Mαγικο Loudness

Μηνύματα
12.842
Reaction score
10.057
δεν χρησιμοποίησα το EQ των 30 περιοχών. Αυτό δεν χρειάζεται, καθώς η ρύθμιση είναι στο περίπου ο,τι και να κάνεις, για πολλούς λόγους που ισχύουν όλοι μαζί συγχρόνως. Παρ' όλα αυτά το αποτέλεσμα εξακολουθεί να ακούγεται απόλυτα αλληθοφανές.
Εδώ κάνεις λάθος, γιατί αν δεις εδώ: https://hydrogenaud.io/index.php/topic,88505.0.html
το μαμά EQ είναι λίγο βλακεία, ενώ των 31 περιοχών καλύτερο. Δεν κάνει σκαλοπάτια.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.396
Reaction score
1.855
Αυτό ισχύει, αλλά και πάλι δεν πολυπειράζει, επειδή:

- Τα "σκαλοπάτια" του μαμά, είναι ανά 1 dB. Aρα θα πέφτεις εκτός "ιδανικού" το πολύ κατά μισό dB. Το ακούς?

- Αυτό το "ιδανικό" όμως, ΠΑΛΙ δεν το γνωρίζεις. Επειδή:
1. Δεν ξέρεις ούτε τη στάθμη που άκουγε ο λεβέντης στην κονσόλα (στα ιδανικά 83? , στα 95? στα 100? ) ούτε τη χαμηλή στάθμη που ακούς εσύ. Διαλέγεις με το αυτί την καμπύλη που ακούγεται σωστότερη
2. Δεν ξέρεις αν ο λεβέντης έκανε υποθέσεις ή όχι για το πως ακούγεται "το μέσο σύστημα" της πελατείας, ρυθμίζοντας ανάλογα. Διαλέγεις με το αυτί την καμπύλη που ακούγεται σωστότερη
3. Δεν ξέρεις τα ηχητικά χαρακτηριστικά ούτε του χώρου, ούτε του ηχοσυστήματος του λεβέντη, και το κυριότερο ούτε τα δικά σου, ούτε τις διαφορές τους από του λεβέντη. Διαλέγεις με το αυτί την καμπύλη που ακούγεται σωστότερη

- Το μπάσο που ακούς εξαρτάται από τη θέση ακρόασης, και τη θέση των ηχείων. Επηρρεάζεται δηλαδή από τους διεγειρόμενους ρυθμούς, τα στάσιμα και τα διάφορα RT ανά συχνότητα (και στάθμη). Και βέβαια από τα ίδια τα ηχεία που και φλατ δεν είναι και παίζουν διαφορετικά χαμηλά ανά μοντέλο. Του κουτρουλή ο γάμος γίνεται, το μισό dB απόκλιση σε μάρανε; Διαλέγεις με το αυτί την καμπύλη που ακούγεται σωστότερη

- Τα πρίμα (που κανονικά απαιτούν πολύ μικρή διόρθωση) που ακούς, εξαρτώνται από τη θέση ακρόασης, και τη θέση των ηχείων. Επηρρεάζονται από την απορρόφηση των σημείων ανάκλασης τα διάφορα RT ανά συχνότητα (και στάθμη), τις καμπύλες διασποράς των ηχείων, αλλά και την απόκλιση της ακοής σου από αυτήν που είχες όταν πήγαινες σχολείο. Του κουτρουλή ο γάμος γίνεται. Διαλέγεις με το αυτί την καμπύλη που ακούγεται σωστότερη

- Οι καμπύλες ίσου loudness και οι παλιές και οι νεότερες ισχύουν με ακρίβεια για σταθερούς τόνους, αλλά όχι ακριβώς έτσι για μουσική (έχει ερευνηθεί το θέμα). Δεν μπορείς να κάνεις αλλιώς, τις χρησιμοποιείς "στο περίπου" και διαλέγεις με το αυτί την καμπύλη που ακούγεται σωστότερη

- Οι καμπύλες ίσου loudness, ΔΕΝ ισχύουν ακριβώς για 'σένα. Αποτελούν ΜΕΣΟ ΟΡΟ των πολλών ανθρώπων που εξετάσθηκαν από τους ερευνητές. Τι να κάνεις, διαλέγεις με το αυτί την καμπύλη που ακούγεται σωστότερη
 
Last edited:



toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.396
Reaction score
1.855
Δεν βάζω τυχαιότητα, βάζω σφάλμα το πολύ μισού dB από το ούτως ή άλλως στο περίπου "σωστό" (Ουά, χα, χα). Α! ξέχασα και το σφάλμα "οπτικής μετάφρασης" κατά την κατασκευή των καμπύλων από τα διαγράμματα.

