Βάση ηχείου από Έλληνα κατασκευαστή.

Rosinante

Dark Nιάου
Μηνύματα
1.506
Reaction score
5.606
Τα είπαν όλα οι προλαλήσαντες , άρα δεν έχω λόγο να ξεκινήσω να γράψω σεντόνι.


Ενα πράγμα μόνον να πω¨¨οι βάσεις οφείλουν να είναι όσο πιο νεκρές ακουστικά γίνεται¨. Μπετό.
Για να ακούτε το ηχείο , και όχι το σύνολο ¨βάσεις - ηχείο¨.
Αν θέλετε συνεισφορά από τις βάσεις στις χαμηλές οκτάβες , ή πιο σωστά ,στις πρώτες οκτάβες , τότε στηριξτε τα ηχεια πανω στα σαμπ τους!!!!.
Fixed!!!
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Rack και βάση τηλεόρασης από τα χρυσά χέρια του Μιχάλη!!!
View attachment 132230 View attachment 132231
Και πάντα υπό στήριξη τριών σημείων,παρακαλώ...
Ναι.
Αυτή είναι η σωστή τοποθέτηση εντοιχισμού.
Πιο σωστά, δεν έχει. 8-)
Στο επόμενο "επίπεδο" του δικού μου πρότζεκτ, είναι κατ'αυτον τον τρόπο ο εντοιχισμός των 310 που έχω, όλων.
Και των 11 τεμαχίων.
Α, και πλωτό δάπεδο.:pΕιδωμεν...
Πρόσεχε να μη σου...βυθιστεί.Οψόμεθα.:p
Καλή μας Rosinante,κάτι τέτοιο δεν γίνεται να εφαρμοστεί ανεξαιρέτως σε οποιονδήποτε συνδυασμό ηχείου βάσης-υποβαθύφωνης μονάδας,αφού τα μεγέθη καμπίνας στη δεύτερη θα επεκτείνουν στην πράξη τις διαστάσεις μπάφλας που θα βλέπουν οι μονάδες του ηχείου που θα είναι τοποθετημένο πάνω σε αυτήν και ανάλογα με την ιδιαίτερη γεωμετρία του εκάστοτε συνόλου θα προκύπτει και διαφοροποιημένη συμπεριφορά baffle-step σε συνάρτηση προς τη συχνότητα.

Το δε sub φροντίζουμε κατά κανόνα να ήταν μηχανικώς αποζευγμένο από το δάπεδο,αφού η καμπίνα του είναι υποτίθεται κατασκευασμένη με σκοπό να προσφέρει η ίδια ικανή απόσβεση στην παρασιτική ενέργεια,ενώ θα ήταν σκόπιμο παράλληλα ολόκληρη η εκπεμπόμενη ενέργεια από τα μεγάφωνα να διοχετεύεται στο αέριο μέσο του χώρου ακρόασης.

Επιπλέον θα ήταν σκόπιμη και περαιτέρω διαφοροποιημένη ισοστάθμιση στην απόκριση των κύριων ηχείων,αφού το εμβαδόν στην άνω οριζόντια επιφάνεια του sub τείνει να είναι αρκετά μεγαλύτερο από την κάτοψη του κύριου ηχείου-δορυφόρου,οπότε θα προέκυπταν τονώσεις στη ζώνη της τρίτης οκτάβας.Ας παρατηρήσουμε λ.χ. πώς είναι προσαρμοσμένοι οι ΄΄δορυφόροι΄΄ Kii Three στις υποβαθύφωνες βάσεις τους BXT.
Τα είπαν όλα οι προλαλήσαντες , άρα δεν έχω λόγο να ξεκινήσω να γράψω σεντόνι.
Ενα πράγμα μόνον να πω¨¨οι βάσεις οφείλουν να είναι όσο πιο νεκρές ακουστικά γίνεται¨. Μπετό.
Για να ακούτε το ηχείο , και όχι το σύνολο ¨βάσεις - ηχείο¨.
Αν θέλετε συνεισφορά από τις βάσεις στις χαμηλές οκτάβες , ή πιο σωστά ,στις πρώτες οκτάβες , τότε πάρτε άλλα ηχεία.
Κατά τα άλλα το forum ζει ιστορικές στιγμές,ο JM κατανοεί γραπτά από τον υποφαινόμενο.:D
 
