Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.246
Reaction score
78.933
Το ερώτημα είναι, αν αυτή η ιστορία έχει κάποιο τέλος, γιατί πριν 20 χρόνια που ακούγαμε δικάναλο, νομίζαμε οτι ακούμε το απόλυτο. Μήπως σε 20 χρόνια τα πολυκάναλα συστήματα στα οποία αναφέρεστε, θα θεωρούνται entry level? Υπάρχουν όρια στην ακουστική τελειότητα? Κι αν ναι, ποιά είναι αυτά?
Μπορείς αν θες να ρωτήσεις και για τις τηλεοράσεις.
 

Μηνύματα
1.864
Reaction score
4.430
Το ερώτημα είναι, αν αυτή η ιστορία έχει κάποιο τέλος, γιατί πριν 20 χρόνια που ακούγαμε δικάναλο, νομίζαμε οτι ακούμε το απόλυτο. Μήπως σε 20 χρόνια τα πολυκάναλα συστήματα στα οποία αναφέρεστε, θα θεωρούνται entry level? Υπάρχουν όρια στην ακουστική τελειότητα? Κι αν ναι, ποιά είναι αυτά?
Δεν ξερω τι θα προκυψει μετα απο 20 χρονια, εξελιξη φανταζομαι, αλλα
Αυτο που ακουμε τωρα στο σπιτι μας ειναι σιγουρα μια υποβοηθουμενη ψευδαισθηση.
Πριν απο μερικα χρονια στο Κεντρο ακουγα αποσβολωμενος
ενα μικρο γκρουπ που επαιζαν ολοι απο ενα djembe.
Ο διακριτος συνδιασμος ογκου, ατακας, ταχυτητας
ειναι απλησιαστος απο συνηθισμενες κατασκευες και διαφραγματα.

Πού μπορεί ένας άσχετος να ψάξει γι αυτά (με κάποια μίνιμουμ εμπιστοσύνη ότι δεν θα προσπαθήσουν να τον πιάσουν Κώτσο)?
Ενα ειναι πολυ κοντα σου.
Παρε το Lenco του Geoch και γραψε τις εντυπωσεις σου.
 

PURETONE

Ένα σκέτο "Π"
Μηνύματα
3.428
Reaction score
4.013
Πού μπορεί ένας άσχετος να ψάξει γι αυτά (με κάποια μίνιμουμ εμπιστοσύνη ότι δεν θα προσπαθήσουν να τον πιάσουν Κώτσο)?
Ενας "ασχετος" θα δυσκολευτει οντως.Μπορει ομως να συμβουλευτει εναν φιλο του "σχετικο".
Οι σοβαροι πωλητες vintage μηχανηματων δεχονται επιστροφες.Προσωπικα αν επισκευασω/αναπαλαιωσω κατι και το πουλησω αργοτερα, δινω στις πλειστες περιπτωσεις και καποια λογικη εγγυηση.Δεν το λεω αυτο για σκοπους αυτοπροβολης η διαφημισης αλλα πολλοι ειναι αυτοι που κανουν το ιδιο.Εξ'αλλου δεν ειμαι πωλητης vintage αντικειμενων,αλλα που και που πουλαω κατι αν δεν το χρειαζομαι,η αν θελω να το αντικαταστησω με κατι αλλο πιο χρησιμο.Μην νιωθεις οτι παντα καποιος σε κυνηγα για να σου παρει τα λεφτα σου και να σε ξεγελασει (γενικα το λεω αυτο οχι ειδικα για σενα).Δεν ειναι με αυτη την τακτικη που μενουν στην αγορα τοσα χρονια οσοι ασχολουνται με τα μεταχειρισμενα.
 

