Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
...Και Lexicon SL1 και μόνιτορ φέροντα ομοαξονικές μονάδες,για να μην ξεχνιόμαστε.
Γενικώς, έχεις ένα σχετικό δίκιο σε αυτό που λες.
Είναι θετική η επιλογή ομοαξονικων στο χτίσιμο ενός σοβαρού ιμερσιβ σεταπ. :D
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
.. τα καναλια...και ενεργα ... γιναν μαλλια στραγαλια..:focus:
Decembered,ήλθε η στιγμή ν'αποκαλυφθούν οι ρίζες σου...Πρόγονοί σου ήταν οι μαϊμούδες που είχαν στείλει δοκιμαστικά οι υπερδυνάμεις στο διάστημα την εποχή του ψυχροπολεμικού ανταγωνισμού για την κατάκτησή του...:roflmao:
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.550
Reaction score
37.786
Decembered,ήλθε η στιγμή ν'αποκαλυφθούν οι ρίζες σου...Πρόγονοί σου ήταν οι μαϊμούδες που είχαν στείλει δοκιμαστικά οι υπερδυνάμεις στο διάστημα την εποχή του ψυχροπολεμικού ανταγωνισμού για την κατάκτησή του...:roflmao:
...υπαρχει διαρροη πληροφοριων ... απο ποιο καναλι δε γνωριζω...!!!


απο μικρος στο διαστημα.. ταξιδευοντας το γαλαξια με οτοασπιδες (αντι για οτοστοπ και φωτοσοπ).. <3
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Ως γνωστός φανατικός οπαδός του υψηλής πιστότητας και χαϊεντικής ποιότητας δικαναλου ήχου, επί σειράς ετών, και αμετανόητος εραστής των μαγκνεπαν και του χαρακτηριστικού τους ήχου, έχω να προσθέσω πλέον πως μετά την εξερεύνηση και ακρόαση του σωστά στημένου πολυκάναλου ιμερσιβ σεταπ, δεν μου έχει απομείνει κανένα απολύτως ίχνος ενδιαφέροντος για οποιοδήποτε δικάναλο σεταπ. Έσβησε κάθε ενδιαφέρον, σα κεράκι σε τυφώνα, σα τα σχέδια στην άμμο με το κύμα από τσουνάμι.. Εντελώς μηδέν ενδιαφέρον. Ανεξαρτήτως υλοποίησης. Ομοίως για μονοφωνικό γραμμόφωνο ή λατέρνα, μηδέν ενδιαφέρον. 8-)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Ως γνωστός φανατικός οπαδός του υψηλής πιστότητας και χαϊεντικής ποιότητας δικαναλου ήχου, επί σειράς ετών, και αμετανόητος εραστής των μαγκνεπαν και του χαρακτηριστικού τους ήχου, έχω να προσθέσω πλέον πως μετά την εξερεύνηση και ακρόαση του σωστά στημένου πολυκάναλου ιμερσιβ σεταπ, δεν μου έχει απομείνει κανένα απολύτως ίχνος ενδιαφέροντος για οποιοδήποτε δικάναλο σεταπ. Έσβησε κάθε ενδιαφέρον, σα κεράκι σε τυφώνα, σα τα σχέδια στην άμμο με το κύμα από τσουνάμι.. Εντελώς μηδέν ενδιαφέρον. Ανεξαρτήτως υλοποίησης. Ομοίως για μονοφωνικό γραμμόφωνο ή λατέρνα, μηδέν ενδιαφέρον. 8-)
Ύστερα από τους μονόλιθους-Magnepan με το περιορισμένο sweet spot εκτέθηκες στο immersive...διαστημόπλοιο κι έπαθες πολιτισμικό σοκ.:p
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.312
Reaction score
7.823
Ερώτηση:
Πες αλήθεια: το ακούς μονοκάναλα; Σβήνεις το ενα ηχείο;
Για πρακτικους λογους οχι.
Αλλα θεωρητικα, αν ειχες ενα μονοκαναλο, ενα δικαναλο και ενα πολυκαναλο συστημα, σωστα στημενα, δε θα επρεπε να ακους ακριβως το ιδιο στη θεση ακροασης?
Δηλαδη εναν μονοκαναλο ηχο ευθεια εμπρος σου?
Αφου αυτο περιεχει η ηχογραφηση.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.351
Reaction score
79.347
Καλέ μας...Dimifooter,μπορεί κάποιος ΄΄πονηρός΄΄ να σου απαντήσει ότι ναι μεν δεν απενεργοποιεί το δεύτερο κανάλι,αλλά έχει διαρρυθμίσει setup και την ενιαία του οντότητα κατά τρόπον ώστε να μπορεί να εισπράττει ομοιογενές ακροαματικόν αποτέλεσμα...απομακρυνόμενος από την κορυφή του κανονικού στερεοφωνικού τριγώνου (sweet spot).:sneaky:
Αυτο είναι μια εκδοχή upmixing. Πιθανόν η πρώτη που εφαρμόστηκε ιστορικά.