Last edited:

Μηνύματα
23
Reaction score
14
Μπραβο εξοχες κατασκευες !!!
καντε και μια αναφορα στα υλικα γεμισματος
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
30.184
Reaction score
27.660
Δεν ξέρω αν και πόση διαφορά μπορεί να έχει η άμμος της θάλασσας, η χαλαζιακή άμμος, ή η άμμος για γάτες.
Νομίζω ότι όσο πιο λεπτόκοκκο το υλικό, τόσο καλύτερα.
Πάντως κάνουν δουλειά.
Οι μεταλλικοί σωλήνες όταν είναι άδειοι κάνουν σαν καμπάνες.
Μόλις γεμίσουν με άμμο είναι ακουστικά νεκροί.
 

Μηνύματα
948
Reaction score
2.990
Έχω αντίστοιχες βάσεις και μάλλον τα ίδια ηχεία (Proac Response D2). Με τι υλικό τις γέμισες τις βάσεις;
Αγαπητέ όχι δεν είναι Proac. Το συγκεκριμένο κινείται "ελαφρώς" προς την κατεύθυνση όπως αυτή περιγράφεται στο τέλος του ποστ 32, για τον λόγο αυτό έπρεπε να δοθεί προσοχή στο τελικό βάρος της βάσης.
Λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να δώσω περισσότερες πληροφορίες από εδώ.
[DOUBLEPOST=1563133392][/DOUBLEPOST]
Ναι.
Αυτή είναι η σωστή τοποθέτηση εντοιχισμού.

Πιο σωστά, δεν έχει. 8-)

Στο επόμενο "επίπεδο" του δικού μου πρότζεκτ, είναι κατ'αυτον τον τρόπο ο εντοιχισμός των 310 που έχω, όλων.
Και των 11 τεμαχίων.
Α, και πλωτό δάπεδο.:p

Ειδωμεν...
Αν έχεις την καλοσύνη θα μπορούσες να μας πεις ποιός ο ρόλος του absorbing material
μεταξύ της καμπίνας του ηχείου και του concrete wall όπως αυτό απεικονίζεται στο ποστ 31 ?
απ΄ότι φαίνεται ο συγκεκριμένος σχεδιαστής έχει μεριμνήσει έτσι ώστε η καμπίνα να μην έρχεται σε επαφή με το concrete wall. Ξέρεις γιατί έχει κάνει αυτήν την επιλογή ?

Γνωρίζεις μήπως να μας πεις γιατί δεν φτιάχνουμε τις καμπίνες των ηχείων από μπετό ? ή ακόμα καλύτερα από μάρμαρο Νάξου ή Καβάλας ? Να τελειώνουμε... μια κι έξω .


.
 
Last edited:

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Αγαπητέ όχι δεν είναι Proac. Το συγκεκριμένο κινείται "ελαφρώς" προς την κατεύθυνση όπως αυτή περιγράφεται στο τέλος του ποστ 32, για τον λόγο αυτό έπρεπε να δοθεί προσοχή στο τελικό βάρος της βάσης.
Λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να δώσω περισσότερες πληροφορίες από εδώ.
[DOUBLEPOST=1563133392][/DOUBLEPOST]

Αν έχεις την καλοσύνη θα μπορούσες να μας πεις ποιός ο ρόλος του absorbing material
μεταξύ της καμπίνας του ηχείου και του concrete wall όπως αυτό απεικονίζεται στο ποστ 31 ?
απ΄ότι φαίνεται ο συγκεκριμένος σχεδιαστής έχει μεριμνήσει έτσι ώστε η καμπίνα να μην έρχεται σε επαφή με το concrete wall. Ξέρεις γιατί έχει κάνει αυτήν την επιλογή ?

Γνωρίζεις μήπως να μας πεις γιατί δεν φτιάχνουμε τις καμπίνες των ηχείων από μπετό ? ή ακόμα καλύτερα από μάρμαρο Νάξου ή Καβάλας ? Να τελειώνουμε... μια κι έξω .