Αλλά κακό δεν κάνει βέβαια, εσύ μη βάζεις (λέμε τώρα, σιγά μη ξέρεις τι βάζεις - ποστ #62) και μείνε με την επιστημονική σου συνείδηση ήσυχη.

... και όταν κάποτε τελειώσεις με τις 31 περιοχές για 40 στάθμες (φαντάζομαι η τυχαιότητα μίας μόνο καμπύλης ανά 10dB χαμηλότερης στάθμης δεν θα σε ικανοποιεί), στείλε μου τις καμπύλες pls :)
 
Last edited:

Μηνύματα
27.199
Reaction score
25.155
Μαγικό κουμπάκι....
Πόσοι άραγε από αυτούς έχουν αυτό το.... απαραίτητο βοήθημα....
https://www.kosmasaudiovideo.gr/Hxos-HiEnd-HiFi-Preamlifiers-Proenisxites
Ιάκωβε στο εξήγησαν παραπάνω. Δεν είναι θέμα ισχύος , ούτε πονηριάς ούτε πιουρίστικης σχεδίασης.
Είναι θέμα χαιεντάδικης βλακείας εκ μέρους των κατασκευαστών , και άγνοιας εκ μέρους των καταναλωτών. Το loudness πρέπει να υπάρχει για τις ακροάσεις χαμηλής στάθμης. Αυτή είναι η χρησιμότητά του . Σε κάποια μηχανήματα δε, είναι μεταβλητό, όπως στα YAMAHA. Όχι μόνο σε αυτά.
Στα sansui που ξέρω καλά με το λογαριθμικό ποτενσιόμετρο volume το loudness βγαίνει εκτός , αφού έχει προηγουμένως ενεργοποιηθεί σε κάποιο συγκεκριμένο σημείο της διαδρομής του volume.
Επίσης να πούμε ότι ως φίλτρο ο κάθε κατασκευαστής το ρυθμίζει αλλιώς όσον αφορά τις δύο κεντρικές συχνότητες και μετά τις γειτονικές. Δλδ δεν επηρεάζει μόνο τις δύο αυτές συχνότητες αλλά και τις γειτονικές τους σε μικρότερο βαθμό αν το θυμάμαι καλά.
Το θέμα είναι ότι πρέπει να υπάρχει. Όπως και τα ρυθμιστικά τονικότητας.
 


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.441
Reaction score
15.127
2. Ωραία. Κοιτάμε λοιπόν την μαύρη καμπύλη των 85dB του ορνιθοσκαλίσματος που ποστάρει ο toulou.

View attachment 118803
Τι είναι αυτή; Ο τρόπος που άκουγε το αυτί των τύπων που μαγείρεψαν τα CD μας - θεωρητικά... στη πράξη συχνά μιξάρουν στα 90+++ γιατί έχουν το ίδιο σύνδρομο με συμπαθές λόμπυ του α-βου-σάιτ :)
Στην πραγματικότητα δεν έκαναν τίποτα περίεργο, ούτε μπάσα ούτε πρίμα ενίσχυσαν επι τούτου, απλά μίξαραν την μουσική όπως αυτοί θεωρούσαν σωστό, και ασυναίσθητα η καμπύλη πέρασε στο προϊόν.
Χμμμ...

Οπότε όταν κάθομαι στα monitors μου όχι σαν ακροατής αλλά σαν μουσικός/παραγωγός και μιξάρω την επόμενη μου επιτυχία (λέμε και καμιά μακακία να περάσει η ώρα :p ) θα πρέπει να το κάνω αρκετά δυνατά ώστε να περνάω την καμπύλη όσο το δυνατόν λιγότερο στο τελικό mix.....
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.396
Reaction score
1.855
wnet,

