Προσιτή τάξη Α

Μηνύματα
3.703
Reaction score
3.085
Εύστοχες οι παρατηρήσεις,αλλά πόσο ανώτερη αισθητική θα έχει λ.χ. σε αντιπαραβολή ο παρακάτω εκπρόσωπος μιας...απρόσιτης πιστότητας που θυμίζει φούρνο μικροκυμάτων;

Εδώ και πολύ καιρό η συγκεκριμένη εταιρία,έχει πάρει τον κατήφορο,πουλώντας φύκια για μεταξωτές κορδέλες
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Έχουν ανοίξει πολλά ερωτήματα στο παρών θέμα...

Καταρχάς για τον ολοκληρωμένο Τσακιρίδη. Μια el34 δεν δύναται να αποδώσει 25 watts. Ο ενισχυτής δέχεται διάφορες λυχνίες και τα 25 τα αποδίδει με ΚΤ-150. Η el34 θα δώσει στην καλύτερη 7-8 watts. Παράδειγμα ο συγκεκριμένος για ενισχυτή με υψηλή σχέση τιμής-απόδοση.

Έγινε λόγος για την τροφοδοσία σε έναν ενισχυτή με el-84...
Χρειάζεται κάτι ιδιαίτερο για τα 250 ανοδικά volts κάθε λυχνίας και τα 50 mA μέγιστου ρεύματος;
Με ένα 200αρι τσοκ και δύο πυκνωτές των 100 μF στα 350 Volts στο κανάλι είσαι υπερκαλυμμένος.
Με τα 0,8 Α για την τάση νημάτων κάθε λυχνίας στα 6,3 volts, συν μια ελάχιστη κατανάλωση για τις οδηγές, χρειάζεσαι συνολικά ένα τροφοδοτικό 200 VA για να είσαι καλυμμένος στο διπλάσιο των αναγκών του.
Κόστος χονδρικά, λιγότερο από 100 ευρώ.

Το σημείο που <<πονάνε>> αυτές οι υλοποιήσεις (λαμπάτες) είναι ο μετασχηματιστής εξόδου.
Εκεί να δείτε σκαλοπάτια στην απόκριση συχνότητας ψηλά, αποκρίσεις που μετά τους 8 KHz βουτάνε, ανύπαρκτο περιεχόμενο κάτω από τους 40 Hz και άλλα τέτοια ωραία που συμβαίνουν στους φτηνούς μετασχηματιστές.
Επιπλέον, όταν μια σοβαρή υλοποίηση με δύο ας πούμε el34 σε ΑΒ push-pull θα δώσει 28 watt με ένα καλό μετασχηματιστή, μια της πλάκας θα δώσει 12-13 πριν γονατίσει!!
Σε αυτό το εξάρτημα πέφτει μεγάλη τσιγκουνιά και δεν αναφέρομαι μόνο στα φτηνο-Κινέζικα αλλά και σε κάποια ακριβά επώνυμα, που κάτω από λαμαρίνες επίχρυσες και ξύλα γυαλισμένα κρύβουν τέτοιους μετασχηματιστές.

Μια παραλλαγή του ενισχυτή του Lindsey είχα φτιάξει πριν από 20 κάτι χρόνια. Με συμμετρική τροφοδοσία, χωρίς βέβαια πυκνωτή στην έξοδο και κάποιες άλλες βελτιώσεις. Με ανεξάρτητη τροφοδοσία στα κανάλια, τέσσερις πυκνωτές των 22000 μF και δύο 200 VA μετασχηματιστές.
Το κύκλωμα, χωρίς να το έχω μπροστά μου, είναι μάλλον το δεύτερο της παρακάτω σελίδας:
http://www.angelfire.com/sd/paulkemble/sound3b.html
Για ρεύμα ηρεμίας 2Α έκαψα για πλάκα δυο ζευγάρια 2Ν3055 για αρχή. Μετά, τις τεράστιες ψύχτρες που προόριζα και για τα δύο κανάλια μπήκαν στο ένα, συν ανεμιστηράκι να φυσάει απευθείας τα εξόδου.
Ο ήχος του ήταν, αν όχι ο καλύτερος, ένας από τους καλύτερους που είχα ακούσει μέχρι τότε από όσο θυμάμαι.
Απόδοση όμως περίπου 12-13 watts στο κανάλι για μια τεράστια κατασκευή.
Μόλις φτιαχνόσουν και πήγαινες να ανοίξεις ένταση ο ενισχυτής είχε φτάσει στο όριο του και παραμόρφωνε. Ακόμα στην ντουλάπα μου είναι οι πλακέτες που σχεδίασα και οι ψύχτρες.