.
ΚΟΣΤΟΣ...δυσκολια υλοποιησης ,ογκος...πρακτικοτητα..τοποθετηση,μετακινηση...μπορει και να εχουν φτιαχτει ποτε δεν ξερεις...
[DOUBLEPOST=1563169575][/DOUBLEPOST]Θεωρω οτι το αλουμινιο (η στιβαροτητα του κυριως ,ακαμπτο,προφανως δεν ειναι ακριβως το παναλαφρο που φανταζομαστε..) ειναι το υλικο η χρυση τομη που τα συνδιαζει ολα,εε...σχεδον ειναι λιγο στην τιμη αλλα μαλλον ταξιζει....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.114
Reaction score
124.687
Αν έχεις την καλοσύνη θα μπορούσες να μας πεις ποιός ο ρόλος του absorbing material
μεταξύ της καμπίνας του ηχείου και του concrete wall όπως αυτό απεικονίζεται στο ποστ 31 ?
Το εξήγησα.
Το αναφέρει εκτενώς και η τζενελεκ.

Αν ψάξεις θα βρεις πολλά pdf στο site της genelec. Πολλά. ;)

Για άλλη μια φορά:
Για να μειώσει το gain στις συχνότητες πέραν της δεύτερης οκταβας, στις μεσαίες που ταξιδεύουν δια μέσω της καμπίνας, καθώς και τους όποιους ήχους παράγονται από την ίδια την καμπίνα σε αυτές τις συχνότητες που έχει μετρήσιμα απορρόφηση το λίγο αυτό υλικό.

Προφανώς αυτό το λίγο υλικό, δε κάνει τίποτα απολύτως στις χαμηλές συχνότητες, οι οποίες το διαπερνούν σα να μην υπάρχει. Όπως και την καμπίνα, εξ'ου και η σφαιρική ακτινοβολία στις χαμηλές συχνότητες.

Για τον ίδιο λόγο τοποθετείται λίγη απορρόφηση στα τοιχώματα της καμπίνας, μέσα στο ηχείο.

Όπως μπορείς να δεις από τις οδηγίες ρύθμισης των ρυθμιστικών τονικότητας στην πλάτη των σοβαρών ενεργών ηχείων που ενδιαφέρονται οι κατασκευαστές τους για την τονική ισορροπία αυτών αναλόγως τοποθέτησης, αναφέρεται η μείωση και της στάθμης των μεσαίων όταν το ηχείο βρίσκεται πλησίον τοιχωματικου ορίου.

Δηλαδή, είναι προφανές ότι τοποθετημένα τα ηχεία πλησίον τοίχου, ή πλησίον 2 τοίχων ή 3 τοίχων (γωνία), το boundaries gain δεν αφορά μόνο χαμηλές συχνότητες, αλλά όλες τις συχνότητες που διαπερνούν την καμπίνα του ηχείου, προφανώς με φθίνουσα πορεία κατά την αύξηση της συχνότητας.

Όλα αυτά βέβαια είναι βασικές γνώσεις και έχουν αναφερθεί κατ'επαναληψιν εδώ, αλλά έχω (επί σειρά ετών) χαρακτηριστική άνεση και υπομονή να επαναλαμβάνω το αντικειμενικά ορθό και αποδεδειγμένο, ασχέτως αν μου το χρεώνουν ως προσωπική άποψη (που δεν είναι) και ασχέτως αν μου επιτίθενται επί προσωπικού (ποιος είμαι γω και τι σπούδασα και τι ξέρω και τέτοια).:p

Καμπίνες από μπετό και μάρμαρο έχουν κατασκευαστεί. Είναι δυσχρηστες και ακριβές και πολύ μεγάλου βάρους, δεν είναι καλή επιλογή τέτοια υλικά.

Και όπως ειπώθηκε, η καλύτερη καμπίνα θα ήταν αυτή να είναι άπειρης μάζας, όπως και η καλύτερη βάση ηχείου, και ιδανικά καλύτερη καμπίνα-βάση είναι ο ίδιος ο τοίχος από μπετό (εντοιχισμός).
 
