Home Cinema στο "termatogazi''

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Συγκρατήσου. Πολλα ηχεια κοντα που παιζουν το ιδιο = comb filtering . Ενταξει, με το dsp δεν παιζουν το ιδιο αλλα οσο ναναι...
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.246
Reaction score
78.925
Συγκρατήσου. Πολλα ηχεια κοντα που παιζουν το ιδιο = comb filtering . Ενταξει, με το dsp δεν παιζουν το ιδιο αλλα οσο ναναι...
Μα δεν θα παίζουν το ίδιο
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Dapost, πρέπει να σε βάλω στην πολυθρόνα στη θέση ακρόασης του χώρου μου, και να ακούσεις μόνο 1 κομμάτι μουσικής (όποιο θες, ό,τι νά'ναι) δύο φορές, τη μια να παίζουν 2 τεμαχια 310, και τη δεύτερη να παίζουν 7 τεμάχια 310.

Θα αλλάξεις χόμπι χωρίς καμία συζήτηση. Δε θα πούμε τίποτα. Δεν χρειάζεται περιγραφή ή διάλογος. Είναι αποστομωτικό και τελεσίδικο το θέμα, δεν έχει "ίσως", "αν" και "μήπως"....


ΥΓ. Τα ανωτέρω, εννοείται, για δικάναλη ηχογράφηση. Διότι αν πάμε σε πολυκάναλη ηχογράφηση, άσε, θα εξαγριωθείς με την καθιέρωση του δικάναλου στα μέσα του '60, θα ψάχνεις τον ένοχο να μαγαρίσεις τον τάφο του, ή αν ζει θα ψάχνεις τον ίδιο να τον στραγγαλίσεις με τα ίδια σου τα χέρια, με μίσος όμως...:D

Πρόκειται για ανέκδοτο..
 
Last edited:





costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Τα 3 σημαντικότερα του ανωτέρω λινκ:

1. the booming field of immersive audio

2. the understanding and analysis of reverberation – what it is, how sound reacts with reflective surfaces, and how it can benefit - or detract from - the listener’s experience.

3. Our acoustic memory is extremely short, and that makes it hard to remember for any length of time exactly what a particular loudspeaker sounds like,” he continues. “And when auditioning loudspeakers in a store, you have no idea what that same model would sound like in your own living room.

Αυτοί διαβάζουν αυτά που γράφω στο φόρουμ, δεν εξηγείται αλλιώς..:p:p:p:D:D:D
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.786
Reaction score
11.021
Μα δεν θα παίζουν το ίδιο
Δεν ξερω τι θα παιζουν στο παντοκαναλο .

Dapost, πρέπει να σε βάλω στην πολυθρόνα στη θέση ακρόασης του χώρου μου, και να ακούσεις μόνο 1 κομμάτι μουσικής (όποιο θες, ό,τι νά'ναι) δύο φορές, τη μια να παίζουν 2 τεμαχια 310, και τη δεύτερη να παίζουν 7 τεμάχια 310.

Θα αλλάξεις χόμπι χωρίς καμία συζήτηση. Δε θα πούμε τίποτα. Δεν χρειάζεται περιγραφή ή διάλογος. Είναι αποστομωτικό και τελεσίδικο το θέμα, δεν έχει "ίσως", "αν" και "μήπως"....


ΥΓ. Τα ανωτέρω, εννοείται, για δικάναλη ηχογράφηση. Διότι αν πάμε σε πολυκάναλη ηχογράφηση, άσε, θα εξαγριωθείς με την καθιέρωση του δικάναλου στα μέσα του '60, θα ψάχνεις τον ένοχο να μαγαρίσεις τον τάφο του, ή αν ζει θα ψάχνεις τον ίδιο να τον στραγγαλίσεις με τα ίδια σου τα χέρια, με μίσος όμως...:D

Πρόκειται για ανέκδοτο..
Δε χρειάζεται να ακουσω. Εχω αρχισει να ετοιμαζομαι, ψυχολογικα και οικονομικα. Αλλα να μου βρειτε πρωτα upmixer για μακ.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
παιδια αυτος ακομα ασχολειται με δικαναλο ,
στην πυρα αμεσως
Διάβασε την παράγραφο "Ambechoic Designs".

