνηθισμένο σαλόνι ας το ξεχάσουμε...
Οι υπόλοιποι ας ετοιμαστούν για μια μοναδική εμπειρία κλασσικής ορχήστρας...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Με αλλα λογια όσοι έχουμε συνηθισμένο σαλόνι ας το ξεχάσουμε...
Οι υπόλοιποι ας ετοιμαστούν για μια μοναδική εμπειρία κλασσικής ορχήστρας...
Κανονικά,μια άρτια υλοποίηση δεν θα περιορίζεται σε κλασσικό πρόγραμμα αλλά θα καλύπτει και σύγχρονα.

Και βεβαίως ΄΄καρφωμένοι΄΄ - αν όχι...παλουκωμένοι κι ένας μονάχος τη φορά - πάνω στο sweet spot άμα θέλουν να την εισπράξουν,με τον προσανατολισμό των full range να είναι μεταβλητή συναρτημένη προς τη χωροταξία και τις διαστάσεις του στερεοφωνικού τριγώνου.

Και αυτά διότι έστω και αν η τονική ισορροπία θα εξασφαλιζόταν εντός του ακροαματικού πεδίου από μια ιδανική σύσταση στο πεδίο αντήχησης,η περιορισμένη διασπορά στις ανώτερες οκτάβες θα ισχύει αμετακλήτως ως προς τις πρωτεύουσες πηγές (Minoas),ενώ η είσπραξη των δυναμικών αντιθέσεων προέρχεται αποκλειστικώς από την άμεση συνιστώσα και όχι από το πεδίο αντήχησης...
 
Last edited:

Μηνύματα
5.281
Reaction score
6.428
Παρατηρωντας την ψευδοανηχοικη μετρηση , δειχνει μια τετοια πολικη αποκριση τολμω να πω καλυτερη δε γινεται για φουλρειντς....:hi:
 

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Φυσικά δεν έχει πιστότητα (αληθοφάνεια) στις χροιές
Έχει πιστότητα (αληθοφάνεια) στα δυναμικά, κι αυτό "μεταφράζεται" τρόπον τινά σε αληθοφάνεια χροιών κι αίσθηση λάιβ.8-)
Μπορει...
αλλά τι να χαθει μέρος των χροιων στο Μινωα όταν οδηγείται απο λυχνίες
έχοντας κερδίσει ελευθερία δυναμικων
τι να χαθει σε κλας ντε όταν οδηγει πιο "πιστο" ηχείο με συνθετικά "δυναμικά"
Η τελική σούμα μετραει στα αυτιά του ακροατη. Το σύνολο, η συνεργεια.
Το κόλπο είναι να ανταπεξελθεις στα μειονεκτηματα κάθε σχεδιασης.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.336
Το κόλπο είναι να ανταπεξελθεις στα μειονεκτηματα κάθε σχεδιασης
Το κόλπο είναι το οικονομοτεχνικό. ;)

Το τι θα χαθεί σε κάθε περίπτωση, αναλόγως επιλογών, είναι ευνόητο, αντικειμενικό και δεδομένο, μετρημένα κουκιά.

Το κόλπο λοιπόν, είναι να τα έχεις όλα, σε σωστά μεγέθη για τα κυβικά του χώρου και για την απόσταση ακρόασης, και σε ανταγωνιστικό κοστολόγιο.

Υπ'αυτό το πρίσμα, και παρά το γεγονός ότι το εν λόγω ηχείο χρειάζεται σαμπ, έχει αρκετά "συνετή" κοστολόγηση. ;)
 

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Το κόλπο λοιπόν, είναι να τα έχεις όλα, σε σωστά μεγέθη για τα κυβικά του χώρου και για την απόσταση ακρόασης, και σε ανταγωνιστικό κοστολόγιο.
Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα. Γινεται ουτοπία άπαξ και μπουν οι χροιές ως ζητουμενο.
Αν όχι παλευεται... αλλά τοτε για ποια πιστότητα θα μιλάμε.
 
Last edited:

Μηνύματα
3.663
Reaction score
5.497
Να ρωτησω και εγω κατι που μου καρφώθηκε. Οταν συνδέσεις δυο μεγαφωνα σε σειρα τοτε και τα δυο θα διαρρέονται απο το ιδιο ρευμα αλλα θα υπαρχει μια πτώση τάσης. Αυτη η πτωση τασης δε θα αλλαξει και τη συμπεριφορα του δευτερου μεγαφωνου;
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.210
Να ρωτησω και εγω κατι που μου καρφώθηκε. Οταν συνδέσεις δυο μεγαφωνα σε σειρα τοτε και τα δυο θα διαρρέονται απο το ιδιο ρευμα αλλα θα υπαρχει μια πτώση τάσης. Αυτη η πτωση τασης δε θα αλλαξει και τη συμπεριφορα του δευτερου μεγαφωνου;
Είτε σε σειρά τα συνδέσεις είτε παράλληλα από το ίδιο ρεύμα διαρρέονται.
Πάντα με την παραδοχή πως η κατασκευή τους είναι ακριβώς ίδια και δεν υπάρχουν εργοστασιακές ανοχές.
Αν υποθέσουμε πως η πηγή τάσης μας (τελικός ενισχυτής εδώ) είναι ιδανική, στην σύνδεση εν σειρά το συνολικό ρεύμα είναι το μισό σε σχέση με τους ενός μεγαφώνου (διπλάσια αντίσταση), ενώ στην παράλληλη σύνδεση διπλασιάζεται (μισή αντίσταση).
Αντίστοιχα το κάθε μεγάφωνο στην εν σειρά θα διαρρέονταν από το μισό ρεύμα, πάντα σε σχέση με το ένα, ενώ στην παράλληλη από το ίδιο ρεύμα με του ενός.

Αυτό έχει σαν επίπτωση στην εν σειρά σύνδεση η συνολική ευαισθησία να παραμένει ίδια όπως του ενός μεγαφώνου ενώ στην παράλληλη διπλασιάζεται επειδή η πηγή τροφοδοτεί με διπλάσιο ρεύμα.
 
Last edited:

A

AKARL

Guest
- το έχω το τεύχος και θυμάμαι το τεστ . . . τα οδηγούσε με set + βινύλιο . . . με είχε εντυπωσιάσει η ντρίπλα του σχετικά με το εάν χρωματίζουν και το πόσο φλατ ήταν η τελική απόκριση ( καθόλου φλατ φυσικά ) , δεν ασχολήθηκε λοιπόν με αυτά και εστίασε στις χροιές vs live , οι οποίες ήσαν από τις πλέον αληθοφανείς
Μήπως, επίσης, τυγχάνει να έχεις το τεύχος με το (παλαιότερο εκ των δυο) ρηβγιού του Λέμπεν ΨΣ-300; Θα μπορούσες να ανατρέξεις και να μας θυμίσεις, εν συντομία, τι έλεγαν σε εκείνο το ρηβγιού;
 


Staff online

  • spylab
    Shalom
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.563
Μηνύματα
2.865.669
Members
37.934
Νεότερο μέλος
corfu11
Top