Μηνύματα
1.740
Reaction score
869
Kαλά Ντίμη , στην υπερβολή είσαι Θεός.
ΟΜΩΣ οι κονσόλες στα studios δεν είναι πολυκάναλες εδώ και δεκαετίες για τον λόγο που περιγράφεις και σιγοντάρει η άλλη η δυνατοπαπαδιά ο ear.
Είναι γιατί βολεύει τους ηχολήπτες και τους μηχανικούς ήχου να γράφουν σε πολυκάναλα DAT, ή μπομπίνες τότε και μετά σε σκληρούς , διάφορα sessions , πχ πρώτα την κιθάρα σε δυο τρία πέντε δέκα takes και tracks αντίστοιχα, μετά σε άλλα tracks τα percussions σε άλλα τα πνευστά , σε άλλα τα ντράμς , και πάει λέγοντας. Στο τέλος ή στην αρχή έγραφαν και τα φωνητικά με διάφορα takes σε κάποια άλλα tracks , και στο τέλος τα έκαναν όλα αυτά ένα stereo master tape.
Πολυκάναλα master tapes , άργησαν πολύ να βγούν , προς τα τέλη του 2000 μπορεί και αργότερα με την έλευση των πολυκάναλων dvd το 1997. Κάποια λιγότερα υπήρχαν πιο παλιά για τα laser discs ,αλλά ήταν ελάχιστα.
Δεν υπήρχε πολυκάναλο master tape , σαν αρχείο για να τυπωθεί μετά σε καταναλωτικό μέσο.
Εχω εμπειρία απο 48κάναλες κονσόλες και πολλαπλά 8 κάναλα DAT;s TASCAM daisy chained σε 48 κανάλια από πελάτες , όπως παλιά η AUDIO VISUAL ,αλλά και κάποια άλλα studios. ΠΟΤΕ δεν έβγαλαν πολυκάναλο master tape , απλά γιατί δεν συνέτρεχε κανένας λόγος να γίνει κάτι τέτοιο.
Οι παραγωγές των pink Floyd δεν έγιναν ποτέ πολυκάναλες , πλην του PULSE.
O ALLAN PARSONS προσπάθησε να βγάλει κάποιες παραγωγές σε πολυκάναλο ,αλλά του βγήκε πολύ ακριβό το έργο και τα παράτησε, για να κάνει μετά από χρόνια remastering σε παλιές ηχογραφήσεις του που είχε την τύχη να έχει όλα τα κανάλια ξεχωριστά , σε πολυκάναλα DAT;s και έτσι μπόρεσε να βγάλει πολυκάναλο φορμά. Οχι όμως ότι το είχε σχεδιάσει εξ αρχής.
Μην λέμε ότι θέμε.
Όχι.

Όλες οι εκδόσεις αναπαράγονται άριστα από ένα πολυκάναλο immersive σύστημα, από όλα τα ηχεία να παίζουν πάντα, και ανεξαρτήτως έκδοσης.
Αντιθέτως, το δικάναλο περιορίζεται μόνο στις δικαναλες εκδόσεις, εξ ου και το δικάναλο στριμ στα sacd.
Κατά όμοιο τρόπο, μια μονοφωνικη έκδοση μπορεί να αναπαραχθεί άριστα από ένα δικάναλο σύστημα, όπως και από ένα μονοκάναλο, ενώ αντιθέτως το μονοκάναλο περιορίζεται μόνο στα μονοκάναλα και αδυνατεί να βγάλει τις διαστάσεις από το περιεχόμενο δικαναλης έκδοσης.
Είναι περιορισμός διαστάσεων.
Το μονοκάναλο, είναι μια εστιακή πηγή με μόνη διάσταση το βάθος, μπορεί να απεικονιστεί σαν ένα ραβδί ήχου. 1 διάσταση.
Το δικάναλο είναι ένα οριζόντιο επίπεδο ήχου, με πλάτος και βάθος, που περιορίζεται μπροστά από τη θέση του ακροατή. (με τη γνωστή εξαίρεση του παιχνιδιού των φάσεων). 2 διαστάσεις.
Το 7-καναλο είναι ομοίως ένα οριζόντιο επίπεδο ήχου, με επέκταση στα πλάγια και πίσω του ακροατή. Πάλι 2 διαστάσεις, αλλά με περιέλιξη τώρα, πέριξ της θέσης του ακροατή.
Το ιμερσιβ έχει ένα επίπεδο ακόμα, το ύψος, είναι 3-διαστατη απεικόνιση.
Οπότε, η ιμερσιβ έκδοση χάνει τη μια διάσταση σε 7.1 σύστημα, χάνει την περιέλιξη του ακροατή σε δικάναλο σύστημα, και χάνει και το πλάτος σε μονοκάναλο σύστημα, όπου μένει μόνο 1 διάσταση.
Το καλοστημένο δικάναλο σύστημα, μπορεί να προσφέρει σημαντική περιέλιξη για τον ακροατή, ιδίως αν το επιτρέπει ο περιποιημένος χώρος, κι αυτή είναι η μεγάλη του επιτυχία. Εδώ θριαμβεύουν τα δίπολα, τα ηχεία μεμβράνης, τα μπανγκενόλουφσεν, κλπ.
Όμως το πολυκάναλο, έχει γνήσια και ατόφια την περιέλιξη, με σαφήνεια και υπόσταση που δεν μπορεί να πλησιάσει το δικάναλο σεταπ, και φυσικά όταν υπάρχει ανάλογη έκδοση (sacd) στην ηχογράφηση, η διαφορά περιέλιξης βγάζει μάτι.
Βεβαίως το ιμερσιβ, με μια διάσταση ακόμα, είναι μακράν ανώτερο των υπολοίπων, καθώς ο κύκλος γίνεται πλέον σφαίρα. 3D.
Στην σύγχρονη εποχή των πολυκάναλων αναλογικών ηχογραφήσεων (περίπου από το 1960 ως το 2000) ΠΑΝΤΑ υπήρχε πολυκάναλο master tape γιατί αλλιώς απλά ΔΕΝ μπορούσε να γίνει το downmix to stereo.. με 2 εξαιρέσεις 1) οι direct to disk ηχογραφήσεις 2) οι direct to 2 track ηχογραφήσεις.. οι early τρικάναλες ΔΕΝ θεωρούνται και ΔΕΝ είναι πολυκάναλες ηχογραφήσεις..