Οχι, να μιξάρεις στη στάθμη που πιστεύεις οτι θα σε ακούσει το κοινό σου.
Αν όντως σε ακούσει σε αυτή τη στάθμη, δεν θα χρειασθεί να πατήσει κανένα "μαγικό κουμπί", θα ακούσει (ιδανικά-->αν ο χώρος και το σύστημά του δεν κάνουν τερτίπια) την ισορροπία που εσύ διάλεξες κατά την μίξη.
Αν σε ακούσει πιο σιγά πρέπει να προσθέσει loudness για να ακούσει την ίδια ισορροπία (και αν σε ακούσει πιο δυνατά πρέπει... να αφαιρέσει!!, αλλά αυτό δεν το κάνει κανείς :)

Οι στουντιάδες το έχουν ψάξει το θέμα και ένας γκουρού τους στο όνομα του οποίου (δεν το θυμάμαι) αρκετοί πίνουν νερό, μιλάει για την "magical 83dB equal loudness curve" ή κάτι τέτοιο (ψάξε και θα τον βρεις).
Λογικό - κάπου εκεί στα 83~85 ακούμε οι περισσότεροι μουσική συνειδητά μεν όχι εκκωφαντικά δε, ενώ εξασφαλίζεται και ένα επι πλέον περιθώριο 20dB (τόσο φτάνει η συντριπτική πλειοψηφία των ηχογραφήσεων του εμπορίου) για μέγιστες στάθμες που δεν απαιτούν εξωτικά συστήματα για να αναπαραχθούν.

Στις συζητήσεις τώρα ανα τα φόρουμ, παραδέχονται οτι συχνά-πυκνά-πυκνά μιξάρουν ακούγοντας πολύ υψηλότερα από τα 83dB λόγω... κα@λας, κουφαμάρας, αλλά και προς εντυπωσιασμό του πελάτη που παρευρίσκεται στη μίξη
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.396
Reaction score
1.855
Προσωπικά πάντως αν το έπαιζα "πονηρά", θα μιξάριζα ακούγοντας λίγο πιο χαμηλά, απ' ότι θα περίμενα το κοινό μου να κάνει.
Αν άκουγαν και εκείνοι λίγο πιο χαμηλά, θα ακουγαν ο,τι και εγώ και όλα θα κυλούσαν στρωτά χωρίς ανάγκη να καταφύγουν σε μαγικά κουμπιά.
Αν άκουγαν όπως υπολόγιζα λίγο πιο ψηλά, το αυτί τους θα ήταν πιο ευαίσθητο στα άκρα του φάσματος, το μπάσο θα τους φαινόταν πιο ζεστό και τα πρίμα πιο ζωντανά, αντισταθμίζοντας μερικώς τις αδυναμίες του εξοπλισμού που μάλλον θα διέθεταν.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.441
Reaction score
15.127
@toulou, συνήθως, για άλλους λόγους και όχι για την "αντιμετώπιση" της ακουστικότητας που δεν είχα βάλει ποτέ στο "παιχνίδι" της μίξης, πριν μιξάρω ακούω 2-3 κομμάτια που θεωρώ πως έχουν άψογη παραγωγή, από παρόμοιο φυσικά είδος μ' αυτό που δουλεύω εκείνη τη στιγμή... έτσι έχω μια βάση για το πως περίπου θα ήθελα να ακούγεται η μίξη μου...
Τελικά τώρα που το φιλοσοφώ, αυτό ίσως λύνει και τα "προβλήματα" από τη διαφορετική ακουστικότητα ανάλογα με την ένταση... ίσως βέβαια απλά να "μεταφέρει" την καμπύλη που έβαλαν άθελα τους οι ηχολήπτες στα κομμάτια αναφοράς μου αλλά αφού θεωρώ πως έκαναν καλή δουλειά ας τη "μεταφέρω" και γω...
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.396
Reaction score
1.855
Βέβαια όλα αυτά είναι υπεραπλουστεύσεις, υπάρχουν χίλιοι δυό ακόμα κρυμμένοι παράγοντες και αν τύχει να συζητήσεις με κάποιον πραγματικά έμπειρο στις ηχογραφήσεις-μίξεις, θα ανοιχτεί ένας ολόκληρος ωκεανός λεπτομερειών επιστήμης τέχνης και εμπειρίας μαζί, και εμείς είμαστε απλά τσομπάνηδες (αλήθεια, ο Λώρενς της Αραβίας πως και δεν εχει εμφανισθεί και εδώ να πει καμιά μαγκιά; )
 


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.441
Reaction score
15.127
Εμάς δουλειά μας είναι να ακούμε την ηχογράφηση, όχι να καταλάβουμε πώς προέκυψε.
Σαφώς, συγγνώμη για το προηγούμενο ψιλό-Offtopic αλλά προέκυψε αφενώς για να δώσει μια ακόμα διάσταση που η καμπύλη αυτή δε μπορεί να είναι σταθερή, αφετέρου διότι κάποιοι λίγοι έστω και ερασιτεχνικά ενδιαφερόμαστε και για το κομμάτι της παραγωγής.
 