Upmixing απο τους Flintstones :lolsign:
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.312
Reaction score
7.823
Δε μου τα λετε πολυ καλα παιδες.
Σιγουρα δε σας εχει παρασυρει καπως ο ενθουσιασμος?
Εχουμε λοιπον το Money των Φλόυντ.
Εκατσαν εκει τα παλληκαρια στο στουντιο, βαλανε σε ενα καναλι τον Γκιλμουρ, στο αλλο τον Μέισον (τον νερουλα δε τον αναφερω για να τσαντιστει ο ακαρλ) και σε κατι αλλα καναλια ριξανε κατι κερματα, κατι ταμιακες και οτι αλλο τους κατεβαζε το φτιαγμενο τους κεφαλι.
Δεν ειχαν ενα καναλι, ουτε δυο, ουτε εντεκα. Ειχαν πολλα.
Εκατσαν μετα μαζι με τον Παρσονς μπροστα σε δυο ηχεια και μιξαρισαν το υλικο, εχοντας υποψιν τους οτι το αποτελεσμα θα αναπαραχθει απο στερεοφωνικα συστηματα και δη βινυλιου.
Αργοτερα εγινε remaster για cd και αργοτερα για sacd που περιειχε και 5.1.
Καθε εκδοση δε θα επρεπε να αναπαραγεται απο το αντιστοιχο συστημα?
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Αυτο είναι μια εκδοχή upmixing. Πιθανόν η πρώτη που εφαρμόστηκε ιστορικά.

Upmixing απο τους Flintstones :lolsign:
Αυτή όμως η εκδοχή τυγχάνει και πολύ χρήσιμη για την εκτίμηση στην ομοιογένεια της στερεοφωνικής απεικόνισης,αφού με τέτοιον τύπο προγράμματος παραμένοντας ο ακροατής στην κορυφή του τριγώνου θα πρέπει να εισπράττει ολόκληρη την πληροφορία ακριβώς στο κέντρο μεταξύ των ηχείων χωρίς λοξοδρομήσεις.
Δε μου τα λετε πολυ καλα παιδες.
Σιγουρα δε σας εχει παρασυρει καπως ο ενθουσιασμος?
Εχουμε λοιπον το Money των Φλόυντ.
Εκατσαν εκει τα παλληκαρια στο στουντιο, βαλανε σε ενα καναλι τον Γκιλμουρ, στο αλλο τον Μέισον (τον νερουλα δε τον αναφερω για να τσαντιστει ο ακαρλ) και σε κατι αλλα καναλια ριξανε κατι κερματα, κατι ταμιακες και οτι αλλο τους κατεβαζε το φτιαγμενο τους κεφαλι.
Δεν ειχαν ενα καναλι, ουτε δυο, ουτε εντεκα. Ειχαν πολλα.
Εκατσαν μετα μαζι με τον Παρσονς μπροστα σε δυο ηχεια και μιξαρισαν το υλικο, εχοντας υποψιν τους οτι το αποτελεσμα θα αναπαραχθει απο στερεοφωνικα συστηματα και δη βινυλιου.
Αργοτερα εγινε remaster για cd και αργοτερα για sacd που περιειχε και 5.1.
Καθε εκδοση δε θα επρεπε να αναπαραγεται απο το αντιστοιχο συστημα?
Το ζήτημα που σε απασχολεί προκύπτει για όσες παραγωγές δεν θα είχαν ήδη διαμορφώσει τις αντίστοιχες εναλλακτικές τους εκδοχές.