Με λίγα λόγια η διαδικασία και τα βήματα μιας πολυκάναλης αναλογικής ηχογράφησης (που ελάχιστοι απ' ότι φαίνεται γνωρίζουν) ήταν (και είναι) η εξής: ας προσέξουμε τα bold in & out για να το καταλάβουμε καλύτερα

1. Ηχογράφηση/takes
όργανα > ηχοληψία/μικρόφωνα > κονσόλα in (32/48/64 tracks)
grouping στην κονσόλα > effects > κονσόλα out > multitrack recorder in > επαναλήψεις/overdubbing > multitrack master tape.. ΤΕΛΟΣ της ηχογράφησης!!

Μέχρις εδώ τα (έως και 64) κανάλια της ηχοληψίας έχουν μεταφερθεί στα 24 (συνήθως) tracks του πολυκάναλου analogue master tape εμπεριέχοντας ένα προς ένα την χωρική πληροφορία, τα δικά τους effects και είναι ΟΛΑ ΜΟΝΟΦΩΝΙΚΆ.. αυτό το καταλαβαίνουμε γιατί δεν μπορεί σε 24ναλο προϊόν να έχουμε stereo panning.. επίσης καταλαβαίνουμε ότι τα stereo όργανα απασχολούσαν δύο(2) διακριτά tracks.. έτσι έχουμε το πολυκάναλο master.. μια χοντρή ταινία 2 συνήθως ιντσών που ΔΥΣΤΥΧΩΣ πολλές φορές τα studios λόγω κόστους επαναχρησιμοποιούσαν και επανέγραφαν.. σ' αυτή την περίπτωση υπήρχε πολυκάναλο μάστερ αλλά δεν σώθηκε.. επίσης αυτή η πολυκάναλη ταινία όντας εργαλείο και ιδιοκτησία των studios ΔΕΝ δίνονταν στους καλλιτέχνες.. Φυσικά για τα πρωτοκλασάτα συγκροτήματα (Pink Floyd κλπ) τα πολυκάναλα masters κρατιόνταν και αποθηκεύονταν όπως ακριβώς τα stereo masters.. απ’ αυτά προέρχονται τα native multitrack mixes που κυκλοφόρησαν-κυκλοφορούν σε sacd κλπ πολυκάναλα φορμά..

2. Downmix to stereo
Multitrack recorder out > κονσόλα in > STEREO PANNING , levels, stereo effects > κονσόλα stereo out > 2 track master tape in.. ΤΕΛΟΣ του downmix!! εδώ εφαρμόζονται και οι απαραβίαστοι κανόνες της σύγχρονης ηχογράφησης οι βασικότεοι των οποίων λένε:

- Μπάσο πάντα στη μέση ΧΩΡΙΣ ΠΟΤΕ βάθος/delay/echo
- κύρια φωνή πάντα στη μέση με κάποιο ποσοστό βάθους/delay/echo
- προσθήκη των τελικών stereo effects (βάθους κλπ)

3. Mastering
Επεξεργασία του δικάναλου master από την φάση 2. και παραγωγή του τελικού stereo master.. ΤΕΛΟΣ, έτοιμο το τελικό προϊόν για να κοπεί και να κυκλοφορήσει.. το stereo αυτό master περιέχει το τελικό έργο, έτσι όπως το φαντάστηκε το γκρουπ/καλλιτέχνες και το πραγματοποίησε ο παραγωγός.. στις μεγάλες παραγωγές ο ηχολήπτης ήταν απλά τεχνικός, ο μηχανικός παραγωγής ήταν αυτός που καθόριζε το τελικό έργο, δηλαδή τελικά όριζε τα σχετικά levels των tracks, ποια θέση θα είχαν τα όργανα στο stereo, τα effects, τον τελικό ήχο..

