Μετά από καιρό άκουσα πολύ ωραίο ήχο από τα focal!
Αυτό το νέο υλικό που χρησιμοποιεί στα μεγάφωνα της πρέπει να είναι πραγματικά καλό!
Όλη η γκάμα, ξεκινωντας από τα μικρά, ακούγεται θαυμάσια.
Θα τα σκεφτόμουν σοβαρά στο κατάλληλο σύστημα....
Μετά από καιρό άκουσα πολύ ωραίο ήχο από τα focal!
Προειδοποίηση TL;DR: Αν και τέτοιου είδους εισαγωγές, συνήθως, περιλαμβάνουν μια γενική εκτίμηση γύρω από τα όσα είδαμε κατά την διάρκεια του σόου, ο υπογράφων θα ήθελε, τακτικός επισκέπτης ων και δοθείσης της ευκαιρίας, να παρουσιάσει μια μικρή λίστα με παρατηρήσεις/προτάσεις, ως μια μικρή συνεισφορά στην ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία της επόμενης διοργάνωσης, ελπίζοντας να ενεργοποιήσει μια γόνιμη συζήτηση μεταξύ διοργανωτών και συμμετεχόντων, αλλά και τον προβληματισμό των επισκεπτών, γύρω από θέματα που τους αφορούν. Πολλά από αυτά έχουν συζητηθεί κατ'επανάληψη σε διαδρόμους, δωμάτια και προ-εκθεσιακές συναντήσεις, αλλά μια οργανωμένη, γραπτή, παρουσίασή τους είναι, κατά τη γνώμη μου, μια καλή ιδέα. Ιδού:
1. Το μέγεθος των δωματίων. Τα δωμάτια στα ξενοδοχεία είναι πάντα μικρά και σχεδόν πάντα ακατάλληλα για σοβαρές εγκαταστάσεις. Το σχόλιο περιλαμβάνει καιτα δωμάτια του Venetian στο Las Vegas. Είναι ευθύνη του εκθέτη να στήσει ένα σύστημα που να μπορεί να λειτουργήσει επαρκώς στους δεδομένους χώρους. Επομένως το να διαμαρτύρεται κανείς συνεχώς για το μέγεθος των δωματίων είναι αντιπαραγωγικό.
2. Το μέγεθος των μεγάλων χώρων. Υπάρχει κάτι που λέγεται “Loudspeaker Base width, Β” και είναι η απόσταση μεταξύ των δύο ηχείων. Δεν είναι του παρόντος μια ανάλυση, αλλά υπάρχει διεθνώς αποδεκτή σύσταση για το μέγεθος αυτό (ITU-R BS1116-1), η οποία αναφέρει επί λέξει: “Values of B up to 4m may be acceptable in suitably designed rooms”. H φράση αυτή, στην πράξη, αποτρέπει την εγκατάσταση οικιακών δικαναλικών συστημάτων με Β μεγαλύτερο του 4. Επομένως, τα μεγάλα ηχεία της έκθεσης, στους μεγάλους χώρους της έκθεσης, πρέπει να τοποθετούνται αναλόγως. Ή να μικρύνουν οι χώροι.
2α.Το B καθορίζει εν πολλοίς την απόσταση των ακροατών από τα ηχεία. Η ίδια προδιαγραφή αναφέρει ότι το μέγιστο όριο της απόστασης αυτής είναι 1.7xB. (πολλοί έχουν αντιρρήσεις και εμμένουν στον τυπικό κανόνα του ισόπλευρου τριγώνου, αλλά αυτό δεν είναι πάντα πρακτικό σε μια έκθεση). Μεγαλύτερες αποστάσεις τοποθετούν τους ακροατές βαθιά στο πεδίο αντήχησης, επομένως οι εντυπώσεις τους σχετίζονται περισσότερο με την ακουστική του χώρου και λιγότερο με τις επιδόσεις των -κατά τεκμήριο- καλύτερων ηχείων της έκθεσης, ένα σημαντικό πρόβλημα που βλέπουμε (και ακούμε) στα περισσότερα demo σε μεγάλους χώρους.
3. Πληροφορίες για τα συστήματα. Προσωπικά, θα πρότεινα στον διοργανωτή να επιβάλλει (ευγενικά) την ανάρτηση μιας λίστας με τις συσκευές που λειτουργούν στο δωμάτιο (ει δυνατόν και με ενδεικτικές τιμές), ώστε οι επισκέπτες να γνωρίζουν τι είναι αυτό που ακούν. Πολλοί εκθέτες το κάνουν ήδη με διάφορους τρόπους. Θα προτιμούσα μια τυποποιημένη, απλή, παρουσίαση την οποία, ίσως, ο επισκέπτης θα μπορούσε να προμηθεύεται στην είσοδο.