Και ανάγεται κατά βάθος στον εξής μύχιο φόβο του εκάστοτε πιουρίστα : Κατά πόσον η επεξεργασία που θα παρείχε την πολυκαναλική σύσταση θα υποβάθμιζε παράλληλα την αρμονική και μικροδυναμική πληρότητα του αρχικού σήματος.

Θεωρώ ότι έχει ήδη τεκμηριωθεί πως κάτι τέτοιο δεν θα ίσχυε στις εκ προοιμίου διαμορφωμένες προς πολυκαναλική αναπαραγωγή.Τουναντίον,τείνει να ισχύει ακόμα και στις αυθεντικές δικαναλικές υπό τις τυπικές οικιακές συνθήκες ακρόασης.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.344
Reaction score
125.285
Καθε εκδοση δε θα επρεπε να αναπαραγεται απο το αντιστοιχο συστημα?
Όχι.

Όλες οι εκδόσεις αναπαράγονται άριστα από ένα πολυκάναλο immersive σύστημα, από όλα τα ηχεία να παίζουν πάντα, και ανεξαρτήτως έκδοσης.

Αντιθέτως, το δικάναλο περιορίζεται μόνο στις δικαναλες εκδόσεις, εξ ου και το δικάναλο στριμ στα sacd.

Κατά όμοιο τρόπο, μια μονοφωνικη έκδοση μπορεί να αναπαραχθεί άριστα από ένα δικάναλο σύστημα, όπως και από ένα μονοκάναλο, ενώ αντιθέτως το μονοκάναλο περιορίζεται μόνο στα μονοκάναλα και αδυνατεί να βγάλει τις διαστάσεις από το περιεχόμενο δικαναλης έκδοσης.

Είναι περιορισμός διαστάσεων.

Το μονοκάναλο, είναι μια εστιακή πηγή με μόνη διάσταση το βάθος, μπορεί να απεικονιστεί σαν ένα ραβδί ήχου. 1 διάσταση.

Το δικάναλο είναι ένα οριζόντιο επίπεδο ήχου, με πλάτος και βάθος, που περιορίζεται μπροστά από τη θέση του ακροατή. (με τη γνωστή εξαίρεση του παιχνιδιού των φάσεων). 2 διαστάσεις.

Το 7-καναλο είναι ομοίως ένα οριζόντιο επίπεδο ήχου, με επέκταση στα πλάγια και πίσω του ακροατή. Πάλι 2 διαστάσεις, αλλά με περιέλιξη τώρα, πέριξ της θέσης του ακροατή.

Το ιμερσιβ έχει ένα επίπεδο ακόμα, το ύψος, είναι 3-διαστατη απεικόνιση.

Οπότε, η ιμερσιβ έκδοση χάνει τη μια διάσταση σε 7.1 σύστημα, χάνει την περιέλιξη του ακροατή σε δικάναλο σύστημα, και χάνει και το πλάτος σε μονοκάναλο σύστημα, όπου μένει μόνο 1 διάσταση.

Το καλοστημένο δικάναλο σύστημα, μπορεί να προσφέρει σημαντική περιέλιξη για τον ακροατή, ιδίως αν το επιτρέπει ο περιποιημένος χώρος, κι αυτή είναι η μεγάλη του επιτυχία. Εδώ θριαμβεύουν τα δίπολα, τα ηχεία μεμβράνης, τα μπανγκενόλουφσεν, κλπ.

Όμως το πολυκάναλο, έχει γνήσια και ατόφια την περιέλιξη, με σαφήνεια και υπόσταση που δεν μπορεί να πλησιάσει το δικάναλο σεταπ, και φυσικά όταν υπάρχει ανάλογη έκδοση (sacd) στην ηχογράφηση, η διαφορά περιέλιξης βγάζει μάτι.

Βεβαίως το ιμερσιβ, με μια διάσταση ακόμα, είναι μακράν ανώτερο των υπολοίπων, καθώς ο κύκλος γίνεται πλέον σφαίρα. 3D.
 
Last edited:

Alex_Zapantis

Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.070
Reaction score
3.369
Σωστά.
Το πρόβλημα στον ήχο είναι ότι η αρχική ηχογράφηση στα μάστερ τειπς είναι έγχρωμη και 3d, και μας την μοίρασαν ασπρόμαυρη και 2d. Είναι ηχογραφημένη σαν avengers και μας την έδωσαν σα Τσάρλι Τσάπλιν, λόγω του περιορισμού του μέσου.

