Thorens TD160 S MKV πρόβλημα στο μοτέρ ?

Μηνύματα
103
Reaction score
57
Καλησπέρα παιδιά . Πρώτο μήνυμα στο φόρουμ αν και το παρακολουθώ περίπου δυο χρόνια . Δείξτε κατανόηση καθότι είμαι ψιλοάσχετος με το αναλογικό. Πριν από 15 μήνες αγόρασα ένα project primary καθώς με έπιασε η νοσταλγία για κάποια παλιά βινύλια που μου είχαν απομείνει και δεν ήμουν και πολύ σίγουρος αν θα ασχοληθώ περισσότερο με το βινύλιο . Να όμως που μου χάρισαν και δυο φίλοι ότι είχε ξεμείνει από τα δικά τους , να που μπήκα και στο τριπάκι του discogs , να μην τα πολυλογώ έφτασα σε ένα χρόνο στα 400 περίπου βινύλια και είπα ότι είναι η ώρα να πάρω ένα ποιο σοβαρό πικάπ . Το μπάτζετ ήταν στα 550 ευρό και διαβάζοντας ανάλογες περιπτώσεις στο φόρουμ και σε ξένα φόρουμ κατέληξα να πάω στην αγορά ενός μεταχειρισμένου ανάρτησης πάρα στη λύση των Project - Rega σε αυτά τα χρήματα . Το μόνο μου πρόβλημα ήταν ότι καθώς μένω σε νησί (Σάμο) και δεν θα μπορούσα να δω από κοντά το πικάπ αλλά ακόμα και να το έβλεπα δεν έχω τις γνώσεις για να κρίνω αν είναι σε καλή κατάσταση , πως θα έκανα μια τυφλή αγορά . Ψάχνοντας λοιπόν για παλιά Thorens τα οποία μου άρεσαν πολύ οπτικά , βρήκα το https://www.springair.de/en , και βλέποντας ότι έχει ένα μοντέλο που ήθελα έστειλα ένα email και τους ρώτησα αν το πικάπ έχει περάσει από σέρβις και αν είναι εντάξει ? Η απάντηση ήταν θετική και έτσι είπα να εμπιστευτώ τον Γερμανό και προχώρησα. Έχω το πικάπ μια εβδομάδα τώρα , του έβαλα και μια AT VM95E και πραγματικά ενθουσιάστηκα από τον ήχο του . Πριν δυο μέρες κοιτώντας το πλατό όταν έπαιζε παρατήρησα ότι ανεβοκατέβαινε με πολύ μικρή απόκλιση περίπου 1mm . Μαζί με το πλατό κουνιόταν ελαφρά και η βάση του βραχίονα άρα συμπέρανα ότι κουνιέται όλο το subchassis . Ψάχνοντας στο δίκτυο για παρόμοια προβλήματα κατάλαβα ότι μια πιθανή αιτία είναι το μοτέρ ή το pulley . Αφαίρεσα το πλατό και κοίταξα πως συμπεριφέρεται όταν γυρνάει αλλά δεν μπορώ να βγάλω συμπέρασμα καθώς δεν έχω ξαναδεί pulley σε λειτουργία και σε σύγκριση με βίντεο με προβληματικά pulley που είδα στο youtube δεν δείχνει να γυρνάει τόσο χάλια αλλά από την άλλη δεν δείχνει και εντελώς σταθερό . Παραθέτω κάποια βίντεο που ανέβασα στο youtube και περιμένω τις γνώμες σας , καθώς λόγω απόστασης από Αθήνα μου είναι λίγο δύσκολο να το στείλω για σέρβις με κούριερ και θέλω να είμαι σίγουρος ότι υπάρχει πρόβλημα . Να επισημάνω ότι ακουστικά δεν παρατηρώ κάτι όταν παίζει ο δίσκος . Έβαλα να ακούσω όλο το LP Wish you were here που έχει πολλά ήσυχα και μακρόσυρτα περάσματα και δεν παρατήρησα κάτι . Στροβοσκοπικό δίσκο δεν έχω για να τσεκάρω τις στροφές , μήπως πρέπει να σταματήσω προσωρινά να το λειτουργώ μην δημιουργηθεί πρόβλημα και σε άλλα μέρη του πικάπ ? Ευχαριστώ πολύ και συγνώμη αν κούρασα με το μακροσκελές μήνυμα. Περιμένω τις απαντήσεις σας καθώς ομολογώ ότι έχω αγχωθεί

