Ηχεία και απόσταση ακρόασης

Μηνύματα
1.296
Reaction score
2.568
Στο σαλόνι μου πάντως με 2 8άρια σε κάθε ηχείο και ένα χρέπι 12άρι sub μου πέφτουν τα σφραγίσματα στα 4.5 μέτρα.
Τώρα τι λένε οι μετρήσεις .....
 



Μηνύματα
4.867
Reaction score
3.925
Δύο 7ίντσα αντιστοιχούν σε περίπου 9,9''.
Ερώτηση προς όλους. Ισχύει ο λογαριασμός στην πράξη? Ισχύει και για τον υπολογισμό της απόστασης?
Εγω παλι νομιζα ότι τα δυο επταιντσα είναι 11,5 ιντσες.
[DOUBLEPOST=1560457068][/DOUBLEPOST]Για μενα η απορια είναι άλλη.

Όταν εχεις δυο ηχεια πχ με 8ιντσο γουφερ να παιζουν. Μετα προσθετεις κι αλλα 3 ιδια ηχεια και κανεις το συστημα πολυκαναλο, δεν θα επρεπε κανονικα να εχεις περισσοτερο ογκο μουσικης αρα ενδεχομένως να ειχες την ανεση για λιγο μεγαλυτερη αποσταση στην δευτερη περιπτωση? Πολύ περισσοτερο αν το συστημα συνοδευεται κι από σαμπ (δεν βαζω αριθμο μην θυμωσει ο Dimifood :drinks:). Αφου στην ουσια αυξανεις (και μαλιστα κατά πολυ) το μέγεθος επιφανειας των γουφερ που παιζουν.

Περιμενω λογικη εξηγηση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.119
Reaction score
124.699
Με μερικά σαμπς αλλάζουν οι προτεινόμενες αποστάσεις;
Με τη στάνταρ αποκοπή των 80 κύκλων, όχι.

Αν ανέβει το σημείο κρος στα 100 ή 120, ναι.
[DOUBLEPOST=1560462653][/DOUBLEPOST]
ενδεχομένως να ειχες την ανεση για λιγο μεγαλυτερη αποσταση στην δευτερη περιπτωση?
Όχι.
Διότι, θα μείνει ξεκρεμαστος ο δορυφόρος όταν χρειαστεί να βγάλει κάτι μόνος του.
Μπορεί να μην συμβαίνει συχνά, αλλά συμβαίνει.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.640
Reaction score
77.065
Εγω παλι νομιζα ότι τα δυο επταιντσα είναι 11,5 ιντσες.
[DOUBLEPOST=1560457068][/DOUBLEPOST]Για μενα η απορια είναι άλλη.

Όταν εχεις δυο ηχεια πχ με 8ιντσο γουφερ να παιζουν. Μετα προσθετεις κι αλλα 3 ιδια ηχεια και κανεις το συστημα πολυκαναλο, δεν θα επρεπε κανονικα να εχεις περισσοτερο ογκο μουσικης αρα ενδεχομένως να ειχες την ανεση για λιγο μεγαλυτερη αποσταση στην δευτερη περιπτωση? Πολύ περισσοτερο αν το συστημα συνοδευεται κι από σαμπ (δεν βαζω αριθμο μην θυμωσει ο Dimifood :drinks:). Αφου στην ουσια αυξανεις (και μαλιστα κατά πολυ) το μέγεθος επιφανειας των γουφερ που παιζουν.

Περιμενω λογικη εξηγηση.
Ear mode on
η πρόσθεση αυτή θα λειτουργούσε μόνο σε array
Ear mode off :D
[DOUBLEPOST=1560463220][/DOUBLEPOST]
Με τη στάνταρ αποκοπή των 80 κύκλων, όχι.

Αν ανέβει το σημείο κρος στα 100 ή 120, ναι.
[DOUBLEPOST=1560462653][/DOUBLEPOST]
Όχι.
Διότι, θα μείνει ξεκρεμαστος ο δορυφόρος όταν χρειαστεί να βγάλει κάτι μόνος του.
Μπορεί να μην συμβαίνει συχνά, αλλά συμβαίνει.
ο μπούσουλας αυτός με τις ίντσες και τις αποστάσεις...πως προσδιορίστηκε?
με τι data βγήκαν αυτά τα αποτελέσματα?
έχουν να κάνουν με συγκεκριμένα spl που πρέπει να λαμβάνει ο ακροατής από τους δορυφόρους στη θέση ακρόασης μέχρι τα 80hz?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.119
Reaction score
124.699
ποια θα ήταν επομένως η μέγιστη ωφέλιμη απόσταση ακρόασης για ηχείο φέρον το μονό επτάϊντσο;Οπωσδήποτε κατώτερη των 2 μέτρων,προκειμένου να εισπράττονταν απαραμόρφωτες κορυφώσεις στη θέση ακρόασης σε συνεχείς στάθμες σιγανές προς μέτριες.