Εδώ θα αναφέρω και μια προσωπική εμπειρία σχετικά με τα άπειρα μυστικά, κόλπα και τεχνικές που χρησιμοποιεί ο ηχολήπτης και δίνει ‘τροφή’ στον παραγωγό να δουλέψει.. στα 90’s λοιπόν ο γράφων έκανε ηχοληψία/ηχογράφηση σε προβάδικο όπου έπαιζαν και έγραφαν demos αρκετά καλά Ελληνικά συγκροτήματα.. θυμάμαι σαν καλύτερο τους ‘No Man’s Land’ ένα γκρουπ που είχε παίξει support στους Stranglers στο Ρόδον.. σε ένα session πρόβας ήταν παρών ένας αμερικάνος blue grass ηχολήπτης όπου όταν τον ρώτησα πως θα μπορούσα να προσθέσω λίγη ‘φυσική βρομιά’ στον ήχο που ζητούσαν ορισμένα γκρουπ μου είπε και έβαλα ένα μικρόφωνο ‘ψείρα’ στη μεριά του control room κολλημένο πάνω στο τζάμι με τσίχλα!! Έτσι σ’ ένα κανάλι του 16 track Fostex που γράφαμε υπήρχε ο μουντός βρόμικος ήχος απ’ αυτό το μικρόφωνο που προστίθετο στο τελικό stereo mix.. Τέλειο!!

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω λοιπόν, μπορεί ο οποιοσδήποτε να καταλάβει ότι για να γίνει εκ νέου προσπάθεια downmix ενός πολυκάναλου master σε οποιοδήποτε πολυκάναλο (και όχι stereo) φορμά πρέπει να γίνουν τα παρακάτω..

- να υπάρχει και να είναι καλοδιατηρημένη, (όχι απομαγνητισμένη, όχι κολλημένη) η πολυκάναλη ταινία (multitrack master)
- να υπάρχει κατάλληλο multitrack μαγνητόφωνο που να είναι συμβατό με την Multitrack ταινία (σε ίντσες, κεφαλή & ταχύτητα)
- να γίνει mount η ταινία στο μαγνητόφωνο, να γίνουν extract τα 24 tracks με κατάλληλη κονσόλα (mixer) και ψηφιοποίηση σε 24 tracks στον υπολογιστή με χρήση 24 ξεχωριστών A/D converters..

Έστω λοιπόν ότι ισχύουν όλα τα παραπάνω και έχουμε στον υπολογιστή παραγωγής ένα μουσικό έργο με 24 tracks διανεμημένα ως εξής:

- 1-4 κύριες φωνές & φωνητικά
- 5-6 μπάσο
- 7-11 ντραμς
- 12-15 κιθάρες
- 16-18 κρουστά
- 19-24 πλήκτρα, σύνθι,effects, κώδικας συγχρονισμού

Το να μιξάρουμε αυτά τα 24 tracks σε πολυκάναλο, Immersive κλπ φυσικά και είναι δυνατόν και επίσης φυσικά μπορεί και να είναι ενδιαφέρον ηχητικά και απολαυστικά.. μια ‘αναρχική’ μουσική παλέτα.. αλλά θα είναι μουσική αυτό το αποτέλεσμα?? μπορεί να μου πει κάποιος με ποια λογική θα μιξάρουμε την ντραμς ας πούμε, τις φωνές, τα κρουστά, τις κιθάρες?? Τι θα πούμε?? Ρίξε λίγο μπότα στο ταβάνι, ρίξε τις τάμπλες πίσω δεξιά - αριστερά, ρίξε 30% φωνητικά κέντρο δεξιά - αριστερά, ρίξε και την κιθάρα να πετάει γύρω γύρω?? Πως θα το κάνουμε ας πούμε??
 
Last edited:

Μηνύματα
1.864
Reaction score
4.430
Το να μιξάρουμε αυτά τα 24 tracks σε πολυκάναλο, Immersive κλπ φυσικά και είναι δυνατόν και επίσης φυσικά μπορεί και να είναι ενδιαφέρον ηχητικά και απολαυστικά.. μια ‘αναρχική’ μουσική παλέτα.. αλλά θα είναι μουσική αυτό το αποτέλεσμα?? μπορεί να μου πει κάποιος με ποια λογική θα μιξάρουμε την ντραμς ας πούμε, τις φωνές, τα κρουστά, τις κιθάρες?? Τι θα πούμε?? Ρίξε λίγο μπότα στο ταβάνι, ρίξε τις τάμπλες πίσω δεξιά - αριστερά, ρίξε 30% φωνητικά κέντρο δεξιά - αριστερά, ρίξε και την κιθάρα να πετάει γύρω γύρω?? Πως θα το κάνουμε ας πούμε??
Ακριβως για αυτο το λογο νομιζω οτι η επιτυχια του πολυκαναλου
θα εξαρτηθει πολυ απο την αυτοσυγκρατηση των μηχανικων ηχου.
Το προνομιακο του πεδιο κατα την γνωμη μου θα ειναι
η καταγραφη-περιγραφη μικρων και μεγαλων συναυλιακων χωρων.
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.493
Reaction score
37.569
@Decembered ....... μαλλον το πικαπ νεκροθαφτης φαινεται να ειναι αν λαβουμε υπ'οψιν ποσα ψοφιακα...εεεεεε.........ψηφιακα περασαν και πανε ανεπιστρεπτι :)
χεχεχε....
οτι θαβεις καλο ειναι.. να εδω με τον EAR σε προηγουμενη ζωη..