 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Δοκιμασε να περιστρεψεις το πλατω σε σχεση με το υποπλατω , και δες αν αλλαζει κατι.Παλαιοτερα τα thorens ειχαν ενα σημαδι στο πλατω και ενα στο υποπλατω και επρεπε να ευθυγραμμισεις τα δυο σημαδια ωστε να ειναι απολυτα ζυγισμενα σαν συνολο πλεον.Ισως αυτο να ειναι.Επισης βεβαιωσου οτι χρησιμοποιεις τον σωστο ιμαντα της thorens και οχι οτι κι οτι,εχουνε μια ευαισθησια σε αυτο.Καλος ιμαντας επισης ειναι αυτος του thakker στην Γερμανια.Δεν πρεπει ο ιμαντας να ειναι πολυ σφικτος και ουτε να θελει πολυ τεντωμα μεχρι να φτασει στο pulley.Τελος ρυθμησε την αναρτηση οσο καλυτερα μπορεις.
 

Μηνύματα
793
Reaction score
1.152

Μηνύματα
103
Reaction score
57
Δοκιμασε να περιστρεψεις το πλατω σε σχεση με το υποπλατω , και δες αν αλλαζει κατι.Παλαιοτερα τα thorens ειχαν ενα σημαδι στο πλατω και ενα στο υποπλατω και επρεπε να ευθυγραμμισεις τα δυο σημαδια ωστε να ειναι απολυτα ζυγισμενα σαν συνολο πλεον.Ισως αυτο να ειναι.Επισης βεβαιωσου οτι χρησιμοποιεις τον σωστο ιμαντα της thorens και οχι οτι κι οτι,εχουνε μια ευαισθησια σε αυτο.Καλος ιμαντας επισης ειναι αυτος του thakker στην Γερμανια.Δεν πρεπει ο ιμαντας να ειναι πολυ σφικτος και ουτε να θελει πολυ τεντωμα μεχρι να φτασει στο pulley.Τελος ρυθμησε την αναρτηση οσο καλυτερα μπορεις.
Πλατό και υποπλατό είχαν σημάδι και είναι τοποθετημένα σωστά . Ιμάντα έχω παραγγείλει τον thakker . Αυτό με την ρύθμιση της ανάρτησης μου φαίνεται σαν εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς:(
 

Μηνύματα
793
Reaction score
1.152
Δεν είναι καθόλου δύσκολο απλά χρειάζεται αρκετή υπομονή μια και είναι χρονοβόρο κι επίσης χρειάζεσαι ένα μικρό αλφάδι, αφαίρεσε το κάτω καπάκι του Thorens στείσε το πάνω σε 4 κουτιά μπύρας των 500ml (για να είναι πιο ψηλά) πάρε ένα γερμανοπολύγωνο 8αράκι κλειδί αν θυμάμαι καλά και προχώρα άφοβα, όταν τελειώσεις πιες και τις μπύρες:)
Η ρύθμιση της ανάρτησης στα Thorens είναι μια εργασία που πρέπει να μάθεις να την κάνεις μόνος σου γιατί ανάλογα τη χρήση πρέπει να επαναλαμβάνεται κάθε 1-2 χρόνια, αν αναγκάζεσαι να το πηγαίνεις σε τεχνικό να στην κάνει κάηκες οικονομικά άσε που δεν είναι σίγουρο ότι αυτός θα διαθέσει το χρόνο και το μεράκι που χρειάζεται αυτή η διαδικασία για ένα σωστό αποτέλεσμα, επίσης θα σου πρότεινα να αντικαταστήσεις τα παξιμάδια στις βίδες των ελατηρίων με ασφαλείας για να κρατάει περισσότερο η όποια ρύθμιση κάνεις.
 