[DOUBLEPOST=1560465357][/DOUBLEPOST]
Αυτό σχετίζεται με το μέγεθος της Κρίσιμης Απόστασης.
Στις πρώτες οκτάβες η πολική απόκριση δεδομένου μεγαφώνου έχει παντοκατευθυντικό μοτίβο.Εφόσον θεωρήσουμε την τυπική περίπτωση όπου προσεγγίζει το πρότυπο σημειακής πηγής (δεν είναι λ.χ. μεμβράνη ή τμήμα από array ) κι εκπέμπει εκείνο σε σφαιρικό χώρο (δηλαδή δεν θα ήταν εντοιχισμένο ή σε διαμόρφωση άπειρης μπάφλας) τότε η πεπερασμένη ενέργεια που εκπέμπεται από δεδομένη εκτόπιση του μεγαφώνου διασκορπίζεται σε μεγαλύτερο χώρο,οπότε καθώς ανέρχεται η απόσταση από το μεγάφωνο η τιμή της ενέργειας από τον άμεσο ήχο θα μειώνεται με πιο γρήγορο ρυθμό.

Και για την επαρκή σύλληψη του περιεχομένου στο πρόγραμμα αναπαραγωγής χρειαζόμαστε την πληροφορία από τον άμεσο ήχο.

Γι αυτό λ.χ. κι ένα καρδιοειδές μοτίβο πολικής απόκρισης στις χαμηλές τείνει να ξεσηκώνει κύματα...ενθουσιασμού.:D
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.119
Reaction score
124.699
ο μπούσουλας αυτός με τις ίντσες και τις αποστάσεις...πως προσδιορίστηκε?
Κάντε μερικούς υπολογισμούς, για απόσταση ακρόασης για τις γνωστές ίντσες μεγαφώνων:

S x WD / SQRTDVC x IVCW / CV where S=speed of sound in MPH, WD=woofer diameter in inches, SQRTDVC=Square Root of Driver Voice Coil Diameter in inches, IVCW=the Inverse of the number of Voice Coil Windings and CV=Cabinet Volume in cubic feet. The result is in feet.

So take a 12" woofer with a 2" voice coil with 198 winds in a 4 cubic feet cabinet you'd have 767 x 12 / 1.414 x .005 / 4 = 8.136 feet. Simple!
[DOUBLEPOST=1560465593][/DOUBLEPOST]
Όχι, είναι βέβαιο.

Υπερισχύει τόσο πολύ η έμμεση, που δεν είναι ακουστή η άμεση, εκτός κι αν μιλάμε για beaming.

Η μετατροπή των λοβών ακτινοβολίας με την αύξηση της συχνότητας, από σφαιρική σε κατευθυντική, είναι γενικά ομαλή, και εξηγεί γιατί σε μεγάλη απόσταση από ένα ηχείο ακούς μόνο πρίμα.

Το πρώτο που χάνεται είναι τα μπάσα, και όχι οι υπόηχοι, αυτοί έτσι κι αλλιώς έχουν άλλα μοτίβα.

Συνδύασε τα ανωτέρω με τις γραμμές λάουντνες, καθώς και με τις δυνατότητες των ηχείων για Μαξ εσπιέλ στο 1 μέτρο, και υπολογίστε τι γίνεται σε διπλάσια απόσταση, να κλάψετε.
Κλπ. (συν τα ανέκδοτα με και χωρίς τον Τοτό)

Δείτε το θρεντ.
Έχουν γραφτεί κατ'επαναληψιν, διάσπαρτα, σε άπειρα θρεντς. Διαβάστε τα λινκς.
Στο τέλος;
Κρατήστε την ουσία, το ευκολάκι, τον 20-ποντο μπουσουλα:

Έως 1,4μ το 5"
Έως 1,6μ αρκεί 6"
Έως 1,8μ το 7"
Για έως 2-2,2μ το 8"
Για 2,4μ 9"
Για 2,6μ 10"
2,8μ 11"
3μ να το το 12".