Ομολογω, οτι ακομα αγοραζω (και ακουω) δισκους, cd, και μπ3 (δεν βρισκονται ολα σε flac). - o EAR εχει δικιο ομως στη πιστη αναπαραγωγη (και στις σταθμες εντασης), το υπολοιπο ειναι φετιχ - ωραιο φετιχ - ισως πεθαμενο, ισως στοιχειωμενο, αλλα και σε ποιον δεν αρεσουν τα φαντασματα..
στα ενεργα και στα καλωδια
Ερχομενος, στο μεσο αναπαραγωγης, ειναι σχετικο, θελει Φρουδικη αναλυση, και ειμαι του Λακαν = μεχρι ενα σημειο με το πως μεγαλωσαμε, μπορουμε να αλλαξουμε αποψεις οριμαζωντας..
Απο την αλλη το πικαπ/βινυλιο παραμενει ενα ειδος πολυτελειας, για τις μερες που διανυουμε, και θεορω καπως ανηθικο να τασομαι υπερ του φορματ.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.740
Reaction score
869
Ακριβως για αυτο το λογο νομιζω οτι η επιτυχια του πολυκαναλου
θα εξαρτηθει πολυ απο την αυτοσυγκρατηση των μηχανικων ηχου.
Το προνομιακο του πεδιο κατα την γνωμη μου θα ειναι
η καταγραφη-περιγραφη μικρων και μεγαλων συναυλιακων χωρων.
το down mix 24 track σε πολυκάναλο/immersive ναι οκ θέλει αυτοσυγκράτηση αλλά πιο πολύ γνώση και φαντασία.. υπάρχουν στοιχεία στην ηλεκτρική μουσική που μπορεί να προαχθούν σε πολυκάναλο & immersive.. πιο πολύ η μουσική με πολλά effects όπως πχ το ελικόπτερο των Pink Floyd ή η μουσική των progressive συγκροτημάτων, Genesis, Yes, Gong, J.M. Jarre, Eloy κλπ.. όμως σ' ένα blues ή τζαζ τρίο δεν καταλαβαίνω πως θα γίνει.. επίσης στη κλασσική και συμφωνική μουσική όπου θα έχουμε (και χάριν πλάκας) τα ιπτάμενα βιολιά..

όσο γι αυτό που ισχυρίζονται για τις αντανακλάσεις και την αναπαραγωγή του χώρου το θεωρώ τουλάχιστον γελοίο να αγοράσεις 15 παραπάνω ηχεία και να στήσεις ειδικό χώρο για ν' ακους τις ανακλάσεις.. είπαμε τα φυσικά και τα τεχνικά effects είναι γραμμένα στην αρχική ταινία και θα αναπαραχθούν ούτως άλλωστε και από το στέρεο.. πχ χορωδίες και ηχογραφήσεις οργάνου σε ναούς, ή το εξαιρετικό 'Preisner's Music' μια μεγάλη ηχογράφηση που έχει γίνει σε μια υπόγεια εκκλησία σκαμμένη μέσα σ' ένα παλιό ορυχείο αλατιού 130 μέτρα κάτω στη γη στην Κρακοβία με απίστευτο φυσικό έκο.. ακούστε το σ' ένα καλό στέρεο και θα καταλάβετε..
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Εγω παλι θα ελεγα,αν,λεμε αν παρετε χαμπαρι οτι πεθαινουν και οι λαμπες,please ....... πειτε μου το ,..........ισως χρειαστω μερικες ........ακομη :roflmao:
@Decembered ....... μαλλον το πικαπ νεκροθαφτης φαινεται να ειναι αν λαβουμε υπ'οψιν ποσα ψοφιακα...εεεεεε.........ψηφιακα περασαν και πανε ανεπιστρεπτι :)
΄΄Οι Νεκροί...δεν πεθαίνουν΄΄ ._ :sneaky:
Εμένα πάλι μου θυμίζει serial number . :fuckyou:
Κι εσύ μου φαίνεσαι σαν...serial καρδιοχαλαστής,αλλά δεν γίνεται και θέμα επ'αυτού.:D
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
το down mix 24 track σε πολυκάναλο/immersive ναι οκ θέλει αυτοσυγκράτηση αλλά πιο πολύ γνώση και φαντασία.. υπάρχουν στοιχεία στην ηλεκτρική μουσική που μπορεί να προαχθούν σε πολυκάναλο & immersive.. πιο πολύ η μουσική με πολλά effects όπως πχ το ελικόπτερο των Pink Floyd ή η μουσική των progressive συγκροτημάτων, Genesis, Yes, Gong, J.M. Jarre, Eloy κλπ.. όμως σ' ένα blues ή τζαζ τρίο δεν καταλαβαίνω πως θα γίνει.. επίσης στη κλασσική και συμφωνική μουσική όπου θα έχουμε (και χάριν πλάκας) τα ιπτάμενα βιολιά..