Η πιο πιστή προσέγγιση του αρχικού πολυκάναλου μάστερ τειπ, είναι μέσω των αλγορίθμων upmixing.

Η πιο πιστή απόδοση του δικαναλου σήματος, είναι επίσης μέσω των αλγορίθμων upmixing.

Ένα στερεοφωνικό μικρόφωνο σε κεφάλι κουκλας στη θέση ακρόασης, θα μετρήσει πιο πιστά το δικάναλο περιεχόμενο σε upmixing setup, παρά σε δικάναλο.

Καταλάβατε; ή να τα επαναλάβει; ερωτήσεις; :D
κάνει και κακά;



...

 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Ένα στερεοφωνικό μικρόφωνο σε κεφάλι κουκλας στη θέση ακρόασης, θα μετρήσει πιο πιστά το δικάναλο περιεχόμενο σε upmixing setup, παρά σε δικάναλο.
Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με χαιεντ κεφαλές στην θέση ακρόασης :D
 

Μηνύματα
681
Reaction score
1
Πάμε λοιπόν πίσω στην ουσία του θέματος...

Βασικό επιχείρημα των αμετανόητων δικαναλικών είναι ότι η ακροαματική μας αντίληψη ανταποκρίνεται φυσικότερα στο να επισκοπούμε νοητώς ένα μουσικό γεγονός που θα εκτυλισσόταν μπροστά αντί όπισθεν ή από άλλες κατευθύνσεις.Και ως αφοριστικό επιστέγασμα προβάλλεται η ιδέα των ΄΄ιπτάμενων βιολιών΄΄.

Τί ισχύει όμως στην πραγματικότητα; Όποτε παρακολουθούμε μια ζωντανή εκδήλωση σε ανοικτό χώρο κι εφόσον δεν θα βρισκόμασταν στο επίκεντρο του μουσικού συνόλου,τότε πράγματι τα κύρια συνθηματικά της εκτέλεσης θα έρχονταν από μπροστά.Πλην όμως θα εξακολουθούσαν να υφίσταται δευτερεύουσα πληροφορία οφειλόμενη σε περιβαλλοντικές συνθήκες και το συνυπάρχον κοινό που θα μας παρείχε μια γενικευμένη χωρική αίσθηση του γεγονότος.

Σε έναν κλειστό συναυλιακό χώρο οι κύριες δέσμες συνθηματικών θα ήταν δύο : η πρώτη του άμεσου ήχου και η δεύτερη με τις συνολικές ανακλαστικές συνιστώσες (πρώιμες και πεδίο αντήχησης) προερχόμενες από τα τοιχωματικά όρια του χώρου.
Η δεύτερη δέσμη γίνεται εξίσου σημαντική με τον άμεσο ήχο σε τέτοιες περιπτώσεις,αφού η περιεχόμενη ενέργεια και ο χρόνος στον οποίο θα φτάνει εκείνη παρέχουν σε δεδομένο ακροατή την απαραίτητη πληροφορία όχι μόνο για το χώρο όπου συμβαίνει το μουσικό γεγονός αλλά και για τη σύσταση του ίδιου του έργου.

Είναι προφανές ότι οι συνιστώσες που αποτελούν τη δεύτερη δέσμη θα έρχονται απ'όλες τις δυνατές κατευθύνσεις κατά τη διάρκεια του ζωντανού γεγονότος.Είναι δε χαρακτηριστικό ότι σ'ένα ηχογραφημένο έργο ο αρμόδιος ηχητικός μηχανικός θα είχε την διακριτική ευχέρεια να διαμορφώνει κατά την παραγωγή το περιεχόμενο της δεύτερης δέσμης κατά τρόπον ώστε να προσδίδει ανάλογα με την εκάστοτε περίπτωση μια χωρική αίσθηση που θα έκρινε ο ίδιος σκόπιμη.Οι υπεύθυνες για την ολική χωρική αίσθηση συνιστώσες ανήκουν κυρίως στις κατώτερες χαμηλές και τις ανώτατες υψηλές οκτάβες.Και η στάθμη τους είναι εξ ορισμού αρκετά κατώτερη σε σύγκριση μ'εκείνη από την ίδια τη μουσική εκτέλεση.