Last edited:

Μηνύματα
103
Reaction score
57
Το πιθανότερο είναι ότι χρειάζεται ρύθμιση η ανάρτηση, διάβασε εδώ https://www.theanalogdept.com/susp_tim_bailey.htm κι εδώ https://www.theanalogdept.com/suspension.htm και με πολύ υπομονή προχώρα στη ρύθμιση των τριών ελατηρίων της.
Αν δεν έχει ιμάντα της Thorens αντικατέστησε τον με ένα γνήσιο.
Γνήσιο ιμάντα δεν βρήκα κάπου στο δίκτυο και παρήγγειλα τον thakker . Τις ρυθμίσεις τις διάβασα στο theanalogdept αλλά επειδή μου φάνηκε πολύ δύσκολο προτίμησα να βάλω το πικάπ σε μια ξύλινη βάση και τοποθετώντας χαρτονάκια από κάτω της σε τρία σημεία να την φέρω σε επίπεδο που να είναι αλφαδιασμένο το πλατό. Η ρύθμιση των ελατηρίων μπορεί να γίνει χωρίς να αφαιρέσω το κάτω μέρος του πικάπ?
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Η ρύθμιση των ελατηρίων μπορεί να γίνει χωρίς να αφαιρέσω το κάτω μέρος του πικάπ?
Κοιταξε αν στο κατω καπακι υπαρχουν τρυπες στα 3 σημεια των ελατηριων.Αν ναι,γινεται κι αν εισαι τυχερος δεν θα χρειαστει να περιστρεψεις ελατηρια γυρω απο τον αξονα τους (μερικες φορες χρειαζεται και αυτο).
Γνησιους ιμαντες εχει και ο thakker.Οι δικοι του ειναι πολυ καλοι,προτιμω ελαφρα τον γνησιο σε ενα thorens μου.
Παντως για να ανεβοκατεβαινει το πλατω μαλλον δεν θα ειναι θεμα αναρτησης.Το υποπλατω μονο του γυρναει ισια?
 

Μηνύματα
793
Reaction score
1.152
Όχι δε γίνεται γιατί πρέπι να βεβαιωθείς ότι δεν έχουν στραβοπατήσει οι λαστιχένιες ροδέλες των ελατηρίων κι ότι αυτά είναι εντελώς κατακόρυφα κι όχι σαν τον πύργο της Πίζας, βγάλε το καπάκι μη φοβάσαι δε θα φύγει κάτι από μέσα που δε θαμπορείς να βάλεις στη θέση του, επίσης αν έχει το εργοστασιακό καπάκι σου προτείνω να το πας σε έναν μαραγκό να σου κόψει ένα κομμάτι mdf σε αυτές τις διαστάσεις να σου ανοίξει και τις ίδιες τρύπες και να αντικαταστήσεις το λεπτό και όχι στιβαρό εργοστασιακό, πίστεψέ με κάνει διαφορά.
 
Last edited:

Μηνύματα
103
Reaction score
57
Δεν είναι καθόλου δύσκολο απλά χρειάζεται αρκετή υπομονή μια και είναι χρονοβόρο κι επίσης χρειάζεσαι ένα μικρό αλφάδι, αφαίρεσε το κάτω καπάκι του Thorens στείσε το πάνω σε 4 κουτιά μπύρας των 500ml (για να είναι πιο ψηλά) και προχώρα άφοβα, όταν τελειώσεις πιες και τις μπύρες:)
Η ρύθμιση της ανάρτησης στα Thorens είναι μια εργασία που πρέπει να μάθεις να την κάνεις μόνος σου γιατί ανάλογα τη χρήση πρέπει να επαναλαμβάνεται κάθε 1-2 χρόνια, αν αναγκάζεσαι να το πηγαίνεις σε τεχνικό να στην κάνει κάηκες οικονομικά άσε που δεν είναι σίγουρο ότι αυτός θα διαθέσει το χρόνο και το μεράκι που χρειάζεται αυτή η διαδικασία για ένα σωστό αποτέλεσμα.
Η αλήθεια είναι ότι μου πέσανε λιγάκι μαζεμένα , από εκεί που δεν είχα κάνει ποτέ καμιά ρύθμιση σε πικάπ έπρεπε να τοποθετήσω κεφαλή , να ρυθμίσω αζιμούθιο να ρυθμίσω vta να ρυθμίσω κεφαλή με προτάκτορα , οπότε όταν είδα και το άρθρο με τις ρυθμίσεις για τα ελατήρια πελάγωσα . θεώρησα ότι αν είναι αλφαδιασμένο το πλατό δεν θα υπάρχει πρόβλημα . Βάζοντας το αλφάδι στο πλάι στην ξύλινη επιφάνεια του πλινθ υπάρχει μια απόκλιση αλλά πολύ μικρή . Από τα βίντεο που ανέβασα το pulley δείχνει να μην έχει πρόβλημα? Στο τελευταίο βίντεο το pulley γυρνάει χωρίς ιμάντα
 

