Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.405
Πανω που συμφωνησαμε οτι hi fi ειναι η πιστη αναπαραγωγη του προϊοντος μιας μουσικης παραγωγης, λεμε τωρα οτι ενταξει θα του εφαρμοσουμε κι εναν αλγοριθμο μετατροπης, κοινο για ολες τις ηχογραφησεις και θα ακουσουμε πιο σωστα.
Αλλάξαμε γνώμη. Δεν θελουμε να ακούμε σωστά το δικάναλο, γιατί το δικάναλο είναι λάθος.

Θέλουμε να ακούμε σωστά το πολυκάναλο, και υποφερτά (δηλαδή πολυκάναλα) το δικάναλο. Που είναι λάθος φορμάτ. Λάθος.
 

Μηνύματα
681
Reaction score
1
Τι εννοείς; Εγώ έχω μόνο πηγή+processor , 2 μηχανήματα. Λιγότερα δεν γίνονται
Δεν ειναι θεμα ποσοτητας συσκευων αλλα τι κανουν αυτες και ποση διαφοροποιηση στο αρχικο σημα επιφερουν.
 

Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Μηνύματα
677
Reaction score
1.982
Πάμε πάλι από την αρχή.. ότι έχετε πει, έχει ήδη ερωτηθεί, απαντηθεί και εξηγηθεί στο θέμα αυτό σε προηγούμενα ποστς. Δεν αλλοιώνει, δεν αλλάζει, ούτε πετάνε βιολιά και πιάνα πάνω από το κεφάλι μας
 

Μηνύματα
681
Reaction score
1
Πουθενα δεν εγραψα για ιπταμενα βιολια, ξαναδιαβασε..,
επίσης.. το παρον θεμα ξεκινα με συγκριση 2 διαφορετικων πραγματων, κανεις δεν το σημειωσε αυτο σε 41 σελιδες.
 
Last edited:

Μηνύματα
27.206
Reaction score
25.180
Όπως εχω αναφέρει και παλιότερα, το Kind of Blue που έγινε Atmos, και κανονικά κυκλοφορούσε ως mono, είναι γραμμένο σε τρικάναλο. Δηλαδη έγινε downmix σε mono. Ειναι σωστό αυτο; Εχει νόημα;

Εδώ και δεκαετίες οι κονσόλες των στούντιο ειναι πολυκάναλες, οι εγγραφές ειναι πολυκάναλες, και μας πουλάνε downmix.

Ξυπνήστε πατριώτες, βγείτε στους δρόμους, μας κοροϊδεύουν :roflmao:
Εκδικηθείτε με upmix σε όλα.

Kαλά Ντίμη , στην υπερβολή είσαι Θεός.
ΟΜΩΣ οι κονσόλες στα studios δεν είναι πολυκάναλες εδώ και δεκαετίες για τον λόγο που περιγράφεις και σιγοντάρει η άλλη η δυνατοπαπαδιά ο ear.
Είναι γιατί βολεύει τους ηχολήπτες και τους μηχανικούς ήχου να γράφουν σε πολυκάναλα DAT, ή μπομπίνες τότε και μετά σε σκληρούς , διάφορα sessions , πχ πρώτα την κιθάρα σε δυο τρία πέντε δέκα takes και tracks αντίστοιχα, μετά σε άλλα tracks τα percussions σε άλλα τα πνευστά , σε άλλα τα ντράμς , και πάει λέγοντας. Στο τέλος ή στην αρχή έγραφαν και τα φωνητικά με διάφορα takes σε κάποια άλλα tracks , και στο τέλος τα έκαναν όλα αυτά ένα stereo master tape.
Πολυκάναλα master tapes , άργησαν πολύ να βγούν , προς τα τέλη του 2000 μπορεί και αργότερα με την έλευση των πολυκάναλων dvd το 1997. Κάποια λιγότερα υπήρχαν πιο παλιά για τα laser discs ,αλλά ήταν ελάχιστα.
Δεν υπήρχε πολυκάναλο master tape , σαν αρχείο για να τυπωθεί μετά σε καταναλωτικό μέσο.
Εχω εμπειρία απο 48κάναλες κονσόλες και πολλαπλά 8 κάναλα DAT;s TASCAM daisy chained σε 48 κανάλια από πελάτες , όπως παλιά η AUDIO VISUAL ,αλλά και κάποια άλλα studios. ΠΟΤΕ δεν έβγαλαν πολυκάναλο master tape , απλά γιατί δεν συνέτρεχε κανένας λόγος να γίνει κάτι τέτοιο.
Οι παραγωγές των pink Floyd δεν έγιναν ποτέ πολυκάναλες , πλην του PULSE.
O ALLAN PARSONS προσπάθησε να βγάλει κάποιες παραγωγές σε πολυκάναλο ,αλλά του βγήκε πολύ ακριβό το έργο και τα παράτησε, για να κάνει μετά από χρόνια remastering σε παλιές ηχογραφήσεις του που είχε την τύχη να έχει όλα τα κανάλια ξεχωριστά , σε πολυκάναλα DAT;s και έτσι μπόρεσε να βγάλει πολυκάναλο φορμά. Οχι όμως ότι το είχε σχεδιάσει εξ αρχής.
Μην λέμε ότι θέμε.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.405
Δεν ειναι θεμα ποσοτητας συσκευων αλλα τι κανουν αυτες και ποση διαφοροποιηση στο αρχικο σημα επιφερουν.
Το αγνό το παρθένο.