Αυτά για να οδηγήσει ένα καθημερινό ηχείο συνηθισμένης ευαισθησίας.
Μην ακούσω για ευαίσθητα μικρά με ήχο θυροτηλέφωνου που σε πιάνει πονοκέφαλος στο πεντάλεπτο γιατί έχω αλλεργία!:)
 




papavmax

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.081
Reaction score
1.601
Ο θησεας των τσακιριδαιων αποδίδει με el 34 11 watt,με ΚΤ90 που τον εχω εγω 18 βατ, και με κτ150 25 βατ μπορει ομως να δεχθεί και αλλες λυχνίες, και αλλο ενα χαρακτηριστικό του ειναι οτι εχει αρκετα καλούς μετασχηματιστές εξόδου και δυο ανα κανάλι!
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ο θησεας των τσακιριδαιων αποδίδει με el 34 11 watt,με ΚΤ90 που τον εχω εγω 18 βατ, και με κτ150 25 βατ μπορει ομως να δεχθεί και αλλες λυχνίες, και αλλο ενα χαρακτηριστικό του ειναι οτι εχει αρκετα καλούς μετασχηματιστές εξόδου και δυο ανα κανάλι!
Η τοπολογία του Θησέα μπορεί να δεχθεί και άλλες λυχνίες,όχι όμως τις αμιγείς τρίοδες άμεσης θέρμανσης.

Θεωρώ απαραίτητο να διευκρινιζόταν σε ποια μορφή λειτουργίας (τριοδική ή πεντοδική) και υπό ποιο όριο παραμόρφωσης συναρτώνται οι ανωτέρω τιμές.

Διότι οι τιμές τις οποίες έδωσε ο υποφαινόμενος έχουν όριο αρμονικής παραμόρφωσης το 1% στο σύνολο του ακουστού φάσματος.
 
Last edited:

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.634
Reaction score
12.211
Και βέβαια δεν υπάρχει ενισχυτής λυχνίας με δύο μετασχηματιστές εξόδου στο κανάλι.
Ο μετασχηματιστής εξόδου είναι ένας ανά κανάλι και το διπλανό είναι τσοκ εξομάλυνσης.
 
Last edited:

Μηνύματα
879
Reaction score
1.145
Διότι οι τιμές τις οποίες έδωσε ο υποφαινόμενος έχουν όριο αρμονικής παραμόρφωσης το 1% στο σύνολο του ακουστού φάσματος.
σύμφωνοι αλλά το 1% με λάμπα "ακούγεται" ... σε σχέση με το 1% του τρανζίστορ πάντα.

(εδώ σε κάτι συναυλίες έχει 2-3 % παραμόρφωση, κάτι κουφοί ηχολήπτες με καμένα tweeters στα αυτιά)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.502
Στη σύγχρονη πραγματικότητα, ως ανώτατο όριο παραμόρφωσης στις ενισχυτικές βαθμίδες υψηλής πιστότητας (Hi-Fi), χρησιμοποιείται το 0,1%, κι αυτό στα όρια ισχύος, ενώ είναι έως και 100-άδες φορές χαμηλότερη στο υπόλοιπο χρήσιμο εύρος ισχύος.

Το όμοιο ισχύει στις σύγχρονες πηγές ήχου.

Οι υπόλοιπες παραμορφοσιομηχανές-εκτρώματα με ξύλινα (ή όχι) στοιχεία (πχ κόκκινα), ανήκουν στην κατηγορία των ακατάλληλων για κάθε χρήση εντός των πλαισίων της υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής, αλλά κατάλληλων για άρμεγμα κάποιας μερίδας εύπορων καταναλωτών.

Η οικονομική επέκταση των εκτρωμάτων σε μερίδα άπορων καταναλωτών, βασίζεται στο γεγονός ότι οι δεύτεροι ζηλεύουν τους πρώτους, και θέλουν να δείχνουν σαν αυτούς.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.502
αναλογικός δεν είσαι αλλά κάποιες φορές νομίζω ότι κολλάει η βελόνα ναούμ
Αυτό ισχύει, κολλάει.
Το ξέρω, κι ας μην είμαι "αναλογικός".
Τη μια φταίει το βινύλιο, την άλλη το βάρος ανάγνωσης και η ρύθμιση αντισκέιτινγκ, κλπ.
Σε ενοχλεί;
Βάλε Spotify.