Μηνύματα
793
Reaction score
1.152
Αν τοποθετήσεις ένα αλφάδι στο πλατώ και το γυρίσεις σιγά σιγά με το χέρι σε όλα τα σημεία της περιστροφής αυτό πρέπει να είναι αλφαδιασμένο, αν σε κάποιο σημείο γέρνει τότε χρειάζεται ρύθμιση η ανάρτηση, η διαδικασία ρύθμισης ανάρτησης είναι απλή αλλά θέλει υπομονή, μην τη φοβάσαι:) Προσωπικά στα βίντεο δε διακρίνω κάποιο πρόβλημα στο μοτέρ και σε παρακαλώ πολύ βγάλε τα χαρτάκια και τις σφήνες από τα ποδαράκια, δε νοείται να έχεις Thorens και να καταφεύγεις σε τέτοιες μεθόδους για το αλφάδιασμά του>:(
 
Last edited:

Μηνύματα
103
Reaction score
57
Κοιταξε αν στο κατω καπακι υπαρχουν τρυπες στα 3 σημεια των ελατηριων.Αν ναι,γινεται κι αν εισαι τυχερος δεν θα χρειαστει να περιστρεψεις ελατηρια γυρω απο τον αξονα τους (μερικες φορες χρειαζεται και αυτο).
Γνησιους ιμαντες εχει και ο thakker.Οι δικοι του ειναι πολυ καλοι,προτιμω ελαφρα τον γνησιο σε ενα thorens μου.
Παντως για να ανεβοκατεβαινει το πλατω μαλλον δεν θα ειναι θεμα αναρτησης.Το υποπλατω μονο του γυρναει ισια?
οι γνήσιοι στη σελίδα του thakker ήταν out of stock για αυτό πήρα τον thakker . θα ανεβάσω ένα βίντεο με το υποπλατό χωρίς ιμάντα που θα το γυρνάω με το χέρι . έμενα μου φαίνεται ότι χάνει λίγο αλλά δεν έχω την εμπειρία για να κρίνω το λίγο
 

Μηνύματα
793
Reaction score
1.152
Δεν υπάρχει "μου φαίνεται", βάλε αλφάδι με το πλατώ κομπλέ, αν γέρνει λίγο το εσωτερικό πλατώ το εξωτερικό σίγουρα γέρνει πολύ περισσότερο. Επίσης βεβαιώσου ότι το πηγάδι και το μοτέρ είναι καλά σφιγμένα πάνω στο σασί του το καθένα.
 
Last edited:

Μηνύματα
103
Reaction score
57
Αν τοποθετήσεις ένα αλφάδι στο πλατώ και το γυρίσεις σιγά σιγά με το χέρι σε όλα τα σημεία της περιστροφής αυτό πρέπει να είναι αλφαδιασμένο, αν σε κάποιο σημείο γέρνει τότε χρειάζεται ρύθμιση η ανάρτηση, η διαδικασία ρύθμισης ανάρτησης είναι απλή αλλά θέλει υπομονή, μην τη φοβάσαι:) Προσωπικά στα βίντεο δε διακρίνω κάποιο πρόβλημα στο μοτέρ και σε παρακαλώ πολύ βγάλε τα χαρτάκια και τις σφήνες από τα ποδαράκια, δε νοείται να έχεις Thorens και να καταφεύγεις σε τέτοιες μεθόδους για το αλφάδιασμά του>:(
:) πρσορινή λύση τα χαρτάκια , βγάζοντας το ματ και βάζοντας το αλφάδι πάνω στο πλατό βλέπω ότι χάνει ελάχιστα σε κάποια σημεία , είχα αλφαδιάσει πάνω στο λαστιχένιο ματ ( μάλλον λάθος ε?:()
[DOUBLEPOST=1561589818][/DOUBLEPOST]
Επίσης βεβαιώσου ότι το πηγάδι και το μοτέρ είναι καλά σφιγμένα πάνω στο σασί του το καθένα.
ναι το τσέκαρα , είναι πολύ καλά σφιγμένα
 

