Βάση ηχείου από Έλληνα κατασκευαστή.



Μηνύματα
41
Reaction score
30
Πανέμορφες καταπληκτικές δουλειές όλες συγχαρητήρια στον κατασκευαστή Μιχάλη.
 


Μηνύματα
947
Reaction score
2.990
Δεν συμβαίνει αυτό.
.... σίγουρα έχεις περισσότερες γνώσεις από μένα σε θέματα αντοχής υλικών και stress analysis... :D
εμείς του ΕΜΠ Tsopana Rave παραμείναμε, οπότε θα κάνω ένα βήμα πίσω... μη φάμε και κανά μνημόνιο στη μάπα !! :lolsign::lolsign::lolsign:

Εν μέσω διακοπών ας μην χαλάμε τις καρδιές μας όμως... καλές βουτιές. :drinks:
.
 


Μηνύματα
181
Reaction score
93
Την θέλουμε μια στιβαρή βάση, αλλά αν το παρακάνουμε θα λειτουργήσει εις βάρος του ηχητικού αποτελέσματος,
η υπερβολική μάζα απορροφά σημαντική ενέργεια με αποτέλεσμα να ακούγεται πιο φτωχό κυρίως στα χαμηλά ένα ηχείο.
Η συγκεκριμένη είναι από μόνη της αρκετά βαριά, αλλά με την σωλήνα άδεια “καμπανίζει”, οπότε θα πρέπει
να γεμίσει τόσο ώστε να εξαλείψουμε το φαινόμενο κρατώντας την μάζα σε ικανοποιητικά επίπεδα, για το λόγο αυτό επιλέχθηκε το υλικό με το χαμηλότερο ειδικό βάρος. ( μιλάμε για 4 x
Έχω αντίστοιχες βάσεις και μάλλον τα ίδια ηχεία (Proac Response D2). Με τι υλικό τις γέμισες τις βάσεις;
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.113
Reaction score
124.683
σίγουρα έχεις περισσότερες γνώσεις από μένα σε θέματα αντοχής υλικών και stress analysis... :D
Σίγουρα δεν ξέρω τίποτα σ'αυτα που λες.

Τροφή για σκέψη πάντως, τα εντοιχισμένα ηχεία, που έχουν πυκνά δομικά υλικά πέριξ, δηλαδή ιδανικά τσιμέντο, και ενισχύεται η εκπομπή τους στο χώρο ακρόασης κατά τουλάχιστον 6 ντεσιμπέλ, πέραν του καρδιοειδη λοβού που πλέον βγάζουν.
Μάλιστα, στις μεσαίες συχνότητες είναι σημαντικό το boundaries gain, και γι'αυτό χρειάζεται ηχοαπορροφηση μεταξύ του ηχείου και του δομικου υλικού, ώστε να μειωθεί η ενίσχυση που θα λάβει στα μεσαία, να μείνει καθαρή η πρόσθια ακτινοβολία του μιντ.

Τροφή για σκέψη και η τοποθέτηση σαμπ στο δάπεδο, όπου σα βάση έχει το συμπαγές μπετό του δαπέδου, και παίρνει γκειν 3 ντεσιμπέλ από αυτό.

καλές βουτιές.
Και καλό μαύρισμα! ;)
 

Rosinante

Dark Nιάου
Μηνύματα
1.506
Reaction score
5.606
Ο Μιχαλης ειναι ο all inclusive ταχυδακτυλουργος για να φτιαχνει βασεις που θα στηριζουν τα ηχεια του αλλου Μαγου του Οζ, Πιτερμενη. Κι ασ' τους στη Βιλαριμπα να κανουν εκθεσεις χαιέντ...:):)
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.640
Reaction score
77.065
Σίγουρα δεν ξέρω τίποτα σ'αυτα που λες.

Τροφή για σκέψη πάντως, τα εντοιχισμένα ηχεία, που έχουν πυκνά δομικά υλικά πέριξ, δηλαδή ιδανικά τσιμέντο, και ενισχύεται η εκπομπή τους στο χώρο ακρόασης κατά τουλάχιστον 6 ντεσιμπέλ, πέραν του καρδιοειδη λοβού που πλέον βγάζουν.
Μάλιστα, στις μεσαίες συχνότητες είναι σημαντικό το boundaries gain, και γι'αυτό χρειάζεται ηχοαπορροφηση μεταξύ του ηχείου και του δομικου υλικού, ώστε να μειωθεί η ενίσχυση που θα λάβει στα μεσαία, να μείνει καθαρή η πρόσθια ακτινοβολία του μιντ.

αναφέρεσαι όπως σε τοποθέτηση μπάι γενελέκ?