Μηνύματα
948
Reaction score
2.991
Εμάς δουλειά μας είναι να ακούμε την ηχογράφηση, όχι να καταλάβουμε πώς προέκυψε.
Ακριβώς αυτό.

Και με αφορμή την αντιπαράθεση πιο πίσω..... κατά το παρελθόν οι ενισχυτές που φορούσαν αυτήν την ομορφιά (και όχι μόνο), συνήθως _ συνοδεύονταν και απ' την σχετική ακαταστασία στο εσωτερικό, με τον ανάλογο αντίκτυπο στο ηχητικό αποτέλεσμα. Στον αντίποδα, κάποιοι... άλλοι κατασκευαστές που εστίαζαν (και εστιάζουν) στον απαιτητικό μουσικόφιλο, θεωρούσαν (και θεωρούν) ότι όλα αυτά τα ρυθμιστικά δεν προσφέρουν τίποτα ουσιαστικό, αντιθέτως χρωματίζουν το πρόγραμμα.

Τα 2 μηχανάκια στις φωτό κυκλοφορούσαν το 1990 στην Ελληνική αγορά και στόχευαν σε διαφορετικό (απ΄ όλες τις απόψεις) "πελατολόγιο".
Δυο τρεις μεγάλοι που ακόμα "στολίζουν" τις προσόψεις τους το κάνουν για τους ρομαντικούς και τους... ''μερακλήδες''.
[DOUBLEPOST=1550934555][/DOUBLEPOST]
Μα πού εξαφανίστηκε αυτός ο άνθρωπος?? Και τού έχω μεγάλη συμπάθεια.
Φεύγεις τώρα.... και πας να ρίξεις ένα τζόκερ.
 

Attachments

  • 1,8 MB Προβολές: 1
  • 1,5 MB Προβολές: 1
Last edited:

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Αυτό ισχύει, αλλά και πάλι δεν πολυπειράζει, επειδή:

- Τα "σκαλοπάτια" του μαμά, είναι ανά 1 dB. Aρα θα πέφτεις εκτός "ιδανικού" το πολύ κατά μισό dB. Το ακούς?

- Αυτό το "ιδανικό" όμως, ΠΑΛΙ δεν το γνωρίζεις. Επειδή:
1. Δεν ξέρεις ούτε τη στάθμη που άκουγε ο λεβέντης στην κονσόλα (στα ιδανικά 83? , στα 95? στα 100? ) ούτε τη χαμηλή στάθμη που ακούς εσύ. Διαλέγεις με το αυτί την καμπύλη που ακούγεται σωστότερη
2. Δεν ξέρεις αν ο λεβέντης έκανε υποθέσεις ή όχι για το πως ακούγεται "το μέσο σύστημα" της πελατείας, ρυθμίζοντας ανάλογα. Διαλέγεις με το αυτί την καμπύλη που ακούγεται σωστότερη
3. Δεν ξέρεις τα ηχητικά χαρακτηριστικά ούτε του χώρου, ούτε του ηχοσυστήματος του λεβέντη, και το κυριότερο ούτε τα δικά σου, ούτε τις διαφορές τους από του λεβέντη. Διαλέγεις με το αυτί την καμπύλη που ακούγεται σωστότερη

- Το μπάσο που ακούς εξαρτάται από τη θέση ακρόασης, και τη θέση των ηχείων. Επηρρεάζεται δηλαδή από τους διεγειρόμενους ρυθμούς, τα στάσιμα και τα διάφορα RT ανά συχνότητα (και στάθμη). Και βέβαια από τα ίδια τα ηχεία που και φλατ δεν είναι και παίζουν διαφορετικά χαμηλά ανά μοντέλο. Του κουτρουλή ο γάμος γίνεται, το μισό dB απόκλιση σε μάρανε; Διαλέγεις με το αυτί την καμπύλη που ακούγεται σωστότερη