όσο γι αυτό που ισχυρίζονται για τις αντανακλάσεις και την αναπαραγωγή του χώρου το θεωρώ τουλάχιστον γελοίο να αγοράσεις 15 παραπάνω ηχεία και να στήσεις ειδικό χώρο για ν' ακους τις ανακλάσεις.. είπαμε τα φυσικά και τα τεχνικά effects είναι γραμμένα στην αρχική ταινία και θα αναπαραχθούν ούτως άλλωστε και από το στέρεο.. πχ χορωδίες και ηχογραφήσεις οργάνου σε ναούς, ή το εξαιρετικό 'Preisner's Music' μια μεγάλη ηχογράφηση που έχει γίνει σε μια υπόγεια εκκλησία σκαμμένη μέσα σ' ένα παλιό ορυχείο αλατιού 130 μέτρα κάτω στη γη στην Κρακοβία με απίστευτο φυσικό έκο.. ακούστε το σ' ένα καλό στέρεο και θα καταλάβετε..
Δεν λέω,έτσι είναι άμα έτσι...μας βολεύει.:sneaky:
χεχεχε....
...
Απο την αλλη το πικαπ/βινυλιο παραμενει ενα ειδος πολυτελειας, για τις μερες που διανυουμε, και θεορω καπως ανηθικο να τασομαι υπερ του φορματ.
Γι άλλους είδος πολυτελείας και γι άλλους μέσον...υποτελείας.:sneaky:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.113
Reaction score
124.683
όσο γι αυτό που ισχυρίζονται για τις αντανακλάσεις και την αναπαραγωγή του χώρου το θεωρώ τουλάχιστον γελοίο να αγοράσεις 15 παραπάνω ηχεία και να στήσεις ειδικό χώρο για ν' ακους τις ανακλάσεις..
Δυστυχώς αγαπητέ συνοδοιπόρε στο χόμπι, δε το θεωρεί γελοίο ας πούμε το team της pmc, που έστησε πολυκάναλο ηχοσύστημα για να φτιάξει το πολυκάναλο μάστερ του Μάιλς, καταγράφοντας τις πληροφορίες χώρου σε διακριτά κανάλια, το οποίο ως αποτέλεσμα έχει αφήσει άφωνους όποιους το άκουσαν, όλους ανεξαιρέτως, όπως δε θεώρησαν γελοίο το να ασχοληθούν κι αυτοί, κι άλλοι πολλοί, με διάφορα μουσικά έργα, όπως και τις παλιές εκτελέσεις στις συμφωνίες του Μπετόβεν, και ξέρουν καλά οι άνθρωποι πως να κάνουν τη δουλειά τους και πώς να μοιράσουν τα κανάλια του μάστερ στο πολυκάναλο φορμά που διανέμεται στους καταναλωτές, δεν έχουν ..απορίες.

Εμείς σα καταναλωτές, είτε αγοράζουμε τον απαραίτητο εξοπλισμό για να απολαύσουμε αυτά και άλλα πολλά, είτε καθόμαστε στα δικάναλα αβγά μας, για διάφορους λόγους, είτε λόγω παντόφλας, είτε λόγω ανεπαρκούς χώρου, είτε λόγω οικονομικών δυνατοτήτων, είτε γιατί η γάτα έχει ένα αφτί.

Το να θεωρείται γελοίο πάντως το στήσιμο πολυκάναλου, ακόμα και μόνο για κλασική μουσική, δηλαδή πληροφορίες χώρου, μου θυμίζει το όσα δε φτάνει η αλεπού, τίποτε άλλο.
 