[DOUBLEPOST=1563102873][/DOUBLEPOST]
Ο Μιχαλης ειναι ο all inclusive ταχυδακτυλουργος για να φτιαχνει βασεις που θα στηριζουν τα ηχεια του αλλου Μαγου του Οζ, Πιτερμενη. Κι ασ' τους στη Βιλαριμπα να κανουν εκθεσεις χαιέντ...:):)
+ φτιάχνει και κάγκελα για πολντάνσινγγκ:p :lolsign:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
.... σίγουρα έχεις περισσότερες γνώσεις από μένα σε θέματα αντοχής υλικών και stress analysis... :D
εμείς του ΕΜΠ Tsopana Rave παραμείναμε, οπότε θα κάνω ένα βήμα πίσω... μη φάμε και κανά μνημόνιο στη μάπα !! :lolsign::lolsign::lolsign:

Εν μέσω διακοπών ας μην χαλάμε τις καρδιές μας όμως... καλές βουτιές. :drinks:
.
Κυκλοφορούν βεβαίως κάποιοι παλιοχαρακτήρες που θεωρούν οποιαδήποτε εποχή...κατάλληλη για να χαλάνε καρδιές.
Αυτοί οι απαίσιοι τύποι ξεκινούν από τον Τρίτο Νόμο Κίνησης του Νεύτωνα,εκείνον δηλαδή που περιγράφει τη στενή σχέση δράσης και αντίδρασης σ'ένα απομονωμένο σύστημα σωμάτων.Σύμφωνα με αυτόν,η κίνηση των μεγαφώνων σ'ένα ηχείο συνεπάγεται ότι η καμπίνα στην οποία είναι αυτά προσαρμοσμένα θα έτεινε να κινηθεί η ίδια σε κατεύθυνση αντίθετη προς την εκάστοτε κίνηση διαφραγμάτων από τα μεγάφωνα.Αυτό το δεδομένο σημαίνει με τη σειρά του ότι στις καμπίνες των ηχείων μεταδίδεται μηχανική ενέργεια κατά τη λειτουργία τους.Αυτή η παρασιτική ενέργεια είναι κατά κανόνα ανεπιθύμητη.

Όπως έχουμε σίγουρα εμπεδώσει,ορισμένες καμπίνες έχουν κατασκευή που επιτρέπει ικανή απόσβεση αυτής της ενέργειας και μετατροπή της σε άλλες μορφές.Κάποιες άλλες πάλι δεν είναι και τόσο...ικανές - δεν λέμε ονόματα.Τί μπορεί λοιπόν ν'απογίνει όση ενέργεια - ιδίως στις χαμηλές οκτάβες - θα ήταν πολύ...σκληρή για να πεθάνει σε δεδομένο ηχειακό σύστημα;
Εάν το πάτωμα όπου θα ήταν ακουμπισμένα τα ηχεία είχε συμπαγή κατασκευή από σκληρό υλικό και θεωρούμενη άπειρη μάζα με συχνότητα ιδιοσυντονισμού στα...έγκατα,τότε θα ήταν σκόπιμο κατά κανόνα αυτή η παρασιτική ενέργεια να έφευγε από το ηχείο απαγόμενη κατά τον ανώτερο δυνατό βαθμό προς το πάτωμαΘα θέλαμε λοιπόν τη μέγιστη δυνατή μηχανική σύζευξη προς αυτό.

Εάν πάλι το δάπεδο ήταν ξύλινο φτιαγμένο με ενδοτικά υλικά εμφανίζοντα συχνότητα συντονισμού στις πρώτες οκτάβες του ακουστού φάσματος,τότε θα ήταν κατά κανόνα σκόπιμο να μην παροχετευόταν εκεί η παρασιτική ενέργεια ιδίως στις χαμηλές,αφού έτσι οι συντονιζόμενες επιφάνειες και το πλάτος ταλάντωσης θ'αυξάνονταν κατακόρυφα,μαζί με την αντίστοιχη ακουστότητα.Θα θέλαμε τότε να συμβαίνει μηχανική απόζευξη ως προς το πάτωμα.

Μηχανική σύζευξη συμβαίνει με τα κωνικά και από σκληρό υλικό στηρικτικά παρελκόμενα.Αντιθέτως απόζευξη επιτυγχάνεται χάρη στην παρεμβολή ενδοτικών ελαστομερών παρελκομένων,όπως η σορμποθάνη.Κι επειδή στο παρόν νήμα ασχολούμαστε με ηχεία βάσης,ας δούμε πώς παρεμβαίνει και η συμπεριφορά των βάσεων που τα στηρίζουν.

Όσο αυξάνεται η στιβαρότητα της βάσης και μειώνεται ακολούθως η ενδοτικότητα,θα γίνεται καλύτερη η απαγωγή της ενέργειας από την καμπίνα του στηριζόμενου ηχείου,αρκεί βεβαίως να μην έχουν παρεμβληθεί ανάμεσα στα δύο σώματα ενδοτικά ελαστομερή στηρικτικά.Το γέμισμα κούφιων χώρων όπως τα σκέλη της βάσης δεν αυξάνει απλώς την ολική μάζα στο σύστημα στήριξης.Ακόμα σπουδαιότερα αυξάνει τον βαθμό απόσβεσης στην ενέργεια μειώνοντας το πλάτος συντονισμού και μετατοπίζοντας επίσης την ιδιοσυχνότητα για το εν λόγω σύστημα,σε ζώνες όπου θα διεγείρεται εκείνο με μικρότερο βαθμό συμπάθειας προς τη συμπεριφορά του ηχείου.