- Τα πρίμα (που κανονικά απαιτούν πολύ μικρή διόρθωση) που ακούς, εξαρτώνται από τη θέση ακρόασης, και τη θέση των ηχείων. Επηρρεάζονται από την απορρόφηση των σημείων ανάκλασης τα διάφορα RT ανά συχνότητα (και στάθμη), τις καμπύλες διασποράς των ηχείων, αλλά και την απόκλιση της ακοής σου από αυτήν που είχες όταν πήγαινες σχολείο. Του κουτρουλή ο γάμος γίνεται. Διαλέγεις με το αυτί την καμπύλη που ακούγεται σωστότερη

- Οι καμπύλες ίσου loudness και οι παλιές και οι νεότερες ισχύουν με ακρίβεια για σταθερούς τόνους, αλλά όχι ακριβώς έτσι για μουσική (έχει ερευνηθεί το θέμα). Δεν μπορείς να κάνεις αλλιώς, τις χρησιμοποιείς "στο περίπου" και διαλέγεις με το αυτί την καμπύλη που ακούγεται σωστότερη

- Οι καμπύλες ίσου loudness, ΔΕΝ ισχύουν ακριβώς για 'σένα. Αποτελούν ΜΕΣΟ ΟΡΟ των πολλών ανθρώπων που εξετάσθηκαν από τους ερευνητές. Τι να κάνεις, διαλέγεις με το αυτί την καμπύλη που ακούγεται σωστότερη
Αυτο είναι και το ποστ που καταρρίπτει
όλες μας τις αυταπατες περί απόλυτης πιστότητας αναπαραγωγής.
Που κάνει όλες μας τις προσπάθειες σχετικές.
Διάβασα μία διήγηση σε ξένο φορουμ όπου ο ενας εταιρος της Atlantic
ξεναγεί τον γραφοντα πρώτα στο χωρο ηχογραφησης
και κατόπιν ακούγοντας στο κοντρολ ρουμ πριν την επεξεργασια. Καμμια σχεση...

Στην αναπαραγωγή υπάρχει μόνο και αυστηρα
επί μέρους πιστότητα και για συγκεκριμένη χρήση.
Τα υπόλοιπα είναι μάρκετινγκ...
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.336
Reaction score
79.273
Αυτο είναι και το ποστ που καταρρίπτει
όλες μας τις αυταπατες περί απόλυτης πιστότητας αναπαραγωγής.
Εγω δεν βλέπω καμία κατάρριψη.

Πρέπει να κατανοηθεί, πως εννοούμε πιστότητα αναπαραγωγής του μουσικού αρχείου που περιέχεται στο cd, Flac, dvd, βινύλιο κτλ. Του τελικού προϊόντος.
Όχι του μουσικού γεγονότος από το οποίο προήλθε.
 

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Αυτο είναι και το ποστ που καταρρίπτει
όλες μας τις αυταπατες περί απόλυτης πιστότητας αναπαραγωγής.
Που κάνει όλες μας τις προσπάθειες σχετικές.
Διάβασα μία διήγηση σε ξένο φορουμ όπου ο ενας εταιρος της Atlantic
ξεναγεί τον γραφοντα πρώτα στο χωρο ηχογραφησης
και κατόπιν ακούγοντας στο κοντρολ ρουμ πριν την επεξεργασια. Καμμια σχεση...

Στην αναπαραγωγή υπάρχει μόνο και αυστηρα
επί μέρους πιστότητα και για συγκεκριμένη χρήση.
Τα υπόλοιπα είναι μάρκετινγκ...
Tραντζιστορακι και ας τους αλλους να παλευουν,μην εισαι κοροιδο...
 

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
Tραντζιστορακι και ας τους αλλους να παλευουν,μην εισαι κοροιδο...
Αν δεν έχεις νιώσει ποτέ κοροιδο σ'αυτο τον χώρο
είναι βέβαιο ότι δεν έχεις πετυχει τίποτα.
Το αντίστροφο όπως είναι φυσικο δεν σου εγγυάται τίποτα.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.558
Μηνύματα
2.864.334
Members
37.930
Νεότερο μέλος
l.koustimpis@visualacoust
Top