:p
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
σύμφωνοι αλλά το 1% με λάμπα "ακούγεται" ... σε σχέση με το 1% του τρανζίστορ πάντα.
(εδώ σε κάτι συναυλίες έχει 2-3 % παραμόρφωση, κάτι κουφοί ηχολήπτες με καμένα tweeters στα αυτιά)
Ο τρόπος που γίνονται αντιληπτές οι τάξεις αρμονικής παραμόρφωσης έχει αναλυθεί πολλάκις με υπέρογκα ποσά ακόμα και διαδικτυακής πληροφορίας.Oρισμένες αρμονικές παραμορφώσεις άρτιας τάξης θα προκαλούσαν έως και ακροαματική ευφορία,ιδίως άμα απουσίαζαν οι συνιστώσες προερχόμενες από παραμόρφωση διάβασης - κάτι που θα ίσχυε κατά τη λειτουργία σε αμιγή τάξη Α για να μένουμε κι εντός θέματος.

Δεν μπαίνουμε όμως χάριν επιείκειας καν σε χωρία όπως η παραμόρφωση ενδοδιαμόρφωσης και παραμόρφωση μετάβασης - εδώ σε θέλω ΄΄κάβουρα΄΄ μετασχηματιστή να...περπατάς στα κάρβουνα.;)
Άμα φανταζόμασταν τους σχεδιαστές σύγχρονων ενισχυτικών όπως λ.χ. των τελεστικών να επιδεικνύουν ανάλογη ΄΄χαλαρότητα΄΄ με την πλειοψηφία των λυχνιακών,τότε θα είχαν καταστεί ανώφελες τόσες τεχνολογικές εφαρμογές που μας κάνουν το βίο ευκολότερο και γρηγορότερο.
Στη σύγχρονη πραγματικότητα, ως ανώτατο όριο παραμόρφωσης στις ενισχυτικές βαθμίδες υψηλής πιστότητας (Hi-Fi), χρησιμοποιείται το 0,1%, κι αυτό στα όρια ισχύος, ενώ είναι έως και 100-άδες φορές χαμηλότερη στο υπόλοιπο χρήσιμο εύρος ισχύος.

Το όμοιο ισχύει στις σύγχρονες πηγές ήχου.

Οι υπόλοιπες παραμορφωσιομηχανές-εκτρώματα με ξύλινα (ή όχι) στοιχεία (πχ κόκκινα), ανήκουν στην κατηγορία των ακατάλληλων για κάθε χρήση εντός των πλαισίων της υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής, αλλά κατάλληλων για άρμεγμα κάποιας μερίδας εύπορων καταναλωτών.

Η οικονομική επέκταση των εκτρωμάτων σε μερίδα άπορων καταναλωτών, βασίζεται στο γεγονός ότι οι δεύτεροι ζηλεύουν τους πρώτους, και θέλουν να δείχνουν σαν αυτούς.
Το 1% δεν ετέθη ως όριο υψηλής γραμμικότητας,αλλά ως η τιμή επί της οποίας μετρώνται σε αρκετές περιπτώσεις τα απώτατα όρια ωφέλιμης ισχύος κι επί διαφορετικών φορτίων για δεδομένη ενισχυτική διάταξη.

O kalosmasolikos έκανε την παρατήρηση τη στιγμή που ο υποφαινόμενος έθεσε όρια μετρητικής επιείκειας για να προκύψει τιμή ισχύος που θα παρέπεμπε σε ενισχυτή που συνδέεται με κανονικά ηχεία κι έχοντας ήδη λογαριάσει τη σταδιακή κλίση υπό την οποία ενσκήπτει η αποκοπή από λυχνιακές τοπολογίες στην ακροαματική αντίληψη,την ευφωνικότητα των αρμονικών από παραμόρφωση σε ορισμένες και όχι όλες τις περιπτώσεις τους και βεβαίως λαμβάνοντας υπόψιν αυθεντικά ψυχοακουστικά δεδομένα και όχι αυθαίρετα.
 


Μηνύματα
879
Reaction score
1.145
...κι έχοντας ήδη λογαριάσει τη σταδιακή κλίση υπό την οποία ενσκήπτει η αποκοπή από λυχνιακές τοπολογίες στην ακροαματική αντίληψη,την ευφωνικότητα των αρμονικών από παραμόρφωση σε ορισμένες και όχι όλες τις περιπτώσεις τους και βεβαίως λαμβάνοντας υπόψιν αυθεντικά ψυχοακουστικά δεδομένα και όχι αυθαίρετα.
Πολύ σωστά.
Ο απλός ακροατής όταν θέλει να ακούσει τέρμα τη μουσική (και αν υποθέσουμε ότι έχει όριο ο ενισχυτής του στο οποίο και ψαλιδίζει) θα σταματήσει το pot στο ~1% σε έναν λαμπάτο, κομπρεσάροντας gracefully στα οποιαδήποτε δυναμικά peeks από εκεί και πέρα ενώ στον τρανζίστορ στο ~0.3% και not so gracefully στα peeks.