Παίρνοντας για παράδειγμα μια συνεχόμενη μέση στάθμη αναπαραγωγής τάξης 85 dB στη θέση ακρόασης οι στιγμιαίες κορυφές σ'ένα πρόγραμμα με υγιές εύρος δυναμικής ζώνης θα έφταναν μέχρι τα 110 dB περίπου ενώ οι εξειδικευμένες συνιστώσες για τη χωρική αίσθηση θα βρίσκονται σε στάθμες γύρω στα 50-55 dB.Έχοντας κιόλας δεδομένο ότι στους τυπικούς οικιακούς χώρους η συνεχής συνιστώσα από το θόρυβο υποβάθρου λαμβάνει συνήθως τιμές 45-50 dB,κατανούμε πόσο απαραίτητη γίνεται μια ικανή διαχείριση ισχύος από δεδομένο setup προκειμένου να κρατιόταν αλώβητο το ΄΄κουτσουρεμένο΄΄ δυναμικό εύρος των 60 dB που θα μπορούσε τουλάχιστον να ισχύει κατά τις περισσότερες περιπτώσεις στην πράξη.

Τί άλλο συμβαίνει όμως κατά την κλασσική δικαναλική αναπαραγωγή στηριζόμενη μονάχα σε δύο ηχητικές πηγές ευρισκόμενες μπροστά στον ακροατή;Αυτές οι δύο πηγές καλούνται ν'αναπαραγάγουν όχι μόνο τις μουσικές δομές από το εγγεγραμμένο έργο αλλά παράλληλα και το σύνολο των συνιστωσών που ανταποκρίνονται στην ενσωματωμένη χωρική αντίληψη για το ίδιο το γεγονός.

Κι εδώ βεβαίως επεμβαίνουν κάποια πρόσθετα δεδομένα,όπως ότι η πλειοψηφία των τυπικών οικιακών χώρων δεν διαθέτει κατάλληλη ακουστική συμπεριφορά και ότι τα οικιακά setup στην πλειοψηφία τους διακρίνονται από ανεπαρκή διαχείριση ισχύος και περιλαμβάνουν ηχεία έχοντα διαφοροποιημένες την απόκριση συχνότητας αλλά και τη διασπορά σε σχέση με τα ηχεία mastering στην εκάστοτε παραγωγή.Χώρια και η αναπαραγωγή σε στάθμες διαφορετικές από εκείνες δεδομένης διαδικασίας mastering.Έστω όμως και αν προσπεραστούν τα προηγούμενα,εμφανίζεται αμείλικτο το τελειωτικό στοιχείο,ότι δηλαδή το ακουστικό μας σύστημα θα προσπαθεί ν'αναπλάσει μια τρισδιάστατη χωρική αίσθηση ως προς πληροφορίες που θα έρχονταν κανονικά απ'όλες τις κατευθύνσεις έχοντας όμως στη διάθεσή του μονάχα δύο συγκεκριμένες ηχητικές πηγές ευρισκόμενες σε σταθερή μπροστινή θέση.

Και η κατάληξη είναι ότι στην πλειοψηφία των οικιακών setup δεν το καταφέρνουμε,με αποτέλεσμα η ιδεώδης τρισδιάστατη χωρική αίσθηση να εκφυλίζεται στην αντίληψη μιας ηχητικής σκηνής περιοριζόμενης μεταξύ των δύο ηχείων.Και αυτό αφού οι Ψυχοακουστικοί όροι υπαγορεύουν ότι η ακουστική μας αντίληψη καθώς θα μέναμε καρφωμένοι στην κορυφή ενός στερεοφωνικού τριγώνου θα προσηλώνεται αναγκαστικώς στις πραγματικές ηχητικές πηγές που θα έχει μπροστά του.

Όλοι βεβαίως είμαστε εξοικειωμένοι με την ποθητή συνθήκη ΄΄εξαφάνισης των ηχείων΄΄.Ακόμα και όταν αυτό κατορθώνεται στο πλαίσιο ενός δικαναλικού setup,η παραγόμενη ηχόσφαιρα στην πλειοψηφία των master αναπτύσσεται γύρω από το τμήμα που ορίζεται από τις θέσεις των ίδιων των ηχείων.Για να προκύψει ηχόσφαιρα με επίκεντρο τη θέση ακρόασης θα πρέπει να έχουν χρησιμοποιηθεί κατά την παραγωγή εξειδικευμένες τεχνικές ηχογράφησης και μίξης - οι οποίες έχουν θιγεί σε παρελθόντα σχετικά θέματα.