Όποιος θέλει λεπτομέρειες, γκουκλαρισμα και διάβασμα. Θα τα βρει όλα.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.119
Reaction score
124.699
Εκ του πονηρού σκεπτόμενοι, οφείλετε να βλέπετε τις προτάσεις από σοβαρές εταιρείες που απευθύνονται στον αντικειμενικά απαιτητικό επαγγελματικό στίβο, όπου οι απαιτήσεις της δουλειάς για αναπαραγωγή είναι ουσιαστικές και αναγκαίες, και δεν εμπεριέχουν ανοησίες χαϊεντιλας. Ή θα βγει η κιθάρα μπάσο διακριτή από τα ντράμς, ή δε θα βγει, δεν έχει ενδιάμεσα σενάρια αερολογίας, ή θα μπορέσει να κάνει το μιξαρισμα ή δεν ακούγεται για να επιτευχθεί η διαδικασία.

Έξω από τον επαγγελματικό στίβο, οι χειροπιαστές ανάγκες είναι πενιχρές, και η απλή ευχαρίστηση από μια μουσική υπόκρουση μπορεί να είναι πλήρης, ακόμα και με τεράστια κενά απόκρισης, καθώς η μελωδία αρκεί, ενώ το αυτί χορταινει κι από ένα στάσιμο, όλα είναι αέρας και κασονια σα τα ρεντεκο επιβιώνουν μια χαρά στην κριτική του Χάι Εντ.

Δεν διαφωνώ πως μια χαρά θα γουστάρει ο οποιοσδήποτε την μουσική του σε χαμηλή στάθμη από ένα 5" σονους φαμπερ σε σαλόνι 80τμ και σε 7μ απόσταση ακρόασης, αλλά είναι διαφορετικό σπορ από την πιστή αναπαραγωγή και πραγματική ακρόαση του ηχογραφημενου περιεχομένου.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.119
Reaction score
124.699
Και για όσους θέλουν μια απλή πράξη σε κομπιουτεράκι:

Ο γενικός απλοποιημένος μαθηματικός τύπος του "as simple as possible" (klopyright by ear) για την maximum απόσταση ακρόασης αναλόγως διαμέτρου μεγαφώνου του δορυφόρου, είναι ο εξής:

27,878787* (διάμετρος μεγαφώνου σε ιντσες)= απόσταση ακρόασης (σε cm)

@EAR :p
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.144
Reaction score
26.712
Εγω παλι νομιζα ότι τα δυο επταιντσα είναι 11,5 ιντσες.
Το ξαναλογάριασα, 9,9 βγαίνει
[DOUBLEPOST=1560470694][/DOUBLEPOST]Επαναλαμβάνω την ερώτηση, πιο συγκεκριμένη.
Αν π.χ. το ηχείο έχει 3 Χ 7'' που αντιστοιχούν συνολικά σε 1 Χ 12'', ισχύει ίδια απόσταση ακρόασης?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.119
Reaction score
124.699
Ναι.
Εφόσον αποτελούν έναν δρόμο, δεν έχει σημασία αν υλοποιείται από ένα μεγάφωνο ή 24.

Για να επιτευχθούν οι επιθυμητοί λοβοί ακτινοβολίας, οι 3 δρόμοι είναι απαραίτητοι στο δορυφόρο. Και φυσικά ο τέταρτος δρόμος στο σαμπ.

Τώρα αν έχεις υπόψιν σου να στήσεις σοβαρό σύστημα (όχι μονοφωνικό), δε ξέρω κάποιον ιδιαίτερο λόγο να χρησιμοποιηθεί αρεϊ 7-ιντσων για τον ένα δρόμο στους 4... θα έλεγα πως η μικρότερη δυνατή καμπίνα κερδίζει τις ... εντυπώσεις. Εξ'ου και η προτροπή μου για ένα 8" σε 3-δρομη υλοποίηση, που πιθανόν αποτελεί την πιο ελκυστική πρόταση, ενώ κοντά είναι και το 9" ή και 10", δε χαλιέσαι, άλλα τρία 7-άρια; Γιατί... ;)
 
Last edited:



Μηνύματα
954
Reaction score
518
Απο το σχεδιαγραμμα προκυπτει καπου η απσοταση ;