Last edited:


Μηνύματα
1.740
Reaction score
869
Ων

Δυστυχώς αγαπητέ συνοδοιπόρε στο χόμπι, δε το θεωρεί γελοίο ας πούμε το team της pmc, που έστησε πολυκάναλο ηχοσύστημα για να φτιάξει το πολυκάναλο μάστερ του Μάιλς, καταγράφοντας τις πληροφορίες χώρου σε διακριτά κανάλια, το οποίο ως αποτέλεσμα έχει αφήσει άφωνους όποιους το άκουσαν, όλους ανεξαιρέτως, όπως δε θεώρησαν γελοίο το να ασχοληθούν κι αυτοί, κι άλλοι πολλοί, με διάφορα μουσικά έργα, όπως και τις παλιές εκτελέσεις στις συμφωνίες του Μπετόβεν, και ξέρουν καλά οι άνθρωποι πως να κάνουν τη δουλειά τους και πώς να μοιράσουν τα κανάλια του μάστερ στο πολυκάναλο φορμά που διανέμεται στους καταναλωτές, δεν έχουν ..απορίες.

Εμείς σα καταναλωτές, είτε αγοράζουμε τον απαραίτητο εξοπλισμό για να απολαύσουμε αυτά και άλλα πολλά, είτε καθόμαστε στα αβγά μας, για διάφορους λόγους, είτε λόγω παντόφλας, είτε λόγω ανεπαρκούς χώρου, είτε λόγω οικονομικών δυνατοτήτων.

Το να θεωρείται γελοίο πάντως, μου θυμίζει όσα δε φτάνει η αλεπού, τίποτε άλλο.
μην κολλάς σε μια φράση απ' όλα που έγραψα.. οκ.. παίρνω πίσω το γελοίο και το αντικαθιστώ με περιττό και υπερβολικό..

δεν αμφιβάλλω ότι το πράγμα έχει ενδιαφέρον και είναι και μια νέα μορφή δημιουργίας, το έγραψα άλλωστε.. από την άλλη αυτό που έκανε η PMC είναι κάτι πειραματικό και δε νομίζω ότι πρέπει να τρέξουμε την επόμενη μέρα να το υιοθετήσουμε όλοι στους χώρους μας..
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.113
Reaction score
124.683
Ο Τουλ είναι εξόχως σαφής:
Το σωστά δομημένο immersive σύστημα, αποτελεί το ιδανικό σύστημα αναπαραγωγής ήχου, είτε για ταινίες είτε για μουσική.
Νομίζω ότι είναι σαφές πως εκ μέρους μας, ως απλοί καταναλωτές, δεν υπάρχει κάτι να προσθέσουμε, παρά μόνο να εξερευνήσουμε τους διαθέσιμους τρόπους ορθής δόμησης ενός τέτοιου συστήματος, αν και εφόσον δεν συντρέχουν οι γνωστοί απαγορευτικοί παράγοντες (κυρίως παντόφλα).

Τα υπόλοιπα, άνευ πλάκας, τα ακούω βερεσέ. 8-)
 

Μηνύματα
1.740
Reaction score
869
Ων

Δυστυχώς αγαπητέ συνοδοιπόρε στο χόμπι, δε το θεωρεί γελοίο ας πούμε το team της pmc, που έστησε πολυκάναλο ηχοσύστημα για να φτιάξει το πολυκάναλο μάστερ του Μάιλς, καταγράφοντας τις πληροφορίες χώρου σε διακριτά κανάλια, το οποίο ως αποτέλεσμα έχει αφήσει άφωνους όποιους το άκουσαν, όλους ανεξαιρέτως, όπως δε θεώρησαν γελοίο το να ασχοληθούν κι αυτοί, κι άλλοι πολλοί, με διάφορα μουσικά έργα, όπως και τις παλιές εκτελέσεις στις συμφωνίες του Μπετόβεν, και ξέρουν καλά οι άνθρωποι πως να κάνουν τη δουλειά τους και πώς να μοιράσουν τα κανάλια του μάστερ στο πολυκάναλο φορμά που διανέμεται στους καταναλωτές, δεν έχουν ..απορίες.

Εμείς σα καταναλωτές, είτε αγοράζουμε τον απαραίτητο εξοπλισμό για να απολαύσουμε αυτά και άλλα πολλά, είτε καθόμαστε στα αβγά μας, για διάφορους λόγους, είτε λόγω παντόφλας, είτε λόγω ανεπαρκούς χώρου, είτε λόγω οικονομικών δυνατοτήτων.

Το να θεωρείται γελοίο πάντως, μου θυμίζει όσα δε φτάνει η αλεπού, τίποτε άλλο.
μην κολλάς σε μια φράση απ' όλα αυτά που έγραψα.. οκ.. παίρνω πίσω το γελοίο και το αντικαθιστώ με περιττό και υπερβολικό..