Τί δεν καταλαβαίνουμε λοιπόν όπως λέει και η δημοφιλής έκφραση;Ότι η δικαναλική αναπαραγωγή όσο γοητευτική και να προκύπτει,σε οποιοδήποτε μουσικό γεγονός,όσο ΄΄βαρβάτες΄΄ και να ήταν οι εμπλεκόμενες συσκευές,όσο ποιοτικά και...κατευθυντικά τα χρησιμοποιούμενα καλώδια δεν παύει να είναι μια...παρά φύσιν ακροαματική εμπειρία.Και ακόμα μικρότερης πιστότητας προς το καταγεγραμμένο έργο όσο μεγαλύτερη η ανεπάρκεια δεδομένου setup να πιάνει απαραμόρφωτα τις αποκαλούμενες ΄΄ρεαλιστικές στάθμες΄΄ ή όσο στενότερη και ανομοιόμορφη ανάμεσα στις συχνοτικές ζώνες η πολική απόκριση των ηχείων.Τα ηχοσυστήματα με τη ΄΄μαγική΄΄ απόδοση σε χαμηλές στάθμες είναι άχρηστα από άποψη στερεοφωνικής πιστότητας.Ο καλύτερος τρόπος να γινόταν πιο φυσική η ακροαματική διαδικασία είναι ο εμπλουτισμός με περισσότερες ηχητικές εστίες που θα παρείχαν άμεσο ήχο από διαφορετικές κατευθύνσεις.

Και υπό ποιους όρους θα εξακολουθούσε να έχει κάποια αξία η δικαναλική ακρόαση;

Παροχή ικανής ισχύος και διαχείριση από τα ηχεία : θα θέλαμε το σύστημα ν'ανταποκρίνεται απαραμόρφωτα στις αυξημένες απαιτήσεις που θα προέκυπταν ιδίως στις χαμηλές οκτάβες από μια διαδικασία ισοστάθμισης που θα τόνωνε την απόκριση για ν'αυξανόταν η χωρική αίσθηση στο μουσικό γεγονός.

Η απόκριση του συστήματος πάνω σε δεδομένη θέση ακρόασης και στάθμη αναφοράς όχι χαμηλότερη από την τυπική να προσομοιάζει όσο δυνατόν περισσότερο την αντίστοιχη καμπύλη ίσης ακουστότητας για τη συγκεκριμένη στάθμη.

Ομοιόμορφη διασπορά της επιθυμητής απόκρισης από τα ηχεία σε μεγάλο εύρος ιδίως στο οριζόντιο επίπεδο.Και μαζί με την ευρεία διασπορά ο εμπλουτισμός της ακουστικής συμπεριφοράς από το χώρο με έντονες διαχυτικές ιδιότητες σε μεσαίες και υψηλές οκτάβες,ώστε να διατηρείται ισορροπημένο σε πληθώρα θέσεων το προκύπτον πεδίο αντήχησης.

Κι εφόσον θα είχαμε καταφέρει την ιδεώδη απόκριση από τα ηχεία και υπό ευρεία διασπορά έχοντας κιόλας προσθέσει ικανά διαχυτικά στοιχεία στην ακουστική συμπεριφορά του χώρου,τότε θα υπήρχε η ευχέρεια να βρεθεί ο ακροατής σε θέσεις διαφορετικές από την κορυφή του στερεοφωνικού τριγώνου.Και κατ'αυτόν τον τρόπο ν'αμβλυνόταν ο βαθμός προσήλωσης στις άμεσες ηχητικές εστίες εντός του δωματίου.Τί δεν καταλαβαίνουμε;Ότι η φυσικότητα σε μια αμιγώς δικαναλική ακρόαση έρχεται με τη φυγή του ακροατή από τη θέση sweet spot εάν κι εφόσον η σύσταση της ενιαίας οντότητας επιτρέπει κάτι τέτοιο.Μα πόση πλάκα πια μας κάνει ο...θεός της υψηλής πιστότητας.;)