Απο εκει και περα λεμε για ιντσες αποσταση κτλ..... δλδ σε 20τμ εαν τηρησεις 2,5 θα χωσεις 9ιντσες;δεν θα γινει χαμος;

Ωστοσο για να το συνδεσω λιγο και με τα sub που λεγατε πιο πανω...καποιος που βαζει sub ενα ή δυο δεν θα κοψει στους 50κυκλους;οποτε εαν ισχυει αυτο δωρον αδωρον εφοσον δεν αλλαζει τα δεδομενα με τις αποστασεις.και βαζοντας 100 η 120 στο κρος μετα δημιουργουνται αλλα προβληματα....οποτε μιλαμε καθαρα για ολοκληρωμενο ηχειο σαν ιδανικο σωστα;

Και ενα εκτος θεματος. Συμφωνω οτι οσο πιο μικρη καμπινα τοσο πιο...εντυπωσιακο ειναι το αποτελεσμα. Ωστοσο τοσο καιρο που κοιταω δεν εχω βρει μεχρι τα 3000ε...κανενα ηχειο 3δρομο βασης με 8ιντσες ηχειο. Και απο τα δυδρομα εχω ακουσει δυο μονο τα οποια δεν μου λενε κατι.
 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
13.882
Reaction score
20.368
Για έως 2-2,2μ το 8"
Επομένως, με 2 * 8" ανά ηχείο, στα 2,08μ είμαι καλά. Να δούμε και τι θα δείξουν κι οι μετρήσεις, βέβαια.
 

Μηνύματα
539
Reaction score
1.203
Ωστοσο τοσο καιρο που κοιταω δεν εχω βρει μεχρι τα 3000ε...κανενα ηχειο 3δρομο βασης με 8ιντσες ηχειο. Και απο τα δυδρομα εχω ακουσει δυο μονο τα οποια δεν μου λενε κατι.
Δεν ψαχνεις αρκετα :D
 

Emmanouil 1964

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
7.791
Reaction score
28.234
Νά πού και εδώ ,

στά ηχεία μαs ,

..........τό μέγεθοs σέ ίντσες μετράει !

..........Τό που θά την " ακούσω " , την μποτιά ,

νά ταρακουνηθούν τά σωθικά μου !

* Mά όλοι τέκνο μουσική ακούτε ?
......τεκν@τζούδες μου :party:
-
:bigboss:

-
 
  • Like
Reactions: PMC

Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
521
Reaction score
671
Χμμ… Διαφωνώ. Ένα μεγάφωνο 8΄΄ μπορεί να διαχειριστεί την 3η οκτάβα, βλέπε 63Hz.


Οι περισσότερες αναφορές στα επαγγελματικά είναι σε βάση νόμων ανοιχτού χώρου. Ένα επαγγελματικό ηχείο με μεγάφωνο 15΄΄ δύσκολα θα "κατέβει" στους 50Hz, σε αντίθεση με ένα οικιακό ηχείο ιδίου μεγαφώνου, που άνετα μπορεί να "δει" το 1/3 της οκτάβας, βλέπε 40Hz. Συνεπικουρούμενου του χώρου θα μπορούσε να πλησιάσει και τη 2η οκτάβα, βλέπε 31,5Hz.


Γι’αυτό και οι διαφορές μεταξύ χρήσης studio και χρήσης οικιακού χώρου.

Οι επαγγελματίες έχουν κατανοήσει τις διαφορές και τις συμπεριλαμβάνουν στη σχεδίαση των ηχείων, ανάλογα σε ποιους απευθύνονται.

Δε νοείται επαγγελματικό δίχως SUBs, δεν καλύπτεται ο ανοιχτός χώρος ή ο μεγάλος κλειστός χώρος (αίθουσα, κλαμπ κ.λπ.) με την ενέργεια που απαιτείται, οπότε για ποιο λόγο να "πιεστεί" ο 15ιντσος δορυφόρος με συχνότητες που δε θα χρειαστεί να καλύψει;


Καλό να πράττουμε με βάση τους τύπους και τα .pdf αλλά θα πρέπει η εφαρμογή αυτών να γίνεται με τη σκέψη σε ποιους απευθυνόμαστε, για ποια χρήση, σε ποιους χώρους, διαφορετικά περνάμε στην… κατάχρηση με κίνδυνο να χαρακτηριστούμε υπερβολικοί.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.324
Μηνύματα
2.858.564
Members
37.895
Νεότερο μέλος
Mark Zappa
Top