Δες τα bold στο τέλος:

Ambechoic Designs
Instead of absorbing every reflection, as in the non-environment room, another approach is to diffuse every reflection by putting broadband diffusers on every surface, except the floor. In such a room, the impulse response looks like that shown in Figure 11, with a dense set of reflections all at a reduced level. Over a large part of the room the reflections are at least 20dB below the direct sound.

Figure 10: This writing room at The Church Studios uses precisely shaped and positioned surfaces — most notably the curved reflector at the left — to control reflections within the room.Photo: WSDG

In an untreated room with flat surfaces, the sound arrives at a specific time and level having been reflected from a surface. An example was seen in the top of Figure 2 with the reflections from the side wall, floor and ceiling of an untreated room. In an ambechoic, every surface is covered with diffusers. From the point of view of a listener at a specific place in an ambechoic, sound no longer arrives from a single point on the wall, but from all locations across the wall as shown in Figure 12. These many reflection paths are all of different and longer distances than the specular path (shown in red). As a consequence, gaps that used to exist between strong sparse reflections, with flat walls, are filled with a dense set of low–level early reflections. These are less intense, because the diffuser spreads its energy over a hemisphere. This is why using diffusers instead of absorbers can sometimes be beneficial.

The diffuse reflections are low enough in amplitude to have no effect on the stereo image. There is also a large reduction in the coloration that would otherwise occur in an untreated room. This is due to both the reduction in amplitude due to the diffusion and the smoothing of frequency response caused by the multiplicity of time delays present in the sound arriving from the diffuser. The fact that the reflections are diffuse also results in an absence of focusing effects away from the optimum listening position and this should result in a more gradual degradation of the listening environment away from the sweet spot.

Blackbird Studio C is based on these principles and is shown in Figure 13. The experience of this room is that one is unaware of sound reflection from the walls: it sounds almost anechoic, yet it has reverberation! Stereo and multi-channel material played in this room has images that are stable over a wide listening area.

Τόλντ γιου σόου..
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.640
Reaction score
77.063
παιδια αυτος ακομα ασχολειται με δικαναλο ,
στην πυρα αμεσως
αυτή την φωτό είχε ρε φιλαράκ...τι έπρεπε να κάνω ?
να ζωγραφίσω 30 ηχεία για να μαι μες στο θέμα?:p:roflmao::lol:
 




Μηνύματα
7.219
Reaction score
4.602
Ιδανικό σενάριο για τους σαλονικιους :
Καναπές φτιαγμένο από Σάμπ
Τοίχοι μόνο από ηχεία
Πόρτα φτιαγμενη από ηχοπερατη οθόνη τύπου γκαράζ
Όλα αυτά πατάνε η κρεμονται από αεροφερτους τοίχους η πατωματα
Εννοείται μόνο ενεργά jbl synthesis όλα
Με τον αντίστοιχο επεξεργαστή της jbl
Πώς το έλεγε η διαφήμιση;;
Κόστος ανεκτίμητο ;
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.984
Διάβασε την παράγραφο "Ambechoic Designs".

Δες τα bold στο τέλος:

Ambechoic Designs
Instead of absorbing every reflection, as in the non-environment room, another approach is to diffuse every reflection by putting broadband diffusers on every surface, except the floor. In such a room, the impulse response looks like that shown in Figure 11, with a dense set of reflections all at a reduced level. Over a large part of the room the reflections are at least 20dB below the direct sound.