Last edited:

Μηνύματα
948
Reaction score
2.990
Ο Μιχαλης ειναι ο all inclusive ταχυδακτυλουργος για να φτιαχνει βασεις που θα στηριζουν τα ηχεια του αλλου Μαγου του Οζ, Πιτερμενη. Κι ασ' τους στη Βιλαριμπα να κανουν εκθεσεις χαιέντ...:):)

Εδώ στην Βιλαρίμπα δεν χρειαζόμαστε ούτε τις ειρωνείες του Κόγια, ούτε τις υποδείξεις του Μάρκου
για να κατανοήσουμε την συμπεριφορά των υλικών κάποια εκ των οποίων δεν θα τα δεις ούτε ζωγραφιστά.
Εχουμε τα απαραίτητα εργαλεία να τα αξιολογούμε μόνοι μας στα εργαστήρια και όχι σε τσιπουράδικα.

Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σου το γεγονός ότι σήμερα το πρωί που άνοιξα το πρόγραμμα γελούσαν και οι σωλήνες με τις ατάκες που πετάνε εδώ μέσα διάφοροι.... σπεσιαλίστες αυτού "του είδους".


.
 
Last edited:

Rosinante

Dark Nιάου
Μηνύματα
1.506
Reaction score
5.606
Εδώ στην Βιλαρίμπα δεν χρειαζόμαστε ούτε τις ειρωνείες του Κόγια, ούτε τις υποδείξεις του Μάρκου
για να κατανοήσουμε την συμπεριφορά των υλικών κάποια εκ των οποίων δεν θα τα δεις ούτε ζωγραφιστά.
Εχουμε τα απαραίτητα εργαλεία να τα αξιολογούμε μόνοι μας στα εργαστήρια και όχι σε τσιπουράδικα.

Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σου το γεγονός ότι σήμερα το πρωί που άνοιξα το πρόγραμμα γελούσαν και οι σωλήνες με τις ατάκες που πετάνε εδώ μέσα διάφοροι.... σπεσιαλίστες αυτού "του είδους".


.
Κανε μας τη χαρη ρε αγορακι πρωι-πρωι, εσυ κι οι σωληνωσεις σου...Ουτε τα ποστ σου διαβαζω, ουτε τα βιντεο σου βλεπω. Μια επαγγελματικη φιλοφρονηση στον Μελιδη εκανα. Χεστηκα για την τεχνικη σου αρτιοτητα....Διαβαζε εδω να μαθαινεις και ασε τις μαγκιες. Δεν ξερεις τιποτε, ποσο μαλλον για να σχολιασεις τον Κογια...
 

Μηνύματα
948
Reaction score
2.990
Κανε μας τη χαρη ρε αγορακι πρωι-πρωι, εσυ κι οι σωληνωσεις σου...Ουτε τα ποστ σου διαβαζω, ουτε τα βιντεο σου βλεπω. Μια επαγγελματικη φιλοφρονηση στον Μελιδη εκανα. Χεστηκα για την τεχνικη σου αρτιοτητα....Διαβαζε εδω να μαθαινεις και ασε τις μαγκιες. Δεν ξερεις τιποτε, ποσο μαλλον για να σχολιασεις τον Κογια...

Θύμισέ μου… πυροβολικό ή τεθωρακισμένα ?


.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Εδώ στην Βιλαρίμπα δεν χρειαζόμαστε ούτε τις ειρωνείες του Κόγια, ούτε τις υποδείξεις του Μάρκου
για να κατανοήσουμε την συμπεριφορά των υλικών κάποια εκ των οποίων δεν θα τα δεις ούτε ζωγραφιστά.
Εχουμε τα απαραίτητα εργαλεία να τα αξιολογούμε μόνοι μας στα εργαστήρια και όχι σε τσιπουράδικα.

Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σου το γεγονός ότι σήμερα το πρωί που άνοιξα το πρόγραμμα γελούσαν και οι σωλήνες με τις ατάκες που πετάνε εδώ μέσα διάφοροι.... σπεσιαλίστες αυτού "του είδους".


.
Μην αναστατώνεσαι.Μπορείς πάντα να το μοιραστείς με τον...υποφαινόμενο.

Οι σωλήνες ως ταλαντούμενο και συντονιζόμενο σύστημα αποθηκεύουν μηχανική ενέργεια.Κάθε μέθοδος που θ'αποσβένει με την εφαρμογή της αυτές τις ταλαντώσεις απάγει αυτήν την ενέργεια μετατρέποντάς την σε άλλη μορφή,συνήθως θερμότητα.