Γι αυτούς τους λόγους ηχεία όπως τα Beolab 90 & Lexicon SL-1 γίνονται τόσο απαραίτητα ιδίως κατά τις δικαναλικές ακροάσεις.
Γιά τέτοιους επίσης λόγους μέλη όπως ο vet που ακροάται τα Beolab 5 με την παρεχόμενη από αυτά ευρύτητα sweet spot είναι σε θέση να έχουν ανώτερη φυσικότητα κατά τη δικαναλική αναπαραγωγή και μάλιστα υπό ποικιλία εντάσεων.
Η παρεμβαση σου ειναι σωστη μεν αλλα μονο-διαστατη, αν καταλαβαινεις τι εννοω. Συνεχιζετε εσυ και καποιοι αλλοι να επικεντρωνεστε σε εναν μονο παραγοντα της αναπαραγωγης ενω ξερεις οτι υπαρχουν κι αλλοι οι οποιοι μαλιστα υποβαθμιζονται (αλλοιωνονται) στα παλυκαναλα σεταπ λογω υπαρξης πολλων συσκευων οι οποιες μεσω των πολλαπλων επεξεργασιων που υποκεινται κανουν το τελικο αποτελεσμα να απεχει πολυ απο αυτο που λεγεται πιστη αναπαραγωγη (ο Κωστας καπου το εγραψε).
 

Μηνύματα
681
Reaction score
1
Στην περίπτωση που αναφέρεις, δεν υπάρχει πραγματικό γεγονός-χώρος προς αναπαραγωγή, ή μερικές φορές


Οπότε δεν μας ενδιαφέρει και τόσο πολύ να αναπαράγουμε σωστά πληροφορίες χώρου/ανακλάσεις/ εικόνα της ηχογράφησης, διότι αυτή δεν υπάρχει στην πραγματικότητα. Και αν υπάρχει, σε άλλες εγγραφές, είναι γραμμένη λάθος, σε μόνο δυο κανάλια :gotcha:.

Πληροφορίες χώρου απο δυο πηγές μπροστά;;;; :roflmao::roflmao::roflmao:

:lolsign::lolsign::lolsign:

Οπότε, όπως λένε και οι χαϊεντάδες, το αναπαράγουμε το δικάναλο όπως μας αρέσει περισσότερο :D.
Δηλαδή με upmixing :D

Το βασικό είναι να συνειδητοποιήσει ο χρήστης πόσο παντελώς λάθος είναι το δικάναλο, πόσο παλαιολιθικός τρόπος αναπαραγωγής μουσικής. Τότε καταλαβαίνει πως η πιστή αναπαραγωγή του όσον αφορά τον χώρο δεν έχει κανένα νόημα. Κανένα.

Οπως δεν έχει νόημα η αναπαραγωγή μονοκάναλου απο μόνο ένα ηχείο. Ετσι δεν είναι; το ξέρετε πως το mono είναι παλαιολιθικό, πχ ένας παλιός δίσκος τζαζ εγγραφής 1950, και έχετε προαποφασίσει να το αναπαράγετε λάθος, δηλαδή σε stereo. Αυτό δεν κάνετε; παραδεχτείτε το :roflmao:

Δεν σβήνετε το ένα ηχείο, και να το βάλετε στο κέντρο να σας κοιτάει. Οχι, δεν το κάνετε αυτό. Το ακούτε σε δυο ηχεία. Stereo ενώ είναι mono. Δηλαδή "λάθος", όχι πιστά. Σκέφτεστε "αφού έχω δυο ηχεία, γιατί να μην τα βάλω να παίξουν και τα δυο, πιο ωραία ακούγεται"

Ε, φανταστείτε πόσο λάθος βλέπω εγώ την αναπαραγωγή απο δυο μόνο ηχεία, ενώ μπορώ να χρησιμοποιήσω έντεκα 8-)
Η πιστη αναπαραγωγη δεν εχει να κανει με τα καναλια αλλα με το ηχο, δεν υπαρχουν παλαιολιθικοι ηχοι απλα καποιοι γραφτηκαν σε 1-2 καναλια, καμια σχεση!

Όχι.

Όλες οι εκδόσεις αναπαράγονται άριστα από ένα πολυκάναλο immersive σύστημα, από όλα τα ηχεία να παίζουν πάντα, και ανεξαρτήτως έκδοσης.

Αντιθέτως, το δικάναλο περιορίζεται μόνο στις δικαναλες εκδόσεις, εξ ου και το δικάναλο στριμ στα sacd.