4. Είναι Show, ο demonstrator είναι ο Showman. Οι άνθρωποι που επιδεικνύουν τα συστήματα πρέπει να έχουν οργανώσει όσο το δυνατόν καλύτερα τις παρουσιάσεις τους. Κατά τη γνώμη μου, το λιγότερο που θα πρέπει να αναφέρουν, εκτός των χαρακτηριστικών των συσκευών, είναι το ποια σημεία του προγράμματος θα πρέπει να προσέξει ο ακροατής ώστε να αξιοποιήσει καλύτερα τον χρόνο του στο δωμάτιο (και να πλουτίσει τις γνώσεις του). Η θετική παρουσία είναι, φυσικά, εκ των ου άνευ, προαπαιτούμενο.
4α. Ο χρόνος είναι σημαντικός. Μια ηχητική επίδειξη πρέπει να είναι μικρή και περιεκτική. Προσωπικά, θα συνέθετα ένα μικρό medley (σε αρχείο ή σε κάποιο CD-R) με αποσπάσματα από καμιά δεκαριά τρακ (το κάθε ένα με διάρκεια το πολύ μισό λεπτό), με μικρές παύσεις μεταξύ τους ώστε να κάνει ο demonstrator μια μικρή εισαγωγή.
4β. Ο προγραμματισμός είναι καλό πράγμα. Δεν θα ήταν κακή ιδέα να δημιουργηθεί μια συγκεκριμένη δομή στις επιδείξεις (για παράδειγμα 10 λεπτά demo, 10 λεπτά συζήτηση, 10 λεπτά demo με μουσική που φέρνει σποραδικά κάποιος επισκέπτης, 10 λεπτά “ελεύθερο” πρόγραμμα, χωρίς καθοδήγηση) η οποία ανακυκλώνεται χαλαρά μεν αλλά συστηματικά, ειδικά τις ώρες της αιχμής.
5. Η μουσική παίζει φυσικά κυρίαρχο ρόλο. Ίσως δεν μπορεί κανείς να αποφύγει εντελώς μερικά “κλασικά” audiophile ακούσματα, αλλά η επιλογή κάποιων τρακ που ξεφεύγουν από το κατεστημένο το οποίο έχει ατύπως δημιουργηθεί, θα δώσει ένα ξεχωριστό χαρακτήρα σε κάθε επίδειξη και -πιθανώς- θα προσελκύσει ακροατές με ηλικία, μουσική ευαισθησία και προτιμήσεις που ξεφεύγουν από τις esoteric ηχογραφήσεις κουαρτέτων προ-κλασικής σε εκκλησίες και (για όνομα!) την Sara K.
Και, τέλος,
6. Οι οδηγίες, δεν είναι ντροπή. Ακόμη και έμπειροι επισκέπτες/ακροατές βρίσκονται κατά την διάρκεια του σόου σε ένα είδος επικοινωνιακού σοκ (πολλές πληροφορίες, πολλά μηχανήματα, πολλά πρόσωπα) επομένως συχνά δεν εφαρμόζουν στοιχειώδεις κανόνες. Μια ευγενική υποδοχή, με μερικές βασικές πληροφορίες και μια προσπάθεια να εξασφαλισθούν οι καλύτερες δυνατές συνθήκες ακρόασης για όλους, κάνει την συνολική εμπειρία καλύτερη. Για παράδειγμα το να γίνεται σαφές ότι όταν ακούς όρθιος, βρίσκεσαι (εντελώς) εκτός άξονα, επομένως, βγάζεις λάθος συμπεράσματα, ή η υπόδειξη για μια περιστροφική αλλαγή θέσεων (ώστε να μην κάθεται κάποιος πάντα στη χειρότερη θέση) είναι προς όφελος του demo και δείχνει σεβασμό τόσο έναντι του επισκέπτη όσο και έναντι των προϊόντων που επιδεικνύοντα
Η έκθεση για μένα ήταν κατώτερης της περσινής,μιας και πολλοί δεν κατέβηκαν. Καλά εικόνα δεν υπήρχε, θεωρώ και ο κόσμος δεν είχε όρεξη, κέφι,χρήμα; Κάποιοι ακόμα κατεβάζουν τα ίδια σύστηματα για πολλά χρόνια, έστω και έτσι ένα ευχαριστώ για τη συμμετοχή απο εμένα.Μερικές σκέψεις απ τον Δημήτρη Σταματάκο avmentor.gr
Γνώση, ωριμότητα, ουσία και ξεκάθαρη γραφή.Μερικές σκέψεις απ τον Δημήτρη Σταματάκο avmentor.gr
Αλεξανδρούπολη είπαμε.... Θα γίνει του Νταχάρη!@Nick Arvanitakis Θα γίνει έκθεση Θεσσαλονίκη φέτος;
Δεν έχω ιδέα Σπύρο.@Nick Arvanitakis Θα γίνει έκθεση Θεσσαλονίκη φέτος;
Ναι, στην εικόνα είχαμε απώλειες.μιας και πολλοί δεν κατέβηκαν
Μεγάλη διαφορά, δεν υπάρχουν και νέα πρόσωπα.Ναι, στην εικόνα είχαμε απώλειες.