δεν αμφιβάλλω ότι το πράγμα έχει ενδιαφέρον και είναι και μια νέα μορφή δημιουργίας, το έγραψα άλλωστε.. από την άλλη αυτό που έκανε η PMC είναι κάτι πειραματικό και δε νομίζω ότι πρέπει να τρέξουμε την επόμενη μέρα να το υιοθετήσουμε όλοι στους χώρους μας..
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.246
Reaction score
78.933
Up ;)

Λίγο ξεπερασμένο, πέρασαν δυο ολόκληρα χρόνια :D απο τότε που βγήκε το βιβλίο του Toole, αλλά ας δούμε πάλι τι έγραφε προφητικά :roflmao: απο τότε:

  • ...it is sad to say that many recordings can be well described as : left loudspeaker, right loudspeaker and phantom center. This is mono, mono, and double mono.....we need more channels to capture, store and reproduce even the essential perceptions of 3-dimensional sound fields....now cinemas have as many as 62 channels in the immersive sound formats. That is excessive for musical needs, but more than two would be nice. Fortunately there are examples of excellent multichannel music....as good as stereo can be, more channels are better for a single listener, and most definitely for multiple listeners...unfortunately the 5 or 7 channel options almost universally used in movies have not been commercially successful in the music domain, even though they are capable of more engaging reproductions. The new immersive formats, employing even more channels and loudspeakers, were created for movies, where they provide exciting spatial dynamics...provide compelling impressions of real concert halls or cathedrals, even as one moves around the listening room...
  • ...multichannel systems for homes offer both thrilling movies and the prospect of engaging music. A state of the art home theater can also be a state of the art concert hall replicator.
BEFFAC8C-8F89-4888-AAB1-39EF71055D96.png

Two Audio Engineering Society (AES) Publications awards (1988, 1990)

· The AES Silver Medal award (1996) and the Gold Medal award (2013).

· CEDIA Lifetime Achievement award (2008)

· Beryllium Driver Lifetime Achievement award from ALMA (Association of Loudspeaker Manufacturing & Acoustics International) (2011)

· Inducted into the Consumer Technology Association Hall of Fame (2015)

· The Peter Barnett Award from the Institute of Acoustics (UK) (2017)
He is a Life Fellow and Past President of the AES, a Fellow of the Acoustical Society of America and a Fellow of CEDIA (Custom Electronic Design and Installation Association).

Δεν τον λες και άσχετο με το HiFi :D.
Δεν ξέρει αυτός, και ξέρουν καλύτερα οι συμφορουμίτες μας;
:lolsign:

Και είδαμε τι έφτιαξε, στο σαλόνι του μάλιστα , ούτε καν σε dedicated

https://www.thescreeningroomav.com/...te-Real-World-Home-Theater-and-Listening-Room

19FE14D0-B4D5-4C4F-BE2E-444E766A0123.jpeg
1ED6C0A1-CB87-498D-AC01-F287873F741E.jpeg
03998CE8-9FC3-43B8-A701-23C5A0162D44.jpeg


Φανταστείτε τι θα έφτιαχνε σε dedicated αν είχε :roflmao:


@costas EAR Δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το νόημα της διαρκούς επεξήγησης του προφανούς.
Όποιος κατάλαβε κατάλαβε, οι υπόλοιποι ή δεν μπορούν ή δεν θέλουν να καταλάβουν :p



7713A002-4EC6-444D-A56C-527AB44BA7B1.jpeg
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.113
Reaction score
124.683
Έχει υπερβολικά πολλές "καλά κρυμμένες λεπτομέρειες" ο χώρος του Τουλ, μόνο "απλό κοινόχρηστο σαλόνι" δεν είναι..

Αλλά ενταξει, αυτός είναι τεράστιος μάστερ, δε παίζει σενάριο να μιμηθεί κανείς ότι έχει κάνει..

Δείχνει όμως τον τρόπο σκέψης και μια πραγματικά σοβαρή υλοποίηση.
 


Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
8.142
Reaction score
26.706
Δεν μπορώ ωστόσο να μην το παρατηρήσω. Βλέπω το κεντρικό στο ταβάνι, είναι μάλιστα πολύ μικρότερο από τα "κυρίως".
 

Μηνύματα
1.740
Reaction score
869
Δεν λέω,έτσι είναι άμα έτσι...μας βολεύει.:sneaky:.....
δεν ξέρω που διέκρινες το βόλεμα.. όπως και να 'χει εδώ είμαστε να το συζητήσουμε και να το αναλύσουμε..
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.318
Μηνύματα
2.858.420
Members
37.894
Νεότερο μέλος
Nika
Top