Ενώ τα +-8db που εχει το μπάσο στα συστήματα των περισσότερων δεν ειναι διαφοροποίηση.

Απο μπρος παρθένα και απο πίσω μπαίνουν τρένα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.405
Kαλά Ντίμη , στην υπερβολή είσαι Θεός.
ΟΜΩΣ οι κονσόλες στα studios δεν είναι πολυκάναλες εδώ και δεκαετίες για τον λόγο που περιγράφεις και σιγοντάρει η άλλη η δυνατοπαπαδιά ο ear.
Είναι γιατί βολεύει τους ηχολήπτες και τους μηχανικούς ήχου να γράφουν σε πολυκάναλα DAT, ή μπομπίνες τότε και μετά σε σκληρούς , διάφορα sessions , πχ πρώτα την κιθάρα σε δυο τρία πέντε δέκα takes και tracks αντίστοιχα, μετά σε άλλα tracks τα percussions σε άλλα τα πνευστά , σε άλλα τα ντράμς , και πάει λέγοντας. Στο τέλος ή στην αρχή έγραφαν και τα φωνητικά με διάφορα takes σε κάποια άλλα tracks , και στο τέλος τα έκαναν όλα αυτά ένα stereo master tape.
Πολυκάναλα master tapes , άργησαν πολύ να βγούν , προς τα τέλη του 2000 μπορεί και αργότερα με την έλευση των πολυκάναλων dvd το 1997. Κάποια λιγότερα υπήρχαν πιο παλιά για τα laser discs ,αλλά ήταν ελάχιστα.
Δεν υπήρχε πολυκάναλο master tape , σαν αρχείο για να τυπωθεί μετά σε καταναλωτικό μέσο.
Εχω εμπειρία απο 48κάναλες κονσόλες και πολλαπλά 8 κάναλα DAT;s TASCAM daisy chained σε 48 κανάλια από πελάτες , όπως παλιά η AUDIO VISUAL ,αλλά και κάποια άλλα studios. ΠΟΤΕ δεν έβγαλαν πολυκάναλο master tape , απλά γιατί δεν συνέτρεχε κανένας λόγος να γίνει κάτι τέτοιο.
Οι παραγωγές των pink Floyd δεν έγιναν ποτέ πολυκάναλες , πλην του PULSE.
O ALLAN PARSONS προσπάθησε να βγάλει κάποιες παραγωγές σε πολυκάναλο ,αλλά του βγήκε πολύ ακριβό το έργο και τα παράτησε, για να κάνει μετά από χρόνια remastering σε παλιές ηχογραφήσεις του που είχε την τύχη να έχει όλα τα κανάλια ξεχωριστά , σε πολυκάναλα DAT;s και έτσι μπόρεσε να βγάλει πολυκάναλο φορμά. Οχι όμως ότι το είχε σχεδιάσει εξ αρχής.
Μην λέμε ότι θέμε.
Τελείωσες;

Το δικάναλο ειναι downmix. Επεξεργασμένο και βρώμικο. :p

E8EC4319-E811-4B3F-A543-BB073442C1E9.jpeg
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.405
@costas EAR το 5καναλο Wish You Were Here το προτιμάς χωρίς upmix? Απλό πεντακάναλο; Να μην βάλουμε Auro3D να παίξουν και τα υπόλοιπα; Πιο ωραία είναι
 

Μηνύματα
27.206
Reaction score
25.180
Τελείωσες;

Το δικάναλο ειναι downmix. Επεξεργασμένο και βρώμικο. :p

View attachment 132062
Αυτό ακριβώς είναι που παραβλέπεις η παρανοείς στην προσπάθειά σου να πείσεις για το πολυκάναλο.


ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΠΑΝΤΑ ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΕΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ DIMI . !!!
Σκόρπια κανάλια ήταν από δω και απο κεί. Με εντελώς άλλες ημερολογιακές εγγραφές , σαν σκέτα tracks σε διάφορα είδη εγγραφέων . Δεν ήταν πολυκάναλες μίξεις σε ολοκληρωμένα έργα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.405
Αυτό ακριβώς είναι που παραβλέπεις η παρανοείς στην προσπάθειά σου να πείσεις για το πολυκάναλο.


ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΠΑΝΤΑ ΠΟΛΥΚΑΝΑΛΕΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ DIMI . !!!
Σκόρπια κανάλια ήταν από δω και απο κεί. Με εντελώς άλλες ημερολογιακές εγγραφές , σαν σκέτα tracks σε διάφορα είδη εγγραφέων . Δεν ήταν πολυκάναλες μίξεις σε ολοκληρωμένα έργα.
Ναι βρε. Προφανώς. Τα έχουμε πει αυτά επανειλλημένως. Ηταν πολυκάναλο πρωτογενές υλικό, που μιξαριζόταν αρχικώς (τότε δηλαδή) σε δυο κανάλια, λόγω των περιορισμών των τότε διαθέσιμων συσκευών αναπαραγωγής. Downmix λέγεται.

:lolsign:

Σήμερα έχουμε περισσότερες δυνατότητες, και τα πολλαπλά αρχικά tracks είναι συχνά διαθέσιμα για σύγχρονη επεξεργασία.
 

Μηνύματα
3.768
Reaction score
6.740
Παιδιά μη μαλλώνετε άδικα. Το δικάναλο ποτέ δεν πεθαίνει και δεν το σκιάζει φοβέρα καμιά..
Καλό το παιχνίδι με το πολυκάναλα ( το έκανα και εγώ πριν ένα χρόνο με upmix από δικάναλο σε all channel stereo αλλά οκ, μέχρι εκεί). Σαν τα κινητά που αλλάζουν μοντέλα συνεχώς και πας στο επόμενο .
Του χαρντ του ντάι!!:D:D του τσάνελς ονλυ:p:p!!
 


wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.129
Ναι βρε. Προφανώς. Τα έχουμε πει αυτά επανειλλημένως. Ηταν πολυκάναλο πρωτογενές υλικό, που μιξαριζόταν αρχικώς (τότε δηλαδή) σε δυο κανάλια, λόγω των περιορισμών των τότε διαθέσιμων συσκευών αναπαραγωγής. Downmix λέγεται.
Όλα Downmix πρέπει να τα λέμε μετά... γιατί και ένα έργο που κυκλοφορεί σε 7.1.4 δεν έχει ξεκινήσει με 12 tracks στην κονσόλα και την εγγραφή αλλά με 20-30 και βάλε... (για μια βασικά μιας ντραμς θέλεις 8-10 μικρόφωνα...)
 


Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.214
Reaction score
26.972
Να βάλω κι εγώ έναν προβληματισμό εδώ πέρα.
Οκ, ακούμε ανακλάσεις κ.λ.π.
Ποιες όμως ανακλάσεις και από πού?
Ποιος μού λέει ότι ο ήχος που έρχεται στ’ αυτιά μου, από π.χ. το αριστερό σαράουντ, είναι αυτός που θα ερχόταν από κείνη τη μεριά, αν ήμουνα στην αίθουσα της συναυλίας?
 