Γενικά όμως οι παρουσίες ήταν περισσότερες.
Και στην προσέλευση κόσμου είχαμε απώλειες.
-20% σε σχέση με την προηγούμενη.
ΚρίμαΜεγάλη διαφορά, δεν υπάρχουν και νέα πρόσωπα.
Αν δεν στραφεί η έκθεση προς τα consumer προιόντα,δεν θα υπάρξουν νέα πρόσωπα.Μεγάλη διαφορά, δεν υπάρχουν και νέα πρόσωπα.
""Υπάρχει τελικά νορμάλ τιμής media player / server ικανός να διαχειριστεί βιβλιοθήκες της τάξης των δεκάδων χιλιάδων τραγουδιών με άμεση ταχύτητα αναζήτησης και περιήγησης στα περιεχόμενα της, όπως ένα οποιοδήποτε σύγχρονο pc με ssd;
Κατά τα λοιπά, περί δαντελένιου ήχου του aurender, με αφήνουν αδιάφορο, μιας και σε μια απλή αναπαραγωγή δεν ενθουσιάστηκα καθόλου σε σχέση με τον ήχο που ακούω σπίτι μου από ένα απλό / καλό dac. Δεν παρατήρησα καν αν το είχαν συνδέσει αναλογικά ή ψηφιακά με τον dac / ενισχυτή της audeze.
Περίπου...Τρομακτικά υπερκοστολογημένες συσκευές, πιθανότατα γιατί απευθύνονται σε ένα περιορισμένο κοινό που δυσκολεύεται στην χρήση / παραμετροποίηση ενός υπολογιστή.Mαλλον κλεφτες θα ειναι αυτοι που φτιανουν τα music servers - streamers.
Δεν μιλάει για "ποιότητα αναπαραγωγής" ο άνθρωπος όμως..."Υπάρχει τελικά νορμάλ τιμής media player / server ικανός να διαχειριστεί βιβλιοθήκες της τάξης των δεκάδων χιλιάδων τραγουδιών με άμεση ταχύτητα αναζήτησης και περιήγησης στα περιεχόμενα της, όπως ένα οποιοδήποτε σύγχρονο pc με ssd;
Υπάρχει και η περίπτωση να χεις pc με coaxial. Είτε εσωτερική κάρτα ήχου, όπως έχω εγώ, είτε με usb to spdif εξωτερική κάρτα ήχου usb. Έτσι αξιοποιείς και ένα καλό παλιό dac.Ναι, αλλά
Δεν μιλάει για "ποιότητα αναπαραγωγής" ο άνθρωπος όμως...
Κανένα στρήμερ δεν μπορεί να διαχειριστεί 800.000 "τραγούδια"...
Αν έχεις και χοντροδάχτυλα για το απλικέισον του τάμπλετ, άστα...
Αν δε, μιλάμε για διαχείριση μουσικής συλλογής από ενσωματωμένη οθονίτσα 3-4 ιντσών, το πράγμα καταπίπτει σε επίπεδο ανέκδοτου...
Γι' αυτό και κατ' εμέ, ότι δεν έχει PC USB audio input, είναι καταδικασμένο σε μονοψήφιες πωλήσεις... Καλά SPDIF DAC, είχαμε εδώ και 30 χρόνια, δεν περιμέναμε το 2017. Φουμπάρ με βόης κομάντ χρειαζόμαστε...