Figure 10: This writing room at The Church Studios uses precisely shaped and positioned surfaces — most notably the curved reflector at the left — to control reflections within the room.Photo: WSDG

In an untreated room with flat surfaces, the sound arrives at a specific time and level having been reflected from a surface. An example was seen in the top of Figure 2 with the reflections from the side wall, floor and ceiling of an untreated room. In an ambechoic, every surface is covered with diffusers. From the point of view of a listener at a specific place in an ambechoic, sound no longer arrives from a single point on the wall, but from all locations across the wall as shown in Figure 12. These many reflection paths are all of different and longer distances than the specular path (shown in red). As a consequence, gaps that used to exist between strong sparse reflections, with flat walls, are filled with a dense set of low–level early reflections. These are less intense, because the diffuser spreads its energy over a hemisphere. This is why using diffusers instead of absorbers can sometimes be beneficial.

The diffuse reflections are low enough in amplitude to have no effect on the stereo image. There is also a large reduction in the coloration that would otherwise occur in an untreated room. This is due to both the reduction in amplitude due to the diffusion and the smoothing of frequency response caused by the multiplicity of time delays present in the sound arriving from the diffuser. The fact that the reflections are diffuse also results in an absence of focusing effects away from the optimum listening position and this should result in a more gradual degradation of the listening environment away from the sweet spot.

Blackbird Studio C is based on these principles and is shown in Figure 13. The experience of this room is that one is unaware of sound reflection from the walls: it sounds almost anechoic, yet it has reverberation! Stereo and multi-channel material played in this room has images that are stable over a wide listening area.

Τόλντ γιου σόου..

Έτσι όπως τα λέει εγώ καταλαβαίνω οτι φτάνει στο ίδιο αποτέλεσμα που θα ειχε και με την απορρόφηση αλλά με πιο εύκολο τρόπο κάνοντας εκτεταμένη διάχυση και κατά συνέπεια εξασθένηση ώστε οι ανακλαςεις να μην ειναι ακουστες και να μην χρωματίζουν.
Αν είναι έτσι (έτσι οπως τα γράφει) τοτε δεν έχουμε το ίδιο πρόβλημα ισχύος που έχουμε πει οτι θα εχουμε σε ανηχοικα δωμάτια; Ουσιαστικά πρόκειται για απόσβεση της ανεπιθυμητης ενέργειας και στις δυο περιπτώσεις. :idk:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
τοτε δεν έχουμε το ίδιο πρόβλημα ισχύος
Όχι, δε το έχουμε.
Παραμένει ζωντανός ο χώρος, έχει ρεβερμπερέισιον λέμεεεεεεεεεε, τιδεγκαταλαβαινεις;

Χρόνια τώρα λέω όχι απορρόφηση, μόνο διάχυση, να μην υπάρχει εμφανής απορρόφηση πουθενά, να μένει η ενέργεια των ηχείων μέσα στο χώρο, τα ντεσιμπέλ είναι πολύτιμα...
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.817
Reaction score
40.984
Όχι, δε το έχουμε.
Παραμένει ζωντανός ο χώρος, έχει ρεβερμπερέισιον λέμεεεεεεεεεε, τιδεγκαταλαβαινεις;

Χρόνια τώρα λέω όχι απορρόφηση, μόνο διάχυση, να μην υπάρχει εμφανής απορρόφηση πουθενά, να μένει η ενέργεια των ηχείων μέσα στο χώρο, τα ντεσιμπέλ είναι πολύτιμα...
Μα τι ρεβερμπερέισιον λέμε αφού δεν ακούγεται και δεν χρωματίζει λέει, καμια επίδραση δηλαδή, έτσι λέει....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Μα τι ρεβερμπερέισιον λέμε αφού δεν ακούγεται και δεν χρωματίζει λέει, καμια επίδραση δηλαδή, έτσι λέει....
Πάρτο άλλες 2 αναγνώσεις από την αρχή.
Αργά αργά.
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.317
Μηνύματα
2.858.306
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top