Πληροφοριακώς αναφέρεται ότι έχουν κυκλοφορήσει καμπίνες φτιαγμένες από γρανίτες και μάρμαρο,ακόμα και με... τσιμέντο.Εκτός των προφανών δυσκολιών κατά τη μορφοποίηση και διαχείριση τέτοιων ηχείων,ακόμα και τα πέτρινα υλικά θα εμφάνιζαν κάποια ιδιοσυχνότητα συντονισμού.Η ενέργεια θ'αποθηκευόταν στο σύστημα υπό εκείνη τη συχνότητα.Καλή απόσβεση επίσης θα έκαναν και ίδια τα...τούβλα μιας τοιχοποιίας.

Το ιδεώδες ζητούμενο όμως δεν είναι απλώς να μετατοπίζεται η συχνότητα συντονισμού,αλλά ν'αποσβένεται αυτός.Και κάτι τέτοιο έχει επιτευχθεί ευχερέστερα από μεθόδους κατασκευής που θα εξασφάλιζαν φέτες διαφορετικών υλικών με διαφοροποιημένες μεταξύ τους συχνότητες συντονισμού υπό μορφή συνήθως σάντουιτς με γέμιση αποσβεστικά υλικά στα τοιχώματα.Επιπροσθέτως νευρώσεις από ειδικά αποσβεστικά υλικά στο εσωτερικό της καμπίνας.

Άλλη εναλλακτική μέθοδος είναι και η δόμηση στο σύνολο καμπίνας-μεγαφώνων κατά τρόπον ώστε τα επιμέρους μεγάφωνα χαμηλών να ενεργοποιούσαν τοιχώματα που θα πάλλονταν με διαφορά φάσης 180 μοιρών μεταξύ τους οπότε θα συνέβαινε αμοιβαία εξουδετέρωση για τα αντίστοιχα μεταδιδόμενα ποσά ενέργειας.
 
Last edited:




Μηνύματα
12.831
Reaction score
10.048
Κανε μας τη χαρη ρε αγορακι πρωι-πρωι, εσυ κι οι σωληνωσεις σου...Ουτε τα ποστ σου διαβαζω, ουτε τα βιντεο σου βλεπω. Μια επαγγελματικη φιλοφρονηση στον Μελιδη εκανα. Χεστηκα για την τεχνικη σου αρτιοτητα....Διαβαζε εδω να μαθαινεις και ασε τις μαγκιες. Δεν ξερεις τιποτε, ποσο μαλλον για να σχολιασεις τον Κογια...
Θύμισέ μου… πυροβολικό ή τεθωρακισμένα ?


.
Τί ωραία περνάμε! Γνωρίζεστε;
 


Μηνύματα
948
Reaction score
2.990
Μην αναστατώνεσαι.Μπορείς πάντα να το μοιραστείς με τον...υποφαινόμενο.

Οι σωλήνες ως ταλαντούμενο και συντονιζόμενο σύστημα αποθηκεύουν μηχανική ενέργεια.Κάθε μέθοδος που θ'αποσβένει με την εφαρμογή της αυτές τις ταλαντώσεις απάγει αυτήν την ενέργεια μετατρέποντάς την σε άλλη μορφή,συνήθως θερμότητα.

Αγαπητέ μην κουράζεσαι.
H επιλογή των παλλόμενων pipes έγινε αποκλειστικά για το συγκεκριμένο μέλος έτσι ώστε να εκτιμηθεί η αντίδρασή του μπροστά στην… θέα !!!

.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Αγαπητέ μην κουράζεσαι.
H επιλογή των παλλόμενων pipes έγινε αποκλειστικά για το συγκεκριμένο μέλος έτσι ώστε να εκτιμηθεί η αντίδρασή του μπροστά στην… θέα !!!

.
Αναρωτιέμαι σε ποιο στάδιο διασκέδασης θα μπορούσε ποτέ να κουραστεί ένας απλούστατος παλιοχαρακτήρας όπως εκείνος του γράφοντος.
΄΄Θεά΄΄ τα έκανες τα...παλλόμενα pipes.:roflmao:
 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.320
Μηνύματα
2.858.446
Members
37.894
Νεότερο μέλος
Nika
Top