Μηνύματα
1.294
Reaction score
445
:) πρσορινή λύση τα χαρτάκια , βγάζοντας το ματ και βάζοντας το αλφάδι πάνω στο πλατό βλέπω ότι χάνει ελάχιστα σε κάποια σημεία , είχα αλφαδιάσει πάνω στο λαστιχένιο ματ ( μάλλον λάθος ε?:()
[DOUBLEPOST=1561589818][/DOUBLEPOST]
ναι το τσέκαρα , είναι πολύ καλά σφιγμένα
Γειά σου συγχωριανε!
Ειχα ενα td160 αψογο... το πουλησα.. και φυσικα το μετανοιωσα.. ωραιο πικαπακι..καλοακουστο!
 

Μηνύματα
103
Reaction score
57
Παιδιά ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση , παραθέτω τα λινκ με το πλατό να μου πείτε την γνώμη σας . Μέσα στο Σ/Κ θα προσπαθήσω να ασχοληθώ με το αλφάδιασμα με τα ελατήρια (αν και δύσκολο γιατί υπάρχει και μπέμπα στο σπίτι)

υποπλατό χωρίς ιμάντα , το γυρνάω με το χέρι (εκ των υστέρων σκέφτηκα ότι έτσι δεν βγαίνει ασφαλές συμπέρασμα γιατί έτσι μάλλον κουνιέται το subchassis)

υποπλατό με ιμάντα

κομπλέ πλατό χωρίς ματ
[DOUBLEPOST=1561591483][/DOUBLEPOST]
Γειά σου συγχωριανε!
Ειχα ενα td160 αψογο... το πουλησα.. και φυσικα το μετανοιωσα.. ωραιο πικαπακι..καλοακουστο!
ευχαριστώ πολύ
 

Μηνύματα
793
Reaction score
1.152
Στο τελευταίο βίντεο γίνεται αντιληπτή η κίνηση πάνω κάτω του εσωτερικού πλατώ, ρε μήπως είναι ελάχιστα στραβός ο άξονας του;; ίσως μπορέσεις να το τσεκάρεις χρησιμοποιώντας μια μεταλλική γωνιά από αυτές που χρησιμοποιούν οι μαραγκοί την οποία θα τοποθετήσεις πάνω στον άξονα και θα την περιστρέψεις κρατώντας τη με το χέρι σου έχοντας γυρίσει ανάποδα το πλατώ πάνω στο χείλος του μήπως έτσι μπορέσεις να καταλάβεις αν σε κάποιο σημείο δεν πατάει ολόκληρη και σωστά; Ο πιο σίγουρος τρόπος όμως για να ελέγξεις το ευθύγραμμο του άξονα είναι να πιαστεί το εσωτερικό πλατώ σε τόρνο και να περιστραφεί.
 

Μηνύματα
1.294
Reaction score
445
Εμενα γιατι μου φαινεται φυσιολογικο; Αν θυμαμαι καλα, εται ακριβως ηταν κ το δικο μου.
 

Μηνύματα
793
Reaction score
1.152
Το δικό μου όταν λειτουργεί και το κοιτάς από τη θέση ακρόασης σου δίνει την εντύπωση ότι το πλατώ είναι εντελώς ακίνητο.
 

jpaudio

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.993
Reaction score
1.462
Βάλε ένα σημάδι με έναν μαρκαδόρο και κοίτα αν το ανεβοκτέβασμα είναι περιοδικό ανά στροφή. Αν ναι τότε ο άξονας περιστοφής είναι σταβός και πιθανώς έχει χτυπηθεί όλο το υποπλατό στην μεταφορά, τώρα ή στο παρελθόν.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.052
Reaction score
20.465
Μια χαρά είναι το πικαπάκι. Φυσιολογικό και ελάχιστο το σκαμπανέβασμα, σύνηθες φαινόμενο της εποχής, κι ακόμη πιο μετά. Όταν έχεις να τορνάρεις 500 κομμάτια τη μέρα, δεν κοιτάς λεπτομέρειες. Το έβλεπα σε πολλά πικάπ και πραγματικά με ενοχλούσε ως φαινόμενο. Αλλά δεν είναι όλα SL1200MKx, τί να κάνουμε...
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.320
Μηνύματα
2.858.437
Members
37.894
Νεότερο μέλος
Nika
Top