Κατά όμοιο τρόπο, μια μονοφωνικη έκδοση μπορεί να αναπαραχθεί άριστα από ένα δικάναλο σύστημα, όπως και από ένα μονοκάναλο, ενώ αντιθέτως το μονοκάναλο περιορίζεται μόνο στα μονοκάναλα και αδυνατεί να βγάλει τις διαστάσεις από το περιεχόμενο δικαναλης έκδοσης.

Είναι περιορισμός διαστάσεων.

Το μονοκάναλο, είναι μια εστιακή πηγή με μόνη διάσταση το βάθος, μπορεί να απεικονιστεί σαν ένα ραβδί ήχου. 1 διάσταση.

.
Εισαι σιγουρος οτι το μονοκαναλο εχει μονο 1 διασταση?

(Sorry για το ατονο των γραφομενων αλλα εχω ενα θεμα με το laptop)
 

Akis_G

Τηγανιτοειδές (κόντρα πλακέ) μπάσο!
Μηνύματα
2.312
Reaction score
7.823
Και ανάγεται κατά βάθος στον εξής μύχιο φόβο του εκάστοτε πιουρίστα : Κατά πόσον η επεξεργασία που θα παρείχε την πολυκαναλική σύσταση θα υποβάθμιζε παράλληλα την αρμονική και μικροδυναμική πληρότητα του αρχικού σήματος.
Απλα δε νιωθω καθολου ανετα, με το να την κανει αυτη την επεξεργασια ενα αυτοματοποιημενο σοφτγουερ, με τα στανταρντ βαλιους που λεει ο Κωστας, μη λαμβανοντας υποψη ουτε τον τροπο ηχογραφησης ουτε τον τροπο μιξαρισματος.
Μου θυμιζει τα πρισετς των εκουαλάιζερ «τζαζ χωλ», «σταντιουμ» κλπ.
Και εκεινα κατα περιπτωση ακουγονταν « καλυτερα».
Αλλα δε βλεπω, που κολλαει η πιστοτητα σε αυτη τη διαδικασια.
Κατα τα αλλα δεν εχω κανενα προβλημα να το παρει ο μαστερας και να του αλλαξει τα φωτα, κανοντας το μονοφωνικο, εντεκαφωνικο.

Πανω που συμφωνησαμε οτι hi fi ειναι η πιστη αναπαραγωγη του προϊοντος μιας μουσικης παραγωγης, λεμε τωρα οτι ενταξει θα του εφαρμοσουμε κι εναν αλγοριθμο μετατροπης, κοινο για ολες τις ηχογραφησεις και θα ακουσουμε πιο σωστα.
Σορρυ, αλλα δε στεκει.
Κατα τη γνωμη μου, μονο το remastering υπαρχοντων ηχογραφησεων σε πολυκαναλο φορματ και βεβαια η εξαρχης πολυκαναλες ηχογραφησεις, αποτελουν το επομενο σταδιο στην αναπαραγωγη μουσικης.
Το upmixing δικαναλου σε πολυκαναλο ειναι συμβιβασμος και μεταβατικο σταδιο.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.351
Reaction score
79.347
λογω υπαρξης πολλων συσκευων οι οποιες μεσω των πολλαπλων επεξεργασιων που υποκεινται κανουν το τελικο αποτελεσμα να απεχει πολυ απο αυτο που λεγεται πιστη αναπαραγωγη
Τι εννοείς; Εγώ έχω μόνο πηγή+processor , 2 μηχανήματα. Λιγότερα δεν γίνονται
 

A

amoustakas

Guest
Για πρακτικους λογους οχι.
Αλλα θεωρητικα, αν ειχες ενα μονοκαναλο, ενα δικαναλο και ενα πολυκαναλο συστημα, σωστα στημενα, δε θα επρεπε να ακους ακριβως το ιδιο στη θεση ακροασης?
Δηλαδη εναν μονοκαναλο ηχο ευθεια εμπρος σου?
Αφου αυτο περιεχει η ηχογραφηση.
Για το λόγο αυτό το γυρνάμε όλοι στο mono με mono ηχογραφήσεις. Ο καλύτερος τρόπος για να ακούσεις πολυκάναλο. :drinks:
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.593
Μηνύματα
2.865.204
Members
37.934
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top