Το γεγονός βέβαια ότι ο μεν βγάζει 15 watts και ο άλλος 100 είναι ένα (το?) θέμα αλλά σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και αυτό μπαλατζάρεται διότι (γενικεύω τώρα) οι τρανζιστοράτοι είναι φειδωλοί στα μπάσα σε σχέση με τους λαμπάτους.
Ως γνωστόν όμως, ο χρήστης σταματάει την αύξηση της έντασης μόλις νιώσει ότι το μπάσο είναι μεστό και εκεί αρχίζει η μάχη
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Πολύ σωστά.
...
Το γεγονός βέβαια ότι ο μεν βγάζει 15 watts και ο άλλος 100 είναι ένα (το?) θέμα αλλά σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και αυτό μπαλατζάρεται διότι (γενικεύω τώρα) οι τρανζιστοράτοι είναι φειδωλοί στα μπάσα σε σχέση με τους λαμπάτους.
Ως γνωστόν όμως, ο χρήστης σταματάει την αύξηση της έντασης μόλις νιώσει ότι το μπάσο είναι μεστό και εκεί αρχίζει η μάχη
Τέτοιες δηλώσεις ανήκουν στη σφαίρα του...΄΄Όνειρο ζω μη με ξυπνάτε΄΄΄.:p
Παραβλέπεται ότι οι τρανζιστοράτοι ενισχυτές που προτιμάμε συνήθως έχουν αρκετά ανώτερη και γραμμικώς αποδιδόμενη ισχύ από την τιμή των 100 Watt.Άσε δε που άμα υπάγονται σε τάξη ΑΒ και είναι πολωμένοι σε ικανό βαθμό μπορεί κάλλιστα να σου βγάζουν τις σιγανές στάθμες ευρισκόμενοι πρακτικώς σε τάξη Α,αλλά με πολύ καλύτερη οδήγηση σε σχέση με όσα λυχνιακά στάδια θα ....ολοκλήρωναν πρόωρα.;)

Παραλλήλως η αρμονική ΄΄μεστότητα΄΄ των λυχνιακών σταδίων στις χαμηλές και όχι μόνο εκδηλώνεται ακριβώς κατά την ένταξη της λειτουργίας τους σε φαινόμενα αποκοπής της ισχύος,ενώ στους τυπικούς οικιακούς χώρους η ΄΄μεστότητα΄΄ που γίνεται πρωτίστως αντιληπτή και σε συνάρτηση με τη στάθμη θα είναι εκείνη των...ρυθμών συντονισμού στις χαμηλές οκτάβες.:sneaky:

Πέραν αυτού,αναρωτιέμαι τι σημασία θα έχει να προβάλλουμε ανελέητα αντιρρήσεις στον kalomasliko,αφού είναι ολοφάνερο ότι απολαμβάνει εκείνος δεόντως τη λυχνιακή ενισχυτική του βαθμίδα κι εμείς τις δικές μας ημιαγώγιμες...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.502
Μπορεί να το απολαμβάνει στους -50, στην Ανταρκτική, πουλώντας κλιματιστικά στους πιγκουίνους.
Και να συζητήσουμε για την απόδοση των κλιματιστικών.


Έχει πλάκα. Είναι σα να παίζεις με το κουτάβι σου.
 

Μηνύματα
879
Reaction score
1.145
Μην το γενικεύετε ρε, το πλαίσιο της συζήτησης δεν είναι προσιτή τάξη Α;
Αν ο μέσος χρήστης πάει σε ένα κατάστημα δεν θα του παρουσιάσουν κάποιο προσιτό τρανζίστορ ή κάποια προσιτή λάμπα;

Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, ένας nad ή marantz θεωρώ ότι θα κονταροχτυπιέται με τον Θησέα.

όχι στα ATC φυσικά. Σε τυπικά ηχεία 88 που θα έπαιρνε ο μέσος χρήστης.
 


Staff online

  • n_olympios
    Μαντιναδόρος!
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.599
Μηνύματα
2.867.387
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top