gonis

Luger
Μηνύματα
4.220
Reaction score
11.498
Παιδιά καλά το πάτε στα δικά σας θρεντ αλλά στο τρέχον είστε σαν να ζείτε σε σπηλιές.
Με αυτά που ποσταρετε μου δίνεται την εντύπωση ότι στερείστε δικαναλων εμπειριών σε Athens Pro audio και σε πολλά καλοστημένα hiend συστήματα όπου προτεραιότητα είναι η ακρίβεια,η υπέρ ανάλυση, η πληροφορία ,η ακριβής χωροταξική ισορροπία και όχι το hi-score των 120 dB και ο εντυπωσιασμός από 5-10 ηχογραφήσεις κλασικής μουσικής, Pink Floyd και moby.
Αν ο στόχος είναι το value for money έχετε κάποια τύχη,αν όχι θεωρώ ότι έχετε δρόμο μακρύ.
Το δικαναλο hiend,αν αγνοήσουμε την παράμετρο κόστος και επίδειξη πλούτου , είναι υπαρκτό χόμπι και αφορά χομπίστες που αναζητούν την τελειότητα σε βαθμό ψυχασθένειας.
Γνωριζω ανθρώπους που αυτό το χόμπι το έχουν φτάσει σε πολύ υψηλό επίπεδο χωρίς φανφάρες και εγωισμούς.Εχω φίλο που έχει πλατώ, βραχίονες, κεφαλές, προενισχυτες EMT, ναι πληθυντικός,για κάθε εγγραφή δίσκου που υπάρχει στον πλανήτη σε συνδυασμό με χώρο και ανάλογα συνοδα.
Έχοντας λοιπόν ακούσει μερικα από αυτά τα συστήματα σας διαβεβαιώ ότι η διαφορά του σβησιματος πχ ενός τραγουδιού του Louis Armstrong από ένα καλοστημένο αναλογικό σύστημα των 50k€ σε σχέση με Roon - tidal είναι εντυπωσιακά ακουστή αλλά αδιάφορα μετρήσιμη σε ms.Διαφορετικο το κόστος αλλά δεν είναι το ζητούμενο.Την αίσθηση live ενός τέτοιου συστήματος δεν θα την πλησιάσουν 5 τυχαία ενεργά και 5 sub αγορασμένα με κόπο και πόνο από το Θωμά.
Εξαιρετική η προσπάθεια του ear και του Dimifoot να στήσουν δύσκολα και πολύπλοκα πολυκαναλα συστήματα σε σωστούς χώρους αλλά θα πρέπει να καθορίσουν το reference,όχι σε στάθμες, να το αγγίξουν και να μας το μεταλαμπαδεύσουν.
Για μένα το reference είναι προσομοίωση του live ανεξάρτητου ηχογράφησης ,εικόνα 3d ,ωραίες φυσικές χροιές,ικανοποιητική στάθμη και άλλα απλά πράγματα,βλέπω βυζια πατάω like;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.323
@costas EAR το 5καναλο Wish You Were Here το προτιμάς χωρίς upmix? Απλό πεντακάναλο; Να μην βάλουμε Auro3D να παίξουν και τα υπόλοιπα; Πιο ωραία είναι
Δεν το άκουσα ποτέ χωρίς auro 3d.
Γιατί να το κάνω;
 

Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
λειπει σε πολλους το συγκεκριμενο upmix και δεν μπορουν να το καταλαβουν.....
....ειναι βασικο για πολυκαναλη ακροαση και τι upmix χρησιμοποιεις..
 

leandros

Πάρτε παθητικά!
Μηνύματα
3.195
Reaction score
6.100
Πάμε πάλι από την αρχή.. ότι έχετε πει, έχει ήδη ερωτηθεί, απαντηθεί και εξηγηθεί στο θέμα αυτό σε προηγούμενα ποστς. Δεν αλλοιώνει, δεν αλλάζει, ούτε πετάνε βιολιά και πιάνα πάνω από το κεφάλι μας
εννοείται ότι ΚΑΙ αλλοιώνει ΚΑΙ αλλάζει τον ήχο όταν καλείται να αποδώσει μια αρχικώς δικάναλη παραγωγή μέσω ενός αλγόριθμου σε πολυκάναλη!
Τώρα ότι αυτό αρέσει σς κάποιους περισσότερο το 5.1 ή το 7.2.4 ή το 65.6.26, από την αρχική παραγωγή του μουσικού αρχείου είναι κάτι σεβαστό..βίτσια είναι αυτά!;);)
Ένα σωστά στημένο δικάναλο θα παίξει αυτό που θα του βάλεις ως παραγωγή και δε θα κάνει τον...Αϊνστάιν με τους αλγόριθμους του στη προσπάθεια του να κάνει κλωνοποίηση στους ήχους της παραγωγής:p:p..
θα στηθεί σ ένα σαλόνι που ζει μια μέση οικογένεια και η κυρά δε θα μας κυνηγάει..
θα είναι ευκολότερα αναβαθμίσιμο στο μέλλον..
θα είναι σίγουρα πιο εμφανίσιμο..
θα είναι οικονομικότερο για να πετύχει αντίστοιχη ποιότητα-πιστότητα ήχου από τα πολυκάναλα..

Το δικάναλο εντέλει είναι σαν τις κατσαρίδες! Δε πεθαίνει ποτέ, και να το γιατί!:D:D
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • rose.athens
    Not in the mood Mod

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.599
Μηνύματα
2.865.516
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top