Και κάτι τέτοιο θα γινόταν ακόμα πιο απαραίτητο όταν θα θέλαμε η παρασιτική ενέργεια να μη μεταδοθεί αυτούσια σε περίπτωση ενδοτικού δαπέδου,αλλά να αποσβενόταν με διάφορους τρόπους στην πορεία.Διότι ένας συνδυασμός με τη βάση ν'αποδίδει η ίδια συνιστώσες έχουσες ικανή ακουστότητα σε συγκεκριμένες συχνότητες είναι ανεπιθύμητος.Δεν θέλουμε κωδωνισμούς και δη ακουστούς.
Και μην λησμονούμε ότι μαζί με τις χαμηλές οκτάβες επηρεάζεται και θολώνει η απόδοση σε μεσαίες αλλά και τις υψηλές οκτάβες,αν μη τι άλλο αφού η εμμένουσα παρασιτική ενέργεια και οι δονήσεις θα παραβλάπτουν ακόμα περισσότερο την κίνηση δεδομένου διαφράγματος,όσο μικρότερο θα ήταν το αυθεντικό εύρος της κίνησης.

Τί συμβαίνει όμως στην περίπτωση ορισμένων ηχείων που βασίζονται στις ταλαντώσεις της καμπίνας τους προκειμένου ν'απέδιδαν συγκεκριμένη τονική υπογραφή;Τότε μια βάση με υπερβολική ικανότητα απαγωγής ενέργειας πιθανώς να μείωνε τον αρμονικό κορεσμό που θα είχε προγραμματιστεί ενδεχομένως από την κατασκευή των εν λόγω ηχείων.Οπότε θ'ανοιγόταν πεδίο δόξης λαμπρόν για όσους θα ήθελαν να πειραματιστούν παρεμβάλλοντας αποσβεστικά με διαφοροποιημένες ιδιότητες ανάμεσα στα δύο σώματα,ή/και παίζοντας με διαφορετικό βαθμό πλήρωσης των κούφιων χώρων από τη βάση.
Long Live Hi-End. Vive l'exception!:sneaky:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.113
Reaction score
124.683
αναφέρεσαι όπως σε τοποθέτηση μπάι γενελέκ?
Ναι.
Αυτή είναι η σωστή τοποθέτηση εντοιχισμού.

Πιο σωστά, δεν έχει. 8-)

Στο επόμενο "επίπεδο" του δικού μου πρότζεκτ, είναι κατ'αυτον τον τρόπο ο εντοιχισμός των 310 που έχω, όλων.
Και των 11 τεμαχίων.
Α, και πλωτό δάπεδο.:p

Ειδωμεν...
 
Last edited:

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.640
Reaction score
77.065
Ναι.
Αυτή είναι η σωστή τοποθέτηση εντοιχισμού.

Πιο σωστά, δεν έχει.
αυτό θα είχε ανάλογη σωστή εφαρμογή και σε sub?
απλά χωρίς τοποθέτηση ηχομονωτικού ενδιάμεσα να φανταστώ?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.113
Reaction score
124.683
αυτό θα είχε ανάλογη σωστή εφαρμογή και σε sub?
απλά χωρίς τοποθέτηση ηχομονωτικού ενδιάμεσα να φανταστώ?
Φυσικά!
Το κέρδος εντοιχισμού των σαμπ, είναι απλώς ... απερίγραπτο! Σα να έχεις διπλάσια σαμπ, όλα με καρδιοειδη λοβό, χαμηλότερων αρμονικών παραμορφώσεων, κλπ κλπ.

Ενδιάμεσα δεν αλλάζεις τίποτα από το σχέδιο της τζενελεκ.
Με ηχοαπορροφηση όπως το σχέδιο που βλέπεις.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.640
Reaction score
77.065
Φυσικά!
Το κέρδος εντοιχισμού των σαμπ, είναι απλώς απερίγραπτο.
Με ηχοαπορροφηση όπως το σχέδιο που βλέπεις.
η ηχοαπορρόφηση τι νόημα θα έχει αφού συμβάλει μόνο στις μεσαίες?
 



Μηνύματα
27.077
Reaction score
25.012
Τα είπαν όλα οι προλαλήσαντες , άρα δεν έχω λόγο να ξεκινήσω να γράψω σεντόνι.


Ενα πράγμα μόνον να πω¨¨οι βάσεις οφείλουν να είναι όσο πιο νεκρές ακουστικά γίνεται¨. Μπετό.
Για να ακούτε το ηχείο , και όχι το σύνολο ¨βάσεις - ηχείο¨.
Αν θέλετε συνεισφορά από τις βάσεις στις χαμηλές οκτάβες , ή πιο σωστά ,στις πρώτες οκτάβες , τότε πάρτε άλλα ηχεία.
 



Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.318
Μηνύματα
2.858.408
Members
37.893
Νεότερο μέλος
tassos249
Top